نوسازی و بازسازی کابین آسانسور

وقتی نوبت به رقابتی نگه داشتن ساختمان شما می رسد ، کابین آسانسور می تواند فکر ثانویه باشد و همچنین در صورت قدیمی بودن می تواند تصویری از خرابی بقیه تاسیسات ساختمان شما ایجاد کند. اگر کابین آسانسور شما نامناسب و قدیمی به نظر می رسد یا بوی بدی دارد ، در حال حرکت به سمت ساختمان کلاس B هستید. دو دلیل عمده نوسازی اتاق آسانسور زیباسازی و بهبود کدهای استاندارد آن می باشد. برای خلاصی کابین‌ ها از مواد خطرناک مانند محصولات حاوی فرمالدئید ، خدمات نوسازی کابین آسانسور نیز در نظر گرفته شود. اگر کابین‌ ها اورجینال هستند و در حال ارتقای سایر بخش‌ های { اورجینال = اصلی } ساختمان هستید ، توصیه می‌ شود کابین‌ های آسانسور را همزمان ارتقا دهید تا تکمیل‌ کننده سایر قسمت های ساختمان شما محسوب شود. نکته بسیار مهم در این مورد این است نوسازی کابین ، آسانسورها را بهتر یا سریع‌ تر نمی‌ کند. باید سرمایه‌ گذاری اضافی برای ارتقای کنترل‌ ها ، تجهیزات سیگنال ، اپراتور درها و سایر اجزای اصلی را همزمان در نظر بگیرید.

تکنسین های حرفه ای هلدینگ ساختمانی آس توصیه می کنند که اگر هدف شما بازسازی ونوسازی کابین آسانسور ساختمانتان است ، همکاری با طراحان داخلی یا معماران که ممکن است از کدهای آسانسور آگاه نباشند ، بهترین مسیر نیست. این خدمات باید توسط یک پیمانکار آسانسور واجد شرایط که دارای مجوز کار بر روی آسانسور است انجام شده یا توسط آن نظارت شود. در غیر این صورت ، آسانسورها ممکن است خاموش شوند یا باعث جراحت یا مرگ شوند. آسانسور ساختمان شما هم باید زیبا باشد و هم کاربردی! آیا اتاق آسانسور شما دارای علائم فرسودگی است ؟ آیا قدیمی به نظر می رسد ؟ در این صورت قطعا زمان نوسازی کابین آسانسور فرا رسیده است.

نوسازی اتاق آسانسور چیست ؟

نوسازی آسانسور ( یا مدرن‌ سازی آسانسور) فرآیند ارتقاء بخش‌ های حیاتی آسانسور است تا بتواند فناوری‌ های جدید را مدیریت کند ، عملکرد بهتری داشته باشد ، ایمنی را بهبود بخشد و حتی ظاهری زیبا به دست آورد. اکثر آسانسورها برای ارائه خدمات حدود 30 تا 40 سال ساخته شده اند ( اگرچه برخی از آسانسورهای 50 ساله یا بیشتر هنوز در حال استفاده هستند ) ، تا زمانی که فواصل سرویس مشخص شده و تعمیر و نگهداری/بازرسی دوره ای توسط سازنده دنبال شود. با افزایش طول عمرآسانسور و از آنجایی که یافتن یا تعویض تجهیزات آسانسور به طور فزاینده ای دشوار می شود ، همراه با تغییرات کد و بدتر شدن عملکرد سواری، تعمیرات اساسی آسانسور ممکن است به صاحبان ساختمان پیشنهاد شود. به طور معمول ، نوسازی اتاق آسانسور بر تجهیزات کنترل کننده ( قسمتی از آسانسور که حرکت آسانسور را در طبقات کنترل می کند ) ، ماشین آلات بالابر و موتورها ( بخشی از آسانسور که بار سنگین را انجام می دهد ) ، سیم کشی برق و دکمه های دستگاه تاثیر می گذارد. کابین ( کنترل چراغ‌ ها ، طبقات مقصد و غیره ) حتی مسیرهای درها نیز گاهی تغییر و تغییر می‌ کنند!

