خدمات شستشوی نما چیست ؟

خدمات شستشوی نما / نماشویی در تهران / شستشوی نمای ساختمان در تهران / خدمات نماشویی / پاکسازی نمای ساختمان

در کسب و کار ، اولین تاثیر ادراکی بسیار حائز اهمیت است. نمای ساختمان محیط کار شما اولین چیزی خواهد بود که مشتری بالقوه آن را می بیند و حتی می تواند بر عقاید آنها تاثیر بگذارد ، حتی قبل از اینکه پا به داخل ساختمان شما بگذارند. متخصصان شرکت خدماتی آس از متنوع ترین خدمات شستشوی نما استفاده کرده و تمام سعی آن ها بدین گونه است تا از نمای ساختمان شما محافظت نمایند. در خدمات شستشوی نما هر گونه جرم و کثیفی از روی نمای ساختمان شما برداشته می شود تا نمایی مهمان نوازتر ایجاد شود. همچنین سطح میزان تعادل رطوبت بررسی می گردد ، زیرا رطوبت به زیر خاک و سنگ آهک رفته و منجر به پوسیدگی سنگ تراشی و در نهایت افزایش هزینه های تعمیر می شود.

محاسبه قیمت و هزینه نماشویی ساختمان

رایج ترین خدمات شستشوی نما :

روش تمیز کردن با آب

  • خیساندن آب : از جریان آهسته و مداومی از آب برای نماشویی و برداشتن هر گونه جرم و کثیفی استفاده می شود. این روشی بسیار کارآمد و موثر است ، زیرا هر گونه کثیفی و گرد و خاک شل می شود و به راحتی می توان آن ها را از بین برد. در شست و شو با دست و یا واتر جت از آب استفاده می شود. خدمات شستشوی نما با آب برای نماهای سنگی آجری لعاب دیده بسیار کارآمد می باشد.
  • نماشویی با فشار : در این روش آب تحت فشار قرار گرفته و بر اساس پوند در اینچ مربع اندازه گیری می شود و تمام مواد آلاینده بر روی نما را از بین می برد. این سیستم خدمات شستشوی نما برای سطوح سنگی و بتونی مناسب است.

خدمات شستشوی نما با مواد شیمیایی

  • محصولات شیمیایی لکه ها را حل کرده و از بین می برند. چهار دسته رایج مواد شیمیایی عبارتند از : پاک کننده های اسیدی ، پاک کننده های قلیایی ، حلال های آلی و مواد شوینده فاقد کف. این روش برای شستن لکه های عمیق بر روی نمای ساختمان ها مناسب است.

تمیزکننده های ساینده

  • از این روش برای از بین بردن لکه های عمیق موجود در لایه های ساختمان استفاده می شود که برای سطوح سنگی و بتونی ایده آل می باشد.

نمای بیرونی ساختمان ها می توانند از مواد متفاوتی همچون صفحه های عایق بندی شده ، فلز ، شیشه ، ماسه سنگ ، آجر ، بتون ، چوب و یا پلاستیک تشکیل شوند. اغلب آنها با روکش ، لاک یا رنگ پوشانده می شوند تا از نما در برابر آلودگی های محیطی و یا آب و هوا محافظت شود. صرف نظر از تنوع مصالح ، نمی توان جلوی افزایش طول عمر ساختمان ها را گرفت. یکی از خدمات شستشوی نما ، استفاده از واترجت می باشد. در این روش از آب خالص برای تمیز کردن نما استفاده می شود و به راحتی می توانید هر گونه گرد و غبار و آلودگی های محیطی را پاک کنید.

البته در طول روند تمیز کردن نما باید مراقب سطح نیز باشید ، زیرا نماها به راحتی آسیب می بینند. در ابتدا سطح فشار و میزان آب و دما را در سطح متوسطی تنظیم کرده و از قسمتی که در معرض دید عمومی قرار ندارد شروع کنید. می توانید از نازل های مختلف ( همچون نازل های چرخشی ) استفاده کرده و فاصله های مختلف را امتحان کنید. در صورت لزوم ، پارامترها را می توان با دقت بالا یا پایین تنظیم کرد.

پاکسازی نمای ساختمان با استفاده از طناب زمانی است که از طناب و تجهیزات پایین آمدن به کمک طناب از بلندی برای انجام خدمات تمیز کردن حرفه ای در مناطق صعب العبور نما استفاده می شود. انجام این کار مستلزم آموزش تیم و داشتن تجربه زیاد می باشد. اگر یک پروژه نظافت و خدمات نماشویی ساختمان های مرتفع دارید ، می توانید با گروه ساختمانی آس تماس بگیرید تا در مورد آنچه ممکن است برای انجام کار لازم باشد راهنمایی های لازم را انجام دهند. این شامل یک بررسی لازم از مکان مورد نظر می باشد تا متوجه شویم که دقیقا شما به چه جزئیاتی از خدمات احتیاج دارید تا کار شما با خیال راحت و بدون هیچ خطری انجام شود. شستشوی نمای ساختمان در تهران با استفاده از طناب یک روش تمیز کردن در ارتفاع است که طی یک دوره 25 ساله توسعه یافته است. همچنین در ساخت و ساز استفاده می شود و به عنوان یک روش ایمن تر برای کارهای سطح بالا شناخته می شود. داربست به زمان نیاز دارد و نصب آن پرهزینه است و فضا و مساحت کاری بیشتری را اشغال می کند. نردبان ریسک بیشتری دارد و تیرهای کششی همیشه نمی توانند به همه مکانهای لازم برسند تا سطح یکسانی از تمیز کردن مورد نیاز را انجام دهند.

تیم تخصصی آس یک سرویس نماشویی در تهران با استفاده از طناب را برای همه ساختمان های تجاری بلند مرتبه در سراسر تهران ارائه می دهد. شستشوی نمای ساختمان در تهران با طناب یک روش مقرون به صرفه ، ایمن و بدون مزاحمت برای تمیز کردن دوره ای پنجره های خارجی است. با توجه به حداقل زمان راه اندازی ، مسیر غیرضروری و بسته شدن مسیرهای پیاده روی غیر ضروری و توانایی انجام شستشوی مرطوب با دست سنتی برای نتایج استثنایی ، دسترسی به طناب در اکثر برنامه های نظافت ساختمان وجود دارد. شستشو با فشار بالا اغلب ثابت می شود که سریع ترین ، ایمن ترین و موثرترین روش شستشوی نمای ساختمان ها با فشار است. دسترسی با طناب جهت نماشویی یک روش بسیار متنوع برای دسترسی به فولاد سازه ای سطح بالا است. این کار با استفاده از تکنیکی به نام کمک صعود انجام می شود که در آن تکنسین ها با دسترسی به طناب با استفاده از تجهیزات و دانش تخصصی به طور متد و ایمن در اطراف فولاد حرکت می کنند تا کارهای نظافتی مانند حذف گرد و غبار و خاک را انجام دهند. این یک روش بسیار کارآمد ، ایمن و موثر برای تمیز کردن فولاد در مناطقی است که دسترسی به آنها امکان پذیر نیست مانند دهلیزها و دیوارهای پرده در ساختمان های تجاری.

استفاده از رزین پس از اتمام نماشویی ساختمان

در انتهای خدمات شستشوی نما می توانید از رزین جهت براق کردن سطح ساختمان استفاده نمایید. رزین ماده ای است که باعث براقیت سطح ساختمان می شود. البته جایگزین دیگری برای رزین ، مواد نانو می باشد. مواد نانو از نما در برابر فرسایش ، رسوب و جرم گیری محافظت می کنند. یک فرق متمایز رزین و نانو ، خاصیت براق بودن بیشتر رزین است. البته در نظر داشته باشید که نانو همچون یک محافظ عمل کرده و ماندگاری نانو بیشتر از رزین است. در واقع استفاده از نانو از سطح بیرونی ساختمان در مقابل عوامل فرسایشی و جرم و کثیفی و باران های اسیدی محافظت می کند. مواد نانو کاملا بی رنگ بوده و هیچ تغییری در سطح نمای ساختمان ایجاد نمی کند. در خدمات نماشویی نما های شیشه ای استفاده از مواد نانو بسیار حائز اهمیت است ، زیرا مانع ایجاد لکه ناشی از برف و باران بر روی شیشه می شود.

خدمات نماشویی با طناب

خدمات شستشوی نما با داربست :

یکی از متداول ترین روش های شستن نما ، استفاده از طناب است. در این روش جهت ارائه خدمات نیازی به داربست نبوده و با استفاده از روش های راپل نمای ساختمان تمیز و شسته می شود. برخی از رایج ترین مزایای استفاده از این روش عبارتند از :

  1. عدم اشغال فضای زیاد
  2. بالا بودن سرعت ارائه خدمات
  3. بالا بودن سطح ایمنی
  4. کاهش هزینه های اضافی ( هزینه نصب داربست )

انواع روش های خدمات شستشوی نما :

  1. نماشویی با استفاده از داربست = استفاده از داربست در خدمات شستشوی نما ساختمان از لحاظ امنیتی ارجحیت دارد. داربست تکیه گاه مطمئنی برای کارگر بوده و هم زمان از کمربند محافظ هم استفاده می شود. در این صورت احتمال وقوع هر نوع خطری بسیار کمتر خواهد بود.
  2. شستشوی نمای ساختمان با طناب = طناب راپل یکی از کاربردی ترین وسیله ها برای شستشوی نمای ساختمان و یا انجام عملیات پیچ و رولپلاک سنگ نما است. این یک کار تخصصی است و توسط تیم حرفه ای آس انجام می شود. تیم با تجربه نماشویی ساختمان آس متشکل از اعضای با تجربه ای است. نحوه نصب طناب و استفاده از آن کاملا تخصصی است. شستشوی نمای ساختمان با طناب در مکان هایی که امکان استفاده از داربست نیست ، یک شیوه کارامد است. این تکنیک بسیار ایمن بوده و خطری در هنگام نماشویی ایجاد نمی کند.
  3. استفاده از کمربند محافظ در نماشویی = در خدمات نماشویی برای ایجاد تعادل بیشتر یک کمربند محافظ به بدن فردی که کار شستشوی نما را بر عهده دارد ، وصل می شود. از کمربرند محافظ اغلب برای کار روی داربست استفاده می شود. البته این کمربند محافظ قابلیت استفاده اختصاصی را نیز دارد. پس از بررسی محل به طور دقیق ، تیم نماشویی آس برای انتخاب شیوه کار هماهنگی می کنند. در هر صورت یکی از سه شیوه برای نماشویی ساختمان یا کارهای پیچ و رولپلاک نما در نظر گرفته می شود.

اگر نمای بیرونی یک ساختمان حفظ و مراقبت شود ، این به حفظ یا افزایش ارزش آن کمک می کند. روش های مختلفی برای پاکسازی کثیفی از نما وجود دارد. اما هنگام انتخاب متد مورد نظر ، نوع جنس سطح را باید در نظر بگیرید. این موضوع برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به آن ها بسیار حائز اهمیت است.

روش استاندارد خدمات شستشوی نما : آب گرم و بخار

نما ، پرچمدار یک ساختمان است. اغلب آنها سطوح بزرگ و پیچیده ای هستند که از مواد مختلفی ساخته شده اند. قرارگیری در معرض تاثیرات محیط خارجی برای سال ها باعث می شود که خاک و کثیفی بر روی نما ته نشین شود و فرسایش در اثر هوا را به شیوه های مختلفی سرعت بخشد. پاک کننده های فشار آب گرم به دلیل عملکرد بالای تمیز کردن در اثر مصرف کم آب ، یک روش اقتصادی و موثر در تمیز کردن نما محسوب می شوند. مزایای استفاده از پاک کننده های فشار آب گرم در خدمات شستشوی نما ( در مقایسه با فشار آب سرد ) بر اساس دو جنبه است :

  1. افزایش قدرت نظافت با توجه به دمای بالاتر
  2. استفاده از بخار برای تمیزکاری های ظریف

افزایش قدرت نظافت با توجه به دمای بالاتر

برخلاف پاک کننده های فشاری قوی آب سرد ، کاربر می تواند علاوه بر حجم و فشار ، از عامل دما با دستگاه های آب گرم استفاده نماید. اگر تمیز کردن در محدوده دمایی بین 60 تا 80 درجه سانتی گراد انجام شود ، این منجر به شکسته شدن سریع تر خاک و رسوبات محصور شده می گردد. روغن ، گریس و دوده راحت تر از بین می روند. عمق نفوذ بیشتر بوده ، به طوری که ریشه های خزه و گلسنگ ها برداشته می شوند ، بنابراین از هر گونه رشد مجدد جلوگیری می گردد.

استفاده از بخار برای تمیزکاری های ظریف

نکته آخر هنگام استفاده از پاک کننده های فشار قوی آب گرم ، مرحله بخار است : حجم آب تا نصف کاهش می یابد و تا حداکثر 155 درجه سانتیگراد بخار تخلیه می شود. تمیزکاری های بسیار فشرده امکان پذیر است که به طور موثری کثیفی های سرسخت همچون رنگ و قیر را پاک می کند. فشار کم برای سطوح حساس مناسب است.

صرف نظر ار جنس نما ، برای انتخاب فن آوری صحیح در هر حالت یک منطقه نمونه باید از قبل مورد آزمایش قرار گیرد. آیا نما نسبت به اسید حساس است ؟ آیا نماآب را جذب می کند ؟ کدام ماده تمیز کننده در چه غلظت و زمانی به تاثیر مورد نظر دست می یابد ؟ كسانی كه پیشاپیش با دقت عمل می كنند به نتیجه مطلوب می رسند و از هدر رفتن مواد یا حذف ماده یا سایر آسیب های دائمی ناشی از انتخاب ماده تمیز كننده نادرست جلوگیری می كنند. یک ماده تمیز کننده می تواند در صورت لزوم اثر تمیز کننده آب با فشار بالا را بیشتر کند. در ابتدا ماده تمیز کننده اعمال شده و سپس پس از زمان استفاده با فشار زیاد شسته می شود. با این حال ، هنگام انتخاب ماده تمیز کننده هم کیفیت سطح و هم مقررات قانونی باید رعایت شود.

خدمات شستشوی نمای سنگ طبیعی و مصنوعی

سنگ طبیعی و مصنوعی در انواع حساس به اسید ( سنگ مرمر ، دولمیت ، تراورتن ، ژورا ، صفحات سولنوفن ، سنگ های طبیعی آهکی و همچنین سنگ های مصنوعی سیمانی ) و انواع مقاوم در برابر اسید ( گرانیت ، تخته سنگ ، آجر ، کاشی ، آجر لعابی ) وجود دارد.آاب گرم یا بخار تحت فشار نیز می تواند به طور کلی برای سنگ های مصنوعی و طبیعی استفاده شود. با این حال ماده تمیز کننده باید برای سطوح حساس به اسید آلکالین و یا خنثی باشد. قبل از شروع کار باید توجه داشت که آیا این مواد متخلخل ( یعنی جاذب است ) یا خیر! اگر این مورد است باید قبل از استفاده از ماده تمیز کردن آن را آب کشید ، زیرا در غیر این صورت به مواد نفوذ کرده و ممکن است باعث آسیب شود. اگر سطح به آب بسیار حساس باشد یا آلودگی به خصوص شدیدی داشته باشد ، یخ خشک در دستیابی به نتیجه تمیز کردن مطلوب به روشی سریع و ملایم بسیار موثر است.

شستشوی نماهای گچی

در خدمات شستشوی نما آب گرم تحت فشار اغلب در ترکیب با مرحله بخار ، برای نمای گچ توصیه می شود. این روش بسیار ملایم است و قدرت بالایی در تمیز کردن نما دارد. با این وجود ، برای جلوگیری از حل شدن رنگ نباید زمان زیادی را صرف کار در یک نقطه کنید. ثابت شده است که نازل جت تخت با استفاده از فشار زیاد برای محافظت از سطح بسیار مناسب است ، زیرا فشار انتخابی در فاصله کاری زیاد نخواهد بود و آسیبی به سطح وارد نمی کند. در هر حالت ، کاربر باید از بالا به پایین تمیز کند. زمان خشک کردن بسیار کوتاه هر دو روش بدین معنی است که می توان کارهای بعدی را مستقیما پس از آن انجام داد. در صورت لزوم برای از بین بردن دوده و روغن ها می توان از یک ماده تمیز کننده خنثی استفاده کرد. معمولا برای ایجاد پوشش نهایی از مواد تمیز کننده با مقدار آلکالین کم استفاده می شود.

خدمات شستشوی نمای چوبی

چوب یکی از پر مصرف ترین مصالح نمای استفاده شده برای ساختمان هاست و امروزه نیز محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. چوب های محافظت نشده به سرعت اثرات هوازدگی را نشان می دهند. چوب تصفیه شده در برابر هوازدگی با مواد افزودنی مانند ذرات نانو محافظت می شود. به منظور حفظ و نگهداری ظاهر ساختمان ها ، این پوشش باید به صورت مداوم بررسی و محافظت شود. اگر به دنبال بازگردانی ظاهر زیبای نماهای چوبی هستید ، پاک کننده فشار قوی آب گرم راه حل مناسبی می باشد.

با این حال باید پیشگیری های لازم انجام شود تا اطمینان حاصل گردد که نما کاملا آب بندی شده و یا قطعات پشت نما در اثر ورود آب آسیب نمی بینند. همچنین دوره ای را برای خشک شدن چوب باید در نظر بگیرید. در مورد نما های چوبی با سختی مقاوم ، فشار 100 بار و درجه حرارت بین 60 تا 80 درجه سانتیگراد موثر بوده و برای چوب های حساس تر همچون کاج و صنوبر فشار 50 بار توصیه می شود. به منظور بهبود خدمات شستشوی نما ، می توان از یک ماده پاک کننده خنثی برای چوب استفاده کرد.

شست و شوی نمای فلزی

نمای فلزی نیز نیاز به نظافت منظم دارد. آلومینیوم با تشکیل یک لایه اکسید طبیعی که در برابر خوردگی محافظت می کند ، ایستادگی می کند. برای آلومینیوم های آبکاری شده این لایه اکسید به صورت مصنوعی ایجاد می شود که به موجب آن ماده در مقابل ساییدگی بسیار مقاوم می شود. با این حال ، سطح از نظر اسیدی و قلیایی بودن در مقابل مواد شیمیایی بسیار آسیب پذیر می شود. به منظور جلوگیری از آسیب ، استفاده از مواد تمیز کننده خنثی توصیه می شود. در ابتدا باید یک منطقه نمونه ایجاد شود و اندازه گیری مرجع قبل و بعد از تمیز کردن انجام گردد.

در مورد نما های فلزی روکش دار یا رنگ شده لازم است که گچ ( لکه های سفید ناشی از رنگدانه های شسته شده ) از بین برود. به منظور مقابله با این ظاهر ناخوشایند می توان از مواد تمیز کننده با مواد افزودنی سنگ زنی و همچنین پدهای مخصوص نما استفاده کرد. این خدمات شستشوی نما به صورت دستی و یا با حمایت ماشین های پولیش الکتریکی و دستی انجام می شود. هرکسی که فن آوری فشار قوی برای تمیز کردن انتخاب می کند ، باید از موهای طبیعی یا برس های پلی آمید ( ثابت یا چرخان ) استفاده کند. فقط جریان آب با فشار کم از داخل دهانه بزرگ در قلمو خارج می شود. بنابراین خطری وجود ندارد که آب پر فشار به لایه عایق پشت نما نفوذ کند.

گروه تخصصی شرکت آس در زمینه شستشوی نما در ساختمانهای تجاری و صنعتی در سراسر کشور تخصص دارد. این روش دسترسی موثرترین ، کارآمد ، ایمن و مقرون به صرفه است. استفاده از طناب در متد شستشوی نمای ساختمان در تهران یک راه حل عالی برای تمیز کردن پنجره های داخلی بالا در ساختمان های تجاری مانند بلوک های اداری و همچنین پنجره هایی با ارتفاع خارجی در املاک صنعتی است. تمیز کردن پنجره ها بدین شیوه همچنین برای سطوحی که به دلیل ارتفاع زیاد و همچنین پیچیدگی معماری امکان دسترسی به آنها وجود ندارد ، بسیار موثر است. تمیزکاری با فشار بالا در ارتفاع خدماتی است که می توان با استفاده از دستگاه های چسبنده صنعتی با طناب و تجهیزات تمیز کننده تجاری فشار قوی انجام داد. این ممکن است برای تمیز کردن نمای سطح بالا یا روکش باشد که نشانه های خاک ، آلودگی و کثیفی را نشان می دهد. به همین ترتیب دیوار نویسی اغلب در سطح بالایی بر روی ساختمانهای مکانهای سخت یافت می شود تا دسترسی به طناب راه حل مناسبی برای از بین بردن خرابکاری با استفاده از مواد شیمیایی تخصصی و سیستمهای تمیز کننده با فشار بالا باشد. تعمیر و نگهداری سطح بالا بسیار مهم است و باید به طور مرتب انجام شود. گردگیری یا جارو کشیدن فولاد در ساختمانهای صنعتی یا تجاری می تواند بخشی از برنامه معمول تعمیر و نگهداری ساختمان شما یا پایان فرسودگی آن ها باشد.