0
سبد خرید خالیست.

سیستم گرمایشی مرکزی ساختمان چیست ؟

سیستم گرمایش مرکزی ساختمان

سیستم گرمایش مرکزی یک ساختمان تمام فضای داخل ساختمان را گرم کرده و به طور اختیاری می تواند آب گرم خانگی را از یک منبع اصلی گرما گرم کند ، برخلاف سیستم گرمایش ، تهویه و تهویه مطبوع که می تواند فضاهای داخلی را هم خنک و هم گرم کند. گرمایش مرکزی با گرمایش فضا تفاوت دارد ، زیرا تولید گرما در یک مکان اتفاق می افتد مانند یک اتاق کوره یا زیرزمین در یک خانه یا یک اتاق مکانیکی در یک ساختمان بزرگ ( البته نه لزوما در نقطه ” مرکزی ” هندسی آن ساختمان ). گرما در سرتاسر ساختمان توزیع می‌شود ، معمولا از طریق هوای-تحت فشار از طریق کانا ل‌ها با گردش آب از طریق لوله‌ ها یا بخار تغذیه شده از طریق لوله‌ ها. رایج ترین روش تولید گرما شامل احتراق سوخت فسیلی در یک کوره یا دیگ بخار است. با فرا رسیدن فصل زمستان همه ما به دنبال راه اندازی سیستم های گرمایشی شوفاٰژخانه و موتورخانه ساختمان های خود هستیم. اما لازم به ذکر است که این کار نیاز به تخصص و مهارت و تجربه خاصی دارد!

سیستم‌ های گرمایش مرکزی موتورخانه بخشی جدایی‌ ناپذیر از خانه‌ های ما هستند و نقش مهمی در تضمین وجود گرما و آب گرم ثابت برای راحت‌ تر کردن زندگی دارند. اما با وجود گزینه های بسیار زیاد سیستم گرمایشی در بازار ، انواع مختلف آن کدامند و چگونه کار می کنند ؟ در این مقاله سعی کرده ایم انواع سیستم های گرمایشی و هر آنچه که باید در مورد آنها بدانید را مورد بحث قرار دهیم. پس با آس همراه باشید!

آشنایی با انواع سیستم گرمایش مرکزی ساختمان

گرمایش مرکزی

  • کوره : اکثر خانوارها برای گرم کردن خانه خود به دیگ های مرکزی وابسته هستند. این سیستم ها با دمیدن هوای گرم از طریق یک سیستم مجرای کار می کنند، هوای گرم را از طریق کوره های هوا یا رجیستر به قسمت های مختلف خانه رسانده و عموما با گاز طبیعی و یا برق یا نفت کوره تغذیه می شوند.
  • بویلر { دیگ بخار } : بویلرها در اصل آبگرمکن‌ هایی با کاربرد خاص هستند. به طور کلی ، همه انواع دیگ های بخار از آب گرم برای توزیع گرما استفاده می کنند ، زیرا از طریق رادیاتورها و سایر دستگاه های پخش کننده گرما در اتاق ها در سراسر خانه عبور می کند. سیستم های گرمایش آب گرم اغلب به عنوان سیستم های هیدرونیک شناخته می شوند و به طور کلی از نفت یا گاز گرمایشی به عنوان سوخت استفاده می کنند.
  • پمپ های حرارتی : پمپ های حرارتی در اصل سیستم های تهویه مطبوع دو طرفه هستند. هنگامی که در طول روز هوا گرم است ، AC ها گرما را از فضای داخلی تا حدودی گرم به فضای نسبتا گرمتر خارج می کنند. در زمستان پمپ های حرارتی این ترفند را معکوس می کنند. آنها با کمک سیستم های الکتریکی گرما را از فضای سردتر خارج کرده و آن را در داخل خانه تخلیه می کنند. هنگامی که صحبت از سیستم‌ های پمپ حرارتی به میان می‌ آید ، دو نوع متداول عبارتند از : پمپ حرارتی منبع هوا که از هوای بیرون به عنوان منبع گرما در زمستان استفاده می‌کند و پمپ حرارتی منبع زمینی که گرمای خود را از زمین دریافت می‌کند – جایی که دما کمی بیشتر در طول سال ثابت است.

حرارت مستقیم

  • سیستم گرمایشی بخاری های گازی : بخاری های گازسوز با خروجی حرارت نسبتا کم و عدم وجود کانال مشخص می شوند. این بخاری ها برای گرم کردن اتاق های یک نفره بهترین گزینه هستند و می توان آنها را با استفاده از پروپان ، گاز یا نفت سفید روشن کرد.
  • بخاری های گازسوز بدون تهویه : همانطور که از نام آن پیداست ، بخاری‌ های گازی بدون هواکش سیستم‌های گرمایشی بدون دریچه اگزوز هستند. در حالی که آنها در مورد گرمایش فضاها بسیار کارآمد هستند ، فقدان دریچه آنها نگرانی های ایمنی و بهداشتی مختلفی را ایجاد می کند.
  • بخاری برقی : از سوی دیگر بخاری‌های الکتریکی ، بخاری‌های مقاومتی هستند که جریان الکتریکی را از پریز دیواری به گرما تبدیل می‌کنند. در حالی که خرید آنها ارزان است ، اما عملکرد آنها می تواند بسیار پرهزینه باشد.

سیستم های گرمایشی مرکزی هوشمند

  • گرمایش تابشی از کف زمین : اینها سیستم هایی هستند که آب گرم را از طریق شبکه ای از لوله های زیر زمینی توزیع می کنند و کف را گرم کرده که به نوبه خود باعث گرم نگه داشتن مردم می شود.
  • سیستم بدون مجرا ، مولتی اسپلیت ، مینی اسپلیت : اینها پمپ های حرارتی هستند که انرژی را با استفاده از خطوط مبرد به جای هوا یا آب در سراسر خانه توزیع می کنند.
  • ترکیب گرما و قدرت : این گزینه سیستم های گرمایشی هنوز در حال مطالعه است ، اما ایده پشت آن شامل استفاده از یک ژنراتور کوچک برای رفع نیازهای الکتریکی یک خانه و بازیابی گرمای اضافی برای گرم نگه داشتن خانه و تولید آب گرم خانگی است.

از سوی دیگر سیستم های گرمایشی را می توان به دسته های زیر نیز طبقه بندی کرد :

  1. سیستم گرمایش مرکزی مرطوب = اینها رایج ترین شکل گرمایش مرکزی هستند و معمولا شامل رادیاتور، بویلر یا تبادل گرما می شوند. این سیستم‌ها بسیار محبوب هستند و یا با دیگ ترکیبی یا دیگ‌ های معمولی تغذیه می‌ شوند. دیگ بخار سوخت را برای گرم کردن آب می سوزاند و سپس از طریق سیستم لوله های واقع در داخل دیوارهای خانه به رادیاتور تغذیه می شود. در برخی موارد می توان از مبدل حرارتی به جای دیگ بخار استفاده کرد.
  2. سیستم گرمایش مرکزی هوای گرم = این سیستم گرمایشی بیشتر در بلوک های اداری و تجاری رایج است و می تواند هوای گرم و خنک را تامین کند. این سیستم‌ های گرمایشی مدتی قبل در خانه‌ها بسیار محبوب بودند ، اما از آنجایی که استفاده از آن‌ها کمی گران تر از سیستم‌ های مرطوب هستند ، در حال حاضر چندان مورد علاقه نیستند. درست مانند سیستم های مرطوب ، گرمایش با یک دیگ شروع می شود که هوا را گرم می کند اما به جای اینکه آن را از طریق لوله ها به رادیاتور توزیع کند ، آن را مستقیما از طریق دریچه ها یا مجاری به داخل اتاق می دمد.
  3. بخاری های ذخیره سازی = بخاری های ذخیره سازی اغلب همراه با سیستم های گرمایش برقی استفاده می شوند. این بخاری‌ها گرما را در طول شب جمع‌ آوری و ذخیره می‌ کنند – زمانی که ارزان‌ تر است و در طول روز آن را آزاد می‌ کنند. بخاری‌ های ذخیره‌ سازی معمولا با سیم به خانه متصل شده و از برق بدون پیک برای شارژ آجرهای بسیار کارآمد استفاده می‌ کنند که می‌ توانند مقادیر قابل توجهی انرژی را در طول شب نگه دارند. سپس این گرما به آرامی در طول روز به خانه باز می گردد.