برای شروع انجام خدمات بازسازی کابین آسانسور ، باید یک طرح نوسازی آسانسور ایجاد شود. این کار معمولا با کمک یک شرکت خدمات آسانسور همچون هلدینگ آس انجام می شود که می تواند نوسازی را نیز انجام دهد. این فرآیند تعیین می‌ کند که کدام قسمت‌ های آسانسور باید مدرن‌ سازی شوند ، دامنه فرآیند و مهم‌ تر از همه ، اطمینان از رعایت کدها. پس از انجام این کار، تا زمانی که آسانسور از سرویس خارج نشود باید خدمات تعمیر و نگهداری اسانسور پیشگیرانه انجام شود. در این مدت آسانسور از سرویس خارج می شود ، بنابراین مالکان ساختمان باید این خسارت را جبران کنند. این شامل مسیرهای رفت و آمد در ساختمان ، ایجاد طرح های اضطراری و غیره است. این موضوع بسیار حائز اهمیت و مورد نیاز است ، زیرا بسته به میزان بازسازی و نوسازی انجام شده ، تعداد آسانسورها و اندازه ساختمان ، کل فرآیند ممکن است از چند ماه تا یک سال کامل طول بکشد. هنگامی که فرآیند تکمیل شد ، شرکت خدمات ساختمانی آس باید بررسی های لازم را انجام دهد تا اطمینان حاصل گردد که آسانسور آماده به کار بوده و ساکنین می توانند با خیال راحت از آن استفاده نمایند!

شرایط برای بازسازی کابین آسانسورها ممکن است بر اساس کد ایمنی آسانسور در برخی کشورها متفاوت باشد. با این حال اکیدا به صاحبان ساختمان توصیه می شود که قبل از شروع پروژه ساخت و ساز با تکنسین های حرفه ای و مجرب شرکت آس مشورت کنید.

مزایای نوسازی و بازسازی کابین آسانسور

اگر در دفتری با آسانسور کار می کنید ، به خوبی می توانید با ناراحتی دیر رسیدن به محل کار به دلیل صف طولانی در آسانسور یا توقف آسانسور در هر طبقه یا هر مشکل دیگری که مربوط به آسانسور است ، ارتباط برقرار کنید. اگر سرعت حرکت و یا توقف آسانسور پایین است ، قطعا زمان نوسازی اتاق آسانسور ساختمان شما فرا رسیده است. نوسازی آسانسور یا بازسازی کابین اسانسور فرآیند انجام ارتقاء بخش های مهم تجهیزات است. هدف آن بهبود استانداردهای ایمنی و عملکردی است که در طول زمان بدتر شده است. معمولا نوسازی آسانسور بر موتورهای در حال حرکت و تجهیزات کنترل کننده تاثیر می گذارد. با این حال بسیاری به منظور بازسازی زیبایی شناسی نیز به دنبال آن هستند. شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که آیاد نوسازی کابین آسانسور ضروری است ؟‍ به طور معمول ، طور عمر مفید یک آسانسور 20 سال می باشد. قابلیت های عملکرد آن پس از یک نقطه خاص شروع به کاهش می کند که منجر به مشکلاتی مانند خرابی ، تعمیر و نگهداری مکرر، حرکت کند و غیره می گردد. نوسازی آسانسور می تواند عملکرد آسانسورها را بهبود بخشد و آنها را کارآمدتر و قابل اطمینان تر کند. همچنین به صرفه جویی در هزینه های تعمیر و نگهداری کمک می کند ، زیرا تمام قطعات قدیمی با قطعات جدید و مدرن جایگزین می شوند که آسانسور را برای مدت طولانی بدون مشکل نگه می دارد. در ادامه قصد داریم شما را با مزایای بالقوه نوسازی اتاق آسانسور بیشتر آشنا کنیم!

نوسازی کابین آسانسور

افزایش کارایی

مدرن سازی آسانسورها ، کارایی آنها را افزایش می دهد. متخصصین مجرب و کارآزموده شرکت آس با نوسازی اتاق آسانسور ، راندمان آسانسورها را به طور چشمگیری افزایش می دهند. یکی دیگر از مزایای مدرنسازی آسانسورها ، بهبود سیستم تخصیص محور مقصد است. با کمک این سیستم ، آسانسورها سفرهای کوتاه تری را با تعداد توقف کمتر در طبقات مختلف انجام می دهند. همه اینها به طور یکپارچه ترکیب می شوند تا کارایی عملیاتی آن را افزایش دهند.

مصرف انرژی کمتر

نوسازی آسانسورها در کاهش مصرف انرژی به مقدار قابل توجه و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری کمک شایانی می کند.

نوسازی اتاق آسانسور

کاهش صدای الکترومغناطیسی

صدای الکترومغناطیسی می تواند برای کامپیوترها و شبکه های بی سیم مضر باشد. هر چه میزان صدا بیشتر باشد ، میزان آسیب وارده نیز بیشتر است. نوسازی کابین آسانسورها می تواند به نگه داشتن این سر و صدا در یک سطح خاص کمک کند.

بهبود قابلیت اطمینان

آسانسورهای قدیمی و نامطمئن شانس بیشتری برای خراب شدن دارند. آنها می توانند بین طبقات متوقف شوند ، به طور کامل از کار بیافتند یا خرابی موقت داشته باشند. وقتی روی نوسازی آسانسور سرمایه گذاری می کنید ، به راحتی می توانید مطمئن شوید که هیچ کدام از اینها اتفاق نمی افتد.

کاهش نیاز به تعمیر و نگهداری

برای اداره یک مکان به شیوه ای کارآمدتر ، باید اقدامات صرفه جویی در هزینه ها انجام شود. اما هزینه های سرویس و تعمیر مداوم آسانسور کمکی به چنین اقداماتی نخواهد کرد. اینجاست که نوسازی و بازسازی کابین آسانسور مفید است. در این خدمات هر قطعه قدیمی با قطعات جید جایگزین می شوند. با انجام این کار آسانسور برای مدت طولانی بدون مشکل باقی می ماند. در پایان به شما کمک می کند تا مقدار زیادی پول را که در غیر این صورت صرف تعمیر و نگهداری می کردید ، صرفه جویی کنید.

ایمنی بالا

یکی از مهم ترین دلایلی که باید به سمت نوسازی اتاق آسانسور رفت ، ارتقای ایمنی آسانسور است که همتراز با استانداردهای فعلی باشد. هزینه ای که برای نوسازی آسانسور می پردازید در نهایت ارزش آن را خواهد داشت ، زیرا می توانید استانداردهای ایمنی آسانسور خود را بهبود ببخشید.

گاهی اوقات سرویس و تعمیر آسانسور چاره ساز نیست ، قطعات به راحتی پیدا نمی شوند و در بیشتر موارد بهترین راه حل مدرن سازی و بازسازی کابین آسانسور است. نوسازی آسانسور مصرف انرژی را کاهش می دهد ، ارزش اموال را افزایش داده و ایمنی کلی مسافران را بهبود می بخشد. اما آیا این حرکت برای آسانسورهای شما مناسب است؟ در اینجا همه مواردی که بدانید را برایتان شرح داده ایم! شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که زمان مدرنسازی آسانسور چه زمانی است ؟ آسانسور شما چند ساله است؟ آسانسورهای هیدرولیک معمولا 20 تا 25 سال عمر می کنند در حالی که آسانسورهای کششی سقفی حدود 30 سال عمر می کنند. آسانسورهای کششی بدون اتاق ماشین (MRL) به دلیل اتکا به کنترل‌ کننده‌ های کامپیوتری و مواد سبک‌ تر، کوتاه‌ ترین طول عمر ( 10 تا 15 سال ) را دارند.

هنگامی که یک آسانسور به طول عمر خود نزدیک می شود یا از آن فراتر می رود ، اجزا شروع به سایش می کنند و هزینه تعمیرات گران تر می شوند. یافتن قطعات جایگزین منسوخ ، گران یا دشوار ( اگر نه غیرممکن ) می شود و هر چه یافتن قطعات سخت تر باشد ، آسانسور مدت بیشتری از کار خارج می شود. این اختلالات می تواند هم برای صاحبان ساختمان و هم برای مسافران آسانسور یک کابوس باشد ، به خصوص در ساختمان های پرتردد مانند بیمارستان ها ، هتل ها و مراکز تجاری! پیمانکاران واجد شرایط شرکت آس قادر خواهند بود تشخیص دهند که چه زمانی یک سیستم به پایان چرخه عمر قابل استفاده خود نزدیک می شود تا یک استراتژی نوسازی را توسعه دهند. مدرنیزاسیون فرآیندی نیست که بتوان با عجله انجام داد. هر چه مالک ساختمان زودتر برای نوسازی آماده شود ، فرآیند آسان‌ تر خواهد بود. اگرچه سن دلیل اصلی ارتقا و نوسازی آسانسور است ، استفاده کلی از تجهیزات باید در نظر گرفته شود. آسانسور 20 ساله ای که فقط چند بار در هفته استفاده می شود ممکن است طول عمر بیشتری نسبت به آسانسوری که ده ها بار در روز استفاده می شود داشته باشد.

در هر صورت، مطمئن شوید که یک برنامه تعمیر و نگهداری آسانسور دارید. این یک قرارداد ماهانه است که شامل بازرسی های معمول ، از بالا به پایین و خدمات آسانسور شما می شود. طرحی مانند این از این جهت ضروری است که تجهیزات و مسافران شما را ایمن نگه می دارد و در عین حال به شما کمک می کند تا از هزینه های تعمیر فوق العاده بالا جلوگیری کنید.

روند نوسازی کابین آسانسور

هر بازسازی کابین آسانسور منحصر به فرد است ، بنابراین روند برای هر سیستم متفاوت به نظر می رسد. به طور کلی اجزای زیر در فرآیند نوسازی مورد هدف قرار می گیرند :

  • سیستمهای کنترل
  • سیم کشی
  • وسایل و تجهیزات ثابت
  • واحدهای برق
  • اپراتور درب
  • مجموعه های سوپاپ
  • ماشین آلات بالابر
  • مجموعه موتور ژنراتور
  • قاب و پرکننده های ضد وزن

نوسازی یک کار مهم برای هر ساختمان است. در اینجا چند ملاحظات لجستیکی را باید در نظر داشت :

  1. برای تکمیل کار به یک پیمانکار آسانسور دارای مجوز نیاز دارید.
  2. قبل از شروع کار نوسازی اتاق آسانسور ، باید مجوزهای محلی و شهری را دریافت کنید.
  3. شما باید درک درستی از برنامه پروژه و زمان خرابی آسانسور داشته باشید.
  4. ممکن است سایر مشاغل برای سیستم های اعلام حریق ، ارتقاء تابلوهای برق ، سیستم های HVAC و غیره نیاز به کار داشته باشند.

مدرن سازی همچنین می تواند بازده انرژی آسانسورهای شما را افزایش دهد که معمولا 2 الی 5 درصد از کل انرژی مصرفی یک ساختمان را تشکیل می دهد. فناوری آسانسور امروزی سال نوری جلوتر از 30 سال پیش است – همه چیز از روشنایی گرفته تا سیستم الکتریکی را می توان ارتقا داد تا به شما در کاهش هزینه های انرژی کمک کند. به عنوان مثال تبدیل یک موتور DC به یک موتور AC به انرژی کمتری نیاز دارد و گرمای کمتری تولید می کند که منجر به کاهش قبض برق و کاهش بارگذاری BTU می شود. اگر آسانسور از نظر مکانیکی سالم است اما می تواند از طراحی تازه استفاده کند ، نوسازی توصیه می شود. اگر در حال ارتقای قسمت های مختلف ساختمان خو هستید و می خواهید کابین آسانسور نیز با این نوسازی مطابقت داشته باشد ، قطعا باید بازسازی کابین آسانسور را در نظر بگیرید. بازسازی کابین صرفا برای اهداف زیبایی است. هیچ ارتقای مکانیکی انجام نخواهد شد. برخی از رایج ترین تعمیرات کابین عبارتند از :

  • درها
  • نورپردازی
  • دکمه های تماس
  • کفپوش کابین آسانسور
  • پانل های سقف
  • پانل های دیواری

مطالب پیشنهادی