0
سبد خرید خالیست.

بیمه مسئولیت و بیمه آسانسور

آسانسورها همانند بسیاری از وسایل نقلیه در حال حرکت هستند ، قطعات متحرک داشته و مردم را از جایی به جای دیگر منتقل می کنند. با توجه به دلایل ذکر شده و سایر موارد دیگر ، آسانسورها به نوعی محافظت در مقابل خطرات و هزینه های قابل توجه پیش روی خود نیاز دارند. معمولا خط مشی بیمه ها که ساختمان ها و منازل را تحت پوشش قرار می دهد شامل آسانسور نبوده و باید بیمه آسانسور را جداگانه خریداری کنید. هنگام خرید بیمه آسانسور سعی کنید شرکت های بیمه گری را انتخاب کنید که اطلاعات کاملی درباره صنعت آسانسور و خطرات احتمالی پیش روی آن دارند.

بیمه آسانسور قطعا بهترین راه برای به حداقل رساندن خسارات و آسیب هایی است که امکان دارد در آسانسور اتفاق بیافتد. از آن جایی که بیمه آسانسور نوعی از بیمه های مسئولیت به شمار می رود ، به نام بیمه مسئولیت آسانسور نیز شناخته شده است. بیمه مسئولیت در واقع افراد و یا بار داخل آسانسور را تحت پوشش قرار می دهند و بدنه خود آسانسور و آسیب های وارد بر آن جزیی از قرارداد نیست.

بیمه مسئولیت چیست . بیمه مسئولیت رایج ترین پوشش بیمه آسانسور است. دلیل این امر این است که مسئولیت بزرگترین نگرانی برای هر مالک / کاربر آسانسور می باشد. البته پوشش های دیگری نیز وجود دارند که مربوط به خسارت های وارد شده به ساختمان های دارای آسانسور و یا خود آسانسورها می باشد. سانحه های مربوط به آسانسور معمولا شامل گیر کردن آسانسور در حین داخل و یا خارج شدن از آن می باشد. خسارات و جراحات اغلب در شرایطی که دستگاه آسانسور گیر کرده است رخ می دهد.

راه حل های مربوط به چنین مشکلاتی می تواند خسارات و هزینه های گوناگونی را شامل شود. ممکن است در این مواقع از مراکز آتش نشانی درخواست کمک شود و حتی گاهی اوقات نیازمند خدمات متخصصان برای رفع مشکل خواهید بود. بیمه آسانسور تمامی این دسته از هزینه ها و خسارت ها را پوشش می دهد. نوع بیمه ای که دریافت می کنید بستگی به نوع آسانسور مورد استفاده شما ( کوچک یا بزرگ ، ظرفیت کم و یا زیاد ) ، مکانی که در آن از آسانسور استفاده می کنید و هدف استفاده شما از آسانسور دارد. البته فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند ، اما این سه معیار نقش بسیار حیاتی در تعیین پوشش مناسب و بهترین خط مشی بیمه دارند.

بیمه آسانسور چیست ؟

بیمه آسانسور یکی از انواع بیمه های تصادفات است که هر گونه خسارت وارد شده به ملک و مسئولیت های مرتبط با تصادفات آسانسور را پوشش می دهد. امکان وقوع هر گونه خطر برای بازدید کننده یا ساکنین سوار بر آسانسور به طور مداوم وجود دارد ، اما پوشش آسانسور از صاحبان ساختمان در برابر انواع دیگر خسارات نیز محافظت می کند. به عنوان مثال اگر یک آسانسور باربری در حین حمل بار به درستی کار نکند ، پوشش بیمه آسانسور به بیمه گذار اجازه می دهد تا ادعای مطالبه ای برای کالاهای آسیب دیده تهیه نماید.

بیمه مسئولیت

چرا باید آسانسور را بیمه کرد ؟

نقص فنی قطعات آسانسور و خطای انسانی همواره آسانسور را در معرض حوادث مرگباری قرار می دهد که در صورت وقوع چنین حوادثی علاوه بر ایجاد مشکلات روحی و روانی ، باعث دعوای حقوقی می گردد. بیمه آسانسور قطعا نمی تواند مصدوم را درمان و یا متوفی را زندگی دوباره ببخشد اما با تامین به موقع و مناسب حقوق حادثه دیدگان نقش بسیار مهمی در تنظیم روابط طرفین و برقراری صلح و آرامش خواهد داشت.

خدمات تحت پوشش بیمه آسانسور

بیمه مسئولیت چیست ؟

بیمه مسئولیت بخشی از سیستم بیمه عمومی بوده که به‌ طور مستقیم در تنظیم روابط اجتماعی افراد جامعه ، شناخت افراد از حقوق و مسئولیت‌ های یکدیگر و تامین امنیت حرفه‌ ای مشاغل و فعالیت‌ ها تاثیرگذار می‌ باشد. زیر شاخه‌ های بیمه مسئولیت عبارتند از : بیمه مسئولیت عمومی ، بیمه مسئولیت حرفه‌ ای ، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان ، بیمه مسئولیت آتش سوزی ، بیمه مسئولیت جامع شهرداری ، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی ، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی ، بیمه مسئولیت مستاجر در قبال موجر.

اکنون می دانیم بیمه مسئولیت چیست . حتی اگر تمامی اقدامات حیاطی را انجام دهید ، باز هم حوادث ممکن است اتفاق بیافتد. حوادث هزینه های مالی بالایی به همراه داشته و ثبات اقتصادی را به خطر می اندازد. حتی اگر شما مسئولیتی در قبال خسارت وارد شده نداشته باشید ، هزینه های قانونی متحمل شده ممکن است بالا باشد. بیمه مسئولیت به شما کمک می کند تا از ثبات اقتصادی شرکت خود اطمینان حاصل کنید. خدمات ارائه شده با توجه به نوع مسئولیت متفاوت خواهد بود. چهار دسته کلی بیمه مسئولیت عبارتند از :

بیمه مسئولیت عمومی چیست
  1. بیمه مسئولیت عمومی
  2. بیمه مسئولیت محصولات
  3. بیمه غرامت حرفه ای
  4. بیمه مسئولیت کارفرما

بیمه مسئولیت عمومی :

خسارت جانی و مالی وارد به اشخاص ثالث که در اثر فعالیت روزمره فرد یا افراد ایجاد می‌ گردد و به‌ موجب قانون ، عامل زیان مسئول شناخته می‌ شوند را مسئولیت عمومی می‌ نامند. بیمه‌‌ های مسئولیت عمومی به منظور پوشش این قبیل موارد صادر می‌ شوند. معمولا باورها بدین گونه است که این بیمه باید برای افرادی که تحت شرایط پرخطر و پر ریسک کار می کنند ، همچون کارگران ساختمانی ، منعقد شود. در این شرایط ممکن است حتی به دلیل یک اتفاق کم خطر ، آسیب جدی به شخص وارد شود. به عنوان مثال ممکن است حادثه ای در داخل یک اداره رخ دهد و یک بازدیدکننده به دلیل لغزنده بودن سطح زمین ، سر بخورد و آسیب جدی ببیند.

بیمه مسئولیت محصولات :

هدف از بیمه مسئولیت محصولات چیست ؟ پوشش خسارت های شخصی یا ملکی وارد شده به شخص ثالث به دلیل محصول معیوب تولید شده و یا توزیع شده توسط یک شخص بیمه شده! علاوه بر این ، بیمه هزینه های قانونی را که ممکن است به وجود بیاید را پوشش می دهد. این بیمه برای هر شرکت تولید کننده و یا پخش کننده محصولات ضروری است. حتی اگر محصولات بی خطر باشند ، ممکن است چیزی اشتباه پیش برود و باعث صدمه دیدن شخص ثالث شود.

بیمه مسئولیت کارفرما :

منظور از بیمه مسئولیت کارفرما چیست ؟ هدف این بیمه تامین پوشش بیمه ای به کارفرمایان و جبران خسارت های شخصی و ملکی ناشی از حادثه شغلی به کارمند است. علاوه بر این ، بیمه هزینه های قانونی را که ممکن است به وجود بیاید را پوشش می دهد. حوادث شغلی در درجه اول با زمینه های خطرناک اشتغال همراه بوده و در واقعیت ، این حوادث در زمینه های کم خطر از جمله در بین کارمندان دفاتر نیز ممکن است رخ دهد. طبق قانون ، یک کارفرما مسئول حوادث شغلی است که برای کارمندان ممکن است اتفاق بیافتد.

خدمات تحت پوشش بیمه کارآفرین

خدمات تحت پوشش بیمه کارآفرین

بیمه گذار مکلف است وقوع هر گونه حادثه موضوع این بیمه نامه و همچنین هر نوع ادعا و یا مطالبه علیه خود را که به این بیمه نامه مربوط شود اعم از این که مطالبه و ادعا کتبی یا شفاهی و یا بصورت ارسال اظهارنامه و یا اقامه دعوی در مراجع قضایی باشد ، بدون فوت وقت در اولین زمان ممکن و حداکثر ظرف مدت پنج روز ( به استثنای تعطیلات رسمی ) از تاریخ وقوع آن به اطلاع بیمه گر برساند. همچنین مکلف است متعاقبا کیفیات مطالبه و یا دعوی نام و نشانی مطالبه کننده و یا اقامه کننده دعوی و عنوانی که به موجب آن مطالبه خسارت و یا اقامه دعوی شده است را به همراه مشخصات زیان دیده ، نام و نشانی شهود احتمالی ، مبلغ مورد ادعا و هرگونه اطلاعات و مشخصات و نکات دیگر مربوط به موضوع را که بر‌ آن وقوف دارد و نیز هر نوع اسناد و مدارکی را که در اینباره در اختیار دارد به بیمه گر تسلیم و بیمه گر را در تحقیقات و رسیدگی و دفاع کمک نماید. بیمه گذار بایستی جهت بازدید از محل حادثه و انجام امور کارشناسی همکاری لازم را با بیمه گر به عمل آورد.

خدمات تحت پوشش بیمه رازی

بیمه مسئولیت مدنی آسانسور رازی یکی از بیمه نامه های آسانسور معتبر می باشد. امروزه همه ساختمان های نوساز دارای آسانسور هستند. از گذشته هم ساختمان های زیادی از بالابر و آسانسور استفاده می کرده اند. یکی از ریسک های آسانسورها خطر سقوط آن هاست که بسیاری را از سوار شدن به آسانسور فراری می دهد.

حوادثی که در طول سال برای آسانسورها به وقوع می پیوندد قابل چشم پوشی نیست. این حوادث بعضا تلفات جانی هم دارند که غرامت سنگینی را بر جای می گذارد. یکی از راه هایی که می توان خسارت به بار آمده را کاهش داد ، بیمه مسئولیت مدنی آسانسور است. شرکت بیمه رازی با توجه به رقابت در بین شرکت ها و تکمیل سبد بیمه نامه های خود اقدام به ارائه بیمه نامه مسئولیت مدنی آسانسور نموده است. این بیمه نامه برای ساختمان های دارای آسانسور یکی از بیمه های لازم است.

شرکت رازی هم مانند سایر شرکت های بیمه 3 پوشش اصلی برای بیمه آسانسور ارائه می کند ، این پوشش ها به صورت زیر است :

  • هزینه پزشکی و بستری بیمارستان
  • غرامت نقص عضو
  • غرامت فوت

اگر آسانسور کاربری باربری داشته باشد ، پوشش های جانی به آن تعلق نمی گیرد و به آن غرامت مالی تعلق می گیرد. به طور مثال اگر فردی داخل آسانسور باری دچار حادثه شود ، به وی غرامت های جانی تعلق نمی گیرد. نرخ بیمه نامه در تمام شرکت ها به شرایط آسانسور بستگی دارد و بیمه رازی نیز از این قانون پیروی می کند. این شرایط به کاربری آسانسور ، سن و گنجایش آسانسور ، کاربری ساختمان ، تعداد طبقات و نوع درب آسانسور بستگی دارد که در ادامه بیشتر با جزئیات این شرایط آشنا می شویم :

کاربری آسانسور :

این که نوع کاربری آسانسور چیست بر نرخ بیمه نامه تاثیر دارد. در کل کاربری آسانسورها به 3 حالت است :

  • آسانسور حامل انسان یا نفربر
  • آسانسور حمل بار
  • آسانسور مشترک نفر و بار

سن آسانسور :

هر چه قدمت آسانسور بیشتر باشد ، ریسک حادثه در آن بالاتر است و طبیعی است که حق بیمه آسانسورهای قدیمی از جدید بیشتر باشد.

گنجایش آسانسور :

در آسانسورهای نفربر یا مسافری تعداد نفرات مجاز برای استفاده از آسانسور و در آسانسورهای باربری ظرفیت حمل بار تاثیر مستقیم بر روی حق بیمه دارند.

کاربری ساختمان :

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت بیمه نامه آسانسور رازی نوع کاربری ساختمانی است که آسانسور در آن استقرار دارد. به طوری که حق بیمه آسانسور ساختمان های تجاری و اداری با هم متفاوت است و برای ساختمان های تجاری و اداری باید 20% حق بیمه بیشتر بپردازید. کاربری ساختمان ها در بیمه آسانسور به دو صورت تعریف شده است :

  • ساختمان های مسکونی
  • ساختمان های تجاری و اداری

تعداد طبقات ساختمان :

ملاک طبقات برای آسانسور تعداد طبقاتی است که آسانسور در آن توقف دارد. تعداد طبقات در ساختمان های بلند با آپارتمان ها متفاوت است. برای بناهایی که بیشتر از 15 طبقه دارند ، 15% به حق بیمه اضافه می شود.

نوع درب :

یکی از عوامل تاثیرگذار بر نرخ بیمه آسانسور داشتن درب داخلی آسانسور می باشد. هنگامی که اتاقک آسانسور درب داخلی نداشته باشد ، به حق بیمه 5% اضافه می شود.

بیمه مسئولیت بیمه رازی چیست ؟

به موجب ماده یک قانون مسئولیت مدنی مصوب سال 1339 هر کس بدون مجوز قانونی عمدا یا در نتیجه بی احتیاطی به جان یا سلامتی یا مال یا آزادی یا حیثیت یا شهرت تجاری یا به هر حق دیگری که به موجب قانون برای افراد ایجاد گردیده لطمه ای وارد نماید که موجب ضرر مادی یا معنوی شود ، مسئول جبران خسارت ناشی از عمل خود می باشد. ابعاد مسئولیت در قانون مدنی ایران به قدری وسیع است که برای هر کسی به مقتضای شغل و حرفه وی و حتی فراتر از آن ، به مقتضی نوع ارتباطات و مراودات اجتماعی وی می توان نوعی بیمه مسئولیت تعریف نمود. قطعا تا به اینجا متوجه شدید که بیمه مسئولیت چیست .

برخی از انواع متداول بیمه مسئولیت بیمه رازی به شرح ذیل است :

بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان

مطابق ماده 91 قانون کار ، کارفرمایان و مسئولان کارگاه های موضوع قانون کار مکلفند برای تامین حفاظت و سلامت و بهداشت کارگران در محیط کار ، وسایل و امکانات لازم را تهیه و در اختیار آنان قرار داده ، چگونگی کاربرد وسایل فوق الذکر را به آنان بیاموزند و در خصوص رعایت مقررات حفاظتی و بهداشتی نظارت نمایند. بر همین اساس در صورت وقوع حادثه ای که منجر به جراحت ، نقص عضو و احیانا فوت کارکنان شود مراجع قضایی معمولا کارفرما را مقصر دانسته و به جبران خسارت و پرداخت دیه محکوم می نمایند. بیمه نامه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان به نیابت از طرف کارفرما جبران خسارت های جانی وارد به کارکنان حین انجام وظایف محوله را بر عهده می گیرد.

انواع بیمه های مسئولیت مدنی در قبال اشخاص ثالث

همه افراد به هنگام انجام فعالیت های روزمره خود ممکن است اشخاص ثالث را در معرض خطر قرار دهند. یکی از این موارد ریزش ساختمان های مجاور حین گودبرداری و اجرای یک پروژه ساختمانی است. از دیگر اقسام آن می توان از مسئولیت مدیران هتل ها ، بیمه مدیران رستوران ها ، بیمه مسئولیت مدیران شهربازی و بیمه مدیران بسیاری ادارات ، سازمان ها و اماکن عمومی و به ویژه بیمه جامع شهرداری ها نام برد.

انواع بیمه های مسئولیت حرفه ای

این نوع بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای صاحبان مشاغل را در قبال خسارت های مالی یا جانی وارده به مشتریان آنها تحت پوشش قرار می دهد. از جمله این نوع بیمه نامه ها می توان به بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای پزشکان ، بیمه مدنی حرفه ای پیراپزشکان ، بیمه مدنی حرفه ای مهندسین ناظر و بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای مدیران و ناجیان استخرها اشاره نمود.

بیمه مسئولیت تولید کنندگان محصول

همواره این خطر وجود دارد که در چرخه تولید کالا نقصی در برخی از محصولات ایجاد شده و در زمان مصرف باعث ایجاد خسارت مالی یا بدنی به مصرف کنندگان گردد. در این صورت مسئول جبران خسارت وارد شده به مصرف کننده قانونا تولید کننده آن کالا می باشد. “ بیمه مسئولیت تولید کنندگان محصول ” این گونه خسارات را تحت پوشش قرار می دهد.

مسئولیت خرید بیمه آسانسور در یک مجتمع به عهده چه کسی است؟

مطابق قانون ، مسئولیت خرید بیمه آسانسور به عهده مدیر ساختمان بوده و هزینه آن را کلیه ساکنین می بایست پرداخت نمایند.

عوامل تاثیر گذار در قیمت بیمه آسانسور چه مواردی است؟

ظرفیت آسانسور ( یا تعداد نفرات قابل حمل که در هنگام اخذ استاندارد آسانسور مشخص شده است ) ، سقف هزینه پزشکی برای هر نفر ( قابل انتخاب توسط مشتری ) ، دیه ماه عادی و حرام ( به طور اتومات تعیین شده سال در محاسبات سایت لحاظ می گردد ) ، تعداد طبقات ( شرکت های بیمه گر با افزایش تعداد طبقات ضریبی در قیمت لحاظ می کنند که معموال بعد از 10 یا 15 طبقه اعمال می گردد )

آیا هزینه بیمه آسانسور به عهده شرکت نگهدار آسانسور می باشد؟

خیر! با توجه به اینکه بیمه مورد نظر مخصوص ساکنین ساختمان می باشد ، هزینه آن نیز به عهده ساکنین است. حتما به این نکته توجه داشته باشید در صورتیکه فردی بیمه آسانسور رو به صورت آفر به شما پیشنهاد داد از اعتبار شرکت بیمه گر و سقف هزینه پزشکی مورد انتظار مطمئن شوید !

آیا از خدمات شرکت آس رضایت داشته اید؟

برای امتیازدهی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیازها

اولین امتیاز را به این خدمات بدهید!