0
سبد خرید خالیست.
آس - شرک آس ارائه دهنده خدمات سرویس و نگهداری ساختمان > صفرشویی خودرو و نظافت کامل ماشین

صفرشویی خودرو و نظافت کامل ماشین

صفرشویی خودرو همانند کارواش های معمولی نیست ، بلکه فرآیند نظافت تمامی قسمت ها و جزئیات داخلی و خارجی ماشین ، ترمیم ، پولیش و نظافت موتور ماشین و غیره می باشد و نیاز به زمان زیادی ( چند ساعت و یا حتی یک روز کامل ) دارد.

صفرشویی

هزینه صفرشویی ماشین بیشتر از کارواش معمولی است ، زیرا خودروی شما بازرسی ، تمیز و با دقت تمام صفرشویی می شود. تمامی قسمت ها و درزهای ماشین تمیز شده و متخصصان از تجهیزات پیشرفته و مواد تمیز کننده مناسب و با بالاترین کیفیت استفاده می کنند.

صفرشویی

صفر شویی ماشین شامل چه مواردی است ؟

در صفر شویی ، قسمت داخلی ماشین با دقت تمام جارو زده شده و با یک حوله نرم تمامی قسمت های پلاستیکی ماشین تمیز می شود. از یک تهویه مناسب برای محافظت از قسمت های پلاستیکی در برابر نور خورشید استفاده می شود. برای تمیز کردن فضای داخلی شیشه ها از شیشه پاک کن استفاده خواهد شد. موتور ماشین شما بازرسی شده ، روغن های ریخته شده پاک می شود و سپس شسته و با استفاده از کمپرسور هوا خشک می شود. تهویه مناسبی اعمال شده و قسمت های رنگ دار خودرو واکس زده می شوند. صفرشویی خودرو در واقع یک ورژن پیشرفته از شستشوی معمولی ماشین است. این یک فرآیند کامل تر از کارواش معمولی در تمیز کردن ، اصلاح و محافظت از خودروی شما می باشد. خدمات صفرشویی خودرو نه تنها بر روی تمیز کردن عمیق ماشین بلکه بر روی ترمیم رنگ ها و پوشش های محافظ توسط تکنولوژی بالا نیز تمرکز دارد. در حالی که شستشوی وسیله نقلیه به صورت هفتگی کاری بسیار مهم است. ، اما صفرشویی خودرو نیز یک کار مهم برای بهبود شرایط و حفظ ظاهر بهتر وسیله نقلیه شما می باشد. که شما قادر به انجام آن هستید.

نمای بیرونی خودرو بازرسی ، تمیز و با صابون مخصوص شست و شوی ماشین شسته می شود. ماشین شما با یک حوله نرم تمیز شده و از ابرهای مخصوص برای از بین بردن آلاینده ها استفاده می شود. در صورت تمایل ، متخصصان ما با استفاده از دستگاه های مخصوص ماشین شما را پولیش کرده و در نهایت واکس می زنند.

نحوه صفرشویی ماشین چگونه است ؟

ماهیت دقیق صفر شوئی بستگی به تیم متخصصی دارد که این کار را انجام می دهند. در حالت کلی شرکت های خدماتی این کار را به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می کنند که شامل موارد زیر می شود :

صفرشویی قسمت داخلی ماشین :

تکنسین های فنی شرکت خدماتی آس از راهکارهای حرفه ای برای از بین بردن لکه ها و جرم ها استفاده کرده و داشبورد ، کنسول ، پنل درب ها ، سقف ماشین ، شیشه ها و منافذ با دقت تمام تمیز و صفرشویی می شوند. برخی از رایج ترین خدمات متخصصین آس در صفرشویی داخل خودرو به شرح زیر می باشد :

  • جارو زدن و شستن کفی و قسمت های داخلی با شامپو
  • شست و شو و نظافت قسمت های چرمی با پاک کننده های مخصوص چرم
  • تمیز کردن تمامی قسمت های پلاستیکی و وینیل ( انواع پلاستیک‌ های دارای ریشه‌ CH:CH2 )
  • از محلول هایی با pH‌ متعادل برای پاک کردن سطوح چرمی استفاده می شود
  • تمیز کردن تمامی سطوح و منافذ با استفاده از کمپرسور هوا ، برس های نرم ، پارچه های نرم و پاک کننده های مخصوص
  • تمیز کردن تمامی دستگیره ها ، کلید و سوئیچ
  • تمیز کردن کمربند ، آینه ، فرمان و کنسول
  • تمیز کردن و جلا دادن شیشه های داخلی و سانروف

صفرشویی داخل خودرو

زیبایی قسمت بیرونی خودروی شما قابل مقایسه با زیبایی قسمت داخلی آن نیست! بنابراین مشخص است که صفرشویی داخل خودرو به تلاش و زمان بیشتری نیاز دارد. اگر هر بخشی از داخل خودروی شما کثیف باشد ( مثلا دریچه کثیف کولر ، هوای آلوده و آلرژی زا را داخل خودرو پخش می کند و یا شیشه های کثیف دید راننده را می گیرند ) ، رسیدگی به آن به زمان زیادی نیاز دارد. در چنین شرایطی ، صفرشویی داخل ماشین کاری فراتر از شستشوی معمولی با آب و صابون خواهد بود. برخی از رایج ترین خدمات صفر شویی قسمت های داخلی ماشین به شرح زیر می باشد :

