0
سبد خرید خالیست.

نحوه صفرشویی خودرو

نحوه صفرشویی خودرو

نحوه صفرشویی خودرو / نحوه صفرشویی موتور ماشین

معمولا این سوال برای همه پیش می آید که ” تفاوت صفرشویی با کارواش چیست ؟ ” برای کسانی که علاقه ای به خودرو ندارند ، این سوال اصلا مهم نیست. با این حال ، همه ما باید به خودروی خود اهمیت بدهیم و سعی کنیم هر چند وقت یکبار از خدمات صفرشویی بهره مند شویم تا ماشینی تمیز داشته باشیم. قبل از آشنایی با نحوه صفرشویی خودرو ، ابتدا باید بدانیم صفرشویی خودرو چیست. پس با آس همراه باشید!

صفرشویی

صفرشویی خودرو چیست ؟

به عبارت ساده ، صفر شویی به معنای تمیز کردن خودرو از بالا تا پایین با استفاده از ابزارها و محصولات تخصصی است. صفرشویی خودرو شامل تمیز کردن و نو کردن قسمت های داخلی و خارجی خودرو است. هدف از این کار بازگرداندن نقاشی با از بین بردن خراش ها یا علامت های چرخان است که باعث می شود اتومبیل تقریبا کاملا جدید به نظر برسد ، درست مانند روز اولی که آن را خریده اید!

صفرشویی خودرو چیست

در کارواش معمولی فقط کثیفی و گرد و خاک قسمت بیرونی خودرو پاک می شود و اگر بخواهید قسمت داخلی را تمیز کنید ، شاید فقط بتوانید اندکی گرد و خاک داخل ماشین را پاک کنید اما در طریقه صفرشویی خودرو تمامی قسمت ها با جزئیات تمیز می شوند. خدمات صفرشویی آس به گونه ای است که با تمیز کردن ، پولیش زدن و جارو زدن ماشین شما مثل روز اولش می شود! متخصصان آس از تکنیک های خاص برای قسمت بیرونی خودرو و واکس زدن و پاک کردن لکه های قسمت داخلی و چرم ماشین استفاده می کنند.

وقتی افراد از اصطلاحات ” صفرشویی ماشین ” و ” شستشوی ماشین ” به جای یکدیگر استفاده می کنند ممکن است گیج کننده باشد ، اما تفاوت های عمده ای بین این دو وجود دارد. اگرچه شباهت هایی بین این دو پروسه وجود دارد ، اما کارهایی که در صفرشویی ماشین انجام می شود بسیار عمیق تر است. در خدمات صفر شويي خودرو ، ابتدا با جارو زدن و تمیز کردن روند کار آغاز می شود. پس از آن ، با استفاده از ابزارهای تخصصی تر و لوازم مخصوص ، متخصصین بسیار عمیق تر به ماشین شما می رسند. سرانجام ، پس از دستیابی به یک تمیزکاری بسیار دقیق ، متصدیان خودرواز محصولات نانو برای بهبود ظاهر اتومبیل شما و محافظت از آن در برابر آلودگی و آسیب های بعدی استفاده می کنند.

تفاوت بین کارواش و صفرشویی خودرو چیست ؟

اکنون که می دانیم صفرشویی چیست ، قبل از اینکه در ادامه صحبت های دیگری درباره این موضوع انجام دهیم می خواهیم به سرعت تفاوت های بین کارواش سنتی و صفرشویی را ترسیم کنیم. سوای هزینه ، زمان کارواش معمولی بین ده تا بیست دقیقه است ( از شستن تا خشک کردن ) که هم به صورت دستی و هم با استفاده از دستگاه صورت می گیرد که برای تمیز کردن قسمت بیرونی ماشین از برس و صابون و آب استفاده می شود. در واقع کارواش سنتی یک روش تمیز کردن سطحی است ، در حالی که در صفرشویی ماشین با جزئیات تمام شسته می شود.

نحوه صفرشویی ماشین :

طریقه صفرشویی خودرو شامل دو بخش کلی است :

  1. تمیز کردن قسمت درونی ماشین
  2. تمیز کردن قسمت بیرونی ماشین

قصد داریم هر مرحله را برایتان تجزیه کنیم ، بنابراین شما می دانید که دقیقا در هر فاز انتظار چه چیزی را باید داشته باشید. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد روند کار از تکنسین خود سوال کنید ، زیرا اکثر آنها دوست دارند هنر جزئیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

صفرشویی قسمت بیرونی خودرو :

با شست و شوی قسمت بیرونی شروع می کنیم تا تمامی گرد و خاک ها از بین بروند. اجازه دهید صابون کف کند تا جرم و خاک و گل های سفت شده نرم شوند تا به راحتی بتوانید آن ها را از روی سطح پاک کنید. در مرحله بعد ، با استفاده از برس های مخصوص و تمیز کردن چرخ ها تمام گرد و غبار و کثیفی های چرخ ها ، کالیپرهای ترمز و غیره از بین می رود. چرخ ها معمولا کثیف ترین قسمت های ماشین هستند! پس از تمیز کردن چرخ ها ، قسمت های رنگ زده شده از بالا به پایین شسته و خشک می شود ( با استفاده از دستکش های بلند و دستمال های مایکروفایبر ). در صورت لزوم رنگ جلا داده می شود تا هرگونه خراش کم ، اکسیداسیون و علامتی از بین برود.

در طریقه صفرشویی خودرو می توانید رنگ ماشین را به صورت دستی و یا با دستگاه پولیش کنید. این کار یکی از زمان برترین کارها در خدمات صفر شویی است که بسته به نوع ماشین و شدت رنگ تفاوت خواهد داشت. در نهایت رنگ واکس زده می شود تا لایه محافظتی اضافی موم خمیری بر پایه کارنوبا ایجاد شود. این محافظت اضافه شده باعث درخشش قابل توجهی نیز می شود. الباقی قسمت های بیرونی مانند پنجره ها و سایر قسمت های لاستیکی صیقل داده شده و به روش هوشمندانه ای تمیز می شوند. تمام گوشه های بدنه خودرو و قسمت بیرونی خودرو صیقل داده می شود تا درخششی بر روی خودرو ایجاد شود.

طریقه صفرشویی قسمت بیرونی خودرو

نحوه صفرشویی داخل ماشین :

تمامی لوازم و اثاثیه داخل ماشین به طور کامل جارو زده شده و با شامپو تمامی لکه ها و کثیفی ها تمیز می شوند. اگر داخل ماشین چرمی باشد ، اغلب برای از بین بردن کثیفی های عمیق از مواد پاک کننده مخصوص استفاده می شود. پلاستیک و وینیل نیز کاملا و به روشی صحیح تمیز می شوند. در آخر شیشه های داخلی نیز تمیز و صیقل داده می شوند.

شستن موتور ماشین یکی از مهم ترین گزینه های صفر شویی خودرو است که البته اغلب مواقع همه این مورد را انتخاب نمی کنند. دلیل این امر این است که اغلب مواقع هیچ کس به موتور زیر کاپوت ماشین خود اهمیت نمی دهد و فقط ظاهر خودرو مهم است. با تمیز کردن موتور ماشین می توانید مشکلات آن را سریع تر و آسان تر پیدا کرده و حل کنید. مکانیک ها دوست دارند بر روی یک موتور تمیز کار کنند و اگر صاحب خودرو قبل از فروش آن از خدمات صفرشویی استفاده کرده باشد ، یک موتورر تمیز می تواند تاثیر بزرگی بر چگونگی نگهداری یک اتومبیل بگذارد.

در این مرحله تمامی سطوح سخت خودرو داشبور وینیلی و یا پلاستیکی و قطعات کنسول باید تمیز شوند. اگر فضای داخل خودروی شما نسبتا تمیز باشد ، دیگر نیازی به تمیز کننده های بسیار قوی ندارید. متخصصین آس تمامی سطوح سخت داخل خودروی شما را با بهترین مواد تمیز کرده و در آخر ضدعفونی می کنند. صندلی های چرمی نیاز به مراقبت ویژه دارند ، زیرا صابون ها و مواد شیمیایی آن را خشک کرده و منجر به کمرنگ شدن و ترک خوردن می شوند. برای تمیز کردن سریع و محافظت از آنها باید از واد غیر شیمیایی و مناسب استفاده نمود. برس های نرم موجود می تواند لکه ها و کثیفی ها را از بین ببرد. برای لکه های سخت می توان از مرکبات رقیق یا شوینده آلی استفاده کرد. برای شست و شوی خودرو باید از قسمت بالا به سمت پایین حرکت کنید. هرگز اجازه ندهید که خودرو در هوا خشک شود ، زیرا این کار باعث ایجاد لکه های روی سطح آن می شود. از دستگاه های میکروفایبر برای خشک کردن باید استفاده شود.

نحوه صفرشویی موتور ماشین

مرحله اول = برنامه ریزی کنید

در حالت ایده آل ، یک روز گرم را انتخاب کنید. هوای گرمتر ، به ویژه رطوبت کم با کمی باد ، به خشک شدن موتور و اجزای سازنده پس از اتمام صفرشویی کمک می کند. اگر ماشین شما روشن بوده ، کاپوت را به سمت بالا برگردانید و اجازه دهید حداقل 15 دقیقه موتور خنک شود. اجزای موتور داغ نه تنها می توانند شما را بسوزانند ، بلکه در صورت پاشش با آب خنک در اثر انقباض سریع آسیب می بینند.

مرحله دوم = برداشتن کاورها

پوشش پلاستیکی زیر کاپوت را بردارید. آن ها را می توانید جداگانه تمیز کنید. همچنین ترمینال منفی را از باتری جدا کنید. این به شما کمک می کند در صورت خیس شدن اجزای الکتریکی آسیب نبینند. در صورت تمایل می توانید باتری را نیز بردارید. قبل از آغاز خدمات صفرشویی خودرو ، با استفاده از کیسه های پلاستیکی اجزای الکتریکی حساس مانند باتری ، سیم های اشتعال و واحد کنترل موتور پوشانده می شوند. اگر در زیر کاپوت ورودی هوای موتور قرار داشته باشد ، باید آن را نیز بپوشانید. محافظت از این لوازم الکترونیکی به شما امکان می دهد تا با خطر کمتری در آسیب رساندن به هر چیزی ، تمیزکاری دقیق تری انجام دهید.

شستشوی موتور ماشین

مرحله سوم = چربی زدایی در صفرشویی موتور خودرو

در نحوه صفرشویی موتور خودرو تمام محفظه موتور با اسپری های چربی زدا پوشانده می شوند. بسته به اینکه موتور شما چقدر کثیف باشد ، نیازی به اسکراب نخواهید داشت. با این حال ، در بعضی از مناطق ، مانند پوشش سوپاپ ممکن است روغن و خاک سال ها جمع شده باشد. استفاده از یک برس کوچک با موهای مصنوعی – و نه فلزی – به چربی زدایی و پاک کردن کثیفی ها کمک زیادی خواهد کرد. در صورت لزوم چربی گیر بیشتری اضافه کنید.

مرحله چهارم = آب کشی و خشک کردن

اگر از کارواش فشار قوی استفاده شود ، هم می توان روی سطح نرمال آن را تنظیم کرد و از سری استاندارد استفاده کرد. کل محفظه را بشویید ، از پشت به جلو حرکت کرده و تمام مواد چربی را بشویید. باید سعی شود روی اجزای الکتریکی به صورت مستقیم آب پاشیده نشود و از پاشیدن آب زیاد در مناطقی که به راحتی خشک نمی شوند ، جلوگیری گردد. قسمت های شسته شده موتور را می توان با دستگاه های کمپرسور هوا و یا به صورت دستی با حوله ها خشک کرد. این کار نه تنها آب را از بین می برد ، بلکه به از بین بردن هرگونه کثیفی باقی مانده نیز کمک می کند.

شستشوی موتور ماشین

در انتهای نحوه صفرشویی موتور ماشین ، ترمینال منفی را دوباره روی باتری نصب کرده و کیسه های پوشش دهنده اجزای الکتریکی را بردارید. نکته اساسی در ساده سازی این پروژه این است که در وهله اول اجازه ندهید محفظه موتور شما خیلی کثیف شود. چربی زدایی سریع هر سال یا سالی دوبار به شما کمک می کند تا موتور شما خیلی کثیف نشود.

مزایای خدمات صفرشویی خودرو :

با انجام این کار ماشین شما در بهترین وضعیت ممکن قرار می گیرد. سپس با تمیزکاری های جزیی می توانید همیشه آن را تمیز نگه دارید.

مزایای صفر شویی خودرو
مزایای صفر شویی خودرو

بالا رفتن ارزش خودرو

نگه داشتن خودروی خود در شرایط مناسب به حفظ یا بازگرداندن ارزش خودروی شما کمک خواهد کرد. این امر به ویژه در مورد اتومبیل های قدیمی یا کلاسیک صادق است ، به خصوص اگر در آینده به دنبال فروش ماشین خود هستید. قطعا شما با انجام کارواش معمولی به همین نتیجه دست نخواهید یافت. متخصصین آس با انجام خدمات حرفه ای به بالا رفتن ارزش خودروی شما کمک شایانی می کنند.

متخصصین حرفه ای آس اتومبیل شما را به زیبایی اصلی خود باز می گرداند و باعث افزایش ارزش آن می شوند. صفرشویی داخلی و خارجی به صورت منظم منجر به افزایش 15-10% ارزش خودرو می شود.

محافظت از خودرو

یکی دیگر از مزایای صفرشویی ، محافظت اضافه شده قطعات ماشین است. هنگامی که یک روکش موم به طور معمول بر روی سطح رنگ شده بیرونی اعمال می شود ،ازسطح در برابر آلودگی و اکسیداسیون ( زنگ زدگی ) محافظت می کند.

نرخ صفر شویی کارواش :

  1. سقف و ستون : 100.000 تومان تا 150.000 تومان
  2. رودری : 50.000 تومان تا 80.000 تومان
  3. کف ماشین : 80.000 تومان تا 150.000 تومان
  4. صندلی ها : 100.000 تومان تا 180.000 تومان

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه یک شرکت خدمات صفرشویی معتبری را انتخاب نماییم ؟ اکنون که تصمیم گرفتید خودروی شما صفرشویی شود و اطلاعات کافی درباره قیمت های آن داشته باشید باید یک شرکت خدماتی معتبری را انتخاب نمایید. کیفیت و تجربه شرکت انتخابی شما بسیار حائز اهمیت است! همچنین می خواهید بسته های مختلف ارائه شده و اینکه آیا خدمات مورد نیاز ماشین شما را ارائه می دهند را مطالعه کنید. تکنسین های آس قصد دارند با ارائه جدیدترین و مناسب ترین خدمات ، بهترین گزینه ها را به شما ارائه دهند.

به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب از نحوه صفرشویی خودرو ، توصیه می شود ابتدا قسمت های بیرونی شسته شود و سپس قسمت های داخلی خودرو! پرکاربردترین موارد مورد استفاده در این سرویس به شرح زیر است :

  • شلنگ آب
  • دو سطل آب تمیز
  • دستمال و برس نرم
  • صابون / شامپو / مواد شوینده مخصوص شستشوی ماشین
  • پاک کننده چرخ و لاستیک
  • دستمال میکروفایبر
  • شیشه پاک کن
  • براق کننده لاستیک
  • پولیش / واکس لاستیک
  • جارو
  • پاک کننده مخصوص قسمت های داخلی خودرو
  • دستگاه بخار
علت اهمیت صفرشوی خودرو چیست ؟

در حالی که کارواش معمولی یک روند شست و شوی پایه ای خودرو محسوب می شود ، در صفر شويي خودرو از اتومبیل شما برای مدت زمان طولانی تر محافظت می شود. ماشین شما ظاهر بهتری خواهد داشت ، بوی خوبی می دهد و طول عمر آن افزایش می یابد.

سرویس صفرشویی ماشین چه قدر طول می کشد ؟

اولین بار این کار از دو ساعت الی هشت ساعت طول خواهد کشید ، اما در دفعات بعدی زمان کمتری می برد.

هر چند وقت یکبار برای شست و شوی خودور اقدام نماییم ؟

پاسخ به این موضوع بستگی به میزان کثیفی خودروی شما دارد. معمولا توصیه می شود هر ماه جهت صفرشویی خودرو اقدام نمایید.

آیا شستن خودرو با آب گرم به رنگ آن آسیب می رساند ؟

متخصصان معتقدند شستن خودرو در بازه دمایی 30 الی 60 درجه سانتیگراد ایرادی ندارد ، اما دمای بالاتر از آن به سطح ماشین آسیب جدی می رساند.

چرا باید خودرو را واکس بزنیم ؟

واکس اتومبیل یک پوشش محافظتی است که باعث بهبود درخشش و جلوگیری از چسبیدن آب ، کثیفی و جرم های جاده می شود. در نظر داشته باشید که واکس اتومبیل معمولا فقط دو ماه طول می کشد و برای بازگرداندن درخشش و محافظت از رنگ نیاز به استفاده مجدد دارد.

علت اهمیت پولیش خودرو چیست ؟

مواد تشکیل دهنده پولیش سطح اساسا مواد ساینده فوق العاده ریز هستند. حرکت دوار پولیش باعث بهبود سطح محافظتی خودرو شده و از این رو رنگ اصلی خودرو به وضوح می درخشد.

آیا از خدمات شرکت آس رضایت داشته اید؟

برای امتیازدهی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیازها

اولین امتیاز را به این خدمات بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

1 دیدگاه