نصب و راه اندازی استخر

نصب و راه اندازی استخر

در این مقاله سعی داریم گام های مرحله به مرحله پایه ای و اساسی نصب استخر را برایتان شرح دهیم. وقتی یکی از طراحان شرکت آس برای مشاوره و برآورد رایگان با شما ملاقات می کند ، می تواند هر مرحله را با جزئیات بیشتری توضیح دهد. در حقیقت پس از امضای قرارداد ، یک برنامه سفارشی و دقیق جهت روند ساخت استخر به شما تحویل داده می شود.

محاسبه قیمت و هزینه خدمات استخر

مراحل نصب و راه اندازی استخر :

مرحله اول : طراحی و نقشه ریزی اولیه استخر

برای شروع ابتدا یک نقشه اولیه طراحی می شود. معماران ما این کار را با رنگ آمیزی طرح روی زمین در حیاط شما ، جایی که استخر در آن قرار خواهد گرفت ، شروع می کنند. متخصصین ما قبل از شروع حفاری اطمینان حاصل می کنند که شما از طرح نهایی راضی هستید. این مرحله از نصب و راه اندازی استخر هفته ها طول می کشد و این می تواند به تعداد بازنگری های لازم برای تکمیل طرح بستگی داشته باشد.

مرحله دوم نصب استخر : حفاری

این اولین مرحله از ساخت استخر شما است. طرح ریزی و حفاری در یک روز انجام می شود. شما با ناظر ساختمانی و خدمه حفاری ملاقات خواهید کرد که استخر را چیدمان می کنند. پس از تایید موقعیت و ارتفاع استخر ، ما با حفاری استخر به جلو حرکت خواهیم کرد. اگر خاک اضافی وجود داشته باشد که نمی تواند در حیاط درجه بندی شود ، این روز برداشته می شود. این زمانی است که خاک های اضافی حیاط شما برداشته می شود. ناظر ساخت و ساز ما همچنین محل تجهیزات فیلتر شما و جعبه های اتصال نور را تایید می کند.

مرحله سوم : نصب و تقویت پایه های فلزی استخر

این مرحله جایی است که ستون فقرات استخر شما شکل گرفته و ساخته می شود. تنظیمات فولاد قدرت استقامتی پوسته گانیت ( سیمان آبکی که توسط دستگاه تپانچه مانندی بر روی سیم بندی یا بدنه‌ پولادی پاشیده می ‌شود و پس از سفت شدن تبدیل به دیواره‌ محکمی می ‌گردد و در ساختن استخر و غیره کاربرد دارد ) را اضافه می کند. در حقیقت این مرحله از نصب و راه اندازی استخر مرحله ای است که پوسته استخر تشکیل می شود. برای این بخش از ساخت و ساز باید از منبع آب در فضای باز شما استفاده شود.

مرحله چهارم نصب و راه اندازی استخر

لوله کشی یکی از مهم ترین مراحل نصب و راه اندازی استخرهای شنا محسوب می شود. لوله کشی همان چیزی است که سیستم گردش آب را حفظ می کند. ویژگی هایی که برای استخر خود انتخاب کرده اید می تواند عاملی برای پیچیدگی کار لوله کشی باشد. لوله کش سیستم گردش آب و سیستم تخلیه اصلی و همچنین کفگیر را نصب می کند. تمام سیستم های جریانی که مطابق با طرح شما درخواست می شوند مانند جت ها ، جت های عرشه ، محل تخلیه و هرگونه ویژگی اضافی که انتخاب کرده اید ، در این زمان نصب می شوند. این ویژگی هایی که در آب استخر فیلتر می شوند نیز بخشی از مراحل لوله کشی هستند. این بخش از فرآیند یک هفته طول می کشد ، اما نیازمند مجوزهای لازم برای برق و لوله کشی می باشد.

مرحله پنجم : بتون پاشی

در روزهای آینده از فرآیند نصب و راه اندازی استخر ، بتون تحت فشار قرار گرفته و با توجه به طراحی استخر شما داخل قسمت حفاری شده ریخته می شود. متخصصین آموزش دیده شرکت آس در کار با تجهیزات سنگینی که برای جمع آوری بتن و سپس شکل دادن به استخر ، آبگرم و حتی پله های استخر شما لازم است مهارت های لازم را دارند. نهایتا سه روز زمان برای خشک شدن بتون نیاز دارید.

