کارواش سیار خشک چیست ؟

کارواش سیار خشک / کارواش بدون آب نانو

احتمالا درباره کارواش سیار خشک و یا استفاده از اسپری های نانو در روند شست و شوی ماشین و یا کارواش بدون آب شنیده اید ، اما تصور کاملی ندارید که کارواش سیار خشک چیست! در این مقاله سعی کرده ایم برایتان شرح دهیم که کارواش سیار بدون آب چیست. پس با آس همراه باشید!

محاسبه قیمت و هزینه کارواش سیار نانو

کارواش سیار خشک چیست ؟

متاسفانه امروزه باور همه بدین گونه است که هر چه از آب و صابون بیشتری استفاده کنند ، ماشین تمیزتر می شود. زمانی که ماشینمان را در یک گالن آب و صابون کف کرده مشاهده کنیم ، شاید تصور ما هم همین باشد! اما ایده کارواش سیار خشک و محصولات جدیدی که اکنون در بازار وجود دارد ، جلوی این تفکرات سنتی را گرفته است. مفهوم کارواش خشک کاملا مخالف جریان اصلی آب است. اما ایده کارواش بدون آب نانو و محصولات اخیر موجود در بازار در برابر تفکر سنتی وجود دارد. منظور از کارواش بدون آب خودرو فقط فرآیند یا تکنیک نیست ، بلکه محصولاتی است که برای این فرآیند استفاده می شود. اکثر ” متخصصان ” این فرضیه را دارند که شستشوی ماشین بدون آب ( کارواش سیار خشک ) به عنوان راهی برای صرفه جویی در مصرف آب مطرح شده است. در واقع این صنعت به سادگی منطقی سازی آن است. تجربه حکم می کند که هرچه آب و کارواش بیشتر استفاده شود ، روند ایمن تری نیز خواهد داشت و تمیزتر بودن ماشین شما نیز خواهد بود. شستن اتومبیل بدون آب کاملا خلاف آنچه که بیشتر مردم روش “درست” می دانند است.

در نظر داشته باشید اتومبیل های بیش از حد کثیف و آلوده کاندیداهای مناسبی برای این روند نیستند. در متد کارواش بدون آب نانو از اسپری های روان کننده بالا برای شستن بدنه خودرو استفاده می شود. مواد شیمیایی روان کننده اسپری ذرات گرد و غبار و خاک را پاک می کنند. این فرآیند مشابه نحوه پاک کردن آلودگی آب است ، اما ترکیب شیمیایی یک محصول کارواش بدون آب کارآمدتر است. در این روش باید سطح ماشین را به راحتی اسپری کرده و سپس آن را پاک کنید. این فرآیند هرگونه آلودگی سبک یا لکه از سطح اتومبیل را از بین می برد. در خدمات کارواش سیار پاک کردن اتومبیل با اسپری نانو توصیه می شود ، زیرا در صورت انجام اشتباه کار ، آب گاهی اوقات می تواند به بدنه خودروی شما آسیب برساند و اثراتی را به جای بگذارد. با این حال ، برای پاک کردن ماشین باید حوله های میکروفایبر نرم و خوبی داشته باشید.

اغلب مواقع متد کارواش سیار خشک بسیار ساده تر از کارواش سنتی بوده ، در حالی که نتیجه یکسانی در برخواهد داشت!

شست و شوی ماشین بدون استفاده از آب یک متد کارواش سازگار با محیط زیست و کارآمد است که در این روش هرگز از آب استفاده نمی شود. محصولات مورد استفاده در این روش بسیار کارآمدتر از صابون ها و مواد شوینده قابل استفاده در روش سنتی هستند و از این رو ، راندمان شستشوی ماشین بدون آب معمولا از روش های مبتنی بر آب بهتر است. در صورت استفاده از آب ، شما فقط به یک سطل آب ( به جای استفاده از 50 تا 100 گالن آب ) نیاز خواهید داشت و از این رو صرفه جویی زیادی در مصرف آب می شود. در واقع با کارواش سیار خشک :

  • در مصرف آب صرفه جویی شده و در زمان کمتری نتیجه بهتری کسب می کنید!
  • تکنیکی صحیح در صرفه جویی در مصرف آب
  • روشی کارآمد و امن برای ماشین شما

کارواش سیار خشک فقط به فرآیند یا تکنیک مربوط نمی شود ، بلکه به محصولاتی که برای اجرای این فرآیند استفاده می شود اشاره دارد. بیشتر کارشناسان به این موضوع اعتقاد دارند که :

کارواش بدون آب ( کارواش سیار خشک ) به عنوان روشی برای صرفه جویی در آب مطرح شده است. تجربه نشان داده است که هر چه آب بیشتری برای شست و شوی ماشین استفاده شود ، روند کار ایمن تر بوده و ماشین شما تمیزتر خواهد شد. برخلاف تصور اکثر مردم ، شست و شوی ماشین بدون استفاده از آب درست ترین و کارآمدترین روش است.

عملکرد کارواش سیار خشک چگونه است ؟

در روش کارواش سیار بدون آب از اسپری های مخصوصی با روانکاری بالا استفاده می شود تا بدنه خودرو شسته و صیقل داده شود. مواد شیمیایی با خاصیت روان کننده بالای این اسپری ها ذرات خاک و گرد و غبار را محاصره می کند. این فرآیند شبیه به نحوه پاک کردن گرد و غبار توسط آب می باشد ، با این تفاوت که ترکیب مواد شیمیایی اثرگذاری بیشتر و کارآمدتری خواهد داشت. فقط کافیست سطح ماشین را اسپری کرده و با دستمال مناسب پاک کنید. این فرآیند هرگونه لکه های سطحی بر روی خودرو را از بین می برد. در واقع روش کارواش سیار خشک برای ماشین هایی که خیلی کثیف نیستند مناسب خواهد بود.

امروزه انتخاب روش کارواش سیار خشک به همه پیشنهاد می شود ، زیرا گاهی اوقات آب به بدنه برخی از خودروها آسیب می زند و لکه هایی بر روی سطح ماشین به جا می گذارد. البته توجه داشته باشید که در روش کارواش بدون آب باید از دستمال های میکروفایبر مناسب استفاده شود. دستمال های میکروفایبر به دلیل قدرت جذب بالا و نرمی مورد استفاده قرار می گیرند ، همین خاصیت آن ها باعث می شود ذرات گرد و غبار بر روی سطح ماشین باقی نماند. اگر از محصولات به درستی استفاده شود ، هیچ گونه آسیب و خراشی بر روی رنگ ماشین ایجاد نمی شود.

اولین چیزی که باید هنگام فرآیند کارواش سیار خشک به خاطر داشته باشید ، مفهوم آن است. شستن بدون آب و یا کارواش خشک همان شست و شو بدون مصرف آب می باشد. در این متد از حداقل مواد شست و شوی ماشین و یا محصولات شست و شوی بی آب استفاده خواهید کرد. بدین ترتیب استفاده از این روش برای ماشین هایی که بیش از حد کثیف و آلوده هستند ، ایده جالبی نیست. اگر مدت یک ماه است که ماشین خود را نشسته اید و یا به دلیل بارش برف و باران بسیار لکه دار شده است ، قطعا باید سراغ روش سنتی کارواش بروید! تا آنجا که تولید کنندگان محصولات کارواش سیار خشک توصیه می کنند ، این دستورالعمل های اصولی را دنبال کنید :

  • محل مورد نظرتان را اسپری کنید.
  • هر سمت ماشین را به صورت همزمان تمیز کنید.
  • از یک دستمال میکروفایبر برای پاک کردن گرد و خاک استفاده نمایید.
  • از یک دستمال میکروفایبر دیگر برای براق کردن سطح استفاده نمایید.

تاثیرات کارواش سیار خشک در محیط زیست

بیشتر شرکت های خدماتی از آب و صابون فراوانی برای پاک کردن لکه های روی ماشین استفاده می کنند که در این شرایط به 40 الی 180 گالن آب نیاز است. در روش کارواش سیار خشک فقط از 170-113 گرم آب استفاده می شود ( در صورت نیاز ). اکثر شرکت های خدماتی با ترکیب انواع مختلف اسپری ها با خاصیت روانکاری بالا ، محصولات خانگی ایجاد می کنند. البته به شما پیشنهاد می کنیم که اگر در این زمینه تخصص ندارید ، این کار را هرگز انجام ندهید!

اگر به دنبال کارواش سیار برای پاک کردن گرد و خاک محسوس روی ماشین خود هستید ، کارواش سیار خشک ایده آل ترین گزینه خواهد بود. با این حال اگر کثیفی برخی نواحی روی سطح ماشین عمیق است ، بهتر است برای آن قسمت ها از آب استفاده کنید تا بیشتر از حد از مواد شیمیایی پاک کننده استفاده نشود. در این صورت آسیبی به رنگ ماشین وارد نمی شود. در صورت استفاده از آب ، باید با استفاده از تجهیزات خاص ماشین را کاملا خشک کنید و یا اجازه دهید وسیله نقلیه در زیر آفتاب گرم خشک شود. باقیمانده آب بر روی سطح ماشین در هنگام واکس و پولیش ، آسیب های جدی به سطح وارد می کند.

نکات کلیدی در کارواش سیار خشک :

استفاده از دستمال میکروفایبر

یکی از بهترین پارچه ها برای تمیز کردن وسیله نقلیه ، دستمال های میکروفایبر می باشد. برخلاف سایر مواد ارزان ، حوله های میکروفایبر مانع ایجاد لکه بر روی سطح خودرو شده و برای جمع آوری کثیفی و زباله ها بسیار فوق العاده هستند.

نکته : هیچ وقت از دستمال های کثیف استفاده نکنید! با وجود این که حوله های میکرو فایبر در جمع کردن خاک بسیار عالی هستند ، اما اگر حوله ها کثیف باشند خوب کار نمی کنند. سعی کنید تعداد زیادی حوله تهیه کنید تا نگران کثیف شدن آن ها نباشید!

استفاده از مواد پاک کننده به اندازه کافی

مراقب باشید که بیش از حد از مواد شوینده و پاک کننده مخصوص شست و شوی وسایل نقلیه استفاده نکنید. اگر روش شستن خودوری شما درست است ، هر یک بطری مواد شوینده را برای دو الی سه بار باید استفاده نمایید. اطمینان حاصل کنید که مواد شوینده را بر روی کل سطح ماشین اعمال می کنید – نه فقط بر روی قسمت های لکه دار!

در یک جهت تمیز کنید

بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد خراش بر سطح وسیله نقلیه این است که در یک جهت ماشین را تمیز کنیم و همین روند را تا انتها ادامه دهیم. جهت حرکت دوار باعث می شود که دستمال کثیف را بر روی سطح تمیز دوباره بکشید. اگر فشار بیشتر از حد باشد ، همین امر باعث ایجاد خراش نیز می شود. از بالا به سمت پایین اسپری کنید. احتمالا مجبور خواهید شد که زمان اضافی را در نزدیکی کف اتومبیل خود بگذرانید ، زیرا خاک و کثیفی بیشتر در آن نواحی جمع می شود.

هر بیشتر وسیله نقلیه تمیز شود ، حذف لکه و کثیفی بر روی سطح آسان تر خواهد بود. اگر هر یک ماه یک بار و یا بیشتر برای شست و شوی خودروی خود اقدام کنید ، از بین بردن لکه ها بسیار دشوار شده و کار برای متخصصان سخت تر می شود.

کارواش سیار بدون آب

محصولات مناسب کارواش سیار بدون آب :

محصولات مناسب کارواش سیار بدون آب حاوی پلیمرهایی هستند که با ظهور هر گونه کثیفی عمل می کنند. این دسته از محصولات ویژگی های خاصی دارند. برخی از این خواص عبارتند از :

  • آن ها هیچ لکه ای به جای نمی گذارند و به سرعت خشک می شوند. هر نوع مایعی همچون آب که برای مدت زمان طولانی بر روی سطح باقی بماند ، باعث ایجاد لکه روی سطوح می شود ( به خصوص بدنه خودروهای مشکی ).
  • آن ها حاوی موم های امولسیون شده هستند : این به شما امکان می دهد پس از اتمام شست و شوی ماشین ، سطح آن صیقل داده شده باشد.
  • عوامل فعال در سطح آن ها زیست فروپاش هستند : الباقی قسمت های باقی مانده بر روی پارچه در شست و شوی ساده با آب به راحتی از بین می روند. در هر صورت استفاده از عوامل فعال زیست فروپاش ، حداکثر سازگاری با محیط را فراهم می کند.
  • آن ها متشکل از آب هستند : عدم وجود مواد ساینده و حداقل میزان محلول ها حداکثر ایمنی در مواد پلاستیکی و فلزی را تضمین می کند.

پیش از هر چیزی باید بدانید که پوشش های نانو از صنعت کشتی سازی وارد صنعت خودرو سازی شده اند. در صنعت کشتی سازی از این پوشش ها به دلیل مقاومت بالا به نفوذ ، برای مقاوم کردن سطوح در تماس با آب دریا استفاده می کنند. این پوشش ها به علت بافت فشرده ای که دارند هنگامی که بر روی سطح اجرا می شوند مانع از نفوذ ذرات و جرم های محیطی شامل کثیفی ، گرد و غبار شده و خاصیت آب گریزی ایجاد می کنند.

مناطق تحت پوشش کارواش سیار خشک در تهران :

  • کارواش سیار جنوب تهران
  • کارواش سیار در غرب تهران
  • کارواش سیار در تهران منطقه 1
  • کارواش نانو غرب تهران
  • کارواش سیار قلهک

  • کارواش سیار ستارخان
  • کارواش سیار تهرانپارس
  • كارواش سيار پاسداران
  • کارواش سیار ونک
  • کارواش سیار محدوده تجریش

سیستم کارواش سیار خشک یک روش خاص است که به زمان بیشتری نسبت به کارواش سنتی نیاز دارد. در واقع روشی است که شامل مراحل تمیز کردن و صیقل دادن بدون استفاده از آب می باشد. این روش شست و شوی ماشین به لطف پیدایش محصولات خاصی که نیاز به آبکشی ندارند ، بسیار محبوب شده است. البته مزایای این سیستم بیشتر از روش سنتی است. برخی از رایج ترین مزایای کارواش سیار بدون آب عبارتست از :

  1. می توانید ماشین خود را در هر زمان ، مکان و فضایی به راحتی بشویید.
  2. تاثیر محیطی کمتری در مقایسه با سایر روش های کارواش سنتی دارد.
  3. صرفه جویی در مصرف آب : شستن ماشین به طور معمول به 80 تا 140 لیتر آب نیاز دارد ، اما در این روش از آب بسیار کمتری استفاده می شود.
  4. می توانید تمامی قسمت های مختلف ماشین را بشویید : از روش کارواش سیار خشک برای شستن بدنه خودرو و تمامی قسمت های خارجی آن استفاده می شود.
  5. براق تر شدن سطح ماشین ( نسبت به سایر روش های کارواش )

مزایای کارواش سیار بدون استفاده از آب :

صرفه جویی در مصرف آب در شستشوی هر وسیله نقلیه

هنگامی که متد کارواش سیار خشک را ( کارواش سازگار با محیط زیست ) برای شستن وسیله نقلیه خود انتخاب می کنید ، دیگر نیازی به استفاده از گالن های آب نیست! از این رو نه تنها این روش باعث صرف جویی در مصرف آب می شود ، بلکه در هزینه های پیش رو نیز صرفه جویی می شود.

تمیز کردن سطوح بدون کوچترین آسیب!

فرمول مواد شوینده مورد استفاده در این روش به طور کلی دارای ترکیبی از روان کننده های خاص و همچنین تمیز کننده هایی هستند که ذرات خاک را از روی سطح خودور پاک می کند. همین امر شرایطی را فراهم می سازد تا بدون وارد شدن کوچکترین خط و خشی ، سطح خودوری شما تمیز شود.

ایجاد سطح محافظتی در سه مرحله

با استفاده از محصولات مخصوص کارواش سیار خشک ، می توانید ماشین خود را تمیز کرده و سطحی محافظتی در سه مرحله آسان و ساده ایجاد نمایید : اسپری کردن ، پاک کردن و براق کردن ( صیقل دادن )! تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که طبق دستورالعمل ذکر شده بر روی محصول سطح خودرو را اسپری کرده ، اجازه دهید به مدت چند دقیقه اشباع شود و سپس آن را صیقل دهید.

صرفه جویی در زمان

زمانی که از روش کارواش سیار خشک برای تمیز کردن و واکس زدن ماشین خود استفاده می کنید ، در زمان شما بسیار صرفه جویی می شود! کل روش تمیز کردن و همچنین واکس زدن ماشین شما با فرمول کارواش سیار خشک به طور کلی حدود 30 دقیقه طول می کشد. در حالی که به روش کارواش سنتی ، این کار حداقل یک ساعت طول می کشد!

محافظت از محیط زیست

حتما شما هم شاهده کرده اید. خیلی از افراد کنار خیابان با آب ماشین خود را می شویند. آبی که از شست و شوی ماشین به جریان می افتد حاوی مواد شیمیایی محصولات شوینده همراه با گاز ، روغن و همچنین از باقیمانده اگزوزها است. می توانید با پیروی از سیستم کارواش سیار خشک میزان اثرات منفی بر روی محیط زیست را کاهش دهید!

ایجاد درخشش و سطح محافظتی برای طولانی مدت

متد کارواش سیار خشک و واکس زدن باعث ایجاد درخشش بادوام می شود. در حقیقت ، استفاده از بهترین محصولات باعث ایجاد کاری بی نقص شده و نهایتا خودروی شما حداقل تا دو ماه تمیز باقی می ماند.

تمیزی بیشتر ، مصرف آب کمتر

حقیقت این است که دیگر برای داشتن خودرویی تمیز نیازی به استفاده از آب فراوان ندارید! در کارواش سیار خشک شستشوی ماشین از محلول‌های ساخته شده از فناوری نانو استفاده می شود که بدون آسیب زدن به رنگ خودرو و با مصرف حداقلی آب به راحتی ماشین شما تمیز و براق می‌ گردد. خبر خوب این است که شما می ‌توانید خدمات کارواش خشک را به صورت کارواش درب منزل یا همان کارواش سیار دریافت نمایید.

استفاده از خدمات کارواش سیار درب منزل برای همیشه شما را از رفتن به کارواش و انتظار بیهوده در کارواش برای دریافت خدمات شستشوی اتومبیل بی نیاز می ‌کند. بنابرین شما می ‌توانید با سفارش کارواش درب منزل و شستشوی ماشین شما به روش کارواش سیار خشک با یک تیر دونشان را بزنید و از مزیت‌ های هر دو در جهت مراقبت از ماشین و صرفه جویی در زمان شما و آب استفاده نمایید!

آیا کارواش بدون آب روی رنگ خودرو خط و خراش می اندازد ؟

اولین سوالی که دارندگان اتومبیل هنگام انتخاب متد کارواش بدون آب نانو در ذهن خود دارند این است : آیا محصولات شستشوی ماشین بدون آب بی خطر هستند یا اینکه به رنگ ماشین آسیب می رسانند ؟! به طور دقیق ، یک محصول شستشوی ماشین بدون آب حاوی برخی مواد شیمیایی است که از روش تمیز کردن بدون اجرای آب پشتیبانی می کند. حتی بعضی اوقات ، اگر از بهترین مواد استفاده کنید ، ممکن است باعث کمرنگ شدن برخی از قسمت های سطح ماشین شود ، یا همچنین می تواند قابلیت های محافظت از رنگ را کمتر کند. از این رو این کار را باید به متخصصین حرفه ای و آموزش دیده شرکت آس بسپارید! اما جای نگرانی نیست ، زیرا بسیاری از محصولات شستشوی ماشین با کیفیت بالا ماشین شما را تمیزتر می کنند بدون اینکه به رنگ آسیب برساند. شما فقط باید یک محصول مناسب شستشوی ماشین بدون آب را انتخاب کنید و همچنین می دانید که چگونه از اسپری واکس ماشین بدون آب استفاده کنید تا به هیچ وجه به رنگ ماشین آسیب نرساند.

رایج ترین سوالات درباره کارواش سیار خشک :

کارواش سیار خشک چیست ؟

کارواش خشک استفاده از محصولات برای تمیز کردن ماشین است ( درست همان کاری که در کارواش سنتی با استفاده از آب انجام می شده است ). به کلامی ساده تر شستشوی ماشین خشک عمل استفاده از یکی از این محصولات برای تمیز کردن ماشین شما است.

علت انتخاب این روش چیست ؟

این متد منجر به صرفه جویی در وقت و هزینه شده و همچنین می تواند نتایج بهتری نسبت به روش های سنتی شستشوی خودرو داشته باشد. حتی در این متد در میزان مصرف آب به مقدار قابل توجهی صرفه جویی می شود.