خدمات شستشوی استخر

خدمات شستشوی استخر

آخرین بار کی استخر منزل خود را تمیز کرده اید ؟ منظور ما خدمات نظافت استخر است! آیا ممکن است در حال حاضر استخر شما به شستشوی کاملی نیاز داشته باشد و شما این کار را به خاطر دشواری و هزینه انجام نداده باشید ؟! موضوع مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که اگر استخر خود را به صورت مداوم و به شیوه صحیح تمیز نکنید ، یک روزی خواهد رسید که دیگر نمی توانید در آن شنا کنید.

محاسبه قیمت و هزینه خدمات استخر

استخرهایی که از گچ ساخته شده اند در معرض سنگ دانه ها و بتون قرار گرفته و به اندازه کافی در برابر قدرت فشار آب استقامت دارند. هر نوع استخر دیگری مانند وینیل یا فایبرگلاس باید با استفاده از روش های شیمیایی یا با استفاده از روش های غیر ساینده تمیز شوند.

طریقه شستشوی استخر :

تخلیه آب داخل استخر

اولین کاری که در خدمات شستشوی استخر انجام می شود این است که آب داخل استخر باید به صورت کامل تخلیه شود. زمانی را برای خشک کردن داخل آن در نظر گرفته و تمام آشغال های کف استخر را جارو زده و تمام اجزای الکتریکی موجود در منطقه از جمله موتورهای پمپ و بخاری ( هیتر ) را می پوشانیم.

شستشوی دیواره های استخر

در اولین گام از خدمات شستشوی استخر ، دیوارهای آن شسته شده و هر قسمت آن بخش بندی می شود تا اطمینان حاصل گردد که تمامی قسمت ها تمیز می شوند. با انتخاب صحیح مواد شوینده و فشار آب مناسب ، دستگاه فشار آب را از بالا به سمت پایین حرکت داده و همین روند را به مدت 5 الی 10 دقیقه انجام دهید. به طور مداوم هر قسمتی را که خشک می شود با آب بشویید. سپس با استفاده از اسپری فشار کم مواد شوینده را روی دیوار از بالا به سمت پایین اعمال می کنیم.

خدمات شستشوی استخر : شستشوی جلبک ها

جلبک ها را می توانید با دستگاه فشار آب از بین ببرید. این امر از بازگشت آن جلوگیری می کند. متخصصین آس با ترکیب آب و مواد سفید کننده این کار را انجام می دهند. آن ها با استفاده از فرچه تمامی جلبک ها را پاک می کنند. هیچ وقت مخلوط سفید کننده را داخل دستگاه آب پاش نریزید ، زیرا آسیب جدی به دستگاه شما وارد می کند. اجازه دهید مواد پاک کننده به مدت 10 دقیقه بر روی نواحی مورد نظر بماند ، سپس آن را به صورت کامل با آب بشویید.

استفاده از نازل توربو برای شستشوی کف استخر

تمیز کردن لکه های پوسته ای عمیق به نیروی اضافی یک نازل توربو احتیاج دارد. یک نازل توربو به شما کمک می کند روند خدمات استخر به سهولت انجام شود و این امکان را فراهم می کند تا به طور موثرتری کار کنید. نازل های توربو با چرخش سریع جریان ، جریان پر فشار آب را با پوشش بیشتری فراهم می کنند و همین موضوع این امکان را فراهم می کند تا لکه های غیر قابل برداشتن از روی قسمت های بتونی / گچی استخر بدون کمترین آسیب از بین بروند.

یکی دیگر از روش های شستشوی استخر ، خدمات استفاده از اسید است. اگر استخر شما به یک ” تالاب سیاه ” تبدیل شده است ، این روش شستشوی استخر بهترین گزینه محسوب می شود. اگر روند آماده سازی فصل زمستان به درستی انجام نشده و یا اینکه استخر شما برای مدت زمان طولانی راکد مانده باشد به گونه ای که جلبک ها زمان کافی برای رشد داشته باشند ، این اتفاق رخ خواهد داد.

یک قانون کلی برای تعیین نیاز به شستشوی کاشی استخر با اسید این است که : اگر می توانید کف کم عمق کاشی استخر را مشاهده کنید ، احتمالا می توانید با استفاده از مواد شیمیایی آن را تمیز کرده و تصفیه کنید.

اگر کف استخر قابل مشاهده نیست ، ممکن است هزینه مواد شیمیایی و نیروی کار در میزان شستشوی با اسید افزایش یابد. همچنین پیدایش بیش از حد جلبک ها و یا نادیده گرفتن آن ها باعث لکه دار شدن استخرهای گچی شده و اینجاست که نیاز به خدمات شستشوی استخر با اسید احساس می شود. توصیه می شود سالی یکبار از این خدمات استفاده نمایید که این امر نیاز به گچ کاری مجدد را تسریع می کند. بیشتر پوشش های گچی 1/2 اینچ بوده و از این رو خدمات شستشوی کف استخر با اسید هر 5 سال آسیبی به استخر شما وارد نخواهد کرد.

شاید خدمات شست و شو با اسید را نه تنها به دلیل شرایط سیاه آب ، بلکه به خاطر روشن تر و سفیدتر شدن استخر انتخاب نمایید. در خدمات تخلیه و نظافت استخر اطمینان حاصل می شود که تمامی سوراخ گیرهای هیدرواستاتیک هر چه سریع تر برداشته می شود و آب به سمت نقطه ای دور و درون زهکشی طوفان پمپاژ شده تا دوباره به زیر استخر بازنگردد.

تجهیزات مورد نیاز در خدمات شستشوی استخر با اسید :

  • شلنگ باغ به همراه نازل که به راحتی به تمامی نقاط استخر می رسد
  • آب پاش مخصوص برای ریختن اسید
  • شلنگ پمپ و تخلیه جهت تخلیه استخر و فاضلاب
  • 10 الی 20 گالن اسید بسته به اندازه استخر و شدت لکه گیری
  • خاکستر سودا برای خنثی کردن اسید ، 900 گرم برای هر گالن اسید استفاده می شود
  • عینک و ماسک ایمنی مخصوص شستشو با اسید
  • پیچگوشتی برای برداشتن زه کشی اصلی
  • قلم و انبردست جهت جدا کردن سوراخ گیرهای هیدرواستاتیک
  • دستیار آموزش دیده و مجرب

مراحل خدمات شستشوی استخر با اسید :

وقتی صحبت از خدمات شستشوی استخر و سونا باشد ، شستشوی اسید چیزی است که اغلب از آن یاد می شود اما همیشه به روشنی قابل درک نیست. شستشوی اسید فرآیند از بین بردن رسوبات معدنی و لکه های خاک از کف کاشی ها و اطراف استخر شماست. در این فرآیند ، یک لایه نازک از استخر یا سطح داخلی آبگرم نیز برداشته می شود. . پس از اتمام ، فرایند شستشوی اسید می تواند منظره ای تمیز و زیبا به استخر شما بدهد و به طور معمول حدود 70 تا 80 درصد از روشنایی اصلی استخر شما را بازیابی می کند.

به دلیل وجود منافذ در گچ و کوارتز و ریگ ، خدمات شستشوی استخر با اسید ممکن است تمام لکه های موجود را از بین نبرد.

اگر هر یک از علائم ذکر شده در لیست زیر را مشاهده کردید ، زمان آن رسیده است تا روش شستشوی استخر با اسید را در نظر بگیرید :

  • مشاهده لکه های واضح ناشی از فلزات ، مواد معدنی و مواد شیمیایی که در برابر مواد شیمیایی از بین برنده لکه ها مقاوم هستند
  • لایه لایه شدن روی سطح آب

گام اول : تخلیه و زه کشی

با زه کشی اصلی استخر و دریچه چند منظوره روی فیلتر ، می توانید بیشتر قسمت آب استخر را با پمپ فیلتر تخلیه کنید. البته ممکن است اندکی از آب در انتهای استخر باقی بماند. می توانید از پمپ های قابل فرو رفتن در آب که در یک ظرف تخلیه اصلی قرار دارد ، استفاده کنید. در هنگام تخلیه استخر ، جهت پاک کردن تمامی جلبک ها و برگ ها آن را بشویید ( به روش خراشیدن یا استفاده از جارو فشار ). اگر جلبک ها روی سطح خشک شده باشند ، برداشتن آن ها دو برابر دشوارتر می گردد. با پایین آمدن سطح آب ، قبل از اینکه دیواره ها و کف کاشی خشک شوند سطح آب را با استفاده از نازل اسپری کنید ( ابتدا دیواره ها و سپس کف کاشی ).

هنگامی که تمام آب برداشته شد ، تمام برگ ها و بقایای کف استخر را جمع کنید. دوباره بشویید ، پوشش اصلی تخلیه را جدا کنید تا بتوانید تمام آب را از آن خارج کرده و خدمات شستشوی استخر با اسید را اعمال کنید. هنگامی که استخر تمیز و کاملا خالی باشد ، می توانید در عمیق ترین قسمت روش شستشوی استخر با اسید را شروع کنید. متخصصین مجرب آس آموزش های لازم در این زمینه را دیده و لباس های محافظ و چکمه های لاستیکی و عینک را می پوشند و از ماسک تنفسی مخصوص این کار استفاده می کنند.

گام دوم : ریختن اسید

مقدار دقیق و محاسبه شده اسید را داخل ظرف های مخصوص به آب اضافه کنید ( توجه داشته باشید که باید همیشه اسید را به آب اضافه کرد ، نه بالعکس ). از نسبت ضعیف محلول 1:1 استفاده کرده و تا جای ممکن از کمترین مقدار اسید استفاده کنید تا از وارد شدن آسیب های جدید به گچ استخر جلوگیری شود. اگر در ابتدا استخر را با دستگاه فشار آب می شویید ، به میزان اسید کمتری نیاز خواهید داشت. قبل از ریختن اسید ، دیوار را با شلنگ مرطوب کنید. از ریختن مخلوط اسید روی سطوح خشک خودداری کنید!

برای شستشوی اسید از دستگاه با فشار استفاده نکنید ، بلکه بهتر است از یک شلنگ معمولی با نازل استفاده کنید. خدمات شستشوی استخر با اسید را در قسمت انتهایی عمیق اطراف تخلیه شروع کرده زیرا به سرعت با پساب پر می شود. به صورت الگوی دایره ای بریزید و سپس کاملا بشویید و چند پیمانه pH به پساب موجود در کاسه اضافه کنید تا اسید خنثی شود. در مناطق کم عمق مخلوط آب و اسید از بالا به سمت پایین روی دیوار ریخته شده و همین روند را تا پر عمق ترین قسمت های دیوار ادامه می دهیم. اجازه ندهید اسید برای مدت زمان طولانی روی گچ بنشیند. 30-60 ثانیه برای سطوح افقی و 60-90 ثانیه برای دیوارها کافیست. از فرچه های مخصوص اسید برای پاک کردن سطوح لکه دار و اسیدهای اطراف آن استفاده می شود. در انتها به سرعت و به صورت کامل بشویید.

در خدمات شستشوی استخر با اسید اطمینان حاصل می شود که اسید کاملا شسته شود ، زیرا ممکن است به گچ دیواری آسیب وارد کند. همچنین باید مراقب باشید که اسید باعث پوسیده شدن مسیر کانال های روی کف استخر از نواحی کم عمق به پر عمق نشود. اگر اجازه دهید اسید برای مدت زمان طولانی روز سطح بماند و یا اجازه دهید اسید / آب شستشو فقط در یک مسیر حرکت کند باعث پوسیدگی این نواحی خواهد شد. اگر مخلوط 50/50 به اندازه کافی قوی نباشد ، می توانید مقاومت اسید یا زمان باقی ماندن روی سطح را افزایش دهید ، حتی می توانید سخت تر سطح را بخراشید.

به یاد داشته باشید که نمی خواهید با استفاده از مخلوط خیلی قوی و یا نشست طولانی مدت اسید روی سطوح ، به گچ استخر آسیب برسانید. سطوح افقی مانند پله ها به یک شستشوی سه گانه احتیاج درند تا اطمینان حاصل شود که تمام اسیدها از بین رفته اند.

مرحله سوم : خنثی سازی

بعد از شستشوی اسید ، کف استخر با یک مایع اسیدی کف دار پر می شود که باید قبل از خروج خنثی شود. بهتر است همان طور که در روند خدمات شستشوی استخر پیش می روید ، این عملیات را انجام دهید. از حدود 2 کیلوگرم خاکستر سودا برای هر یک گالن اسید استفاده کرده و یا آزمایش پایه ای انجام دهید. خاکستر سودا ( افزایش دهنده pH ) را بر روی گودال فاضلاب پخش کرده و در حالی که با یک برس استخر آن را هم می زنید. از کیت تست pH خود استفاده کنید تا مشخص کنید آب چه زمانی به موقعیت خنثی نزدیک است.

تخلیه آب فاضلاب

از یک پمپ مخصوص با شلنگ برای خارج کردن آب اسیدی استفاده نمایید. اگر پمپ شما در بلند کردن آب از قسمت عمیق مشکل دارد ، شلنگ تخلیه را تا کف انتهای کم عمق حرکت دهید. دقت داشته باشید که کدام قسمت از آب فاضلاب اسیدی را پمپاژ می کنید. حتی اگر به درستی خنثی شود ، می تواند گیاهان را از بین ببرد یا حیوانات را بکشد. دوباره با آب همه جا ، به خصوص قسمت های عمیق استخر را شسته و سپس با آب تمیز آن را پر کنید. مطمئن باشید که دریچه زه کشی محکم بسته شده و هر دریچه یا شاخه های بازکننده هیدرواستاتیک را ببندید.

نکات کلیدی در طریقه شستشوی استخر با اسید :

در روند خدمات نظافت استخر عجله نکنید و این کار را با دقت انجام دهید. گازها می توانند بسیار قوی و بسیار خطرناک باشند. از دستگاه های تنفسی که ورود اسید موریاتیک یا گاز را مسدود می کند ، عینک ، دستکش و لباس ایمنی استفاده کنید. کفش های قدیمی یا چکمه های لاستیکی بپوشید. قبل از خروج از استخر همه آن ها را بشویید. اگر قطرات اسیدی وارد دهان یا چشم می شوند ، به مدت 15 دقیقه با شلنگ بشویید بدون آنکه نازلی روی آن باشد. اسید روی پوست معمولا بیش از حد نمی سوزد و فقط کافیست سریعا به مدت 30 ثانیه بشویید. همچنین مراقب باشید که مواد شیمیایی در تماس با اسید نباشند ، زیرا واکنش های خطرناکی ممکن است اتفاق بیافتد.

تیم ما از تکنسین های بسیار مجرب و دارای مجوز برای اجرای امور خدمات شستشوی استخر تشکیل شده است. فقط کافیست کلیه امور خدماتی استخر خود همچون بازسازی ، تعمیر و نگهداری ، شستشو ، سرویس و … را به متخصصین شرکت آس بسپارید!



هیچ کس نمی خواهد در استخر با آب کثیف و ابری شنا کند ، بنابراین مهارت تمیز کردن وشستشوی استخر برای هر صاحب استخر بسیار مهم است. در یک استخر بالاتر از سطح زمین ، فیلتر کردن و اسکیمینگ منظم استخر برای حفظ آب و همچنین فرچه زدن به دیوارها و جاروبرقی کف استخر نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. از همه مهمتر ، باید سطح شیمیایی مناسبی را در استخر حفظ کنید تا مواد ضد عفونی کننده به طورموثر عمل کنند. به فصل گرما نزدیک شده ایم و باید به فکر خدمات نطافت استخر های روی سطح زمین بیافتیم. در ادامه قصد داریم شما را با روش ها و خدمات شستشوی استخر بالای سطح زمین آشنا کنیم :

متدهای نظافت استخر بالای سطح زمین :

فیلتر و اسکیمر استخر

پمپ فیلتر استخر را حداقل 8 ساعت در طول روز روشن کنید. پمپ فیلتر استخر بالای زمین آب را در کل استخر به گردش در می آورد و آن را از فیلتر عبور می دهد تا کثیفی و آلودگی ها از بین برود. برای اطمینان از تمیز ماندن استخر خود ، اطمینان حاصل کنید که پمپ فیلتر حداقل 8 ساعت در روز کار می کند.

  • به منظور اطمینان از تمیز ماندن استخر ، پمپ را در طول روز روشن کنید.
  • برای اطمینان از اینکه فراموش نمی کنید پمپ را خاموش و یا روشن کنید ، از تایمر پمپ استخر استفاده کنید که بسته به برنامه ای که انتخاب می کنید می تواند به طور خودکار آن را خاموش و روشن کند.

با افزایش فشار ، استخر را دوباره بشویید

بعضی اوقات ممکن است آلودگی و آوار در سیستم فیلتر به دام بیافتد ، که باعث می شود آب استخر کثیف باقی بماند. اگر برای استخر بالای زمین خود فیلتر ماسه یا DE دارید ، آن را بشویید تا جریان آب از طریق سیستم معکوس شود و آن را بیرون بریزد تا تمیز بماند.

  • اگر متوجه شوید که فشار سنج 8 تا 10 ibs بالاتر از حد نرمال است ، باید استخر خود را دوباره بشویید.

در خدمات نظافت استخر با افزایش فشار ، فیلتر کارتریج را تمیز کنید

اگر استخر بالای زمین شما از فیلتر کارتریج استفاده می کند ، باید اطمینان حاصل کنید که سیستم به درستی کار می کند ، فیلتر کارتریج را به صورت دوره ای تمیز کنید. فیلتر را خاموش کرده و کارتریج را بردارید و هنگامی که فشار سنج 5 تا 10 Ibs بالاتر از تنظیم طبیعی است ، از یک شلنگ باغ برای تمیز کردن آن استفاده کنید. در خدمات شستشوی استخر ، فیلترهای کارتریج باید به طور دوره ای تعویض شوند تا سیستم به درستی کار کند.

نظافت هفتگی سبد پمپ

پمپ فیلتر استخر شما دارای یک سبد است که در آن تمام آلودگی ها و بقایای فیلتر شده در آن جمع می شود. در حین اجرای خدمات شستشوی استخر ، هفته ای یک بار سبد را از پمپ خارج کرده ، محتویات آن را بیرون بریزید و در صورت لزوم آن را خارج کنید. اطمینان حاصل کنید که سبد را به درستی تغییر مکان داده و پس از تمیز کردن ، درب آن را محکم کنید تا سیستم فیلتر به درستی کار کند. بهتر است هر هفته پس از جارو زدن استخر ، سبد پمپ را تمیز کنید.

خالی کردن سبد کفگیر به صورت مرتب در خدمات نظافت استخر

برای تمیز نگه داشتن استخر روی سطح زمین بهتر است یک سبد کفگیر که به دیوار متصل است داشته باشید. این بقایای سبک و آلودگی موجود در آب را از بین می برد. مطمئن شوید که سبد را یک یا دو بار در روز تمیز کنید تا مسدود نشود. اگر متوجه شدید که سبد کفگیر شما به راحتی کامل پر می شود ، ممکن است بخواهید آن را بیش از یک یا دو بار در روز تخلیه کنید.