0
سبد خرید خالیست.
آس - شرک آس ارائه دهنده خدمات سرویس و نگهداری ساختمان > سرویس آسانسور | بازرسی آسانسور | سرویس و نگهداری آسانسور

سرویس آسانسور و نگهداری و بازرسی آن

سرویس آسانسور

آسانسور یک وسیله نقلیه عمومی است که به طور موثر افراد و یا وسایل را بین طبقات یک ساختمان جا به جا می کند. آسانسورها معمولا از موتورهای برقی استفاده می کنند که قابلیت هدایت کابل های کششی ، سیستم های وزنه متعادل کننده و پمپاژ مایع هیدرولیکی برای بلند کردن پیستون استوانه ای را دارند. سرویس و تعمیر و نگهداری آسانسورها اگر به موقع و سر وقت انجام شود ، هیچ خطر جدی ساکنین آن ساختمان را تهدید نخواهد کرد. پس از نصب آسانسور جدید ، تکنسین های شرکت آس یک برنامه تعمیر و نگهداری متداولی را به شما ارائه می دهند که به شما کمک می کند تا در مسیر تعمیرات منظم خود ادامه دهید. بدین ترتیب اسانسور ساختمان شما همیشه آماده کار و ایمن می باشد.

یک آسانسور عمدتا از قطعات مختلفی همچون سیستم کنترل سرعت ، موتور الکتریکی ، کابین ، ریل ، شفت ، در ( دستی و یا اتومات ) ، وسیله کاهش شدت ضربه یا تکان و دستگاه ایمنی ساخته می شود.

نحوه کارکرد آسانسور چگونه است ؟

قاعده کلی عملکرد آسانسور شبیه به سیستم قرقره بالابر است که برای بیرون کشیدن آب از چشمه استفاده می شود. تنها فرق سیستم آسانسور با قرقره بالابر این است که قرقره به صورت دستی اداره می شود ، در حالی که آسانسور از مکانیزم های پیشرفته ای برای تحمل بار استفاده می کند. در اصل آسانسور یک جعبه فلزی در ابعاد مختلف است که به یک طناب فلزی بسیار سخت متصل شده است. این طناب از چرخ قرقره آسانسور در قسمت موتورعبور می کند. در اینجا چرخ قرقره همانند چرخ در سیستم قرقره بالابر دستی است و کار آن محکم نگه داشتن طناب فلزی می باشد. این سیستم توسط یک موتور قابل اجرا است. هنگامی که سوئیچ روشن است و آسانسور بالا و پایین می رود یا متوقف می شود ، موتور می تواند فعال شود.

سرویس آسانسور و نگهداری و بازرسی

آسانسورها قطعات بسیار پیچیده ای از تجهیزات هستند که برای ادامه کار ایمن و بدون دردسر نیاز به نگهداری مداوم دارند. نقص در آسانسور می تواند خطرات ایمنی را ایجاد کند و باعث تعمیرات گران قیمت شود. برای اجتناب از این مسائل و اطمینان از اینکه همه تجهیزات در شرایط خوب و مطابق با مقررات ساختمان کار می کنند ، به بازرسی های منظم تعمیر و نگهداری پیشگیرانه توسط تعمیرکار سرویس آسانسور نیاز دارند. انجام بازرسی های منظم و تعمیر سرویس آسانسور می تواند خطرات را کاهش دهد. یک برنامه تعمیر و نگهداری آسانسور باید خطرات را به حداقل برساند ، از تعمیرات پرهزینه اجتناب کند و اطمینان حاصل کند که آسانسور شما مطابق با کدهای مربوطه و مقررات جاری کار می کند. پس از بازرسی موفقیت آمیز و اتمام سرویس نگهداری آسانسور توسط پیمانکار آسانسور ، گواهی برای شما صادر می شود که می توانید آن را داخل آسانسور قرار دهید. گزارشات نگهداری باید شامل درخواست گزارش و خلاصه های نگهداری ماهانه باشد. برای اطمینان از اینکه بازرسی تعمیر سرویس آسانسور به درستی انجام شده است ، مراحل زیر را دنبال کنید :

  • تعمیر و نگهداری منظم را انجام دهید : رویکرد برنامه ریزی شده سرویس نگهداری آسانسور با روش پیشگیرانه. به خاطر داشته باشید که آسانسورهایی که از کار افتاده اند عملکرد عادی را مختل کرده و باعث ناراحتی کاربران می شوند. همچنین سرویس تعمیر به موقع آسانسور اطمینان حاصل می کند که آسانسور خیلی روان کار می کند.
  • تشخیص نقاط مشکل آسانسور : شناخت آسانسور به شما کمک می کند تا مشکلات آن را پیش بینی کرده و برای رفع آنها آماده باشید. حدود 70 درصد از تماس های تعمیر و نگهداری آسانسور به دلیل خرابی درهای واحد است ، بنابراین ، اپراتور درب حلقه بسته که سرعت باز شدن درها را زیر نظر دارد و می تواند راه حل خوبی برای حل این مشکل باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که اتاق ماشین آسانسور به درستی کار می کند : فقط خود آسانسورها نیستند که باید از وضعیت خوبی برخوردار باشند. این موضوع در مورد اتاق های ماشین نیز صدق می کند. اتاق ماشین آسانسور باید بسته شود و هیچ کس بدون مجوز نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد. اتاق باید دارای نور کافی و عاری از هرگونه خطر آتش سوزی باشد.
  • واحدهای آسانسور باید در بهترین حالت کار کنند : وظایف تعمیر و سرویس آسانسور باید هر یک از موارد زیر را آشکار کند : چراغ های شکسته ، کثیفی ، گودال آسانسور دارای آب یا زباله است ، درها به درستی کار نمی کنند ، خطای سرویس یادآوری آتش سوزی ، چراغ های اضطراری که کار نمی کنند ، اندازه گیری کابل مطابق با مقررات فعلی و بیشتر.

هر چند وقت یکبار جهت سرویس اسانسور اقدام نماییم ؟

یک آسانسور تجاری ممکن است نیاز به تعمیر و نگهداری مکرر نسبت به سایر سیستم های ساختمان شما داشته باشد. شرکت های سرویس و نگهداری آسانسور همچون شرکت آس معمولا توصیه می کنند که مشتریان خود حداقل هر چهار ماه یکبار واحدهای خود را سرویس کنند. در کنار بازدید آسانسور به صورت ماهانه ، شما همچنین باید یک سرویس بازرسی ایمنی و تعمیر به صورت سالانه داشته باشید. یک بازرسی سالانه به شما کمک می کند تا مشکلات ایمنی مهمی را که ممکن است در آسانسور شما ایجاد شود ، شناسایی کنید. برای اطمینان از بی خطر بودن و ایمنی عمومی ، هر آسانسوری باید مجوز داشته باشد و تحت بازرسی های دوره ای قرار گیرد. برای مالکان و پرسنل ساختمان و همچنین پیمانکاران و مکانیک های آسانسور مهم است که بدانند استانداردها بسته به محل متفاوت است. در سرویس آسانسور تهران موارد زیر باید بررسی گردد :

  • پانل های آتش نشانی مناسب و آماده برای آزمایش هستند
  • کابین‌ ها دارای یک تلفن متصل و عملیاتی هستند که خدمات اضطراری 24 ساعته و 7 ساعته ارائه می‌ دهد
  • برق اضطراری متصل است
  • ساخت گودال از تجمع آب جلوگیری می کند
  • تمامی ورودی های آسانسور دارای نور مناسب و بدون خطرات زمین خوردن هستند

اهمیت تعمیر سرویس آسانسور

آسانسورها برای ساختمان های چند طبقه سرمایه گذاری های مهمی هستند ، زیرا نقش به سزایی در حمل و نقل مردم و بارها در اسرع وقت بین طبقات دارند. با توجه به همه مسافرانی که از این تجهیزات استفاده می کنند ، سرویس نگهداری آسانسور بسیار حیاتی و ضروری است. بازرسی تعمیر و نگهداری پیشگیرانه آسانسور در حصول اطمینان از رعایت مقررات ساختمان و اطمینان از همه تجهیزات در شرایط کار خوب است. خرابی آسانسور می تواند باعث ناراحتی مستاجر ، تعمیرات پرهزینه و ایجاد خطرات ایمنی شود. انجام بازرسی های منظم تعمیر و نگهداری آسانسور می تواند این خطرات را کاهش دهد. بررسی های منظم تعمیر و نگهداری ارائه شده توسط شرکت های بازرسی آسانسورو همچنین پیمانکار آسانسور به اطمینان از ایمنی عمومی و تضمین عملکرد روان و کارآمد ساختمان کمک می کند. علاوه بر این ، آسانسورهایی که به خوبی نگهداری می شوند ، قابلیت فروش املاک را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند و خطر مشکلات مربوط به مسئولیت و نارضایتی مستاجر را کاهش می دهند. برای شرکت های خدمات بازرسی آسانسور بسیار مهم است که فناوری مناسبی را انتخاب کنند که بتواند به تکنسین های خود در ارائه بازرسی های کارآمد کمک کند.

