0
سبد خرید خالیست.

سرویس کولر گازی و سرویس کولر آبی

سرویس کولر

کولر گازی ابزاری برای خنک کردن یک فضا به واسطه از بین بردن گرمای آن ناحیه و انتقال آن به محیط خارجی است. سپس هوای خنک از طریق تهویه می تواند در کل ساختمان منتقل شود. فیلترها ، سیم پیچ ها ( کویل ) و تیغه کولرهای گازی نیاز به سرویس منظم دارند تا در طول کل سال به صورت موثر و کارآمد عمل کنند. عدم سرویس منظم کولر اسپیلت باعث افت کارایی و به صورت همزمان افزایش مصرف انرژی می گردد.

با شروع فصل گرما بهتر است عملیات سرویس و نگهداری مناسب از کولرهای گازی را انجام دهیم ، زیرا این امر موجب کاهش مصرف برق نیز می شود. در صورتی که در سرویس کولرهای گازی کوتاهی کنید ، عملکرد کولر دچار افت و کاهش مداوم شده و این به معنای افزایش انرژی به طور پیوسته است. از این رو شما نیاز به یک سرویس کار کولر حرفه ای برای تعمیر و نگهداری از کولر خود دارید.

سیستم تهویه مطبوع منزل و یا اداره شما یک بخش اساسی نشان دهنده راحتی کل فضای داخلی است. تکنسین های آموزش دیده و با تجربه شرکت خدماتی آس طیف وسیعی از خدمات مربوط به سیستم های تهویه را انجام می دهند. صرف نظر از نوع سرویسی که شما بخواهید ، می توانید بر روی خدمات تخصصی و مقرون به صرفه ما اعتماد کنید!

بخش مهم دیگر نگه داشتن واحد AC شما برنامه ریزی یک سرویس نگهداری سالانه تهویه هوا ، به طور ایده آل قبل از شروع فصل سرمایش برای اطمینان از عملکرد هرچه بیشتر کارآمد آن است. تیم تخصصی آس اطمینان حاصل می کند که سیستم تهویه مطبوع شما کارکرد بالایی دارد و طول عمر آن افزایش یافته است. علاوه بر این متخصصان آس می توانند مشکلات کوچکتری را که ممکن است در آینده به مسائل بزرگتر و بالقوه پر هزینه تبدیل شوند ، برطرف کنند. کولرهای گازی گران هستند و این بدین معنی است که آخرین کاری که می خواهید انجام دهید خرید یک کولر دیگر می باشد. البته در نظر داشته باشید که بعضی اوقات تعمیر و سرویس کولر گزینه مناسب و مقرون به صرفه ای محسوب نمی شود. کولرهایی که قبلا زیاد تعمیر شده اند ، بهتر است تعویض شوند.

سرویس کولر گازی

خدمات سرویس کولر اسپیلت شرکت آس عبارتند از :

شستشوی یونیت داخلی :

  • شستن رادیاتور با مواد مخصوص
  • تعویض فیلتر ضد قارچ
  • شستشوی وان
  • شستشوی درین کولر

شستشوی یونیت خارجی :

  • شستن رادیاتور با مواد مخصوص
  • چک کردن تمامی قطعات
  • رگلاژ فن و پروانه
  • چک کردن سیم پیچی

سرویس فیلتر کولرهای گازی :

مهم ترین بخش سرویس کولر گازی که منجر به بهبود عملکرد آن می گردد ، تعویض و یا نظافت مداوم فیلترها است. کثیفی و گرفتگی فیلترها باعث مسدود شدن جریان هوا شده و راندمان سیستم را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد. با مسدود شدن جریان هوای معمولی ، هوایی که از فیلتر عبور می کند ممکن است باعث انتقال خاک به داخل سیم پیچ ( کویل ) شود و قابلیت جذب گرمای سیستم کویل را مختل کند. تعویض فیلترهای کثیف و مسدود شده باعث کاهش مصرف انرژی تا 5 الی 15 درصد می شود. فیلتر کولرهای گازی در هواکشی که رو به اتاق قرار دارد ، نصب شده است. برخی از فیلترها قابل استفاده مجدد هستند ، اما برخی دیگر باید تعویض شوند.

سرویس انواع کولرهای گازی

به طور کلی فیلترها در انواع مختلف با کارایی های متفاوتی در دسترس هستند. فیلتر سیستم کولر گازی هر یک الی دو ماه ( در فصل گرما ) باید تعویض و یا تمیز گردد. در صورت استفاده مداوم از کولرها ، داشتن حیوانات خانگی و یا در معرض گرد و غبار قرار داشتن کولر ، باید توجه بیشتری به فیلترها و سوریس کولر اسپیلت داشته باشید. زمانی که سرویس کولر گازی نیازمند فراتر از یک سرویس معمولی باشد ، زمان تماس با متخصصین آس فرا رسیده است. تکنسین های مجرب شرکت ما مشکلات موجود در سیستم تهویه مطبوع شما را پیدا کرده و برطرف می کند. برخی از رایج ترین خدمات ما به شرح زیر است :

  1. مقدار کافی گاز کولر را بررسی می کنند.
  2. بررسی نشتی سیستم خنک کن با استفاده از دستگاه های ردیاب نشتی
  3. تشخیص و بررسی هر گونه سیستم خنک کنی که باید تعویض شود
  4. بررسی نشتی مجرای آب بندی شده در سیستم مرکزی
  5. اندازه گیری جریان هوا از طریق کویل تبخیر کننده
  6. بررسی دنباله کنترل الکتریکی صحیح و اطمینان از اینکه سیستم گرمایش و سیستم خنک کننده نمی توانند به طور همزمان کار کنند
  7. بررسی ترمینال برق ، تمیز و سفت کردن اتصالات ، نصب پوشش غیر رسانا در صورت لزوم
  8. بررسی روغن موتور و تسمی از لحاظ سفت بودن و عدم ساییدگی
  9. بررسی دقت ترموستات

سرویس کویل کولر اسپیلت :

یکی از متداول ترین قطعاتی که می تواند در کیفیت و میزان رطوبت هوا تاثیر گذار باشد ، کویل کندانسور کولر گازی است. دستگاه شما معمولا دارای دو نوع کویل است :

  • کویل تبخیر در یونیت داخلی
  • کویل کندانسور در یونیت بیرونی

هر دوی این کویل ها برای جذب گرما و رطوبت در خانه شما بسیار اهمیت دارند. با گذشت زمان ، طبیعی است که این کویل ها با گرد و غبار موجود در هوا کثیف یا مسدود شوند. وقتی این اتفاق بیافتد ، کل سیستم کولر گازی شما کیفیت کلی و بازدهی اول خود را از دست می دهد. کویل تبخیر و کویل کندانسور در طول دوران سرویس کولر اسپیلت ، گرد و خاک را جمع آوری می کنند. یک فیلتر تمیز مانع کثیف شدن سریع کویل تبخیر می شود. با گذشت زمان ، کویل تبخیر گرد و خاک را جمع کرده و این گرد و غبار سرعت جریان هوا را کاهش داده و نهایتا منجر به کاهش توانایی آن در جذب گرما می شود. به منظور جلوگیری از این مشکل ، هر سال کویل کولر گازی را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تمیز کنید. اگر محیط بیرون غبار آلود باشد و یا در نزدیکی آن شاخ و برگ وجود داشته باشد ، کویل کندانسور بیرونی ممکن است بسیار کثیف شود. به همین دلیل نیاز به سرویس کولر گازی و قطعات آن خواهید داشت.

هر زمان که احساس می کنید کولر گازی شما نیاز به تعمیر ، نگهداری و سرویس منظم دارد با تکنسین ها و سرویس کارهای کولر شرکت خدماتی آس تماس بگیرید تا در اسرع وقت یک تکنسین مجرب ، مشکلات موجود در سیستم تهویه مطبوع شما را پیدا کرده و برطرف کند. تکنسین ها باید :

  • مقدار درست سرد کن ( خنک کن ) را بررسی کنند
  • بررسی نشتی سیستم سردکن با استفاده از ردیاب های مخصوص
  • بررسی نشتی آب بند مجرای سیستم مرکزی
  • اندازه گیری جریان هوا در کویل تبخیر
  • رسیدگی دنباله کنترل الکتریکی صحیح ( اطمینان حاصل شود که سیستم خنک کننده و سیستم گرمایشی به طور همزمان کار نمی کنند )
  • بررسی پایانه های برق ، تمیز و سفت کردن اتصالات و به کار بردن پوشش غیر-رسانا در صورت لزوم
  • بررسی سفتی و عدم ساییدگی روغن موتور و تسمه
  • بررسی دقت ترموستات

باله های کویل

باله های آلومینیومی روی سیم پیچ اواپراتور و کندانسور به راحتی خم می شوند و می توانند جریان هوا را از طریق سیم پیچ مسدود کنند.

تخلیه میعانات

گاهی اوقات یک سیم سفت از کانال های تخلیه واحد عبور دهید. گرفتگی کانال های تخلیه از کاهش رطوبت واحد جلوگیری می کند و در نتیجه رطوبت اضافی ممکن است باعث تغییر رنگ دیواره ها یا فرش شود. در شروع هر فصل خنک کننده ، مهر و موم ( آب بندی ) بین کولر و قاب پنجره را بررسی کرده تا اطمینان حاصل شود که با مورد فلزی واحد تماس ندارد. رطوبت می تواند به این مهر و موم آسیب برساند و باعث می شود هوای خنک از خانه شما خارج شود.

تمیز کردن تهویه هوا برای حفظ کیفیت خوب هوا در خانه بسیار حائز اهمیت است. فیلترهای داخل تهویه مطبوع برای گرفتن گرد و غبار ( و گاهی اوقات سایر آلاینده ها مانند گرده و باکتری ها ) طراحی شده اند ، اما اگر به طور مرتب تمیز نشوند ، مسدود شده و رطوبت داشته و حتی کپک می زنند. این برای شما یا کولر مناسب نیست. سرویس کولر اسپیلت و تمیز کردن منظم آن نیز به معنای بهره وری بهتر انرژی و کاهش هزینه های کارکرد است. هرچه فیلترهای گرد و غبار و فضای داخلی ماشین بیشتر مسدود شده باشد ، برای به جریان انداختن هوا ( و همچنین مصرف انرژی بیشتر ) برای جابجایی هوا و همچنین خنک شدن یا گرم کردن ، کار سخت تری انجام می دهد.

رایج ترین مشکلات کولرهای گازی :

یکی از متداول ترین مشکلات کولرهای گازی این است که به درستی کار نمی کنند. هنگام روشن بودن کولر ، تمامی در و پنجره ها باید بسته باشند. سایر مشکلات ممکن است به دلیل نصب نامناسب و حتی روند سرویس و تعمیر و نگهداری نادرست رخ دهد. نصب نامناسب کولرها منجر به نشتی مجرای لوله و جریان هوای کم می گردد. برخی از رایج ترین مشکلات سیستم های تهویه که نشان دهنده فرا رسیدن زمان سرویس کولر اسپیلت می باشد ، عبارتند از :

علت خرابی کولرهای گازی
  • نشتی سیستم خنک کننده ( سرد کن )
  • نگهداری نادرست
  • خرابی سیستم کنترل الکتریکی
  • مشکلات سنسور
  • مشکلات زهکشی

چه زمانی کولر گازی نیاز به سرویس دارد ؟

نشانه های زیادی وجود دارد تا متوجه شوید که زمان سرویس کولر گازی شما فرا رسیده است. یکی از متداول ترین علائم این است که واحدها به درستی ( همانند گذشته ) کار نکنند ( سیستم سرمایش و یا گرمایش موثر نباشد ) و یا جریان هوا مسدود باشد. یکی دیگر از نشانه های رایج ، بوی ناخوشایند سیستم است. اگر هر یک از این علائم را مشاهده کردید ، باید سریعا به فکر سرویس کولر اسپیلت خود باشید. تجربه نشان داده است معمولا سیستم های تهویه ای خراب می شوند که به صورت منظم سرویس نشده اند.

شاید شما هم کولر منزل یا اداره خود را روشن کرده اید و صداهای عجیب و غریبی شنیده اید! یا بدتر از آن اینکه دیگر هوا را خنک نمی کنند. این مشکل نشان دهنده این است که زمان آن فرا رسیده تا با متخصصین آس تماس بگیرید و هر چه زودتر این کار را انجام دهید ، بهتر است! متخصصان آس فقط تعمیر و نگهداری کولرهای گازی و آبی را انجام نمی دهند. بلکه واحدهای تهویه مطبوع و گرمایش را سرویس می کنند. مواردی وجود دارد که صاحبان خانه برای اطمینان از عملکرد موثر کولرهای گازی خود در تمام طول سال باید انجام دهند. مالکان خانه به راحتی می توانند برخی از این کارها را انجام دهند ، سایر وظایف را باید به یک متخصص تعمیر و نگهداری سیستم تهویه مطبوع واگذار کنید. در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز مشکلات با واحد کولر گازی شما آورده شده است :

  • هر گونه علف هرز و آشغال کنار کولر گازی را بردارید
  • هر بهار کویل تقطیر شده را تمیز کنید
  • فیلترهای هوا HVAC را جایگزین کنید
  • اتصالات شل و یا اتصالات برقی را بررسی کنید
  • موتورها و یاتاقان ها را روغن کاری کنید
  • مبرد را شارژ کنید
  • اطمینان حاصل کنید که تخلیه میعانات تمیز است

سرویس کولر آبی :

هر کدام از لوازمی که در خانه داریم با کار کردن متوالی و گذشت زمان فرسوده شده و عملکرد آن ها کند خواهد شد. پس برای افزایش عمر مفید تمامی دستگاه‌ های برقی ، باید آن‌ ها را به صورت دوره‌ ای سرویس کنید. کولر آبی از جمله لوازمی است که باید به سرویس کردن آن اهمیت داده شود. این امر هم باعث عملکرد بهتر و خنک‌ تر شدن باد کولر شده و هم موجب صرفه‌ جویی در مصرف آب و برق خواهد شد. بهترین زمان برای سرویس کولر آبی ، ابتدای فصل بهار است. قبل از افزایش شدید دما باید به سراغ کولر بروید تا در صورتی که به هر دلیلی مشکلات فنی برای کولر پیش آمده باشد آن را برطرف کنید. بعد از این کار بهتر است هر دو هفته یکبار کولر را کنترل کنید. این کنترل دو هفته‌ ای فقط در حد یک نگاه اجمالی است ، زیرا ممکن است تسمه کولر به هر دلیلی دچار پارگی شود که آسیب جدی به دینام وارد می‌ کند.

سرویس کار کولر آبی

سرویس کولرهای آبی به هر طریقی که انجام شود روی کارکرد کولر تاثیر مثبت دارد. یک کولر کثیف و سرویس نشده منبع اصلی بیماری های تنفسی در داخل خانه است. همه افراد خانواده در معرض باد کولر قرار دارند ، بنابراین لازم است تا سرویس کولرهای آبی و دیگر تجهیزات خنک کننده جدی گرفته شود. پیدا کردن سرویس کار کولر در گرمای طاقت فرسای تابستان کار ساده ای نیست. قبل از اینکه هوا گرم و طاقت فرسا شود نسبت به نصب و سرویس کولرهای آبی اقدام کنید.

برخی از رایج ترین خدمات سرویس کولرهای آبی عبارتند از :

  • تعویض موتور
  • تعویض یاتاقان
  • تعویض برزنت
  • شستشوی کف کولر
  • تعویض کف کولر
  • تعمیر پوسیدگی کف کولر
  • تعویض تسمه کولر
  • تست پمپ آب
  • نصب سایه بان بر روی کولر
  • تعویض پوشال
  • روغن کاری یاتاقان‌ ها
  • تمیز کردن سبد توری
  • بررسی تسمه
  • تراز بودن کولر
  • تنظیم شناور

سرویس کولر آبی به موقع اطمینان حاصل می کند که کولر شما در بهترین عملکرد کار می کند و می تواند شامل موارد زیر نیز باشد :

  1. پاکسازی پد فیلترها و پمپ آب به طور کامل جهت از بین بردن آلودگی ، گرد و غبار و سایر مواد زائد
  2. بررسی شیر تخلیه ، شیر شناور ، سیم پیچ استوانه ای و خط آب برای رسیدگی به نشت و چکه کردن
  3. اطمینان از عملکرد صحیح فن در همه سرعت ها و حالت ها
  4. آزمایش و اطمینان از اینکه جریان خروجی هوا بدون محدودیت ایجاد می شود

به منظور اطمینان از اینکه کولر آبی شما برای مدت زمان طولانی عملکرد مطلوبی دارد ، سرویس به موقع نیاز است. خدمات نگهداری و سرویس کولر آبی باید پس از گذشت یکسال از استفاده واحد آغاز شود. بعد از آن ، می توانید آن را به صورت سالیانه سرویس کنید تا هم دستگاه به صورت کارآمد عمل کند و هم طول عمر آن افزایش یابد. البته باید توجه داشته باشید که پیشنهادات مربوط به سرویس کولرهای آبی با توجه به مدل و مارک آن تعیین می شود. تکنسین های مجرب شرکت آس خدمات نگهداری را با بالاترین استاندارد ارائه می دهند. همه آنها در زمینه تخصص خود معتبر هستند و ما تلاش می کنیم اطمینان حاصل کنیم که همه خدمات برای جلب رضایت مشتری ما انجام می شود. برخی از رایج ترین مواردی که در خدمات تعمیر و نگهداری سرویس کولر آبی در نظر گرفته می شود عبارتند از :

  • دریچه و پدهای فیلتر از روی واحد برداشته شده و سپس پدهای فیلتر کاملا تمیز می شود تا گرد و غبار و آلودگی ، تار عنکبوت ، حشرات و سایر آوارها از بین بروند.
  • بررسی اینکه پمپ آب به درستی کار می کند و عاری از زباله است.
  • بررسی اینکه شیر تخلیه به درستی باز و بسته می شود و هیچ گونه نشتی در اطراف آب بندی اورینگ وجود ندارد.
  • بررسی اینکه شیر شناور آزاد حرکت می کند و اطمینان حاصل گردد که هنگام رسیدن به سطح مطلوب آب ، منبع تغذیه خاموش می شود ( بسته به نوع به سیستم ).
  • بررسی عملکرد سوپاپ مفتول پیچاپیچ
  • تمیز کردن مخزن آب داخلی
  • بررسی ضدآب بودن سقف
  • خط آب را از نظر چکه کردن و نشت و همچنین لوله تخلیه را بررسی خواهیم کرد
  • بررسی توزیع آب بین پد های فیلتر برای اطمینان از اشباع کامل
  • بررسی عملکرد صحیح فن در همه حالت ها و از درست بودن سرعت اطمینان حاصل خواهیم کرد
  • ما خروجی ها را برای جریان بهینه هوا بررسی خواهیم کرد
  • ما یک تست عملکرد کامل را تکمیل خواهیم کرد

تعویض پوشال های کولر آبی :

پوشال‌ های کولر آبی یکی از قطعاتی است که به دلیل رطوبت زیاد محل مناسبی برای رشد میکروب‌ ها و باکتری‌ هایی بوده که در طول زمستان در بین رشته‌ های این پوشال‌ ها زندگی می کنند. به همین دلیل در صورت عدم سرویس دوره‌ ای کولر آبی ، اگر آن را در ابتدای فصل تابستان روشن نمایید بوی نامطبوعی فضای خانه‌ شما را در بر می گیرد که مسبب آن ریختن آب بر روی پوشال‌ های آلوده می باشد که علاوه بر بوی بد ، امکان مریضی از طریق تنفس این هوای آلوده را نیز بالا می‌ برد.

سرویس موتور کولر آبی :

کولر در حالت کلی یک پمپ آب برای گردش آب در تمام بخش‌های کولر و یک دینام برای چرخاندن توربین گردش هوا دارد. هر چه این دو موتور سالم‌ تر باشند ، کارایی و بازدهی کولر بیشتر خواهد بود و باد خنک‌ تری در ازای مصرف برق در جریان خواهد بود. برای سرویس موتور کولر باید ابتدا آن را گردگیری کرده و سپس با روغن‌ های روان‌ کننده کارایی آنها را بهبود بخشید. نکته دیگری که در رابطه با سرویس موتور کولر آبی باید به آن اشاره نماییم این است که موتور کولر آبی دارای دو قطعه یاتاقان است که باید هر دوی آنها به خوبی روغن‌ کاری شوند.

شما گزینه های زیادی برای خنک کردن خانه خود دارید که استفاده از کولر آبی و گازی متداول ترین روش است. اما دوباره ، انواع مختلفی از واحدهای تهویه مطبوع وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. همه آنها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. دانستن این موارد به شما کمک می کند تا انتخاب کنید کدام نوع سیستم تهویه مطبوع برای خانواده شما مناسب است. در کولرهای آبی برای خنک کردن هوا از پدهای آغشته به آب استفاده می شود. روند کار به این شکل است : یک فن هوای گرم را به داخل واحد تهویه مطبوع می کشد و هوای گرم را از طریق پدهایی که به بخار شدن مایع در گاز کمک می کنند ، می فرستد. سپس هوای خنک را به بیرون می فرستد. کولرهای گازی معمولی رطوبت را از هوا خارج می کنند. برعکس ، کولرهای آبی با تاثیر معکوس ، که از طریق افزایش رطوبت هوا از آن جریان دارد ، محیط را خنک می کند. علاوه بر این ، هوا از فن بی وقفه جریان دارد ، در نتیجه یک نسیم ملایم ایجاد کرده که به خنک شدن خانه یا اتاق شما کمک می کند.

مزایای کولر آبی به شرح زیر است :

  • یک کولر آبی بدون تولید سر و صدای زیاد کار می کند
  • در حین روشن بودن کولر آبی ، می توانید در و پنجره ها را باز بگذارید
  • این رطوبت بیشتری به هوای تنفس شما می افزاید
  • دی اکسید کربن کمتری منتشر می کند
  • کولرهای آبی نسبت به کولرهای گازی به خدمات سرویس و نگهداری کمتری نیاز دارند
  • آنها از انرژی کمتری نسبت به کولرهای گازی برخوردار هستند
هر چند وقت یکبار باید کولرها را سرویس کنیم ؟

سرویس کولر اسپیلتتمامی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی باید حداقل سالی یک بار بررسی ، تمیز و سرویس شوند. توصیه می شود سیستم گرمایشی را در فصل پاییز و سیستم خنک کننده را در فصل بهار سرویس کنید.

در سرویس کولرهای گازی چه خدماتی انجام می شود ؟

سرویس کولر اسپیلت (01)کثیفی و گرد و خاک عامل اصلی خرابی و از کار افتادن کولرها بوده و منجر به گرمایش بیش از حد سیستم می شود. در طول سرویس کولر ، تکنسین ها گرد و خاک و هر گونه کثیفی را از روی کویل تبخیر و سایر قطعات کلیدی و اصلی تمیز می کنند.

نحوه محاسبه سرویس انواع کولر چگونه است ؟

سرویس کولر اسپیلت (02)محاسبه قیمت بستگی به فاکتورهای مختلفی همچون تعداد و نوع کولر و خدمات انتخابی مختلف دارد.

آیا از خدمات شرکت آس رضایت داشته اید؟

برای امتیازدهی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیازها

اولین امتیاز را به این خدمات بدهید!