0
سبد خرید خالیست.

بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی

در صنعت ساخت و ساز اصطلاح ” بازسازی ” به روند نوسازی ساختمان های قدیمی ، آسیب دیده یا معیوب اشاره دارد. بسیاری از افراد خانه های قدیمی را خریداری کرده و از طریق بازسازی آن ها ، ارزش آن خانه را بالا می برند. عملیات بازسازی اغلب در دو فاز تجاری یا مسکونی انجام می‌ شود. در حقیقت بازسازی، فرآیند نو کردن یک ساختمان و یا سازه از طریق تعمیر چیزهایی که در حال حاضر وجود دارند و برخی مواقع افزودن قطعات جدید ، می باشد. طراحی دکوراسیون و بازسازی ساختمان به افزایش فضای داخلی خانه ، کاهش مصرف انرژی و به روز کردن ساختمان ها مطابق با آخرین تکنولوژی و مد روز کمک شایانی می کند. هلدینگ ساختمانی آس در زمینه بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی منازل از طراحی تا اجرا با سلایق مختلف با جدیدترین روش ها و متدهای روز دنیا تجربیات فراوانی داشته و با داشتن سال ها تجربه در این زمینه تمامی نیازهای مشتریان خود را برآورده می کند.

هزینه طراحی دکوراسیون

هدف اصلی طراحی دکوراسیون داخلی بهبود اثربخشی ، دسترسی ، عملکرد و جذابیت زیبایی‌ یک محیط به‌ گونه‌ ای است که استفاده ایمن و بهینه از فضای داخلی را تضمین کند. یک طراح داخلی عملکرد مورد نظر یک فضا را در نظر می گیرد تا محیطی متناسب با هدف را تنظیم کند و همچنین درک کند که چگونه یک طرح طراحی داخلی می تواند تاثیر مثبتی بر کاربر نهایی داشته باشد. با قوانین متفاوت برای استفاده و مشخصات محصول در بخش های مسکونی و قراردادی ، یک طراح داخلی باید از تمام قوانین ایمنی و بهداشت مرتبط ، مقررات ساختمان و الزامات نصب آگاه باشد و از آن پیروی کند.

اصولا روند بازسازی به دو دسته ” بهبود زیبایی” و ” ساختاری ” دسته بندی می شوند :

بازسازی ساختاری ساختمان شامل موارد زیر است :

  • بهوبد و تعمیم ساختمان
  • تغییر اتاق زیر شیروانی
  • تغییر ساختار زیرزمین
  • طراحی مجدد کف زمین
  • سیم کشی ، لوله کشی و غیره

بازسازی زیبایی شناسی ساختمان شامل موارد زیر است :

  • نقاشی و سایر کارهای مربوط به دکوراسیون و تعمیرات جزیی
  • کف سازی
  • تعویض اسباب و اثاثیه منزل
  • محوطه سازی

در بخش زیبایی شناسی بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی هدف ایجاد فضایی جذاب از نظر بصری است. بازسازی ساختمان در مقایسه با خرید یک ملک جدید مزایای فراوانی دارد. اگرچه هیچ دو پروژه بازسازی یکسان نیستند، اما معمولا وظایف و الزامات خاصی وجود دارد که در بسیاری از آنها مشترک هستند همچون ارزیابی پتانسیل پروژه ، برنامه ریزی بودجه ، دریافت مجوزهای لازم بازسازی ساختمان ، بررسی مشکلات دسترسی و ارزیابی زهکشی های موجود ، اقدامات لازم جهت بهبود بهره وری انرژی ، محافظت و تعمیر ویژگی های اصلی و ایجاد تغییرات ساختاری داخلی.

تاریخچه بازسازی و طراحی داخلی ساختمان

در گذشته طراحی دکوراسیون داخلی به صورت بخشی از روند ساخت بوده و حرفه طراحی داخلی  ، نتیجه توسعه جامعه و معماری است. طراحی داخلی در اواسط اواخر قرن نوزدهم  به شدت گسترش یافت ، زیرا طبقه متوسط در کشورهای صنعتی رشد کرده و بعد از آن شرکت های بزرگ مبلمان شروع به طراحی در سبک های مختلف کردند. اما ظهور طراحی داخلی حرفه ای در اواسط قرن بیستم اتفاق افتاد. این تغییرات در طراحی داخلی حرفه ای توسط جان دیبل کریس ، رئیس موسسه تزئینات بریتانیا انجام شد. طراحی دکوراسیون داخلی هنر و علم ارتقای فضای داخلی ساختمان برای دستیابی به محیطی سالم تر و زیباتر برای افرادی است که از فضا استفاده می کنند. طراح داخلی کسی است که چنین پروژه های ارتقایی را برنامه ریزی ، تحقیق ، هماهنگی و مدیریت می کند. طراحی داخلی یک حرفه چند وجهی است که شامل توسعه مفهومی ، برنامه ریزی فضا ، بازرسی منطقه ، برنامه نویسی ، تحقیق ، ارتباط با ذینفعان یک پروژه ، مدیریت ساخت و اجرای طرح می باشد.

اگر برای طراحی و بازسازی خانه خود به نقشه هایی نیاز دارید که توسط یک معمار ، تکنسین ، طراح یا مهندس طراحی شده و توسط شهر شما تایید شده باشد ، حداقل 4 تا 6 ماه قبل از شروع ساخت و ساز به خود فرصت دهید تا تمامی این کارها انجام گردد. هنگامی که یک بازسازی اساسی را شروع می کنید که کل خانه یا چندین اتاق شما را شامل می شود ، بهتر است عجله نکنید!

نکات قابل توجه در طراحی و بازسازی خانه :

بازسازی ساختمان و خانه یک کار بزرگ است و موارد زیادی را باید در حین انجام این کار در نظر گرفت از جمله :

  1. سن ملک : بیشتر بازسازی های ساختمان ها در خانه های قدیمی انجام می شود. این بدین معناست که اغلب موارد خاصی در زیر طبقات یا دیوارها وجود دارند که می‌ توانند بر بودجه شما تاثیر بگذارند. بنابراین ، همیشه ارزش دارد که قبل از خرید ملک برای بازسازی ، قدمت آن را در نظر بگیرید.
  2. ویژگی های اصلی ملک : خانه های قدیمی در ایران اغلب مملو از قدمت و ویژگی خاصی هستند ، از این رو قبل از شروع بازسازی خانه تصمیم بگیرید که آیا می خواهید آن ها را حفظ کنید یا خیر! این دسته از ویژگی ها می‌ تواند به یک ملک ارزش بیافزاید ، بنابراین اگر به فروش در آینده نزدیک فکر می‌ کنید ، ممکن است بخواهید چیزهایی مانند شومینه‌ های پرآذین ، کف کاشی یا قالب‌ های تزئینی را نگه دارید یا آن‌ ها را بازسازی کنید. در خدمات بازسازی ساختمان نه تنها نگه داشتن برخی چیزها باعث صرفه جویی در پول شما می شود ، بلکه می تواند به حفظ ارزش دارایی شما نیز کمک کند.
  3. دسترسی به ملک : خدمات نوسازی عمده اغلب به ماشین آلات عمده نیاز دارند. بنابراین قبل از شروع هر کاری ، باید با سازنده یا پیمانکار خود مشورت کنید که چگونه می‌ خواهند ماشین‌ آلات بزرگ را به محل ملک شما وارد کنند. اگر دسترسی از طریق زمین همسایه های شما مورد نیاز است و یا اگر دسترسی ماشین آلات به هر طریقی بر آنها تاثیر بگذارد ، ممکن است مجبور شوید با همسایگان خود صحبت کنید.
  4. ترتیب کار : ترتیبی که برای طراحی و بازسازی خانه خود انجام می دهید بسیار مهم است. به طور کلی ، اکثر بازسازی ها از این ترتیب کار پیروی می کنند :
    • برداشتن و حذف
    • کارهای سازه ای – کف ، سقف ، دیوار
    • کارهای تعمیراتی اولیه – لوله کشی ، سیم کشی گرمایش
    • گچ کاری ، کفپوش
    • کارهای تعمیراتی ثانویه – لوله کشی ، گرمایش ، سیم کشی
    • حمام ، آشپزخانه
    • تزیین { دکوراسیون }

مزایای بازسازی ساختمان ها چیست ؟

بازسازی و ایجاد تغییرات در دکوراسیون محل زندگی کار جذابی است که می تواند سهم زیادی در تغییر روحیه و روند زندگی خانواده داشته باشد. اگر برای تغییرات و بازسازی و دکوراسیون منزل ، ایده یا فکری وجود نداشته باشد کار بسیار سخت خواهد بود. پروژه های بازسازی خانه ، در مقیاس های کوچک و بزرگ ، از جهات مختلفی سودمند هستند. مهم نیست که یک یا دو اتاق خواب را بازسازی کنید یا کل ساختمان را ، با انجام این کار منزل شما متفاوت ، جدید و تازه به نظر خواهد رسید! در ادامه به برخی از رایج ترین مزایای بازسازی ساختمان ها می پردازیم :

ایجاد ظاهری جدید و متفاوت

اولین دلیلی که باعث می شود اکثر افراد تمایل به بازسازی خانه خود داشته باشند ، ایجاد ظاهر جدید ومتفاوتی است که منزل شما به دست خواهد آورد. مهم نیست که قسمت داخلی ، خارجی و یا هر دو را بازسازی کنید ، یک ایده برای بازسازی خانه واقعا می تواند به ساختمان شما ظاهری تازه و جدید دهد.

افزایش فضای داخل خانه

بازسازی فقط مرتبط با بهبود زیبایی ظاهری منزل نیست ، بلکه عملکرد ساختمان شما را نیز بهبود می بخشد. با برداشتن دیوارها و بازسازی و طراحی داخلی منزل ، می توانید فضای بیشتری در محیط زندگی خود ایجاد کنید.

مقرون به صرفه بودن

رشد و توسعه برای هر شرکتی ضروری است و معمولا با انجام این کار ، به تعداد کارمندان بیشتری نیاز خواهید داشت. در این صورت شما نیاز به فضای بزرگ تری خواهید داشت و دو گزینه پیش روی شماست : ساختن ساختمانی جدید و بازسازی ساختمان فعلی! قطعا بازسازی ساختمان گزینه ایده آلی است ، زیرا هم مقرون به صرفه بوده و هم زمان کمتری نیاز دارد.

کاهش هزینه های عملیاتی

بسته به نوع بازسازی که انجام می دهید ، هزینه های عملیاتی شما متغیر خواهد بود! افزایش فضا منجر به کاهش هزینه های قبض برق وهمچنین هزینه های گرمایشی و سرمایشی می شود. همچنین می توانید از لامپ و چراغ های کم مصرف استفاده کنید تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

طراحی دکوراسیون داخلی چیست ؟

در ساده ترین حالت ، طراحی دکوراسیون داخلی ، لایه ای از دکوراسیون بر روی فضای داخلی یک ساختمان است. اما در واقعیت بسیار بیشتر از این است! در اصل طراحی داخلی ، ایجاد فضای داخلی است که عملکرد خوبی داشته باشد و رفاه افرادی را که از فضا استفاده می کنند افزایش دهد. خدمات دکوراسیون داخلی خوب نه تنها کمک می کند تا فضای داخل زیبا به نظر برسد ، بلکه کیفیت کلی زندگی را نیز بهبود می بخشد. تمرین طراحی داخلی هنر و علم را با هم ترکیب می کند : درک یک فضا ، بینش روانشناسی زندگی در یک فضا و خلاقیت برای معرفی رنگ ، شکل و بافت برای ایجاد یک محیط منسجم و دلپذیر را می طلبد. دکوراسیون داخلی به هنر و دانش ایجاد فضای داخلی دلپذیرتر و کاربردی تر برای ساکنان آن اشاره دارد. گاهی اوقات فضای بیرون ساختمان جز دکوراسیون داخلی محسوب شده ، اما این واژه صرفا به طراحی دکوراسیون داخلی مربوط می شود. طراحان دکوراسیون داخلی با طراحی مجدد تمامی قسمت های منزل شما ، به بازسازی کامل آن و استفاده از بیشترین فضای ممکن کمک می کنند.

همکاری با یک طراح داخلی حرفه ای جهت بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی می تواند یک سرمایه گذاری مناسب باشد. بسیاری از مردم احساس می‌ کنند که خودشان می‌ توانند از عهده این کار برآیند ، اما در نهایت مرتکب اشتباهات گران قیمتی می‌ شوند که بسیار بیشتر از هزینه همکاری با یک طراح است. طراح شما باید کسی باشد که به او اعتماد دارید ، احساس راحتی کنید که نظر خود را با او به اشتراک بگذارید و به شما در توانایی او برای تبدیل دیدگاه شما به واقعیت اطمینان دهد. مطمئن شوید که این چهار نکته را قبل از آغاز همکاری با طراح برای کار روی پروژه خود در نظر گرفته اید.

طراح یا دکوراتور ؟! هنگام شروع یک پروژه طراحی و بازسازی خانه ، باید تصمیم بگیرید که آیا به یک طراح نیاز دارید و یا دکوراتور! یک طراح داخلی باید مدارک لازم را داشته باشد و اگر پروژه شما در مقیاس بزرگ است و نیاز به دیوارهای متحرک یا تغییر چیدمان یک فضا دارد ، باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید. یک دکوراتور در زمینه طراحی آموزش دیده است و می تواند به شما در انتخاب رنگ ها ، مبلمان و منسوجات جدید کمک کند و برنامه ای برای نحوه هماهنگی همه آنها ایجاد کند. هنگامی که محدوده پروژه خود را درک کردید ، می توانید تصمیم بگیرید که آیا یک دکوراتور برای شما مناسب است و یا طراح! اولین چیزی که هنگام شروع یک پروژه طراحی باید تعیین کنید بودجه شماست. اثاثیه و بازسازی می تواند به سرعت جمع شود ، بنابراین مهم است که بدانید چقدر پول در دسترس دارید و به بودجه پایبند باشید. برای موارد احتمالی فضایی را در نظر بگیرید ، زیرا تقریبا همیشه مسائل غیرمنتظره پیش می آید.

طراحی قبل از اجرا اولین قدم در کار بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی است که در ابتدا باید سلیقه در طرح کار لحاظ گردد و ثانیا هزینه های اجرایی را هدفمند کرد. در زمینه های اجرایی هلدینگ ساختمانی آس با سابقه قوی و طولانی زیر مجموعه های خود قصد دارد بهترین متریال را با کمترین زمان و هزینه در اختیار مشتریان خود قرار دهد و با در نظر گرفتن بودجه هر مشتری در اجرای کار ، بهترین خدمات ممکن را ارائه می دهد. در زمینه بازسازی و دکوراسیون داخلی منازل ، سلیقه و کیفیت مهمترین عنصر موسسه آس می باشد که با ایده های به روز سعی در جلب نظر و حفظ مشتریان خود دارد.

اولین قدم در طراحی دکوراسیون منزل ، انتخاب سبکی متناسب با فصای داخلی منزل شما است. این کار باعث ترویج اصول طراحی ( یکپارچگی و هارمونی ) و در نظر گرفتن یک تم کلی برای منزل می گردد. حتی می توانید از طراحان بخواهید سبک های خاصی همچون سبک فرانسوی ، توسکان ، سلطنتی و یا مدرن برای منزل شما طراحی کنند. تعادل ( توزیع وزن بینایی در یک اتاق ) یک اصل دیگر است. این کار را می توان به صورت متقارن و غیر متقارن انجام داد. در هر اتاق باید یک کانون وجود داشته باشد. به عنوان مثال در یک اتاق نشیمن کانون می تواند شومینه یا یک اثر هنری باشد. کنتراست و تنوع باعث جذابیت بصری یک اتاق می شود.

آشنایی با عوامل کلیدی در طراحی دکوراسیون داخلی

رنگ

انتخاب پالت رنگی ، بخش اساسی در طراحی داخلی دکوراسیون است. در حالی که می توانید در هر اتاق از یک سبک و رنگ متفاوت استفاده کنید ، اغلب هدف شما این است که کل خانه را به هم وصل کنید. باید رنگ های مناسبی برای اتاق های کوچک و همچنین رنگ ها و الگوهای مناسبی برای اتاق های بزرگ در نظر بگیرید. بهترین راه در طراحی خانه‌ ها استفاده از چند رنگ مکمل در محیط خانه است تا مواردی چون عدم تکرار و در پی آن خستگی روحی به سراغ شما و اعضای خانوادتان نیاید. رنگ‌ های شاد برای اتاق و محل حضور کودکان باعث رشد و افزایش فعالیت‌ های ذهنی آن‌ ها می‌ شود و شادی درونی برایشان ایجاد می‌ کند. رنگ‌ های روشن متنوع نیز در کنار هم بزرگسالان را سرحال کرده و موجب افزایش انرژی‌ های روحی و روانی آن‌ ها می‌ گردد.

تاثیر رنگ در دکوراسیون

الگو

ترکیب الگوهای مختلف در بازسازی و طراحی داخلی منزل یکی از پیشرفته ترین قسمت های طراحی داخلی است. لزومی ندارد تا الگوها منطبق باشند ، اما باید مکمل یکدیگر بوده و هماهنگی داشته باشند. طراحان مجموعه آس این کار را با در نظر گرفتن رنگ ، اندازه و مقیاس مناسب انجام می دهند.

سعی کنید الگوهای مختلف را در کنار یکدیگراستفاده نکنید. البته گاهی این امکان برای شما وجود دارد که از چند الگو هم زمان در کنار یکدیگر استفاده نمایید. اما به یاد داشته باشید که انجام این کار باید با ظرافت صورت گیرد. با این حال پیشنهاد ما استفاده از یک الگو در طراحی داخلی می باشد. 

الگو عنصر طراحی دکوراسیون

ریتم

ریتم در خدمات بازسازی منزل و طراحی دکوراسیون داخلی به معنای ایجاد الگوهای تکراری و متضاد برای به وجود آوردن علاقه بصری است که می توانید با استفاده از رنگ یا شکل یکسان در فواصل مختلف به دست آورید. هدف از ریتم ، حرکت چشم شما در داخل اتاق است. به عنوان مثال ، می توانید با استفاده از رنگی در بالش ریتم ایجاد کنید و آن را در یک نقاشی انتخاب کرده و دوباره آن را در یک فرش تکرار کنید. این تکرارها باعث حرکت چشم شما در آن اتاق می شوند.

هارمونی

هارمونی هنگامی ایجاد می شود که همه عناصر با یکدیگر برای ایجاد یک پیام یکپارچه عمل می کنند. همانطور که ریتم می تواند هیجان ایجاد کند ، هارمونی احساس استراحت و آرامش ایجاد می کند. به عنوان مثال می توانید با استفاده از فقط یک رنگ حتی اگر فرم های شما از نظر شکل ، اندازه و بافت بسیار متفاوت باشد ، هماهنگی ایجاد کنید.

تعادل

تعادل یکی از بایدهای طراحی دکوراسیون داخلی است که درک اطلاعات محیط را برایمان آسان و بدون دردسر می کند تا در آن حس آرامش داشته باشیم. بنابراین در قدم بعدی ، تعادل را باید در چیدمان اثاثیه و مبلمان و انتخاب رنگ ، بافت و شکل رعایت کنید.

  1. تعادل متقارن = ایجاد تعادل متقارن در فضا ، که اغلب آن را در محیط های رسمی و کلاسیک مشاهده می کنیم ، بسیار ساده است. برای این کار باید نقطه کانونی را به عنوان محور تقارن در نظر بگیرید و وسایل را در اندازه ، شکل ، بافت و رنگ کاملا یکسان در دو طرف آن محور قرار دهید. توجه داشته باشید که تعادل متقارن برای افرادی که عاشق نظم و انضباط هستند ، بسیار مناسب است. اما اگر جز این دسته افراد نیستید ، این نوع تعادل به مرور زمان برایتان خسته کننده خواهد شد و جذابیتش را از دست می دهد. 
  2. تعادل نامتقارن = باید بدانید که نسبت به حالت قبل ، تعادل نامتقارن از جذابیت و پیچیدگی بیشتری برخوردار است. در واقع در این نوع تعادل به جای استفاده عناصر کاملا مشابه ، باید وزن بصری برابری در دو طرف محور تقارن ایجاد کنید.

نکات کلیدی طراحی دکوراسیون :

  1. پرده ها را بلندتر از ارتفاع پنجره اندازه گیری کنید
  2. قطعات هنری را هم ارتفاع با سطح چشمانتان به دیوار آویزان کنید
  3. سبدهای زیبایی را در اطراف خانه قرار دهید
  4. وسایل دکوری و تزئینی در گوشه و کنار خانه قرار دهید
  5. لایه بندی منابع روشنایی
  6. برای تفکیک مناطق از فرش استفاده کنید
  7. هرگز تختخواب خود را مستقیما هم تراز در قرار ندهید
  8. مبلمان را از فاصله چند سانتیمتری از دیوار قرار دهید

7 عنصر طراحی برای کمک به شما در ایجاد تعادل در طراحی دکوراسیون داخلی طراحی شده اند تا ظاهر نهایی از نظر زیبایی شناسی و همچنین کاربردی باشد. طراحی علاوه بر هنر ، یک علم است. پرداختن به هر یک از عناصر تشکیل دهنده هر طراحی می تواند بهترین ویژگی های اتاق را افزایش دهد ، هر گونه نقصی را جبران کند و فضای داخلی ایجاد کند که چشم ، حس لامسه را برآورده کرده و نقش عملی آن را ایفا کند. در ادامه قصد داریم هفت عنصر اصلی طراحی دکوراسیون منازل را برایتان شرح دهیم. پس با آس همراه باشید! 7 عنصر طراحی خط ، فرم ، نور ، رنگ ، بافت و الگو بوده و تعادل این عناصر برای هر طرحی حیاتی است.

فضا

در بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی ” فضا ” به فاصله بین و اطراف مبلمان و اشیاء و نسبت آنها در یک اتاق اشاره دارد. ایجاد تعادل در یک اتاق به استفاده درست از فضای ” مثبت ” و ” منفی ” بستگی دارد. فضای مثبت جایی است که اشیاء اتاق – مانند مبل و صندلی راحتی – در آن قرار می گیرند در حالی که فضای منفی به شکاف های بین آن اشاره دارد و شامل فضای گردش برای حرکت در اتاق و همچنین قسمت هایی است که برای جلوگیری از ایجاد احساس در هم ریختگی در اتاق باز مانده است. در طراحی دکوراسیون داخلی تعادل مناسب بین این دو برای اتاقی که به خوبی چیده شده باشد ، حیاتی است. اتاقی که فضای منفی بیشتری دارد جادارتر، پهن تر و شاید بزرگ‌ تر به نظر می‌ رسد – اما فضای منفی بیش از حد می‌ تواند باعث شود اتاق کم‌ مبلمان و غیرشخصی به نظر برسد. از طرف دیگر ، اتاقی با فضای مثبت بیش از حد می تواند احساس شلوغی و وجود مبلمان بیش از حد داشته باشد. اگر دوست دارید یک اتاق درهم و برهم و خانگی پیدا کنید ، استفاده از فضای منفی بیشتر برای شما مناسب خواهد بود. با این حال به عنوان یک قاعده کلی ، راه عبور در یک اتاق باید حداقل 1 متر عرض داشته باشند ، در حالی که فاصله بین مثلا مبل و میز قهوه ، در حدود 50 سانتی متر مناسب می باشد!

ایجاد خطوط

هم ویژگی‌ های ساختاری و هم وسایل اتاق می‌ توانند خطوطی را ایجاد کنند که عمیقا بر احساس فضا تاثیر می‌ گذارد و همچنین می‌ توان از آنها برای جلب توجه به یک نقطه کانونی استفاده کرد. علاوه بر حالت افقی و عمودی ، می توانند پویا { داینامیک } نیز باشند. خطوط افقی مانند خطوط میز ، حس ثبات را به فضای داخلی می بخشد. آنها همچنین می توانند فضای اتاق را وسیع تر کنند. خطوط عمودی اتاق از ویژگی هایی مانند پنجره ها و درها یا شاید یک شومینه بلند ناشی می شود. آن‌ ها به خاطر دادن احساس آزادی ارزشمند هستند و می‌ توانند اتاق را بلندتر جلوه دهند. به عنوان مثال ، انتخاب یک مبلمان بلند می تواند چشم را به سمت بالا هدایت کرده و از نظر بصری اتاق را بلندتر کند. در هر طراحی دکوراسیون داخلی ، تعادل بین خطوط افقی و عمودی ضروری است. خطوط پویا مانند مورب ها ، زیگزاگ ها و منحنی ها می توانند از ویژگی هایی مانند راه پله ناشی شوند اما همچنین می توانند با کاشی کاری های مورب ایجاد گردند. آنها چشم نواز بوده و طرحی را با انرژی تزریق می کنند.

فرم

در بازسازی خانه باید بدانید که فرم شکل است و شامل شکل خود اتاق به همراه اشیاء درون آن مانند مبلمان ، آثار هنری و لوازم تزئینی می باشد. این اشکال ممکن است هندسی باشند – آنهایی که خطوط و زوایای دقیق دارند – یا طبیعی – نه فقط اشکال نامنظم طبیعت بلکه قطعات منحنی! نکته کلیدی در این فرم‌ ها این است که – بار دیگر – تعادل و اشکال طبیعی می‌ توانند در مقایسه با هندسی قوی‌ تر، نرمی را به فضای داخلی وارد کنند.

نور و روشنایی

اکثر قسمت های فضای داخلی از نور طبیعی روز و نور مصنوعی استفاده می کنند. در حالی که ممکن است کمیت و کیفیت نور روز ثابت به نظر برسد ، لازم به یادآوری است که می توان آن را با پارچه و پوشش پنجره فیلتر کرد. همچنین می‌ توان آن را در جاهایی که فاقد آن است با تکنیک‌ هایی مانند آویزان کردن آینه ، قرض گرفتن آن از اتاق‌ های دیگرو با استفاده از پنجره‌ ها تقویت کرد.

رنگ

از دیگر عنصرهای مهم در طراحی دکوراسیون داخلی می توان به رنگ اشاره کرد! رنگ نه تنها به این دلیل مهم است که حال و هوای اتاق را عوض می کند ، بلکه به این دلیل که قدرت ایجاد اتاق به فضایی بزرگ تر ، سبک تر یا دنج تر را دارد. البته بسیار مهم است که رنگ انتخاب شده مکمل استفاده از اتاق با سایه‌ های آرامش‌ بخش‌ تر برای اتاق‌ خواب‌ ها ، یا رنگ‌ های پرانرژی در دفتر کار خانگی باشد. در ایده برای بازسازی خانه ، ساعت روز و اینکه آیا در نور طبیعی یا مصنوعی دیده می‌ شود ، بر ویژگی‌ های یک رنگ تاثیر می‌ گذارد – بنابراین موفقیت در استفاده از آن بدین معنا است که قبل از انتخاب این موضوع را در نظر بگیرید.

بافت

بافت به دلیل احساسی که دارد و همچنین به دلیل ظاهر آن نیز اهمیت دارد و هر بخش از طرح اتاق ، از مبلمان و کف پوش گرفته تا پارچه ها و لوازم تزئینی ، در انتخاب بافت اتاق نقش دارد. ترکیب بافت ها و تضاد آنها به عمق و جذابیت طرح اتاق می افزاید.

الگو

در روند بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی ، الگو یکی دیگر از عناصری است که مانند بافت به اتاق علاقه و زندگی می بخشد و ممکن است از فرش ، کاغذ دیواری ، مبلمان نرم و آثار هنری ناشی شود. سبک الگوی گل ، هندسی ، انتزاعی یا هر طرح دیگری باید با سبک کلی طرح هماهنگ باشد. همچنین مقیاس الگو در رابطه با فضا و مساحتی که پوشش می دهد نیز حائز اهمیت است تا فضای داخلی شلوغ نشود.

سبک های مختلف دکوراسیون داخلی :

  • سبک مدرن : این سبک زیبایی خاص خود را دارد و به دور از پیچیدگی است ، که باعث ایجاد آرامش و راحتی و شیک بودن می شود. یکی از عوامل مهم در این سبک ، استفاده از پنجره های بزرگ است که باعث می شود به راحتی از داخل خانه بیرون را مشاهده کنید و نور کافی نیز به منزل برسد. عامل دیگری که این سبک طراحی دکوراسیون داخلی را خاص کرده ، وجود مبلمان و وسایل خلاقانه و نو است. رنگ های سفید و کرم و حتی بعضی از طیف های مشکی ، رنگ های اصلی این سبک هستند. در این سبک هر چقدر دیوارهای داخلی کمتر باشد ، بهتر است و می توان از این فضا برای چینش صحیح مبلمان استفاده کرد. در سبک مدرن بازسازی و طراحی داخلی باید از شلوغی بپرهیزید به همین دلیل هم از تعداد وسایل محدودی در آن استفاده می شود. نورپردازی این سبک حالت نمایشی دارد ، چرا که کانون توجه در دکوراسیون مدرن روشنایی است.
  • سبک صنعتی : این سبک از دکوراسیون داخلی ، تلفیقی از دو سبک مدرن و قدیمی بوده و مناسب افرادی است که خواهان یک زندگی با ترکیب این دو هستند. سبک صنعتی به کمک رنگ های گرم و تیره به فضا جلوه می دهد ، از مصالح پرکاربردی که در این سبک استفاده می شود می توان به آجر ، بتن ، چوب و فلز اشاره کرد که نه تنها در مصالح آن به کار می رود ، بلکه در اثاثیه منزل نیز استفاده می شوند.
  • سبک مینیمال : به این سبک از طراحی دکوراسیون ، سبک حداقل گرایانه نیز گفته می شود. سبک مینیمال همانطور که از نامش پیداست ، به کمترین چیز برای دکوراسیون بسنده می کند. این سبک از تجملات دوری کرده و سادگی را برای طراحی دکوراسیون پیشنهاد می کند. هدف این سبک به آرامش رسیدن ذهن از شلوغی های دنیای اطراف می باشد.
  • سبک سنتی : یکی از جذاب ترین سبک های دکوراسیون داخلی ، سبک سنتی است. یکی از اصلی ترین نشانه های سبک سنتی استفاده از چوب در دکوراسیون است. در طراحی سبک سنتی معمولا دیوارها با استفاده از رنگ های خنثی رنگ آمیزی می شود تا توجه عموم به سمت مبلمان و وسایل تزئینی و دکوری باشد و برای مبلمان هم از رنگ های قرمز ، قهوه ای و آبی استفاده می کنند.
  • سبک ترانزیشال یا انتقالی : در نگاه اول ممکن است تفاوتی بین آن و سبک سنتی احساس نشود. اما در این سبک فضا از ترکیب سنتی بودن خارج می شود. در واقع این سبک ترکیبی از سبک سنتی و سبک مدرن است یا بهتر است بگوییم میانه آن دو می باشد. مبلمانی ساده در کنار فرش های شلوغ ، دیوارهایی ساده با تابلوهای پر طرح و استفاده از چوب ، شیشه و سنگ در  کنار هم  این سبک را توصیف می کند.
  • سبک فرانسوی : سبک فرانسوی  بیانگر ظرافت ، اشرافیت و کمال است. این سبک جز پرهزینه ترین سبک های طراحی دکوراسیون داخلی است. استفاده از چوب ، فلز ، چرم ، پوست در این سبک بیشتر است. تمامی وسایل باید لوکس و اشرافی باشند.
  • سبک روستیک : این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی ترکیبی از سبک روستایی و صنعتی است ، اما ماهیت و اساس آن سبک روستایی می باشد. هدف از این سبک نزدیک کردن انسان به حال و هوای روستایی است و تاکید بر کهنگی ، سادگی طبیعتی و دست ساز بودن را دارد. برای دکوراسیون کردن به سبک روستیک طبیعی بودن عناصر خانه تنها چیزی است که این هف را قابل اجرا می کند. برای مثال استفاده از شومینه ای سنگی که با سوزاندن چوب گرما می بخشد گزینه ای مناسب برای سبک روستیک است. عموما از رنگ سفید در دیوارها زیاد استفاده می شود و تزئینات آن صنایع دستی محلی را نمایش می گذارد.
تفاوت بین طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی چیست ؟

طراحی داخلی هنر و علم درک رفتار مردم برای ایجاد فضاهای کاربردی در یک ساختمان است. دکوراسیون نحوه چیدمان اثاثیه منزل و یا آراستن فضا با جدیدترین و به روزترین اشیا می باشد.

تزئینات داخلی شامل چه مواردی است ؟

تزئینات داخلی هنر تزئین یک خانه مسکونی یا تجاری با توجه به ترجیحات و سبک شخصی مشتری است که شامل انتخاب طرح رنگ ، انتخاب جنس مناسب کفپوش ، مبلمان ، آثار هنری و لوازم جانبی می باشد.

آیا از خدمات شرکت آس رضایت داشته اید؟

برای امتیازدهی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیازها

اولین امتیاز را به این خدمات بدهید!