مرحله ششم : کف سازی و نصب کاشی ها

این مرحله تاثیر به سزایی در زیباسازی ظاهر استخر شما دارد. از کاشی ها به درخواست شما برای تزئین پارامتر استفاده می شود. مرحله کاشی و کف سازی تقریبا نزدیک به یک هفته طول می کشد. این نیز به طراحی و متر مربع طرح انتخابی شما بستگی دارد. اکنون مشاهده خواهید کرد که کارهای نصب و راه اندازی استخر شما رو به اتمام می باشد. سردیوار ، کاشی و در صورت نیاز سنگ روکار دیواره های استخر شما نصب خواهند شد.

مرحله هفتم : اتمام قسمت داخلی استخر

تکنسین های آس مجرای لوله / سیم را از جعبه برق اصلی خانه به تجهیزات و سایر مکان های مشخص شده در نقشه ترانشه کرده و نصب می کنند. در صورت استفاده از بخاری گازی یا BBQ ، خطوط گاز از کنتور اصلی گاز در جلوی خانه تا تجهیزات تعیین شده هدایت می شوند.

از ماله برای ایجاد خمیر سطح استفاده می شود. پوشش داخلی پوشش بتونی است که روی کف و دیواره های استخر شنا اعمال می شود. آب بلافاصله پس از مراحل گچ کاری در استخر قرار می گیرد. پس از نصب تجهیزات فیلتر استخر ، در این زمان نیاز است که برق و گاز به هم متصل شوند. به محض بررسی اتصالات برق و گاز ، می توان برنامه ریزی نصب را انجام داد. اگر از پیمانکار خود برای نصب عرشه استفاده می کنید ، این مسئولیت پیمانکاران عرشه است که قبل از تایید بازرسی های مناسب مخصوص خندق برای اتصال گاز و برق را بررسی کند. همچنین این مسئولیت شماست که عرشه نصب شده از هرگونه عقب نشینی یا محدودیت در سطح شهر فراتر نرود و هیچ مانعی برای آن ایجاد نکند و مقدار کفپوش از مجموع پوشش کلی بیش از حد نباشد. پس از اتمام کف سازی ، نوبت به نصب نرده در اطراف استخر می رسد.

مرحله هشتم : راه اندازی استخر

در فاز راه اندازی استخر شما تقریبا آماده شنا کردن است! تکنسین های راه اندازی وظیفه آزمایش استخر شنا برای اطمینان از عملکرد صحیح آن را دارند. به عنوان مثال تکنسین ها پمپ گردش آب را بررسی کرده و تایمر را تنظیم می کنند. بسته به طراحی ، این کار تعیین کننده کار کلی است که تکنسین باید انجام دهد. همچنین تکنسین های تازه کار استخر و عرشه کاشی را کاملا تمیز می کنند. زمانی که فرچه زدن و اسکراب استخر به اتمام رسید ، تکنسین ها شروع به متعادل سازی و تنظیم سطح کلر آب می کنند. کلر در طی چند روز اضافه می شود تا اطمینان حاصل شود که مقدار مناسبی اضافه گردیده است! این فرآیند حدود یک روز طول می کشد ، اگرچه برای پر کردن کامل آب استخر ، چند روز دیگر زمان نیاز است.

مرحله نهم : پوشش نهایی عرشه

پوشش نهایی نقاشی روی عرشه زده می شود. این آخرین مرحله برای تکمیل مراحل نصب و راه اندازی استخر محسوب می شود. نقاشی اعمال شده به استخر درخشش می بخشد و 12 ساعت زمان خشک شدن طول می کشد. این روند طی یک روز و نیم کامل می شود. هنگامی که استخر شما به سطح آب مناسب رسید ، ما برای شروع تجهیزات فیلتر شما باز خواهیم گشت و اطمینان حاصل خواهیم کرد که تمام اجزای آن به درستی کار می کنند. پس از اتمام روند نصب و راه اندازی استخر ، تمامی دستورالعمل لازم جهت سرویس و نگهداری استخر برای صاحبان استخر شرح داده می شود.

مراحل بک واش فیلتر استخر

تغییر وضعیت کلید فیلتر به حالت خاموش

کلید روشن / خاموش فیلتر را به موقعیت خاموش تبدیل کنید. کلید روشن / خاموش را در فیلتر استخر خود ، معمولا نزدیک فشار سنج قرار داده و آن را خاموش کنید. این کار را همیشه قبل از خاموش کردن فیلتر انجام دهید ، قبل از اینکه سوپاپ چند پورت را برای شستشوی مجدد فیلتر حرکت دهید ، در غیر این صورت می توانید واشر دایورتر را در داخل شیر بشکنید. وقتی فشار سنج روی فیلتر شنی شما 10psi بالاتر از حد معمول است یا در سطحی که هنگام تنظیم فیلتر کار می کند ، باید فیلتر را دوباره شستشو دهید.

شلنگ بک واش استخر را با گیره شلنگ به نازل بک واش وصل کنید. گیره شلنگ را از انتهای شلنگ بک واش بلغزانید و انتهای شلنگ را روی نازل بک واش فیلتر استخر قرار دهید. پیچ روی گیره شلنگ را با پیچ گوشتی در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا جایی که برای ایجاد اتصال ایمن تا انتها محکم شود. هنگام بک واش فیلتر استخر ، فشار آب زیادی وجود خواهد داشت، بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید که شلنگ بسیار محکم به نازل شستشو متصل شده است و در حین کار نمی ترکد و آب استخر را به همه جا نمی ریزد.

*** هشدار : در مورد مجوزهای لازمبرای تخلیه آب استخر با اداره محلی آب و فاضلاب محل زندگی خود مشورت کنید. ممکن است به شما اجازه داده شود که انتهای دیگر شلنگ بک واش را به داخل یک لوله کشی تخلیه خانه خود هدایت کنید ، اما مهم است که اطمینان حاصل کنید که از مقررات محلی پیروی می کنید تا از جریمه و آسیب های محیطی جلوگیری کنید. ***

سوپاپ چند پورت را از موقعیت فیلتر به حالت بک واش بچرخانید. شیر چند پورت را روی سیستم فیلتر قرار دهید ، به عبارت دیگر شیر دارای برچسب عملکردهای مختلف و دسته را به موقعیتی برگردانید که ” بک واش ” نوشته شده است. شیر سوئیچ روشن / خاموش فیلتر را دوباره بررسی کنید تا قبل از حرکت دادن شیر چند منظوره ، از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنید تا به سیستم فیلتر آسیب نرساند.

در این مرحله از بک واش فیلتر استخر ، فیلتر را روشن کرده و بگذارید تا کار کند تا آب کاملا پاک شود. شیر روشن / خاموش فیلتر را دوباره به حالت ” روشن ” برگردانید و آب را در شیشه دید تماشا کنید. وقتی آب کاملا شفاف شد ، بدین معناست که شما شستشو را به درستی انجام داده اید. این کار معمولا حدود 1 دقیقه طول می کشد ، اما بسته به میزان کثیف بودن فیلتر ، زمان می تواند متفاوت باشد.

فیلتر را خاموش کرده و شیر چند پورت را از بک واش حرکت دهید و روی حالت شستشو قرار دهید. شیر روشن / خاموش فیلتر را به ” خاموش ” تغییر دهید. دسته شیر چند پورت را به قسمتی بچرخانید که ” شستشو ” دهید ، بچرخانید. عملکرد شستشو قبل از روشن کردن مجدد فیلتر ، کثیفی باقی مانده فیلتر را از بین می برد. فیلتر را روشن کرده و اجازه دهید 30 ثانیه کار کند. برای شروع عملکرد شستشو ، فیلتر را دوباره روشن کنید. بگذارید حدود 30 ثانیه کار کند تا آخرین آلودگی و آوار از طریق شلنگ شستشوی دفع شود. در این مرحله آب شفاف به نظر می رسد ، بنابراین فقط تا 30 بشمارید و بعد از آن شستشو انجام می شود. فیلتر را خاموش کنید ، شیر چند پورت را روی فیلتر تنظیم کنید و فیلتر را روشن کنید. فیلتر را خاموش کنید تا عملکرد شستشو متوقف شود. دسته شیر چند پورت را به حالت ” فیلتر ” برگردانید و فیلتر را دوباره روشن کنید تا دوباره فیلتر استخر به صورت عادی شروع شود. فشار سنج فیلتر اکنون دوباره در سطح عملکرد منظم خود خوانده می شود.

جهت مشاهده سایر مطالب مرتبط به صفحه تاسیسات و جهت مشاهده تمامی مقالات آس به صفحه مقالات مراجعه نمایید.