0
سبد خرید خالیست.
آس - شرک آس ارائه دهنده خدمات سرویس و نگهداری ساختمان > سرویس پکیج | نگهداری موتورخانه | تعمیر پکیج و موتورخانه

سرویس ، نگهداری ، تعمیر پکیج و موتورخانه

تعمیر پکیج خانه کار نسبتا دشواری بوده و همانند سایر دستگاه های خانگی ، پکیج ها برای عملکرد بهتر و کارآمدتر نیازمند تعمیر و نگهداری منظم هستند. این کار همچنین باعث افزایش طول عمر دستگاه و جلوگیری از هر گونه نشت غیرمنتظره و مشکلات دیگر می گردد. ضرورت تعمیرات پکیج به محل قرارگیری ، طراحی واحد ، کیفیت نصب و توصیه های شرکت سازنده بستگی دارد.

تعمیر پکیج

پکیج ها برای هر گونه املاک تجاری و مسکونی به منظور گرم کردن فضا ، شستشو و سایر موارد دیگر لازم هستند. سرویس و تعمیر پکیج از دیگر خدمات شرکت آس بوده که در زمان تغییر فصل باید یکبار از پکیج بازدید شود و مشکلات آن مرتفع شده و تنظیمات آن برای فصل آماده گردد.

بعد از اتمام فصل گرما می خواهید اطمینان حاصل کنید که پکیج دیواری شما برای مدت زمان طولانی در بهترین شرایط خود قرار دارد. با افزایش طول عمر مفید ، رسوبات کربن تولید شده توسط احتراق در دمای بالا ، تجمع گرد و غبار ناشی از هوا در دیگ بخار پکیج دیواری و همچنین عواملی مانند مقیاس ، لجن و میکروارگانیسم ها در سیستم آب راه تاثیرگذار خواهد بود. قطعات متحرک اثر نامطلوبی دارند که باعث کاهش طول عمر پکیج و افزایش میزان خرابی می شود. بنابراین ، برای اینکه پکیج دیواری در وضعیت کاری خوبی حفظ شود و به طور کارآمد و اقتصادی کار کند ، اجرای خدمات سرویس و نگهداری منظم تجهیزات توسط تکنسین های حرفه ای ضروری است. با توجه به مدل های مختلف پکیج های دیواری که توسط کاربران مختلف انتخاب شده اند ، کیفیت آب ، کیفیت گاز و کیفیت هوا در مناطق مختلف نیز متفاوت بوده و چرخه نگهداری نیز متفاوت خواهد بود. در شرایط عادی ، موارد زیر توصیه می شود :

  • چه استفاده شود و چه استفاده نشود ، خدمات بازرسی و سرویس و تعمیر پکیج باید سالی یکبار صورت گیرد.
  • تعمیر و نگهداری قطعات مربوط به اگزوز احتراق و دود دیگ بخار را در هر فصل گرم شدن کامل انجام دهید.
  • قطعات آبگرم و بهداشتی را پکیج ها را هر دو سال یکبار تمیز و نگهداری کنید.
  • هر 3 سال استفاده ، اجزای گرمایش پکیج دیواری و کل سیستم گرمایش تمیز و نگهداری می شوند.

پکیج یکی از مهم ترین سیستم های منزل شما است که اگر از کار بیافتد ، فورا به کمک نیاز خواهید داشت. سرویس دوره ای پکیج باعث افزایش طول عمر دستگاه ، حفظ بازدهی و کاهش احتمال خرابی های اساسی می گردد. به منظور اطمینان از حفظ عملکرد پکیج باید سالی یکبار نسبت به تعمیرات پکیج خود اقدام کنید ( صرف نظر از مدل آن ). نگهداری منظم همچنین می تواند به شما در پیشگیری از بدتر و گران تر شدن مشکلات کمک کند.

توجه داشته باشید که درصورت عدم انجام تعمیرات پکیج ، به خوبی کار نمی کند یا ممکن است اصلا کار نکند و مسئله مهم تر آنکه تاکنون موارد بسیاری از وقوع انفجار در حین سرویس گزارش شده است. پس رعایت نکات ایمنی و تسلط بر کار در حین سرویس پکیج دیواری بسیار حائز اهمیت است. مستقل بودن دستگاه پکیج برای هر واحد مسکونی و امکان دسترسی راحت و سریع به آن ، تنظیم دلخواه دمای آب مصرفی و رادیاتور ، اشغال فضای کمتر ، کاهش هزینه‌ های تعمیرات پکیج ، مصرف بهینه سوخته و بازدهی بالا از جمله مزیت های استفاده از آن است.

سرویس پکیج

اما نکته بسیار مهم این است که باید در حفظ و نگهداری این وسیله بکوشیم تا خسارات و هزینه‌ های جانبی برای سرویس و تعمیر آن در حد امکان کاهش پیدا کند. یکی از خطراتی که این دستگاه گرمایشی را تهدید می‌ کند ، رسوب املاح آب در قطعات و لوله‌ های آن است که به دلیل سختی آب مصرفی شهری اتفاق می‌ افتد. با رسوب‌ زدایی و سرویس و تعمیرات پکیج به طور سالیانه می‌ توانید طول عمر وسیله گرمایشی خانه خود را افزایش دهید و هزینه‌ های تعمیر پکیج را به حداقل برسانید.

بعد از یک فصل گرما می خواهید اطمینان حاصل کنید که پکیج دیواری منزل شما برای مدت طولانی در بهترین شرایط خود قرار دارد. با افزایش عمر مفید ، رسوبات کربن حاصل از احتراق در دمای بالا ، تجمع گرد و غبار ناشی از هوا در دیگ پکیج دیواری و همچنین عواملی مانند مقیاس ، لجن و میکروارگانیسم ها در سیستم آب راه تاثیر خواهد داشت. تبادل حرارت و مکانیکی قطعات متحرک اثرات نامطلوبی دارند که باعث کاهش عمر مفید دیگ بخار و افزایش سرعت خرابی می شوند. بنابراین ، برای اینکه سیستم پکیج منزل شما در شرایط کاری خوبی حفظ شود و به طور کارآمد و اقتصادی کار کند ، باید خدمات تعمیر و سرویس پکیج به صورت مداوم و منظم انجام شود. با توجه به مدل های مختلف پکیج های دیواری که توسط کاربران مختلف انتخاب شده اند ، کیفیت آب ، کیفیت گاز و کیفیت هوا که در مناطق مختلف نیز متفاوت است و چرخه نگهداری نیز متفاوت است. در شرایط عادی ، موارد زیر توصیه می شود :

  • پکیج ها چه استفاده شوند و چه نشوند ، باید سالی یکبار جهت تعمیر و سرویس پکیج اقدام نمایید.
  • خدمات تعمیر و نگهداری قطعات مربوط به اگزوز احتراق و دود دیگ بخار پکیج دیواری در فصل های گرم سال باید توسط تکنسین های شرکت آس انجام شود.
  • قسمت های بهداشتی و آب گرم دیگ بخار پکیج دیواری بایدهر 2 سال تمیز و نگهداری شوند.
  • 4- پس از 3 سال استفاده ، اجزای گرمایش دیگ بخار دیواری و کل سیستم گرمایش باید تمیز و نگهداری شوند.

سازنده پکیج های دیواری تعیین می کنند که هر چند وقت یک بار باید جهت سرویس کردن پکیج ( متناسب با مدل آن ) اقدام نمایید. بنابراین اطمینان خاطر خواهید داشت که همه چیز به درستی کار می کند. در نظر داشته باشید که خدمات تعمیر و سرویس پکیج باید به صورت منظم و مداوم انجام شود تا هیچ مشکل جدی پیش نیاید و نشت گاز رخ ندهد. هر پکیج دیواری خانگی باید زنگ خطر مونوکسیدکربن داشته باشد تا بتوان به راحتی این مسئله را حل کرد. با این حال ، بدون زنگ هشدار مونوکسیدکربن تقریبا قابل تشخیص نیست. این یکی از دلایل بسیار مهم این است که چرا پکیج دیور منزل شما باید به طور منظم توسط یک مهندس واجد شرایط مناسب سرویس شود.

چه مواردی در سرویس پکیج دیواری باید بررسی شوند ؟

  1. بررسی تغییر فشار سیستم گرمایشی – آیا مقدار نشانگر ” فشار سنج ” روی صفحه عملکرد در محدوده طبیعی است یا خیر! ( 1 بار الی 1.5 بار )
  2. بررسی گردد که آیا لوله های هوا ، لوله های آب و اتصالات لوله محکم و مهر و موم شده اند
  3. بررسی هر گونه نشتی ، سالم بودن خط لوله انتقال گاز طبیعی ، ضربه دیدن و ترک خوردگی و تعویض مداوم لوله های پلاستیکی پر خدمات تعمیر پکیج دیواری
  4. بررسی عادی بودن شعله و خرابی و مسدود بودن و گرفتگی لوله اگزوز
  5. بررسی شل نبودن سیم برق و عادی بودن کلید محافظ در برابر نشت
  6. در هنگام گرم کردن از آنجا که پکیج کاملا خودکار کنترل می شود ، لازم است شرایط کار دیگ پکیج دیواری ه طور مکرر مانند شرایط احتراق ، تغییرات فشار آب گرم کننده ، تغییرات دما و سر و صدا بررسی شود.

مواردی که در بازرسی و تعمیر پکیج باید در نظر گرفت به شرح زیر است :

  1. تغییر فشار سیستم گرمایشی را بررسی کنید که آیا مقدار نشانگر ” فشار سنج ” روی صفحه عملکرد در محدوده طبیعی است یا خیر ( 1bar ~ 1.5bar )
  2. بررسی کنید که لوله های هوا ، لوله های آب و اتصالات لوله محکم و آب بندی شده اند یا خیر
  3. در خدمات سرویس و تعمیر پکیج دیواری بررسی کنید که آیا پکیج نشت می کند ، آیا خط لوله انتقال گاز طبیعی و سالم است. در صورت قدیمی بودن سیستم ، آیا نشت می کند ؟! توجه داشته باشید که لوله لاستیکی را مرتبا تعویض کنید.
  4. در حین استفاده ، عادی بودن شعله و خاموش بودن ، خرابی یا مسدود بودن لوله اگزوز را بررسی کنید
  5. شل بودن ، عدم پوشش یا نشتی سیم برق را بررسی کرده و بررسی کنید که آیا سوئیچ محافظ نشتی عادی است
  6. در طول فصل گرما از آنجا که پکیج دیوار تحت کنترل کامل است ، لازم است شرایط کار دیگ بخار را به طور مکرر مانند شرایط احتراق ، تغییرات فشار آب گرمایش ، تغییرات دما و سر و صدا بررسی شود

رایج ترین مشکلات پکیج های خانگی :

  • کاهش فشار آب
  • نشتی آب از پکیج
  • روشن نشدن
  • گرم نکردن آب
  • سر و صدای زیاد
  • خرابی سنسورها
  • نشست رسوب در رادیاتور و مبدل ها
  • نشست هوا در مدار خرابی شیرها و اشکال در پمپ و خرابی ترموستات

سرویس و تعمیر پکیج :

سرویس به موقع پکیج ها باعث بهبود وضعیت آب و تغییر رنگ آب می شود. اکثر مردم اهمیت سرویس و نگهداری پکیج ها را دست کم می گیرند. این دستگاه مسئول گرم کردن سریع آب ( در داخل منزل و یا اداره ) و تامین فشار مورد نیاز می باشد که اگر به درستی کار نکند ، به هیچ وجه آب گرم نخواهید داشت و با مشکلات جدی روبرو می شوید. اگر هر یک از علائم ذکر شده در لیست زیر را مشاهده کردید ، سریعا با تکنسین های شرکت آس جهت سرویس و تعمیرات پکیج خود تماس گرفته تا در اسرع وقت خدمات لازم انجام شود :

  • شنیدن صدای چک چک و یا جوشیدن آب هنگام روشن شدن
  • چکه کردن آب از کفی پکیج ( این مشکل اغلب نشان دهنده زمان تعویض پکیج است )
  • زنگ زدگی که اغلب با مشاهده لکه ها بر روی لباس و یا زنگ زدگی دوش تشخیص داده می شود
  • مشاهده آب زنگ زده از شیرآب
  • آب داخل خانه گرم نشود
  • مدت زمان زیادی طول می کشد تا آب گرم شود

به همین ترتیب که اتومبیل شما به یک معاینه منظم در گاراژ نیاز دارد ، خدمات سرویس پکیج دیواری نیز باید به صورت منظم انجام شود. این به شما آرامش می دهد که همه چیز به درستی کار می کند و به جلوگیری از خراب شدن مداوم و از کارافتادگی پکیج کمک شایانی می کند. سرویس کردن پکیج همچنین به آن کمک می کند تا کارآمدترین عملکرد را داشته باشد. اگر پکیج منزل شما به سختی کار می کند تا آب را گرم نگه دارد ، پس قطعا به میزان موثر کار نخواهد کرد. این بدین معناست که پول برق شما زیاد خواهد شد. در هنگام سرویس و تعمیر پکیج ، یک مهندس بررسی می کند که هیچ لوله نشتی وجود ندارد. از آنجا که این می تواند باعث فرار مونوکسیدکربن شده و نهایتا شما را بیمار کند یا کشنده باشد. اگر نگران هستید که پکیج دیواری شما به درستی کار نمی کند ، باید سریعا با متخصصین آس تماس بگیرید تا جهت تعمیر پکیج اقدام نمایند. آن ها بلافاصله عیب را تشخیص داده و جهت رفع آن اقدام می کنند.

ارائه دهندگان مختلف خدمات مختلف تعمیر پکیج را ارائه می دهند. اما یک مهندس خوب واقعا زیر پوشش بویلر قرار می گیرد تا نحوه کار را بررسی کند. شما باید در خانه باشید ، تا بتوانید به تکنسین ها نشان دهید کجای پکیج و هر مکان دیگری را بازرسی کنند. سپس اکثر سرویس ها از رویکرد چک لیست مشابهی پیروی می کنند. به عنوان مثال ، یک بررسی بصری از نحوه نصب پکیج و اینکه هنوز هم به درستی کار می کند و علائم آسیب یا خوردگی وجود دارد. مهندس همچنین نشت آب را بررسی خواهد کرد. همچنین ، از مهندس انتظار داشته باشید که کنترل ها ، قسمت های برقی و دریچه و منفذ بویلر بررسی کند. آنها برای دیدن داخل دیگ ، دیگ بخار را برمی دارند و بررسی می کنند که تمام اجزای سازگار آنطور که باید کار می کنند. در چنین شرایطی یک سری خدمات سرویس و تعمیر پکیج نیز انجام می شود. به عنوان مثال ، از بین بردن هرگونه آلودگی یا کثیفی در اطراف مجموعه فن و بررسی اتصالات مبدل حرارتی و اطمینان حاصل کنید که تمام مهر و موم های احتراق سالم هستند – این یک اقدام ایمنی بسیار مهم است.

بررسی ایمنی گاز در خدمات تعمیر پکیج :

در هنگام بررسی بی خطر بودن گاز ، یک مهندس تمام وسایل گازسوز را در منزل شما بررسی می کند – از جمله دیگ بخار شما – تا مطمئن شود که آنها بی خطر کار می کنند. در هنگام سرویس دیگ بخار ، مهندس دیگ بخار شما را بررسی می کند تا مطمئن شود قسمت های مربوطه – مانند دودکش – با خیال راحت کار می کنند. اما آنها همچنین قطعات دیگ بخار را از نظر سایش بررسی کرده و از عملکرد صحیح همه موارد اطمینان حاصل می کنند.

بررسی سطح روغن در خدمات سرویس و تعمیر پکیج همچنین برای اطمینان از ایمن بودن و عملکرد صحیح به سرویس سالانه نیاز دارد. مهندسین بازرسی های بصری قطعات انجام داده و طبق چک لیست همه موارد را سرویس می کند.

علت نشت پکیج دیواری چیست ؟

پکیج های دیواری هرگز نباید نشت آب داشته باشند. سیستم های گرمایشی مدرن مهر و موم شده و تحت فشار قرار می گیرند ، بنابراین آب موجود در سیستم نمی تواند خارج شود. اما اگر بویلر منزل شما نشتی آب دارد ، در اینجا چند علت این مشکل ذکر شده است :

  • نشت کم آب می تواند به معنای افزایش فشار دیگ بخار باشد
  • سوپاپ شیر فشار می تواند فشار اضافی را از سیستم آزاد کند
  • مبدل حرارتی – قسمت مهم دیگ بخار شما که آب سرد را با گاز گرم می کند – آسیب می بیند
  • اگر پکیج دیواری جدید دارید ، اتصالات محل اتصال لوله های سیستم گرمایشی به دیگ بخار ممکن است بد آب بندی شده باشد
  • اگر پکیج شما قدیمی است ، برخی از قطعات ممکن است از کار بیافتند

اولین نشانه از نشت دیگ بخار ممکن است قطع شدن آن به دلیل فشار کم باشد. و حتی بعد از اینکه آن را شارژ کردید ، مجددا به سرعت فشار خود را از دست می دهد. یا ممکن است متوجه شوید که از دیگ بخار آب می چکد یا از دیواری که روی آن ثابت شده است جاری می شود. متناوبا ممکن است از یک لوله کوچک که از دیواره خارجی نزدیک دیگ بخار عبور می کند ، آب جاری شود. گاهی اوقات یک نشت کوچک دیگ بخار به صورت کپک ، مرطوب یا لکه در نزدیکی دیگ ظاهر می شود. یا به عنوان تخته های دامن تاب دار یا تاپ های مجاور نزدیک! برای علائم نشت مبدل حرارتی دیگ بخار ، ممکن است آب را از پایین محفظه چک کنید. حتی ممکن است در جای دیگر سیستم نشتی وجود داشته باشد. در سرویس و تعمیر پکیج تمام لوله ها و اتصالات قابل مشاهده را از نظر نشت آب بررسی کرده و به دنبال لکه گیری در دیوارهای اطراف ، سقف ها یا قسمت های چوبی نیز باشید.

در خدمات سرویس دهی منظم و تعمیر پکیج باید هرگونه مشکلی را برطرف کرده و از نشت پکیج دیواری جلوگیری کرد. به یاد داشته باشید که پکیج های دیواری بسیار پیچیده و خطرناک هستند. بنابراین برای ایمنی و آرامش خاطر ، همیشه بهتر است تعمیرات توسط یک مهندس حرفه ای انجام شود. بویلرها هرگز نباید گاز و روغن نشت کنند. برای ایمنی ، دیگهای بخار مدرن در محفظه احتراق مهر و موم شده گاز یا روغن می سوزانند. آنها اکسیژن مورد نیاز سوخت را می سوزانند و سپس دودهای خروجی را با خیال راحت خارج می کنند. این سیستم مهر و موم شده گازهای سمی را از خانه شما دور نگه می دارد. اما خیلی اوقات ، اوضاع ممکن است اشتباه پیش برود. اگر بویلر شما نشتی گاز داشته باشد ، بوی آن را باید احساس کنید. از دیگر نشانه های نشت می توان به لکه های سیاه بالای یا نزدیک دیگ اشاره کرد. ممکن است در پنجره های شما تراکم اضافی وجود داشته باشد. یا چراغ پایلت – شعله ای که نشان می دهد دیگ بخار شما کار می کند – ممکن است به رنگ نارنجی یا زرد ( و نه آبی ) باشد.

نشت گاز دیگ بخار بسیار خطرناک است ، به خصوص که بخارات ناشی از گازهایی مانند مونوکسیدکربن می تواند بدون بو باشد. به همین دلیل است که باید ردیاب مونوکسیدکربن را در خانه خود نصب کنید. اگر گمان می کنید دیگ بخار شما نشت می کند ، بلافاصله همه پنجره ها و درها را باز کرده و هرگونه شعله های آتش برهنه – از جمله سیگار – را خاموش کنید ، سپس با شماره تلفن های 09124189470 و یا 02122724439 تماس بگیرید!

خدمات تعمیر و سرویس پکیج شامل چیست ؟

سرویس و تعمیر قطعات اگزوز احتراق

تمیز کردن مشعل و نازل – ناخالصی های فن بالای مشعل و مبدل حرارتی اصلی پس از جدا شدن در قسمت پایین دیگ رسوب می کند. وقتی روی سطح مشعل رسوب کند ، تا حدی سوراخ آتش مشعل را مسدود کرده و بازده احتراق را کاهش می دهد. بنابراین ، لازم است سطح مشعل و ناخالصی های داخل نازل به طور مرتب تمیز شود تا از گرفتگی جلوگیری شود و از احتراق طبیعی اطمینان حاصل شود. در چنین حالتی از سرویس پکیج با استفاده از یک برس نرم ، سطح کربن مشعل تمیز می شود.

تمیز کردن الکترود احتراق

در چنین مرحله ای از تعمیر پکیج در منزل سطح کربن تمیز شده تا تعیین گردد که آیا عایق سطح آسیب دیده است یا خیر! و فاصله تخلیه روی 3 ~ 3.5 میلی متر تنظیم می شود. برای پاکسازی رسوبات کربن از سطح از کاغذ سنباده استفاده می شود ( توجه داشته باشید که زاویه و شکاف الکترود جرقه زنی را نمی توان بنا به میل خود تنظیم کرد ).

سرویس پکیج : تمیز و تعمیر و فیکس کردن لوله آب گرم

ناخالصی های موجود در هوا و گاز لوله آب گرم ، مخفی شدن حشرات و حیوانات کوچک و غیره ممکن است دودکش را مسدود کند. علاوه بر این وزش باد شدید ، ارتعاشات عملیاتی و دلایل دیگر یا اتصالات شل و قطع شده دودکش ، بر احتراق و اگزوز طبیعی پکیج دیواری تاثیر می گذارد. این قطعات باید تمیز و تعمیر شوند. گیره اتصال لوله آب گرم را شل کرده ، لوله را خارج کرده و با آب بشویید و برای چند دقیقه به حالت ایستاده قرار دهید تا آب آن تخلیه شود و سالم بودن حلقه آب بند لاستیک در اتصال لوله را بررسی کنید. قبل از نصب مجدد ، روی حلقه آب بند لوله آب گرم کمی روغن بزنید ، دسته لوله را وصل کرده و گیره را ثابت کنید. هدف اصلی این است که اطمینان حاصل شود که فشار ثانویه همیشه نزدیک به مقدار تعیین شده حفظ می شود و از نرخ توان خروجی دیگ بخار اطمینان حاصل گردد.

تمیز کردن و نگهداری مبدل حرارتی

در حین استفاده به دلیل ناخالصی های موجود در هوا ، ناخالصی های موجود در گاز یا احتراق ناکافی ، محصولات احتراق با رطوبت موجود در گاز لوله آب گرم پکیج دیواری مخلوط می شوند تا ناخالصی های جامد ، به ویژه در دمای پایین ( گرمایش از کف ) ایجاد شود و سیستم گرمایشی ناخالصی های جامد بیشتری ایجاد خواهد کرد. همچنین ناخالصی هایی از بالای مبدل حرارتی اصلی وجود دارد ، فن پراکنده در سطح مبدل حرارتی ، که به تدریج با افزایش زمان استفاده جمع می شود ، بر دود اگزوز و کارایی تبادل حرارت تاثیر می گذارد. راندمان مبادله حرارتی افت کرده و باعث زنگ زدگی مبدل حرارتی می شود ، بنابراین در خدمات تعمیر پکیج قسمت خارجی مبدل حرارتی باید به طور مرتب تمیز شود. برای انجام این کار از یک برس مسی برای از بین بردن رسوبات و ناخالصی های کربن در سطح خارجی مبدل حرارتی اصلی برای بهبود نفوذ پذیری هوا و راندمان تبادل حرارت مبدل حرارتی استفاده می شود.

خدمات سرویس و تعمیر پکیج شرکت آس :

اگر همچنان مطمئن نیستید که پکیج شما نیاز به تعویض ، تعمیر و سرویس دارد فقط کافیست با متخصصان ما تماس بگیرید! تکنسین های حرفه ای آس توصیه های لازم و حرفه ای برای انتخاب خدمات مورد نیاز جهت رفع مشکل و بهبود عملکرد دستگاه به شما پیشنهاد داده و شما با آگاهی کامل می توانید خدمات مورد نیاز خود را انتخاب کنید. برخی از خدمات رایج ما عبارتند از :

  • بازدید پمپ
  • بازدید شعله و سنسور مربوطه
  • بازدید اتوونت
  • بازدید شیر 3 بار
  • بازدید شلنگ های رابط
  • بازدید دودکش
  • بازدید شلنگ گاز
  • بازدید فن و سنسور مربوطه
  • بازدید حسگرها
  • بازدید عملکرد شیر 3 طرفه
  • بازدید دما و دبی آب گرم مصرفی
  • بازدید بارومتر
  • بازدید منبع انبساط
  • بازدید دمای خروجی مبدل اصلی
  • بازدید عملکرد شیر گاز
  • بازدید آب بندی مدار هیدرولیک

علائم نشان دهنده زمان تعمیر پکیج :

زنگ زدگی و خوردگی

مراقب مخزن خود باشید و هر از گاهی هر گونه زنگ زدگی و خوردگی که ممکن است در طول سال ها ایجاد شده باشد را بررسی کنید. سعی کنید همیشه اطراف این دو منطقه خاص را با دقت تمام بررسی کنید :

  • اطراف دریچه دما و فشار
  • اتصالات ورودی و خروجی

چکه کردن آب

اگر مشاهده کردید آب زنگ زده از پکیج چکه می کند ، این نشان دهنده این است که داخل تانک زنگ زده است. این نهایتا تبدیل به نشت شده و باید در اسرع وقت نسبت به سرویس پکیج اقدام کنید.

مشاهده آب در اطراف تانک

اطراف دستگاه را با دقت نگاه کنید. اگر متوجه وجود رطوبت شدید ، احتمالا نشتی یا شکستگی در داخل مخزن وجود دارد. دلیل نشت مخزن شما به این دلیل است که هرچه فلز گرم می شود ، منبسط شده و ترک می خورد و باعث می شود آب از طریق ضایعات خارج شود.

خدمات سرویس موتورخانه شرکت آس :

شرکت آس با بهره گیری از نیروی های مجرب و دوره دیده در زمینه تعمیرات موتورخانه و تاسیسات مکانیکی ساختمان ها سعی بر این دارد تا با سرویس های دوره ای الگویی مناسب جهت بهینه سازی مصرف سوخت و برطرف کردن ایرادات جزئی و کلی براساس فرم چک لیست دوره ای و معاینات فنی ساختمان ها ، ( سازمان ملی استاندارد ایران ) باعث بهینه سازی و صرفه جویی 5 الی 10 درصد انرژی شده و بازدهی تاسیسات را بالا برده و عمر کارکرد تاسیسات و موتورخانه مجموعه های ساختمانی تحت پوشش نگهداری خود را تا دو برابر افزایش دهد. امروزه به علت مشغولیت های کاری زیاد ، معمولا تا مشکلی برای موتورخانه پیش نیاید کسی به فکر تعمیر موتورخانه نمی افتد. در صورتی که قلب تپنده هر ساختمان تاسیسات آن می باشد و سرویس و نگهداری از آن بسیار ضروری و واجب است و از خسارات بسیار سنگین آن در اثر بی توجهی جلوگیری می شود.

رایج ترین خدمات تعمیر موتورخانه :

  • بازدید مشعل
  • بازدید پمپ سیرکوله شوفاژ
  • بازدید پمپ سیرکوله آبگرم
  • بازدید شیر فلکه ها
  • بازدید آکوستات ها
  • بازدید شیر اطمینان
  • بازدید درجه آبگرم مصرفی
  • بازدید درجه آبگرم شوفاژ
  • بازدید منبع انبساط
  • روغن کاری پمپ ها
  • بازدید سیستم الکتریکی
  • تست شلنگ گاز و اتصالات مربوطه
  • تست دودکش
  • بازدید تهویه هوای موتورخانه

متداول ترین مشکلی که برای موتورخانه های آب گرم به وجود می آید ، سرد شدن آب گرم مصرفی موتورخانه است. این مشکل به جز آسیب هایی که به ساکنین وارد می کند ، به دلیل بالا بردن بیش از حد دمای موتورخانه ، هزینه های زیادی را بابت مصرف زیاد انرژی به مالکین تحمیل می کند. جمع شدن رسوب ، هوا گرفتن کویل و یا کم بودن دمای بویلر رایج ترین دلیل سرد شدن آب گرم مصرفی موتورخانه به شمار می رود. قطعا تشخیص دقیق علت سرد بودن آب گرم مصرفی موتورخانه ، به عهده تعمیرکاران و سرویس کاران متخصص در امور تاسیساتی مربوطه است.

سرویس کار موتورخانه شرکت آس در خدمات نگهداری موتورخانه موارد حیاتی را چک کرده و این بازدید به صورت دوره‌ ای انجام می‌ شود. هزینه نگهداری از تاسیسات موتورخانه در ساختمان‌ های تجاری ، اداری و مسکونی بخشی از هزینه‌ های جاری و دوره‌ ای است. از چک کردن فشار آب تا تست دمای اجزای تاسیسات موتورخانه همگی در سرویس دوره‌ ای بررسی می‌ شود. نوسانات حرارتی نباید از حد مجاز بالاتر باشد.

سرویس موتورخانه

چک کردن دیگ موتورخانه از دیگر کارهایی است که در سرویس دوره‌ ای انجام می‌شود. بررسی پمپ آب و منبع دوجداره الزامی است. با توجه به آن که قلب تپنده هر خانه‌ ای ، موتورخانه است از این رو تعمیر موتورخانه توسط فردی نامتخصص می‌ تواند هزینه‌ های بسیاری را به شما وارد کند.

با آمدن فصل پاییز روزهای سرد سال آغاز می شود و نیاز است که قبل از راه اندازی سیستم گرمایشی ، سرویس نگهداری موتورخانه و تاسیسات گرمایشی آپارتمان انجام شود. در فصل زمستان باید موتور خانه را بر روی مناسب ترین درجه تنظیم کرد تا هوای داخل آپارتمان تا حدی گرم شود که مجبور نشویم پنجره ها را باز کنیم و انرژی را هدر دهیم. البته امروزه با به کار گیری از سیستم کنترل هوشمند موتورخانه تا حد زیادی از این اتلاف انرژی جلوگیری شده است. این سیستم هوشمند با اندازه گیری دمای هوای بیرون از ساختمان ، بر اساس نیاز گرمایشی ساختمان دمای آب گرم چرخشی را تنظیم می کند. بدین ترتیب در مصرف سوخت صرفه جویی می‌ شود. نگهداری و تعمیر موتورخانه یکی از موضوعات مهم در مدیریت ساختمان است و یکی از خدمات پردرخواست شرکت آس به شمار می‌ آید. تعمیر و نگهداری موتورخانه ، طبق دستورالعمل نگهداری موتورخانه انجام می‌ شود. تعمیر موتورخانه یکی از موارد بسیار تخصصی است.

آیا از خدمات شرکت آس رضایت داشته اید؟

برای امتیازدهی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد امتیازها

اولین امتیاز را به این خدمات بدهید!