آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر اماکن و منازل مسکونی

دزدگیر خانه / قیمت نصب دزدگیر اماکن / آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر اماکن / انواع دزدگیر منزل / آموزش کامل نصب دزدگیر اماکن

بهترین دزدگیر برای خانه شما بستگی به تنظیمات شخصی ، بودجه ، محل زندگی شما ، وضعیت خانه شما و میزان محافظت و پاسخ شما دارد. نصب دزدگیر یک راه حل سریع است که کمک زیادی به محافظت از اموال شما در برابر مزاحمان ناخواسته می کند. با استفاده از یک دستگاه فعال که به محض احساس خطر به شما هشدار می دهد ، می توانید خیال آسوده ای داشته باشید که خانواده و وسایل شما از یک شکاف احتمالی در امان خواهند بود. برای اطمینان از نصب و عملکرد صحیح آن ، قطعا باید با نصاب دزدگیر اماکن و منزل های مسکونی همکاری کنید!

سیستم دزدگیر خانه چیست ؟

سیستم دزدگیر منزل مسکونی / ادارات / اماکن به مجموعه ای از دستگاه های بهم پیوسته گفته می شود كه هدف آن محافظت از یک شی و معمولا یک تاسیسات در برابر متجاوزان و اطلاع مالک یا / و ایستگاه یا مركز نظارت از هرگونه تخلف در مناطق حفاظت شده است. بسته به نیاز و امکانات مالی ، نصب دزدگیر خانه ساده می تواند مناسب برای محافظت اولیه از یک خانه / آپارتمان یا یک ساختار پیشرفته تر باشد که علاوه بر عملکردهای اساسی ، راحتی زندگی کاربران را تا حد زیادی بهبود می بخشد. سیستم های هشدار پیشرفته تر می توانند عملکردهایی مانند کنترل دسترسی ( دریچه موتوری ، ضربه های الکتریکی در حلقه ها / درها ) ، کنترل روشنایی و گرمایش و بسیاری از کارهای دیگر اتوماسیون خانه / ساختمان را انجام دهند. دستگاه های رابط ( صفحه های لمسی ) صفحه کلیدهای مدرن و صفحه های لمسی هستند که فراتر از زیبایی ظاهری و عملکرد بصری توانایی ذخیره نقشه های امکانات را بر روی کارت های حافظه برای کنترل راحت تر کل سیستم و همچنین ( به صورت اختیاری ) تلفن های همراه یا دستی و رایانه های شخصی با برنامه های اختصاصی و اتصال به اینترنت دارند.

آشنایی با انواع دزدگیر منزل

در مرحله اول ، شما باید تصمیم بگیرید که وقتی زنگ دزدگیر خانه و یا اداره شما به صدا در می آید ، می خواهید چه اتفاقی بیافتد :

  • دزدگیر صدا ایجاد می کنند ، اما با کسی ( مانند پلیس یا خود شما ) تماس نگیرد
  • هشدارهای دزدگیر شماره گیر هنگام فعال شدن زنگ هشدار ، شماره تلفن شما یا دوستان و خانواده معرفی شده را به طور خودکار شماره گیری می کنند
  • وقتی زنگ دزدگیر از طریق برنامه تلفن هوشمند یا تبلت خاموش می شود ، سیستم های هوشمند امنیت خانه با شما یا اعضای خانواده تماس می گیرند
  • قرارداد نظارت بدین معنا است که شما ماهانه یا سالانه به یک شرکت پول می دهید تا در صورت خاموش شدن زنگ هشدار اقدام کند یا با پلیس تماس بگیرد

آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر اماکن و منزل

دزدگیر منزل مسکونی / اماکن بدون سیم ( وایرلس)

دومین تصمیمی که باید بگیرید این است که آیا شما یک سیستم هشدار بی سیم را انتخاب می کنید یا یک سیستم سنتی سیم دار. دزدگیرهای بی سیم از سنسورهای مجهز به باتری استفاده می کنند که با استفاده از سیگنال های رادیویی با یک صفحه کنترل ارتباط برقرار می کنند. این آلارم ها ظاهر زیبایی بیشتری دارند و به طور کلی نصب این دسته از دزدگیرها آسان تر است. به راحتی می توانید سنسورهای بیشتری اضافه کنید و برداشتن سیستم هنگام جا به جایی منزلتان بسیار مشکل تر از نسخه های سیمی است. با این حال ، باید در نظر داشته باشید که سیستم های بی سیم معمولا گران ترند و شما برای همه اجزا مانند کنترل پنل و همه سنسورها به باتری نیاز خواهید داشت. از طرف دیگر ، سیستم های سیم دار برای کار کردن به سیم های متصل به هر یک از سنسورها احتیاج دارند – بیش از نیمی از افرادی که از آنها نظر سنجی کردیم ، دارای دزدگیرهای سیم دار ( حدود 52% ) هستند. خرید این سیستم ها ممکن است ارزان باشد ، اما نصب آنها گران تر است : سیم ها باید پنهان شوند ، بنابراین هزینه های کار و نصب دزدگیر اماکن بالاتر است.

دزدگیرهای خانه فقط زنگ-دار

هنگامی که زنگ هشدار فقط با زنگ صدا ( که به آن زنگ هشدار صوتی نیز گفته می شود ) فعال می شود ، صدای بلندی ایجاد می کند که امیدواریم کسی در منطقه را از وضعیت آگاه کند و یا یک متجاوز را بترساند. 57% از افرادی که با آنها صحبت کردیم دارای یکی از این نوع دزدگیرها هستند. با این حال ، برخلاف دزدگیرهای نظارت شده ، شماره گیر یا هوشمند به طور خودکار با یک فرد نامبرده یا پلیس تماس نمی گیرد ، بنابراین در صورت خارج بودن هیچ تضمینی وجود ندارد که اقدامی انجام شود. قبل از تصمیم گیری برای خرید و نصب دزدگیر اماکن باید در مورد نوع منطقه ای که در آن زندگی می کنید ، فکر کنید. آیا ساعتی فعال در محله وجود دارد که به شما اطمینان دهد کسی در مواقع اضطراری با پلیس تماس می گیرد ؟ در غیر اینصورت ، آیا دوستان و اقوامی دارید که در نزدیکی کسانی زندگی کنند که بتوانید برای اقدام روی آن ها حساب کنید ؟

دزدگیر شماره گیر خانه

اگر خیال شما از اتکا به همسایه برای اطلاع از خاموش شدن زنگ هشدار شما راحت نیست ، می توانید یک هشدار شماره گیر را در نظر بگیرید که به آن شماره گیر خودکار نیز می گویند. با نصب این مدل دزدگیرها ، هنگام فعال شدن زنگ هشدار شماره گیر با شما یا دوستان و یا خانواده تان تماس می گیرد. این بدین معنا است که شما یا آنها می توانید با پلیس تماس بگیرید یا از همسایه بخواهید موضوع را بررسی کند. اکثر دزدگیرهای شماره گیر به شما امکان می دهند لیستی از سه تا 10 شماره تلفن را برنامه ریزی کنید که به ترتیب اولویت تعیین شده شما فراخوانی می شود. اولین شخصی که با موفقیت تماس می گیرد می تواند با بقیه شماره ها تماس برقرار کند. برخی از مدل های پیشرفته دیگر همچنین می توانند در صورت آتش سوزی یا سیل در خانه شما را آگاه کنند یا به یک دکمه وحشت متصل شوند.

دزدگیرهای هوشمند خانه های مسکونی ، ادارات و اماکن

سیستم های هوشمند امنیت خانه به تلفن هوشمند یا تبلت و یا اعضای خانواده شما متصل می شوند. این بدین معناست که هنگام فعال شدن زنگ هشدار ، به شما یا آنها هشدار داده می شود. این سیستم ها همچنین به شما امکان می دهند امنیت هوشمند خود را از طریق تلفن ، حتی در صورت عدم حضور در خانه ، کنترل کنید. در بحث امنیت خانه هوشمند گزینه های زیادی وجود دارد. در همه موارد ، شما به یک هاب مرکزی نیاز خواهید داشت که از طریق wi-fi به سایر دستگاه های سازگار متصل می شود ، به همان روشی که زنگ هشدار استاندارد به سنسورهای اطراف خانه شما متصل می شود. بسته به سیستمی که انتخاب می کنید ، می توانید عناصر را به آن متصل کنید از جمله سنسورهای حرکتی ، دوربین ها و سوکت های روشنایی که به شما امکان می دهند هنگام خاموش شدن چراغ ها را خاموش و روشن کنید.

خدمات سرویس و نگهداری انواع دزدگیر منزل

با استفاده از هر زنگ استاندارد سارق ، تعمیر و نگهداری منظم باید نقایص را برجسته و کاهش دهد ، به شما آرامش خاطر بدهد و اگر مشکلی پیش آمد جبران خسارت بیشتری به شما می کند. توجه داشته باشید که پس از نصب باید سالی دوبار با کم نصاب های دزدگیر اماکن جهت سرویس و تعمیر دزدگیرها اقدام نمایید. هزینه های این کار متفاوت است ، به ویژه اینکه می توانید سطح مختلفی از تعمیر و نگهداری را دریافت کنید ، از جمله تماس تلفنی اضافی یا قطعات اضافی.

آموزش کامل و تصویری نصب دزدگیر اماکن و منازل مسکونی

در ادامه قصد داریم شما را با آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر اماکن و خانه ها بیشتر آشنا کنیم. پس با آس همراه باشید!

نصب سنسور درب و پنجره ها

درها و پنجره ها مناطق آسیب پذیر خانه یا آپارتمان شما هستند که از طریق آنها یک سارق می تواند وارد شود. به محض اتصال این سنسورها به گوشه درها یا پنجره ها ، هر زمان که نقاط دسترسی شما باز باشد ، آنها قادر به تشخیص خواهند بود. سنسورهای درب و پنجره شما را هنگامی که در طول روز در خانه هستید و در خانه می چرخید ایمن نگه می دارند.

  1. سنسور درب در دو قطعه عرضه می شود – نیمه بزرگتر یک فرستنده بی سیم است و قطعه ریزتر یک آهنربا است که مدار را کامل می کند. به محض باز شدن درب ، مدار خراب شده و زنگ هشدار به صدا در می آید.
  2. به عنوان جایگزین ، می توانید یک حسگر حرکت در هر اتاق قرار دهید و سپس اگر کسی بخواهد از طریق پنجره وارد شود ، دزدگیر خانه شما به صفحه کنترل منتقل می شود.

تنظیم سنسورهای حرکت

سنسورهای حرکت را تنظیم کنید. سنسورهای حرکتی نقشی متفاوت دارند : محافظت از خانه هنگام خواب یا زمانیکه از لحاظ جسمی داخل آن نیست. سنسورهای حرکت غیر فعال مادون قرمز با احساس تغییر دما کار می کنند. از اشاره آنها به سمت پنجره هایی که گرمای شیشه در کل دوره های سرد و گرم متفاوت است ، خودداری کنید.

  1. اگرچه این سنسورها از تکنولوژی مادون قرمز برای تشخیص درجه حرارت بدن استفاده می کنند ، اما سگ های کوچک تاثیری در عملکرد آنها نخواهند داشت زیرا سنسورها برای شناسایی جسمی با وزن کمتر از چهل پوند به اندازه کافی کارآمد نیستند. اگر سگ یا گربه بزرگی دارید ، به جای آن از تماس با در و پنجره استفاده کنید ، زیرا ممکن است حسگرهای حرکتی را قطع کنند.
  2. در آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر اماکن و منزل توجه داشته باشید که در مرحله اول مکانی را انتخاب کنید که دید آن کاملا واضح باشد. از صفحه نصب به عنوان الگویی برای مشخص کردن سوراخ های ناوبری استفاده کنید و سنسور را روی یک پایه محکم بچسبانید.

در این مرحله از آموزش کامل نصب دزدگیر اماکن و منازل باید سنسور روی شیشه را نصب کرد. اینها می توانند تشخیص دهند که یک متجاوز پنجره ای را شکسته و سعی می کند وارد خانه شود. فرکانس شکستگی شیشه باعث ایجاد حسگر و زنگ خطر می شود. در مرحله بعدی باید دتکتورهای دود / گرما و CO تحت نظارت را تنظیم کنید. برخلاف آشکارسازهای دود که از قبل در خانه شما نصب شده اند ، ردیاب های دود / گرما و CO تحت نظارت می توانند برخی از علائم اولیه آتش سوزی را تشخیص دهند. هنگامی که یکی از این سنسورها سفر کرد ، سازمان آتش نشانی فراخوانی می شود.

نصب پانل دزدگیر منزل بی سیم

محلی را برای نصب پانل در نزدیکی درب ورودی اصلی و نزدیک به منبع تغذیه انتخاب کنید. غالبا برای نصب ” پنل ” فقط باید یک میخ کوچک به دیوار بکشید. اگر نمی توانید از هر نوع حفره ای در دیوار قرار دهید ، می توانید از چسب دو طرفه قابل جدا شدن استفاده کنید. سپس حسگرها و ردیاب ها را در سرتاسر خانه خود قرار دهید. سیستم شما شامل سنسورهای اصلی هشدار درب و پنجره است و ممکن است دارای ردیاب های حرکتی باشد. سنسورها معمولا دارای پوستی و پشتی چوبی هستند که آنها را در جای خود نگه می دارد اما باعث می شود در صورت لزوم جابجا شوند. برای قرار دادن سنسورها در مکان های بهینه از دستورالعمل های ارائه شده با سیستم امنیتی خانه خود استفاده کنید. سپس باید دزدگیر نصب شده تست شود. برای آزمایش سیستم و اطمینان از اینکه همه چیز به درستی کار می کند ، دستورالعمل های ذکر شده در دفترچه راهنمای سیستم امنیتی را دنبال کنید.

اجزای تشکیل دهنده دزدگیرهای منزل

صفحه اصلی با صفحه کلید

صفحه اصلی و صفحه کلید مغز سیستم دزدگیر و امنیت خانه شما هستند. برای فعال و غیرفعال کردن سیستم از صفحه کلید استفاده خواهید کرد و اگر پنل پیشرفته باشد ، ممکن است بتوانید از آن برای انجام کارهایی مانند تنظیمات هشدار برنامه استفاده کنید.

حسگرها ( سنسورها )

هر سیستم دزدگیر نصب شده شامل سنسورهای پنجره و درب است که با باز شدن پنجره یا در واکنش نشان می دهند. تعداد سنسورهای خریداری شده به تعداد پنجره ها و درهای خانه و همچنین اولویت شخصی شما بستگی دارد.

ردیاب حرکت

ردیاب های حرکتی معمولا در گوشه ها قرار می گیرند و هنگام تشخیص حرکت در اتاق واکنش نشان می دهند. برخی از ردیاب های پیشرفته حرکتی با دوربین های امنیتی جفت می شوند و هنگام تشخیص حرکت ضبط فیلم را شروع می کنند. بسته به سیستم ، ممکن است بتوانید فیلم را از طریق تلفن یا سایر دستگاه های متصل به اینترنت در زمان واقعی مشاهده کنید.