چگونه یک آسانسور باید بازرسی شود ؟

در ادامه سه نکته مهم برای بازرسی تعمیر سرویس آسانسور وجود دارد :

  • ارتباط با مستاجراین : به مستاجران اطلاع دهید که تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده در حال انجام است ، تا آن ها از علائم و تذکرات پیروی کنند. از رفت و آمد زیاد خودداری کنید و همیشه مطمئن شوید که آسانسور یا پله جایگزین در دسترس است. در تمام طبقات کلیدی که آسانسور در آن متوقف می شود ، تابلو راهنما قرار دهید.
  • انجام بازرسی : انجام ممیزی تجهیزات آسانسور به تعیین وضعیت تجهیزات ، انواع تعمیرات لازم و سایر خدمات مورد نیاز کمک می کند. برای اطمینان از ایمنی آسانسور ، قسمت های زیر را بررسی کنید :
    1. داخل کابین : وضعیت علائم و نشانه های عملکرد دستگاه ، عملکرد دکمه ها ، تهویه ، روشنایی ، نیروی درب کابین هنگام باز و بسته شدن را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که دستگاه های اضطراری در دسترس هستند و در شرایط کار خوب قرار دارند.
    2. قسمت بالای کابین : بررسی کنید که آیا کابل های مسافرتی و بالابرها عملکردی دارند و به درستی تنظیم شده اند. روغن کاری مناسب برای ریل ها ، طناب های گاورنر ، وسایل تعلیق ، زنجیرها و غیره را اعمال کنید.
    3. بازرسی اتاق ماشین : ارزیابی شرایط تجهیزات در اتاق ماشین بسیار مهم است. روغنکاری مورد نیاز را برای وسایل تعلیق ، چرخ دنده ها ، یاطاقان و سایر تجهیزات مکانیکی که نیاز به روانکاری دارند ، تامین کنید.
  • تهیه گزارش : یک گزارش جامع از بازرسی شامل عکس های هر گونه نقص تجهیزات و شرح هر گونه مشکل عملیاتی را تکمیل کنید. گزارشات مستند برای رعایت مقررات ، الزامات ایمنی آتش سوزی و گزارش های نگهداری مورد نیاز است.

انواع آسانسور :

دسته بندی انواع آسانسور جهت سرویس آسانسور با توجه به مکانیسم ، ارتفاع ساختمان و نوع ساختمان به شرح زیر است :

دسته بندی آسانسورها بر اساس مکانیسم :

  1. آسانسور کششی
  2. آسانسور هیدرولیکی
  3. آسانسور شیشه ای
  4. آسانسور بالابرنده

دسته بندی آسانسورها بر اساس نوع ساختمان :

  1. آسانسور مسکونی
  2. آسانسور کشاورزی
  3. آسانسور بیمارستان
  4. آسانسور صنعتی
  5. آسانسور مخصوص پارکینگ ها

دسته بندی بر اساس ارتفاع ساختمان :

  1. ساختمان هایی با ارتفاع کم ( بین 1 الی 3 طبقه )
  2. ساختمان هایی با ارتفاع متوسط ( بین 4 الی 12 طبقه )
  3. ساختمان هایی با ارتفاع بلند ( بیشتر از 12 طبقه )

آسانسور هیدرولیکی

آسانسور هیدرولیکی توسط پیستونی که درون یک سیلندر حرکت می کند ، از طریق نیرو تغذیه می شود. حرکت پیستون را می توان با پمپاژ روغن هیدرولیک به سیلندر انجام داد. پیستون کابین آسانسور را به راحتی بالا می برد و روغن را می توان با یک شیر الکتریکی کنترل کرد.

آسانسور بادی ( پنوماتیک )

آسانسور پنوماتیک را می توان با یک سیلندر خارجی بسیار شفاف طراحی کرد. کارکرد ، نگهداری و نصب این دسته از آسانسورها در مقایسه با آسانسورهای سنتی بسیار ساده است. به دلیل طراحی مستحکم آن ، قابل استفاده در منازل می باشد. از مزایای اصلی استفاده از این آسانسورها می توان به طراحی محکم و روان ، سرعت و انعطاف پذیری ، کارآمد بودن انرژی و بسیار بی خطر بودن اشاره کرد.

آسانسورهای کششی

این دسته از آسانسورها جز محبوب ترین ها هستند که شامل کابل های فولادی و طناب های بالابر بوده که در بالای قرقره به موتور متصل شده است. کاربرد این نوع از آسانسورها برای ساختمان هایی با ارتفاع متوسط و بلند بوده و سرعت حرکتی بسیار بیشتر از آسانسورهای هیدرولیک دارند. وزنه تعادل در این آسانسورها باعث می شود که آسانسور بسیار کارآمد باشد. 

آسانسور کپسولی

این دسته از آسانسورها در ساختمان های بسیار شیک به عنوان دکوراسیون آن ساختمان استفاده می شوند. ویژگی و برتری این آسانسور عمدتا به دلیل طراحی آن است.

تعمیرات و ارتقا قطعات آسانسور می تواند بسیار گران باشد. اغلب اوقات ، این تعمیرات و به روزرسانی ها به این دلیل است که پس از خرابی کل یا خرابی بخشی از سیستم آسانسور ( که معمولا به عنوان ” تعمیر و نگهداری واکنش پذیر ” یا ” خدمات نگهداری و تعمیر قطعات خراب ” نامیده می شود ) ، ضروری می شوند. تعمیرکار سرویس آسانسور به شما خواهد گفت که کدام قسمت خراب شده و نیاز به تعویض دارد و هزینه قطعات به کار برده شده و نیروی کار چقدر است. سرویسکارهای تعمیر آسانسور شرکت آس می توانند هر نقل قول تعمیراتی را که از ارائه دهنده خدمات آسانسور دریافت کرده است ، بررسی کرده و آنها را با قرارداد تعمیر و نگهداری ارجاع دهند و بهترین روش را برای انجام تعمیرات یا ارتقا با بیشترین سود برای مشتری تعیین کنند. این خدمات باعث صرفه جویی در هزینه های گزاف تعمیر آسانسور می شوند.

مشاوران و پیمانکار آسانسور انواع حمل و نقل عمودی را بررسی می کنند : آسانسور ، پله برقی ، مسیرهای پیاده روی متحرک ، آسانسور غذابر و بالابرهای انسان. اگرچه ممکن است هزینه سرویس تعمیر آسانسور های تجاری در نگاه اول ترسناک باشد ، اما با توجه به هزینه های غیرمنتظره در واقع یک سرمایه گذاری عملی است. برنامه های سرویس و نگهداری آسانسور به صورت منظم ، بررسی اساسی برای آسانسورها بوده و راهی پیشگیرانه برای شناسایی مشکلات احتمالی قبل از تبدیل شدن آنها به موضوعات جدی محسوب می شوند. بدون داشتن برنامه ای منظم برای خدمات سرویس و نگهداری ، تا زمانی که اتفاق مهمی رخ ندهد یک قطعه ای که به صورت کارآمد عمل نمی کند ، ممکن است مورد توجه قرار نگیرد. یکی از مواردی که سرویسکار تعمیر آسانسور باید در نظر داشته باشد ، تماس های خدماتی است. تماس های خدماتی می توانند حتی بیشتر برای تماس های اضطراری یا ساعات کار بعد از آن انجام شوند. همیشه به یاد داشته باشید که آسانسورها تجهیزات پیچیده ای هستند که برای مراقبت از آنها نیاز به آموزش گسترده ای است. افراد غیرحرفه ای هرگز سعی در سرویس دهی آسانسور ندارند.

یکی از موارد مهم در خدمات سرویس تعمیر آسانسور ، به روز رسانی کدهاست که باید هر ساله مورد بازرسی قرار گیرند تا از به روز بودن آن ها اطمینان حاصل شود. موضوع دیگر ، مدرن سازی آسانسور می باشد. این نوع سرویس به اندازه و نوع مدل آسانسور بستگی دارد. آسانسورهایی که سرویس روتین دریافت نمی کنند ممکن است نیاز به یک تغییر کامل داشته باشند از جمله یک موتور جدید ، پیستون یا سایر قطعات گران قیمت. طرح سرویس و نگهداری آسانسور کمتر پیشنهادی است و بیشتر به یک ضرورت مطلق شباهت دارد. دلیل این امر این است که آسانسورها از صدها قسمت تشکیل شده اند که باید همه آنها به خوبی نگهداری شوند تا کل سیستم به طور روان کار کند. از کابین آسانسور گرفته تا واحد کنترل ، اتفاقات زیادی در پشت صحنه رخ می دهد که شامل مهندسی بسیار پیچیده ای است. یک برنامه تعمیر و نگهداری منظم راهی است که به شما اجازه می دهد یک تعمیرکار سرویس آسانسور حرفه ای وقتی مکانیک سیستم را در نظر می گیرد ، مسئولیت کار را در اختیار شما قرار دهد.

سرویس به موقع در دوام و عملکرد آسانسور تاثیر به سزایی دارد. تعمیر و نگهداری روزمره به شما کمک می کند تا از اثر سایش و خرابی احتمالی جلوگیری کنید که ممکن است برای شما بسیار گران تمام شود و برای مسافران شما نیز بسیار ناخوشایند باشد. در نظر داشته باشید که این سرویس برای همه یکسان نبوده و به عوامل مختلفی همچون تعداد آسانسورهای موجود در ساختمان ، نوع آسانسور ، نوع امکاناتی که در آن ها قرار دارد ، وضعیت آسانسور و غیره بستگی دارد. با توجه به موارد گفته شده ، یک سرویسکار تعمیر آسانسور پس از انجام ارزیابی دقیق ، می تواند بهترین برنامه را برای سیستم های شما تعیین کند. این ارزیابی ها معمولا رایگان است. در بعضی موارد ، ممکن است ابتدا تعمیرات لازم باشد تا آسانسورها بتوانند واجد شرایط قرارداد تعمیر و نگهداری شوند.

سرویس آسانسور چیست ؟

امروزه اهمیت استفاده از آسانسور را همه ما درک می کنیم. استفاده از این وسیله نقلیه زندگی را برای ما آسان تر کرده است. فرقی ندارد که در منزل ، محیط کار و یا فضاهای تجاری آسانسور نصب شده باشد ، این وسیله نقلیه یک اختراع عالی برای جا به جایی راحت از یک مکان به مکانی دیگر است. اما باید در نظر داشته باشید که همانند سایر وسایل کامپیوتری و موتوری ، آسانسورها نیز هر از گاهی نیاز به تعمیر دارند و اینجاست که شما نیاز به یک شرکت خدماتی حرفه ای برای سرویس و نگهداری آسانسور ساختمان خود خواهید داشت.

تعمیر و نگهداری آسانسور
تعمیر و نگهداری آسانسور

همانند سایر تجهیزات مدرن ، آسانسورها نیز تکامل یافته و تکنولوژی آن ها رو به پیشرفت است. آسانسورها در طول عمر خود نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. تکنسین های شرکت خدماتی آس امکان سرویس آسانسور ، سرویس و نگهداری ، مدرن سازی و بازرسی و سایر خدمات آسانسورهای مسکونی را برای شما فراهم می کنند.

زمانی که آسانسور خراب شود کارکنان ، مشتریان ، فروشندگان و بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار می دهد. در حقیقت از کار افتادگی آسانسور بر روند کار تاثیر منفی گذاشته و جا به جایی وسایل از یک طبقه به طبقه دیگر دشوار خواهد شد. برای کسانی که آسانسور در منزل خود دارند ، خدمات تعمیراتی برای کمک به اشخاصی که در مرحله اول به آسانسور نیاز دارند ، بسیار ضروری است.

خراب شدن آسانسور به مرور زمان باعث پوسیدگی و خوردگی شده و این پوسیدگی باعث از کار افتادن آسانسور می گردد. متخصصان شرکت آس با کدها ، بهترین شیوه ها و نیازهای ساختاری در سطح تجاری و مسکونی آشنا هستند. اگر وضعیت آسانسور به قدری بد باشد که نه تنها نیاز به سرویس و نگهداری بلکه نیاز به نوسازی و به روز رسانی داشته باشد ، متخصصان شرکت آس با بهترین راهکارها این مشکلات را حل خواهند کرد!

به عنوان یک شبکه حرفه ای متخصصان و یک شرکت خدماتی سرویس آسانسور ، بهترین و ایمن ترین خدمات را به شما ارائه می دهیم تا با خیال راحت از آسانسور خود استفاده نمایید.

بررسی و عیب یابی آسانسورها

از سیستم های قدیمی گرفته تا سیستم های مدرن ، دلایل متعدد و زیادی برای خرابی و از کار افتادن آسانسورها وجود دارد. بسیاری از این عیب ها و خرابی تجهیزات آسانسور با بازرسی مناسب و نگهداری پیشگیرانه قابل پیشگیری هستند. خدمات نگهداری و تعمیر آسانسور منظم نه تنها با اجتناب از ، از کار افتادگی بهره وری را افزایش می دهد بلکه نشان داده شده است که مصرف انرژی را تا 15 درصد کاهش می دهد. زمان انتظار طولانی و خرابی های مکرر ناخوشایند بوده و نشانه فرسودگی سیستم های آسانسور هستند. گرمای بیش از حد ، مصرف انرژی بالا و ضریب توان کم ممکن است مشکلات آشکاری نباشند ، اما هزینه های پنهانی را به همراه دارند. اجرای روش های ساده تعمیر و نگهداری موتور آسانسور می تواند به کاهش هزینه ها و خرابی کمک کند. در ادامه برخی از رایج ترین مشکلات و عیب های آسانسور را بررسی کرده و راه حل هایی برای جلوگیری از خرابی آسانسور را ارائه کرده ایم :

پارگی و پوسیدگی چرخ قرقره

راه حل برطرف کردن این عیب آسانسور ، دوباره شیاردار کردن چرخ قرقره می باشد. چرخ قرقره های فرسوده باعث سایش اضافی روی طناب ها شده که به نوبه خود باعث افزایش سطح سایش روی طناب ها می شود. این یک چرخه تخریب برای هر دو جزء کلیدی ایجاد می کند. برای جلوگیری از خرابی زودرس طناب بالابر ، شیارها را می توان دوباره شیاردار یا تعویض کرد ، بنابراین حتما پروفیل شیارها را بررسی کنید تا تناسب بین طناب ها و شیار رسیدگی شود. ابزارهای ساده با استانداردهای مغناطیسی و لبه مستقیم در دسترس هستند تا بصری بررسی شود که آیا شیارهای روی چرخ قرقره آسانسور به طور یکنواخت پوشیده شده اند یا خیر!

عیب آسانسور : قطع برق

نحوه تعمیر آسانسور برای حل این مشکل به گونه ای است که اشعه مادون قرمز بررسی می گردد. آسانسورها انرژی زیادی را از سیستم های تاسیساتی ساختمان تجاری می خواهند ، بنابراین به روز رسانی ولتاژ سیستم در خدمات سرویس و تعمیر آسانسور تهران می تواند بر عملکرد موتور تاثیر بگذارد یا حتی به سیستم آسانسور آسیب برساند. آسانسورهایی با هر گونه سابقه خرابی موتور یا مشکلات عملکرد باید تحت بررسی کیفیت توان قرار گیرند. ترموگرافی مادون قرمز تغییرات شدید دما را اندازه گیری می کند و می تواند نقاط مشکل احتمالی را قبل از ایجاد خرابی های پرهزینه سیستم شناسایی کند. خطاهای رایج مانند ولتاژ بیش از حد/کمتر را می توان با بررسی کیفیت توان به راحتی مشاهده کرد و فیوزهایی که داغ هستند را می توان به سرعت با تصویربرداری مادون قرمز قبل از از دست دادن فاز موتور مشاهده کرد.

خرابی آسانسور به دلیل آلودگی

راه حل برطرف کردن این مشکل ، تجزیه و تحلیل روغن و روانکاری می باشد. هنگامی که در سیستم اسانسور سایش رخ می دهد ، ذرات فلزی کوچک در روغن آزاد می شوند و می توانند در عملکرد صحیح سیستم آسانسور اختلال ایجاد کنند. به طور مشابه روغن کاری نادرست یا مهر و موم های ( آب بند ) فرسوده می تواند باعث آلودگی شود. در نصب و تعمیر اسانسور با تجزیه و تحلیل سیستم روانکاری می توانید هر گونه آلودگی یا فرسودگی داخل موتور را بررسی کنید. وجود برنز زیاد در روغن جعبه دنده می تواند نشان دهنده سایش زودرس تاج دنده یک آسانسور دنده ای باشد یا غلظت بالای آلومینیوم در مخزن هیدرولیک شما ممکن است نشان دهنده سایش محفظه پمپ در آسانسور هیدرولیک باشد.

بلبرینگ های پر سر و صدا یا خراب

خرابی بلبرینگ باعث بیش از نیمی از خرابی های موتور آسانسورها می شود. بلبرینگ های پر سر و صدا اغلب به ارتعاشات درون موتور نسبت داده می شوند. در حالی که درایوهای فرکانس متغیر برای کاهش مصرف انرژی موتور شما مفید هستند ، جریان حالت معمولی را معرفی می‌ کنند – محصول جانبی آسیب‌ رسانی که می‌ تواند این ارتعاشات را از طریق سایش زودرس بلبرینگ ناشی از جریان سرگردان به سطوح خطرناک افزایش دهد. برای مقابله با این چالش از یک جاذب القایی استفاده می شود تا جریان ها را جذب کرده و سیستم خود را از خرابی های احتمالی محافظت کند. علاوه بر این ، اطمینان حاصل کنید که همه پایه ها ایمن و متصل هستند تا مشکلات ناشی از نویز الکتریکی روی زمین را به حداقل برسانید که ممکن است سیستم ها را از بین ببرد یا باعث شمارش اشتباه در سیستم شود.

خرابی آسانسور به دلیل درایو موتور نامتعادل

هنگامی که یک موتور الکتریکی به قطعه دیگری از تجهیزات متصل می شود ، تراز شفت بسیار مهم است. بدون تراز صحیح ، بلبرینگ های موتور شروع به سایش می کنند. ناهماهنگی شفت را می توان با استفاده از تجهیزات اندازه گیری لیزری پیشرفته یا به سادگی با استفاده از یک لبه صاف ( برای خط کشی یا سنجش صافی سطوح ) و رشته تشخیص داد.

اگرچه تصادفات آسانسور چندان رایج نیستند ، اما عیوب و نقص های رایج زیادی وجود دارد که ممکن است در صورت عدم سرویس و تعمیر به موقع اسانسور رخ دهد. این نقص ها می تواند برای کاربران بسیار خطرناک و کشنده باشد. برخی از رایج ترین عیب های آسانسور عبارتند از :

  • خرابی سیستم قرقره
  • خرابی مکانیکی که باعث می شود آسانسور به سرعت در داخل چاهک سقوط کند
  • محور باز که خطر سقوط را به همراه دارد
  • سقوط به دلیل معیوب بودن درها یا سایر نقص ها برای محافظت از مسافران از ورود
  • سیم کشی معیوب ، خرابی کنترل آسانسور یا خطر برق گرفتگی
  • تعمیرات یا نگهداری ناقص
  • بازرسی توسط پرسنل فاقد صلاحیت
  • تسطیح نامتعادل و هم سطح نبودن آسانسور با کف
  • خرابی یا گیر افتادن سیم کشی به دلیل گرمای ناشی از آتش سوزی

تعمیر ونگهداری پیشگیرانه آسانسور ( PM ) چیست ؟

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه اسانسور منجر به تماس های کمتر و هزینه های نگهداری کمتر در طول زمان می شود. تجهیزات آسانسور ترکیبی از چندین سیستم پیچیده و به هم پیوسته است که شامل بسیاری از قطعات متحرک و مکانیسم ها می شود. این سیستم قدرتمند و در عین حال ظریف – ماشین‌ های بادوام و در عین حال دقیق – به مراقبت ویژه برای حفظ عملکرد و بهینه‌ سازی طول عمر تجهیزات نیاز دارند. آسانسورها برای عملکرد بیشتر ساختمان های تجاری ضروری هستند. آسانسورهایی که به درستی کار می کنند به کارایی محل کار و حفظ مستاجر کمک می کنند. علاوه بر این تجهیزات آسانسوری که به خوبی نگهداری می شوند ، بازارپذیری املاک تجاری را به طور چشمگیری افزایش دادهد و می تواند منجر به افزایش نرخ اجاره شود. با این حال ، اغلب اوقات از خدمات سرویس و نگهداری پیشگیرانه آسانسورها غفلت می شود. این می تواند از راه های مختلفی رخ دهد.

اولا گاهی اوقات مالکان یا مدیران ساختمان از امضای قرارداد نگهداری اجتناب می کنند. آنها امیدوارند که هزینه تعمیرات کمتر از هزینه نگهداری باشد. عواقب عدم نگهداری صحیح تجهیزات ممکن است در اوایل عمر آسانسور قابل توجه نباشد ، اما با گذشت زمان هزینه های چشمگیری خواهد داشت. یعنی ممکن است برای مدتی ایده خوبی به نظر برسد ، اما در نهایت عدم تعمیر و نگهداری در سال های اولیه بهره برداری ، بعدا مشکلات بیشتری را به همراه خواهد داشت. نگهداری پیشگیرانه باید شامل معاینات دوره ای منظم تجهیزات با توجه ویژه به قطعات متحرک باشد. تکنسین به دنبال ایرادات موجود ، نشانه های سایش یا مشکلات قریب الوقوع خواهد بود. بسته به نوع قرارداد سرویس و تعمیر آسانسور در تهران، این مسائل ممکن است تحت پوشش هزینه ها باشد یا نباشد. اما با این وجود ، باید به سرعت به آنها رسیدگی شود. تکنسین تنظیمات لازم را انجام می دهد ، تجهیزات را تمیز و روغن کاری کرده و قطعات فرسوده یا آسیب دیده را جایگزین می کند.

سرویس دوره ای آسانسور

آسانسورها سیستم های بسیار پیچیده ای هستند که شامل بخش های مختلفی بوده و برای اطمینان از سواری ایمن ، روان و بدون وقفه برای مسافران به تعمیر و نگهداری و سرویس دوره ای نیاز دارند. این قطعات بر اساس جایگاهشان ( مثلا قرارگیری در کابین ، بالابر و یا اتاق ماشین ) دسته بندی می شوند. موسسه آس قادر به اجرای تعمیرات کلی آسانسور مطابق با خواسته و نیاز مشتریان و همچنین نوع آسانسورهای موجود می باشد. همچنین شرکت آس طیف گسترده ای از خدمات بازرسی دوره ای را برای آسانسور فراهم می کند. شرایط بی شماری وجود دارد که در آن قوانین ملی خواستار بازرسی اجباری از آسانسور بوده که باید توسط یک سازمان بازرسی تایید شده یا یک متخصص واجد شرایط خاص انجام می شود. با سرویس آسانسور ، صاحبان آن ها اطمینان حاصل می کنند که تمامی اجزای آسانسور به درستی کار می کند و ایمنی سرنشینان در اولویت قرار دارد.

آسانسور از یک کابین سکو تشکیل شده است که کار آن بالا و پایین بردن افراد و اشیا به صورت عمودی از ارتفاع های کم و یا زیاد می باشد. امروزه آسانسور ، به ویژه در شهرها ، به ابزاری ضروری تبدیل شده است. استفاده از آسانسور بدون بازرسی دوره ای غیرقانونی و بسیار خطرناک است. اگر سرویس دوره ای آسانسور انجام نشود ، هم خطرهای جدی در کمین سرنشینان خواهد بود و هم ممکن است مدیر ساختمان جریمه های سنگینی شود. تعمیر و نگهداری آسانسور به صورت ماهانه برای بررسی وضعیت عمومی آسانسور و رفع نقایص آن انجام می شود. با این حال ، بازرسی دوره ای یک بازرسی دقیق است تا مشخص شود آیا آسانسور از نظر ایمنی جانی و مالی برای استفاده مناسب است یا خیر!

در حقیقت آسانسورهایی که برای حمل و نقل مردم و بار استفاده می شوند ، باید به گونه ای کار کنند که سلامتی و ایمنی مردم و همه موجودات زنده و محیط زیست را تهدید نکنند. اورهال آسانسور که هر ساله باید انجام شود توسط مهندسین مکانیک یا مهندسین الکترونیکی یا پرسنلی که در زمینه کنترل دوره ای آسانسور آموزش دیده اند ، انجام می شود.

سرویس و نگهداری آسانسور

در تمامی ساختمان ها روزانه به طور مداوم از آسانسورها استفاده می شود. تعداد دفعاتی که از یک آسانسور در طول روز ، ماه و حتی سال استفاده می شود ممکن است شما را شگفت زده کند. گاهی اوقات در طول یک سال میزان استفاده از آسانسور بیشتر از رانندگی با اتومبیل در مسافت 100,000 مایل است. با این مقدار استفاده ، قطعا نیاز به بازرسی و تعمیر و نگهداری آسانسور وجود دارد. آسانسورها همانند اتومبیل شما سیستم های مکانیکی و برقی دارند. برنامه ریزی تعمیر و نگهداری دوره ای آسانسور بسیار مهم است ، زیرا اطمینان حاصل می شود که کاملا امن بوده و هیچ خطری ندارد.

تکنسین های شرکت خدماتی آس دانش و مهارت لازم جهت سرویس آسانسور و همچنین تشخیص هرگونه مشکل احتمالی را دارند. پس از تشخیص مشکلات احتمالی در هنگام بررسی تعمیر و نگهداری ، متخصصان ما به مشتریان کمک می کنند تا از تعمیرات پرهزینه در آینده جلوگیری کنند. علاوه بر این ، ما از جدیدترین ابزارها و تجهیزات استفاده می کنیم تا بالاترین کیفیت کار بازرسی آسانسور را به مشتریان خود ارائه دهیم و همچنین خدماتی برای آسانسورهای مسکونی و تجاری ارائه می دهیم.

متوسط طول عمر مفید آسانسورها 20 الی 25 سال است که البته این موضوع بستگی به نوع واحد و سایر عوامل تاثیر گذار دارد ، اما در مورد واحدهای مجزای آن چه طور ؟! برخی از رایج ترین عوامل تاثیر گذار در طول عمر آسانسورها عبارتند از :

  • عدم نگهداری صحیح و سرویس به موقع آسانسور
  • عدم به روز رسانی قطعات آسانسور
  • مراحل نامناسب نصب آسانسور
  • استفاده بیش از حد از آسانسور
  • استفاده بیش تر از حداکثر ظرفیت آسانسور
  • استفاده نامناسب همچون استفاده از آسانسور مسافربر به جای آسانسور باربر
  • در معرض هوا قرار گرفتن به خصوص در مناطق ساحلی که مستعد خوردگی و زنگ زدگی می باشند

سرویس قسمت داخلی آسانسور :

  1. بررسی هر گونه آسیب دیدگی دیواره ، سقف و نرده مخصوص دستگیره آسانسور
  2. بررسی وضعیت چراغ نشانگر و تعویض چراغ های سوخته
  3. بررسی وضعیت بالا و پایین رفتن آسانسور و دقت سطح تراز ، افزایش و کاهش سرعت. هر گونه تنظیمات لازم را در صورت نیاز انجام دهید
  4. بررسی حرکت روان درب ها
  5. بررسی عملکرد صحیح محدود کننده درب و انجام تعمیرات لازم

سرویس و نگهداری اتاق ماشین آسانسور :

اتاق ماشین آسانسور ، قلب سیستم آسانسور است. این ققسمت شامل دستگاه های بالابر آسانسور، مجموعه های موتور ژنراتور یا منبع تغذیه حالت جامد و تجهیزات کنترلی است. تجهیزات کنترلی بخش اساسی از مکانیسم عملیاتی کل است که باعث شتاب ، کاهش سرعت و تراز کردن خودرو در هر طبقه می شود. بیشتر تعمیر و نگهداری معمول در اتاق ماشین انجام می شود. این شامل سرویس های معمولی موتورها ، ژنراتورها ، سوئیچ ها ، کنتاکت ها ، ترمزها و کنترل ها می شود.

  • اطمینان حاصل کنید که هیچ ماده غیرمرتبط با آسانسور در اتاق آن وجود نداشته باشد
  • بررسی نشتی ، لرزش های غیرمتداول و یا پوسیدگی اجزای آسانسور
  • بررسی سوختگی ، ساییدگی و یا گرمای بیش از حد اجزای الکتریکی
  • بررسی سطح روغن

سرویس قسمت بالای اتاق آسانسور :

  • بررسی کارکرد درست دکمه توقف و بازرسی
  • برداشتن هر نوع آشغال و کثیفی را از بالای اتاق آسانسور
  • بررسی اجزای قابل مشاهده ( همچون غلطک، گارد ریل و دستگاه های تراز ) در سرویس آسانسور
  • بررسی کابل حرکت ( از لحاظ پوسیدگی و اتصالات )
  • بررسی گرداننده درب و اجزای آن

مدرن سازی آسانسورها

آیا شما یک آسانسور قدیمی در محیط کار و یا منزل خود دارید ؟! آسانسورها تجهیزاتی هستند که به پیشرفت خود ادامه می دهند. تحقیق و توسعه الگوهای اولیه آسانسورها را به قرن بیست و یکم رسانده است. آسانسورهای تولید شده امروزه باهوش تر ، سریعتر و ایمن تر هستند. اگر در حال حاضر فضای منزل یا تجاری شما دارای یک آسانسور نصب شده است ، نیازی به خرید یک دستگاه جدید ندارید. شرکت خدماتی آس به شما کمک می کند تا آسانسور فعلی خود را مدرن کرده و کدهای آن را به روز کرده و آن را مطابق با استانداردهای روز ایمن کنید. آسانسورها پیچیده هستند و برای کارکرد و نگهداری آنها ، به تخصص ویژه ای احتیاج دارند. نوسازی آسانسور شامل به روزرسانی ماشین آلات و کنترل های پشتیبانی برای ایجاد حمل و نقل ایمن و کارآمد در سراسر مرکز است. این خدمات اغلب با تعویض آسانسور اشتباه گرفته می شود ، که نصب یک ماشین جدید را شامل می شود و هزینه آن بسیار بیشتر است.

در مقابل ، مدرنیزاسیون بیش از زیبایی شناسی آسانسور بر روی عملکرد متمرکز است. اگرچه برخی ممکن است در طی این فرآیند پنل یا نورپردازی واگن را به روز کنند ، اما این کار نه ضروری است و نه هدف کلی از مدرن سازی آسانسور. بلکه تمرکز بر روی طناب ها ، چرخ ها ( ماشین آلات ) و کنترل آسانسور است. همچنین در طول مراحل کدهای مربوط به آتش سوزی ، ایمنی و ساختمانی مورد توجه ویژه قرار می گیرند ، زیرا این کدها مرتبا به روز می شوند و همیشه به درستی قابل درک نیستند. مدرن سازی نیز در سطوح مختلفی انجام می شود ، از یک میکرو مود گرفته تا یک مدرن سازی کامل ، بسته به آنچه که امکانات شما نیاز دارد و بودجه ای که باید با آن کار کنید.

در خدمات سرویس آسانسور تعمیر در نظر داشته باشید که دلایل زیادی برای انجام مدرن سازی آسانسور وجود دارد. یکی از مهم ترین این دلایل سن زیرساخت است. نه تنها بسیاری از تاسیسات با تجهیزات بسیار قدیمی کار می کنند ، بلکه مواردی که به دلیل پیشرفت فناوری یا صرفا عدم تعمیر و نگهداری مناسب ، اجزایی دارند که کارآمد کار نمی کنند. علاوه بر این ، درب های آسانسور شماره یک دلیل خرابی آسانسور هستند. حرکت مداوم کابین آسانسور باعث سایش قابل توجهی در درها می شود و کار با تجهیزات بسیار فرسوده یا منسوخ شده نه تنها می تواند منجر به افزایش تماس های سرویس و خرابی شود ، بلکه می تواند بر ایمنی سواران نیز تاثیر بگذارد.

مزایای مدرن سازی ( نوسازی ) آسانسور :

  • ایجاد و حفظ امنیت کاربران و مهندسان خدمات از طریق کمک به رعایت دقیق تر استانداردها و مقررات فعلی
  • بهبود ظاهر کلی با جایگزینی قطعات فرسوده و پاره فضای داخلی و خارجی آسانسور خسته و افزودن ارزش ساختمان شما
  • کاهش زمان خرابی با افزایش قابلیت اطمینان و کارایی از طریق به کارگیری قطعات جدید یا پیشرفت های مکانیکی – به حداقل رساندن اختلال در کسب و کار شما
  • افزایش قابلیت اطمینان ، کیفیت سواری و بهبود جریان رفت و آمد با استفاده از آخرین فن آوری های آسانسور
  • بهبود بهره وری انرژی و کاهش هزینه های جاری از عملکرد عملیاتی بهتر
  • به جای خرید یک سیستم کاملا جدید ، با استفاده بهینه از سیستم موجود و اجزای آن در هزینه تعمیر و نگهداری صرفه جویی می شود

هر چند وقت یکبار برای سرویس آسانسور اقدام کنیم ؟

آسانسورها فقط محدود به مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ نیستند. امروزه در تمامی ساختمان های اداری و مسکونی آسانسور وجود دارد. البته آسانسورهای مسکونی ماشین های پرهزینه و پیچیده ای هستند ، بنابراین طبیعی است که شما باید برای سرویس و نگهداری آسانسور اقدام نمایید. بازه زمانی بازرسی آسانسور به فاکتورهای مختلفی همچون موارد ذکر شده در لیست زیر بستگی دارد :

مدل آسانسور

همانند سایر لوازم خانگی بزرگ ، انواع و مدل های مختلف آسانسور نیز موجود است. شما باید از شرکتی که آسانسور را خریداری می کنید درباره بازه زمانی بازرسی آسانسور بپرسید. برخی از آسانسورها دارای قطعات منحصر به فرد یا غیرمعمولی هستند که به انواع خاصی از خدمات آسانسور نیاز دارند.

محل سکونت شما

در شهرهای مختلف مقررات ایمنی متفاوتی برای نحوه عملکرد و مراقبت از آسانسور مسکونی وجود دارد. همچنین ممکن است در مورد هزینه ها یا مجوزهای مربوط به استفاده از آسانسور منازل ، قوانین خاصی وجود داشته باشد که پیروی از آن ها بسیار اهمیت دارد!

نوع قرارداد

ممکن است در قرارداد نصب آسانسور ، مدت زمان سرویس و نگهداری آسانسور ذکر شده باشد. حتی موارد تحت پوشش در قرارداد ذکر شده و زمان بازرسی آسانسور نیز ممکن است مشخص شده باشد. هنگام نصب آسانسور باید نوع پیمانکاری را انتخاب کنید که برای نیازهای شما بهترین کار را انجام دهند.

سرویس و بازرسی آسانسور
سرویس و بازرسی آسانسور

در حالی که فاکتورهای فوق در هنگام تصمیم گیری در مورد بازرسی آسانسورهای مسکونی یا اداری به کار می روند ، یک قاعده کلی این است که آسانسور شما هر سال یک بار سرویس دهی شود. این میزان زمانی است که توسط اکثر شرکت های آسانسور توصیه می شود.

اکثر مدیران ساختمان پس از خرابی آسانسور و یا بازرسی و استعلام آن ها توسط کارشناسان متوجه ناکارآمد بودن خدمات تعمیر و نگهداری آسانسورها می شوند. اگر وجود آسانسور برای ساختمان شما حیاتی است ، بنابراین باید در نظر داشته باشید که ممیزی های منظم را انجام داده و معیارهای اضافی را ردیابی کنید. به این ترتیب می توانید قبل از خرابی یا استناد به بازرسی ، شرایط عدم نگهداری را تشخیص دهید. سعی کنید در قرارداد خود زمان لازم برای بررسی و نگهداری و تعمیرات لازم برای آسانسور را ذکر کنید. مجموع حداقل ساعت های مورد نیاز برای سرویس آسانسور بستگی به نوع و ، نحوه استفاده و سن آسانسور دارد. خدمات با کیفیت سرویس آسانسور شرکت آس شامل موارد زیر نیز می باشد :

  1. آسانسورهای جدید : اگر به دنبال نصب آسانسور جدید در محل سکونت و یا محل کار خود هستید ، با توجه به بودجه شما سرویس های نصب آسانسور مختلفی را به شما ارائه خواهیم داد.
  2. تعمیر آسانسور : وقتی آسانسور از کار بیافتند ، برای همه ساکنین ساختمان ناخوشایند می باشد. در چنین شرایطی نگران نباشید! تیم ما به سرعت وارد عمل شده تا آسانسور شما را به شرایط کاری قبلی برگرداند.
  3. برنامه نگهداری از آسانسور : نگهداری مناسب آسانسور یکی از بهترین اقدامات ایمنی است که می توانید انجام دهید. با سرویس های دوره ای آسانسور ، می توانید هم در هزینه های اضافی صرفه جویی کنید و مانع آسیب های جدی پیش رو گردید.

انواع خدمات سرویس آسانسور :

  • بازرسی = بازرسی از آسانسور در مقاطع زمانی برنامه ریزی شده صورت می پذیرد تا معلوم شودکه آیا آسانسور به سرویس نیاز دارد یا به تعمیرات پیشگیرانه ؟!
  • سرویس = در صورتی که هنگام بازرسی نیاز به سرویس احساس شود ، سرویس دهی برای قسمتهای متحرک و ثابت اعم از الکتریکی و مکانیکی صورت می پذیرد. همچنین هر آسانسور باید مطابق ” چک لیست سرویس و نگهداری آسانسور” ماهیانه حداقل یکبار مورد سرویس قرارگیرد.
  • تعمیرات پیشگیرانه = این تعمیرات زمانی صورت می گیرد که هنوز امکانات وسایل نصب شده در حال کار بوده و دچار خرابی نشده است. هدف از تعمیرات پیشگیرانه آن است که خرابی سیستم به تعویق افتد و یا جلوی خرابی های احتمالی گرفته شود.
  • تعمیرات خرابی = این تعمیرات مربوط به مواردی است که دستگاه از کار افتاده است و نمی تواند به وظایف پیش بینی شده عمل کند. با انجام تعمیرات لازمه ، آسانسور مجددا راه اندازی شده و مورد بهره برداری قرارمی گیرد.

در هر ساختمان تجاری ، حمل و نقل عمودی نشان دهنده یک سرمایه گذاری مهم مالی است ( به اندازه میلیون ها تومان فقط برای یک ساختمان در اندازه متوسط ). با داشتن این دارایی ارزشمند ، داشتن یک برنامه کاملا مشخص برای اطمینان از سرویس و نگهداری آسانسور کار خوبی است. آسانسور یک سیستم فوق العاده پیچیده با صدها قسمت است که باید به صورت مداوم توسط پیمانکار آسانسور نگهداری شود. یکی از عملکردهای تعمیر و نگهداری اطمینان از ادامه کار با جلوگیری از ساییدگی بیش از حد و خرابی آن است. در سیستم های پیچیده به عنوان سیستم های آسانسور مدرن ، مهمترین جنبه تعمیر و نگهداری اطمینان از ادامه عملکرد تجهیزات همانطور که در ابتدا طراحی شده است می باشد. این کار تنها با استفاده از تجهیزات و ابزار صحیح توسط سرویسکار تعمیر آسانسور واجد شرایط و آموزش دیده امکان پذیر است. اجزای سیستم آسانسور را که نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند ، می توان بر اساس مکان آنها طبقه بندی کرد : در اتاق ماشین ، بالابر یا ماشین.

اتاق ماشین آسانسور

اتاق ماشین آسانسور قلب سیستم آسانسور است که شامل دستگاه های بالابر آسانسور ، مجموعه ژنراتور موتور یا منبع تغذیه حالت جامد و تجهیزات کنترل می باشد. تجهیزات کنترلی یک قسمت اساسی از کل مکانیزم عملیاتی است که باعث تسریع ، کاهش و هم ترازی سطح خودرو در هر طبقه می شود. بیشتر خدمات سرویس تعمیر آسانسور معمول در اتاق ماشین انجام می شود که شامل سرویس دهی معمول موتور ، ژنراتور ، سوئیچ ، کنتاکت ، ترمز و کنترل است.

بالابر

بالابر حاوی ریل های راهنمایی است که کابین آسانسور و وزنه برعکس بر روی آن حرکت می کند : درهای راهرو ، آویزها ، قفل درها و مکانیزم های عملکرد ، سوئیچ ها و سایر دستگاه های ایمنی و عملیاتی و فضای لازم برای کابلها و سایر تجهیزات. تجهیزات موجود در مجراهای بالابر که نیاز به نگهداری دارند شامل بافرها ، آویزها و قفل های درب راهرو ، کلیدها و دستگاه های ایمنی هستند. بیشترین سرویس و نگهداری این قطعات آسانسور باید از داخل بالابر و خارج از کابین آسانسور انجام شود. گودال بالابر اتومبیل و بافرهای ضد وزنه ، قرقره کابل و دستگاه های کشش و سوئیچ های محدود را در خود جای داده است. کار کردن بر روی بالابر بسیار خطرناک است. برای ایمنی ، فقط پیمانکار آسانسور واجد شرایط باید کارهای تعمیر و نگهداری آسانسور را انجام دهد. به منظور حفظ عملکرد آسانسور ، بررسی و تصحیح موارد زیر در چک لیست سرویس تعمیر آسانسور صورت می گیرد :

  • زمان پاسخ
  • زمان سفر بین طبقات
  • تسطیح
  • عملکرد درب
  • شروع و توقف
  • چراغ و تماس اتاق و نشانگر کف
  • روشنایی اضطراری و دزدگیرها
  • دستگاه های ارتباطی ( به عنوان مثال آی فون یا تلفن )

بررسی دوره ای سیستم آسانسور برای بررسی صحیح نگهداری سیستم و همچنین ردیابی اجزایی که کاندیدای مدرن سازی هستند ، مهم است. نگهداری مناسب به تنهایی کافی نیست. بررسی سیستم آسانسور توسط پرسنل داخلی یا توسط یک تعمیرکار سرویس آسانسور انجام می شود و باید بیشتر از نگهداری یا بازرسی انجام شود. چک لیست زیر مناطقی را نشان می دهد که باید هنگام بررسی سیستم آسانسور مدیر املاک بررسی شوند :

  1. عملکرد : آیا سرویس آسانسور برای رفت وآمد روزانه مسافران مناسب است ؟
  2. رضایت مسافر : آیا مردم از سرویس آسانسور انتقاد می کنند؟ آیا آنها از انتظار ، شلوغی یا عدم عملکرد صحیح تجهیزات شکایت دارند ؟
  3. میانگین زمان انتظار آسانسور : ( 25 ثانیه یا کمتر = امتیاز عالی ) ، ( 26 تا 30 ثانیه = امتیاز خوب ) ، ( 31 تا 35 ثانیه = امتیاز منصفانه ) ، ( بیش از 35 ثانیه = امتیاز ضعیف )
  4. عملکرد : آیا کارکرد آسانسور در حال حاضر با مشخصات عملکرد در هنگام جدید بودن تجهیزات مقایسه می شود ؟ آیا بازرسان بیمه ، پیمانکار آسانسور در تعمیر و نگهداری یا دولت تعمیرات یا اصلاحاتی را توصیه کرده اند ؟
  5. ویژگی های ایمنی : آیا زنگ هشدار اضطراری و مخابره داخل ساختمان یا تلفن کار می کنند ؟ اگر سیستم روشنایی اضطراری وجود داشته باشد ، آیا هنگام خاموش شدن شبیه سازی شده کار می کند ؟
  6. وسایل : آیا چراغ های تماس اتاق آسانسور و نشانگرهای کف به درستی کار می کنند ؟ آیا چراغ های بالای سر و سیستم های تهویه کار می کنند ؟
  7. درب : آیا هنگام توقف ، درب آسانسور به درستی کار می کند ؟ آیا مسافران توسط درب ها برخورد می کنند ؟
  8. شروع و توقف : آیا پس از فشار دکمه مدت زمان طولانی طول می کشد تا آسانسور به طبقه مورد نظر برسد ؟ آیا آنها به طور ناگهانی شروع و متوقف می شوند ؟
  9. تراز کردن : آیا ماشین در هر ایستگاه با کف هم تراز است ؟
  10. سواری : آیا هنگام کار آسانسور صدای جیر جیر و خراش شنیده اید یا احساس لرزش می کنید ؟ آیا آنها احساس عدم تعادل دارند ؟

عملکرد و سرویس نگهداری آسانسور با هم مرتبط هستند. تعمیر و نگهداری یا عملکرد ضعیف با افزایش زمان کارکرد آسانسور از طبقه به طبقه و / یا زمان انتظار نشان داده می شود. به صورت دوره ای ، مدیر املاک باید عملکرد آسانسور را وقت بگذارد و آنها را با مشخصات سازنده مقایسه کند تا عملکرد کلی سیستم را ارزیابی کند.عملیاتی که به طور معمول توسط سرویسکار تعمیر آسانسور زمان بندی و بررسی می شوند شامل موارد زیر است :

  • زمان طبقه به طبقه : زمان لازم برای اجرای یک طبقه. از زمانی که درهای بالابر در یک طبقه بسته می شوند اندازه گیری شده تا زمانی که در طبقه بعدی کاملا باز شوند.
  • زمان عملکرد : از زمانی که درها در یک طبقه بسته می شوند اندازه گیری می شود تا زمانی که به اندازه کافی باز شوند تا امکان تعویض مسافر در طبقه بعدی فراهم شود.
  • زمان روشن شدن واگن : از زمان بسته شدن درها تا زمان واقعی حرکت آسانسور اندازه گیری می شود.
  • زمان ترمز به ترمز : از زمان روشن شدن واگن تا زمان توقف در یک حرکت یک طبقه اندازه گیری می شود.
  • زمان باز شدن درب : از زمان شروع باز شدن درها تا به صورت کاملا باز اندازه گیری شده است.

تمامی بازرسی های فوق باید در نزدیکی ایستگاه طبقه میانی توسط پیمانکار آسانسور انجام شود. اندازه گیری ها باید در هر دو جهت انجام شود و به طور متوسط انجام شود.

خدمات ضدعفونی حرفه ای آسانسور از کرونا

آسانسورهای تجاری ضروری هستند ، اما چگونه می توانید از ایمنی مسافران خود در چنین فضاهای منقبض در دوران کرونا اطمینان حاصل کنید ؟ شاید نقاطی که بیش از حد لمس می شود را تمیز کنید ، اما آیا به فکر اجرای خدمات ضد عفونی هوا برای محافظت از خود در برابر باکتری ها و ویروس های خطرناک بوده اید ؟ تمامی این مطالب ممکن به ذهن هر کسی ، به ویژه در این دوران پر خطر شیوع COVID-19 بیاید – خصوصا وقتی صحبت از فضاهای تنگ می شود که رعایت فاصله اجتماعی امکان پذیر نیست. شرکت آس علاوه بر خدمات سرویس و نگهداری آسانسور ، خدماتی فوق حرفه ای با هدف کاهش عوامل بیماری زای موجود در محیط و سطوحی که لمس می کنیم ، ارائه می دهد. به عبارت دیگر ، هدف آنها تکرار فرآیند طبیعی است که با هوای خارج پیدا می کنید. در نظر داشته باشید که آسانسورها حتی ممکن است به طور روزانه تمیز شوند ، اما حاوی مناطق لمسی زیاد مانند دکمه های تماس ، ریل دستی و درب هستند که میکروب ها را در طول روز جمع می کنند. به علاوه ، بیشتر تمیز کردن ها شامل تصفیه هوا نیستند.

آیا می دانید میزان باکتری های دکمه آسانسور تجاری تقریبا 40 برابر بیشتر از توالت عمومی است ؟ هر بار ممکن است فقط چند ثانیه درون کابین آسانسور باشیم ، اما برای گسترش عوامل بیماری زا و میکروب های ایجاد کننده بیماری فقط یک بار فشار یک دکمه تماس نیاز است. و چون در میان این بیماری همه گیر COVID-19 هستیم ، نظافت و ضد عفونی آسانسورها تا به حال به این اندازه اهمیت نداشته است! نکته اصلی تمیز و ضد عفونی آسانسور به طور صحیح و مکرر است. تداوم اجرای خدمات ضدعفونی به نوع ساختمان شما بستگی دارد. اگر ده ها آسانسور در یک ساختمان اداری شلوغ و پرتردد قرار دارد ، ممکن است بخواهید روزانه آنها را تمیز و ضد عفونی کنید. اما اگر در یک آپارتمان کوچک یک آسانسور داشته باشید ، یک نظافت هفتگی کافی است.

خواه یک آسانسور کاربردی مسکونی یا تجاری باشد ، هر روز جان افراد زیادی به عملکرد ایمن و مطمئن سیستم های حمل و نقل عمودی بستگی دارند. این موضوع برای صاحبان و در نهایت برای مستاجران ، مهمانان یا بازدیدکنندگانی که هر روز در اقامتگاه ها و ساختمان ها رفت و آمد می کنند از اهمیت حیاتی برخوردار است. تصمیم گیری در مورد همکاری با یک شرکت ساختمانی معتبر و سرویسکار تعمیر آسانسور مجرب و آموزش دیده یک تصمیم پیچیده است. خدمات سرویس تعمیر آسانسور را شرکت های معتبری همچون شرکت آس اراه می دهند. بیشتر شرکت های آسانسور انواع مختلف قرارداد تعمیر و سرویس و نگهداری آسانسور را ارائه می دهند. این قراردادها طیف وسیعی از گزینه های پوشش و فرصت های تخفیف را شامی می شوند.

مزایای سرویس آسانسور :

افزایش کارایی و بهره وری

به دلیل فرسودگی و پارگی ، آسانسورهای مسکونی یا تجاری اگر به موقع سرویس نشوند از بین می روند. با این حال ، با مراقبت های پیشگیرانه تجهیزات آسانسور به طور کارآمد کار کرده وطول عمر آن ها افزایش می یابد.

تاثیر سرویس و نگهداری آسانسور در کاهش هزینه ها

هزینه تعمیر و نگهداری پیشگیرانه به طور معمول بسیار مقرون به صرفه تر از هزینه تعمیرات است. قبل از بروز مشکل سعی کنید با تعمیر و نگهداری به موقع آسانسور مسکونی یا تجاری خود ، از وقوع آن جلوگیری کنید.

برقراری امنیت و حفظ جان سرنشینان

هنگامی که تجهیزات در شرایط بهینه کار نمی کنند ، مشکلات جدی در حین عملکرد آن پیش خواهد آمد. آسانسورها برای راحت تر شدن زندگی نصب می شوند ، نه دشوار تر شدن آن! اطمینان از عملکرد موثر تجهیزات همچنین ایمنی هریک از سرنشینان و دوستان یا کارمندان و مشتریان را تضمین می کند.

مراحل اقداماتی سرویس آسانسور :

  • بررسی ، روغن کاری و تنظیم آسانسورها بر اساس یک برنامه منظم و سیستماتیک
  • تعمیر و تعویض قطعات پوسیده
  • انجام آزمایشات ایمنی دوره ای که توسط ANSI / ASME A17.1 مشخص شده است

نکات کلیدی در نگهداری سرویس آسانسور :

نگه داشتن آسانسور در شرایط بهینه برای بهره وری در کسب و کار شما و جابجایی افراد به داخل و خارج ساختمان شما ، چه مشتری ، کارمند و چه ساکن باشد ، بسیار مهم است. به دنبال جلوگیری از توقف ناگهانی آسانسور ، ایستادن یا خراب شدن دستگاه آسانسور ساختمان خود هستید؟ برای اطمینان از نگهداری مناسب ، این پنج نکته آسان را دنبال کنید :

یادداشت مشکلات عملیاتی آسانسور

پیگیری اینکه هر چند وقت یکبار آسانسور شما خراب می شود و زمان و نحوه استفاده از آن یک روش مفید برای تشخیص هرگونه مشکل است. با مراجعه به این یادداشت ها سریع تر می توانید به راه حلی برای مشکل پیش آمده دست یابید. همچنین می توانید الگوهای تکراری همچون مشکلاتی که در زمان اوج پیش می آید و صداهای عجیب و غریب که ممکن است در ساعت های مشخصی در طول روز ظاهر می شوند را پیدا کنید.

انجام بازرسی های روزانه

این مورد را با یادداشت های مربوط به بررسی های روزانه آسانسور خود مطابقت دهید و هرگز این کار را فراموش نکنید! هنگام بازرسی آسانسور خود اطمینان حاصل کنید که تمامی قطعات به درستی کار می کنند و حتی کوچکترین تغییرات را در نظر بگیرید.

تعمیر و تعویض تجهیزات از کار افتاده

چراغ ها و لامپ های آسانسور به مرور زمان می سوزند و از بین می روند. از این رو در خدمات سرویس و نگهداری آسانسور این مورد باید در اسرع وقت بررسی شود تا از بروز مشکلات جدی جلوگیری شود.

از مصرف تمیزکننده های صنعتی خودداری کنید

مکانیسم های داخلی آسانسور در هنگام استفاده از مواد زبر و صنعتی مستعد خوردگی هستند. پاک کننده های قوی صنعتی می توانند باعث خوردگی و نهایتا منجر به خرابی مکانیسم داخلی شوند. بهتر است از استفاده از پاک کننده ها در آسانسورها به طور کامل خودداری کنید ، مگر اینکه پیمانکار آسانسور تمیز کننده مخصوصی را پیشنهاد کرده باشد.

نحوه محاسبه هزینه سرویس آسانسور به چه صورت است ؟

نحوه محاسبه سرویس و بازرسی بر اساس نوع ساختمان ( مسکونی ، اداری ، تجاری ) ، نوع درب ( لولایی و تمام اتوماتیک ) ، تعداد توقف ، تعداد واحد در هر طبقه برای هر آسانسور و تعداد آسانسورها است.

در چه صورت امکان سقوط آسانسور وجود دارد ؟

در صورت تنظیم نبودن پاراشوت آسانسور و طراحی نامناسب

علت لرزش بیش از حد آسانسور چیست ؟

ضعف مکانیکی و گاهی اوقات تنظیم نبودن درایو تابلو

آیا از خدمات شرکت آس رضایت داشته اید؟

برای امتیازدهی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیازها

اولین امتیاز را به این خدمات بدهید!