توجه داشته باشید که سیستم های گرمایش مرکزی هوشمند می توانند قبض برق را کاهش دهند. هنگامی که به جدیدترین سیستم گرمایشی ارتقا می دهید ، می توانید تا 30 درصد در قبض گاز و برق صرفه جویی کنید. آخرین خدمات نصب دیگ بخار با کیفیت بالا کارآمد و صرفه جویی در هزینه است. همه این دیگ ها نسبت به دیگ های قدیمی مفیدتر و کم مصرف تر هستند. از دیگر مزایای سیستم گرمایش مرکزی این است که با ایجاد فضایی سالم از خانه شما محافظت می کند. این سیستم باعث کاهش تراکم و رشد کپک شده که می تواند بر سلامت انسان تاثیر منفی بگذارد. علاوه بر این ، یک سیستم گرمایش مرکزی می تواند به جلوگیری از چندین مشکل بهداشتی ناشی از هوا و آب ناخالص کمک کند. وقتی این سیستم را در ساختمان خود دارید ، می توانید به راحتی از آسم، برونشیت و سایر مشکلات سلامتی جلوگیری کنید.

آشنایی با سیستم گرمایش مرکزی ساختمان با گاز

سیستم های حرارت مرکزی گاز برای ایجاد گرما ، گاز طبیعی را می سوزانند. در مقایسه با سایر اشکال سوخت مانند نفت ، چوب و برق ، گاز طبیعی مزایای بسیار بیشتری دارد زیرا کارآمدتر ، قابل اعتمادتر و راحت تر است.

گرمای تولید شده توسط سیستم گرمایش گاز طبیعی بسیار گرمتر از گرمای تولید شده توسط سیستم گرمایش مرکزی با استفاده از یکی از سوخت های دیگر است.

شایان ذکر است که هوای سیستم هوای گاز اجباری حدود 120 تا 140 درجه فارنهایت است ، در حالی که دمای سیستم گرمایش مرکزی نفتی یا برقی در حدود 85 تا 95 درجه فارنهایت است.

سیستم گرمایش مرکزی با گاز
سیستم گرمایش مرکزی با گاز

دو نوع رایج از سیستم های گرمایش گازی هستند – سیستم های هوای اجباری و سیستم های مبتنی بر آب. سیستم های هوای اجباری از مشعل های گاز طبیعی برای گرم کردن هوای اطراف استفاده می کنند. این سیستم هوای سرد را می گیرد و سپس به مبدل حرارتی هدایت کرده و در آنجا گرم می شود. سپس هوای گرم شده توسط یک فن یا دمنده از طریق یک سیستم مجرای به قسمت های مختلف خانه به بیرون رانده می شود. از طرف دیگر سیستم های مبتنی بر آب از دیگ های گاز برای گرم کردن خانه ها استفاده می کنند. این سیستم آب را گرم می کند که سپس از طریق لوله ها به رادیاتورها ، واحدهای قرنیز یا سیستم های کف که محیط اطراف را گرم می کنند ، توزیع می شود.

سیستم های گرمایش گازی چگونه کار می کنند؟

سیستم‌های گرمایش گازی مبتنی بر آب که رایج‌ ترین آنها هستند ، یک مدار پیوسته برای انتقال آب گرم از دیگ سیستم از طریق رادیاتورها و سپس بازگشت به دیگ برای گرم شدن هستند. در عمل ، سیستم گازی را می سوزاند که دیگ را گرم می کند و به نوبه خود جت های آب داغی را می سازد که روی مبدل حرارتی بازی می کنند. سپس یک پمپ الکتریکی آب گرم را از طریق سیستم عبور می دهد که از طریق رادیاتورهای مختلف داخل خانه جریان می یابد. رادیاتورهای سیستم گرما را آزاد کرده و باعث می‌ شوند که آب در حین عبور از حلقه خنک شود و برای گرفتن گرمای بیشتر به دیگ برگردد.

مزایای سیستم گرمایش مرکزی گازی

  • صرفه جویی در هزینه. یک سیستم گرمایش گاز می تواند هزینه انرژی شما را تا 70 درصد کاهش دهد ، با توجه به اینکه گاز طبیعی بسیار ارزان تر از بسیاری از سوخت های گرمایشی است.
  • بهره وری بهتر. سیستم های گرمایش گازی مدرن می توانند تا 98 درصد راندمان بالای داشته باشند. از آنجایی که انرژی بسیار کمی از دست می رود ، یک سیستم گرمایش مرکزی گازسوز به شما کمک می کند تا در صورتحساب های برق خود صرفه جویی بیشتری کنید.
  • دوستدار محیط زیست. سیستم های گرمایش گازی نسبت به سایر گزینه ها سازگارتر با محیط زیست هستند. گاز طبیعی سوخت پاک تری است و در مقایسه با چوب، نفت و برق تولید شده با استفاده از سوخت های فسیلی ، تاثیر کمتری بر محیط زیست دارد.

معایب سیستم گرمایش مرکزی گازی

  1. گاز طبیعی بسیار قابل احتراق است. در صورت استفاده نادرست ، سیستم گرمایش گاز طبیعی می تواند منجر به حوادث مرگبار شود.
  2. از دست دادن حرارت. با انتقال آب از دیگ به سمت رادیاتورها ، مقداری از گرما از طریق لوله ها و رادیاتورها از بین می رود. وقتی آب به آخرین رادیاتور می رسد ، از قبل سرد شده است.
  3. قیمت گاز همچنان در حال افزایش است. در حالی که گاز ارزان تر از برق است ، هنوز آنقدر هم ارزان نیست.

آشنایی با سیستم گرمایش مرکزی ساختمان برقی

موثرترین سیستم‌ های گرمایش مرکزی الکتریکی از بخاری‌ های ذخیره‌ سازی شبانه برای ذخیره گرما در آجرهای سرامیکی نگهدارنده گرما در شب که نرخ ارزان‌ تر است ، استفاده می‌ کنند. آجرها سپس با استفاده از گرمایی که در داخل خود ذخیره کرده اند ، خانه شما را گرم نگه می دارند. به غیر از بخاری های ذخیره سازی ، رادیاتورهای برقی نیز وجود دارند که از برق برای گرم کردن خانه استفاده می کنند و هر زمان که بخواهید می توانید آنها را روشن یا خاموش کنید. با این حال ، توصیه نمی‌شود که با رادیاتورها کار کنید زیرا آنها با تعرفه‌ های استاندارد برق کار می‌ کنند – وقتی در ساعات اوج مصرف استفاده می‌ شود ، هزینه‌ها به سرعت افزایش می‌ یابد.

مزایای سیستم گرمایش مرکزی ساختمان برقی

  1. راه اندازی بخاری های ذخیره سازی شب برقی بسیار ارزان تر از سیستم گرمایش مرکزی گازی است ، زیرا نیازی به دودکش یا لوله کشی ندارد.
  2. برخلاف گاز طبیعی، برق اصلی به طور گسترده در سراسر ایران در دسترس است.
  3. سیستم های گرمایش مرکزی الکتریکی قطعات متحرک کمی دارند و به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند – آنها نیازی به سرویس سالانه ندارند.

ممکن است این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که آیا می توانیم سیستم های گرمایش مرکزی ساختمانمان را تغییر دهیم ؟ در حالت ایده‌ آل ، می‌ توانید سیستم گرمایش مرکزی و سوخت مورد نیاز برای کارکرد را در هر زمان تغییر دهید. با این حال ، اگر سیستم شما از گاز اصلی برای راه اندازی یک سیستم مرطوب استفاده می کند ، در این صورت خانه خود را ارزان و کارآمد گرم می کنید. اگر در حال حاضر از یک بخاری ذخیره سازی الکتریکی استفاده می کنید بهتر است به سراغ یک سیستم مرطوب گازسوز بروید!

نکاتی در مورد نحوه نگهداری از سیستم گرمایش مرکزی

برای اینکه یک سیستم گرمایش مرکزی به خوبی کار کند و در حالت کار خوب باقی بماند ، تعمیر و نگهداری بسیار مهم است. در اینجا چندین نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید :

  • رادیاتور را به طور مرتب از نظر وجود قسمت های سرد بررسی کنید. اگر رادیاتور شما در بالا سرد است ،ممکن است لازم باشد آن را تخلیه کنید. بخش های سرد در پایین دستگاه نشان دهنده تجمع لجن و خوردگی است که نیاز به تعمیر فوری دارد.
  • فشار را بررسی کنید. فشار سیستم گرمایش مرکزی شما باید همیشه حدود یک یا دو بار باشد. اگر زیر یا بالاتر از این مقدار است ، سیستم را با پیروی از دستورالعمل‌های سازنده دستگاه تحت فشار دوباره قرار دهید.
  • بررسی چراغ پایلوت. چراغ پایلوت سیستم شما باید همیشه آبی بدرخشد. اگر نارنجی یا زرد باشد ، بدین معنا است که نسبت گاز به هوای دیگ بخار اشتباه است و هوای زیادی در دستگاه وجود دارد. این می تواند منجر به دود و در برخی موارد آزاد شدن مونوکسید کربن شود که کشنده است.
  • از تایمرهای حرارت مرکزی خود استفاده کنید. بررسی تایمرهای گرمایشی شما نه تنها با گرم کردن خانه در زمانی که می خواهید گرم شود در هزینه شما صرفه جویی می کند ، بلکه به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که گرمایش مرکزی شما همانطور که باید کار می کند ، زیرا احتمال خرابی دیگ بخار که دائما کار می کند بیشتر است.

علت همکاری با متخصصین آس برای نصب و اجرای سیستم گرمایش مرکزی

  • دانش – متخصصین و تکنسین های شرکت آس سال ها تجربه در این زمینه دارند. مشکلات به هیچ وجه برای آنها مهم نیست ، زیرا آنها با بهترین راه حل ها برای تمام مسائل سیستم گرمایش مرکزی حاضر هستند. خواه این مشکل یک رادیاتور بسیار داغ باشد و خواه سر و صدای زیاد بویلرها! آنها راه حل های مناسبی برای همه مسائل اصلی دارند.
  • تجربه – سالها تجربه به این افراد اجازه می دهد تا تعمیر و نگهداری با بهترین کیفیت را ارائه دهند. این افراد با راه حل های دستچین شده برای تمام سیستم های گرمایش مرکزی می باشند. سیستم‌ های هوای گرم ، بویلرهای گازی ، سیستم گرمایش الکتریکی یا هر چیز دیگری – می‌ توانید خدمات مناسب و باکیفیت را از آنها انتظار داشته باشید.
  • خدمات ایمن – تلاش برای رفع مشکلات مربوط به سیستم گرمایش مرکزی با استفاده از ترفندهای DIY می تواند باعث تهدیدات ایمنی شود. آنها ممکن است خطرات زندگی را نیز به همراه داشته باشند. از این رو ، بهتر است پروژه را به یک نصاب قابل اعتماد سیستم گرمایش مرکزی واگذار کنید. او تمام این ویژگی ها مانند تجربه ، ابزار و دانشی را که شما برای یک سرویس ایمن و مطمئن نیاز دارید را دارد.

آشنایی با اجزای سیستم گرمایش مرکزی ساختمان

نصب و اجرای سیستم گرمایش مرکزی در خانه شما یک کار بزرگ است ، از این رو باید درک کاملی از اجرای این پروژه داشته باشید! درک اجزای سیستم گرمایش مرکزی و نحوه عملکرد آن به شما کمک می کند تا در صورت نیاز به دنبال کمک و مشاوره باشید. در زیر لیستی از اجزای اصلی که برای تشکیل سیستم گرمایش مرکزی خود خواهید یافت آورده شده است :

  • بویلر { دیگ بخار } : دیگ بخار جزء اصلی یک سیستم گرمایش مرکزی است. آنها در اندازه های مختلفی موجود بوده و مقادیر مختلفی از انرژی گرمایی ، انواع سوخت و رتبه بندی انرژی را ارائه می دهند. مقدار انرژی گرمایی ( بر حسب کیلووات یا کیلووات اندازه‌ گیری شده) که یک دیگ بخار برای تحویل در خانه مورد نیاز است ، بر اساس یک سری محاسبات انجام شده توسط یکی از تکنسین‌ های گرمایش مرکزی است.
  • سوخت : طیف گسترده ای از دیگهای بخار وجود دارد که طیف وسیعی از انواع سوخت را می سوزاند : گاز طبیعی – گاز متان را از شبکه گاز می سوزاند – LPG گاز مایع نفتی ، معمولا پروپان یا بوتان را می سوزاند و سوخت زیست توده – کنده های چوب ، گلوله ها یا خرده های چوب را می سوزاند
  • انواع بویلر : بویلر معمولی ، ابتدایی ترین نوع بویلر که برای تولید گرما سوخت می سوزاند. بویلر سیستمی ، این دیگ فقط گرمایش مرکزی یا گرمایش و ذخیره آب گرم را در یک سیلندر آب گرم فراهم می کند. سیستم تراکمی ، این دیگ فقط گرمایش مرکزی یا گرمایش و ذخیره آب گرم را در یک سیلندر آب گرم فراهم می کند. بویلر ترکیبی ، این دیگ گرمایش مرکزی و آب گرم فوری را فراهم می کند.
  • رادیاتورها : انواع مختلفی از رادیاتور وجود دارد. اکثر آنها از فولاد ساخته شده اند ، اما گزینه های مس و آلومینیوم نیز در دسترس هستند. رادیاتور با انتقال گرما به هوای اتاق هنگام عبور از روی پانل رادیاتور کار می کند. هوای گرم بالا می رود و هوای سردتر را دوباره به سمت پایین و روی سطح رادیاتور می راند.
  • گرمایش از کف : از دیگر اجزای سیستم گرمایش مرکزی ساختمان ،گرمایش از کف مجموعه‌ ای از لوله‌ های پلاستیکی است که اغلب زیر یک سطح کف بتنی جامد اجرا می‌ شوند و از خود کف برای گرم کردن اتاق استفاده می‌ کنند ، با تابش گرما به سمت بالا.
  • بخاری های فن دار : این ها با استفاده از آب گرم که از لوله هایی عبور می کند که یک فن هوا را از کنار آنها عبور می دهد تا هوا را گرم کند ، کار می کنند.
  • لوله کشی : لوله‌ های سیستم‌ های گرمایش مرکزی می‌ توانند مسی یا پلاستیکی باشند و در اندازه‌های مختلف از 8 تا 35 میلی‌ متر قطر دارند.
  • مجرای انبساط : این در یک سیستم گرمایش مرکزی مهر و موم شده برای کنترل انبساط در لوله ها و رادیاتورها استفاده می شود. همانطور که آب گرم می شود ، حجم آن حدود 4 درصد افزایش می یابد. مخزن انبساط به گونه ای طراحی شده است که از ترکیدن قطعات سیستم جلوگیری می کند.
  • سوپاپ ترمیم انبساط : این شیر همچنین بخشی از سیستم گرمایش مهر و موم شده است. این جز به گونه ای طراحی شده است تا در صورت مشکل در مخزن انبساط یا فشار بیش از حد سیستم ، کار کند. این برای حذف فشار از سیستم عمل می کند.
  • شیرچه تانک : شیرچه مخزن به عنوان مخزن تغذیه و انبساط نیز شناخته می شود. وظیفه آن این است که سیستم گرمایش مرکزی شما را با آب پر کند و اگر سیستم شما بیش از حد گرم شود ، جایی برای خروج آب گرم فراهم می کند. این بخشی از یک سیستم گرمایش “باز” است.
  • پمپ : پمپ آب گرم شده را به اطراف هل می دهد. معمولا در داخل دیگ قرار دارد اما می‌ توان آن را در کمد هواکش نیز یافت.
  • سوپاپ موتوری : این شیر وظیفه انتخاب محل خروج آب از دیگ را بر عهده دارد. دریچه ها دارای یک موتور هستند که به قسمت بالایی آن متصل است ، بنابراین می توانند جریان آب گرمایش را به سیستم گرمایش مرکزی یا آب گرم کنترل کنند.
  • قسمت کنترل : کنترل ها مغز سیستم گرمایش مرکزی با سنسورها و دریچه ها هستند. کنترل ها باعث می شوند سیستم کار کند.
  • ترموستات بویلر : یک دیگ معمولا دارای یک صفحه کلید است که با اعداد یا از حداقل تا حداکثر مشخص شده است. این دمای آبی را تنظیم می کند که از دیگ بخار از طریق رادیاتورها برای گرم کردن خانه شما پمپاژ می شود.
  • برنامه / تایمر : کنترل برنامه / تایمر جریان آب گرم را به رادیاتورها یا سیلندر آب گرم ( در صورت نصب ) کنترل می کند و همچنین تصمیم می گیرد بسته به دمای اتاق ها و زمان روز ، سیستم را روشن یا خاموش کند.
  • ترموستات اتاق : ترموستات های جداگانه اتاق در خانه شما دمای هوای اتاق را اندازه می گیرند. اگر سرد باشد به گرمایش مرکزی می گوید روشن شود ، وقتی خیلی گرم شد به گرمایش مرکزی می گوید خاموش شود. ترموستات های اتاق به جریان آزاد هوا برای تشخیص دما نیاز دارند ، بنابراین نباید توسط پرده ها یا مبلمان مسدود شوند یا نزدیک منابع گرما قرار گیرند.
  • دریچه های رادیاتور ترموستاتیک (TRV) : TRV دمای هوا را در اطراف آنها حس می کند و رادیاتور را روشن یا خاموش می کند و جریان آب را از طریق رادیاتوری که روی آن نصب شده تنظیم می کند. آنها مستقیما دیگ را کنترل نمی کنند.

آیا از خدمات شرکت آس رضایت داشته اید؟

برای امتیازدهی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیازها

اولین امتیاز را به این خدمات بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید