0
سبد خرید خالیست.
آس - شرک آس ارائه دهنده خدمات سرویس و نگهداری ساختمان > خدمات استخر و نگهداری ، سرویس و شستشوی آن

خدمات استخر و نگهداری ، سرویس و شستشوی آن

خدمات استخر / نگهداری استخر / سرویس استخر / شستشوی استخر

در بیشتر موارد با ساختمان هایی مواجه هستیم که به دلیل رسیدگی نکردن به سرویس های دوره ای و عدم آگاهی از بهداشت آب استخر و محیط سونا و جکوزی ساکنین آن دچار بیماریهای پوستی و عفونی شده اند که بر اساس اطلاعات ناکافی ، از محلول های نامناسب استفاده کرده اند و یا میزان این مواد در حجم آب کنترل نشده بوده و سلامتی آن ها به خطر افتاده است. مراقبت و تمیز نگه داشتن استخرها کار دشوار و پراهمیتی است ، زیرا هم باعث شفافیت و زیبایی آب می شود و هم مانع رشد ارگانیسم ( موجودات زنده ) در آب و لزج شدن دیواره ها و کاشی های کف استخر می گردد. شستشوی استخر خانه خود را به شرکت خدماتی آس بسپارید تا با خیال راحت بتوانید از استخرتان نهایت لذت را ببرید.

خدمات استخر کاری فراتر از بیرون آوردن آشغال های روی سطح آب است. این کار شامل خدماتی همچون آزمایش سطح مواد شیمیایی و افزودن مواد شیمیایی در صورت نیاز برای جلوگیری از رشد باکتری ها ، تمیز کردن فیلتر کارتریج جهت کنترل فشار آب و نهایتا تمیز کردن سطح آب ( از طریق برداشتن آشغال ها ) و کف استخر ( از طریق فرچه کشیدن ) است.

قبل از اینکه بتوانید از استخر خود به درستی لذت ببرید و یا از آن مراقبت کنید ، ممکن است لازم باشد تمام قسمت های استخر خود را فرچه بزنید. آگاهی از قسمت های اساسی مختلف ساختمان و عملکرد آن ها روند سرویس استخر شما را آسان تر می کند. مهم ترین اجزای استخر شامل آب استخر ، لایه و یا دیوار قسمت داخلی استخر ، سیستم فیلتر استخر ، سیستم کفگیر و گردش آب استخر هستند. اکنون به شرح هر یک از این اجزا می پردازیم :

آب استخر

یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش های استخر که در سرویس استخر باید در نظر گرفت ، تمیز بودن آب استخر شماست. تمیز ، شفاف و متعادل نگه داشتن آن از شما و خانواده تان در برابر آلودگی ها و آلاینده ها محافظت می کند. این کار همچنین به شما کمک می کند از تعمیرات پرهزینه در اثر خوردگی یا تجمع مواد معدنی جلوگیری کنید و طول عمر استخر شما افزایش می یابد.

قسمت داخلی استخر

دیواره های لایه داخلی استخر شما با آب استخر و هر آنچه وارد آن می شود تماس مداوم دارند. تمیز نگه داشتن این سطوح و پاک بودن جلبک ها ، کپک ها و باقی مانده ها به تمیز و ایمن بودن استخر کمک می کند. از این رو رسیدگی به دیواره های داخلی استخر جز کارهای اصلی خدمات سرویس و نگهداری استخر محسوب می شود.

سیستم فیلتر استخر

پمپ استخر آب را کشیده و به گردش در می آورد ، درست مانند کاری که قلب شما با خون داخل بدنتان انجام می دهد. فیلتر استخر شما درست مانند فیلترهای کبدی که شب گذشته آلودگی های داخل خونتان را پاک می کند ، آلودگی و سایر آلاینده ها را از آب استخر پاک می کند. انجام این کار هم از شما و هم از استخر در برابر آسیب ها محافظت می کند. عدم عملکرد صحیح سیستم فیلتر ، استخر شما به زودی غرق در آلودگی و جلبک و کثیفی شده و عملا غیر قابل شنا خواهد شد. بسته به تنظیمات خود ، ممکن است یک فیلتر کارتریج ، فیلتر شنی ، فیلتر دارای جدار سیلیسی زمینی (D.E.) داشته باشید. یا اگر سیستم آب نمک دارید ، یک کلر ساز آب شور است.

سیستم کفگیر و گردش آب استخر

اگر فیلتر استخر شما کبد آن است ، کفگیر و گردش آب آن رگ ها و عروق استخرتان محسوب می شوند. اسکیمرهای شما – با یک کفگیر خالص ، ابزار تمیز کننده متصل به یک تیر تلسکوپی اشتباه گرفته نشود – برای تمیز کردن آب را به فیلتر می کشانند ، در حالی که سیستم گردش آب ، آب تمیز شده را به داخل استخر شما می فرستد. گردش صحیح آب استخر باعث می شود استخری امن و تمیز برای شنا کردن داشته باشید. برای به حداکثر رساندن گردش آب استخر ، سیستم پمپ و فیلتر شما باید در خدمات سرویس استخر به صورت مداوم بررسی گردد.

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که ” پمپ استخر شما چه مدت باید کار کند ؟ ” در حالت ایده آل 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته! اما از آنجا که این کار با بودجه و تجهیزات همه امکان پذیر نیست ، توصیه می کنیم حداقل 10 تا 12 ساعت در روز فیلتر استخر خود را روشن کنید. با این کار آب چند بار برمی گردد و به ایمنی و تمیز بودن استخر کمک می کند. عامل اصلی دیگر برای گردش مناسب آب استخر ، شستشوی مکرر فیلتر در خدمات سرویس و نگهداری استخر می باشد. در این حالت ، پسخیز آب به معکوس کردن جریان آب از طریق فیلتر و انتقال آب کثیف و آلاینده های جمع شده به درگاه زباله و نهایت بیرون کردن آن ها از آب استخر اشاره دارد.

جلوگیری از انتشار باکتری در داخل استخر

استفاده از مواد شیمیایی مناسب و شستشو و سرویس استخر برای جلوگیری از شیوع عفونت هایی مانند باکتری ایکولای ( که وجود بیش از حد آن در آب نشانه‌ آلودگی آب با مدفوع انسان یا حیوان است ) لازم است. این باکتری باعث می شود افراد به اسهال خفیف و یا شدید مبتلا شوند و در برخی مواقع کشنده است. حفظ سطح مناسب و متعادل مواد شیمیایی برای دفع هر گونه جرم و باکتری که ممکن است باعث عفونت شوند ، لازم است.

خدمات استخر

خدمات رایج سرویس استخر :

  • جاروب ، فرچه زدن کف و شستشوی استخر
  • تزریق کلر استخر
  • اندازه گیری درصد کلر استخر
  • اندازه گیری درصد PH استخر
  • بازدید تصفیه خانه
  • بررسی و تنظیم مواد شیمیایی
  • بک واش فیلترها
  • بررسی گردش آب
  • بررسی دمای استخر
  • شستشوی فیلتر
  • بررسی و تنظیم سطح آب

خدمات نگهداری استخر :

داشتن یک استخر در حیاط خلوت شخصی شما همیشه ایده فوق العاده ای خواهد بود. یکی از مهم ترین موضوعاتی که نباید هیچ وقت فراموش کنید ، ” نگهداری استخر ” است. به طور کلی تعمیر و نگهداری استخر را می توان به 5 مرحله تعادل ، کلر زدن ، شوک ، جلبک کش ( ماده‌ ای که در استخرها برای جلوگیری از رشد خزه به کار می‌ رود ) و نهایتا کف گیری و فرچه و جاروب زدن تقسیم کرد. موارد کلی نگهداری به شرح زیر می باشد :

  • متعادل سازی سطح آب استخر
  • نظافت و شستشوی کلی استخر
  • محافظت از کاشی ها
  • بررسی تمامی تجهیزات
  • بررسی فشار آب
  • تعمیر و نگهداری فیلتر

نظافت و تعمیر فیلتر

به منظور جلوگیری از بروز هر گونه بیماری و حفظ ظاهری زیبا ، نظافت و سرویس و تعمیر فیلتر امری بسیار حیاتی است. شرکت های خدماتی باید حداقل سالی دو بار فیلتر ها را تمیز کرده و در صورت نیاز تعمیرات لازم را انجام دهند. گاهی اوقات یک تعمیر کوچک برای بهبود وضعیت سیستم لازم است. مواد شیمیایی موجود در استخر شما باید برای کودکان دور از دسترس باشد و فقط یک تکنسین استخر حرفه ای باید این مواد را کنترل کند.

به دلیل گردش آب تولید شده توسط پمپ استخر ، فیلترها خاک و کثیفی و سایر ذرات در آب را جذب می کنند. یک فیلتر در حال کار به معنای داشتن استخری تمیز بوده و می توانید از شنا کردن در آن نهایت لذت را ببرید. سیستم فیلتر استخر شما همچنین می تواند مولفه های مهم دیگر را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال ، بسیاری از دستگاه های تمیز کننده به فیلتر تمیز آب برای عملکرد صحیح متکی هستند. هنگامی که یک فیلتر کثیف است و یا به درستی تمیز نشده است ، فشار سیستم استخر شما تحت تاثیر قرار گرفته و باعث می شود عملکرد بسیاری از قسمت های متصل به لوله کشی شما کاهش یابد. این همچنین می تواند به خرابی زودرس سایر قطعاتمنجر شود و در نتیجه تعمیر تجهیزات و یا جایگزینی های پرهزینه منجر شود.

متخصصین آموزش دیده شرکت آس ، در امور خدمات تعمیر و نگهداری استخر کمک شایانی خواهند کرد. جدا کردن فیلتر کار زمان بر و پیچیده ای است. تکنسین های شرکت آس به خانه شما خواهند آمد ، فیلتر شما را جدا می کنند ، آن را تمیز می کنند و اطمینان حاصل می کنند که کلیه قطعات مورد نیاز به طور صحیح مونتاژ یا تعویض شده اند. با سپردن خدمات استخر خود به متخصصین آس ، مطمئن می شوید که این کار به سرعت و درستی انجام می شود.

خدمات شستشو با اسید

نظافت و سرویس استخر با اسید کار نسبتا دشواری است ، از این رو معمولا توصیه می شود هر 5 الی 7 سال این کار را انجام دهید. در حقیقت استفاده از این سرویس ضرورتی نداشته و اگر استخر شما به صورت هفتگی و یا ماهانه سرویس می شود ، از تجمع کلسیم و به وجود آمدن جلبک ها جلوگیری می گردد. در پایان شست و شو با اسید ، سطح مواد شیمیایی باید به صورت مداوم بررسی شود تا سلامتی شما در معرض خطر قرار نگیرد.

سطوح برخی از استخرها به مرور زمان تغییر رنگ داده و یا لکه دار شده اند. به عنوان مثال ، لکه های منیزیم یا مس می تواند گچ را از سفید به آبی تبدیل کند. رنگ یک استخر گچ سیاه ممکن است به دلیل رسوبات کلسیم شروع به خاکستری شدن کند. بعضی اوقات این لکه ها را نمی توان فقط با دستمال پاک کرد و برای از بین بردن آنها باید با اسید شسته شود. همچنین استخرهایی که با مشکل رشد قارچ ها و جلبک ها روبرو می شوند ، با استفاده از خدمات اسیدشویی می توان امور زهکشی آن ها را به راحتی انجام داد و به راحتی دوباره استخر را پر کرد. از اسید شویی می توان برای از بین بردن کلسیم روی کاشی استخر نیز استفاده کرد.

شستشوی اسیدی روشی است که روی استخرهای سنگ ریزه یا گچ برای از بین بردن یک لایه نازک از سطح به منظور پاک کردن لکه های سخت و رسوبات کلسیم انجام می شود. در این روش از خدمات شستشوی استخر ، استخر تخلیه شده و کناره ها تمیز می شوند. سپس محلول اسید موریاتیک و آب برای از بین بردن لایه رویی استخر استفاده می شود. این کار با استفاده از برس اسیدی به صورت دستی انجام می شود. سپس الباقی قسمت ها با خاکستر سودا قبل از شستشو خنثی می شوند.

نحوه خنثی سازی استخر با استفاده از خاکستر سودا :

  1. خاکستر سودا را به حوضچه اسید بمالید و مخلوط را با برس مخصوص استخر بتراشید. شما باید از 0.9 کیلوگرم خاکستر سودا به ازای هر 1 گالن اسید استفاده کنید.
  2. با استفاده از پمپ شناور ، مخلوط را در یک کاسه یا موارد مشابه پمپاژ کنید.
  3. بر روی قسمت های باقی مانده آب بریزید و اطراف استخر را با دقت بشویید.

بررسی سطح تعادل آب

هنگامی که می خواهید استخر منزل خود را برای فصل تابستان آماده کنید ، متعادل کردن آب اولین کاری است که باید انجام دهید. این بدین معناست که pH قلیایی و سطح سختی کلسیم دقیقا در سطح متناسبی قرار داشته باشند. اولین موضوع در خدمات استخر ، اندازه گیری pH مربوط به اسیدی یا پایه ای بودن آب استخر است. دامنه pH باید مابین 7.2 الی 7.6 باشد و برای تست کردن آن باید از نوارهای مخصوص استفاده نمایید. اندازه گیری بعدی ، میزان قلیایی بودن آب بوده که مربوط به چگونگی تغییر سطح pH آب استخر شما است. قلیایی پایین نشان می دهد که سطح pH به راحتی تغییر می کند ، در حالی که قلیایی بالا منجر به تیره شدن آب می گردد. سومین موضوعی که باید بررسی کنید ، سطح سختی کلسیم است. خورشید به ناچار آب استخر شما را تبخیر می کند و این فرآیند رسوبات کلسیم و منیزیم را که در آب شما ایجاد شده باقی می گذارد. محدوده ایده آل برای سختی آب بسته به اندازه سایز استخر شما بین 150 تا 400 ppm ( بخش در هر میلیون ) است.

بررسی تعادل آب استخر
بررسی تعادل آب استخر

بررسی سطح شیمیایی در خدمات سرویس و نگهداری استخر

شیمی استخر ممکن است ترسناک و پیچیده به نظر برسد ، اما لازم نیست نگران باشید. این یک قسمت اساسی از نگهداری موثر استخر و مراقبت از آب است. متخصصین حرفه ای قبل از اینکه به سراغ مواد شیمیایی در خدمات سرویس استخر بروند ، آزمایشات خاصی روی آب استخر انجام می دهند. درک اینکه چه چیزی در داخل آب وجود دارد وچه چیزی وجود ندارد ، اولین قدم برای ایجاد تعادل در آن محسوب می شود. سه قسمت مهم شیمی آب استخر عبارتند از :

  1. سطح pH : اندازه گیری میزان اسیدی یا پایه بودن آب استخر شما. سطح pH پایین اسیدی است ، در حالی که سطح بالا پایه است. محدوده ایده آل برای استخر شما 7.4 تا 7.6 است.
  2. قلیایی بودن : به عنوان یک بافر pH عمل کرده و به شما کمک می کند تا از جهش های اساسی در اسیدیته یا خاصیت بازی و قلیایی ناگهانی جلوگیری شود. دامنه ایده آل 100 تا 150 قسمت در میلیون (ppm) است و می توان از جوش شیرین برای افزایش سطح قلیایی استخر استفاده کرد.
  3. سطح ضدعفونی کننده : مدار کلر ، برم و … در آب استخر شما. سطح مناسب بسته به نوع ضدعفونی کننده ای که انتخاب می کنید متفاوت است.

در سرویس استخر هنگامی که میزان pH ، میزان قلیایی و ضدعفونی کننده مشخص گردد ، می توان مواد شیمیایی را برای ایجاد تعادل آب اضافه کرد. باید مطمئن شوید که قبل از افزودن ماده شیمیایی ، می دانید که هر ماده شیمیایی چه کاری انجام می دهد و چگونه بر آب تاثیر می گذارد.

بررسی و افزودن کلر

هیچ کسی دوست ندارد در استخر کثیف شنا کند. کلر اولین خط دفاعی در برابر باکتری ها ، جلبک ها و سایر موادی است که ممکن است در استخر منزل شما وجود داشته باشند. کلر در انواع مختلفی همچون قرص ، مایع و گرانول ( دانه های ریز ) وجود دارد. می توانید کلر را به همراه سایر مواد شیمیایی بی خطر مخصوص نظافت استخر جهت از بین بردن هر گونه جرم و باکتری استفاده نمایید.

یکی از خدمات نظافت و سرویس استخر ” روند شوک دادن ” می باشد. شوک دادن به فرآیند افزودن مواد شیمیایی ، از جمله کلر اضافی به استخر به منظور از بین بردن باکتری ها و جلبک ها و هر گونه مواد مضر دیگر که ممکن است آب استخر شما را آلوده کند ، گفته می شود. قطعا از قبل به استخر شما کلر اضافه شده است ، اما هدف این سیستم بالا بردن سطح کلر تا 10 برابر بیشتر از حدی که در آب وجود دارد می باشد. شما باید هفته ای یکبار این کار را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود تمامی باکتری ها به طور کلی از بین رفته اند.

علت همکاری با شرکت خدماتی آس برای شستشوی استخر :

تمیز کردن استخر از اهمیت بالایی برخوردار است. قطعا شما به دنبال صرفه جویی در هزینه و زمان هستید و از این رو باید شرکتی را انتخاب کنید که خدمات عالی ارائه می دهد. اولین کاری که قبل از انتخاب یک شرکت خدماتی سرویس استخر باید انجام دهید این است که بدانید این شرکت ها برای نظافت و سرویس و نگهداری استخر چه خدماتی انجام می دهند! متخصصان شرکت آس استخر شما را هر بار بررسی کرده تا اطمینان حاصل شود پمپ و فیلتر به درستی کار می کنند و همین کار مانع بروز مشکلات غیرمترقبه می گردد. از این رو به شما توصیه می کنیم این کار را به تکنسین های ما بسپارید تا از مزایای زیر بهره مند شوید :

  • اطمینان حاصل کنید که آب استخر شما بسیار تمیز بوده و همیشه در گردش است.
  • استخر منزل شما همیشه آماده برای شنا کردن است!
  • زمان بیشتری برای شنا و لذت بردن از زندگی خواهید داشت.
  • از خدمات و تکنیک های حرفه ای تیم ما بهره مند شوید.
  • هرگونه استرس اضافی را از بین ببرید.

نظافت استخر

متخصصان آس آب استخر منزل شما را به صورت مرتب تمیز کرده و عاری از هر گونه جبک نگه می دارند و محیطی تمیز و بی نظیر را برای شما و خانواده تان فراهم می کنند. نگهداری منظم برای استخر شما بسیار مهم است ، به خصوص اگر قصد دارید اغلب ماه های تابستان از استخر خود استفاده کنید. تعمیر و نگهداری استخر به صورت هفتگی یک راه عالی برای نگه داشتن استخر در شرایط مناسب به طور منظم است.

حتما مطالعه کنید : خدمات سرویس و نگهداری و تعمیر انواع استخر

روش شستشوی استخر

با استفاده از جارو برقی های دستی مخصوص استخر ، می توانید هر گونه کثیفی را از ته استخر پاک کنید. گاهی اوقات ممکن است لکه های سفیدی بر روی دیواره استخر مشاهده نمایید. تکنسین های شرکت آس با استفاده از اسفنج و ژل های مخصوص این لکه ها را از بین می برند. برای انجام این کار سطح آب باید چند سانتیمتر پایین بیاید ، سپس محصول را روی اسفنج زده و بر روی سطح مورد نظر بکشید. توجه داشته باشید که تمیز نگه داشتن استخر برای شنا چیزی فراتر از تمیز کردن کف و دیواره های استخر است. آب باید به اندازه کافی فیلتر شده باشد. در فصل تابستان پیشنهاد می کنیم روزانه حداقل 12 ساعت آب را فیلتر کنید. با این کار تمام ذرات خاک در اسرع وقت فیلتر می شوند.

از دیگر خدمات استخر این است که برای سالم نگه داشتن کیفیت آب ، باید محصولات نگهداری را به استخر اضافه کنید. ابتدا از صحت اسیدیته یا pH آب اطمینان حاصل کنید. برای اینکه بتوانید در استخر شنا کنید ، pH باید بین 7.0 تا 7.6 باشد ( البته مقدار ایده آل 7.2 می باشد ). برای این کار ، شما باید کیفیت آب را با کیتهای مخصوص تست کنید. در صورت لزوم مقدار pH باید کم یا زیاد شود. استخر شما باید با در مقابل باکتری ها ضدعفونی شود. برای این کار می توانید کلر را به آب اضافه کنید. مقدار کلر ایده آل برای استخر روباز در باغ 1 میلی گرم در لیتر است که به راحتی می توانید با استفاده از کیت های مخصوص این موضوع را بررسی کنید.

خدمات سرویس و نگهداری هفتگی استخر :

با انجام سرویس معمول هفتگی استخر خود ، اطمینان خواهید داشت که استخر شما در شرایط عالی قرار دارد. آب استخر شما باید به طور مرتب برای موارد زیر آزمایش شود :

  • pH ( اسیدی ) – محدوده ایده آل : 7.6 – 7.2
  • میزان سطح کلر ( FAC ) – محدوده ایده آل : 1ppm-4ppm ( بخش در میلیون )
  • قلیایی کل ( TA ) – محدوده ایده آل : 60ppm-120ppm
  • سختی کلسیم ( CH ) – محدوده ایده آل : 200ppm-500ppm
  • سطح تثبیت کننده – محدوده ایده آل : 20ppm-50ppm
بررسی سطح آب استخر

میزان کلر و pH باید به صورت روزانه آزمایش و در صورت لزوم تنظیم شوند. الباقی سطوح دیگر را می توانید هفتگی بررسی کنید. فرچه زدن استخر یکی دیگر از خدمات سرویس استخر است که به سرعت و آسانی انجام شده و یکی از مهم ترین انواع خدمات محسوب می شود. با فرچه زدن دیواره استخر به صورت هفتگی ، از شیوع جلبک و انواع قارچ ها جلوگیری کرده و سلامتی شما در خطر نخواهد بود. متخصصین آس با استفاده از فرچه های مخصوص از بالا به پایین دیواره استخر را فرچه زده و خاک و مواد میکروسکوپی از دیواره ها و کف استخر را پاک می کنند. هرگونه خاکی که در آب معلق شود ، توسط دستگاه ضد عفونی کننده استخر ( معمولا کلر ) و سیستم فیلتر مورد بررسی قرار می گیرد.

مزایای سرویس به موقع استخر :

داشتن استخر هم یک تفریح ساده و راحت بوده و هم بسیار آرامش بخش است ، اما نگهداری استخر کار نسبتا دشواری است. استخرها هم برای استراحت و هم برای تفریح عالی هستند ، اما همچنین یک تعهد بزرگ هستند. دارندگان استخرها باید برای اطمینان از ایمنی کاربر ، استخرهای خود را به درستی تمیز و نگهداری کنند. این کار به چیزی فراتر از جمع آوری گرد و خاک روی سطح استخر و بررسی سطح شیمیایی آب بستگی دارد. نادیده گرفتن نظافت استخر عواقب جدی به همراه دارد ، اما نگران نباشید! فقط کافیست این کار را به متخصصین حرفه ای شرکت آس بسپارید. برخی از رایج ترین فواید نظافت و سرویس استخر به شرح زیر می باشد :

احساس آرامش

همکاری با شرکت حرفه ای آس این اطمینان خاطر را برای شما فراهم می کند که استخر شما همیشه تمیز بوده و به موقع سرویس و نگهداری می شود. استفاده از خدمات هفتگی و یا ماهانه نگهداری استخر باعث می شود استخر شما همیشه به صورت کارآمد عمل کند. زمانی که با شرکت های معتبر همچون شرکت آس همکاری می کنید ، خیالتان راحت است که استخر شما در بهترین شرایط عمومی قرار دارد.

برنامه ریزی منظم سرویس و شستشوی استخر

یک برنامه منظم شستشوی استخر به شما کمک می کند تا با نظافت و نگهداری استخر و تجهیزات خود در مسیر مناسبی قرار داشته باشید. این باعث می شود که آب استخر شما همیشه تمیز بماند. همچنین تجهیزات شما در وضعیت خوبی قرار دارند که می تواند باعث افزایش طول عمر استخر و تجهیزات شما شود. افراد حرفه ای برای حفظ استخر شما در شرایط بکر هر کاری انجام می دهند ، از جمله :

  1. فرچه زدن دیوارهای استخر و خط کاشی
  2. تمیز کردن سبد پمپ و کفگیر
  3. کفگیری سطح آب
  4. بررسی سطح شیمیایی آب
  5. بررسی فشار فیلتر و بک واش آن
برنامه ریزی منظم سرویس و شستشوی استخر
برنامه ریزی منظم سرویس و شستشوی استخر

در نظر داشته باشید که خدمات استخر و سرویس استخر حرفه ای بیشتر به نفع شماست ، زیرا افراد حرفه ای می دانند چه موقع و چگونه پمپ (ها) و فیلتر (ها) تعمیر کنند تا مانع سوختن موتور شوند. آنها همچنین می توانند پارگی یا خسارات دیگری را قبل از ایجاد مشکل ، از جمله محل نشت و ترمیم ، پیدا و رفع کنند. متخصصین استخر برای شناسایی و اصلاح مشکلاتی آموزش دیده اند که افراد غیر حرفه ای بدون تجهیزات صحیح تمیز کردن استخر به راحتی متوجه آنها نمی شوند. بنابراین ، می توانید از استخر خود بدون استرس در تمیز نگه داشتن ، تمیز بودن و کار صحیح آن لذت ببرید.

حفظ تعادل سطح شیمیایی

حفظ تعادل مناسب مواد شیمیایی در آب همیشه آسان نیست. مواد شیمیایی متعادل و نامناسب می توانند از رشد باکتری ها جلوگیری کنند یا باعث شکوفایی جلبک ها شوند که می تواند بر سلامتی استخر شما تاثیر بگذارد. pH غلط یا غلظت شیمیایی بیش از حد زیاد می تواند چشم ، گوش ، بینی ، دهان و پوست شما را تحریک کند. تعادل شیمیایی اشتباه همچنین می تواند به مواد تشکیل دهنده استخر شما آسیب برساند و منجر به نشت ، سایش زودرس و سایر موارد شود. در حالی که شما باید خودتان مرتبا سطح مواد شیمیایی آب را آزمایش کنید و در صورت لزوم مواد شیمیایی به آن اضافه کنید ، اما لازم است این سرویس استخر توسط یک متخصص به طور مرتب نیز چک شود.

صرفه جویی در زمان و هزینه

اگرچه شما ترجیح می دهید بیشتر خدمات مراقبت و نگهداری استخرتان را خودتان انجام دهید ، اما می توانید با همکاری با تکنسین های حرفه ای شرکت آس که در زمینه نگهداری استخر به شما کمک می کنند ، در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. بدیهی است که چگونه آنها در وقت صرفه جویی می کنند ، اما همچنین می توانند با شناسایی زود هنگام مشکلات احتمالی و پرداخت هزینه زیاد برای تجهیزات تمیز کردن استخرهای تجاری ، در هزینه های شما صرفه جویی کنند. خدمات حرفه ای تمیز کردن استخر شامل تمیز کردن ، بازرسی و تعمیر پمپ استخر ، فیلتر و سایر قطعات است. این امر با جلوگیری از سایش زودرس که می تواند در صورت تشخیص زودهنگام از آن جلوگیری شود ، عمر تجهیزات شما را افزایش می دهد. با شناسایی مشکلات کوچکتر قبل از اینکه به مشکلات بزرگی تبدیل شوند ، می توانید بسته ای را در تعمیرات اساسی و هزینه های تعویض صرفه جویی کنید.

نظافت استخر به صورت منظم و مداوم

یک برنامه منظم نظافت و سرویس به موقع استخر به شما کمک می کند تا همیشه در مسیر درستی قرار داشته باشید. همچنین اطمینان خاطر دارید که آب استخر شما همیشه تمیز بوده و می درخشد. از این رو تجهیزات استخر شما به صورت دوره ای و منظم سرویس شده و از این رو طول عمر استخر شما افزایش می یابد. متخصصین شرکت آس با سرویس به موقع استخر همچون موارد ذکر شده در لیست زیر به عملکرد کارآمد استخر شما کمک شایانی می کند :

  1. فرچه زدن صحیح و به موقع کف استخر
  2. فرچه زدن دیواره های استخر
  3. نظافت و سرویس کفگیر
  4. بررسی سطح شیمیایی آب استخر
  5. جارو زدن استخر
  6. بررسی فشار فیلتر

خدمات نگهداری استخر در فصل های مختلف :

نحوه بررسی استخر منزل شما بستگی به فصل های سال دارد. نگهداری استخرها در فصل های مختلف نیازها و چالش های متفاوتی دارد.

خدمات نگهداری استخر در فصل بهار :

تمرکز اصلی در این فصل ، راه اندازی استخر است که شامل موارد زیر می شود :

  • برداشتن پوشش
  • شستشوی استخر و برداشتن آشغال های روی سطح آب
  • متعادل سازی مواد شیمیایی
  • بررسی پمپ و سایر تجهیزات استخر

سرویس استخر در فصل تابستان :

تابستان اصلی ترین فصل نگهداری و سرویس استخرها محسوب می شود. در حقیقت در این فصل باید به صورت هفتگی استخر منزل شما سرویس شود و برخی از رایج ترین کارهایی که انجام می شود عبارتند از :

  • جمع آوری و دفع زباله های روی سطح آب
  • بررسی سطح مواد شیمیایی
  • بررسی بی خطر بودن آب

متخصصان فنی در این فصل به مشتریان خود پیشنهاد می کنند که با نصب موارد ذکر شده در لیست زیر ، استخر خود را امن تر کنند :

  • نرده مخصوص دستگیره
  • پوشش زه کشی
  • بالابراستخر
  • نرده

سرویس و نگهداری استخر در فصل پاییز و زمستان :

در این فصل از سال متخصصان کارهای متفاوتی نسبت به فصل بهار انجام می دهند و برخی از رایج ترین این کارها عبارتند از :

  • افزودن مواد شیمیایی برای جلوگیری از رشد جلبک ها
  • بررسی کاور و نصب تجهیزات لازم

خدمات نگهداری از استخر دو بار در هفته :

  • برای بررسی و حفظ تعادل آب استخر خود از نوارهای تست یا کیت تست استفاده کنید. سطح pH استخرتان را بین 7.4 تا 7.6 حفظ کنید.
  • سطح کلر آزاد را در محدوده 1.0ppm الی 3.0ppm آزمایش و حفظ کنید.
  • سبد کفگیر ، برگ ها ، حشرات و سایر بقایای شناور روی سطح استخر را خالی کنید.

خدمات نگهداری استخر یک بار در هفته :

  • دیوارها را فرچه زده و برای تمیز کردن کف استخر از جاروهای مخصوص استفاده می شود. با تمیز کننده کاشی ها را بشویید.
  • متخصصین آس با مواد مخصوصی به استخر شوک وارد می کنند. ممکن است پس از طوفان باران ، حمام آب گرم و هوای گرم شوک اضافی لازم باشد.
  • برای جلوگیری از رشد جلبک ها ، یک دوز نگهدارنده از پیشگیری کننده جلبک ها اضافه کنید. تصفیه کننده ها و محصولات کنترل کننده فلز باید به طور منظم استفاده شوند. افزودن این محصولات باعث می شود استخر شما با کارایی بیشتری کار کند.

خدمات نگهداری و سرویس استخر به صورت ماهانه :

  • برای تجزیه و تحلیل کامل مواد شیمیایی استخر شما ، متخصصین حرفه ای و کارآزموده آس نمونه ای از آب را به سرویس آزمایش آب آزمایشگاهی برده و بررسی های لازم را انجام می دهند.
  • سالی دو بار فیلتر خود را با تمیز کننده فیلتر تمیز کنید تا روغن و چربی احتمالی روی فیلتر شما پاک شود.
  • بعد از روزهای بارانی یا باد همیشه آب استخر خود را آزمایش کنید.

نکات کلیدی نگهداری استخر :

نگهداری از استخر شما برای عملکرد صحیح نصب فنی بسیار مهم است. اگر از استخر منزلتان به درستی نگهداری کرده باشید ، هزینه تعمیر و نگهداری را کاهش می دهید.

  1. بررسی سطح کلر و pH استخر = به طور منظم آب استخر را آزمایش کنید. از دستگاه تست آب مناسب استخر استفاده کنید.
  2. جارو زدن کف استخر = هر چه آلودگی و کثیفی استخر شما کمتر باشد ، آب استخر زلال تر خواهد بود.
  3. نگهداری از استخر = ذرات آلودگی را از فیلتر پاک کنید تا عملکرد فیلتر بهبود یابد.
  4. پوشاندن روی استخر در فصل سرما = با انجام این کار ذرات آلودگی موجود در آب کمتر شده و در هزینه های انرژی گرمایش صرفه جویی می شود.
  5. قبل از استفاده از استخر آن را حتما بشویید = با انجام این کار ذرات خاک کمتری در آب موجود بوده و امکان ابتلا به بیماری ها کاهش می یابد.

سرویس ماهیانه نگهداری استخر :

  • شستشوی فیلتر استخر = معمولا این کار باید به صورت ماهیانه انجام شود ( صرف نظر از طول عمر فیلتر ). هنگامی که گیج فشار فیلتر 5psi الی 10psi بالاتر از حد نرمال است ( یا هنگامی که سرعت جریان به طور محسوسی کاهش می یابد ) ، فیلتر باید دوباره شسته شود ، یا اگر فیلتر کارتریج دارید برداشته شده و تمیز شود.
  • شوک دادن استخر = لزومی ندارد این کار از خدمات استخر را به صورت ماهیانه انجام دهید ، اما بسیاری از دارندگان این کار را جهت افزایش سطح کلر به 5ppm یا 10ppm برای از بین بردن باکتری ها یا جلبک هایی که در کمین هستند ، انجام می دهند. دلیل دیگر شوک دادن ، تجزیه کلر ترکیبی است. هنگامی که سطح کلر ترکیبی بیش از 0.3ppm باشد ، توصیه می شود تا 10 برابر بیشتر از سطح CC آزمایش شده شوک دهید.
  • بررسی کلسیم و اسید سیانوریک = این دو سطح تمایل دارند ماه به ماه نسبتا پایدار بمانند ، اما باید هر ماه مورد آزمایش قرار گیرند و در صورت لزوم تنظیمات لازم انجام شود. سختی کلسیم باید در محدوده 200ppm الی 400ppm باشد ، اما استخرهای وینیل و فایبرگلاس با سطوح پایین تر از 150ppm نیز مشکلی ندارند. سطح اسید سیانوریک باید در محدوده 30ppm الی 40ppm باشد و اگر از 50ppm بالاتر رفت ، با تخلیه بخشی از استخر و پر کردن مجدد آن را رقیق کنید.
  • آزمون شاخص اشباع = با گرم شدن آب در تابستان ، سطح تعادل پیشنهادی آب تغییر می کند. با افزودن ضریب دمای آب به pH ، قلیایی بودن و سختی کلسیم ، می توانید تعادل آب را بهینه کنید تا احتمال لک شدن ، پوسته پوسته شدن یا زنگ زدگی سطح استخر را کاهش دهید.
روش های مختلف نظافت استخر چیست؟

الف) اسیدشویی. در صورتی که استخر شما خالی از آب است و کاسه و دیواره ها دارای جرم و رسوب می باشد می بایست جهت نظافت از اسید دی اسکلر ، برس ، واترجت و گاها از دستگاه فرز استفاده نمایید البته با توجه به تخصص مورد نیاز و خطراتی که برای پوست و دستگاه تنفسی دارد ، بهتر است این کار را به متخصصین مجرب شرکت آس بسپارید در غیر این صورت حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید.
ب) جاروی کف استخر. در صورتیکه استخر شما آبگیری شده و کف استخر رسوبات آب و خاک و سنگریزه دارد ، جهت برطرف کردن آن می توان از جاروب مخصوص استخر استفاده نمایید.

سرویس استخر شامل چه مواردی می باشد؟

جاروب و نظافت کف استخر ، تزریق کلر استخر و جکوزی ، اندازه گیری درصد کلر استخر و جکوزی ، اندازه گیری درصد PH استخر و جکوزی ، بازدید تصفیه خانه
و بک واش فیلترها

دوره سرویس و نگهداری استخر به چه مواردی بستگی دارد؟

این دوره به سرپوشیده یا روباز بودن استخر ( در استخرهای روباز هم کف استخر سریعتر کثیف می شود هم تابش آفتاب موجب مصرف بیشتر کلر می گردد ) و میزان بهره برداری از استخر ( طبیعتا استخر مجتمع ها که روزانه با تعداد نفرات زیادی مورد بهره برداری قرار می گیرند نسبت به استخرهای خصوصی نیازمند نگهداری بیشتری می باشند )

قرص کلر استفاده کنم یا پودر کلر ؟

زمان ، میزان و نحوه استفاده پودر و قرص کلر متفاوت می باشد و هر دوی آنها برای نگهداری سالم آب مورد نیاز می باشند. زمان آبگیری اولیه استخر ، زمان شوک دهی به آب استخر استفاده از کلر الزامی می باشد و در هنگام بهره برداری همواره نیازمند قرص کلر خواهید بود. جهت خرید و مشاوره می توانید با شرکت آس تماس بگیرید.

آیا از خدمات شرکت آس رضایت داشته اید؟

برای امتیازدهی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیازها

اولین امتیاز را به این خدمات بدهید!