0
سبد خرید خالیست.

نحوه نگهداری استخر در زمستان

نحوه نگهداری استخر در زمستان

نحوه نگهداری استخر در زمستان / روش نگهداری استخر روباز در زمستان / تخلیه آب استخر در زمستان

سرویس و نگهداری مداوم استخر ( به خصوص استخرهای روباز ) در فصل زمستان بسیار حائز اهمیت است. مراقبت مداوم از استخر باعث صرفه جویی در هزینه های اضافی راه اندازی استخر در فصل بهار و همچنین جلوگیری از بروز آسیب های جدی ناشی از آب آلوده و دمای بسیار بالا ( یخ زدگی ) در فصل زمستان می گردد. در این مقاله سعی کرده ایم نکات کلیدی اهمیت پوشش استخر ، محافظت از تجهیزات و تعادل مواد شیمیایی در طول فصل زمستان را برایتان شرح دهیم. پس با آس همراه باشید!

در طول فصل پاییز ، هوا سردتر شده و زمانی است که باید نسبت به خدمات نگهداری و سرویس و یا جمع آوری استخر خود اقدام نمایید. بسیاری فکر می کنند در زمستان نیازی به نگهداری استخر نیست ، اما چنین نیست! استخرهای سرپوشیده در زمستان هنوز به سرویس دهی احتیاج دارند و اغلب نصب تجهیزات ایمنی در ماه های زمستان انجام می شود. در این فصل خدماتی برعکس فصل بهار و تابستان انجام می شود که برخی از آن ها عبارتند از :

  • افزودن مواد شیمیایی برای جلوگیری از رشد جلبک ها
  • بازرسی روکش ها
  • پوشش تجهیزات
  • پیشنهاد استفاده از هر گونه تجهیزات اضافی
  • جمع آوری کامل استخر

وقتی روزهای تابستان شروع به محو شدن می کنند ، زمان آن می رسد که برای ماه های سرد آماده سازی استخر خود را آغاز کنید. پس از یک تابستان سرگرم کننده در استخر ، باید مطمئن شوید که خدمات نگهداری از استخر در زمستان انجام شود تا برای فصل های بعدی آماده شوید. انجام این مراحل بخشی از نگهداری صحیح استخر است و به شما اطمینان می دهد که وقتی استخر خود را دوباره باز می کنید از وضعیت عالی برخوردار است.

زمان آماده سازی استخر برای فصل پاییز و زمستان

پس از اتمام فصل ، هنگامی که درجه حرارت به طور مداوم به 65 درجه فارنهایت یا پایین تر می رود ، روند زمستانی شدن و نگهداری استخر روباز در زمستان را آغاز کنید. توجه داشته باشید که اگر خیلی زود جهت اقدام این کار شروع کنید ، ممکن است با جلبک هایی روبرو شوید که در هوای گرمتر رشد می کند. یک هفته به خود فرصت دهید تا این روند را تکمیل کند ، زیرا چندین مرحله باید در طول چند روز انجام شود. برای آماده سازی استخر خود برای ماه های زمستان مراحل زیر را دنبال کنید.

  • مرحله اول – برداشتن لوازم جانبی استخر : با حذف لوازم جانبی مانند سبد کفگیر ، پاک کننده ها ، نردبان و پله ها از استخر شروع کنید. هرگونه آلودگی و جلبک را بردارید ، بگذارید اقلام خشک شوند و آنها را در یک مکان امن برای زمستان نگهداری کنید.
  • مرحله دوم – تمیز کردن استخر : با برداشتن تمام برگ ها ، لجن ها و بقایای دیگر از تمیز بودن استخر خود تا حد امکان اطمینان حاصل کنید. این امر باعث سهولت در ایجاد تعادل در سطح شیمی آب و جلوگیری از رشد کپک و جلبک می شود. در روند نحوه نگهداری استخر در زمستان برای تمیز کردن سطح استخر از کفگیرهای مخصوص استفاده می شود و از جارو مخصوص استخر برای حذف تمام زباله ها از کف استفاده کنید. سپس کف و کناره های استخر را کاملا فرچه بزنید. استخر تمیز را باید بپوشانید.
  • مرحله سوم – تنظیم سطح شیمیایی آب : یک هفته قبل از اجرای خدمات نگهداری از استخر در زمستان ، سطح شیمی آب را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که قلیائیت بین 80 تا 150 قسمت در میلیون (ppm) ، سطح pH بین 7.2 تا 7.6 ، سطح سختی کلسیم بین 175 تا 225 ppm و سطح کلر بین 1 ppm و 3 ppm است. در صورت لزوم تنظیمات لازم باید انجام شود و قبل از اینکه بر روی سطح pH کار کنید ، مطمئن شوید که قلیائیت را متعادل کرده اید.
  • مرحله چهارم – تخلیه آب استخر در زمستان : اگر از روکش کفگیر استفاده نمی کنید و در منطقه ای زندگی می کنید که آب آن در زمستان یخ می زند ، قبل از بستن استخر ، باید سطح آب آن را پایین بیاورید. اگر دارای پوشش مش هستید ، سطح آب باید حدود یک پا زیر کفگیر و برای پوشش های جامد حدود نیم پا از سطح کفگیر کمتر باشد. بسته به نحوه تخلیه آب استخر در زمستان ، این فرآیند ممکن است یک یا دو روز طول بکشد.
  • مرحله پنج – تجهیزات را تخلیه و ذخیره کنید : مهم است که در نگهداری استخر روباز در زمستان تمام تجهیزات را تخلیه کنید تا زمانی که درجه حرارت به زیر یخ می رود آب منبسط نشود و آسیب نرساند. آب را از خطوط استخر با استفاده از یک دمنده پاک کنید ، سپس آنها را با شاخه های انبساط وصل کنید. اگر می خواهید در جلوگیری از ترکیدگی لوله ها دقت بیشتری داشته باشید ، افزودن ضد یخ استخر را در نظر بگیرید. هر فیلتر ، پمپ و بخاری را تخلیه کنید ( اکثر این تجهیزات دارای دوشاخه تخلیه هستند ). علاوه بر این ، همه فیلترها باید برداشته شوند و تمیز شوند. در صورت امکان ، فیلتر و پمپ را برای زمستان در داخل خانه نگهداری کنید.
  • مرحله ششم – افزودن شوک و جلبک کش : قبل از پوشاندن استخر ، شوک را که باکتری ها را از بین می برد و جلبک کش را که جلبک ها را از بین می برد ، اضافه کنید. بسته به نوع شوکی که خریداری می کنید ، ممکن است مجبور شوید این کار را چند روز قبل از آماده سازی استخر خود برای ماه های زمستان انجام دهید. دستورالعمل های بسته را دنبال کنید و مطمئن شوید که مواد شیمیایی را به طور مساوی در اطراف استخر پخش کرده اید ، به جای اینکه آنها را فقط در یک منطقه بریزید. اگر از شوک کلر ( در مقابل شوک بدون کلر ) استفاده می کنید ، آن را همزمان با جلبک کش اضافه نکنید.
  • مرحله هفتم نحوه نگهداری استخر روباز در زمستان – استخر را بپوشانید : بالاخره زمان آن فرا رسیده است که روکش را روی استخر بگذارید! دو نوع روکش وجود دارد : روکش ایمنی و روکش زمستانی. روکش های ایمنی باید با لنگر به زمین سفت شوند و بیشترین محافظت را در برابر آوار و همچنین افراد یا حیواناتی که به طور تصادفی در آن سقوط می کنند ، ایجاد می کنند. روکش های زمستانی محافظت کمتری را ارائه می دهند ، اما نیازی به اقدامات اضافی برای محافظت از آنها ندارید. مهم نیست از کدام نوع روکش استفاده می کنید ، مطمئن شوید که محکم است و سوراخ یا پارگی ندارد.

حتما مطالعه کنید : نحوه کلرزنی استخر

در واقع دو نوع روش آماده سازی استخر خود برای ماه های زمستان وجود دارد :

  1. آماده سازی استخر برای فصل زمستان غير فعال
  2. آماده سازی استخر برای فصل زمستان فعال

آماده سازی استخر برای فصل زمستان فعال در آب و هوایی كه درجه حرارت به طور معمول در طول زمستان بالای 5 درجه سانتيگراد است ( به عبارت ديگر ، جاهايی كه بعيد است استخر شما يخ بزند ) بهتر است. اگر شیوه فعال را انتخاب می کنید ، باید استخر خود را پر نگه دارید و سیستم فیلتراسیون خود را هر روز به مدت حداقل دو ساعت در حالت بیکار نگه دارید. همچنین زمانی که دمای هوا در حدود 0 است ، باید استخر خود را زیر نظر داشته باشید. اگر استخر شما در طول زمستان یخ بزند ( اگر درجه حرارت به طور منظم زیر 5 درجه سانتیگراد در محل زندگی شما کاهش می یابد ، باید گزینه آماده سازی استخر برای فصل زمستان غير فعال را در نظر بگیرید. در صورت انتخاب این شیوه می خواهید استخر خود را تا حدی تخلیه کرده و روی آن را بپوشانید تا از آسیب ناشی از یخ زدگی جلوگیری شود.

نحوه نگهداری استخر روباز در زمستان :

پوشاندن سطح استخر

در مناطق سردتر ، بستن استخر بلافاصله پس از اتمام فصل تابستان برای محافظت از استخر شما در برابر شرایط سخت صورت می گیرد. پوشاندن سطح استخر یک عامل ضروری برای محافظت از استخر شما در مقابل برف ، گرد و خاک و حیوانات بوده و از این رو داشتن آگاهی کامل از نحوه نگهداری استخر یک امر بسیار با اهمیت می باشد.

ابتدا باید اطمینان حاصل شود که این پوشش کاملا به دور استخر شما متصل شده و این می تواند به معنای بادکردن بالش هوا ، سفت شدن کابل یا محکم نگه داشتن گیره های پوشش باشد. تمامی کثیفی های داخل استخر و همچنین آب داخل استخر را تخلیه کنید. از یک شلنگ برای برداشتن شاخ و برگ های خشک و پاک کردن هر گونه آب اضافی استفاده کنید. از یک چنگک جهت برداشتن برف های اضافی روی پوشش استخر استفاده نمایید. وزن اضافی باعث آسیب وارد شدن به استخر می شود.

نحوه نگهداری قطعات استخر روباز در زمستان

از آنجایی که قطعات استخرها خیلی قابل رویت نیستند ، اغلب نادیده گرفته شده و صرف نظر از موقعیت جغرافیایی شما باید تمامی قطعات استخر خود را به صورت منظم و مداوم بررسی و سرویس کرده تا همگی به خوبی و موثر کار کنند. این مرحله بسیار مهم را هرگز فراموش نکنید تا قطعات و تجهیزات استخر شما به درستی کار کنند :

  • پمپ ، هیتر و فیلتر استخر خود را به صورت دوره ای و منظم بررسی کرده تا مطمئن شوید همه چیز به درستی کار می کند. اگر این قطعات به درستی نگهداری و سرویس نشوند ، هزینه های زیادی باید صرف کنید.
  • هنگام بررسی استخر خود در خدمات نگهداری استخر در زمستان ، اطمینان حاصل کنید که تمام آب اضافی استخر تخلیه شده باشد. یخ زدگی آب باعث ترک خوردن لوله ها و متعاقبا مشکلات و آسیب های جدی خواهد شد.
  • سعی کنید در صورت عدم اطلاع از روش نگهداری استخر روباز در زمستان ، با متخصصین شرکت آس تماس بگیرید تا در اسرع وقت برای سرویس استخر شما هماهنگی های لازم را انجام دهند.

بررسی سطح مواد شیمیایی استخر

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که استخرتان را به طور کامل تخلیه نکنید ، باید بدانید که متعادل بودن سطح شیمیایی آب یک نکته کلیدی در نظافت استخر خواهد بود. متعادل بودن آب مانع بروز جلبک ، باکتری ، خطوط آب و آلودگی شده و روند بازگشایی استخر را برای شما آسان تر خوهد شد. در روند نحوه نگهداری استخر روباز در زمستان ، برای حفظ آب استخر در زمان بسته بودن این نکات را دنبال کنید :

