نحوه عملکرد و استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستان

استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستان // راه اندازی گرمایش کولر گازی در زمستان // گرمایش اسپیلت

امروزه تقریبا در تمامی خانه ها کولر گازی وجود دارد که در طول فصل گرمای تابستان به صورت شبانه روز کار می کنند. در این مقاله ، ما برای شما شرح می دهیم چگونه می توانید خدمات راه اندازی گرمایش کولر گازی در زمستان را اجرا کنید و به همه نگرانی های خود پاسخ دهید! در حالی که اکثر ما معتقدیم که کولر گازی فقط برای خنک کردن اتاق کار می کند ، اما این کاملا صادق نیست! سیستم های تهویه مطبوع مدرن می توانند درجه حرارت را مطابق میل شما در تابستان و زمستان تنظیم کنند. کولر گازی به سادگی عملکرد خود را معکوس می کند و به AC اجازه می دهد گرمایش اسپیلت در زمستان ها به طور کارآمد کار کند ، بنابراین هوای گرم را در داخل اتاق به جریان می اندازد. اگرچه سیستم های تهویه مطبوع در زمستان کار می کنند ، اما برخی از نکات ایمنی وجود دارد که برای گرمایش موثرتر باید به آنها توجه کنیم. اگر قصد دارید در فصل زمستان از سیستم گرمایش اسپیلت استفاده کنید ، باید نکات مهمی را برای راه اندازی و تعمیر و نگهداری آن در نظر داشته باشید!

در مورد کولر گازی برگشت پذیر یا پمپ حرارتی بدون داکت ، منطقی است که در تمام طول سال از کولر استفاده کنید و از عملکرد گرمایش لذت ببرید. در حقیقت ، سیستم های گرمایش بدون کانال دارای مزایای زیادی هستند. حتی اگر کولر گازی شما برگشت پذیر نیست ، ممکن است در زمستان ها کمی از آن استفاده کنید. اگر به دلیل گرمایش اتاق شما بیش از حد شلوغ و خفه می شود ، می توانید کولر خود را در حالت فن روشن کرده و اتاق را برای حضور در آن کمی راحت تر کنید. با این حال ، به خاطر داشته باشید که حتی در صورت راه اندازی گرمایش کولر گازی در زمستان ، بازدهی کولر گازی در مقایسه با تابستان متفاوت خواهد بود. این به این دلیل است که حتی اگر یک کولر در زمستان ها کار می کند ، اما برای استفاده در مواقعی که دمای بیرون از دمای داخلی بیشتر است ، طراحی شده است.

کولرهای اسپیلت همانند سایر لوازم خانگی نیز دارای حداقل آستانه برای عملکرد خود هستند ، که در زیر آن نمی توانند مطابق برنامه کار کنند. مارک یا مدل یا نوع کولر گازی هر چه باشد ، حداقل محدودیت برای دمای کار وجود دارد. به طور کلی ، حداقل درجه حرارت در فضای باز حدود 60 درجه فارنهایت است تا AC کار کند. در زیر این دما ، مبرد رفتار متفاوتی را شروع می کند و AC آنطور که باید کار نمی کند. کارکردن تهویه مطبوع زیر این دما می تواند به دستگاه آسیب های جدی همچون موارد زیر برساند :

  • انجماد کویل های مبرد
  • ضخیم شدن روان کننده
  • آسیب به قطعات متحرک و بیرینگ ها

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستان

با وجود کوره ها و سیستم های مجاری که باعث بالا رفتن قبض آب و برق شما می شود ، شما می خواهید جایگزینی داشته باشید که به همان اندازه در گرمایش موثر باشدو در عین حال هزینه قبض را کاهش دهید. به جای داشتن یک دستگاه جداگانه برای گرمایش بهتر است بتوانید یک دستگاه هم گرمایش و هم سرمایش فراهم کنید ، تامین کنید. این دقیقا همان کاری است که یک پمپ حرارتی مینی اسپلیت برگشت پذیر { سیستم گرمایش کولر گازی اسپیلیت } انجام می دهد. برای خنک نگه داشتن شما در تابستان و گرم بودن در زمستان ، می توانید از یک دستگاه یکسان با ویژگی های صرفه جویی در انرژی در طول سال استفاده کنید. به غیر از مینی اسپلیت ، انواع دیگری از سیستم های حرارتی نیز در بازار موجود است. نحوه عملکرد و استفاده از کولر گازی در تابستان با انتقال گرما از محیط گرم ( داخل ساختمان ) به محیط سردتر ( خارج ) است. همه اینها در تابستان خوب و مناسب است. اما در ماه های زمستان ، شما می خواهید گرما را از بیرون دریافت کرده و به فضای داخلی منتقل کنید. در واقع استفاده از کولر گازی در زمستان باید معکوس شود! برای اینکه کولر گازی شما این کار را انجام دهد ، در پمپ های حرارتی از دستگاه کوچکی که به سوپاپ معکوس معروف است استفاده می شود و عملکرد گرمایش اسپیلت حاصل می شود.

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستان

حالت محفاظت از یخ زدگی در زمستان

محفاظت از یخ حالتی است که برخی از کولرها ارائه می دهند. این نیز به عنوان min شناخته می شود. گرما ، حرارت کم یا 8 درجه سانتی گراد بسته به کولر گازی شما. برای مکان هایی که سرمای شدید را تجربه می کنند بسیار مفید است. AC با تنظیمات کم توان کار می کند ، جایی که هوای گرم به طور مداوم به اتاق وارد می شود. این ویژگی باعث می شود دمای اتاق به زیر نقطه انجماد نرسد یا به نقطه نزدیک انجماد نرسد. این در جلوگیری از آسیب به تجهیزات الکترونیکی حساس ، لوله های آب یا نقاشی با هزینه عملیاتی بسیار کم مفید است.

آیا راه اندازی گرمایش کولر گازی در زمستان به آن آسیب می رساند؟

عوامل زیادی دخیل هستند و اجرای AC در زمستان بدون خطرات نیست. با دمای نسبتا سرد ، کولر گازی کاملا قابل قبول است که در هر حالتی کار کند. اما با دمای زیر 60 درجه فارنهایت ، استفاده از کولر گازی خطر دارد. بگذارید برخی از مشکلات را یک به یک بررسی کنیم :

  • از بین رفتن روانکار : کمپرسورها جزء لاینفک کولر گازی هستند و برای ادامه کار باید در حالت کامل باشند. برای کمک به عملکرد روان آنها ، روان کننده ها به کمپرسور کمک می کنند تا بدون عیب کار کند. در زمستان ها ، این روان کننده می تواند غلیظ شود و به صورت کارآمد عمل نکند. بدون روانکاری مناسب ، کمپرسور مستعد آسیب و خرابی است.
  • سنسور دمای محیط پایین : اکثر کولرهای گازی مدرن دارای سنسور دمای محیط پایین هستند. این کار برای جلوگیری از عملکرد کولر در هنگام سرمای شدید و جلوگیری از آسیب انجام می شود. اگر سعی کنید این سنسور را دور بزنید و با وجود دمای پایین ، کولر را روشن کنید ، ممکن است تعمیرات بسیار پرهزینه ای پیش روی شما باشد.
  • بیش از حد گرم شدن کمپرسور : مانند هر دستگاه مکانیکی ، کمپرسور هرچه بیشتر مورد استفاده قرار گیرد بیشتر گرم می شود. در طول سرمای شدید ، یک کمپرسور نیاز به اضافه کار دارد تا فضای داخلی را گرم نگه دارد. این می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد آن شود. استفاده از سیستم تهویه مطبوع زیر حداقل دمای مشخص شده می تواند به طور جبران ناپذیری به آن آسیب برساند ، یا در بهترین حالت ، تعمیرات اساسی مورد نیاز باشد.
  • انجماد کویل های خنک کننده : در حالی که از کولر گازی استفاده می کنید ، ممکن است مشاهده کنید که قطره آب از واحد بیرونی می چکد. این تراکم از کویل های مسی بیرونی است. در ماه های سر فصل زمستان ، این آب متراکم می تواند روی سیم پیچ ها منجمد شده و روی آنها جمع شود. با آب یخ زده روی سیم پیچ ها ، هوا گرم نمی شود تا به اتاق ارسال شود. تنها چیزی که احساس خواهید کرد هوای سردی است که از بادگیرها بیرون می آید. علاوه بر این ، انجماد در واحد بیرونی می تواند به آن آسیب برساند. کارکردن کولر در حالت یخ زده می تواند سیم پیچ های خنک کننده را سوراخ کرده و سپس به تعویض نیاز داشته باشد. برای جلوگیری از این امر ، دستگاه را خاموش کرده و اجازه دهید یخ برای چند ساعت ذوب شود.

حتما مطالعه کنید : خدمات سرویس و تعمیر کولر گازی

دقیقا مانند نحوه اندازه گیری کارایی خودرو ، بازدهی گرمایش کولر گازی خود را با استفاده از ضریب عملکرد فصل گرمایش یا به اختصار HSPF اندازه گیری می کنید. HSPF بالاتر به سیستم گرمایش کارآمدتر تبدیل می شود و در نتیجه صورتحساب انرژی کمتری ایجاد می شود. محاسبات HSPF کل گرمای ارائه شده توسط یک کولر گازی در طول فصل گرمایش را با کل برق مصرفی مقایسه می کند. با استفاده از مقادیر خروجی گرمایش و برق مصرفی در طول فصل ، اطمینان حاصل می شود که تغییرات دمای بیرون از منزل در کل فصل محاسبه می شود. به طور خلاصه ، استفاده از AC در زمستان انتخاب مناسب برای کولرهای گازی مدرن است. با یک کولر گازی برگشت پذیر ، مزیت آن آشکار است ، شما می توانید هوای گرم را وارد اتاق کنید. اما حتی با استفاده از یک کولر گازی غیرقابل برگشت ، می توانید قدار بسیار کمی از هوای تازه را در یک اتاق گرم و یا گرم احساس کنید. اما هنگام استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستان شدید مراقب باشید ، زیرا واحد بیرونی می تواند منجمد شود.

جهت استفاده از گرمایش اسپیلت تنها چیزی که لازم است ، تعدیل جزئی روی ترموستات می باشد. در حقیقت ، تغییر لزوما به این سادگی نیست. راه اندازی گرمایش کولر گازی در زمستان ، کمی مراقبت بیشتری می طلبد. استفاده مداوم در تابستان منجر به فیلترهای کثیف می شود ، در حالی که همیشه احتمال خرابی یا آسیب دیدگی قطعات داخلی وجود دارد.

تمیز کردن فیلتر در سیستم گرمایش اسپیلت

نگهداری و تمیز کردن فیلترهای اسپیلت مهم ترین کار در راه اندازی و استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستان است. این کار نه تنها از گرم شدن موثر خانه اطمینان حاصل می کند ، بلکه مزایای زیادی برای سلامتی افراد را نیز ارائه می دهد. با این حال ، فیلترهای کثیف یا مسدود شده مانع موارد مثبت می شوند. گرد و غبار ، باکتری ، خز و غیره ، همه می توانند در اطراف پخش شوند و خطر واکنش های آلرژیک را افزایش می دهند. همراه با هوای خشک تر و گرم شده که توسط یک سیستم گرمایش کولر گازی ایجاد می شود ، بدن عوارض جانبی را احساس می کند. علاوه بر پوست خشک تر به خشکی چشم ، آبریزش بینی ، سرفه و موارد دیگر فکر کنید. همه می توانند به فیلتر مسدود شده کولر متصل شوند. فیلترهای مسدود شده سیستم را مجبور به استفاده از انرژی بیشتر می کند و برای تمیز نگه داشتن آن هم دلیلی وجود دارد. با تغییر فصل یا حداقل هر سه ماه یکبار ، فیلترها را بیرون آورده و آنها را کاملا بشویید و خشک کنید.

تمیز کردن فیلتر در سیستم گرمایش اسپیلت

توجه داشته باشید که یکی از راه های ساده و بی هزینه برای گرم نگه داشتن هر خانه در زمستان بستن درها و پنجره ها است. در چنین حالتی سیستم اسپیلت کمتر با هوای سرد مبارزه می کند. با گرم کردن اتاق های مورد استفاده ، انرژی ذخیره شده و حداکثر سود حاصل می شود. در حال حاضر ، این امر می تواند در اتاق های باز مشکل ساز باشد. برخی از افراد دوست دارند دمای هیتر را بالا ببرند و خانه را به سونا تبدیل کنند. آنها ترموستات را در دمای 25 درجه سانتی گراد می خواهند ، بنابراین سرمای زمستان چیزی جز یک خاطره دور نیست. مراقب باشید در دام این مشکل نیافتید! محدوده مطلوب برای گرم کردن بین 17 تا 20 درجه سانتی گراد است و در زمستان گرم می شود. همچنین قبوض انرژی کاهش می یابد. هر درجه ای که ترموستات بالا می رود برابر با 10 درصد بیشتر از انرژی مصرفی است. تنظیم گرمایش روی 22 درجه سانتی گراد در مقایسه با 19 درجه سانتی گراد به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. همچنین یک قدم به عقب بردارید و در مورد سیستم گرمایش کولر گازی صبور باشید. بالا بردن درجه حرارت به محض بیدار شدن ، بخاری را مجبور می کند تا با قدرت بیشتری کار کند. افزایش تدریجی وجود ندارد ، زیرا از آن خواسته می شود تا گرمای قابل توجهی را پمپ کند.

استفاده از کولر گازی در زمستان با فیلتر آسیب دیده و یا مسدود شده کار عقلانی نیست! برای کارآمدترین گرمایش ممکن ، شما یک واحد سالم نیاز خواهید داشت. از این رو خدمات سرویس گرمایش کولر گازی را هر سال باید به تکنسین های شرکت آس بسپارید. خدمات تهویه مطبوع و بخاری باید یک بار در سال ، قبل از اوج تغییرات فصلی رزرو شود. به عنوان مثال ، سرویس و تعمیر و راه اندازی گرمایش کولر گازی در زمستان در اواخر شهریور و اوایل مهر ماه بهترین زمان می باشد. این کار به تکنسین ها این امکان را می دهد تا عناصر مختلف سیستم گرمایش کولر گازی را بررسی کند. قطعات کلیدی که اغلب نیاز به سرویس یا نظافت دارند عبارتند از :

  • فیلترها ، توری ها و / یا بادگیرها
  • واحد کندانسور بیرونی شامل کمپرسور ، مبدل حرارتی و غیره
  • واحد داخلی شامل فن ، فیلترها و کویل ها
  • سرویس سیستم اسپیلت نیز شامل آزمایش ترموستات ، تشخیص نشت مبرد و احتمالا گاز مجدد هوا

حتما مطالعه کنید : تمیز کردن فیلتر کولر گازی

با نزدیک شدن به زمستان ، پیدا کردن دمای مناسب برای تهویه مطبوع سخت تر می شود. استفاده از کولر گازی در زمستان ، به ویژه در اوایل زمستان و پاییز ، می تواند اینگونه به نظر برسد که شما دائماً ترموستات خود را در یک نبرد سخت برای راحتی بیشتر تنظیم می کنید. چه دمایی برای تنظیم کولرگازی در زمستان و چرا تنظیم دمای ایده آل مهم است ، موضوعاتی هستند که فقط با نزدیک شدن به زمستان اهمیت بیشتری پیدا می کنند.

مزایای راه اندازی سیستم گرمایشی کولر گازی در زمستان

بر هیچ کس پوشیده نیست که ما تحت تاثیر محیطی که در آن زندگی می کنیم هستیم ، اما ممکن است تعجب کنید که محیط ما چقدر بر رفاه ما تاثیر می گذارد. مزایای سلامتی برای مقابله با سرمای زمستان عبارتند از :

  • محفاظت در برابر ویروس ها : هوای سرد ممکن است پاسخ ایمنی شما را کاهش داده و مبارزه با سرماخوردگی یا آنفولانزای زمستانی سالیانه را برای شما سخت کند. با گرم ماندن ، شانس بیشتری برای مقابله با سرماخوردگی دارید.
  • کاهش خشکی پوست و غشاهای مخاطی : هوای سرد معمولا به معنای خشک بودن هوا است و این می تواند پوست و مخاط شما را خشک کرده و علائم شبیه سرماخوردگی را برای شما به دنبال داشته باشد. تنظیم ترموستات در دمای گرمتر به شما کمک می کند تا بهترین حالت را داشته باشید. همچنین می توانید از گیاهان برای مرطوب نگه داشتن هوای خود استفاده کنید.
  • کاهش خطر حمله قلبی‌ : قلب شما برای گرم نگه داشتن شما و عملکرد بدن در هوای سرد بیشتر کار می کند. اگر در حال حاضر در خطر حمله قلبی هستید ، دمای هوای سرد می تواند این خطر را افزایش دهد. بنابراین کولر گازی خود را روی دمای مناسبی تنظیم کنید و به قلب خود استراحت دهید.
  • بهبود کیفیت خواب : اگر اتاق شما خیلی سرد یا گرم است ، می تواند منجر به اختلال در خواب شود و روز بعد شما را خسته کند. گرمایش کولر گازی خود را در دمای مناسبی برای خواب راحت تنظیم کنید.
  • صرفه جویی در هزینه ها : وقتی سرمای هوا شروع شود ، گرم شدن بیش از حد خانه شما بسیار آسان است. تنظیم و راه اندازی و استفاده از کولر گازی در زمستان می تواند سخت اباشد. با این حال ، انجام این کار به معنای افزایش هزینه های قبض می باشد. انتخاب دمای مطلوب اسپیلت که صورتحساب برق شما را به طرز چشمگیری افزایش ندهد در حالی که همچنان شما را در خانه گرم نگه می دارد ، بسیار مهم است.

نکات کلیدی در راه اندازی گرمایش اسپیلت در فصل های سرد زمستان

  1. اجازه ندهید سیستم گرمایشی به صورت مداوم کار کند – اجازه دهید کولرهای شما کمتر کار کنند و با پوشیدن لباس های گرمتر و استفاده از پتوهای گرم روی تخت ، از برق کمتری استفاده کنید.
  2. کولر گازی خود را به طور مرتب سرویس و نگهداری کنید – با سرویس منظم کولرهای گازی خود از عملکرد صحیح آنها اطمینان حاصل کنید. یک فیلتر تمیز به سیستم گرمایشی کولر گازی شما کمک می کند تا آنجا که ممکن است کارآمد باشد. با اطمینان از اینکه حرارت مبادله شده در کولر مسدود نشده است ، می توانید مطمئن باشید دمایی که ترموستات خود را روی آن تنظیم کرده اید دمایی است که در واقع از واحد AC شما بیرون می آید.
  3. اطمینان حاصل کنید که خانه شما مهر و موم شده است – با بستن همه درها ، پنجره ها و پرده ها از اتلاف حرارت جلوگیری کنید. اجازه ندهید گرما از خانه شما خارج شود ، یا اجازه ندهید سردی هوای بیرون وارد شود تا یک شب گرم و راحت را خراب کند.
  4. کولر گازی خود را روی 20 درجه تنظیم کنید – وقتی نوبت به تنظیم دما در کولر گازی در زمستان می رسد ، در واقع پاسخ ساده است. عموما دمای هوای توصیه شده در زمستان بین 20 تا 22 درجه است.
  5. کولر با اندازه مناسب را نصب کنید – برای اینکه کولر گازی شما به دمای مطلوب تهویه مطبوع خود برسد و خانه شما را به درستی گرم کند ، باید مطمئن شوید که اندازه مناسب تهویه مطبوع برای خانه خود را دارید. سیستم های تهویه مطبوع استاندارد اسپلیت ممکن است برای گرم کردن مناسب یک فضای بزرگ و باز مشکل داشته باشند یا مدت زمان زیادی طول بکشد تا محیط را گرم کنند. با این حال ، آنها کاملا برای اتاق های با اندازه متوسط ​​در سراسر خانه شما مناسب هستند.
  6. یک واحد سیستم گرمایش کولر گازی با رتبه انرژی بالا انتخاب کنید – مهم است که یک واحد تهویه مطبوع با مصرف انرژی بالا برای خانه خود انتخاب کنید. اینها به شما کمک می کند تا بهترین دما را برای بلند مدت برای شما فراهم کرده و از انرژی کمتری برای این کار استفاده کنید.
  7. خانه خود را عایق بندی کنید – اگر خانه شما عایق بندی مناسبی داشته باشد ، از دست دادن گرمای کمتری را تجربه خواهید کرد و دمای گرم را برای مدت طولانی در سراسر خانه ثابت نگه می دارید.
  8. تمام شب سیستم گرمایش اسپیلت خود را روشن نکنید – روشن ماندن طولانی مدت کولرها می تواند باعث خشک شدن هوا شود که نهایتا منجر به مشکلات سلامتی و راحتی شما می شود.

جهت استفاده از کولر گازی در زمستان ابتدا کولر گازی اسپیلت را خاموش کرده و ریموت کنترل کولر گازی را برای این کار تنظیم کنید. دقت داشته باشید که ریموت کنترل با کولرگازی هیچ ارتباطی نداشته باشد. سپس تنظیمات روی ریموت کنترل را به این صورت انجام دهید. بر روی ریموت کنترل کولر گازی دکمه ای به نام menu وجود دارد که با زدن آن می توانید گزینه های زیر را مشاهده کنید که هر کدام برای حالت های مختلف کولر گازی در نظر گرفته شده است :

  • AUTO
  • COOL
  • DRY
  • HEAT
  • FAN

حالت HEAT برای مواقعی است که نیاز به گرمای بیشتری دارید. با زدن این دکمه نماد خورشید اسپلیت را بر روی صفحه نمایش می توانید ببینید با زدن دکمه TEMP که به صورت یک فلش به سمت بالا یا پایین دارد می‌ توانید گرمای مورد نظر خود را تنظیم کنید. دمای 28 و 30 درجه می تواند گرمای مطلوبی را به محیط پیرامون شما دهد. همچنین این دما بهترین حالت برای موتور کولر گازی می باشد و همچنین مصرف برق پایینی نیز دارد.

جهت مشاهده سایر مطالب مرتبط به صفحه تاسیسات و جهت مشاهده تمامی مقالات آس به صفحه مقالات مراجعه نمایید.