سرویس پکیج شامل چیست ؟

سرویس پکیج شامل چیست

پکیج ها بخش اساسی دیگری از تجهیزات منزل محسوب می شوند. با اعتماد به آن ها آب گرم منزل شما فراهم شده و سیستم گرمایشی به درستی کار کند. انجام بازرسی مداوم پکیج به عملکرد روان آن در طول سال کمک می کند. در صورت خرابی پکیجتان می توانید با متخصصین شرکت ساختمانی آس تماس بگیرید تا در اسرع وقت نسبت به سرویس آن اقدام نمایند. آنها همچنین توصیه ها و نکاتی در مورد استفاده موثرتر از سیستم را به شما ارائه می دهند. سرویس دهی منظم سیستم پکیج خرابی و از کار افتادگی آن ها را کاهش داده و همچنین به افزایش طول عمر پکیج کمک می کند. تکنسین های آس طیف وسیعی از پوشش را برای خرابی دیگ سیستم گرمایشی ارائه می دهند که همه آنها با بررسی سیستم ارائه می شود.

رایج ترین مشکلات پکیج های خانگی عبارتند از :

  1. کاهش فشار آب
  2. نشستی آب از پکیج
  3. روشن نشدن
  4. گرم نکردن آب
  5. سر و صدای زیاد
  6. خرابی سنسورها
  7. نشست رسوب در رادیاتور و مبدل ها
  8. نشست هوا در مدار خرابی شیرها
  9. اشکال در پمپ و خرابی ترموستات

آخرین چیزی که در یک روز سرد می خواهید این است که پکیج و گرمای مرکزی شما خراب شود. خوشبختانه ، شما می توانید با انجام سرویس سالانه بویلر از بروز این امر جلوگیری کنید. سرویس پکیج می تواند اطمینان حاصل کند که دیگ بخار و سیستم گرمایش مرکزی شما تا حد ممکن روان و کارآمد کار می کنند. این خدمات معمولا کمتر از یک ساعت طول می کشد ، البته این امر به دستگاه شما نیز بستگی دارد. پکیج ها در انواع مختلفی موجود هستند ، اما متداول ترین آنها در بازار به عنوان ” پکیج منقبض ” شناخته شده است. این مایع متراکم شده از طریق یک لوله میعانات خارج می شود ، که می تواند در دمای سردتر یخ بزند. اگر دیگ بخار شما کار نمی کند و دمای خارج از آن زیر انجماد است ، ممکن است یخ زدگی لوله میعانات باشد. بهترین کار این است که بطری آب گرم را روی لوله قرار دهید تا زمانی که یخ ذوب شود – خوشبختانه این کار اجازه دهد دیگ بخار وظایف خود را از سر بگیرد. همچنین می توانید آب گرم ( نه جوش ) روی را لوله بریزید ، اما اگر هوا هنوز سرد است ، پس از سرد شدن آب مراقب تشکیل یخ باشید. در حالت ایده آل ، شما باید لوله را عایق بندی کنید تا در وهله اول شانس کمتری برای یخ زدن داشته باشد. گزینه دیگر جایگزینی یک لوله باریک با یک لوله پهن تر است ، جایی که درجه حرارت برای تشکیل یخ در لوله تا حدی که مسدود شود باید پایین باشد.

سرویس پکیج شامل چیست ؟

  1. بازرسی کامل از کل ساختار دودکش ، بازرسی و در صورت لزوم تمیز کردن مشعل ، محفظه احتراق ، انژکتور و مبدل حرارتی. بازرسی از دستگاه های احتراق به عنوان مثال چراغ های پایلوت و یا الکترودهای حسگر جرقه و شعله
  2. عملکرد و کنترل : دیگ بخار شما دارای تعدادی کنترل و دستگاه ایمنی است که برای عملکرد صحیح آزمایش می شوند. در صورت نیاز یک مهندس بررسی خواهد کرد که تمام عملکردهای دیگ بخار به درستی کار می کنند
  3. آزادسازی دودش و احتراق : مهندسین ساختار ، انتها و مسیر دودکش ( لوله از دیگ بخار به خارج از خانه ) را بررسی می کنند.
  4. بررسی یکپارچگی تمامی آب بندها و واشرها
  5. اطمینان حاصل کنید که دریچه های تغلیظ کننده ( چگالنده ) و زهکشی عاری از هر گونه کثیفی است
  6. دستگاه را مطابق با دستورالعمل سازنده آزمایش کنید تا اطمینان حاصل شود هر یک موارد فوق به درستی کار می کنند : ورودی حرارت و / یا فشار کار ، اثربخشی جریان ، سیستم های تهویه مطابق با استاندارد هستند ، ایمن بودن سیستم پکیج
  7. تجزیه و تحلیل و اندازه گیری احتراق نهایی در برابر تحمل های تعیین شده توسط دستورالعمل های سازنده
  8. آزمایش تمام اتصالات گاز ، آزمایش عملکرد گرمایش و آب گرم
  9. بازرسی بصری از سایر وسایل برقی گازی ، اطلاع رسانی کتبی در مورد نقص ایمنی گاز که ممکن است بر عملکرد ایمن وسایل شما تاثیر بگذارد
  10. ارزیابی کنترل های گرمایشی فعلی و بهترین توصیه های عملی در مورد بهره وری انرژی

چک لیست بازرسی پکیج ها :

  • بررسی دستگاه شعله ور و اینکه آیا آن به درستی کار می کند یا خیر!
  • مشعل پایلوت و کابل ها و پروب ها
  • ترموستات با محدودیت بالا
  • عملکرد دیگ بخار
  • تهویه مناسب
  • اثربخشی دودکش
  • کنترل سیستم گرمایش
  • اتصالات سیم کشی برق
  • محل قرارگیری دیگ بخار و مواد قابل احتراق اطراف
  • جریان گاز و فشار
  • مهر و موم

سرویس دهی منظم پکیج برای اطمینان از عملکرد ایمن و کارآمد آن بسیار ضروری است. در هنگام سرویس ، یک مهندس به خانه شما مراجعه می کند و یک سری بررسی های ایمنی و کارایی را در سیستم گرمایش مرکزی انجام می دهد ، اما این دقیقا شامل چه مواردی است؟ ما این راهنما را برای شما آماده کرده ایم تا بدانید که چرا پکیج منزل و یا اداره شما نیاز به سرویس دارد و چه اتفاقی در آن سرویس می افتد!

علت اهمیت سرویس پکیج خانگی چیست

در اینجا چند دلیل وجود دارد که نشان می دهد چرا شما باید هر سال پکیج خود را سرویس کنید :

  • ایمنی = سرویس پکیج این فرصت را به مهندس می دهد تا موارد ایمنی مانند نشت مونوکسیدکربن را شناسایی کند. مونواکسیدکربن یک گاز بی بو و بی رنگ است که می تواند به سرعت باعث آسیب مغزی و در بعضی موارد مرگ شود. اگر نگران هستید که دیگ بخار شما ممکن است به درستی کار نکند ، به عنوان مثال شعله نارنجی یا آبی رنگ دارد ، شما باید به سرعت با تکنسین های شرکت آس در تماس باشید حتی اگر سرویس سالانه شما هنوز به پایان نرسیده باشد.
  • کاهش هزینه ها = با افزایش سن یک پکیج دیواری ، کارایی آن کاهش یافته و این بدین معنا است که برای گرم کردن خانه شما نیاز به استفاده از سوخت بیشتری دارد که هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. یک سرویس پکیج سالانه اطمینان حاصل می کند که تمام اجزا در بهترین شرایط ممکن هستند و سطح بالاتری از کارایی را برای مدت طولانی تری ارائه می دهند.
  • جلوگیری از خرابی = در طولانی مدت سرویس پکیج باعث کاهش هزینه ها شده و همچنین یک خطای احتمالی را قبل از وقوع تشخیص می دهد.

در هنگام سرویس پکیج چه اتفاقی می افتد ؟

  • بازرسی بصری : مهندس بررسی می کند که دیگ بخار هنوز با استانداردها و الزامات فعلی مطابقت دارد و به دنبال هرگونه خوردگی یا نشتی است. آن ها همچنین شعله های دیگ بخار را نیز بررسی می کنند.
  • برداشتن روکش پکیج : سپس تکنسین ها اجزای سازنده را بررسی می کنند تا مطمئن شوند همه کارها به درستی انجام می شود و سپس داخل دیگ بخار را تمیز می کنند. این بررسی ها باید شامل مبدل حرارتی ، مشعل ، انژکتور اصلی و میله جرقه می باشد.
  • بررسی دودکش : مهندس اطمینان می دهد که هیچ مانعی در پایانه های دودکش وجود ندارد و دودکش به درستی در جای خود قرار گرفته است.
  • بررسی فشار گاز : این کار اطمینان حاصل می کند دیگ بخار در فشار صحیح کار می کند.
  • روند شعله ور شدن : این کار به مهندس اجازه می دهد تا خطاهای کار را بررسی کند.

سرویس پکیج چه قدر طول می کشد ؟

سرویسپکیج باید حداقل 30 دقیقه طول بکشد ، اما زمان آن بسته به مارک و مدل متفاوت خواهد بود. پس از آن ، مهندس احتمالا به شما گزارش خدمات داده و توضیح می دهد که آنها چه کاری انجام داده اند. همان طور که اشاره کردیم توجه داشته باشید که پکیج ها باید سالانه سرویس شوند. این کار نه تنها اطمینان حاصل می کند که سرویس شما به درستی کار می کند ، بلکه برای معتبر نگه داشتن ضمانت نامه در بسیاری از موارد نیز الزامی است. بهترین زمان سرویس تابستان است. بدین صورت مطمئن می شوید که سیستم شما در فصل سرما به درستی کار می کند. هزینه سرویس کامل دیگ بخار بسته به نوع واحدی که دارید و محل زندگی شما متفاوت خواهد بود.

ممکن است این سوال برایتان پیش آید که چه زمانی برای سرویس پکیج با متخصصین آس تماس بگیرید. در صورت مشاهده هر یک از نشانه های زیر با ما تماس بگیرید :

  • شعله دیگ بخار به صورت نامنظم کار می کند
  • شعله دیگ بخار زرد است
  • لکه ها یا علائم دود جدیدی در دستگاه یا در نزدیکی آن وجود دارد
  • فشار آب پایین باشد
  • دیگ بخار داغ شده یا به طور منظم دوباره پر می شود
  • اغلب چراغ پایلوت خاموش می شود
  • از آخرین زمان سرویس یکسال و یا بیشتر می گذرد

معمولا توصیه می شود هر سال برای سرویس پکیج خود اقدام نمایید. این بهترین بازه زمانی است تا مهندسین بتوانند مشکلات عمده آن ها را برطرف کنند. همچنین باید قبل از زمستان سرویس خود را به خوبی سرویس دهی کنید ، این اطمینان می دهد که دیگ بخار شما قبل از ورود هوای سرد به درستی کار می کند و فعالیت آن را افزایش می دهد. از سوی دیگر گرچه ممکن است در ماه های گرم تابستان به گرمایش مرکزی خود فکر نکنید ، اما زمان بسیار خوبی است زیرا مهندسان کمتر مشغول کار هستند.