  1. بررسی سطح شیمیایی استخر هر دو ماه یکبار ، زمانی که از آن استفاده نمی شود.
  2. نامتعادل بودن سطح شیمیایی استخر می تواند عامل رشد جلبک و باکتری ها گردد.
  3. تمام مواد شیمیایی استخر مربوط به فصل قبل را دور بریزید. شما نباید مواد شیمیایی را برای سال بعد ذخیره کنید ، زیرا آنها قدرت خود را از دست می دهند.
  4. از یک محصول آنزیمی برای کمک به از بین بردن آلودگی غیر زنده و جلوگیری از تشکیل حلقه خط آب استفاده کنید. افزودن این محصول باعث می شود دیگر ضرورتی برای تمیز کردن کاشی استخر هنگام باز کردن در فصل تابستان وجود نداشته باشد.
  5. اگر در آب و هوای گرمتری زندگی می کنید و در طول زمستان استخر منزل شما بدون پوشش باقی مانده است ، باید بدانید که خدمات سرویس و نگهداری استخر همچنان مهم است. به یاد داشته باشید ، این آبی است که در ماه های گرم در آن شنا خواهید کرد. از این رو استخر خود را تمیز نگه داشته تا از خطرات احتمالی مربوط به سلامتی شما جلوگیری گردد.

توجه به علائم هشدار دهنده یخ زدگی استخر در فصل زمستان

زمانی که دما بالا رود و یخ ها ذوب شوند ، قطعا آخرین چیزی که می خواهید ببینید ترک خوردن لوله ها و یا نشتی داخل استخر می باشد. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که نیاز به آماده سازی استخر برای دمای انجماد دارد ، دانستن اینکه زمان آماده سازی استخر کی است می تواند شما را از آسیب های احتمالی نجات دهد.

  • یک تایمر دیجیتالی با سنسور دما را در نظر بگیرید تا شما را از دماهای خطرناک مطلع کند.
  • برای اینکه بدانید زمان انجماد بعدی چه زمانی است ، هشدارهای برنامه آب و هوا را روی تلفن خود تنظیم کنید. با این کار می توانید سریع به پیش بینی وضعیت آب و هوای محلی خود دسترسی پیدا کنید و همچنین این امکان را فراهم می سازد تا اطمینان حاصل کنید که استخر شما برای روزهای یخبندان آماده است.

به منظور سرویس و نگهداری استخر روباز در فصل زمستان ، باید زمان کارکرد پمپ را از ساعت 9 صبح تا شب کاهش دهید. علاوه بر این ، باید هفته ای یکبار آب داخل استخر را بررسی کنید. به منظور تجزیه و تحلیل دقیق تر ، از متخصصین آس کمک گرفته تا ماهی یکبار جهت خدمات سرویس و نگهداری استخر اقدام نمایند.

رایج ترین نکات کلیدی در متعادل کردن آب در فصل زمستان :

  1. کلر – سعی کنید سطح کلر آب را در محدوده 2ppm الی 4ppm نگه دارید. این سطح ، مقدار کلر مورد نیاز را فراهم می کند.
  2. pH – سطح pH را در محدوده 7.4 نگه دارید. بالا بودن pH باعث افزایش مقیاس شده ، در حالی که pH پایین باعث خورده شدن سطح استخر و تجهیزات می گردد. هیچ یک از این موارد خوب نیست!
  3. قلیایی – به منظور حفظ سطح میانگین pH ، سطح قلیایی باید در حد طبیعی باشد ( محدوده 80ppm تا 120ppm )
  4. سختی کلسیم – محافظت از سطح استخر در نگهداری استخر در فصل زمستان بسیار حائز اهمیت است. زمانی که سطح کلسیم خیلی پایین باشد ، به گچ استخر آسیب وارد کرده و نهایتا باعث ایجاد لکه می شود. بالا بودن بیش از حد سطح کلسیم ، باعث رسوب و ته نشین شدن در سطح استخر می شود. این مقدار را در سطح 200ppm نگه دارید.
  5. تهویه / تثبیت کننده – حداقل 40ppm را برای کاهش تخریب UV کلر حفظ کنید. قدرت تابش آفتاب زمستان به اندازه تابش آفتاب تابستان زیاد نبوده و از این رو دامنه آن باید کمتر باشد.

سرویس سالیانه استخر :

مالکین استخرها که می خواهند امور نگهداری استخر خود را برنامه ریزی کنند یا برای کسانی که می خواهند تصویر کلی یا پیش بینی طولانی مدت برای نگهداری استخر در زمستان داشته باشند ، کافیست یک برنامه سرویس و نگهداری تنظیم گردد. هنگام شنا در استخر عمومی ، وجود میکروب و باکتری در آب زیاد است. ادرار کردن و عدم نظافت قبل از ورود به استخر یکی از راه هایی است که می تواند آب استخر را آلوده کند و ممکن است منجر به عفونت ها و بیماری های ویروسی شود. اگر خدمات سرویس سالیانه استخر را به موقع انجام دهید ، از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می شود. استخرهای شنا که به درستی یا 100% تمیز نشده اند ، برای پناه دادن به باکتری ها و مواد مضر بی شماری که می توانند منجر به اثرات منفی بر سلامتی شوند ، مناسب هستند. آلودگی استخر می تواند از مدفوع ، ادرار و سایر عناصر مضر ناشی شود.

جلبک ها و خزه ها معمولا بین کاشی ها و سنگ های استخر شما رشد می کنند. این ارگانیسم ها لزج و لغزنده بوده و در صورت خارج نشدن ممکن است باعث لیز خوردن افراد شود. ریزوم ها می توانند ترک های ریزی بر روی کاشی های استخر ایجاد کنند که باعث از بین رفتن مقاومت کاشی می شود. اگر با روش ها و تجهیزات تمیز کردن استخر آشنایی ندارید ، نهراسید! فقط کافیست با متخصصین آس تماس بگیرید تا در اسرع وقت به محل مورد نظر شما مراجعه کرده و جهت انجام خدمات سرویس و نگهداری استخر اقدام نمایند.

  1. تمیز کردن سطح تخته غواصی و سرسره : اگر بیش از حد از استخر منزل خود استفاده می کنید ، ممکن است سطح سرسره و تخته غواصی به دلیل استفاده از روغن های بدن و ضد آفتاب و آلاینده های بدن چرب و کثیف شده باشد. در چنین شرایطی از پاک کننده های حاوی کلر و یا یک تمیز کننده کاشی وینیل استخر استفاده می شود. فقط توجه داشته باشید که باید از پاشیدن بیش از حد مواد پاک کننده به استخر خودداری گردد.
  2. سفت کردن پیچ و مهره ها : پیچ و مهره های تخته غواصی ، پیچ آج های نردبان روی سرسره ها و نردبان های استخر می توانند با گذشت زمان شل شوند. از این رو در خدمات سرویس سالیانه استخر باید آن ها را سفت و محکم کنید.
  3. بررسی قطعات استخر : تمیز کننده های استخر قطعات زیادی در تماس با استخر و سایر قطعات پوشیدنی دارند. قطعاتی را که نیاز به تعویض دارند از نزدیک بررسی کرده و در صورت لزوم برخی قطعات دوباره باید سفارش داده شود.
  4. تمیز کردن فیلتر در نگهداری استخر روباز در زمستان : برخی فیلترها باید سالیانه بررسی شده و در صورت جایگزین شوند.
  5. روغنکاری حلقه اورینگ : حلقه اورینگ پمپ ، اورینگ فیلتر ، حلقه درب کلرساز و حلقه داخل یک سوپاپ کششی باید یک یا دو بار در سال روغن کاری شود.

تخلیه آب استخر در زمستان هنگام به کار انداختن مجدد در بهار ، در وقت و هزینه شما صرفه جویی می کند. استخر را چند هفته قبل از سرد شدن هوا ببندید تا اطمینان حاصل شود که از آسیب احتمالی یخ زدگی محافظت می کند. در ادامه قصد داریم رایج ترین مراحل نحوه نگهداری استخر روباز در زمستان را برایتان شرح دهیم. پس با ما همراه باشید تا با این مراحل بیشتر آشنا شوید :

  • آماده سازی استخر برای زمستان : قبل از شروع هیتر استخر را خاموش کنید.
  • تمام لوازم جانبی استخر را بردارید. پله ها ، نردبان ها ، دسته الوار شناور در آب ، اسباب بازی ها و سایر وسایل را بردارید و آنها را با دقت کنار بگذارید.
  • پمپ استخر و خطوط آب را برای فصل زمستان آماده سازی کنید : اگر یک استخر روباز دارید ، می توانید پمپ را کاملا تخلیه کرده و در یک پناهگاه محافظت شده ذخیره کنید. شلنگ های قابل انعطاف آب را برداشته و سری باز خطوط آب را بپوشانید تا از زه کشی جلوگیری گردد.
  • حفظ تعادل شیمیایی آب استخر در خدمات نگهداری استخر روباز در زمستان : شروع فصل زمستان با حفظ سطح شیمیایی مناسب به محافظت از استخر در برابر مقیاس ( تجمع آب سخت ) و خوردگی کمک می کند. در صورت لزوم pH ، سختی کلسیم ، کلر و کل قلیائیت کل را آزمایش و تنظیم کنید.
  • شوک دادن به آب : برای تعیین مقدار مناسب با توجه به اندازه استخر ، با توجه به دستورالعمل های ذکر شده روی محصول آن را اضافه کنید. سیستم شوک دهی سطح کلر را افزایش می دهد.
  • روشن کردن فیلتر : اجازه دهید فیلتر و پمپاژ استخر برای ساعت ها کار کنند ( حداقل 8 الی 12 ساعت ).
  • در صورت ترجیح مواد شیمیایی مخصوص فصل زمستان به استخر اضافه شود.
  • تخلیه کفگیر را فراموش نکنید. برف را از داخل و بالای فاضلاب بردارید تا ترک نزند.

نکات کلیدی جلوگیری از یخ زدن استخر باغ در فصل زمستان

یخ زدن استخر شوخی نیست! با نزدیک شدن به فصل سرما و زمستان هم می توانید استخر منزلتان را جمع آوری کنید و هم همچنان از آن استفاده نمایید. و هر کدام از این گزینه‌ ها بی‌ خطر هستند ، به شرطی که در خدمات نگهداری استخر در زمستان راه درست را دنبال کنید. باز نگه داشتن استخر در طول ماه های زمستان امکان پذیر است ، فقط لازم است تا اقداماتی انجام شود. از آنجایی که تقریبا بزرگترین ترس هر کسی داشتن استخری یخ زده می باشد – از ترکیدگی لوله ها تا ترک خوردگی تجهیزات ، نادیده گرفتن پیشگیری از آسیب یخ زدگی می تواند عواقب جدی داشته باشد. در ادامه شما را با نکات کلیدی جلوگیری از یخ زدن استخرهای روباز آشنا می کنیم :

آگاهی از بهترین زمان آماده سازی استخر برای فصل زمستان

ما این را در اولویت قرار می دهیم ، زیرا این موثرترین نکته پیشگیری از آسیب یخ زدگی است که می توانیم به شما ارائه دهیم. گرم نگه داشتن استخر موثرترین راه برای جلوگیری از آسیب یخ زدگی استخر است. تا زمانی که بتوانید آب استخر خود را در حال حرکت و در دمای ثابت بالاتر از نقطه انجماد 32 درجه نگه دارید ، ایمن هستید. اما اگر به هر دلیلی نمی‌توانید این کار را انجام دهید ، چه از لحاظ هزینه و چه توانایی گرمایش ، بستن استخر گزینه مطمئن‌ تری است. در اینجا چند فاکتور مهم وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در مورد آماده سازی استخر برای فصل سرما در نظر بگیرید ارائه شده است :

  • میانگین دمای زمستان در محل شما
  • در نظر بگیرید که گرم نگه داشتن استخر با توجه به موقعیت مکانی و آب و هوا چقدر آسان یا دشوار خواهد بود
  • در نظر گرفتن هزینه راه اندازی هیتر و پمپ – برای اینکه آب استخرتان یخ نزند باید آن را گرم نگه دارید و این بدین معناست که بخاری خود را بیشتر روشن نگه دارید. شاید در برخی موارد حتی بیش از 12 ساعت در روز – در نظر بگیرید که آیا افزایش هزینه های گرمایش با بودجه شما مطابقت دارد یا خیر!
  • پمپ حرارتی استخر می تواند با عملکرد کم انرژی به پایین نگه داشتن هزینه ها کمک کند
  • هزینه راه اندازی پمپ فیلتر
  • به منظور جلوگیری از یخ زدن آب استخر در دماهای سردتر، باید آن را در حال حرکت نگه دارید
  • استفاده از پمپ استخر با سرعت متغیر با سرعت کم گزینه خوبی برای جریان آب و صرفه جویی در هزینه ها می باشد

پوشاندن سطح روی استخر

استفاده از پوشش استخر بهترین راه برای گرم نگه داشتن استخر ، حفظ گرمای تولید شده از هیتر ، جلوگیری از یخ زدگی و یک روش نگهداری استخر روباز در زمستان است. پوشاندن استخر درست مانند پوشاندن یک قابلمه آب روی اجاق گاز است : آن را سریعتر گرم می کند و گرما را در داخل نگه می دارد. بنابراین برای کاهش هزینه ها در طول زمستان ، از یک پوشش برای کاهش تلفات گرمای غیر ضروری استفاده کنید.

بخاری استخر خود را 12 ساعت در روز روشن کنید تا بالاتر از دمای انجماد بماند

بسته به موقعیت مکانی شما ، میانگین زمانی که برای راه اندازی هیتر استخر خود نیاز دارید ممکن است کمی بالاتر یا کمتر از 12 ساعت باشد. اما به طور کلی تا زمانی که آن را به اندازه کافی اجرا کنید تا آب استخر خود را بالاتر از دمای انجماد نگه دارید ، خوب هستید. از آنجایی که دما در شب کاهش می‌ یابد ، کارکردن بخاری هنگام خواب معمولا مقرون به صرفه‌ تر است و با پوشاندن استخر خود می توانید آن را سریعتر گرم کنید و مدت زمان بیشتری گرم نگه دارید.

استفاده از محافظ انجماد/تایمر خودکار برای خودکار کردن گردش آب

در حین خواندن نکات قبلی نحوه نگهداری استخر روباز در زمستان ، ممکن است چند سوال از خود بپرسید مانند :

  • اگر فراموش کنم بخاری استخر خود را روشن کنم چه می شود ؟
  • اگر فراموش کنم پمپ فیلتر خود را روشن نگه دارم چه می شود ؟
  • اگر برای مراقبت از استخر در خانه نباشم چه می شود ؟

اینها سوالات خوبی برای پرسیدن هستند. زیرا حقیقتا مواقع زیادی پیش می‌ آید که ممکن است نتوانید 24/7 استخر خود را زیر نظر داشته باشید. به همین دلیل است که محافظ‌ های انجماد/تایمرهای خودکار وجود دارند. همانطور که از نام آن پیداست ، از استخر و لوله های شما در برابر یخ زدگی محافظت می کند. محافظ های یخ زدگی به تجهیزات استخر شما متصل شده و هنگامی که دمای یخ زدگی بالا می رود ، به طور خودکار پمپ و بخاری استخر را روشن می کنند. آن را کمک کننده رباتیک استخر خود در نظر بگیرید که از استخر شما در برابر یخ زدگی در فصل زمستان دفاع می کند. برخی از محافظ‌ های یخ زدگی همچنین دارای یک تنظیم زمان‌ بندی شده هستند که می‌ توانید آنها را در زمان‌ ها یا فواصل زمانی مشخص روشن کنید.

روشن نگه داشتن پمپ فیلتر جهت عدم یخ زدگی لوله ها

حال اگر یک محافظ یخ زدگی متناسب با بودجه شما نیست و یا جایی با دمای واقعا سرد زندگی می‌ کنید ، ممکن است روش قدیمی و خوب بهترین گزینه شما باشد. برای محافظت از تجهیزات استخر خود در برابر ترک خوردن و جلوگیری از یخ زدگی لوله های خود و همچنین نگهداری استخر در زمستان ، پمپ فیلتر خود را 24 ساعت شبانه روز روشن کنید. این چند کار را انجام می دهد :

  • آب استخر شما را در حال حرکت و جاری نگه می دارد
  • این به حفظ دمای ثابت آب کمک می کند
  • کمک به هیتر استخر از طریق گردش آب

برای استفاده طولانی تر، پمپ استخری با سرعت متغیر بسیار کارآمدتر از پمپ تک سرعته است. نه تنها می توانید یک پمپ با سرعت متغیر را روی یک تنظیم کم سرعت تنظیم کنید که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود ، بلکه می توانید در مواقعی که به پیشگیری از یخ زدگی اضطراری نیاز است سرعت آن را افزایش دهید. در همین راستا بهترین راه برای حفظ انجماد پمپ استخر این است که هرگز به آن فرصت ندهید که به اندازه کافی سرد شود. این بدین مهنا است که آن را تا زمانی که برای گرم نگه داشتن آب و دمای بالای انجماد لازم است روشن نگه دارید – به یاد داشته باشید که این گاهی اوقات ممکن است بیش از 12 ساعت در روز باشد. گفته می شود اگر پمپ شما به هر دلیلی یخ زد ، بهترین اقدام این است که دوشاخه تخلیه را کشیده و فشار را از سیستم کاهش دهید.

حتما مطالعه کنید : خدمات سرویس و نگهداری و تعمیر استخر

تمیز کردن استخر در فصل زمستان

ابتدا دو طرف و سپس کف استخر را پاک کرده و یا فرچه بزنید تا خاک ، جلبک ها و سایر آلودگی ها شل شوند. سطح استخر را آب بریزید و کف را با جارو پاک کنید تا آوارها برداشته شود. جلبک ها و سایر آلودگی ها اگر در استخر شما باقی بمانند می توانند سطوح را لکه دار کنند و آسیب های پایدار به جا بگذارند.

تمیز کردن تجهیزات استخر

در روش نگهداری استخر روباز در زمستان در نظر داشته باشید که کلر باقیمانده را از کلر ساز خارج کنید. سبد کفگیر را تمیز کرده و هر دو نوع فیلتر ( کارتریج و توری D.E. ) را بشویید. این فیلترها را می توان با یک شلنگ باغی مجهز به نازل کاملا شستشو داد تا فشار آب کافی برای از بین بردن آلودگی ها ایجاد شود. از طرف دیگر ، فیلترهای شنی طبق دستورالعمل های سازنده نیاز به شستشو دارند.

تمیز کردن تجهیزات استخر

تخلیه آب استخر در فصل زمستان

در استخرهای روباز باید سطح آب را پایین بیاورید تا بتوانید پمپ را خارج کنید. برای جلوگیری از یخ زدن استخر تا زیر خط برگشت آب را تخلیه کنید ، برای جلوگیری از فشار وارد کردن بر روی استخر این کاهش هرگز بیشتر از 18 اینچ ( 45.7 سانتی متر ) نباید باشد. برای جلوگیری از آسیب ساختاری ، هرگز استخرروباز را کاملا خالی نکنید. برای جلوگیری از آسیب های ناشی از باد ، مهم است که در حدود 1 الی 3 اینچ ( 3 الی 8 سانتی متر ) آب در بالای پوشش زمستانی نگه دارید.

تخلیه آب استخر در زمستان

استفاده از ضدیخ برای جلوگیری از یخ زدن استخر

در روش نگهداری استخر روباز در فصل زمستان ، یا از ضد یخ استخر استفاده کنید یا همه سوپاپ ها و خطوط آب را با یک جاروی معکوس قدرتمند یا یک کمپرسور هوا تخلیه کنید. همچنین می توانید از ترکیب هر دو ، ابتدا دمیدن و سپس ضد یخ چرخشی در خطوط استفاده کنید.

  • برای افزودن ضد یخ طبق دستورالعمل ، محصول را اضافه کرده و حداقل دو دقیقه یا طبق دستور ، گردش دهید.
  • تمام خطوط را با شاخه های مخصوص زمستان وصل کنید.
  • در آخر و قبل از سرپوش گذاشتن تخلیه زیر استخر را از انتها و جهت مخالف بدمید. وقتی حباب ظاهر شد ، بلافاصله خط تخلیه را ببندید. قفل بخار ایجاد شده باعث جلوگیری از جمع شدن آب و یخ زدگی در آب و هوای سخت می شود.

جهت مشاهده سایر مطالب مرتبط به صفحه تاسیسات و جهت مشاهده تمامی مقالات آس به صفحه مقالات مراجعه نمایید.

آیا از خدمات شرکت آس رضایت داشته اید؟

برای امتیازدهی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیازها

اولین امتیاز را به این خدمات بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید