0
سبد خرید خالیست.

مراحل ساخت و طراحی استخر خانگی

مراحل ساخت و طراحی استخر خانگی

مراحل ساخت استخر خانگی / طراحی استخر / هزینه ساخت استخر باغ

استخر شنا می تواند به جلوه و کارایی حیاط پشتی بزرگ خانه شما کمک زیادی کند ، اما نصب یک استخر بسیار دور از یک پروژه DIY است. در بیشتر شهرها خودتان مجاز به ساخت استخر نخواهید بود ، زیرا ساخت و ساز باید توسط سازنده های دارای مجوز انجام شود تا همیشه به روز باشد. در نظر داشته باشید فرآیند نصب و طراحی استخر فایبرگلاس ، وینیل یا بتن تقریبا یکسان است. با انتخاب یک مکان مناسب برای استخر جدید خود شروع کرده ، سپس در مورد شکل و عمق مورد نظر خود تصمیم بگیرید. سپس یک گروه ساختمانی استخدام خواهید کرد ، که منطقه را حفاری می کند ، لوله کشی و عناصر سیم کشی الکتریکی لازم را اضافه می کند و در آخر قبل از پر کردن استخر ، بتن می ریزید یا یک آستر ضد-آب دخل آن قرار می گیرد.

مراحل ساخت استخر خانگی :

دریافت تمامی مجوزها و پروانه های ساخت استخر

برای طراحی استخر در املاک و مستغلات ، شهر شما احتمالا مجوزهای لازم ساخت مسکونی را خواهد داشت. معمولا می توانید برای دریافت مجوز ساخت و ساز مسکونی از طریق شرکت ساختمانی آس اقدامات لازم را انجام دهید.

  • علاوه بر اعطای مجوز ساخت استخر شنا ، در مجوز ساخت و ساز مسکونی شرایط و مشخصات دقیق استخر جدید شما شرح داده خواهد شد.
  • ممکن است دستورالعمل های ایالتی یا محلی وجود داشته باشد که باید برای استخر خود رعایت کنید ، مانند اینکه چقدر باید از خط ملک شما فاصله داشته باشد.
  • فراموش نکنید که قبل از شروع به اقدام به مراحل ساخت استخر خانگی ، دستورالعمل های انجمن صاحبان خانه های محله خود را نیز بررسی کنید – همه محله ها اجازه ساخت استخر را ندارند.
  • بعضی از شهرداری ها ممکن است انتظار داشته باشند که شما مجوز برق جداگانه داشته باشید. با این حال ، برقکاری که برای مراقبت از سیم کشی زمینی استخر خود با آن قرارداد می بندید ، اغلب می تواند از طرف شما درخواست مجوز برق کند.

طراحی پایه ای و اولیه برای ساخت استخر باغ

در مراحل ساخت استخر خانگی شما باید در ابتدا یک طرح اساسی ارائه گردد. به این فکر کنید که می خواهید استخر جدید شما چگونه به نظر برسد. آیا شکل گرد ، مربع یا مستطیل را ترجیح می دهید ؟ عمق آن چقدر خواهد بود ؟ چه تعداد ورودی و خروجی خواهد داشت ؟ اینها همه جزئیات مهمی است که شما باید قبل از شروع پروژه با پیمانکار خود در میان بگذارید.

  • اکثر استخرهای شنای خانگی دارای اندازه های استاندارد مانند 10 فوت (3.0 متر) در 20 فوت (6.1 متر) ، 15 فوت (4.6 متر) در 30 فوت (9.1 متر) و 20 فوت (6.1 متر) در 40 فوت (12 متر) هستند ) ، و ممکن است عمقی به اندازه 4-15 فوت (1.2-4.6 متر) داشته باشند.
  • به خاطر داشته باشید که هرچه طرح استخر شما پیچیده تر باشد ، هزینه کل مراحل ساخت استخر خانگی شما بیشتر خواهد بود.

پایه ریزی استخر با بتون

پایه استخر شما باید با بتون ایجاد شود تا از دوام آن اطمینان حاصل کنید. اکثر استخرهای شنای مسکونی با استفاده از 1 ماده از 3 سطح روبرو می شوند : بتن ریخته ، فایبرگلاس یا وینیل. بتن محکم ترین و با دوام ترین و در عین حال گران ترین گزینه است. بتون بهترین انتخاب برای استخرهای بزرگ محسوب می شود.

  • اگر انتظار دارید استخر شما مورد استفاده سنگین قرار گیرد ، سرمایه گذاری در ماده ای ماندگار مانند بتن می تواند هزینه تعمیرات را در طولانی مدت کاهش دهد.
  • یک استخر شنای بتنی که به خوبی نگهداری می شود نیز می تواند در برخی موارد به ارزش فروش مجدد خانه شما بیافزاید.
پایه ریزی استخر با بتون

جهت سهولت مراحل ساخت استخر خانگی از قالب آماده استخر فایبرگلاس استفاده می شود

استخرهای فایبرگلاس اغلب به صورت فرم های یک پارچه پیش ساخته به فروش می رسند. در واقع این استخرها باید در جای مناسب فیت شده و اطراف آن ها پر گردد. فایبرگلاس همچنین بهترین تعادل دوام و قیمت مناسب را ارائه می دهد. برای استخرهای آب شور ، قطعا باید پوشش فایبرگلاس یا وینیل را انتخاب کنید زیرا نمک با گذشت زمان باعث از بین رفتن بتن می شود. اگر می خواهید هزینه کمتری داشته باشید ، با استخر روکش وینیل پیش بروید. آسترهای استخر شنای وینیل اساسا ورقه های بزرگ و صافی هستند که متناسب با خطوط استخر تکمیل شده شکل گرفته اند. آنها با صرفه ترین گزینه برای ساخت استخر شنای خانگی هستند. نکته اصلی این است که فرسودگی آنها بسیار سریعتر از فایبرگلاس و بتن می باشد. از دیگر معایب آسترهای استخر وینیل این است که تمایل به حباب زدن ، چروک شدن و شل شدن دارند. این بدین معنا است که آنها ممکن است برای حفظ ظاهر جذاب خود نیاز به تنظیم منظم داشته باشند.

توجه داشته باشید که مراحل ساخت استخر خانگی به قدری سخت است که باید حتما به فکر کار با متخصصین حرفه ای و آموزش دیده و مجرب همچون تکنسین های شرکت آس باشید. برای این کار قطعا باید تحقیقات زیادی انجام دهید تا از شرکت پیمانکار انتخابی خود مطمئن شوید. شما می خواهید شرکتی را انتخاب کنید که دارای مجوز پیمانکار معتبر باشد و نشان دهد که صلاحیت نصب استخرهای شنا را دارد. تجربه ساخت استخر برای حداقل چندین سال نیز یک امتیاز مثبت است. حتی می توانید نظرات صاحبان خانه را که در گذشته با این پیمانکار همکاری داشته اند را مطالعه کنید تا درک کنید که آنها چه نوع کارهایی را انجام می دهند.

مراحل ساخت استخر خانگی : حفاری زمین

هنگامی که یک پیمانکار مجاز برای ساخت استخر استخدام کردید ، آنها با مشخص کردن و حفاری زمین در منطقه ای که انتخاب کرده اید ، کار خود را شروع می کنند. برای انجام این کار ، ممکن است لازم باشد از کج بیل و ماشین آلات سنگین دیگر استفاده کنند. حفاری یکی از مهم ترین قسمت های مراحل ساخت استخر خانگی است ، زیرا نصب مناسب سایر اجزای استخر به انجام صحیح آن بستگی دارد.

  • توجه داشته باشید که در این مرحله پیمانکاران تقاضا می کنند تا اموال شما در دسترس تجهیزاتشان باشد.
  • بسیار مهم است که در این مرحله پروانه ساخت مسکونی خود را در پرونده داشته باشید. در غیر این صورت ، خطر آسیب رساندن یا از بین بردن خطوط تاسیساتی را که از آنها بی خبر هستید وجود دارد.
مراحل ساخت استخر خانگی حفاری زمین

تنظیم شیب زمین در پایین ترین قسمت حفره

پس از اتمام حفاری زمین در مراحل ساخت استخر خانگی ، مرحله بعدی تساوی سطح کف استخر تا حد ممکن است. این شامل پوشاندن سطح زیرین با یک لایه ضخیم از زیرخاک سنگ ریزه شده است ، که پس از آن خرد شده و فشرده می شود تا کاملا تراز شود.

  • چند روش مختلف برای درجه بندی استخر وجود دارد. بعضی از استخرها دارای کف صاف هستند ، در حالی که برخی دیگر با کف شیب دار ساخته شده اند که انتهای عمیق و انتهای کم عمق را ایجاد می کنند. حتما به پیمانکار خود بگویید کدام سبک را در ذهن دارید.

قالب بندی دیوارها با تکیه گاه های فولادی در فرآیند طراحی استخر

دیوارها را با تکیه گاه های فولادی قالب بندی کنید. با کندن زمین و درجه بندی سطح پایین ، اکنون آماده هستید که کناره های استخر را تشکیل دهید. خدمه ساختمان دور تا دور میلگردهای فلزی و تخته های چوبی را سوراخ می کنند. این مواد برای ایجاد شکل و پشتیبانی استفاده می شوند. مانند کف ، مهم است که دیوارهای استخر جدید شما صاف ، تراز و همسو با یکدیگر باشد.

قالب بندی دیوارها با تکیه گاه های فولادی در فرآیند طراحی استخر

نصب تجهیزات لوله کشی در مراحل ساخت استخر خانگی

در این مرحله باید تمامی تجهیزات لازم لوله کشی را نصب کرد. در این مرحله ، برای راه اندازی سیستم های گردش آب و فیلتر آب استخر ، باید یک متخصص لوله کشی دارای مجوز را بیاورید. این شامل اجزایی مانند تخلیه ، کفگیر ، شیرهای 2 و 3 طرفه و پمپ اصلی است که وظیفه پر کردن ، تخلیه و انتقال آب در سراسر استخر را دارد. حتما کسی را که تجربه زیادی در نصب و راه اندازی استخر دارد استخدام کنید – یک لوله کش بی تجربه می تواند استخر جدید شما را حتی قبل از اتمام کار بهم بزند. توجه داشته باشید که سیستم های لوله کشی ممکن است بسته به کد ساختمان محل زندگی شما متفاوت باشد.

سیم کشی برق استخر

قبل از اینکه روکش استخر کشیده شود ، یک پیمانکار برق باید برق استخر شما را تامین کند تا سیستم فیلتراسیون و هر عنصر روشنایی زیر آب را که می خواهید استفاده کنید ، تامین کند. این زمان دیگری است که تامین خدمات یک حرفه ای مهم است ، زیرا سیم کشی نامناسب و آب می تواند یک ترکیب خطرناک باشد. ایمنی برقی استخر شنا یک نگرانی اساسی است. سیم کشی معیوب می تواند خطر شوک الکتریکی شناگران را افزایش دهد.

در مرحله بعدی ساخت استخر خانگی باید در نظر داشته باشید که اگر گزینه بتون را انتخاب کرده اید ، باید دیوارها و کف را بتون ریزی کرد. با در دست داشتن وسایل لوله کشی و برقی مناسب در جای خود ، خدمه ساختمان از میکسر بتن برای پوشاندن فرم های فولادی تنظیم شده در قسمت داخلی استخر استفاده خواهند کرد. آنها بتن را در حالی که هنوز مرطوب است درجه بندی و صاف می کنند.

  • برای استخرهایی با عمق های مختلف ، لازم است که بررسی کنید که آیا زاویه شیب از یک سر به سر دیگر سازگار است.
  • دیواره های استخرهای بتونی معمولاً با بلوک سیلندر یا بتن پاشیده شده به پایان می رسند. پیمانکار شما همچنین ممکن است یک درپوش گچ بر روی بتن نصب کند تا پایان آن خوب باشد.
  • بتن برای خشک شدن زمان نیاز به زمان دارد – به طور معمول حدود 28 روز.
بتون ریزی استخر

استخرهای فایبرگلاس باید به صورت حرفه ای تنظیم شوند. اکثر استخرهای فایبرگلاس ساختاری یک پارچه دارند. اگر برای حیاط خود یک استخر فایبرگلاس از پیش ساخته انتخاب کرده اید ، باید با استفاده از جرثقیل یا تجهیزات مشابه آن را در محل قرار دهید. پس از آن ، خدمه ساختمان فضای اطراف استخر را با خاک یا بتن پر می کنند. در برخی موارد ، آسترهای فایبرگلاس با پاشیدن مواد فایبرگلاس بر روی قاب موجود نصب می شوند نه این که یک استخر از پیش ساخته را در یک قطعه تنظیم کنند.

نصب استخر از پیش ساخته فایبرگلاس

استخرهای وینیل را با آسترهای انعطاف پذیر بپوشانید. توجه داشته باشید که در مراحل ساخت استخر خانگی ، آسترهای وینیل فقط پس از ریختن پایه بتن و 1 الی 2 روز کامل خشک شدن قابل نصب هستند. نصب کنندگان ورق یک تکه وینیل را باز کرده و آنرا بیرون می کشند تا سطح داخلی استخر را بپوشاند. سپس آنها را با محکم بستن آستر داخلی در اطراف لبه های خارجی وصل می کنند و یک نازل جارو را وارد می کنند تا هوا بین آستر و دیواره های استخر خارج شود.

  • قبل از نصب آستر ، تکنسین ها باید سوراخ های چراغ ها ، کفگیرها و هر وسیله دیگری را در قسمت داخلی استخر مشخص و برش دهند.
  • نصب آسترهای وینیلی راحت و قابل اجراست وخودتان نیز می توانید انجام دهید ، اگرچه با کمک یک متخصص حرفه ای اطمینان حاصل می شود که نصب به درستی و کارآمد انجام می شود.

پر کردن استخر در روند طراحی استخر

استخر را پر کنید. با اتمام ساخت و ساز ، تنها چیزی که باقی مانده است اضافه کردن آب است! بسته به میزان اشتیاق شما برای اولین شنا ، می توانید آب را به آرامی با استفاده از یک شلنگ متصل به منبع تغذیه خانه خود وارد استخر کنید و یا یک کامیون آب اجاره کنید تا در مدت زمان کمتری آن را شارژ کند. فقط در نظر داشته باشید پر کردن یک استخر با یک شلنگ آب می تواند یک روز کامل ( شاید حتی تمام شب ) طول بکشد. وقتی کامیون آب اجاره می کنید ، آب از طریق چندین شلنگ در استخر شما پخش می شود تا خیلی سریعتر آن را پر کند. هنگام پر کردن استخر جدید خود هر گونه نشتی ، خرابی لوله کشی یا سایر عوارض را بررسی کنید. اگر مشکلی را کشف کردید ، قبل از استفاده از استخر ، برای تعیین وقت تعمیرات با پیمانکار ساختمان شرکت آس حتما تماس بگیرید.

نهایتا در آخر سطح آب باید با مواد شیمیایی بررسی گردد. برای یافتن PH آب استخر خود از یک کیت تست آب خانگی استفاده کنید. سپس ، در صورت لزوم ، کلر و سایر مواد شیمیایی مانند شوک و جلبک را به آن اضافه کنید تا به میزان توصیه شده برای شنای ایمن برسد. PH ایده آل برای آب در استخر شنا 7.4ا لی 7.6 و یا کمی بالاتر از حد طبیعی است.

  • معمولا حدود 10 روز طول می کشد تا سطح pH و کلر در استخر شما متعادل شود.
  • مقدار دقیق کلر مورد نیاز شما به حجم استخر شما بستگی دارد. اگر مطمئن نیستید چه مقدار اضافه کنید ، برای کمک با متخصصین حرفه ای شرکت آس تماس بگیرید.
  • اگر قصد دارید یک استخر آب نمک داشته باشید ، نمک ( به همراه نسبت صحیح سایر مواد شیمیایی ) را پس از پر شدن استخر اضافه خواهید کرد.

نکات کلیدی در ساخت استخر خانگی :

  • پس از اتمام مراحل ساخت استخر خانگی ، مراقبت از نظافت و کلرزنی و نگهداری عمومی به شما بستگی دارد ، مگر اینکه همکاری با تیم حرفه ای شرکت آس را انتخاب کنید.
  • استخر خود را همیشه در خارج از فصل که از آن استفاده نمی کنید ، پوشیده نگه دارید. این امر هم باعث تمیز نگه داشتن آن می شود و هم از آن از آسیب در اثر قرار گرفتن در معرض عناصر محافظت می کند.
  • قبل از نهایی کردن برنامه های ساخت استخر جدید خود ، وقت خود را برای تحقیق در مورد گزینه های مختلف پوشش ، لوله کشی و فیلتراسیون که در دسترس دارید ، اختصاص دهید.

آیا از خدمات شرکت آس رضایت داشته اید؟

برای امتیازدهی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیازها

اولین امتیاز را به این خدمات بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید