دوربین مدار بسته بیسیم چیست ؟

دوربین مدار بسته بیسیم دوربین هایی هستند که که از طریق باند رادیویی سیگنال های صوتی و تصویری را به گیرنده بی سیم منتقل می کنند. بسیاری از دوربین های امنیتی بی سیم حداقل به یک کابل یا سیم برای برق نیاز دارند. ” بی سیم ” به انتقال ویدئو / صدا اشاره دارد. با این حال ، برخی از دوربین های امنیتی بی سیم از طریق باتری کار می کنند و دوربین ها را از بالا به پایین بی سیم می کند. دوربین های بی سیم به دلیل هزینه های پایین نصب ( عدم نیاز به اجرای کابل های داخلی گران قیمت ویدئو ) و گزینه های نصب انعطاف پذیر ، در بین مصرف کنندگان امنیتی مدرن بسیار محبوب هستند. علاوه بر سهولت در استفاده و دسترسی ، دوربین مدار بسته وایرلس برای کاربران این امکان را فراهم می کند تا از اینترنت بی سیم باند پهن استفاده کرده و جریان ویدئو بدون سیم را از طریق اینترنت فراهم کند.

انواع دوربین مدار بسته بدون سیم :

دوربین بیسیم آنالوگ

دوربین مدار بسته بدون برق آنالوگ انتقال سیگنال های صوتی و تصویری با استفاده از فرکانس های رادیویی است. به طور معمول ، بی سیم آنالوگ دارای برد انتقال حدود 300 فوت (91 متر) در فضای باز است و دیوارها ، درها و مبلمان این دامنه را کاهش می دهد. بی سیم آنالوگ در سه فرکانس 900 مگاهرتز ، 2.4 گیگاهرتز و 5.8 گیگاهرتز یافت می شود. در حال حاضر ، اکثر دوربین های مدار بسته بیسیم با فرکانس 2.4 گیگاهرتز کار می کنند. اکثر روترهای خانگی ، تلفن های بی سیم ، کنترل کننده های بازی ویدیویی و مایکروویو با فرکانس 2.4 گیگاهرتز کار می کنند و ممکن است باعث تداخل در عملکرد این دوربین ها شوند. 900 مگاهرتز به دلیل توانایی نفوذ در میان موانعی مانند دیوارها و پوشش گیاهی شناخته شده است.

مزایای دوربین مدار بسته وایرلس آنالوگ :

  • مقرون به صرفه : هزینه دوربین های تکی کم است
  • گیرنده چندگانه در هر دوربین : سیگنال یک دوربین را می توان توسط هر گیرنده ای برداشت کرد. شما می توانید چندین گیرنده در مکان های مختلف داشته باشید تا شبکه نظارت بی سیم خود را ایجاد کنید.

دوربین مدار بسته بدون برق دیجیتالی

بی سیم دیجیتال انتقال سیگنال های آنالوگ صوتی و تصویری است که به عنوان بسته های دیجیتال از طریق فرکانس های رادیویی با پهنای باند رمزگذاری می شوند.

مزایای دوربین وایرلس دیجیتال :

  • دامنه انتقال گسترده : معمولا نزدیک به 450 فوت است ( فضای باز ، دید واضح مابین دوربین و گیرنده )
  • فیلم و صوت باکیفیت
  • ارتباط دو طرفه بین دوربین و گیرنده
  • سیگنال دیجیتال به این معنی است که شما می توانید دستورات و توابع را مانند خاموش و روشن کردن چراغ ها انتقال دهید
  • می توانید چندین گیرنده مانند امنیت را به یک دستگاه ضبط متصل کنید

مزایای دوربین مدار بسته بدون سیم

امروزه این مدل دوربین های مدار بسته بسیار محبوب شده و یک روش مقرون به صرفه برای نصب یک سیستم نظارت جامع در یک خانه یا محل کار با قیمت اغلب ارزان تر است. دوربین های بی سیم برای افرادی که خانه یا آپارتمان اجاره می کنند نیز ایده آل است. از آنجایی که نیازی به سیم کشی داخل سقف و و یا دیوارها نیست ( از دوربین گرفته تا گیرنده یا دستگاه ضبط ) ، بنابراین برای نصب سیستم دوربین امنیتی بی سیم نیازی به تایید صاحبخانه نیست. همچنین عدم نیاز به سیم کشی باعث می شود تا آسیب جدی به ظاهر ساختمان شما وارد نشود. از این دوربین ها برای نظارت نواحی خاصی همچون استخرها و یا پاسیو نیز استفاده می شود. برخی از رایج ترین فواید این دوربین ها عبارتند از :

نصب آسان یکی از برترین مزایای دوربین مدار بسته بدون سیم در مقایسه با سایر دوربین ها می باشد. از آنجایی که دوربین های بی سیم برای انتقال فیلم به شبکه Wi-Fi متصل می شوند ، دیگر نیازی به سیم کشی کابل از ضبط کننده به سمت دوربین نمی باشد. به همین ترتیب ، دوربین های بی سیم از نظر مکان نصب انعطاف پذیری بیشتری دارند. تنها محدودیتی که هنگام نصب دوربین مدار بسته بیسین پیش می آید ، دسترسی به منبع تغذیه است. راه حل های بی سیم همچنین شامل امکان سیم کشی کابل از دوربین به سمت دستگاه ضبط کننده است و این موضوع برای منطقه ای که فاقد پوشش بی سیم است ، می تواند مفید باشد.

  1. تغییر سبک و کاهش زمان نصب دوربین ها
  2. کاهش نیاز به فضا و تجهیزات
  3. گزینه ای ایده آل برای نظارت برنامه های کاربردی
  4. مناسب برای مکان های از راه دور و یا غیر قابل دسترس
  5. عدم نیاز به اصلاح سیم کشی های زیرساختی
  6. قابلیت انطباق سریع با تغییرات

به حداقل رساندن خطر اختلال

سیم ها می توانند در اثر حوادث و اتفاقات ناگوار آسیب ببینند یا خراب شوند. حتی به مرور زمان ساییده و فرسوده می شوند. وقتی سیم یا کابل خیلی آسیب دیده باشد ، دیگر نمی توان از آن برای انتقال داده استفاده کرد. سیستم های مداربسته که به اتصالات فیزیکی متکی هستند هر زمان که سیم آنها خراب شود ، در برابر اختلال آسیب پذیر می شوند. برای دوربین های مدار بسته بی سیم این مشکل پیش نخواهد آمد. سیم های شکسته می تواند منجر به از بین رفتن پوشش دوربین مداربسته شود ، بنابراین بهتر است هر چه سریع تر با انتخاب دوربین های بی سیم از شر این مشکلات خلاص شوید!

افزایش دامنه انتقال داده

دوربین های مدار بسته ای که از سیم استفاده می کنند فقط می توانند تصاویر خود را به مانیتورهای اطراف و دستگاه های ذخیره اطلاعات که مستقیما به آنها متصل هستند ارسال کنند. دوربین های مدار بسته بی سیم می توانند داده ها را به دستگاه های ذخیره سازی و دستگاه های نظارتی منتقل کنند که در ساختمان های مختلف یا مکان های کاملا متفاوتی نگهداری می شوند. اگر به دلایل امنیتی نیاز به دسترسی از راه دور به فیلم یا ذخیره دوربین مداربسته خود در خارج از منطقه دارید ، سرمایه گذاری در سیستم دوربین مدار بسته بی سیم روند کار را بسیار آسان می کند.

محدود کردن هزینه های اضافی

سیم های دوربین مداربسته مانند هر قسمت دیگری از سیستم امنیتی شما باید نگهداری و بعضا تعویض شوند. طبیعتا این کار هزینه دارد. با ارتقا به سیستم دوربین مدار بسته HD بی سیم ، می توانید مبلغ قابل توجهی در هزینه های اضافی خود صرفه جویی کنید. در حقیقت برای نگهداری یا تعویض سیم هایی که در آنجا نیستند ، نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

سیستم دوربین مدار بسته بیسیم از دوربین های مبتنی بر IP به همراه Access Point / Radio تشکیل شده است. اجزای موجود در این دوربین ها از موارد زیر تشکیل شده است :

  • دوربین مدار بسته مبتنی بر IP – نوع بزرگنمایی شیب (PTZ) و نوع سری
  • نقطه دسترسی ( رادیو )
  • ایستگاه پایه ( دروازه )
  • سوئیچ اترنت ( سوئیچ هسته ای )
  • سیستم مدیریت فیلم ( VMS )
  • شبکه متصل به ذخیره سازی ( NAS ) – ذخیره سازی
  • مانیتور ویدئو
  • ایستگاه کار اپراتور

دامنه دوربین مدار بسته وایرلس :

دوربین های امنیتی بی سیم هنگامی که بین دوربین و گیرنده فاصله دید مشخصی وجود داشته باشد ، بهترین عملکرد را دارند. اگر دوربین های بی سیم دیجیتال در فضای باز بوده و دارای دید واضحی هستند ، معمولا دامنه آنها بین 250 تا 450 فوت است. دیوار مکعبی ، گچ تخته و پنجره ها معمولا به طور کلی قدرت سیگنال بی سیم را کاهش نمی دهند. آجر ، کف بتونی و دیوارها قدرت سیگنال را کاهش می دهند. درختانی که در خط دید دوربین بی سیم و گیرنده قرار دارند نیز ممکن است بر قدرت سیگنال تاثیر بگذارند.

دامنه سیگنال همچنین به وجود سیگنال های رقیب با استفاده از همان فرکانس دوربین بستگی دارد. به عنوان مثال ، سیگنال های دریافت شده از تلفن های بی سیم یا روترها ممکن است بر قدرت سیگنال تاثیر بگذارند. زمانی که این اتفاق رخ می دهد ، ممکن است تصویر دوربین به هم بریزد. به طور معمول ، راه حل قفل کردن کانالی است که روتر بی سیم روی آن کار می کند.

هنگام تعیین نوع دوربین امنیتی یا سیستم مورد نیاز ، درک تفاوت بین سیستم های بی سیم و سیم دار بسیار حائز اهمیت است. شاید تفاوت آن ها شهودی باشد ، اما تفاوت های ظریفی نیز با هم دارند. مواردی زیادی وجود دارد که باید هنگام انتخاب دوربین مدار بسته در نظر بگیرید. دوربین مدار بسته بدون سیم یک جایگزین عالی گزینه های سیم دار هستند. هدف این سیستم ها برطرف کردن برجسته ترین ضعف های سیستم های سیم دار می باشد : نصب! تفاوت کلیدی آن ها این است که تصاویر امنیتی به صورت بی سیم از دوربین به ضبط کننده منتقل می شود.

عملکرد دوربین مدار بسته بدون برق چگونه می باشد ؟

دوربین های امنیتی بی سیم با انتقال تصاویر امنیتی از دوربین به ضبط کننده کار می کنند. شما می توانید به فیلم یا از طریق دستگاه داخلی یا فضای ذخیره سازی ابری دسترسی داشته باشید. سیستم های بی سیم به شبکه Wi-Fi شما متصل می شوند ( یا به صورت بی سیم یا با کابل ) ، با این حال ، هنوز هم به برق سیم نیاز دارید.

قبل از خرید هر نوع دوربین مدار بسته بیسیم ، امنیت فعلی ملک خود را ارزیابی کنید. در نهایت اندازه ملک و نیازهای امنیتی به شما در تعیین بهترین نوع سیستم کمک شایانی خواهد کرد. آیا مطمئن نیستید که از کجا باید شروع کنید ؟! با متخصصین شرکت آس تماس بگیرید تا به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک کنند.