0
سبد خرید خالیست.

ختمی

برای قیمت تماس بگیرید

گیاه ختمی :

توضیحات

شکل ظاهری و مزایای گل : گل ختمی، گیاهی دو ساله یا جاودانه با منشا آسیا و اروپا است و این گل در طول تابستان شکوفه می دهد. طیف وسیعی از رنگ های ارغوانی، قرمز، سفید، صورتی، زرد و بنفش دارد ؛ علاوه بر این، می تواند تا 2 متر ارتفاع داشته باشد در نتیجه، مشخص شده است که گل ختمی تنها برای مصارف باغبانی به کار نمی رود، بلکه این گیاه همچنین برای ارتقای مزایای سلامتی نیز ارزشمند است برای مثال، به تسکین اسهال، سرفه، سرما خوردگی و معده کمک خواهد کرد

شکل ظاهری :

گل ختمی یک گیاه دو ساله است، یعنی در سال اول رشد می ­کند و در سال دوم گل و بذر تولید کرده و از بین می­ رود. با این حال، بسته به شرایط رشد، ممکن است ختمی به عنوان گیاه چند ساله با عمر کوتاه نیز در نظر گرفته شود. اگر گیاه ختمی را در داخل خانه کشت کرده باشید و یا در منطقه ­ای با فصل رشد طولانی زندگی می­ کنید، در سال اول ممکن است گیاه شما گل تولید کند. در هر صورت، انتخاب محل، آماده­ سازی خاک، مدیریت آب و مراقبت از گیاه و بذر می ­تواند به سلامت گیاه ختمی شما کمک کند.

ختمی دارای انواع مختلفی بوده و گل­ های آن به رنگ سفید، زرد، صورتی، بلوطی و قرمز می­ باشد و ساقه­ های آن­ها نیز تار ارتفاع 1.8 تا 2.7 متر رشد می ­کنند.

کاشت درخت :

در خانه بذر ها را به صورت جداگانه در گلدان کشت کنید. بذر های ختمی بزرگ بوده و سرعت جوانه ­زنی بالایی دارند و تعداد اندکی آن در بسته وجود دارد؛ بنابراین، بهتر است هر بذر به صورت جداگانه کشت شود. هر دانه را در عمق 0.5 تا 1.5 سانتیمتری خاک قرار دهید.

  • از هر ظرف کوچکی برای کشت می­ توان استفاده کرد اما “گلدن­ های پیت” یا پلاستیکی پر شده با پرلیت و پیت­ماس برای این کار ایده ­آل هستند.
  • سینی­ های نشا را در نزدیکی پنجره قرار دهید تا نور کافی آفتاب را دریافت کنند.
  • در صورت نیاز به رطوبت خاک را آبیاری کنید. بذر های ختمی معمولا طی 1 تا 2 هفته جوانه می­ زنند

هرس کردن :

ظهور گل های زیاد و زیباتر در سال آینده ناشی از هرس است، در اواخر زمستان ارتفاع شاخه ها را به نصف کاهش داده و محل قطع را به منظور جلوگیری از ورود عوامل بیماری زا با گرد گوگرد ضد عفونی نموده و با وازلین سطح آن را بپوشانید.

شرایط نگهداری :

نوربه نور کافی و فراوان احتیاج دارد ولی اشعه ی مستقیم آفتاب در ظهر تابستان به برگ و گل صدمه وارد می کند.
دمادر طول بهار تابستان در دمای دی ۲۰ درجه نگهداری کنید.گیاه تا درجه حرارت ۲۷ نیز مقاومت می کند و در زمستان درجه حرارت به ۱۳ سانتیگراد برسانید.

آبیاری: جهت مرطوب نگه داشتن  خاک به هفته ای سه بار آبیاری در تابستان نیاز دارد، هرگز اجازه ندهید  آب اضافی در گلدان بماند، زهکش را بازدید کنید، در زمستان هنگامی آبیاری کنید که سطح خاک کاملاً خشک شده باشد (اصولاً دو هفته یکبار در زمستان آبیاری کافی است).

رطوبتدر بهار و تابستان به غبار پاشی  روزانه  با آب ولرم  و بدون املاح احتیاج دارد. جهت تأمین رطوبت دایمی و پایدار به زیر گلدانی  حاوی  سنگریزه آب اضافه و دقت نمایید که ته گلدان با آب در ارتباط نباشد، در زمستان هفته ای  یکبار غبارپاشی  کافی است، جریان ملایم هوا را دوست دارد.
تغذیههر دو هفته یک بار در بهار و تابستان (به خصوص با ظهور گل ها) با مواد غذایی مصنوعی مایع و یا جامد محلول در آب مخصوص گیاهان زینتی طبق دستور سازنده گیاه را تغذیه نمایید.

خاک مناسب:  مخلوطی از لوم و پیت بهترین خاک برای گیاه است.
تعویض گلدان: هر ساله در بهار گلدان را با یک اندازه بزرگ تر تعویض نمایید، با حجیم و بزرگ شدن گلدان و عدم  امکان  تعویض  خاک های سطحی گلدان با خاک  نو  و غنی اکتفا نمایید.
تمیز نمودن برگ هاغبارپاشی کافی است، در صورت لزوم می توانید با پارچه  یا اسفنج مرطوب برگ ها را تمیز نمایید. از مواد براق کننده شیمیایی  استفاده نگردد

توضیحات تکمیلی

فصل گلدهی و سرسبزی

, , , ,

آب مورد نیاز

, ,

سایز گلدان

محل نگهداری

,

نور مورد نیاز

, ,