  1. جارو زدن = اولین قدم در روند صفر شویی جارو زدن صندلی ها ، صندوق عقب ، سقف و کفی ماشین است. بهتر است کفی های خودرو را بیرون آورده تا جداگانه جارو زده شوند. برای مناطقی که دسترسی به آن ها دشوار است ، می توان از دستگاه کمپرسور استفاده کرد.
  2. فرچه زدن و بخارشویی = از این روش صفرشویی ماشین برای تمیز کردن کف خودرو و کفی ها استفاده می شود. از یک فرچه زبر برای از بین بردن لکه های سرسخت استفاده می گردد. به منظور اثربخشی بیشتر می توان از دستگاه بخارشو نیز استفاده کرد. البته باید در نظر داشت به منظور جلوگیری از قارچ و کپک زدن ، باید اجازه دهید کفی ها کاملا خشک شوند.
  3. تمیز کردن شیشه ها = از شیشه شوی مخصوص جهت پاک کردن شیشه های خودرو در خدمات صفر شویی استفاده می شود. این کار باعث براق شدن شیشه ها شده و قطعا اطمینان حاصل می کند که دید راننده مسدود نشده است.
  4. رسیدگی به قسمت های چرم خودرو = از تمیز کننده های مخصوص چرم و صابون های مخصوص برای شستشوی قسمت های چرمی خودرو استفاده می شود. همچنین باید از دستمال های مرطوب برای پاک کردن نقاطی که با صابون شسته شده ، استفاده نمایید.
  5. پاک کردن و جارو زدن مجدد = جارو زدن مجدد بسیار حائز اهمیت است ، زیرا هر گونه کثیفی باقی مانده را از بین می برد. در این مرحله داشبورد و پنجره ها باید دوباره با محلول های مخصوص تمیز شوند.

صفرشویی قسمت خارجی ماشین :

تکنسین های شرکت آس به شما اطمینان می دهند که تمامی مواد روغنی و کثیف و چسبناک را در کوتاه ترین زمان ممکن از بین می برند و تمامی خراش ها ( کم و زیاد ) را پاک می کنند. از واکس های بادوام برای محافظت از روکش ها استفاده می کنند. صفرشویی دیواره ها ، لاستیک ها ، رینگ ، شیشه ها و درز صندوق بخشی از روند کاری ماست!

متخصصان شرکت آس دارای بزرگ ترین تیم حرفه ای در بخش های مختلف صفرشویی بوده که با استفاده از جدیدترین و موثرترین محصولات و تکنیک ها ، تمامی قسمت های داخلی و خارجی ماشین را تمیز می کنند.

  • شست و شوی کامل قسمت های خارجی ماشین
  • چرخ ها ، گاز انبر و مهره ها توسط برس های مخصوص و مواد شوینده تمیز می شوند
  • رنگ ها با استفاده از حوله های میکروفایبر مخصوص شسته و تمیز می شوند
  • استفاده از ابرهای مخصوص برای از بین بردن لکه ها از روی قسمت های رنگ زده شده ماشین
  • پولیش رنگ برای پاک کردن خراش ها و اکسیداسیون
  • استفاده از واکس برای محافظت از رنگ خودرو
  • شستشوی چرخ ، رینگ و تمامی قطعات مرتبط
  • تمیز کردن داخل محفظه سوخت
  • پولیش کردن چرخ ها و آبکاری سپر ماشین
صفرشویی قسمت خارجی ماشین

تمیز کردن

تکنسین ها قبل از انجام هر کار دیگری همچون پولیش و واکس ، برای شروع ابتدا تمامی قسمت های بیرونی ماشین را تا حد امکان تمیز می کنند. بسیاری از شرکت ها این کار را به صورت دستی ( با استفاده از سطل ، شلنگ ، آب و صابون و …. ) انجام داده و برخی دیگر از شلنگ های فشار قوی برای پخش آب و صابون استفاده می کنند. برخی دیگر از کارواش ها با استفاده از دستگاه های اتومات کار خود را انجام می دهند. اما به طور کلی ، شستشوی ماشین به صورت دستی نتیجه بهتری دارد ، زیرا تکنسین ها زمان بیشتری را برای تمیز کردن ( به خصوص مناطق خیلی کثیف ) صرف می کنند.

در روند صفرشویی خودرو پس از خشک شدن ماشین ، متخصصان از ابر مخصوصی برای سطوح استفاده می کنند ، ابری که ترکیبی از رزین بوده و برای از بین بردن لکه ها و آلاینده ها از روی سطوح رنگ زده شده ، شیشه ، فایبرگلاس و فلز استفاده می شود. تمامی قسمت های داخلی ماشین جارو زده شده و تمیز می شوند و اغلب مواقع کثیفی های موجود در شکاف ها و گوشه ها توسط کمپرسور هوا تمیز می شوند. از برس ها و تمیزکننده های مخصوص برای از بین بردن ساییدگی های روی در و سطوح وینیلی استفاده می شود. حتما باید از پاک کننده های مبنی بر آب برای سطح وینیلی استفاده کنید.

به منظور تمیز کردن کفی و لوازم پارچه ای داخل ماشین ، باید از تجهیزات تخصصی استخراخ آب گرم استفاده کنید. مراقب شستشوی قسمت های چرمی ماشین باشید! قسمت های چرمی را باید مرتبا تمیز و خشک کرد. زیرا ممکن است خشک شوند ، ترک بردارند ، زبر شوند و در برخی مواقع تکه تکه می شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که تمیز کردن موتور باعث نمی شود که کارکرد آن بهتر شود ، اما تعمیر و نگهداری آن آسان تر می شود. همچنین یک موتور کثیف سریع تر از یک موتور تمیز داغ شده و قطعات متحرک همچون حلقه های زنجیر در موتورهای تمیز هموارتر کار می کنند. یک متخصص حرفه ای ممکن است خدماتی بیشتر از یک کارواش به شما ارائه دهد ، اما هر دو با یک کار آغاز می شود. حتی در بسیاری از موارد ، مرحله شستشو در صفرشویی خیلی بهتر از یک کارواش معمولی می باشد. برخی از خدمات دیتیلینگ برای مرحله شستشوی اولیه به کارواش خودکار متکی هستند. اما برخی دیگر از مراکز ماشین شما را با دست می‌شویند_که این بهترین و در عین حال موثر ترین روش است.

البته کاری که یک متخصص صفرشویی داخل خودرو می تواند در یک مغازه حرفه ای انجام دهد ، با آنچه اکثر صاحبان خودرو می توانند هنگام شستن ماشین در خیابان انجام دهند ، متفاوت است. برای شروع ، یک تکنسین صفرشویی تمام سطوح بیرونی وسیله نقلیه شما از جمله محفظه موتور، پایه درها و صندوق عقب ، چاه چرخ‌ ها و زیر بدنه را با دقت تمیز می‌ کند. آلاینده‌ هایی مانند فضولات پرندگان ، بقایای حشرات و قیر جاده‌ ها با مواد شیمیایی خاص مورد هدف قرار گرفته و تمیز می شوند. همین امر در مورد گرد و غبار چسبنده روی چرخ‌ های آلیاژی شما نیز صدق می‌ کند. هر سطح ، گوشه و شکافی که در خودرو و در ماشین شما وجود دارد ، بررسی می شود. هنگامی که ماشین شما شسته شد ، با حوله های میکروفایبر و یا دستگاه های مخصوص خشک می شود. در حین کار ، یک متخصص مراقبت ویژه ای برای جلوگیری از آسیب رساندن شن ، خاک یا سایر مواد ساینده ( مانند حوله های پارچه ای نخی ) به رنگ خودروی شما خواهد داشت.

ترمیم رنگ خودرو

در روند صفرشویی خودرو تمامی خراش و لکه های جزیی از بین می رود ، اما برای خراش های عمیق باید بدنه ماشین دوباره رنگ زده شود. برای از بین بردن خراش ها و شکاف های خیلی کوچک ، قطرات رنگ های رتوش را اعمال می کنند. مناطق بزرگ تر رنگ زده شده و سپس سنباده و واکس اعمال می گردد. ترمیم با استفاده از رنگ های رتوش ممکن است با رنگ اطراف آن مطابقت نداشته باشد ، اما اگر ناحیه کوچک باشد و این کار بسیار زیرکانه انجام شود کسی متوجه آن نخواهد شد!

در حالی که ماشین شما به طور حرفه ای شسته و خشک شده است ، یک تکنسین خدمات صفرشویی خودرو تمام سطوح رنگ شده را به طور کامل بررسی می کند تا تشخیص دهد که آیا اصلاح رنگ مورد نیاز است یا خیر. اصلاح رنگ در واقع ترمیم سطح رنگ برای ایجاد ظاهر جدید است. همینجاست که یک فرد آماتور که سعی می کند خدمات صفرشویی را در کنار جاده بر روی خودروی شما انجام دهد ، به آن آسیب وارد می کند زیرا اصلاح رنگ به ماشین آلات و ابزارهای مخصوص نیاز دارد. رنگ روی ماشین شما اگر در سی سال گذشته تولید شده باشد ، از یک روکش دو مرحله ای تشکیل شده است : یک لایه پایه رنگی و یک پوشش شفاف و سخت. این لایه شفاف بیرونی از یک پلاستیک بادوام ساخته شده که در برابر عناصری همچون خاک ، شن ، برف ، نمک ، نور خورشید – مقاومت می‌ کند و برای سال‌ ها براقیت خود را حفظ می‌ کند. اما با گذشت زمان ، لایه بیرونی روکش شفاف می‌ تواند به دلیل خراش‌ های کوچک ناشی از ساییدگی ، تکنیک‌ های ضعیف شستش و حتی کارواشخودکار با تجهیزات ضعیف یا نگهداری ضعیف ، کدر شود.

هنگامی که ماشین شما تمیز و رنگ آن اصلاح شد ، وقت آن است که یک یا دو لایه محافظ به رنگ اضافه کنید. این به طور کلی با استفاده از محصولاتی انجام می شود که به طور کلی به سه دسته پوشش تقسیم می شوند : واکس ، درزگیر و سرامیک. واکس یک ماده طبیعی است که خاصیت آبگریز داشته و آب را دفع می کند. ماده اصلی اکثر واکس‌ های حرفه‌ ای خودرو، موم کارنوبا است که توسط یک درخت خرما در برزیل ترشح می شود و برای جلوگیری از ورود آب به رنگ، جلوگیری از چسبیدن آلاینده ها به آن و محافظت از آن در برابر اشعه های مضر UV عمل می کند. هر چه غلظت کارنوبا در محصول بیشتر باشد ، کیفیت آن بالاتر است. درزگیرهای پلیمری شبیه واکس ها هستند ، زیرا یک مانع نازک و ضد آب در برابر عناصر تشکیل می‌ دهند. اما درزگیرها محصولات مصنوعی و ساخته دست بشر هستند. آنها به خوبی به رنگ می چسبند و پوسته سختی ایجاد می کنند. آنها نسبت به واکس ها دوام بیشتری دارند و در برخی موارد می توانند تا یک سال دوام بیاورند. برخی از علاقه مندان به خودرو استدلال می کنند که واکس کارنوبا براقیت بیشتری نسبت به درزگیر پلیمری دارد. برخی دیگر دوام یک درزگیر را ترجیح می دهند.

دسته سوم محافظ رنگ ، پوشش سرامیکی است. این گزینه نسبتا تازه وارد به مرحله خودروسازی است و از دو گزینه قبل قوی تر است. پوشش‌ های سرامیکی که عمدتا از سیلیس و دی‌ اکسید تیتانیوم تشکیل شده اند ، یک پیوند شیمیایی قوی با رنگ خودرو و یک محافظ نانوسرامیکی روی پوشش شفاف خودروی شما ایجاد می‌ کنند. پوشش های سرامیکی بسیار بادوام هستند و از دو تا پنج سال به بالا دوام می آورند. اما کار با آنها دشوار است و باید روی سطحی کاملا آماده استفاده شود. محصولات DIY وجود دارند ، اما نسبت به سیستم‌ های حرفه‌ ای کاربردی نامرغوب تر هستند ، که برخی از آن‌ ها نیاز به گواهی تکنسین برای استفاده از آن دارند.

پولیش و براق کردن

شستشو ، خراشیدن و پر کردن شکاف ها باعث اصلاح ظاهر ماشین ها می شود ، اما در نظر داشته باشید که تمامی ماشین ها باید به صورت دوره ای پولیش شوند تا براقیت آن ها حفظ شود. یک اتومبیل به دلیل تابش نور از سطح آن می درخشد. گرد و خاک روی سطح ماشین ، با جذب نور باعث کاهش درخشش می شود. خراش های موجود در لایه های شفاف ( لایه ای که برای پوشاندن روکش رنگی استفاده می شود ) نور را جذب نمی کند و درعوض آن را در جهات مختلف منعکس کرده و باعث می شود تا ماشین لکه دار به نظر بیاید.

پولیش در فرآیند صفر شویی
پولیش در فرآیند صفر شویی

استفاده از دستگاه پولیش با یک پد نرم چرخشی باعث می شود تمامی این خراش ها از بین بروند. این پد به صورت چرخشی روی قسمت های رنگ زده شده حرکت کرده و نواحی ناهموار ناشی از خراش را از بین می برد. توجه داشته باشید که پس از اتمام پولیش و بافر ، ماشین نباید مدت زمان طولانی در یک محل بماند زیرا جای حرکت چرخشی پد کاملا روی آن مشخص می شود. اگر در حین پولیش و بافر فشار بیش از حدی وارد شود ، ممکن است به لایه پایه و اصلی ماشین آسیب وارد شود. پس از اتمام پولیش ، واکس زدن به صورت دستی اعمال می شود.

انتخاب متد و مواد مناسب پولیش خودرو ممکن است چالش برانگیز باشد ، زیرا طیف گسترده ای از خدمات پولیش و مواد و ابزارهای آن در بازار موجود است. پولیش ها می توانند از پاک کننده های شیمیایی غیر ساینده گرفته تا ترکیبات بسیار ساینده موجود باشند. برخی از رایج ترین آن ها عبارتند از :

  1. مواد ترکیبی = ساینده ترین نوع پولیش است و باید برای سطوح سخت مورد استفاده قرار بگیرد. آنها معمولا برای از بین بردن علائم ماسه سنگ مرطوب یا صیقل دادن وسایل نقلیه ای که خیلی وقت است پولیش نشده اند ، استفاده می شود. از آنجایی که آن ها بسیار قوی هستند ، باید با پولیش های معمولی و پدهای نم مورد استفاده قرار بگیرند.
  2. پولیش برش = این نوع پولیش برای اصلاح نقص متوسط در رنگ اتومبیل استفاده می شود.
  3. پولیش نهایی = میزان سایندگی این پولیش ها بسیار کم بوده و برای اصلاح عیوب بسیار ملایم مانند خط و خش های کم استفاده می شوند. همچنین باعث تمیز و براق جلوه دادن رنگ خودرو می شوند.

آشنایی با انواع مختلف پدها در روند صفرشویی خودرو نیز بسیار حائز اهمیت است. برخی از رایج ترین آن ها عبارتند از :

  • پد جداکننده / ترکیبی چرخشی که مناسب سطوح سخت بوده و معمولا از جنس پشم و یا اسفنج می باشد. از این پد برای از بین بردن خراش ها و سایر نقایص استفاده کنید.
  • پد پولیش که معمولا از اسفنج های نرم تر تهیه می شود. این پدها برای اعمال واکس ، پولیش ، جلا ، آب بندی و پاک کننده قبل از واکس بسیار ایده آل است.
  • پد نهایی که معمولا جنس سفتی داشته و اطمینان حاصل می کنند که می توانید برای از بین بردن هر گونه خط و خش پس از اتمام روند صفر شویی ، فشار وارد کنید.

تمیز کردن شیشه ها ( از داخل و بیرون )

در این مرحله از صفرشویی خودرو به سراغ شیشه ها هم از داخل و هم از خارج می رویم. ابتدا شیشه ها را تمیز کرده ، قسمت های بالایی و بیرونی و قسمت های پلاستیکی آبکاری شده و قسمت های وینیلی را پولیش کاری می کنیم. مقداری مایع تمیزکننده روی قسمت داخلی شیشه بزنید و سپس با استفاده از دستمال میکروفایبر به صورتی افقی از بالا به پایین شیشه را تمیز کنید ( نه چرخشی ) و اجازه دهید شیشه ها کاملا خشک شوند. برای پاک کردن تمامی لکه ها و کثیفی ها باید این روند را چند بار تکرار کنید. قسمت بالا و لبه شیشه ماشین باید حتما با دستمال میکروفایبر تمیز شود. در نظر داشته باشید صفرشویی شیشه جلو پنجره کار نسبتا دشواری است ، به خصوص قسمتی که به داشبورد نزدیک است.

چرخ و لاستیک

در این مرحله چرخ و لاستیک اتومبیل ها شسته شده و لبه ها و قالپاق پولیش می شوند. اگر چرخ های اتومبیل از قبل دارای لایه محافظتی باشند ، آن ها نباید پولیش شوند زیرا این کار باعث از بین رفتن لایه های محافظتی آن ها می گردد. برخی از رایج ترین کارهای متفرقه دیگر که متخصصان شرکت آس در صفر شویی خودرو انجام می دهند عبارتند از : تمیز کردن دریچه هوا در داخل ماشین ، تمیز کردن چارچوب درب ، تنظیم باد لاستیک ، تمیز کردن دستگیره در و فرمان و کمربند ایمنی و غیره.

تفاوت بین صفر شویی ماشین و کارواش معمولی چیست ؟

صفرشویی یک نسخه دقیق تر و عمیق تر کارواش معمولی خودرو می باشد. در روند صفرشویی نه تنها تمرکز بر روی شستن خودرو است ، بلکه هدف نو کردن و اغلب ترمیم قسمت های مختلف می باشد. تفاوت بین این دو روند خیلی قابل تشخیص نیست. در حالی که کارواش های سنتی خیلی سریع تر و ارزان تر از خدمات صفر شویی خودرو هستند ، در صفر شوئی کیفیت خودروی شما همانند روز اول خواهد شد. قسمت بیرونی خودروی شما خیلی بهتر از تصورتان خواهد بود. در کارواش سنتی قدرت بسیار بالای فرچه ممکن است خط و خراش های ریزی روی رنگ ماشین ایجاد کنند.

تکنسین های حرفه ای شرکت آس در این روند تمرکز خود را بر روی افزایش طول عمر و مراقبت از خودروی شما قرار می دهند. آن ها همه تلاش خود را بر روی اصلاح و ترمیم رنگ خودرو و از بین بردن نقص و ایرادها قرار می دهند. اگرچه نظافت ساده کارواش معمولی اغلب باعث بهبود ظاهر خودروی شما می شود ، به نظر می رسد که بسیاری از نقاط مختلف خودروی شما نادیده گرفته می شود. با انجام امور صفر شویی ماشین به صورت مداوم ، هیچ قسمت از نظافت خودروی شما نادیده گرفته نمی شود. تمام گوشه و کنارها و شکاف های خودروی تمیز شده و از رنگ ماشین نیز محافظت می شود. در روند کارواش معمولی صندلی ها ، کف و زیرپایی جارو زده می شود ، در حالی که در روند صفرشویی ماشین تمامی قسمت ها جارو زده شده و سپس با شامپو شسته می شوند.

علت استفاده از دستمال میکروفایبر در خدمات صفرشویی چیست ؟

وقتی زمان خشک کردن و واکس زدن خودرو فرا می رسد ، قطعا باید از دستمال های میکروفایبر استفاده کنید. چرا؟! برخی دستمال ها گرد و خاک و کثیفی را به خود جذب می کنند و از سوی دیگر دستمال های زبر نیز روی سطح خط می اندازند. برای پولیش کردن سطح روی خودرو ، چرخ های کرومی ، قسمت های فلزی ، شیشه ها و غیره می توانید از دستمال های میکروفایبر استفاده کنید. این دستمال ها برای سطوح داخلی همچون قسمت های چرمی ، وینیلی ، پلاستیکی ، فلزی ، چوبی و غیره قابل استفاده هستند. دستمال های میکروفایبر بدون لبه و حاشیه بوده و از این رو خط و خراشی روی سطح خودرو ایجاد نمی کنند. یک طرف آن دارای بافت های طولانی تر بوده که برای پولیش دادن مناسب است و سمت دیگری که بافت کوتاه تری دارد برای از بین بردن لکه ها مناسب می باشد.

صفرشویی موتور خودرو

جمع آوری تجهیزات مورد نیاز

موارد ذکر شده در لیست زیر لازم هستند ، اما این لیست فقط به این موارد محدود نمی شوند :

  • محلول چربی زدا
  • شلنگ آب
  • کیسه های پلاستیکی
  • سطل
  • دستکش مخصوص
  • فرچه و صابون مخصوص
  • پدهای جاذب
  • پارچه های حوله ای و میکروفایبر
  • پاک کننده های پلاستیکی
  • پاک کننده فلز / پولیش

شستشوی موتور ماشین با آب

این یک قدم مهم برای خلاص شدن از شر بسیاری از کثیفی ها و خاک های موجود در آنجا و کمک به چربی زدایی بیشتر است. مطمئن شوید که این کار را زمانی که موتور خنک است انجام دهید. لازم نیست کاملا سرد باشد ، اما شما باید حداقل یک ساعت قبل از شروع کار ، ماشین را خاموش کرده باشید!

شستشوی موتور ماشین

محافظت قطعات در مقابل آب

باتری را با پلاستیک بپوشانید ( یا یک کیف یا بسته بندی کوچک شده ). همچنین ممکن است بخواهید آلترناتور ( دستگاه تولید برق متناوب ) ، کاربراتور و توزیع کننده را نیز بپوشانید. این موضوع بستگی به نوع اتومبیل شما ( مدرن یا کلاسیک ) دارد. اگر یک خودروی مدرن دارید مطمئن شوید که در اطراف جعبه فیوز و بسته های سیم پیچ اسپری آب نکنید.

افزودن محلول چربی زدا

در خدمات صفرشویی قطعا به جای صابون معمولی باید از چربی زداهای مخصوص موتور استفاده کنید. آن را در مناطق روغنی همچون تشتک روغن و استارتر اعمال کنید. قطعا باید اجازه دهید تا محلول چربی زدا برای چند دقیقه در آن ناحیه باقی بماند تا به طور موثر روی گریس کار کند. از یک برس شستشو برای پاک کردن استفاده کنید ، نگران نباشید زیرا فرچه های نرم هیچ خراشی ایجاد نمی کنند.

روند شستشوی را تکرار کنید

روند شستشو را با فشار آب کم دوباره تکرار کنید. اگر موتور خوردوی شما خیلی وقت است که صفرشویی نشده است ، باید مرحله چهارم را دوباره تکرار نمایید.

دوباره با صابون مخصوص خودرو بشویید

سطل را با آب صابون پر کنید و با استفاده از دستمال مخصوص شست و شو ، اکنون همه چیز را واقعا تمیز کنید. بار دیگر از فشار آب کم برای شستشو استفاده کنید. اکنون کیسه پلاستیکی روی قطعات را بردارید.

پولیش قسمت های فلزی و پلاستیکی

قسمت های پلاستیکی را با تمیزکننده های پلاستکی پولیش کرده ، تمیز کننده را با پارچه حوله ای اعمال کنید و با دستمال میکروفایبر تمیز کنید. این کار خراش های کوچک را از بین می برد. در انتها از پولیش فلز طبق دستورالعمل آن استفاده نمایید. می توانید از دستگاه مکنده و دمنده برای خشک کردن موتور استفاده کنید .

توجه داشته باشید که صفرشویی انواع خودرو همچون صفرشویی پراید با شستشوی معمولی خودرو متفاوت است. در حالی که هر دو شامل تمیز کردن یک وسیله نقلیه هستند ، تفاوت بین این دو بسیار حائز اهمیت است! در کارواش سیار هدف اصلی از بین بردن کثیفی ، گرد و غبار ، نمک و کثیفی است که در قسمت بیرونی وسیله نقلیه شما جمع می شود. این شامل زیر وسیله نقلیه شما نیز می شود. در حین صفرشویی پراید ، اولین قدم باید تمیز کردن قسمت های بیرونی خودرو باشد! این کار نه تنها تضمین می‌ کند که هر گونه خاک ، زباله ، آلودگی جاده ، گرده و یا سایر شکل‌های زباله سطحی پاک می‌شود بلکه هرگونه مشکل جدی را که ممکن است در زیر سطح پنهان شده باشد را نیز آشکار می‌ کند.

مزایای صفر شویی ماشین چیست ؟

هیچ چیزی بهتر از این نیست که ماشین شما همیشه ظاهری نو و تمیز داشته باشند. جزئیات ظریف همچون براق بودن رنگ خودرو ، قطعات نو و بدون ساییدگی و چرخ های بسیار تمیز به خودروی شما ظاهری زیبا می بخشند. متاسفانه حفظ خودروی شما در چنین وضعیتی عملا غیر ممکن است. اگرچه هیچ راهی برای حفظ خودروی شما در شرایط عالی وجود ندارد ، اما بین خودرویی که مورد غفلت واقع شده و خودرویی که با دقت نگهداری شده است تفاوت قابل توجهی وجود دارد. همانند روند تعمیر و نگهداری مداوم خودرو ، خدمات صفرشویی خودرو به صورت مداوم یک جنبه مهم برای نگه داشتن ماشین شما در شرایط عالی است.

حفظ ظاهری خودرو

دلیل اصلی صفر شویی مداوم حفظ ظاهر اصلی خودرو است. ماشینی که به تازگی شسته شده و جلا داده شده است ، اگر به صورت مداوم رسیدگی شود همیشه می درخشد. شاید هیچ وقت ماشین شما شبیه به روز اول نشود ، اما صفر شویی خودرو به حفظ ظاهر خودروی شما کمک شایانی می کند. خدمات واکس و جلای شست و شوی ماشین شرکت آس به محافظت از رنگ خودرو و قسمت های پلاستیکی کمک کرده و باعث می شود ظاهر آن ها حفظ شود.

راحتی سرنشینان

همه ما می دانیم که نشستن در یک ماشین کثیف نفرت انگیز است. نه تنها همه ما فضای تمیز و دلنشین خودرو را ترجیح می دهیم ، بلکه باید با توجه به زمانی که در خودرو سپری می شود در اولویت باشد. فضای داخل خودرو باید به صورت مداوم جارو زده شود و برای تمیز کردن قسمت های پلاستیکی در خدمات صفرشویی از محصولات مخصوصی استفاده می شود. استفاده از مواد مخصوص برای قسمت های چرم باعث افزایش طول عمر آن ها می شود.

حفظ ارزش واقعی خودرو

خدمات صفرشویی ماشین شما می تواند یکی از بهترین راه ها برای حمایت از سرمایه گذاری شما باشد. جهت به دست آوردن بیشترین دستاورد از خودروی خود ، تمیز کردن و صفر شویی مداوم امری ضروری است. انجام این کار به صورت مداوم برای خریدار مشخص می کند که شما از خودروی خود مراقبت کرده اید و ارزش آن را دارد. نه تنها صفرشویی خودروی شما را برای خریداران جذاب تر می کند ، بلکه می تواند ارزش خودروی شما را نیز به شدت افزایش دهد.

چرا صفرشویی ماشین اهمیت دارد ؟

شست و شوی ماشین بسیار اهمیت دارد. اما توصیه می شود هر چند وقت نسبت به صفر شویی خودروی خود اقدام کنید. یک خودروی نو دارای پوشش رنگ بسیار مناسبی است. با گذشت زمان ، این پوشش به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید محو شده و بدون پوشش مناسب ماشین واقعا قدیمی و نامطلوب به نظر می رسد. خدمات صفرشویی خودرو هم برای خود ماشین و هم صاحبان ماشین مزایای بالقوه زیادی دارد. برخی از رایج ترین این مزایا عبارتند از :

