0
سبد خرید خالیست.

طریقه راه اندازی سانترال

طریقه راه اندازی سانترال

طریقه راه اندازی سانترال / نصب و راه اندازی سانترال / آموزش نصب تلفن سانترال / نحوه سیم کشی سانترال / تنظیمات سانترال / خدمات تلفن سانترال

برای ادارات مدرن ، برقراری ارتباطی ساده بسیار ضروری است. در ارتباط از راه دور خارجی و داخلی ، کسب و کارها باید در زیرساخت هایی سرمایه گذاری کنند تا مردم بتوانند به راحتی با هم ارتباط برقرار کنند. بیشتر و بیشتر مشاغل در حال فکر کردن بر روی تغییر سیستم تنظیمات سانترال و نصب و راه اندازی سانترال هستند. اگرچه این سیستم ها بسیار مدرن و پیشرفته هستند ، اما همچنان برخی از مشاغل هنوز در پیگیری و نصب آن ها تردید دارند. آنها فکر می کنند هزینه های سخت افزاری بسیار گران است یا اینکه تنظیم همه چیز یک فرآیند زمان بر و چالش برانگیز است. اما اگر ارائه دهنده مناسب را انتخاب کنید ، انتقال سیستم فعلی به تنظیمات تلفن سانترال می تواند یکپارچه باشد. به همین دلیل اکثر مدیران به دنبال راه اندازی سانترال برای شرکت های خود می باشند. قبل از آشنایی با روش راه اندازیه سانترال ، باید بدانید که سیم کشی سانترال چیست.

سیم کشی سانترال چیست ؟

PBX مخفف ” تبادل شاخه عمومی ” است. سیستم تلفن PBX یک شبکه تلفنی خصوصی است که در عین حال امکان ارائه خدمات تلفنی عمومی ، از طیف وسیعی از ویژگی های مفید پشتیبانی می کند. امروزه بیشتر افراد با بسیاری از ویژگی هایی که سیستم های تلفن PBX ارائه می دهند ، آشنا هستند :

  • بسط شماره گیری : سیستم تلفن سانترال با اختصاص پسوندهای منحصر به فرد برای هر کارمند ، یک شماره تلفن واحد را به اشتراک می گذارد. همین کار باعث آسان تر شدن دسترسی تماس های دریافتی به واحدهای مرتبط شده و تجربه تماس را برای کاربر ساده تر می کند.
  • تنظیمات ساعات کاری : تنظیمات PBX می توانند تماس های خارج از ساعت کاری را به شماره تلفن های مختلف با توجه به کدهای از پیش تنظیم شده هدایت کنند. این امر به دفاتر بزرگ و چند شعبه اجازه می دهد تا تماس های خارج از ساعت کاری را به شعبه هایی که هنوز باز هستند یا به یک خط پشتیبانی مشتری 24/7 هدایت کنند.
  • صف تماس گیرنده : هیچ کسی دوست ندارد پشت خط منتظر بماند. اما اطلاع داشتن از مدت زمان انتظار بسیار خوشایند است! سیستم سیم کشی سانترال به تماس گیرندگان ورودی می گوید که چه مدت ممکن است منتظر بمانند تا به یک اپراتور روی خط وصل شوند و خدمات مشتری را با مدیریت انتظارات بهبود می بخشند.
  • کنفرانس تماس : ویژگی کنفرانس تلفنی برای موفقیت هر سازمانی فراتر از سایر چیزهای دیگر اساسی است. سیستم های تلفن PBX برای کاربران این امکان را فراهم می کنند تا تماس های کنفرانسی را با سهولت و ساده جلسات در دفتر برقرار کنند.
  • پست صوتی از طریق ایمیل : با یک سیستم تلفن PBX با قابلیت اینترنت ، کاربران می توانند سیستم را تنظیم کرده تا پیام های صوتی دریافتی را مستقیما به آدرس های ایمیل کاربران هدایت کنند. این ویژگی ارتباطات را در چندین سیستم عامل متحد کرده و به کاربران کمک می کند تا سریعتر به پیام های مهم دسترسی پیدا کنند.
  • ضبط تماس : سیستم سیم کشی سانترال ردیابی ، ضبط و تجزیه و تحلیل تماس های تلفنی را برای مدیران آسان می کند.

سیستم های PBX چهار وظیفه اصلی پردازش تماس را انجام می دهند :

  1. بین دستگاه های تلفن دو کاربر ارتباط برقرار می کند
  2. اتصالات را تا زمانی که کاربران بخواهند حفظ می کند
  3. اتصال را مطابق با نیازهای کاربر قطع می کند
  4. اطلاعات را برای حسابداری و تجزیه و تحلیل به سازمان ارائه می دهد

نحوه کارکرد سیم کشی سانترال چگونه است ؟

تجهیزات مورد استفاده در PBX بسته به پیچیدگی سیستم متفاوت است – برای مثال ، آیا این یک سانترال سنتی است که تلفن ثابت مس به آن متصل است ، آیا این سانترال ترکیبی از خطوط آنالوگ و دیجیتال را در بر می گیرد و یا اینکه از صدا از طریق IP (VoIP) میزبانی شده در شرکت یا سیستم PBX مبتنی بر ابر استفاده می کند. سیستم های تلفن سانترال سنتی از خطوط تلفن ثابت مبتنی بر مس استفاده می کنند که وارد محل کار شده و در آنجا به جعبه تلفن سانترال متصل می شوند. آن جعبه شامل کلیدهای تلفن است که امکان پخش تماس ها را به تلفن های مختلف در یک دفتر و این تلفن ها برای دسترسی به تعداد محدودی خطوط خارجی – شاه خط ( خط اصلی ) را فراهم می کند. خدمات تلفن سانترال IP یا PBX پروتکل اینترنت ، از پیام های تلفن دیجیتال به جای خطوط ثابت آنالوگ برای ارسال تماس استفاده می کند. از آنجا که کاربر می تواند از کابل های اترنت برای اتصال تلفن ها به جای تلفن های سنتی استفاده کند ، نیازی به اتصال مجدد نیست. سیستم های PBX IP همچنین می توانند توسط ارائه دهندگان خدمات مدیریت میزبانی شوند. در حالی که سیستم های میزبانی شده نیاز به هزینه ماهانه دارند ، هزینه سخت افزار کاربر نهایی کمتر با استفاده از آنها همراه است. سیستم های سانترال کوچکتر ، که اغلب به آنها سانترال مجازی گفته می شود ، خدمات میزبانی شده را ارائه می دهند اما ویژگی های کمتری دارند. آنها بیشتر برای مشاغل کوچک مناسب هستند.

ویژگی های خدمات تلفن سانترال

تجهیزات مورد نیاز به پیچیدگی و استفاده از تنظیمات سانترال بستگی دارد – به عنوان مثال ، انواع تلفن های مورد استفاده در یک منطقه خاص. به طور کلی :

  1. خطوط اصلی شاه خط ( چندین تلفن ) که در PBX خاتمه می یابد
  2. رایانه ای با حافظه که تماس های درون PBX و داخل و خارج آن را مدیریت می کند
  3. شبکه خطوط داخل سانترال
  4. روتر ارتباطات یکپارچه ( UC ) – بی سیم و سیمی
  5. گوشی تلفن – گذرگاه سریال جهانی ( USB ) ، VoIP و پروتکل شروع جلسه ( SIP )
  6. دروازه VoIP
  7. IP سانترال
  8. روتر اینترنتی
  9. کابل ها ، کابینه ها ، منبع تغذیه بدون وقفه ( UPS )
  10. سرور برنامه تلفن

یک مرکز تماس خدمات تلفن سانترال ، تماس های ورودی و خروجی را مدیریت می کند و ویژگی هایی را در خود جای داده است که امکان مدیریت خودکار تماس های ورودی را فراهم می کند. این ویژگی ها شامل پاسخ صوتی تعاملی (IVR) ، نظارت بر تماس برای ارزیابی بهره وری کارکنان و ارائه آموزش ، قابلیت کنفرانس ، ویژگی های تلفن که به نمایندگان کمک می کند تا از روی میز کار خود تماس گرفته و تماس بگیرند ، می باشد. در برخی موارد ، جایگزین PBX شامل سرویس مبادله دفتر مرکزی ( centrex ) است که در آن مجموعه ای از خطوط در دفتر مرکزی شرکت تلفن ، سیستم های تلفن کلیدی و برای شرکت های کوچک ، شبکه دیجیتال خدمات یکپارچه با نرخ اولیه ( ISDN ) اجاره می شود.

تفاوت PBX و PABX چیست‌ ؟

PABX و یا انشعابات تبادل خصوصی اتوماتیک ، یک نوع PBX است که خودکار می باشد. اصطلاح PABX برای سیستم های خودکار مدرن ایجاد شد ، در حالی که PMBX – مبادله خصوصی انشعاب دستی – به سیستم های دستی قدیمی اشاره دارد. با این حال ، امروزه تمام سیستم های PBX مدرن اتوماتیک هستند و دیگر نیازی به تمایز بین سیستم های خودکار و دستی نیست. در دوران مدرن ، کلمات اختصاری PABX و PBX به جای یکدیگر استفاده می شوند و یک سیستم سانترال را توصیف می کنند.

در حالت عادی قبل از نصب و راه اندازی سانترال ، ما باید سه جزء اصلی را تنظیم کنیم : IP-PBX ، تلفن ها و خدمات حامل های VOIP که می توانید از آنها برای تماس با سایر افراد در شبکه PSTN استفاده کنید ( شبکه تلفن عمومی سوئیچ شده ، این شبکه تلفن سنتی ما است ). خدمات تلفن سانترال IP زیادی وجود دارد. برخی از آنها دستگاه های مبتنی بر سخت افزار بوده و برخی از آنها سرورهای مبتنی بر نرم افزار هستند. بسیاری از حامل های VOIP می توانند خدمات SIP را ارائه دهند.

طریقه راه اندازی سیستم سانترال :

سیستم سانترال با استفاده از سیستم عامل های ارتباطی متنوع مانند VoIP ، ISDN یا آنالوگ ارتباط تلفنی داخلی و خارجی را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین این سیستم خطوط تلفن بیشتری را برای کاربران فراهم می کند. علاوه بر این امکاناتی مانند ضبط تماس ، انتقال تماس ، پست صوتی ، IVR و صف تماس را فراهم می کند. سیستم PABX برای همه کارکنان شرکت این امکان را فراهم می کند تا بیش از یک خط تلفن را از طریق تلفن روی میز خود به دست آورند. استفاده از این سیستم بسیار راحت بوده ، اما نصب آن زمان بر است. به همین دلیل است که تمامی مدیران برای طریقه راه اندازی سانترال تمایل به همکاری به شرکت های نصب همچون شرکت خدماتی آس دارند.

در روش راه اندازی سانترال ، موقعیتی مناسب برای همه خطوط تلفن و کارمندان پیدا کنید. این جایی است که این سیستم نصب خواهد شد. PBX باید به تمام خطوط تلفن و کلیه دستگاه های تلفن متصل شود.

  1. سانترال را با مواد نصب و پیچ گوشتی بر روی سطح مورد نظر ببندید. شاید لازم باشد سوراخ هایی را بر روی دیوار ایجاد کنید.
  2. تمام کارت های مدار لازم را روی سیستم PBX ثابت کنید. این کارت ها معمولا برای تسهیلات پست صوتی استفاده می شوند و شکاف های برچسب زده شده و مشخصی برای هر ویژگی کارت وجود دارد.
  3. تمام خطوط تلفن را با استفاده از کابل های تلفنی مستقیما به PBX متصل کنید. این خطوط تلفن توسط ارائه دهنده خدمات تلفن ارائه می شود.
  4. یک کابل تلفنی از سانترال را به تلفن همه کارکنان وصل کنید.
  5. سیم برق سیستم سانترال را به یک پریز برق وصل کرده و سیستم را روشن کنید. بررسی کنید تا مطمئن شوید تمام نشانگرهای سیستم آن روشن شده است.
  6. تمامی تلفن ها را روشن کنید. سیستم سانترال را طبق دستورالعمل موجود در دفترچه راهنما توسط سازنده PBX تهیه کنید.
  7. بعد از اتمام موفقیت آمیز انجام تنظیمات ، هر تلفن را برای دریافت و برقراری تماس داخلی و خارجی آزمایش کنید.
سیم کشی سانترال

