0
سبد خرید خالیست.

فلفل زینتی

شناسه محصول: نامعلوم دسته: ,

فلفل زینتی

فلفل زینتی گیاهی زیبا و گرما دوست است که با رنگ های متفاوتی که دارد می تواند روحی تازه به باغچه و یا خانه ی شما بدهید. این گیاهان انواع متفاوتی دارند از جمله: فلفل گیلاسی (  که ممکن است با نام الماس سیاه یا مروارید سیاه نیز شناخته شود)، فلفل چینی و… در این مقاله قصد داریم نکاتی را که برای نگهداری از این گیاه لازم است را ذکر کنیم.

شکل ظاهری

این گیاه دارای گل های سفید رنگ بوده که بعدا تبدیل به فلفل خواهند شد. فلفل زینتی در بهترین حالت می تواند بین 60 الی 70 سانتی متر رشد کند؛ برگ هایی نوک تیز داشته و میوه ی آن نیز بین رنگ های سبز، زرد، نارنجی و قرمز متغیر است.

 

هر گیاه برای شاداب ماندن به شرایط خاصی احتیاج دارد و در صورت عدم رعایت آن شرایط ممکن است گیاه شما از بین ببرد. اما می خواهیم بدانیم که فلفل های زینتی به چه شرایطی احتیاج دارند. این گیاهان ، همانطور که گفته شد، گیاهانی گرما دوست هستند و حتی از نور مستقیم خورشید نیز استقبال می کنند. پس قطعا گزینه ای مناسب برای داخل خانه ( مکان هایی که آفتاب کافی ندارد) نیستند.

نور مناسب فلفل زینتی

به نور زیاد احتیاج دارند. بهترین محل برای نگهداری از این گیاهان راه پله، تراس، باغچه و… . تنها چیزی که اهمیت دارد این است که از وجود نور کافی در آن محل اطمینان  حاصل کنید. گیاهانی که نور کافی ندارند رشد آنها متوقف می شود.

دما

فلفل زینتی معمولا برای مناطق گرم گیاهی مناسب و مطلوب است. بهترین دما برای این گیاه بین18 تا 20 درجه سانتی گراد می باشد البته این گیاه قابلیت تحمل دمای حداقل 10 درجه و حداکثر 22 درجه را دارد.

آبیاری

این گیاه چندان به آبیاری زیادی احتیاج ندارد. قبل از آبیاری فلفل زینتی خود، از خشک بود سطح خاک تا عمق 2 سانتی متری اطمینان حاصل کنید. باید توجه داشته باشید که گیاه باید به طور منظم آبیاری کنید تا دچار تنش آبی نشود. به طور معمول 2 الی 3 بار آبیاری به طور هفتگی کافی است

کود دهی

فلفل زینتی، به خصوص در فصل های بهار و تابستان، به کود دهی احتیاج دارد. البته قبل از کود دهی به هر گیاهی ابتدا از مناسب بودن نوع کود اطمینان حاصل کرده و کود را دقیقا طبق برچسب محصول استفاده کنید تا گیاهان شما دچار مشکل نشوند.

ازدیاد و تکثیر فلفل زینتی

تکثیر این گیاه از طریق کاشت بذر است که باید بذرها را در اواخر اسفند ماه و اوایل فروردین ماه ( اواخر زمستان و اوایل بهار ) بکارید.

مهم ترین آفت فلفل زینتی

یکی از مهم ترین آفات این گیاهان آفت کنه عنکبوتی است. این آفت اگر درمان نشود بسیار خطرناک خواهد بود و در نهایت باعث از بین رفتن گیاه شما می شود.

توضیحات تکمیلی

فصل گلدهی و سرسبزی

, , , ,

آب مورد نیاز

,

سایز گلدان

,

محل نگهداری

,

نور مورد نیاز

,