  1. افزایش طول عمر وسایل نقلیه : صفر شویی آلودگی هایی را که ممکن است به چرم ، وینیل ، کروم و رنگ خودرو آسیب برساند را از بین می برد. در چنین شرایطی این کار مانع مستهلک شدن خودرو می شود.
  2. بهبود ظاهر فیزیکی خودرو : پس از خرید ماشین جدید ، درخشش آن برای مدتی باقی می ماند. با وجود اینکه مرتبا خودروی خود را به کارواش می برید ، اما با گذشت شما خودروی شما جذابیت خود را از دست می دهد. با خدمات صفرشویی ظاهر اصلی خودروی خود را ترمیم کنید. متخصصین حرفه ای آس اطمینان می دهند که تمامی قسمت های ماشین از نظر گرد و غبار ، خاک ، خراش ، بو و غیره بررسی شده اند.
  3. حفظ وضعیت رنگ خودرو : رنگ وسیله نقلیه شما می تواند تحت تاثیر ضایعات ، گرد و غبار ، خاک و کثیفی و غیره قرار بگیرد. صفرشویی خودرو تضمین می کند که یک لایه موم روی رنگ برای کاهش خراش اعمال می شود. این لایه درخشش ماشین را بازگردانده و به صورت همزمان مانع محافظتی ایجاد می کند.
  4. خنک شدن موتور در حین کارکرد : با انجام خدمات صفر شویی به صورت منظم و مداوم ، موتور ماشین شما از گرد و غبار ، نشت و کثیفی تمیز می شود. این اطمینان حاصل می کند که موتور راحت تر کار می کند.
  5. افزایش ارزش خودرو : تکنسین های آس با انجام این روند کمک می کنند تا ماشین شبیه به روز اول خود شود. متخصصان باتجربه آس از استانداردهای بازار و همچنین ترجیحات مشتریان آگاه هستند ، بنابراین می توانند به بهبود وضعیت ماشین شما کمک کنند. نهایتا ارزش ماشین شما بالا خواهد رفت.

نکات کلیدی در صفرشویی خودرو :

سطح شیشه را در دو جهت خشک کنید

هنگام شستن و خشک کردن شیشه های خودرو ، قطعا لکه هایی را بر روی قسمت بیرونی و یا داخلی پنجره خودرو مشاهده کرده اید. برای ساده تر شدن روند کار ، سعی کنید قسمت بیرونی شیشه خودرو را در یک جهت و قسمت داخلی شیشه را در جهت مخالف آن خشک کنید ( به عنوان مثال افقی و عمودی ). از طریق خشک کردن شیشه ها بدین طریق ، متوجه خواهید شد که رگه ها و لکه ها برای قسمت بیرون است یا داخل! بنابراین به سرعت می توانید بدون ایجاد هیچ گونه لکه و رگه دیگر ، سریعا با این مشکل مقابله کنید.

تکنیک صحیح خشک کردن شیشه خودرو

تمیز کردن قسمت بالای پنجره ها را فراموش نکنید

یک نکته ساده که می تواند در جلوگیری از لکه های ناخواسته به شما کمک کند ، شیشه را پایین دهید تا بالاترین قسمت های شیشه نیز تمیز شود.

شستن ماشین هر دو هفته یکبار

اگر می خواهید رنگ خودروی شما عالی به نظر برسد ، هر دو هفته یکبار خدمات صفرشویی را انجام دهید. این کار علاوه بر از بین بردن کثیفی ، به کاهش ساییدگی ناخواسته و جلوگیری از بروز زنگ زدگی کمک خواهد کرد. برخی فکر می کنند که شستن ماشین به طور مرتب باعث می شود پوشش محافظ از رنگ آن جدا شود ، اما همیشه اینگونه نیست. روش های نامناسب همچون استفاده از مایعات نامناسب ممکن است به رنگ خودرو آسیب برساند.

استفاده از دستمال های مخصوص برای خشک کردن

اگر پس از شستن خودرو اجازه دهید تا ماشین خود به خود خشک شود ، بر روی سطح آن لکه ایجاد می شود و پاک کردن این لکه ها سخت تر از پاک کردن کثیفی و گرد و غبار می باشد. برای خشک کردن اتومبیل خود به طور موثر ، از یک حوله یا دستمال میکروفایبر نرم استفاده کنید تا همه قطرات آب را از روی رنگ آن پاک کنید. روند خشک کردن در صفرشویی خودرو را از قسمت بالایی شروع کرده و تا پایین ادامه دهید.

خراش های عمیق را با پولیش پاک کنید نه واکس!

خراش های عمیق بر روی سطح رنگ خودرو هستند که به دلیل استفاده از پارچه و یا اسفنج اشتباه و ضخیم ایجاد می شوند. شاید باور شما این باشد که با واکس زدن سطح خودرو ، این دسته از خراش ها از بین می روند. اما این گونه نیست! برعکس ، بهترین راه از بین بردن این دسته از خراش ها پولیش زدن ماشین است.

در حین تمیز کردن اسفنج خود را مرتبا بشویید

به منظور کاهش خطر ایجاد خراش های عمیق ، اطمینان حاصل کنید که اسفنج ( یا پارچه ) خود را به طور مرتب هنگام شستشو ترجیحا در یک سطل جداگانه می شویید. ذرات گرد و خاک موجود در اسفنج به رنگ خودرو صدمه وارد کرده و بنابراین سعی کنید اسفنج یا پارچه را تا حد امکان تمیز کنید تا نیازی به رنگ زدن مجدد خودرو نباشد.

واکس را با بافر برقی اعمال کنید

بافرهای برقی بهترین گزینه برای دسترسی به نتیجه مطلوب هستند ، البته نحوه استفاده از آن ها نیز بسیار حائز اهمیت است. غالبا افراد در از بین بردن واکس و پولیش زدن با بافر اشتباه می کنند و این موضوع می تواند منجر به یک پایان ناهموار و ایجاد خراش های عمیق در روکش شفاف شود. در عوض باید سعی کنید قبل از پاک کردن با یک پارچه نرم و خشک ، واکس را با بافر برقی اعمال کنید. با پوشاندن پد بافر در موم ، از سوزاندن لایه رنگ توسط دستگاه جلوگیری می کنید و کار را با یک لایه نازک و واکس پخش شده منظم به اتمام می رسانید.

نظافت شیشه

اکنون زمان تمیز کردن شیشه های ماشین فرا رسیده است. بهترین کار این است که این کار را در آخرین مرحله انجام دهید ، زیرا شیشه های ماشین نسبت به سایر قسمت ها جرم و خاک و کثیفی بیشتری به خود می گیرد. برای انجام این کار از مراحل صفرشویی خودرو به مواد تمیز کننده حرفه ای نیاز دارید ، فقط توجه داشته باشید که به تمیز کننده مخصوص خودرو نیاز دارید ( نه تمیز کننده های خانگی ) زیرا ممکن است این مواد حاوی آمونیاک باشند که برای روکش وینیل مضر است. لبه های پنجره را نیز تمیز کنید.

جارو زدن تمام قسمت های داخلی خودرو

اکنون می توانید تمام گرد و غبار و خاک را جاروبرقی کنید ، فقط باید نازل را شل کنید تا به تمام قسمت های مختلف خودرو برسد. بنابراین با استفاده از برس سفت ، هرگونه کثیفی روکش مبلمان یا فرش ها را پاک کنید.

زمان مناسب صفرشویی ماشین

سعی کنید خودروی خود را در هوای بسیار گرم و زیر نور خورشید نشویید. اگر هوا گرم است ، آب به سرعت تبخیر شده و لکه های ناخوشایندی روی سطح خودرو ایجاد می کند. خودروهای تیره گرما را به سرعت جذب کرده که می تواند روی برخی از مواد شیمیایی مورد استفاده برای صفرشویی خودرو تاثیر بگذارد.

هزینه صفرشویی خودرو :

هزینه صفرشویی خودرو بسته به چند چیز مانند شهرت یک تجارت ، حرفه ای بودن آن ، نوع صفرشویی و اندازه خودرو متفاوت است. هر چه کیفیت خدمات بالاتر باشد ، هزینه آن نیز بیشتر می شود. پکیج های مختلفی از صفرشویی با قیمت های مختلفی ارائه می شود. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که هزینه صفرشویی خودرو چه قدر است ؟! یکی از مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده قیمت ، سایز خودروی شما است. البته تفاوت قیمت آنها زیاد نیست. البته خدمات مازاد همچون شستن موتور ماشین ، واکس زدن چرم روکش صندلی ها و همچنین کیفیت محصولات به کار برده شده در تعیین قیمت تاثیرگذار هستند. از آنجایی که متخصصین آس به محل مورد نظر شما ( اداره یا منزل ) در زمان مشخص شده مراجعه می کنند ، قطعا هزینه بیشتری نسبت به کارواش معمولی پرداخت خواهید کرد. به طور معمول خدمات صفرشویی بین 1.5 الی 3 ساعت زمان می برد.

اکنون که تصمیم گرفته اید از خدمات صفرشویی برای شستن خودروی خود استفاده کنید و از قیمت آن نیز اطلاع دارید ، باید در انتخاب شرکت خدماتی مناسب نیز دقت کنید. کیفیت کار و مواد مورد استفاده و تجربه باعث ایجاد تفاوت بین شرکت ها می شود. شما همچنین می خواهید از بسته های مختلف ارائه شده و اینکه آیا آنها خدمات مورد نیاز ماشین شما را ارائه می دهند اطلاعات کافی به دست بیاورید. توجه داشته باشید که بسته سفارشی باید متناسب با خودروی شما و نیازتان باشد! مهم ترین نکاتی که باعث می شود شرکت آس را برای خدمات صفرشویی خودرو انتخاب کنید عبارتند از :

  1. خدمات پیشنهادی : شرکت آس سعی بر این دارد تا با ارائه خدمات متناسب با نیاز مشتریان ، رضایت آن ها را جلب کند.
  2. قیمت مناسب : به دلیل استفاده از محصولات تمیز کننده با کیفیت بالا ، صفر شویی خودرو ممکن است گران شود و در این لحظا قطعا به دنبال شرکتی خواهید بود تا با ارائه بالاترین کیفیت ، کمترین هزینه را برای شما داشته باشد.
  3. ارائه خدمات سیار : ما می دانیم که زندگی مدرن باعث شده است تا مردم زمان کافی برای ساعت ها انتظار در صف کارواش های معمولی نداشته باشند و از این رو با ارائه خدمات صفرشویی خودرو به صورت سیار قصد داریم نیاز مشتریان خود را به بهترین نحو ممکن برآورده کنیم. متخصصین آس به محل مورد نظر شما اعم از اداره یا منزلتان مراجعه کرده و همان خدمات با کیفیتی را که کارواش های معمولی دارند ، ارائه می دهند.
صفر شویی خودرو چیست ؟

صفر شوییصفر شویی خودرو معمولا شامل شست و شو ، واکس زدن ، نظافت قسمت های داخلی و خارجی ماشین ، جارو زدن و …. است. این سرویس شامل خدمات متفاوت دیگری همچون ترمیم رنگ ، پولیش ، واکس زدن ، شستشوی کفی و تمیز کردن موتور می باشد.

هر چند وقت یکبار باید ماشینمان را صفر شویی کنیم ؟

اکثر متخصصان توصیه می کنند هر 4 الی 6 ماه ( سالی 2 الی 3 بار ) این کار را انجام دهید. البته این موضوع به نوع ماشین و شخصیت شما هم بستگی دارد. بدیهی است که هر چه بیشتر خودروی شما صفر شوئی شود ، وضعیت بهتری خواهد داشت.

هزینه صفر شویی چه قدر است ؟

محاسبه هزینه صفرشویی خودرو به نوع خدمات انتخابی همچون شستشوی قسمت های داخلی و خارجی ، واکس زدن ، جارو زدن قسمت داخلی ، پولیش داخلی ، شستشوی شیشه و …. بستگی دارد.

آیا از خدمات شرکت آس رضایت داشته اید؟

برای امتیازدهی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیازها

اولین امتیاز را به این خدمات بدهید!