سمپاشی حرفه ای سوسک

سمپاشی حرفه ای سوسک / سمپاشی سوسک ریز / سمپاشی منازل برای سوسک / سمپاشی سوسک تضمینی

سوسک ها یکی از شناخته شده ترین آفت ها هستند. آن ها می توانند بیماری را پخش و آسیب های جدی وارد کنند و جمعیت آن ها از طریق تخمک سوسک ماده به سرعت رشد کرده و آلودگی سریعا پخش می شود. روش های زیادی برای کنترل سوسک ها در منزل وجود دارد. امروزه متخصصان کنترل آفات اغلب برای کنترل و از بین بردن سوسک ها از حشره کش های طعمه ای ژل استفاده می کنند. هجوم سوسک ها به داخل منزل و حتی اداره ها کابوس هر کسی است! این حشرات زشت عامل بیماری های مختلف به خصوص آسم هستند. آنها همچنین بوی منزجر کننده ای داشته و همه آنها را به سمت چاشنی غذاهای باقیمانده و غیره حرکت می کنند.

اندازه و رنگ سوسک ها متفاوت است. سمپاشی حرفه ای سوسک بستگی به این دارد که با کدام دسته از آن ها سر و کار داریم. شرکت خدماتی آس مجهز به جدیدترین و مدرن ترین تجهیزات برای سمپاشی سوسک درشت بوده و پرسنل بسیار مجرب و با تجربه ای دارد. همچنین به منظور تشخیص میزان آلودگی ، خدمات خاصی برای بازرسی محل مورد نظر شما ارائه می دهیم. این خدمات با نرخ مطلوب و بسیار رقابتی ارائه می شوند! سوسک ها یک آفت رایج در منازل ، در سراسر کشور هستند. خوشبختانه شما می توانید با چند اقدام ساده از شر سوسک های خانه یا حیاط خلاص شوید.

با نزدیک شدن به فصل گرما فکر سمپاشی سوسک و سایر حشرات موذی منزل به ذهن همه ما خطور می کند. از سوسک ها خسته شده اید و آماده اید که از شر آن ها خلاص شوید! شاید تصورتان در ابتدا این باشد که همکاری با شرکت های سمپاشی برایتان هزینه زیادی داشته باشد ، اما در انتهای کار از خودتان تشکر می کنید که این کار را انجام داده اید. با داشتن اطلاعات کافی و صحیح ، این کار آنچنان که فکر می کنید بد نیست.

چگونه بفهمیم چه نوع سوسکی به منزل ما هجوم آورده است ؟

دانستن اینکه چه نوع سوسک هایی به خانه یا حیاط شما حمله می کنند می تواند به شما کمک کند بهترین اقدام را برای خلاص شدن از شر آنها انجام دهید. در نگاه اول ، همه سوسک ها ممکن است شبیه به هم به نظر برسند. با این حال ، اگر نگاهی دیگری  بیندازید ، متوجه خواهید شد که همه سوسک ها یکسان نیستند و در ادامه قصد داریم شما را با انواع سوسک آشنا کنیم!

سوسک فرش

انواع سوسک فرش نام خود را از علاقه اش در از بین بردن پارچه ها و اثاثیه داخلی گرفته است. آنها عاشق مکان های تاریک ، ساکت و بدون مزاحم مانند درزهای مبلمان یا زیر فرش هستند. از آنجایی که آنها در مخفی شدن بسیار خوب هستند ، تشخیص سوسک های فرش تا زمانی که متوجه آسیبی که آنها ایجاد می کنند نباشید ، دشوار است . این سوسک ها بیضی شکل با دو شاخ و شش پا هستند. بدن آنها سفت و گرد بوده و بال هایشان را زیر پوسته هایشان جمع می کنند.

سوسک های ژاپنی

سوسک ژاپنی یک آفت شایع است که هدف آن از بین بردن گیاهان محوطه و گیاهان زینتی است. سوسک ژاپنی شاخ و برگ ، گل ، میوه و غیره می خورد. طول سوسک های بالغ حدود ⅓ تا ½ اینچ با بدن سبز براق و فلزی است. سوسک های ژاپنی آسیب زیادی به داخل خانه شما وارد نمی کنند ، بلکه آنها می توانند باغ و گیاهان فضای باز را به سرعت از بین ببرند. و از این رو سمپاسی این نوع سوسک کار سختی نیست!

سوسک آسیایی

سوسک آسیایی بیشتر با نام کفش دوزک شناخته می شود. کفش دوزک ها زمانی که در بیرون از آفات گیاهی تغذیه می کنند ، گونه های مفیدی در نظر گرفته می شوند اما زمانی که به داخل خانه می آیند می توانند آسیب جدی را وارد کنند. گونه بالغ این سوسک ها دارای طولی حدود ⅜ اینچ با پوسته سخت و قرمز و لکه های سیاه هستند. در زمستان و زمانی که هوا سرد می شود ، یافتن هزاران کفشدوزک در اتاق زیر شیروانی ، سقف یا شکاف دیوارها غیرعادی نیست. اگر آنها به دریچه های گرمایش شما راه پیدا کنند ، به سادگی در تمامی نواحی منزل شما پخش خواهند شد.

سوسک چوب

سوسک چوب یا سوسک چوبخوار را شاید نتوان از انواع سوسک خانگی به شمار آورد ، اما اگر این سوسک در منزل شما لانه کند می‌تواند به وسایل و اثاثیه چوبی آسیب جدی وارد کند. سوسک چوب هم به چوب‌ های تازه قطع شده و هم به چوب خشک حمله کرده و در آن حفره‌ هایی ایجاد می‌ کند. این قضیه باعث می‌ شود چوب از درون پوک شود.

آشنایی با خصوصیات عمومی انواع سوسک خانگی

  • اندازه : سوسک ها تقریبا در هر اندازه ، شکل و رنگی وجود دارند . بدن برخی از آنها بیضی یا گرد است ، در حالی که برخی دیگر مربعی شکل هستند. حتی بعضی از سوسک ها بدنی دارند که آنها را شبیه عنکبوت می کند. اندازه آنها می تواند از چند سانتی متر تا یک اینچ یا حتی بیشتر باشد.
  • ظاهر : بیشتر گونه‌ های سوسک دارای شاخک ها و قسمت‌ های دهانی هستند که برای جویدن چوب ، شاخ و برگ یا ریشه مناسب است.
  • بال : سوسک ها معمولا پرنده های ضعیفی هستند ، اکثر آنها دارای بال های جلویی بوده که مانند یک پوسته سخت به نظر می رسند. این بال ها بادوام و مقاوم در برابر آب هستند که از آنها در برابر خطرات محیطی و کم آبی محافظت می کند.

چه چیزی سوسک ها را به خانه و حیاط شما جذب می کند؟ آبا تا به حال از خود سوال کردید “چرا من این همه سوسک در حیاط خانه ام دارم؟ ” یا “سوسک ها به چه چیزی جذب می شوند؟ ” ما به شما می گوییم چه چیزی سوسک ها را به خانه شما می آورد و چگونه می توانید آنها را دور نگه دارید و جهت سمپاشی سوسک اقدام نمایید. در اینجا چند مورد از رایج ترین جاذب های این آفات آورده شده است :

  • مکان = گاهی اوقات ، موقعیت مکانی خانه شما تنها چیزی است که سوسک ها را جذب می کند. هنگامی که دما پایین می آید سوسک ها در جستجوی گرما و پناهگاه به داخل خانه می آیند. اگر خانه شما در زمان مناسب در مکان مناسب قرار دارد ، ممکن است برای جذب انبوهی از آنها کافی باشد.
  • دسترسی = سوسک ها فرصت طلب هستند. اگر خانه شما دارای نقاط دسترسی است که می‌ توانند پیدا کرده و از آنها استفاده کنند ( مانند  شکاف‌ های اطراف پنجره‌ ها و درها ، یا دریچه‌ های باز ) و راه خود را به داخل باز می‌ کنند.
  • آب و غذا = سوسک ها هم مانند همه حیوانات برای زنده ماندن به غذا و آب نیاز دارند. بیشتر گونه ها با رژیم غذایی از گیاهان ، حشرات کوچک یا الیاف چوب و منسوجات زندگی می کنند. آنها به آب زیادی نیاز ندارند ، بنابراین کاسه های حیوانات خانگی ، تراوشات ناشی از نشت لوله ها برای حفظ آنها کافی است.
  • پناهگاه = بیشتر انواع سوسک ها عاشق مکان های تاریک ، ساکت و پنهان هستند. ممکن است سوسک ها را در مناطقی که آنها را نادیده می گیرید مانند فضاهای پشت لوازم خانگی ، اتاق زیر شیروانی یا دریچه های خانه خود بیابید.

انواع گونه های سوسک

سوسک ها چه نوع آسیبی را می توانند وارد کنند ؟

به طور کلی ، سه گروه اصلی از انواع سوسک خانگی وجود دارند که هر کدام آسیب خاصی را وارد می کنند :

  1. سوسک های پارچه
  2. سوسک های غذا
  3. سوسک های چوب

همانطور که از نام آنها  پیداست ، هر یک از این سوسک ها منبع سوخت خاصی را مصرف می کنند و می توانند به خانه یا اموال شما آسیب برسانند. بسته به گونه ، انواع سوسک‌ خانگی ممکن است به لباس‌ ها ، محصولات زراعی ( سوسک‌ های ژاپنی به تنهایی حدود 460 میلیون دلار خسارت سالانه به محصولات زراعی وارد می‌ کنند ) ، دکور ، مبلمان و کالاهای بسته‌ بندی شده – مانند مواد غذایی یا اسباب انباری آسیب بزنند.

سمپاشی سوسک چوب

از حدود 3000 گونه سوسک شناخته شده ، تنها 12 گونه به عنوان سوسک چوب طبقه بندی می شوند. برخی از گونه های رایج تر سوسک چوبی بول ، سوسک چوبی پهن ، سوسک چوبی پنسیلوانیا و سوسک چوبی ویرجینیا هستند. سبک زندگی و ظاهر آنها شبیه سوسک های معمولی در داخل خانه است ، اما تمایزات زیادی نیز وجود دارد. خبر خوب این است که انواع سوسک های چوبی به اندازه سوسک های آمریکایی ، شرقی یا آلمانی مضر نیستند. با این حال ، این لزوما به این معنی نیست که شما می خواهید با آنها برخورد کنید. روش های متعدد و زیادی جهت سمپاشی سوسک خای خانگی وجود دارد. بر خلاف سایر آفات ، مشاهده سوسک چوبی در داخل خانه به معنای داشتن لانه نیست. در واقع سوسک های چوبی به محیط مرطوب نیاز دارند و تخم های آنها در دمای کمتر از 80 درجه رشد نمی کنند. به احتمال زیاد اگر سوسک چوبی در خانه دارید ، یا به طور تصادفی آن را حمل کرده‌ اید یا شب‌ ها به دلیل روشن بودن چراغ‌ ها از پنجره باز پرواز کرده است.

چه زمانی جهت سمپاشی حرفه ای سوسک با شرکت های سمپاشی تماس بگیریم ؟

دیدن اولین سوسک یک شوک است ، به خصوص اگر قبلا هرگز با این حیوانات موذی برخورد نکرده باشید. اگر خوش شانس باشید و با هجوم تعداد زیادی حشرات و سوسک روبرو نباشید ، احتمالا می توانید به تنهایی از پس آن بر بیایید. اما در بیشتر موارد ، دیدن یک یا دو سوسک به شما می گوید تعداد بیشتری ( شاید خیلی بیشتر ) در این نزدیکی پنهان شده اند. مراقب این علائم ذکر شده در لیست زیرباشید که معمولا به این معنی است که زمان فراخوانی یک متخصص جهت سمپاشی سوسک ریز رسیده است :

  • مشاهده سوسک های مرده در گوشه و کنار خانه
  • بوی بد و ناخوشایند
  • مدفوع سوسک

شما ممکن است در برقراری تماس مردد باشید ، اما وقتی زمان جدی گرفتن در مورد سمپاشی منازل برای سوسک است ، این بهترین انتخابی است که می توانید برای خلاص شدن از شر این آلودگی انجام دهید و هرچه زودتر تماس بگیرید ، زودتر از شر این حشرات موذی خلاص می شوید!

نحوه سمپاشی حرفه ای سوسک ها :

نحوه سمپاشی سوسک تضمینی به خانه و نوع مشکلی که با آن روبرو هستید متفاوت خواهد بود. سوسک های مختلف به رویکردهای مختلفی برای از بین بردن احتیاج دارند ، اما چند ابزار و تکنیک اساسی وجود دارد که تمام تکنسین های حرفه ای برای کشتن سوسک از آنها استفاده می کنند.

شناسایی مناطق مد نظر

وقتی تشخیص دادید که از چه متد سمپاشی سوسک کابینت استفاده کنید ، ابتدا خانه و یا محیط کار خود را برای مکان های احتمالی آلودگی وجود سوسک بررسی نمایید. سعی کنید مناطقی که دسترسی به آن جا سخت هست ( همچون پشت یخچال ، زیر سینک ، درزهای کابینت ، قفسه ها ، گوشه های درب کمد ، کابینت حمام و کمدها ) را حتما با نور چراغ قوه بررسی نمایید. در نواحی مد نظرتان می توانید چسب های مخصوص سوسک بزنید. تکنسین های شرکت آس معمولا از آشپزخانه شروع می کنند – این متداول ترین منبع آلودگی سوسک است ، زیرا در آنجا منابع غذایی و آب به راحتی در دسترس هستند.

کنترل کننده آفت با بازرسی از اجاق گاز و یخچال ، از داخل و خارج شروع به کار می کند. در صورت امکان ، آنها جهت سمپاشی سوسک ریز این وسایل و لوازم دیگر مانند ماشین ظرفشویی را از دیوار دور می کنند تا به پشت و زیر آنها نگاه کنند. در حمام ، آنها در اطراف چراغ و وسایل برقی ، در کابینت ها و اطراف زهکش ها به دنبال نشانه هایی ازسوسک ها هستند. برخی از سوسک های ریز در سیستم تخلیه وجود دارند ، بنابراین ممکن است تکنسین از شما بخواهد روکش های تخلیه را نصب کنید. ناحیه بعدی مورد بررسی کمدهای دیواری می باشد که معمولا هم گرم هستند و هم از دیوارهای پشت آن ها خطوط لوله کشی و سیم کشی رد شده است. این شکاف ها می تواند سوسک ها را وارد خانه شما کنند. سرانجام ، با جستجو در محل های انبار و اتاق خواب ، هر ترک و شکاف را بررسی می کند. آنها ممکن است راه های خروجی را برداشته یا از شما بخواهند کمدها و کابینت ها را خالی کنید. اگر اتاق زیر شیروانی یا زیرزمینی داشته باشید ، آنها نقاط ورود یا علائم کلنی هایی را که در آنجا زندگی می کنند بازرسی می کنند.

آمارهای اخیر صنعت افزایش آلودگی سوسک های پریدوماتیک را نشان می دهد – این کلمه ای زیبا برای گونه هایی است که هم در فضای باز و هم در خانه زندگی می کنند. در این موارد ، تکنسین های کنترل آفات سوسک را در محیط خارج از خانه نیز باید انجام دهند. این می تواند روند کار را کمی طولانی تر و گران تر کند ، اما کنترل آن به تنهایی بسیار دشوارتر است.

استفاده از سم های ژلی برای از بین بردن سوسک

سم های ژلی یکی از موثرترین روش های سمپاشی حرفه ای سوسک محسوب می شود. این ژل ها معمولا در لوله بوده و به راحتی می توانید آن را در زیر پایه ها ، در ترک ها و شکاف ها و در نزدیکی مناطقی که به احتمال زیاد باعث جذب سوسک می شوند ، اعمال کنید.

یکی دیگر از روش های کشتن سوسک ها ، استفاده از طعمه است. با قرار دادن غذا و سم بر روی طعمه ، می توان سوسک ها را به سمت آن ها هدایت کرد. سوسک مسموم شده پس از خوردن غذا به محل قرارگیری خود بازگشته و می میرند و توسط سایر سوسک ها خورده می شوند و از این طریق سم به داخل بدن آن ها انتقال یافته و آن ها نیز می میرند. البته این روش تمامی سوسک های داخل منزل را مورد هدف قرار نمی دهد.

افزودن بوریک اسید در روند سمپاشی حرفه ای سوسک

اسید بوریک ، ماده ای که در محصولاتی مانند مواد شوینده لباس و خمیر دندان یافت می شود ، می تواند یکی از بهترین قاتل های سوسک ها باشد. البته متاسفانه اگر این ماده به طور غلط به کار برده شود و در معرض جابجایی توسط جریان هوا باشد ، ممکن است در تماس با کودکان و حیوانات قرار بگیرد و این موضوع قابل پسند نیست. اسید بوریک که با ترکیب شیمیایی بور و آب ساخته شده ، سمیتی برای افراد و حیوانات اهلی ندارد اما برای سوسک ها کشنده است. در صورت استفاده نادرست ، اسید بوریک اثربخشی خود را از دست می دهد و معمولا به عنوان تنها روش برای رهایی از سوسک توصیه نمی شود و در کنار سمپاشی سوسک درشت با سایر مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد.

همکاری با شرکت های متخصص در زمینه سمپاشی سوسک چوبی

همکاری با متخصصین در زمینه سمپاشی حرفه ای سوسک می تواند شرایط ایمنی را افزایش دهد ، رویکردی موثرتر برای رهایی از سوسک ها و یک راه حل مداوم برای کنترل سوسک ارائه دهد. همچنین نیاز به داشتن تله های پراکنده در خانه را از بین می برد. یکی از پر استرس ترین قسمت های همکاری با شرکت های سمپاشی جهت از بین بردن انواع سوسک خانگی نگرانی در مورد اختلالی است که می تواند ایجاد شود : این پروسه چه مدت طول می کشد؟! به طور میانگین سمپاشی سوسک حدود 45 دقیقه طول می کشد. این بد نیست! با این وجود ، با توجه به متفاوت بودن گونه های سوسک ها ممکن است این کار بیشتر طول بکشد و اگر آلودگی زیاد باشد یا دسترسی به مکان آن دشوار باشد و یا علاوه بر محیط داخل ، قسمت بیرونی منزل شما نیز آلوده شده باشد روند انجام کار خیلی بیشتر طول می کشد.

دلایل همکاری با شرکت آس برای سمپاسی سوسک کابینت :

  • متخصصان می دانند که چگونه با یک روش کارآمد با مشکل سوسک منزل شما کنار بیایند و بهترین راه برای کشتن و سمپاشی سوسک چوبی چیست!
  • برخی از شرکت ها ، همچون شرکت خدماتی آس ، برای دوره خاصی ضمانت می دهند و به طور دائم آفات را از بین می برند.
  • شرکت خدماتی آس برای کنترل آفات حرفه ای ، از منابع و تجهیزات لازم برای رسیدگی به موضوعات مختلف برخوردار است.
  • آرامش خاطر برای شما و خانواده تان فراهم می شود که از مواد بسیار خطرناک استفاده نخواهد شد.
  • شرکت خدماتی آس دارای مجوز و بازرسی از سازمان های محیط زیست و بهداشت است.

مناطق تحت پوشش سمپاشی شرکت آس :

  1. سمپاشی جنت آباد
  2. سمپاشی منازل غرب تهران
  3. سمپاشی ساختمان غرب تهران
  4. سمپاشی سوسک غرب تهران

  1. سمپاشی ساس غرب تهران
  2. سمپاشی غرب
  3. سمپاشی شهران
  4. سمپاشی منطقه 10

هشدار : اگر كسی در خانه و یا محیط کار مشكلات آلرژی خاصی داشته باشد ، باردار باشد یا زیر یک سال باشد باید قبل از شروع سمپاشی حرفه ای سوسک به متخصصین اطلاع داده شود و اقدامات احتیاطی لازم است. تمام افراد و حیوانات خانگی باید برای مدت زمان مشخص شده از ورود به منطقه مورد نظر خودداری کنند.

چه کارهایی پس از اتمام سمپاشی حرفه ای سوسک باید انجام دهیم ؟

در صورت داشتن کودک خردسال یا حیوانات خانگی در خانه باید مراقب باشید ، زیرا ممکن است سموم دفع آفات خطرناک در کف زمین یا سایز مناطق خانه همچنان وجود داشته باشد. تکنسین های حرفه ای تیم آس به شما اطلاع می دهند که از چه مواد شیمیایی استفاده شده است و چه زمانی بازی دوباره آزادانه برای بچه ها بی خطر خواهد بود. شما همچنین باید خود را برای دیدن سوسک های مرده در اطراف خانه آماده کنید. برخی از آن ها در اطراف لانه خود نمی میرند ( گاهی اوقات به نظر می رسد با مرگ ، آنها به سمت فضای باز کشیده می شوند ). هر کجا که آنها بمیرند ، این نشانه درست انجام شدن سمپاشی تضمینی است !

به عادت های بد قبلی خود بازنگردید!

اگر منزل شما دارای سوسک بوده ، قطعا روند نظافت شما در محیط خانه بی تاثیر نبوده است. نادر است که سوسک ها بتوانند به خانه های تمیز و پاک نفوذ کنند. از این رو اطمینان حاصل کنید که روند نظافت در اولویت باشد! آشپزخانه منزل هر شب باید تمیز شود و اجازه ندهید آشغال ها جمع شود. هر روز سطل آشغال ها را خالی کنید.

مواد غذایی را حین سمپاشی حرفه ای سوسک در دسترس قرار ندهید

در حین سمپاشی ، از طعمه ها و سم های مختلفی استفاده می شود. از این رو با در دسترس قرار ندادن مواد غذایی می توانید کمک بزرگی به روند سمپاشی سوسک کابینت کنید! سعی کنید در هیچ قسمت از منزل غذا نخورید. اطمینان حاصل کنید که تمام مواد غذایی را در ظروف در بسته مناسب نگهداری می کنید. این کار باعث می شود سوسک ها تمایل بیشتری به خوردن طعمه داشته باشند.

اجازه ندهید دسترسی به آب داشته باشند

سوسک های خشک شده ( پس از اتمام روند سمپاشی حرفه ای سوسک ) به آب نیاز دارند ، از این رو اطمینان حاصل کنید که سینک و وان کاملا خشک هستند. بعد از هر بار استفاده از سینک ، تمام آب داخل آن را خارج کنید. این کار به روند کشتن سوسک ها سرعت می بخشد.

اگر باز هم سوسک مشاهده کردید ، نگران نباشید!

تا چند هفته پس از اتمام سمپاشی سوسک حرفه ای ، مشاهده چندین سوسک کاملا طبیعی است. علی رغم چگونگی اجرای شیوع سم ، برخی از سوسک ها زنده مانده و برخی از آن ها ممکن است حامله باشند. از این رو ممکن است تعدادی از آن ها را همچنان مشاهده کنید. با این حال ، اسپری و سمی که توسط شرکت کنترل آفات باقی مانده است پس از سمپاشی اولیه کار خود را ادامه خواهند داد. پس نگران نباشید و کمی وقت بدهید! آنها به زودی از بین می روند.

خلاص شدن از شر انواع سوسک ها :

فقط یک راه حل مناسب برای رهایی از شر سوسک های درشت منزل و کابینت وجود ندارد! برای خلاص شدن از شر این حشرات موذی ، بهترین راهکار استفاده از چندین تکنیک و اقدامات احتیاطی است. اولین قدم برای دور نگه داشتن سوسک ها ، جلوگیری از ورود آنها به داخل است. قسمت های بیرونی درب و پنجره و هر گونه منافذ و دریچه بیرون از خانه را بررسی کنید. شکاف ها را پر کرده و با استفاده از مواد مناسب لوله ها را آب بندی کنید. علاوه بر این سعی کنید زباله ها را هر روز دور بریزید!

حتما مطالعه کنید : سمپاشی خانگی ساس

به منظور جلوگیری از ورود هر گونه آفات ، مطمئن شوید که فضای داخل منزل شما تمیز است. مواد غذایی را در ظرف های در بسته نگه دارید. ظروف ، زباله و سایر بازیافتنی ها نباید در منزل جمع شوند. با رعایت موارد ذکر شده می توانید از طریق طعمه ، ژل ، تله ، اسپری های سمپاشی سوسک و سایر موارد از شر این حشرات موذی خلاص شوید.

نحوه جلوگیری از ورود سوسک ها :

اگرچه همیشه با مشاهده انواع سوسک در منزل خود باید سریعا با متخصصان حرفه ای آس جهت سمپاشی حرفه ای سوسک تماس بگیرید ، اما مراحلی وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید از ورود سوسک به خانه یا محل کار خود خودداری کنید :

  1. نگهداری صحیح مواد غذایی = سعی کنید مواد غذایی خشک را در محفظه هایی با درب محکم و یا کیسه های پلاستیکی قرار داده و باقی مانده غذای خود را روی کانتر و یا سینک هرگز باقی نگذارید. مایعات را در سینک و سطل زباله نریزید.
  2. مواد غذایی و مایعات ذائد را دور بریزید = هنگام آماده سازی غذا ، تمام مواد ذائد را دور بریزید. زیر سینک را همیشه تمیز کنید. هر روز سطل آشغال را تخلیه کنید!
  3. باقی مانده غذای حیوانات خانگی را دور بریزید = سعی کنید تا شب باقی مانده غذا و مایعات حیوانات خانگی خود را دور بریزید!
  4. جمع آوری هر گونه برهم ریختگی = سعی کنید هر گونه روزنامه ، مجله ، جعبه های مقوایی و هر گونه کاغذ را از روی زمین و یا کف کمد جمع کنید و دور بریزید.
  5. محفظه های ورودی را آب بندی کنید = اصلی ترین خطرات ، شکاف های اطراف لوله ها ، زهکشی ها و دیوارهای مشترک با همسایه ها می باشد. شکاف های کوچک اطراف تخته ها و سوکت های برق باید بررسی شوند.

در کنار سمپاشی حرفه ای سوسک ، متدهای زیادی برای از بین بردن آن ها وجود دارد. البته در نظر داشته باشید که سوسک ها به مرور زمان دوباره باز می گردند ، مگر اینکه شما ریشه مشکل را از بین ببرید : لانه آن ها! دسترسی به آشیانه آن ها اغلب غیر ممکن است ، زیرا آن ها لانه خود را داخل شکاف دیوارها ، کف زمین و سایر مناطقی که دسترسی به آن ها دشوار است ، می سازند.

به همین دلیل خواهید فهمید که راه حل ایده آل برای خلاصی کامل از سوسک های درشت در خانه شما ، سمپاشی حرفه ای سوسک است. به گونه ای که آن ها به آشیانه خود بازگردند و بقیه جمعیت را آلوده کنند. در اینجور مواقع متخصصان تمامی سوراخ های قابل دسترس را سمپاشی می کنند. در صورت رعایت اصول اولیه بهداشت ، آن ها به مرور زمان از بین می روند.

سمپاشی حرفه ای سوسک با بوریک اسید :

بوریک اسید چیست ؟

بوریک اسید ترکیبی از آب و بورون بوده که به صورت پودر موجود است. اسید بوریک یک ترکیب طبیعی است که در میوه ها و گیاهان نیز یافت می شود. اگرچه این ترکیب برای سوسک ها بسیار سمی است ، اما برای انسان و حیوانات خانگی نسبتا بی ضرر می باشد. می توانید به راحتی این سم را خودتان تهیه کنید و یا از فروشگاه ها خریداری نمایید. بارزترین ایراد اسید بوریک این است که در صورت استفاده نادرست ، از اثر آن بسیار کاسته می شود. بهتر است در مسیر رفت و آمد سوسک ها ، این پودر اعمال شود. در یک ناحیه بیش از حد از این پودر استفاده نکنید ، زیرا اگر سوسک ها آن را ببینند تغییر مسیر می دهند و از روی آن رد نمی شوند.

هنگامی که سوسک ها از روی بوریک اسید رد می شوند ، پودر به آن ها چسبیده ( به تمام دست و پایشان ) و حتی زمانی که بدنشان را تمیز می کنند ، بدن آن ها به هر حال پودر را جذب کرده است. زمانی که این اسید وارد بدنشان شود ، وارد سیستم عصبی و گوارش شده و منجر به مرگ می شود. اسید بوریک بسیار موثر تلقی می شود ، زیرا سوسک ها جنازه همدیگر را می خورند. سپس اسید وارد سیستم بدن آن ها شده و همین چرخه ادامه پیدا می کند. حتی می توانید بوریک اسید را روی طعمه و یا تله بپاشید ، پودر روی ماده غذایی قرار گرفته و سوسک آن غذا را به آشیانه خود برده و همگی از آن تغذیه می کنند و می میرند!

ابزارهای مورد نیاز روش از بین بردن سوسک کابینت

جهت انجام این کار به چند ابزار پایه و اساسی همچون تله های چسب ، طعمه ژل ، دستگاه های اسپری و پودرهای کشنده نیاز است. تله ها برای اندازه گیری اندازه آلودگی مهم هستند. با قرار دادن چندین تله چسب در مناطق مختلف ، یک کنترل کننده آفت می تواند محل مخفی شدن سوسک ها را مشخص کند. طعمه ها به صورت ژل و به عنوان ایستگاه طعمه تولید می شوند. آنها فورا سوسک ها را نمی کشند اما این نکته مهمی است – زیرا سوسک ها در لانه خود می میرند. و از آن جا که سوسک ها نیز از بدن خود تغذیه میکنند ، حشره کش داخل بدنشان را می خورند. همچنین می توان از پودرهای کشنده در مناطق صعب العبور استفاده کرد. متداول ترین پودرها خاک دیاتومه و اسید بوریک هستند ( که هر دو کاملا طبیعی هستند ). تحقیقات انجام شده نشان داده است که نیمی از سوسک ها به سمت ایستگاه های تله می روند.

سمپاشی سوسک کابینت

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که تقریبا از هر 10 خانوار در ایران 1 خانوار از هجوم سوسک ها در کابینت های آشپزخانه شان رنج می برند. این باعث می شود سوسک ها رایج ترین آفت خانگی در ایران باشند. در حالی که بخش‌ های زیادی از خانه شما وجود دارد که سوسک‌ ها دوست دارند در آنجا پنهان شوند ، اما یکی از مکان‌ هایی که می‌ توانید اغلب آنها را پیدا کنید ، کابینت آشپزخانه شماست. سوسک کابینت به تاریکی ، فضاهای بسته و دسترسی منظم به غذا و آب هستند. بنابراین کابینت های آشپزخانه شما همه چیزهایی را دارند که سوسک ها علاقه مند هستند و باعث ایجاد مشکل در خانه شما می شوند. قبل از اقدام هرگونه سمپاشی سوسک درشت باید مطمئن شوید که آیا سوسکی در کابینت های آشپزخانه شما وجود دارد یا خیر! اول از همه اگر یک سوسک را مشاهده کردید ، نشانه خوبی است که تعداد بیشتری از آنها دور از دید هستند. سوسک های درشت می توانند از راه های مختلفی وارد خانه شما شوند. در آپارتمان‌ ها و خانه‌ های شهری ، شایع‌ ترین علت ایجاد دیوارهای مشترک با همسایه‌ ها است. آنها می توانند به راحتی از میان لوله ها و شکاف های موجود در دیوار بخزند.

اگر یکی را پیدا کردید ، کمی وقت بگذارید و به دنبال سوسک های دیگر بگردید. از یک چراغ قوه برای بررسی شکاف ها و درزهای اطراف خانه و کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید. سوسک‌ ها شب‌ زی هستند ، بنابراین شب‌ ها که بیشترین فعالیت را دارند به دنبال آن‌ ها بگردید. همچنین ممکن است نشانه‌ های دیگری از سوسک‌ ها مانند ذرات ریز ( فضولات ) و قطعات شکسته بدن پیدا کنید. هنگامی که چند سوسک را مشاهده کردید ، زمان سمپاشی حرفه ای سوسک در منزل شما فرا رسیده است!

مراحل خلاص شدن از شر سوسک ها از کابینت های آشپزخانه

سمپاشی سوسک کابینت به صورت تضمینی کار ساده ای نیست! اما می‌ توان آن را به طور ایمن و موثر بدون سمپاشی با آفت‌ کش در خانه مدیریت کرد. در ادامه قصد داریم رایج ترین مراحل از بین بردن انواع سوسک ریز و درشت در کابینت را برایتان شرح دهیم. پس با آس همراه باشید!

استفاده از تله سوسک!

اگر مطمئن هستید که از هجوم آفت سوسک ها رنج می برید ، تله ها استراتژی خوبی برای نظارت بر هجوم سوسک کابینت محسوب می شود. اما مراقب باشید! تله ها به تنهایی هرگز برای مقابله با هجوم سوسک ها کافی نیستند. آنها واقعا بیشتر یک ابزار نظارت بر سوسک برای مشاهده پیشرفت درمان شما هستند. تله های چسب به اندازه کافی همه کاره هستند تا برای هجوم سوسک ها مفید باشند ، زیرا می توانید آنها را در انواع مکان ها قرار دهید – در پشت کابینت ها ، پشت و زیر وسایل ، زیر سینک و واقعا هر فضای کوچک دیگری که فکر می کنید ممکن است سوسک ها پنهان شوند. تله های چسب اساسا همان کاغذ مگس خوار هستند – سوسک هایی را با سطح چسبنده به دام می اندازند و حشرات وقتی نمی توانند حرکت کنند گرسنه می مانند و می میرند. ما توصیه می کنیم که تله های چسب را در هر جایی که بیشترین فعالیت را می بینید قرار دهید. گزینه خوبی برای قرار دادن در پشت کابینت وجود دارد ، زیرا هیچ نگرانی از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی در مواد غذایی شما وجود ندارد و شما همچنان می توانید در این مدت از کابینت های خود استفاده کنید.

سمپاشی تضمینی سوسک کابینت

این متد یک روش معمول درمان اولیه برای سوسک های درشت است ، زیرا می تواند به گوشه ها و برآمدگی هایی که با روش های دیگر دسترسی به آنها سخت است نفوذ کند.
مراحل سمپاشی حرفه ای و تضمینی سوسک کابینت به شرح زیر است :

  • آماده سازی تجهیزات.
  • اسپری کردن به مناطق مورد نظر. قوطی را روی شکاف های پشت کابینت ، زیر کابینت و هر جایی که فکر می کنید سوسک ها زندگی می کنند ، اسپری کنید. این اختلال باعث می شود که آنها از مخفیگاه خود پراکنده شوند ، زیرا احساس می کنند مورد حمله قرار گرفته اند.
  • جارو کشیدن با فیلتر HEPA.

شاید خدمات سمپاشی با اسپری موثر واقع شوند ، اما بعید است که همه سوسک‌ ها و تخم‌ های آن‌ ها از بین بروند. حتی یک سوسک باردار تنها می تواند خانه شما را دوباره آلوده کند و شما را به نقطه اول بازگرداند. پس تسلیم نشوید! قدم بعدی ما برای خلاص شدن از شر سوسک های کابینت آشپزخانه شما ، درمان ترک ها و شکاف ها با یک محصول غیر شیمیایی مبتنی بر گرد و غبار است. این مرحله می‌ تواند تاثیر شما را در خلاصی از آلودگی در دراز مدت کاهش دهد و احتمالا بیشترین زمان را برای انجام صحیح آن صرف خواهید کرد. مطمئنا می توانید به جای استفاده از اسپری های مبتنی بر گرد و خاک برای درمان سوسک ها از اسپری آفت کش استفاده کنید. در چنین شرایطی تکنسین های حرفه ای شرکت آس در اطراف کف آشپزخانه و کابینت شما اسپری می کنند. همانطور که گفته شد ، ما فکر می کنیم که اکثر مردم ترجیح می دهند مواد شیمیایی را از کمد خود دور نگه دارند و ما آنها را سرزنش نمی کنیم.

طعمه ها یک استراتژی عالی برای کنترل آفات و از بین بردن سوسک کابینت هستند ، زیرا حشرات برخی از کارها را برای شما انجام می دهند. قرار دادن طعمه ژله‌ ای با حشره‌ کش در آن ، سوسک‌ ها را جذب کرده و آن ها را تشویق می‌ کند تا طعمه را بردارند و سپس طعمه سمی را به مخفیگاه خود برمی‌ گردانند و آن را در اطراف سوسک‌ ها پخش می‌ کنند. سوسک‌ ها ، سوسک‌ های دیگر را نیز می‌خورند بنابراین راه‌ های زیادی وجود دارد که یک سوسک طعمه را به چندین سوسک دیگر پخش کند!

نکات کلیدی خدمات سمپاشی سوسک در تهران

  • تا جایی که می توانید درزها و شکاف های خانه خود را ببندید. هر چه سوسک ها فضاهای کمتری برای جابجایی داشته باشند ، پیشگیری و از بین بردن آنها آسان تر اخواهد بود.
  • هرگونه نشتی لوله یا سایر مشکلات لوله کشی را برطرف کنید. رطوبت سوسک ها را جذب می کند ، زیرا مانند هر موجود زنده دیگری برای زندگی به آب نیاز دارند.
  • هر گونه منابع غذایی را که سوسک ها می خورند حذف کنید. مطمئن شوید که مواد غذایی را در بسته بندی های محکم ببندید ، فورا نشت ها را تمیز کرده و تمیز کردن دوره ای کابینت های خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که چیزی شکسته یا بدون مهر و موم وجود ندارد که ممکن است از دست داده باشید.

مطالب پیشنهادی :