0
سبد خرید خالیست.

پاک کردن لکه آب روی بدن ماشین

پاک کردن لکه آب روی بدنه ماشین

پاک کردن لکه آب روی بدنه ماشین / از بین بردن رسوب آب از روی بدنه ماشین / چگونه لکه های روی ماشین را پاک کنیم / پاك كردن لكه از روي بدنه خودرو

در مقایسه با سایر مواد مضر برای رنگ خودرو ، وجود لکه های آب بر روی خودرو زیاد نگران کننده نیست. البته باید در نظر داشته باشید که این لکه ها قابلیت آسیب رساندن به رنگ خودرو را تا حد کمی دارند. لکه های آب روی بدنه خودرو از طریق باران ، اسپری کردن و یا شستن ماشین ایجاد می شوند. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه لکه آب به رنگ خودرو آسیب می رساند ؟ آب حاوی مقادیر متفاوتی از مواد معدنی و بقایای میکروسکوپی یا ذرات آلوده کننده است که نه تنها بدنه روی خودرو را خراب می کند ، بلکه آسیب جدی به رنگ خودرو وارد می کند.

لکه های آب یکی از آزار دهنده ترین مواردی است که دارندگان اتومبیل باید با آن کنار بیایند. معمولا پس از اتمام کارواش سیار و تمیز شدن خودرو این لکه ها بسیار قابل مشاهده خواهند بود و ممکن است حتی به رنگ خودروی شما نیز آسیب برسانند. جلوگیری از ایجاد لکه و رسوب روی بدنه خودرو غیرممکن است ، حتی اگر بتوانید پیشگیری های لازم در روزهای بارانی را انجام دهید و در حین شستن ماشین نهایت دقت را به خرج دهید. اما نگران نباشید! این فقط آب است و نباید هرگز نگران پاک کردن لکه آب روی بدن ماشین خود باشید.؟ خوب ، این هرگز ” فقط آب ” نیست. آبی که روی وسیله نقلیه شما می ریزد ممکن است با مواد شیمیایی یا رسوبات تماس داشته و در نتیجه می تواند حاوی آلاینده های مختلفی باشد. هنگامی که قطرات آب روی ماشین شما خشک شد ، آن مواد روی ماشین شما باقی می مانند و در نتیجه لکه یا لکه ایجاد می شود. اما نگران نشوید! فقط کافیست با متخصصین آس تماس بگیرید تا در اسرع وقت در محل مورد نظر شما مراجعه کرده و این مشکل را حل کنند.

در ایران رنگ اکثر خودروها سیاه است و با نزدیک شدن به فصل پاییز و زمستان و بارش باران های اسیدی این موضوع یک مشکل بزرگ محسوب می شود. اگر بعد از اجرای خدمات کارواش همچنان روی رنگ خودروی شما لکه های آب وجود دارد ، قطعا باید از سرویس پاك كردن لكه از روي بدنه خودرو استفاده نمایید. شما می خواهید رنگ خودروی شما طولانی مدت دوام بیاورد ، اما همچنین نمی خواهید که خودرویتان را به صورت مداوم بشویید.

انواع لکه آب روی بدنه خودرو :

لکه هایی که روی بدنه و شیشه اتومبیل شما وجود دارد بقایای ناراحت کننده ای از آب است – به ویژه آب سخت – که به خودی خود خشک می شوند. تمامی آب ها حاوی مواد معدنی هستند و آب های سخت مواد معدنی بیشتری دارند. با تبخیر آب سخت ، مواد معدنی کمیاب مانند کلسیم و منیزیم روی سطح خودرو باقی می مانند. اما اگر آن آب در حالی که هنوز مرطوب باشد با حوله پاک می شد ، هیچ لکه ای ایجاد نمی شد. آن چیزی که در ابتدا آزار دهنده و ناخوشایند است ، می تواند به شرایطی تبدیل شود که به رنگ ماشین شما آسیب برساند. هر چه مدت زمان طولانی تری این بقایا روی سطح خودروی شما باقی بماند ، چسبندگی آنها سخت تر می شود. در چنین شرایطی بقایا و لکه ها به داخل سطح خودرو نفوذ کرده و باید جهت از بین بردن رسوب آب از روی بدنه ماشین از متدهای دیگری همچون سمباده زنی و یا حتی دوباره رنگ کردن خودرو استفاده کنید. توجه داشته باشید که لکه های آبی نشانه هایی از مواد معدنی ، نمک ها ، اسیدها یا سایر آلودگی ها هستند که در آب حل شده و به دلیل تبخیر و خشک شدن آب به طور طبیعی در سطح ماشین شما رسوب کرده اند. آب هرگز فقط آب خالص نیست! در واقع یکی از بهترین حلال های موجود می باشد ، حلالی عالی برای کلسیم و منیزیوم کربنات از سنگ های مجاور ، CO2 و اسیدهای ناشی از گازهای منتشر شده صنعتی و فعالیت های آتشفشانی ، سرب و سایر فلزات از آلودگی محیط.

انواع لکه بر بدنه خودرو
انواع لکه بر بدنه خودرو

اینها در آب مایع باقی می مانند مگر اینکه بخار شوند یا برای حذف آنها کارهایی انجام شود. در نهایت ، آنها از طریق شستشو با آب سخت یا باران های اسیدی به ماشین شما ختم می شوند. اگر وسیله نقلیه خود را برای خشک شدن در معرض نور خورشید رها کنید ، نقاط سفید رنگی ظاهر می شود که در چنین شرایطی باید عاقلانه عمل کنید و قبل از این که به خودرو آسیب برساند ، جهت پاك كردن لكه از روي بدنه خودرو اقدام نمایید!

لکه آب معمولی روی بدنه ماشین

آب شیر معمولی باعث ایجاد مواد جامد محلول ( TDS ) در رنگ خودرو می شوند. مواد معدنی طبیعی داخل آب وجود دارد و آب سخت سرشار از مواد معدنی محلول به ویژه منیزیم و کلسیم است. این مواد معدنی منجر به ایجاد لکه آب و یا رسوبات سنگ آهک روی سطح خودرو شده که برداشتن آن ها نسبتا دشوار است. در چنین شرایطی ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه لکه های روی ماشین را پاک کنیم ؟ فقط کافیست با تکنسین های شرکت آس تماس بگیرید.

مواد معدنی پیوند یافته

ذرات مواد آلوده کننده شامل ذرات میکروسکوپی از منابعی مانند آتش سوزی جنگل ، دود ناشی از اجاق های چوبی ، انتشار گازهای گلخانه ای از گیاهان و وسایل نقلیه صنعتی و گرد و غبار از محل های ساخت و ساز هستند. این ذرات ریز می توانند به شکل گرد و غبار بر روی اتومبیل شما قرار بگیرند و یا با آب باران مخلوط شوند تا رنگ خودرو شما لکه دار شود. سختی آب اندازه گیری مقدار مواد معدنی محلول در آن است. اگر سطح pH بالاتر از 7 باشد ،ه آب مقطر خالص است که آب سخت تلقی می شود. اگر مقدار زیادی سنگ غنی از کلسیم و منیزیم در منطقه شما وجود داشته باشد ، بارندگی به طور طبیعی بخشی از آن را در راه خود به سمت سیستم آب زیرزمینی جمع می کند. با وارد شدن به سیستم لوله کشی ، آب سخت مواد معدنی را روی هر سطحی که لمس می کند ، از جمله خودرویی که به تازگی با شلنگ باغ خود شستشو داده اید ، رسوب می کند. با تبخیر آب ، مواد معدنی – بیشتر به شکل کربنات کلسیم که به صورت CaCO3 نامیده می شود – باقی مانده و روی سطح انباشته می شوند. آنها خود را محکم به بافت میکروسکوپی پوشش شفاف می رسانند و به شکل پودری شبیه به گچ سفید رنگ می شوند و وقتی سطح را لمس می کنید ، نواحی خشن را احساس خواهید کرد. این مواد معدنی سمی نیستند. با این حال ، آنها طول عمر هر دستگاهی را که در معرض آنها قرار دارد ، از جمله رنگ ماشین شما را کوتاه می کنند. در چنین مواقعی جهت از بین بردن رسوب آب از روی بدنه ماشین ، باید با متخصصین مجرب شرکت آس تماس بگیرید!

قلم زنی

در صورتی که لکه های آب در برابر تابش نور خورشید و یا دمای بسیار بالا قرار بگیرند ، به داخل رنگ خودرو نفوذ می کنند. اگر نفوذ آن ها عمیق باشد به دستگاه سنباده عمیق نیاز خواهید داشت. بدین منظور باید پاک کردن لکه آب روی بدنه ماشین را حتما به متخصصین آس بسپارید!

انواع لکه آب روی بدنه ماشین

برخی دیگر از لکه های آب برای مدتی معلق بوده و بخار می شود و یک رسوب یا ماده معدنی را به جا می گذارند. از این به عنوان مواد معلق جامدات محلول و یا TDS یاد می شود. آنها همچنین به عنوان لکه های ” آب سخت ” شناخته می شوند که شبیه آنچه در حمام می بینید هستند. نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه شود این است که این مواد معدنی روی سطح رنگ قرار دارند. لکه های آب نوع 2 نیز می تواند نوع 1 باشد. تنها تفاوت آن ها این است که این نوع لکه ها به عمق سطوح نفوذ می کنند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که آب باقی مانده روی سطوح حاوی مواد خورنده هستند. این ماده خورنده بخشی از رنگ را حل می کرد.

توجه داشته باشید که باران همیشه تا حدودی اسیدی است ، زیرا به طور طبیعی دی اکسید کربن یا CO2 را از اتمسفر حل می کند ، که به شکل ضعیف کربنیک اسید با سطح pH حدود 5.0-5.5 فرو می ریزد. اگر وسیله نقلیه شما به طور نامحدود در خارج از خانه بماند ، هر نوع اسیدی ، مهم نیست چقدر ضعیف باشد ، رنگ خودرو را خراب می کند. معمولا تا زمانی که ماشین خود را به طور مرتب بشویید ، بارندگی چندان هم بد نیست. با این حال ، اگر در نزدیکی یک منطقه صنعتی با مقدار زیادی دی اکسید کربن و انتشار اکسید نیتروژن زندگی می کنید ، باران می تواند اسیدی تر شود و لکه های بیشتری روی سطح خودروی شما نمایان می شود و تقاضا برای پاك كردن لكه از روي بدنه خودرو افزایش می یابد!

آیا لکه های ناشی از باران برای خودرو مضر هستند ؟

قطعا! با تجمع کربنات کلسیم روی صفحات بدنه ، گرد و غبار ، خاک و سایر آلودگی های موجود در جاده به آن می چسبد و رنگ را روی هم چیده و به آرامی خراب می شود. اسیدها باعث خوردگی رنگ ماشین شما می شوند. اگر باران اسیدی بیشتری را تجربه می کنید و اتومبیل خود را در هوا خشک می کنید ، اسیدها می توانند گودی های کوچکی را در پوشش شفاف وارد کنند. این اثر با گذشت زمان با جمع شدن آب در حفره ها و حفاری در همان نقاط بدتر شده و در نهایت رنگ خودرو را کاملا به خطر می اندازد. باران اسیدی و آب سخت حتی در صورت ترکیب بدتر می شوند. بدتر از آن ، هرچه باران اسیدی تر باشد ، آب سخت تر می شود زیرا کلسیم و منیزیم بیشتری را از سنگ حل می کند.

بیایید ابتدا به شرح مستقیم ترین راه پاک کردن لکه آب روی بدنه ماشین بپردازیم. اولین راه شستن و خشک کردن سریع خودرو است. استفاده از آب بسیار با کیفیت یکی از بهترین راه حل های از بین بردن لکه روی بدنه خودرو است. وسایل مورد نیاز برای انجام این کار :

  • یک سطل آب ولرم با صابون
  • یک سطل آب گرم برای شست و شو
  • شلنگ
  • دستکش بلند مخصوص
  • اسفنج
  • دستمال میکروفایبر
کارواش سیار با آب

نکات کلیدی در پاک کردن لکه آب روی بدنه ماشین :

  1. از شستشوی ماشین در برابر نور مستقیم خورشید خودداری کنید. اگر این کار را زیر سایه انجام دهید ، در کل طول روند شستشو ماشین شما خیس مانده و از این رو لکه های آب روی خودرو خشک نمی شوند.
  2. اطمینان حاصل شود که تمامی کثیفی روی بدنه خودرو شسته می شود. هرگز یک ماشین خشک را پاک نکنید و یا قبل از پاک کردن کثیفی ها آن را نشویید ، زیرا ممکن است باعث ایجاد خراش هایی روی سطح بدنه گردد.
  3. استفاده از سطح آب و صابون به شما کمک می کند تا اسفنج و یا دستمال را بتوانید تمیز کنید ، به گونه ای که گرد و خاک را به سایر قسمت ها منتقل نخواهید کرد. در صورت نیاز آب را تعویض کنید.
  4. ابتدا چرخ ها را بشویید تا از پاشیدن دوده و لکه بر روی ماشین تمیز جلوگیری شود.
  5. سعی کنید برای پاک کردن لکه آب روی بدنه ماشین از دستمال های میکروفایبر تمیز استفاده نمایید.

سرکه سفید یک فرم اسید استیک با pH پایین است که برای پاک کردن لکه آب روی بدنه ماشین یک گزینه ایده آل محسوب می شود. مواد معدنی موجود در آب سخت مانند هیدروکسید کلسیم از ضریب pH بالایی برخوردار هستند و معمولا هنگامی که با سرکه یا سایر مواد پاک کننده کم pH ترکیب می شوند ، می توانید برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید. برای این کار به موارد زیر نیاز خواهید داشت :

  • سرکه سفید با کیفیت
  • آب مقطر
  • سطل کوچک
  • اسفنج
  • دستمال میکروفایبر تمیز

به یک اندازه سرکه سفید و آب مقطر را داخل سطل بریزید.

نکته : آب مقطر محلول اسیدی تر را امکان پذیر می سازد ، زیرا عاری از هرگونه مواد معدنی بوده که ممکن است pH سرکه را تضعیف کند.

  1. با استفاده از یک اسفنج تمیز یک ناحیه را تست کرده و اسفنج را داخل محلول زده و سپس روی سطح مورد نظر اعمال کنید و اجازه دهید یک دقیق بماند. سپس ناحیه مورد نظر را شسته و سریعا خشک کنید.
  2. الباقی محلول را بر روی سطوح مورد نظر بزنید و اجازه دهید محلول آب و سرکه به مدت یک الی دو دقیقه روی سطوح بماند. سپس به آرامی آن ناحیه را پاک کرده ، با آب بشویید و نهایتا با دستمال تمیز خشک کنید.

نکته : سعی کنید جهت پاک کردن لکه آب روی بدنه ماشین دستمال را به آرامی روی سطح بکشید ، زیرا ممکن است باعث ایجاد خط و خش روی بدنه خودرو گردد.

گاهی اوقات هیچ یک از این روش ها کار ساز نیستند و قلم زنی دلیل این امر می باشد. لکه های آب قدیمی به عمق سطح بدنه خودرو نفوذ کرده و حفره ای در انتها باقی می گذارند. در واقع این مشکل باعث احتباس آب و نهایتا جمع شدن آلودگی ها می شود. این حفره هر چه قدر هم کم باشد ، گرایش به جذب و نگه داشتن آب دارد.

ممکن است در این مرحله از پاک کردن لکه آب روی بدنه ماشین ، خراشیدن سطح خودرو مورد نیاز باشد. رنگ یک عامل مهم برای سطح دشواری این فرآیند است و از این رو توصیه می کنیم این کار را به متخصصین شرکت خدماتی آس بسپارید تا با استفاده از جدیدترین تکنولوژی و بدون وارد شدن کوچکترین آسیبی به سطح خودروی شما ، این کار را برایتان انجام دهند.

خدمات کارواش سیار (01)

مناطق تحت پوشش کارواش سیار شرکت آس :

  1. کارواش سیار بدون آب تهران
  2. كارواش سيار پاسداران
  3. کارواش سیار تهرانپارس
  4. کارواش سیار جنوب تهران
  5. کارواش سیار در غرب تهران
  6. کارواش سیار ستارخان
  7. کارواش سیار در سعادت آباد
  8. کارواش سیار شهرک غرب
  9. کارواش سیار فرمانیه
  1. کارواش سیار قیطریه
  2. کارواش سیار نزدیک قلهک
  3. کارواش سیار میرداماد
  4. کارواش سیار در تهران منطقه 1
  5. کارواش سیار مرکز تهران
  6. کارواش سیار محدوده تجریش
  7. کارواش سیار ونک
  8. کارواش نانو غرب تهران

همانند هرگونه خدمات تعمیر و نگهداری و ترمیم ، ” پیشگیری ” بسیار اهمیت دارد. بهترین راه جلوگیری از ایجاد لکه روی بدنه خودرو ، مراقبت و استفاده از خدمات کارواش سیار به صورت دوره ای و منظم است.

به طور معمول راهکارهای زیادی برای از بین بردن رسوب آب از روی بدنه ماشین وجود دارد که در ادامه به شرح رایج ترین آن ها می پردازیم :

از بین بردن رسوب آب از روی بدنه ماشین با شستشوی ساده

اگر روی اتومبیل شما لکه های آب باقی مانده است ، اولین کاری که باید انجام شود شستن و خشک کردن کامل خودرو می باشد. در چنین شرایطی رسوبات روی سطح خودرو شل شده و کنده می شوند. به یاد داشته باشید ، تبخیر به نفع وسیله نقلیه شما نیست. به همین دلیل است که لکه های آب روی رنگ خودرو می مانند. از این رو باید در سایه خودرو شسته شود و سپس با دستمال های مخصوص خشک شوند.

شست و شوی خودرو

پاک کردن لکه آب روی بدنه ماشین با سرکه سفید

پس از اتمام شست و شوی خودرو ، ممکن است هنوز رسوبات معدنی روی سطح خودرو وجود داشته باشد. یک راه حل ساده از بین بردن رسوبات و لکه های آب استفاده از محلول سرکه سفید و آب به نسبت مساوی می باشد. سرکه برای لکه های آب سخت خوب عمل می کند ، زیرا می تواند رسوبات منیزیم و کلسیم را از بین ببرد. توجه داشته باشید که باز هم انجام این کار پس از شستن و خشک کردن وسیله نقلیه مهم است. قطعا شما نمی خواهید کثیفی های خرد شده باعث ساییده شدن رنگ خودرو گردد و مشکلات اضافی ایجاد شود. البته توجه داشته باشید که تکنسین های آس خدمات کارواش سیار را با محصولات نانو نیز اجرا می کنند و این مواد روند از بین بردن لکه های آب را بسیار آسان می کند.

مانند بسیاری از صنایع دیگر ، بازار مراقبت از اتومبیل همیشه به دنبال آن محصول موفقیت آمیز بعدی است که “درخشش بهتر” و “از بین بردن خراش موثرتر” را فراهم کند. به نظر می رسد استفاده از ” فناوری نانو ” یکی از متدهایی است که اکنون بسیاری از تولید کنندگان از آن استفاده می کنند. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که تکنولوژی نانو چیست و چگونه در شستشوی بهتر خودروی شما موثر واقع می شود ؟ تعریف ویکی پدیا از نانوتک این است : “مطالعه کنترل ماده در مقیاس اتمی و مولکولی”. به عبارت دیگر ، مواد توسعه یافته ای که ساختار اصلی آنها از ذراتی با اندازه بین 1 تا 100 میلیاردم متر حداقل در یک بعد ساخته شده است. شما باور نمی کنید ، اما یکی از موثرترین راه حل ها برای لکه های آب سخت و رسوبات معدنی ، سرکه سفید است. سرکه سفید حاوی اسید استیک طبیعی است که به راحتی کربنات کلسیم و سایر مواد معدنی را حل می کند. با pH 2.5 ، سرکه سفید نسبتا اسیدی است ، که می تواند روی پوشش شفاف شما بسیار تهاجمی باشد. برای کاهش حجم ، باید قسمت مساوی آب مقطر را مخلوط کرده و در یک بطری اسپری قرار دهید. برای از بین بردن رسوب آب از روی بدنه ماشین ، بدنه خودرو را اسپری کرده و بگذارید چند دقیقه بماند تا بتواند به اعماق نفوذ کرده و رسوبات معدنی را حل کند. سپس آن را با یک حوله تمیز میکروفایبر پاک کنید. اگر هنوز لکه های آب روی سطح را مشاهده می کنید ، یکبار دیگر این کار را انجام داده تا ببینید که چقدر پیش می روید. اگر ذخایر معدنی بیش از حد سفت هستند ، می توانید سرکه بیشتری به محلول خود اضافه کنید ، آن را بمالید و بگذارید کمی بیشتر بماند.

نحوه عملکرد این مواد به نوع محصول انتخابی شما بستگی دارد. قانون کلی برای واکس خودرو ، درزبند و پولیش ها این است که ذرات نانو بسیار کوچکتر از ذرات متوسط ​​محصول هستند و بنابراین می توانند به عمق بیشتری از سطح رنگ خودرو نفوذ کنند و مانع صاف و یکنواخت تری را در برابر ذرات مضر ایجاد کنند. از این رو استفاده از محصولات نانو به دلیل مزایای زیر جهت خدمات کارواش پیشنهاد می شود :

  • سطح صاف تر ، نور را به طور مساوی تری منعکس می کند و بنابراین دید علائم چرخش را از بین می برد.
  • ذرات بسته بندی شده محکم مانع محافظتی بهتری را ایجاد می کنند ، یعنی شکاف های کمتری برای نفوذ هر چیز دیگر!
  • ذرات کوچکتر بهتر به سطح می چسبند و به طور بالقوه مدت زمان بیشتری روی سطح می مانند.
  • کاهش لکه ها و باقی مانده های سفید ناشی از آب
  • در مقابل مواد دفع کننده باران ، ذرات می توانند به عمق شیشه پیوند خورده و حفاظت طولانی مدت و مداوم بیشتری را فراهم سازند.

چگونه لکه های روی ماشین را با کلی بار پاک کنیم ؟

یک کلی بار می تواند به شما در حذف رسوبات معدنی و همچنین آلودگی و جرم های چسبیده کمک کند. جهت پاك كردن لكه از روي بدنه خودرو بدین روش فقط سطح را با آب و صابون مرطوب نگه داشته و کلی بار را روی سطح بمالید و آن را تا جایی بکشید که سطح تازه ای نمایان شود. همانند اسکراب ، کلی بار می تواند کربنات کلسیم را به طور موثر از نقاطی با لکه های زیاد خارج کند. با این حال ، این شیوه برای منافذ پرعمق نمی تواند کاری انجام دهد. اگر قبلا روکش نانو سرامیک ، اسپری سرامیک ، آب بند و یا واکس را روی بدنه استفاده کرده اید ، این روش موثرترین متد است.

روش های جلوگیری از پیدایش لکه های آب روی بدنه خودرو

قطعا متوجه شده اید که هر چه قدر سعی کنید تا خودرویتان را دور از باران های اسیدی تهران نگه دارید ، اما باز هم ماشین شما در معرض این باران ها قرار می گیرد. بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد لکه های آب این است که ماشین خود را با یک سرامیک ، پلیمر یا محصولات محافظتی واکس بپوشانید.

از یک پوشش سرامیکی / آب بند رنگ / واکس با کیفیت جهت جلوگیری از ایجاد رسوب آب روی بدنه ماشین استفاده کنید!

پوشش های سرامیکی موثرترین راه جلوگیری از ایجاد رسوب آب روی بدنه ماشین هستند ، زیرا سطحی با اصطکاک کم ایجاد کرده و مانع از چسبندگی زیاد مواد روی رنگ می شوند. روکش ها و اسپری های سرامیکی بادوام بوده و می توانند در برابر باران اسیدی و سایر عناصر خورنده مقاومت ایجاد کنند. آب بندهای رنگی و واکس ها در برابر رسوبات معدنی محافظت می کنند ، اگرچه حتی بهترین فرمول ها به سرعت تحت حمله شیمیایی قرار می گیرند و آنها را در برابر باران اسیدی و سایر آلاینده های محیطی بی اثر می کند.

آیا از خدمات شرکت آس رضایت داشته اید؟

برای امتیازدهی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیازها

اولین امتیاز را به این خدمات بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید