0
سبد خرید خالیست.

محوطه سازی چیست ؟

محوطه سازی باغ

محوطه سازی باغ / محوطه سازی حیاط / محوطه سازی باغچه / طراحی محوطه باغ

طراحی محوطه باغ یک چشم انداز هیجان انگیز است. آیا آرزو می کنید جایی برای نشستن ، استراحت ، سرگرمی یا محوطه ای برای بازی بچه ها داشته باشید ؟ محوطه سازی باغچه روشی ایده آل برای ساخت یک فضای جذاب برای پرورش گیاهانی است که به منزل شما محیط زیبایی می بخشد و یک چیدمان عملی طراحی می کند که به شما امکان می دهد از باغ خود به همان شکلی که می خواهید استفاده کنید. اما از کجا باید شروع کنید ؟! ایده های محوطه سازی با تحقیق خوب شروع می شود. با مراجعه به باغ های عمومی ، نمایشگاه های باغی سالانه و حتی خانه های افراد دیگر الهام بگیرید تا سلیقه نهایی خود را به دست آورید.

طراحی محوطه باغ اقدامی چالش برانگیز ، اما رضایت بخش است. ایجاد منظره ای زیبا در خانه با مشاهده محیط اطراف آغاز می شود. با نصب مسیرها ، نرده ها و پاسیو شروع کنید. سپس باغ را با گیاهان زنده کنید. به حیاط خانه خود یک گودال آتش ، آلاچیق یا فواره اضافه کنید تا آن به یک مرکز سالن اجتماعات تبدیل شود. در ادامه قصد داریم شما را با مراحل محوطه سازی باغچه آشنا کنیم. پس با آس همراه باشید!

مراحل محوطه سازی حیاط و باغ و باغچه

طراحی و ترسیم طرح اولیه محوطه

طرحی از فضای خود را همانطور که هست ترسیم کنید. طرحی از حیاط خود برای مقیاس بندی ترسیم کنید. هر ویژگی قابل توجهی را که باید برای کار در آن ایجاد کنید ، از جمله برنامه های کاربردی ، علامت گذاری کنید. برای بیشتر فضاهای بزرگ ، بهتر است یک فضای 3×3 فوت ( 1×1 متر ) با یک مربع روی یک تکه کاغذ گراف مشخص کنید.

طراحی و ترسیم طرح اولیه محوطه

ایجاد طرح اولیه و ترسیم فضاهای اضافی

در محوطه سازی حیاط ، فضاهای مختلف منظره خود را به عنوان اتاق در نظر بگیرید. هر “اتاق” در خدمت هدفی مانند تفریح ، استراحت یا دکوراسیون است. در هر یک از این مناطق برخی از گیاهان ، مبلمان یا تزییناتی را که به این منظور کمک می کنند ، فهرست کنید.

  • به عنوان مثال ، می توانید از آلاچیق به عنوان فضای غذاخوری در فضای باز یا پاسیو برای سرگرمی استفاده کنید. یا برای یک تقسیم ساده تر ، از یک مسیر یا تخت باغ استفاده کنید تا حیاط خود را به فضاهای مختلف تقسیم کنید.
  • همچنین در مورد چگونگی ایجاد انتقال بین این فضاها فکر کنید. از مسیرها استفاده کنید و روزنه هایی ایجاد کنید تا افراد بتوانند بین “اتاق” های مختلف محوطه سازی باغ حرکت کنند. شما می توانید از گیاهان بلند برای ایجاد تونلی که از یک منطقه به منطقه دیگر منتهی می شود استفاده کنید ، یا سعی کنید یک مسیر پر پیچ و خم ایجاد کنید تا مردم را به گشت و گذار در باغ شما ترغیب کنید ، نه یک مسیر مستقیم از نقطه A به نقطه B.
ایجاد طرح اولیه و ترسیم فضاهای اضافی

نصب حصار در اجرای محوطه سازی باغچه

برای حفظ حریم خصوصی در اطراف مرز حیاط خود باید حصار نصب کنید. برای اینکه فضاها را با وضوح بیشتری مشخص کنید و کمی از حریم شخصی برخوردار شوید ، حصارکشی را در اطراف حیاط یا بخشی از حیاط خود اضافه کنید. یک راه حل سرگرم کننده و ارزان DIY استفاده از پالت های حمل و نقل است ، این می تواند یک گزینه بسیار کم هزینه باشد. در طراحی محوطه باغ پالت ها را به حالت ایستاده قرار داده و به طور یکنواخت روی هم قرار دهید. سپس آنها را با استفاده از پیچ و مهره های 3 اینچی یا میخ های سقف باید سفت کرد. برای ثبات بیشتر ، آن ها را با میخ چوبی داخل زمین محکم کنید. حصار خود را با رنگ آمیزی ، اضافه کردن درب یا نصب گلدان های تزئینی در بالای آن سفارشی کنید.

  • اگر برای بیرون نگه داشتن حیوانات از منظره خود به حصار نیاز دارید ، باید یک حصار سیم بلند را امتحان کرد.
  • قبل از ایجاد حصار در اطراف حیاط خود ، بررسی کنید که خطوط املاک شما کجاست.

ایجاد مسیرهای عبور بین بخش های مختلف در روند محوطه سازی باغ

برای یک راه حل سریع و آسان با حفر یک مسیر کم عمق ، نصب لبه ها ، اضافه کردن و فشرده سازی یک پایه سنگ خرد شده و سپس پر کردن بقیه با شن ، یک راهرو سنگریزه ای ایجاد کنید. برای یک پروژه درگیرتر ، یک مسیر آجری یا سنگی نصب کنید. مسیرهای پیاده روی از آسیب دیدن چمن های شما جلوگیری می کنند. آنها همچنین به حیاط شما زیبایی بصری می بخشند و مردم را به قدم زدن در باغ شما ترغیب می کنند.

ایجاد مسیرهای عبور بین بخش های مختلف در روند محوطه سازی باغ

در طراحی محوطه حیاط برای تعریف فضاهای مختلف باکس های برجسته باغی نصب کنید

گلدان های برجسته و بلند به نگهداری گیاهان سبز کمک کرده و باعث می شوند آفات از باغ شما دور بمانند. سعی کنید سنگ فرش های سنگی را روی هم قرار دهید تا یک دیوار باغ روستایی ایجاد کنید. یا یک تخته چوبی چهار طرفه ساده با استفاده از تخته های سرو و چند پیچ بسازید. این جعبه های می توانند کوچک و یا بزرگ باشند. وقتی گیاهان کاملا رشد کردند ، آنها را براساس اندازه گیاهان بسازید.

افزودن پاسیو در محوطه سازی باغچه

برای ایجاد یک فضای باز برای سرگرمی ، در طراحی محوطه باغ پاسیو اضافه کنید. روند نصب پاسیو بسیار شبیه نصب پیاده رو است. فضایی را که می خواهید برای پاسیوی خود استفاده کنید باید اندازه گیری شود تا دقیقا بدانید که به چه مقدار ماده نیاز دارید. سپس باید خندقی عمیق و به اندازه پاسیو مورد نظر شما حفر شود. لبه ها با استیل یا پلاستیک تقویت می شوند. سپس ، یک لایه ماسه سنگفرش اضافه می گردد. در آخر یک لایه از سنگ فرش ، آجر یا کاشی های بتونی اضافه می شود. با استفاده از همفشر ( دستگاهی که زباله را به هم می‌ فشارد و تبدیل به آجرک‌ های کم حجم می‌ کند ) آسفالت تنظیم شده و آنها آب بندی می شود تا در شرایط جدیدی قرار بگیرند. برای حیات بخشیدن به پاسیوی خود مبلمان اضافه کنید.

افزودن پاسیو در محوطه سازی باغچه

انتخاب گیاهان متناسب با منطقه زندگی برای محوطه سازی باغ

گیاهان را براساس مقاومت منطقه زندگی خود انتخاب کنید. دانستن اینکه در کدام منطقه مقاومت گیاه قرار دارید ، تصوری تقریبی از اینکه چه نوع گیاهانی در فضای بیرونی شما رشد می کنند ، به شما می دهد. به عنوان مثال اگر در شمال زندگی می کنید ، قطعا باید به دنبال گل و گیاهانی باشید که در مناطق مرطوب و گرم دوام می آورند و یا اگر در جنوب زندگی می کنید ، باید به دنبال گیاهانی باشید که مقاومت زیادی به آب و هوای خشک و گرم دارند. در حالی که منطقه مقاومت گیاه شما می تواند به شما ایده بدهد که چه نوع گیاهانی در منطقه شما به خوبی عمل می کنند ، اما این کامل نیست. عامل سطح رطوبت و ارتفاع در روند برنامه ریزی محوطه سازی حیاط شما برای به دست آوردن تصویر کامل تری از آنچه که باید بکارید ، به شما می دهد.

بر اساس اقلیم های کوچک حیاط خود ، به صورت استراتژیک گیاهان را بکارید!

همراه با آب و هوای عمومی منطقه زندگی شما ، باید بدانید که کدام قسمت از حیاط شما روشن وکدام قسمت ها زیر سایه قرار می گیرد. گیاهان کامل آفتاب دوست (6-8 ساعت آفتاب مستقیم هر روز) شامل گل پیاز ، گل های گل مینا ، پاونیا و وبرنا است. گیاهانی که در سایه جزئی (3-6 ساعت آفتاب در روز) خوب عمل می کنند شامل گل روباه ، علف جنگل ژاپن و ریوی است. سرخس ها ، گیاهان و هاستا در مناطق کاملا سایه دار به خوبی عمل می کنند.

کاشت گیاهان متناسب با آب و هوا

تنظیم برنامه منظم کاشت گیاهان در محوطه سازی حیاط

برای کاشت انواع مختلف گیاهان در فضاهای محوطه ، در مورد زمان ایده آل سال برای کاشت و مدت زمان طولانی تا رشد کامل آنها باید تحقیقات لازم انجام شود. وقتی به این فکر می کنید که گیاهان خود را در کجا قرار دهید ، اطمینان حاصل کنید که هنگام رشد کامل ، اندازه آنها چه اندازه خواهد بود. در محوطه سازی باغچه رنگ ، سبک و یا بافت خاصی را در نظر بگیرید. برای ایجاد یک نگاه منسجم در فضاهای مختلف محوطه ، رنگ ها ، شکل ها و بافت های مشابه را تکرار کنید. ممکن است برای یافتن تعادل مناسب بین تکرار این عناصر و معرفی عناصر جدید ، بررسی های تخصصی لازم باشد.

  • اگر از انواع مختلف گیاهان استفاده می کنید ، چمن های بلند یک ماده پر کننده زیبا ایجاد کرده و حس انسجام را در باغ شما ایجاد می کنند.
  • هنگام تصمیم گیری درباره یک تم، هدف فضای محوطه باغچه خود را در ذهن داشته باشید.

هنگام انتظار برای پر کردن برنامه ها ، از راه حل های موقتی استفاده کنید. اگر طرح جامع شما گیاهان بزرگی را می طلبد که برای رشد مدتی به طول می انجامند یا شما نتوانسته اید محل پیاده روی را نصب کنید ، در این فاصله از گیاهان چند سالانه موقت یا پوشش زمینی استفاده کنید. این کار کمک می کند محوطه حیاط شما خالی به نظر نرسد. اگر از شکل ظاهری گیاهان موقتی خود خوشتان می آید اما فکر می کنید برای طرح جامع شما در جای اشتباهی قرار دارند ، می توانید آنها را به جای دیگری در حیاط خود منتقل کنید. گیاهان می توانند غیرقابل پیش بینی باشند و احتمالا مجبورید برخی از آنها را جابجا کنید یا در استفاده کامل از آنها تجدید نظر کنید. از ایجاد تغییر نترسید!

در محوطه سازی باغ یک نقطه کانونی برای جلب توجه به یک منطقه خاص معرفی کنید. این می تواند یک قطعه مبلمان یا دکور و یا حتی یک گیاه بزرگ باشد. در هر صورت ، یک قطعه را که دوست دارید انتخاب کرده و آن را به ویژگی اصلی فضای خود تبدیل کنید. نمونه هایی از یک نقطه کانونی می تواند درختی باشد که در تمام فصول خیره کننده به نظر می رسد ، یک مجسمه یا یک استخر منعکس کننده.

برای ایجاد فضای سرگرمی در فضای باز آلاچیق نصب کنید

آلاچیق ها را می توان در امتداد خانه و یا در گوشه ای از محوطه نصب کرد. اگر می خواهید در آلاچیق خود برق داشته باشید ، بهتر است آن را نزدیک خانه خود نصب کنید. فرآیند اساسی شامل گذاشتن پایه های پایه در چهار گوشه ، سپس نصب تیرهای متقاطع و سپس قرار دادن تیرچه ها در سراسر تیرها برای ایجاد سقف است. از سقف آلاچیق خود برای نصب گیاهان آویز برای یک پاتوق حیاط خانه سایه دار استفاده کنید ، یا چند چراغ قرار داده تا آن را به مکانی مناسب برای سرگرمی شب تبدیل کنید.

آیا از خدمات شرکت آس رضایت داشته اید؟

برای امتیازدهی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیازها

اولین امتیاز را به این خدمات بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید