نکات نظافت مشاعات ساختمان
نظافت مشاعات یک ساختمان ، یکی از مهمترین جنبه های املاک و مستغلات است. یک محیط منحصر به فرد و جادار در ارتباط با زندگی آپارتمان نیاز به یک روش تمیز کردن و نگهداری خلاقانه دارد.
در نظافت پارکینک مشاعات ساختمان تمامی آشغال ها جمع آوری شده و سپس با استفاده از دستگاه فشار همه جا شسته می شود.
حفظ نظافت ساختمان ها و دفاتر تجاری شما نقش مهمی در ترسیم تصویر حرفه ای و قابل اعتماد از شرکت دارد. همچنین برای حفظ محیطی تمیز و بهداشتی که برای سلامتی و روحیه ساکنین و کارکنان شما بسیار مهم است ، ضروری می باشد.
از این رو نظافت مشاعات به صورت دوره ای را برای ساختمان مسکونی و یا اداری خود در نظر بگیرید!
هر فضای تجاری متفاوت است. بعضی از آنها فقط به خدمات اولیه نظافت نیاز داشته ، در حالی که برخی دیگر به نظافت تخصصی تر نیاز دارند ( به عنوان مثال نظافت تخصصی تر کف فرش نسبت به سطوح وینیلی ). از این رو توصیه می شود با شرکت خدماتی آس همکاری کنید بیش از خدمات استاندارد را ارائه می دهد.
برخی از مدیران ساختمان ترجیح می دهند خدمات نظافت مشاعات در طول ساعت های اداری انجام شود و برخی دیگر ترجیح می دهند امور نظافت در ساعت هایی که ساکنین و یا کارمندان در ساختمان حضور ندارند صورت گیرد. شرکت خدماتی آس با توانایی بالا در زمان بندی مطابق با ترجیحات شخصی شما در امور نظافت مشاعات ساختمان شما را راهنمایی خواهد کرد.
برخی از قسمت های فضای تجاری شما ممکن است نیاز به نوع خاصی از نظافت و تجهیزات داشته باشد ، بنابراین همکاری با یک شرکت تمیز کننده حرفه ای به این معنی است که لازم نیست نگران این موضوع باشید.
در ادامه سعی داریم نکات نظافت ساختمان را که بسیار حائز اهمیت است شرح دهیم. پس با آس همراه باشید :
به منظور جلوگیری از جریمه شدن تمام بازرسی های مورد نیاز کد ها و اساسنامه های شهری و محلی را به موقع انجام دهید. تهیه تقویم بازرسی ایده ای هوشمندانه برای از بین بردن هر گونه خطا و فراموشی است.
برای جلوگیری از مشکلات عمده و تعمیرات پرهزینه ، رویکرد نگهداری پیشگیرانه ای برای تمامی سیستم های اصلی ساختمان خود در نظر بگیرید – از HVAC و تجهیزات الکتریکی گرفته تا لوله کشی و فرش و کف. بررسی و نظافت منظم را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که طول عمر ساختمان و تجهیزات آن تا بیشترین حد ممکن افزایش می یابد!
به عنوان مدیر یک ساختمان ، شما نه تنها مسئولیت حفظ ساختمان را بر عهده دارید بلکه باید امنیت و آرامش را در آن ساختمان برقرار سازید. برقراری قوانین و ارتباط موثر با مدیران می تواند به جلوگیری از بروز مشکلات کمک کند. تهیه یک روند واضح برای حل و فصل اختلافات نیز مهم است.
یكی از شایع ترین مشكلات در مشاعات ساختمان ها ، گرفتگی و مسدود شدن دریچه ها است. به خصوص دریچه های خشک که ممکن است خطر اصلی ایجاد آتش سوزی محسوب شوند. یکی از نکات نظافت ساختمان ، بررسی مداوم و دقیق از تمیز و شفاف بودن تمامی دریچه ها می باشد.
فرش و پادری های موجود در راهروها و لابی به دلیل اینکه در مسیر رفت و آمد قرار دارند ، خیلی زود کثیف می شوند. کثیف و آلوده بودن فرش ها باعث نارضایتی ساکنین و کارمندان می شود. از این رو اگر به صورت مداوم و ماهانه فرش ها جارو زده شوند هم همیشه تمیز خواهند بود و هم همیشه آسیبی به آن ها وارد نمی شود و زود از بین نمی روند!
لوله کشی منطقه ای است که نگهداری پیشگیرانه می تواند تفاوت بزرگی در آن ها ایجاد کند. برای تمیز کردن کلیه خطوط اصلی فاضلاب و گنداب باید حداقل یک بار در سال متخصصین حرفه ای آس آن را بررسی کنند. این کار منجر به کاهش خطر گرفتگی و مسدود شدن فاضلاب شده و سایر مشکلات متعاقب نیز برطرف می گردد.
همراه با نظارت و مدیریت برف ، یخ ، گودال و زهکشی مطمئن شوید که مشکلاتی نظیر ترک در پیاده رو یا پارکینگ را تحت نظر دارید. برای محافظت از ساکنان و بازدید کنندگان ، هرگونه سطح ناهموار یا خطرناک را ترمیم کنید.