سیستم گرمایش از کف زمین چیست و چه مزایا و معایبی دارد ؟

سیستم گرمایش از کف زمین یکی از موثرترین و کارآمدترین روش ها برای گرم کردن خانه است. در این مقاله هر آنچه را که باید در مورد این سیستم های مدرن گرمایشی بدانید با مزایا و معایب آن ها شرح می دهیم. پس با آس همراه باشید! آیا می دانستید که گرمایش از کف مرطوب ( UFH ) یکی از موثرترین راه ها برای گرم کردن خانه شما است؟ این به این دلیل است که گرمای یکنواخت و مساوری را در سراسر اتاق ایجاد می کند و نقاط سرد مربوط به سیستم های رادیاتور رایج تر را کاهش می دهد.

سیستم گرمایش از کف زمین چیست ؟

گرمایش از کف شامل نصب یک سیستم ( از لوله یا سیم ) در کف است. کف ، در اصل ، کل رادیاتور می شود و اتاق را گرم می کند. این نوع سیستم ها اتاق را از کف گرم کرده و سطح راحتی بهبود یافته و همچنین تقاضای کمتری را برای پکیج شما نسبت به سیستم رادیاتور سنتی ارائه می دهد. دلیل این امر این است که دمای مناسب پکیج برای گرمایش از کف زمین نسبت به سیستم رادیاتور کمتر بوده ( حدود 40 درجه سانتیگراد ) و معمولا در دمای حدود 65 درجه سانتیگراد کار می کند. گرمایش از کف با فناوری های تجدیدپذیر مانند پمپ های حرارتی که سرعت جریان پایینی دارند ، بسیار خوب عمل می کند.

انواع سیستم های گرمایش از کف زمین

به طور کلی دو نوع سیستم از کف وجود دارد :

  1. گرمایش از کف مرطوب
  2. گرمایش از کف برقی

به طور کلی یک سیستم گرمایش از کف مرطوب دارای لوله هایی است که با آب گرم پر شده و توسط یک دیگ بخار یا پمپ حرارتی تغذیه می شود، در داخل کف پنهان شده و معمولا در داخل یک کفپوش تعبیه شده است. این بهترین نوع گرمایش از کف برای کسانی است که از ابتدا خانه خود را می سازند و / یا سیستم کل خانه را برنامه ریزی می کنند. گرمایش از کف برقی اغلب ارزان تر و راحت تر از گرمایش از کف مرطوب نصب می شود. با این حال، هزینه های جاری می تواند سه برابر بیشتر باشد. اغلب ایده خوبی است که سیستم گرمایش از کف برقی را در یک منطقه کوچک و منفرد مانند حمام یا سوییت نصب کنید ، جایی که ممکن است نصب گرمایش از کف مرطوب دشوار باشد. یکی از رایج ترین و بدترین استفاده ها برای گرمایش از کف برقی در باغ است. به طور معمول این مناطق به گرمای زیادی نیاز دارند و برای دوره های نسبتا طولانی روز ( در مقایسه با حمام ) استفاده می شوند. هزینه در حال اجرا به موضوع کلیدی تبدیل می شود و مشکل و هزینه اضافی یک سیستم مرطوب بسیار ارزشمند است.

اگر تصمیم به اجرای سیستم گرمایش از کف برای کل منزل خود دارید ، بدانید که لوله های جداگانه ای در هر اتاق وجود دارد. این به شما امکان می دهد زمان گرم شدن آن اتاق ها یا ” منطقه ها ” و مدت زمان گرم شدن را کنترل کنید و از گرم کردن فضاهای خالی جلوگیری می کند.

به طور کلی دو نوع گرمایش از کف مرطوب وجود دارد :

  1. گرمایش از کف دفن شده که شامل قرار دادن لوله ها در کف است. کف کشی تمام می شود و لوله ها در کف قرار گرفته و مناطق مختلف توسط چندین گرمایش از کف کنترل می شود. این کارآمدترین سیستم UFH مرطوب است ، اما برای سیستم های بسط داده شده و ساختمان‌ های جدید که در آن‌ها به کف‌ کشی جدید نیاز است ، مناسب‌ تر است.
  2. گرمایش از کف نصب شده روی سطح شامل سیستم های تخصصی است که لوله های آب گرم را در پانل های عایق نصب می کنند. آنها به گونه‌ ای طراحی شده‌ اند که مشخصات پایینی داشته باشند و فقط 1.5 سانتی‌ متر به سطح کف اضافه می‌ کنند. با این حال ، در هنگام نصب مجدد باعث ایجاد مشکلاتی می‌ شود. این سیستم‌ ها معمولا گران‌ تر هستند.

سیستم گرمایش از کف نصب شده روی سطح

نحوه عملکرد سیستم گرمایش از کف زمین چگونه می باشد ؟

از قضا، شاید UFH در واقع به « رادیاتور » بودن نزدیکتر از خود رادیاتور است. UFH کل فضای کف را گرم می کند ( لایه و کفپوش ) و سپس آن گرما ( بیشتر) به اتاق تابش می کند – مقداری انتقال گرما در جریان است اما بیش از 80 درصد انتقال حرارت توسط تابش است. اثر این امر این است که UFH اتاق را از پایه گرم می کند ، گرمای یکنواخت را در کل اتاق فراهم می کند ، نقاط سرد را از بین می برد و در نتیجه راحتی بیشتری را فراهم می کند. همچنین بدین معنا است که ما زودتر احساس گرما می کنیم. به این ترتیب ، اگر بخواهیم دمای اتاق را روی 20 درجه سانتیگراد تنظیم کنیم ، یک سیستم رادیاتور باید سقف را به 21 درجه سانتیگراد یا 22 درجه سانتیگراد برساند تا در هنگام تماشای تلویزیون احساس راحتی کنیم. با راه اندازی سیستم گرمایش از کف زمین ، سقف می تواند تا دمای 18 درجه سانتیگراد باشد و ما همچنان 20 درجه سانتیگراد راحت در سطح مبل خواهیم داشت. به گفته موسسه انرژی صرفه جویی ، کاهش 1 درجه سانتی گراد در دما باعث کاهش 10 درصدی قبض گرمایش می شود.

گرمایش رادیاتوری در مقایسه با گرمایش از کف زمین

مزایای سیستم گرما از کف

  • نقاط سرد را در مناطق بزرگ کاهش می دهد
  • عملکرد در دمای پایین تر نسبت به رادیاتور ، بدین معنا که در مصرف انرژی کارآمدتر خواهد بود
  • سازگار با بسیاری از انواع کفپوش
  • عدم نیاز به رادیاتورهای بزرگ – گرمایش از کف مساحت کف خانه را تا 15 درصد افزایش می دهد
  • برای کودکان ایمن تر و برای کیفیت هوای داخل خانه بهتر است

معایب سیستم گرما از کف

  • نصب گرمایش از کف نسبت به یک سیستم رادیاتور مشابه گران‌ تر است – معمولا 20 تا 50 درصد هزینه بیشتری دارد
  • زمان نصب می تواند طولانی تر باشد ، به خصوص با UFH مرطوب. حتی گرمایش از کف برقی ممکن است قبل از نصب نیاز به کار در سطح خود داشته باشد
  • هنگام مقاوم سازی گرمایش از کف ، تغییرات ارتفاع کف باید در نظر گرفته شود. این ممکن است نیاز به کار اضافی در کندن کف برای یک نمایه تراز داشته باشد

دمای مناسب پکیج برای گرمایش از کف زمین

این در افراد مختلف متفاوت است ، اما به طور کلی دمای 21 درجه سانتیگراد برای مناطق زندگی ایده آل است. اتاق خواب ها معمولا در دمای 18 درجه سانتیگراد کمی خنک تر تنظیم می شوند. شما می توانید این را با استفاده از کنترل پنل گرمایش از کف خود تنظیم کنید. دمای سیستم گرمایش از کف زمین که انتخاب می‌ کنید می‌ تواند تفاوت زیادی در راحتی خانه شما ایجاد کند. روشن نگه داشتن سیستم می تواند بسته به نوع سیستمی که نصب کرده اید و سبک زندگی شما متفاوت باشد! به طور کلی ، برای یک خانه راحت و دلپذیر که انرژی را هدر نمی دهد باید یک تایمر تنظیم کنید که اطمینان حاصل کند که گرمایش شما در زمان نیاز روشن است.

آیا می توانم گرمایش از کف را در خانه فعلی خود نصب کنم ؟

در یک ساختمان جدید، هزینه اضافی گرمایش از کف نسبت به کل هزینه ساخت به ندرت مشکل ساز است. با این حال ، نصب و راه اندازی سیستم گرمایش از کف زمین در یک پروژه نوسازی می تواند بسیار مخرب و پرهزینه باشد ، زیرا اغلب شامل برداشتن طبقاتی است که در غیر این صورت ممکن است به بهترین نحو رها شوند و یا افزایش سطح کف ، که ممکن است پیامدهایی بر نازک کاری ( درها ، حاشیه و غیره ) داشته باشد. سیستم های کم پروفیل معمولا لوله هایی با قطر کمتر دارند و در دمای بالاتر کار می کنند. این بدین معنی است که کف بسیار سریعتر از گرمایش از کف معمولی گرم و سرد می شود. در جایی که گرمایش از کف به یک سیستم رادیاتور موجود اضافه می شود ، سیستم کنترل دیگری مورد نیاز است. خوشبختانه ، ترموستات های بی سیم ( که برخی از آنها را می توان با یک برنامه تلفن کنترل کرد ) نصب را بسیار آسان تر می کند.

هزینه نصب و راه سیستم گرمایش از کف زمین بسته به اندازه ملک ، میزان و تعداد گرمایش مورد نیاز ساختمان و اینکه آیا این ساختمان جدید است و یا در حال نوسازی یا تبدیل می باشد متفاوت خواهد بود. این لزوما گران‌ تر از سیستم‌های گرمایش از کف برقی نیست و در واقع ، برخی از سیستم‌ های الکتریکی پیشرفته‌ تر هزینه بیشتری خواهند داشت.

آیا گرمایش از کف می تواند جایگزین رادیاتور شود ؟

به طور بالقوه بله! اما بسته به اتلاف گرما و اینکه آیا خروجی سیستم گرمایش از کف بزرگتر از این رقم تلفات است ، این ویژگی بر اساس ویژگی و اتاق به اتاق تعیین می شود. خرید رادیاتورها ارزان‌ تر است ، آنها به خوبی شناخته شده‌ اند و انتخاب بزرگی در مورد اندازه و سبک و نصب وجود دارد ، اما کارایی کمتری دارند و فضای کف را اشغال می‌ کنند. شاید بزرگترین مشکل این باشد که در اتاق های بزرگتر می توانند اختلاف دمایی تا 4 درجه سانتی گراد را در سراسر اتاق ایجاد کنند. سیستم گرمایش از کف نیز 15 درصد کاهش تقاضای انرژی را در مقایسه با سیستم رادیاتور ارائه می دهد که نادیده گرفتن آن سخت است. در حالی که گرمایش از کف هزینه اولیه بالاتری نسبت به رادیاتور دارد ، اجازه ندهید که شما را ناامید کند. هزینه های جاری معمولا برای UFH بسیار کمتر از رادیاتورها است. همچنین شایان ذکر است که سیستم های گرمایش از کف 50 سال به علاوه عمر می کنند ، در حالی که متوسط ​​رادیاتور فقط بین 8 تا 12 سال قبل از ناکارآمد شدن دوام می آورد.

ضخامت کف در طول مراحل نصب شما تفاوت را ایجاد می کند. ضخامت سطحی که لوله‌های مرطوب گرم در آن قرار می‌ گیرند ، تاثیر چشمگیری بر نحوه استفاده از سیستم خواهد داشت.

یک کف کش ضخیم زمان واکنش طولانی تری دارد ( زمان لازم برای گرم شدن و خنک شدن ) ، در حالی که یک لایه نازک زمان واکنش سریع تری خواهد داشت.

  • اگر لوله‌ها در باریکه کف بتنی قرار می‌ گیرند ( گاهی اوقات برای خانه‌ های جدید چنین است ) ، این باید 150 میلی‌ متر ضخامت داشته باشد و زمان واکنش آن بیش از چهار ساعت باشد. در این شرایط بهتر است سیستم را در تمام طول روز، در دمای اتاق پایین تر – مثلا 15 درجه سانتیگراد یا 16 درجه سانتیگراد – اجرا کنید تا گرمایش پس زمینه برای کل خانه فراهم شود. گرمایش برجسته ، مانند اجاق گاز چوبی ، ایده خوبی در اتاق‌ هایی است که اشغال می‌ شوند.
  • ضخامت یک لایه ماسه و سیمان استاندارد معمولا 65 تا 75 میلی متر است و گرمایش از کف می تواند بیش از دو ساعت طول بکشد تا اتاق را گرم یا خنک کند. این وضعیت ممکن است برای اتاق‌ هایی که زمان زیادی را در آن می‌ گذرانیم ، مانند سالن استراحت یا آشپزخانه ، مناسب باشد اما ممکن است در اتاق خواب مهمان کمتر قابل قبول باشد.
  • با روکش‌های جریان نازک‌ تر ، ممکن است انتظار ضخامت 35 تا 40 میلی‌ متر و زمان واکنش حدود 30 تا 40 دقیقه را داشته باشیم – سیستم را می‌ توان به روشی مشابه سیستم رادیاتور اجرا کرد. روکش‌ های جریان رسانایی حرارتی بهتری نسبت به ماسه و سیمان دارند و نازک‌ تر و سبک‌ تر بودن به این معنی است که می‌ توانند هم برای بازسازی و هم برای ساخت‌ های جدید مناسب باشند.

اینکه کدام درست و بهترین است به ساخت خانه، عادات شغلی شما و نحوه استفاده از سیستم گرمایش از کف بستگی دارد. سیستم گرمایش از کف معمولا نمای کف را افزایش می دهد. میزان افزایش آن به تعدادی از عوامل مانند مقدار عایق مورد نیاز برای افزودن ، اندازه لوله و اینکه آیا به نوار کف نیاز دارید بستگی دارد. همچنین برخی از محصولات وجود دارند که در یک کفپوش موجود ” کنده کاری شده ” می شوند ، در این صورت هیچ ساخت و ساز اضافی به جز پوشش نهایی کف وجود نخواهد داشت. اگر می خواهید یک سیستم آب مرطوب را مقاوم سازی کنید یا نگرانی در مورد حفاری یا بالا بردن کف دارید ، سیستم های کم پروفیل گزینه خوبی هستند. آن ها در ارتفاع‌ ها و طرح‌ های مختلف ارائه می شوند که به آنها اجازه می‌ دهد نسبتا سریع و آسان بر روی اکثر بسترها بدون تاثیر بر ارتفاع کف تا سقف اتاق نصب شوند.

کدام انواع کفپوش با گرمایش از کف سازگار است ؟

در نظر داشته باشید که گرمایش از کف تنها با کفپوش کاشی یا سنگ سازگار نیست. اگرچه با این کف‌ های سخت به خوبی کار می‌ کند ، اما این بدین معنا نیست که انواع دیگر کفپوش‌ ها مناسب هستند. کاشی‌ های سرامیکی و چینی ، کاشی‌ های وینیل لوکس و کف‌ های سنگ طبیعی از جمله کارآمدترین انتخاب‌ ها برای UFH هستند. با این حال ، برخی از سبک‌ های کف وجود دارند که مناسب نیستند.

  • چوب مهندسی شده در صورتی که دارای پروفیل نازک 12 یا 15 میلی متری باشد ، بدون اینکه روی چوب تاثیر بگذارد یا تاثیر محسوسی بر حرارت خروجی داشته باشد ، با گرمایش از کف کار می کند. با این حال کفپوش چوبی جامد نمی تواند با تغییرات ثابت دما ناشی از UFH مقابله کند و به احتمال زیاد آسیب دیده و منحرف می شود.
  • فرش با مقاومت حرارتی کمتر از 2.5 تاگ بر راندمان گرمایش از کف تاثیر نمی‌گذارد – و فرش 80 درصد پشم ، 20 درصد نایلون با زیرانداز استاندارد در بهترین حالت تنها 2.2 ضامن خواهد بود.

شاید این سوال برای شما نیز پیش بیاید که آیا می توانیم از گرمایش از کف با کف های بتنی صیقلی استفاده کنیم ؟! بتن رسانای گرمایی فوق العاده ای است ، بنابراین کف های بتنی صیقلی با گرمایش از کف بسیار خوب عمل می کنند. توده حرارتی بتن شما گرما را حفظ می کند و اطمینان حاصل می کند که پس از خاموش شدن گرمایش اتاق شما برای مدت طولانی تری نسبت به سیستم رادیاتور گرم می ماند. به راحتی روی لوله ریخته می شوند و گرمای تولید شده را به خوبی جذب و نگه می دارند. با این حال ، قبل از روشن کردن گرمایش از کف از نصاب خود مشورت بگیرید – خیلی زود و ممکن است ترک بخورد.

کنترل سیستم گرمایش از کف

کنترل سیستم گرمایش از کف دارای دو بخش اصلی است :

  1. یک کنترل منطقه دیجیتال که برای تعیین دمای هر اتاق / منطقه استفاده خواهد شد
  2. گوناگونی و سوپاپ هایی که کنترل منطقه عمل می کند

کنترل منطقه در جایی قرار می گیرد که صاحب خانه بتواند تنظیمات را انجام دهد، در حالی که منیفولدهای گرمایش از کف خارج از مسیر – زیر پله ها یا در کمد – قرار می گیرند تا مزاحم نباشند.

هیچ برنامه تعمیر و نگهداری منظمی در ارتباط با گرمایش از کف وجود ندارد ، اما اگر مشکلی پیش بیاید معمولا به جای خود سیستم مربوط به سیستم های کنترل گرمایش است.

کنترل سیستم گرمایش از کف

در نهایت، کارایی و موفقیت یک سیستم گرمایش از کف به کیفیت و طراحی بستگی دارد. انتخاب تامین‌ کننده‌ ای که خدمات طراحی خوب و مراقبت‌ های بعدی ارائه می‌ دهد ، بسیار مهم است. یک شرکت تخصصی گرمایش از کف اغلب بهترین موقعیت را برای دستیابی به این امر دارد. اگر طرح اشتباه باشد ، بعید است که صاحب خانه بداند تا زمانی که یک فصل گرما در خانه زندگی کند – تا آن زمان ممکن است خیلی دیر شده باشد. در نهایت ، اگر می خواهید گرمایش از کف را با پمپ حرارتی منبع هوا یا پمپ حرارتی منبع زمینی جفت کنید ، ایده خوبی است که یکی از شرکت های تامین کننده و نصب همچون شرکت ساختمانی حرفه ای آس را انتخاب کنید. هر دو سیستم پیچیده هستند و کار کردن کل سیستم گرمایش در هماهنگی کامل می تواند مشکل باشد.

نحوه نصب و راه اندازی سیستم گرمایش از کف زمین

صرف نظر از نوع سیستم گرمایش از کف که انتخاب می کنید یا نوع کفی که آن را در آن نصب می کنید ، باید اطمینان حاصل کنید که اتاق هایی که می خواهید آن را در آن نصب کنید به درستی عایق بندی شده اند تا اثر گرما بلافاصله خنثی نشود. قبل از شروع کار ، اطمینان حاصل کنید که کف زیرین از آشغال پاک شده است و اتصالات بین مواد عایق با چسب چسبانده شده است تا از هدر رفتن گرما یا ضایعات ( اگر از آن استفاده می کنید ) از طریق آنها جلوگیری شود. مواد عایق باید در زیر سیستم وجود داشته باشد تا از خروج گرما از کف زیرین و فونداسیون جلوگیری شود و اگر سیستم الکتریکی نصب می‌ کنید ، برای اتصال سیستم به سیستم برق باید الزامات لازم توسط برقکار انجام شود! در نظر داشته باشید که روش های نصب گرمایش از کف هر دو نوع در کف چوبی و لمینت بسیار مشابه است.

نصب سیتم گرمایش مرطوب

همانطور که قبلا ذکر شد ، نصب یک سیستم مرطوب نسبت به یک سیستم الکتریکی مشکل‌ سازتر است ، زیرا پیچیدگی کلی سیستم زیاد بوده و به این دلیل که اغلب کف اتاق باید برای جا دادن آن بلند شود. سیستم های الکتریکی فشرده تر هستند و بالا بردن کف ( در صورت لزوم ) حداقل خواهد بود. متدهای نصب به روش زیر می باشد :

  1. بلند کردن کف زمین = نحوه بالا کشیدن کف به سیستم قرارگیری آن بستگی دارد – بیشتر آنها از نظر نحوه قفل شدن تخته ها در زیر دسته زبانه و شیار یا کلیک قرار می گیرند. کف زبانه و شیار از طریق زبانه میخکوب می شود تا تخته ها را به هم وصل کند ، بنابراین میخ ها را باید با یک قلاب یا ابزار مشابه بیرون بکشید تا تخته ها آزاد شوند. ( پس از برداشتن حاشیه محیطی ) با ردیفی از تخته‌ ها که نزدیک‌ ترین به دیوار است و میخ‌ های بالایی قابل مشاهده است ، شروع کنید و مطمئن شوید که اگر می‌ خواهید از کف‌ پوش استفاده مجدد کنید ، پس از برداشتن اولین تخته ، اهرم را در برابر کف زیرین قرار دهید – این کار باعث می‌ شود از خسارت به کفپوش جلوگیری کنید.
  2. قرار دادن لوله ها = یک سیستم گرمایش از کف حداقل باید دارای یک راهنما باشد که به شما امکان می‌ دهد مطمئن شوید که لوله‌ ها را اشتباه نگذارید و در نهایت قبل از پوشاندن ناحیه مورد نظر از آنها خارج نمی‌ شود. خم کردن لوله ها باید به درستی انجام شود و اینکه آنها را به صورت مارپیچی یا از چپ به راست در سراسر اتاق قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که آنها به طور مساوی فاصله دارند تا گرما در هنگام کارکرد سیستم به طور یکنواخت پخش شود. هنگام قرار دادن منیفولد ( محل اتصال سیستم ) ، آن را تا حد امکان به مدارها نزدیک کنید تا بتوان آن را مانند رادیاتور لوله کشی کرد. با این حال ، اتصال نهایی سیستم به شبکه اصلی تامین آب و گرمایش مرکزی باید همیشه توسط یک لوله کش ماهر و با تجربه انجام شود. یکی از مشکلات رایجی که در هنگام نصب و راه اندازی سیستم گرمایش از کف زمین ممکن است رخ دهد ، وجود هوا در حلقه‌ها است – این زمانی اتفاق می‌ افتد که قبل از استفاده برای اولین بار به درستی شسته نشده باشند. هر حلقه باید به طور جداگانه با باز کردن دریچه ای که آن را به منیفولد متصل می کند شستشو داده شود تا اطمینان حاصل شود که هوا در آن وجود ندارد.
  3. ماله کشیدن = سیستم‌ های گرمایش از کف مرطوب معمولا در لایه‌ ای از کف پوشیده می‌ شوند که به عایق‌ کاری کمک کرده و کمک می‌ کند گرمای تولید شده سریع‌ تر احساس شود. دو شکل ماله کشی وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد : ماله کشی نیمه خشک و روکش مایع با جریان سریع که می تواند روی لوله های گرمایش تا عمق تعیین شده پمپ شود. با یک متخصص مشورت کنید تا مشخص شود که چه نوع کفی را باید بچینید و چه عمقی باید داشته باشد.اطمینان حاصل کنید که لوله ها به طور ایمن بسته شده اند و عایق به صورت صاف روی کف زیرین قرار گرفته است. از آنجایی که در صورت ایجاد ترک بی فایده می شود و متناسب با گرما منبسط و جمع می شود ، باید درزهای انبساط نیز برای تسهیل این حرکت تعبیه شود. پس از چیدمان ، قبل از روشن شدن سیستم گرمایش باید اجازه داد که کف به طور طبیعی خشک شود ( که نباید بیش از هفت روز طول بکشد ).

نصب سیستم گرمایشی الکتریکی

یک سیستم الکتریکی به نظر می رسد که نصب آن باید نسبتا آسان باشد ، زیرا به شکل تشک هایی است که باید در زیر قسمت هایی که قرار است گرم شوند قرار گیرند. با این حال ، هیچ چیزی که شامل برق باشد هرگز ساده نیست و باید اطمینان حاصل کنید که برای اطمینان از اینکه نصب به خوبی انجام می شود ، مراقبت بیشتری داشته باشید.

  • بلند کردن کف زمین = نحوه بالا کشیدن کف به سیستم قرارگیری آن بستگی دارد – بیشتر آنها از نظر نحوه قفل شدن تخته ها در زیر دسته زبانه و شیار یا کلیک قرار می گیرند. کف زبانه و شیار از طریق زبانه میخکوب می شود تا تخته ها را به هم وصل کند ، بنابراین میخ ها را باید با یک قلاب یا ابزار مشابه بیرون بکشید تا تخته ها آزاد شوند. ( پس از برداشتن حاشیه محیطی ) با ردیفی از تخته‌ ها که نزدیک‌ ترین به دیوار است و میخ‌ های بالایی قابل مشاهده است ، شروع کنید و مطمئن شوید که اگر می‌ خواهید از کف‌ پوش استفاده مجدد کنید ، پس از برداشتن اولین تخته ، اهرم را در برابر کف زیرین قرار دهید – این کار باعث می‌ شود از خسارت کفپوش جلوگیری کنید.
  • قرار دادن مت = هنگامی که کف از مسیر خارج شد و عایق قرار گرفت ، غلتاندن تشک ها در مناطقی که می خواهید گرم کنید کار نسبتا ساده ای است. به سادگی آنها را به روشی که سازنده پیشنهاد می کند محکم کنید – برای مثال برخی از آنها از نوار چسب دو طرفه استفاده می کنند. شما همچنین باید یک سنسور کف نصب کنید که به ترموستات متصل می شود تا بتوانید تشخیص دهید که کف در چه دمایی کار می کند. سنسور کف باید روی زمین نزدیک به دیوار زیر ترموستات قرار گیرد ، چسبانده شود یا در جای خود بته شود تا هر بار که ترموستات را مورد نظر قرار می‌ دهید ، خوانش صحیحی ارائه کند. اتصال نهایی سیستم به منبع اصلی برق همیشه باید توسط برقکار ماهر و با تجربه انجام شود. این تضمین می‌ کند که هر مشکل فوری که با آن مواجه می‌ شوید ، احتمالا ناشی از چیزی مانند سیم یا اتصال معیوب است ، نه اشتباهی که در طول فرآیند نصب رخ داده است. الباقی روش همانند متد قبل است که در بالا ذکر داده شده است!