راه اندازی سانترال میزبان

از آنجا که سرور در اختیار ارائه دهنده شما برای PBX میزبان قرار دارد ، شما فقط به تلفن و یک رایانه مرکزی در محل خود نیاز دارید. دفتر شما از طریق یک اتصال داده تایید شده به ترانک SIP ارائه دهنده و سپس به شبکه تلفن عمومی ( PSTN ) متصل می شود. این نوع سیستم PBX مبتنی بر ابر همچنین به کاربران از راه دور امکان می دهد از طریق هر دستگاهی با استفاده از اتصالات اینترنتی موجود به یکدیگر متصل شوند. گوشی ها را می توان پیش از این توسط تامین کننده پیکربندی شده و سپس بر اساس “plug-and-play” در محل شما راه اندازی شود. اگر نیاز به پیکربندی تلفن های خود دارید ، مراحل ساده زیر را دنبال کنید :

  • تلفن را وصل کرده و به شبکه خود وصل کنید
  • آدرس IP تلفن را در منوی تلفن پیدا کنید
  • آن آدرس IP را در مرورگر وب تایپ کنید تا منوی پیکربندی تلفن را پیدا کنید
  • شماره پیوندی را برای پیکربندی در تلفن انتخاب کنید
  • مشخصات خواسته شده را پر کنید
  • شماره تلفن و برنامه افزودنی اکنون در ارائه دهنده ثبت می شود

نحوه سیم کشی تلفن سانترال از پیش فرض شده

نحوه نصب و راه اندازی سانترال پیش فرض کمی پیچیده تر است. در بیشتر موارد ، شما به کمک یک متخصص آموزش دیده نیاز خواهید داشت – هم برای نصب اولیه و هم برای نگهداری مداوم. در صورت خرید سیستم PBX جدید ، نصب و راه اندازی ( و تکنسین ) معمولا در هزینه گنجانده می شود. اجزای زیادی برای استقرار کامل PBX در مشاغل کوچک وجود دارد. هنگامی که همه تجهیزات را در اختیار دارید ، آماده نصب و سیم کشی سانترال پیش فرض خود خواهید بود.

انتخاب سیستم عامل درسیم کشی سانترال

این بستگی به سیستم عامل هایی دارد که با PBX شما سازگار است – معمولا Windows یا Linux. برای اطمینان از اینکه همه چیز با ظرفیت کامل کار می کند ، باید اطمینان حاصل کنید که :

  • سیستم شما حداقل یک (1) هسته CPU و یک (1) گیگابایت RAM دارد
  • از جدیدترین نرم افزار استفاده می کنید ( همه به روز رسانی ها را نصب کنید )
  • اسکن هر نرم افزار آنتی ویروس را خاموش می کنید

پس از نصب و راه اندازی سیستم سانترال ، باید برای شبکه شما پیکربندی شود. اکثر سیستم ها شما را مجبور می کنند تا به صورت مرحله به مرحله اطلاعات مربوطه را وارد کنید. سپس باید فایروال و روتر را پیکربندی کرد. سپس باید در پیکربندی فایروال خود تغییراتی ایجاد کنید تا مطمئن شوید سیستم PBX شما با موفقیت با SIP و تلفن های راه دور شما ارتباط برقرار می کند. برای این کار باید پورت های خاصی را وابسته به سیستم خود پیکربندی کنید. برای به حداکثر رساندن اثربخشی ، مطمئن شوید که دستگاهی را انتخاب کرده اید که از SIP helper استفاده نمی کند. در مرحله بعدی از خدمات تلفن سانترال ، باید جهت وارد کردن کاربرانو برنامه های افزودنی و استقرار برنامه ها اقدام نمایید. با وارد کردن مستقیم صفحه گسترده/ فایل CSV به سیستم PBX می توانید کاربران/ برنامه های افزودنی را وارد کنید. سپس کاربران می توانند تماس گرفته و دریافت کرده و به دفترچه تلفن شرکت اضافه شوند. شاخه اصلی SIP خود را پیکربندی کنید. این به شما امکان می دهد تماس های خروجی برقرار کنید. برای انجام این کار ، شما باید :

  • دارای پهنای باند مناسب باشد ( مصرف هر تماس تقریبا 30-120 کیلوبایت بر ثانیه است )
  • یک فایروال داشته باشید که به شما امکان می دهد یک SIP helper را خاموش کنید
  • با ارائه دهنده VoIP پشتیبانی شده حساب ایجاد کنید
  • حساب VoIP را به سیستم PBX خود اضافه کنید

آیا از خدمات شرکت آس رضایت داشته اید؟

برای امتیازدهی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیازها

اولین امتیاز را به این خدمات بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید