نحوه تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ

آیا درب پارکینگ شما به صورت کامل و تا انتها باز نمی شود ؟! درب پارکینگ با ریموت باز نمی شود ؟! یا به هر دلیلی درب پارکینگ شما کار نمی کند ؟! با کمی عیب یابی ، معمولا می توانید از تماس خدمات پرهزینه جلوگیری کنید و درب پارکینگ ریموتی کارآمدی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه صحیح تعمیر درب پارکینگ که توسط تکنسین های متخصص و مجرب شرکت آس انجام می شود آشنا کنیم. پس با آس همراه باشید!

با بسته شدن درب ، سیم آزادکن اضطراری را بکشید و در را بلند کنید تا ببینید به نرمی باز و بسته می شود یا خیر! اگر اینطور نیست ، مشکل به جای بازکن شما مربوط به مسیرها ، غلطک ها یا فنرهای درب اتوماتیک پارکینگ است. درباره تعمیر درب پارکینگ بیشتر بدانید.

تعمیر درب اتوماتیک باید از قسمت پایینی آغاز گردد. اگر مشکل اصلی خرابی درب پارکینگ شما از شکستگی فنر باشد و سیم بازکن اضطراری را در حالی که در در حالت بالا است بکشید ، ممکن است درب سقوط کند. درب بازکن را از برق بکشید. به این ترتیب ، به هر دلیلی اگر دکمه ریموت را بزنید ، هیچ خطری شما را تهدید نمی کند. حتی دیگر هیچ خطر برق گرفتگی وجود ندارد.

نحوه تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ ها

در برخی از مواقع ممکن است ریموت پارکینگ کار کند ، اما سوئیچ دیواری کار نکند. در چنین مواقعی کاری که تکنسین مجرب انجام می دهد این است که اگر کنترل از راه دور کار می‌ کند اما سوئیچ دیواری کار نمی‌ کند ، سوئیچ دیواری و سیم‌ ها را تعویض می کند. البته ممکن است لازم باشد کلید دیواری یا سیم‌ های کلید را تعویض کنید. در حین تعمیر جک پارکینگ برای تشخیص خرابی کلید یا سیم ها ، ابتدا کلید را از روی دیوار باز کرده و دو سیم را به هم بزنید ( نگران نباشید ، سیم ها ولتاژ پایینی دارند و به شما شوک وارد نمی کنند ). اگر درب بازکن کار کند ، سوئیچ بدی دارید. اگر یک درب بازکن مدل قدیمی دارید ، ممکن است یک دکمه زنگ درب ارزان قیمت کار کند. اگر وقتی سیم‌ های در بازکن را لمس می‌ کنید ، درب بازکن کار نمی‌ کند ، از یک سیم کوچک استفاده کنید و همان دو سیم را در ترمینال بازکن قرار دهید. اگر درب بازکن کار کند ، سیمی که درب بازکن را به کلید وصل می کند خراب است. گاهی اوقات منگنه‌ هایی که سیم را به دیوار نگه می‌ دارند ، سیم را در تنگنا قرار داده و باعث کوتاه شدن سیم می‌ شوند. سیم گیج 18 تا 22 را به عنوان بخشی از تعمیر درب پارکینگ نصب کنید.

برخی مواقع در حین خدمات تعمیر درب پارکینگ ، : سوئیچ دیواری کار می کند اما کنترل از راه دور کار نمی کند. باتری ها را تعویض کنید یا یک کنترل یا گیرنده جدید بخرید اگر سوئیچ دیواری کار می کند اما یکی از ریموت ها کار نمی کند ، ابتدا باتری ها را بررسی کنید. در نهایت در صورت عدم مشاهده هیچ گونه تغییری شاید لازم باشد یک ریموت جدید بخرید. اگر درب بالا می رود اما تنها زمانی که سوئیچ دیواری را نگه می دارید پایین می آید ، بررسی کنید که سنسورهای ایمنی در یک راستا هستند. نور کوچک روی هر سنسور باید زمانی روشن شود که چیزی بین آنها نباشد. سنسورهای درب خراب می شوند ، بنابراین اگر نور اصلا نشان داده نمی شود ممکن است لازم باشد آنها را تعویض کنید. با استفاده از سیم های موجود می توانید در زمان خود صرفه جویی کنید.

از دیگر مواردی که در حین تعمیر درب پارکینگ مواجه می شویم این است که شما به پریز برق دارید اما وقتی کلید دیواری و ریموت را فشار می دهید هیچ صدا یا چراغی وجود ندارد. برد مدار را تعویض کنید اگر پریز برق دارد ، اما وقتی کلید دیواری و ریموت را فشار می دهید هیچ صدا یا چراغی وجود ندارد – احتمالا برد مدار بدی دارید. صاعقه شایع ترین دلیل از بین رفتن یک برد مدار است. برد مدار شامل کل محفظه پلاستیکی است که لامپ و پایانه های سیم را نگه می دارد. شماره قطعه باید روی خود برد باشد. تعویض برد مدار مانند تعمیر درب گاراژ ترسناک به نظر می رسد ، از این رو این کار را باید به متخصصین مجرب شرکت آس بسپارید.

یکی دیگر از مواردی که در حین تعمیر درب پارکینگ مشاهده می شود این است که لامپ ها سالم هستند اما روشن نمی شوند ، در این صورت احتمالا سوکت نور مشکل دارد. برای تعویض سوکت باید برد مدار را بردارید تا به آن دسترسی داشته باشید. پس از برداشتن برد مدار با فشار دادن گیره ای که آن را در جای خود نگه می دارد ، سوکت قدیمی را بیرون آورده ، دو اتصال سیم را بردارید و سوکت جدید را نصب کنید. حتما از یک لامپ با وات مناسب استفاده کنید. استفاده از لامپ هایی با وات بالاتر از سوکتی که برای آن در نظر گرفته شده است باعث از کار افتادن سوکت می شود. این نه تنها برای سوکت مضر است ، بلکه می تواند خطر آتش سوزی نیز داشته باشد. اگر پوشش نور شما در اثر گرما زرد شده است ، احتمالا از یک لامپ خیلی قوی استفاده می کنید.

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات درب های پارکینگ این است که بازوی متحرک حرکت می کند اما درب گاراژ باز نمی شود. به منظور رفع این مشکل در نحوه سرویس و تعمیر درب پارکینگ باید بازوی متحرک را جا به جا کرد زیرا به احتمال زیاد شکسته شده است. قبل از اینکه بازوی متحرک قدیمی را بردارید ، زنجیر را به ریل ببندید. این به حفظ موقعیت زنجیره روی چرخ دنده و سرعت بخشیدن به مونتاژ مجدد کمک می کند. هنگامی که زنجیر محکم شد ، آن را از دو طرف چرخ دستی جدا کنید. ریل را از براکت هدر جدا کرده و ریل را به یک سمت ببرید. از چرخ دستی قدیمی خارج شده و روی چرخ دستی جدید بلغزانید. زنجیر را دوباره وصل کنید و کشش زنجیر را تنظیم کنید. تعویض چرخ دستی بر روی یک درایو تسمه و جایگزینی آن بر روی یک درایو پیچ ، روش های مشابهی هستند.

از دیگر مشکلات درب های پارکینگ این است که درب صدای دلخراشی ایجاد می کند اما باز نمی شود. در چنین شرایطی باید درایو دنده اصلی را تعویض کرد زیرا به احتمال زیاد از بین رفته است. دنده اصلی محرک دنده پلاستیکی است که در تماس مستقیم با چرخ دنده حلزونی موتور قرار می گیرد. چرخ دنده اصلی متداول ترین قطعه ای است که در اکثر بازکن ها خراب می شود و باید این موضوع را در خدمات تعمیر درب پارکینگ در نظر داشت. تعویض آن کمی پیچیده‌ تر از تعمیرات دیگر قطعا درب پارکینگ می باشد. هنگامی که دنده خارج گردد می توان آن را با پانچ از شفت خارج کرد. مطمئن شوید که پس از اتمام کار ، همه آن را روغن کاری کرده اید.

تعمیر درب پارکینگ – روانکاری

مهم نیست که چه نوع درب بازکن پارکینگی دارید ، همیشه باید ریل را در جایی که با بازوی متحرک تماس دارد روغن کاری کنید. در این خدمات از تعمیر درب پارکینگ از روان کننده ای استفاده می شود که کثیفی را جذب نکند. اسپری سیلیکون انتخاب خوبی است. باید حداقل یک یا دو بار در سال چندین نقطه در امتداد چرخ دنده ریلی را روانکاری کرد. در آب و هوای سردتر، معمولا از گریس لیتیوم استفاده می شود که با کاهش دما سفت نمی شود. اگر درب پارکینگ تا انتها باز نشود باید کشش زنجیر بررسی شود. زنجیر باید به گونه ای سفت شود که تا حدود 1/4 اینچ تا 1/2 اینچ شلی از ریل تا زنجیر وجود داشته باشد. سفت کردن بیش از حد زنجیر باعث سایش و پارگی بیش از حد شفت و چرخ دنده ها می شود. کشش خیلی کم می تواند باعث شود که زنجیر از چرخ دنده خارج شود و روی ماشین شما بیافتد. از طرف دیگر اگر درب پارکینگ بسته نشود ، حرکت درب را باید تنظیم کرد. دو دستگیره روی درب بازکن وجود دارد که میزان بالا و پایین رفتن درب را کنترل می کند. درب پارکینگ باید به خوبی به کف گاراژ فشار بیاورد. اگر درب خیلی به سمت پایین حرکت کند ، باعث خم شدن ریل به سمت بالا می شود. این همچنین باعث ساییدگی و پارگی بیش از حد شفت و چرخ دنده ها می شود. درب شما باید به اندازه کافی به سمت بالا حرکت کند تا ارتفاع پایین درب تقریبا به همان ارتفاع درب باشد. یک توقف درب وجود دارد که از برخورد بازوی محرک به درب بازکن جلوگیری می کند. مطمئن شوید که بازوی محرک قبل از برخورد با این پیچ متوقف می شود.

دو جزء اصلی برای درب پارکینگ وجود دارد : خود درب و درب بازکن. درب های گاراژ سقفی چه به صورتبخشی بالا بروند یا یک تکه به سمت بالا حرکت کنند ، با کشش فنر عمل می کنند. درب روی مسیرهای فلزی روی دیوارهای گاراژ حرکت کرده و یک فنر یا فنر سنگین قدرت را تامین می‌ کند. در بیشتر موارد که درب به راحتی کار نمی کند ، تعمیرات نسبتا ساده است. مسیرهای فلزی داخل گاراژ را بررسی کنید. به براکت های نصب که مسیرها را به دیوارها نگه می دارند نگاه کنید. اگر شل هستند ، پیچ‌ ها یا پیچ‌ های براکت‌ ها را ببندید. هنگام کار در داخل گاراژ با درب گاراژ بسته مسیرها را از نظر فرورفتگی ، چین خوردگی یا نقاط صاف بررسی کنید. اگر نقاط آسیب دیده وجود داشته باشد یا باید تعمیرات اساسی جهت تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ صورت گیرد و اگر مسیرها به شدت آسیب دیده باشند ، باید تعویض شوند. مسیر را با یک تراز بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها به درستی تراز هستند. مسیرهای افقی باید کمی به سمت عقب پارکینگ متمایل شوند. با درب‌ های رو ل‌آپ ، بخش‌ های عمودی مسیر باید دقیقا شاقول باشند. هر دو مسیر باید روی دیوارهای گاراژ در یک ارتفاع باشند. اگر مسیرها به درستی تراز نشده‌ اند ، پیچ‌ ها یا پیچ‌ هایی را که براکت‌ های نصب را نگه می‌ دارند را باز نکنید ، اما با دقت به آن‌ ها ضربه بزنید. مسیر را با تراز بررسی مجدد کنید تا مطمئن شوید که در موقعیت مناسب هستند. سپس پیچ ها یا پیچ ها را در براکت های نصب محکم کنید.

مشکلات رایج درب های پارکینگ

هنگامی که درب بازکن پارکینگ منزل و یا محیط کار شما به طور ناگهانی به درستی کار نمی کند ، علت مشکل معمولا قابل درک بوده و راه حل آن این است با تکنسین های کارآزموده و مجرب شرکت آس تماس بگیرید تا در اسرع وقت اقدامات لازم جهت تعمیر درب های اتومات انجام دهند. در ادامه شما را با رایج ترین علل و مشکلات درب های پارکینگ ساختمان ها آشنا می کنیم.

نه کنترل از راه دور و نه سوئیچ دیواری درب کار نمی کنند

هنگامی که با استفاده از کنترل از راه دور و یا دکمه سوئیچ دیواری ، درب پارکینگ کار نکند ، قطعا منبع برق به نحوی مختل شده است :

  • مانند بسیاری از مشکلات ، رایج‌ ترین مشکل ساده‌ ترین مشکل است – ممکن است واحد موتور از برق جدا شده است. با بررسی خروجی که درب بازکن در آن وصل شده است باید مطمئن شویم که سیم در تمام مسیر به برق وصل شده است.
  • همچنین ممکن است قطع کننده مدار ، فیوز یا خروجی GFCI که مدار درب بازکن را تغذیه می کند ، قطع شده یا سوخته باشد. اگر متوجه شدید که سایر چراغ‌ ها یا مدارهای الکتریکی در پارکینگ کار نمی‌ کنند ، این دلیل محتمل است و باید قطع کننده یا GFCI را ریست کرده یا فیوز سوخته را تعویض کرد. اگر قطع کننده مدار یا GFCI به طور مکرر خاموش شود ، نشانه آن است که در جایی از سیستم یک اتصال کوتاه وجود دارد – احتمالا حتی خود بازکن درب پارکینگ.
  • ممکن است موتور درب اتومات پارکینگ سوخته باشد و اصلا کار نکند. این مشکلی است که در حین سرویس و تعمیر درب اتوماتیک باید توجه بسیار زیادی کرد.

درب گاراژ به ریموت یا صفحه کلید پاسخ نمی دهد

هنگامی که یک کنترل از راه دور بی سیم یا صفحه کلید نصب شده عملکرد درب پارکینگ اتوماتیک را متوقف می کند چندین راه حل ممکن وجود دارد :

  • به درب نزدیک تر شوید. ممکن است خارج از برد آنتن داخل پارکینگ باشید. درب بازکن های پارکینگ مدرن اساسا رادیوهای کوچکی هستند که با سرعت 315 میلی ساعت کار می کنند و چند فوت فاصله اضافی می تواند بر سیگنال تاثیر بگذارد.
  • اطمینان حاصل کنید که آنتن روی واحد موتور به سمت پایین آویزان است و به هیچ وجه آسیب نبیند.
  • اگر درب با کلید دیواری سیم‌ کشی شده به خوبی کار می‌ کند ، احتمالا باتری باید در کنترل از راه دور یا صفحه کلید تعویض شود.
  • کنترل از راه دور یا صفحه کلید را دوباره برنامه ریزی کنید. الکترونیک حساس در کنترل از راه دور یا صفحه کلید گاهی اوقات برنامه ریزی خود را از دست می دهد و ممکن است نیاز به تنظیم مجدد داشته باشد. هر درب بازکن پارکینگ روش برنامه ریزی مجدد کمی متفاوت دارد ، بنابراین به دستورالعمل ها مراجعه کنید یا به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه انجام این کار برای درب بازکن خاص خود باشید.

درب پارکینگ به صورت کامل بسته نمی شود

اگر درب پارکینگ به درستی باز شود اما به طور کامل بسته نشود ، ممکن است یکی از دلایل رایج زیر وجود داشته باشد :

  • سوئیچ محدود نزدیک ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشد. درب پارکینگ شما دارای سوئیچ های تنظیم محدود است که به موتور دستور می دهد چه زمانی کار را متوقف کند – هم وقتی باز می شود و هم زمانی که در حال بسته شدن است. اگر سوئیچ محدودیت بسته اشتباه تنظیم شود ، ممکن است از بسته شدن درب جلوگیری کند. همچنین می‌ تواند باعث شود که درب بازکن به عقب برگردد یا هنگامی که می‌ خواهید آن را ببندید ، عقب بکشد.
  • درب‌های پارکینگ مختلف ابزارهای مختلفی برای تنظیم کلیدهای حد تنظیم دارند ، اما معمولا یک ویژگی پیچی روی واحد موتور است که برای تنظیم میزان پایین آمدن درب چرخانده می‌ شود.
  • سوئیچ محدودیت بسته یک اقدام ایمنی است که از ضربه زدن به افراد و بسته شدن درب روی آنها جلوگیری می کند – این یک وسیله ضروری و مورد نیاز برای همه درب بازکن های پارکینگ های اتومات است. تنظیم سوئیچ محدود در حین خدمات تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ باعث می شود درب پارکینگ شما رفتار نامنظم نداشته باشد.
  • سنسورهای ایمنی ممکن است نیاز به تنظیم یا تنظیم مجدد داشته باشند. در نزدیکی پایین مسیر درب در دو طرف چشم‌ های الکترونیکی وجود دارد که نیاز به یک خط دید واضح بین آنها دارد. اگر خطوط دید بین چشم ها واضح باشد ، درب به آرامی تا روی زمین بسته می شود.
  • با این حال اگر چیزی جلوی دید را گرفته باشد ، یا اگر براکت‌ های نگهدارنده چشم‌ های الکترونیکی در تراز نباشند ، درب تا پایان مسیر پایین نمی‌ آید. در بیشتر موارد ، درب متوقف شده یا معکوس می‌ شود و چراغ‌ها چشمک می‌ زنند و به شما می‌ گویند مشکلی وجود دارد.
  • اطمینان حاصل کنید که چیزی مانع بینایی بین سنسورهای الکترونیکی نیست. گاهی اوقات ، برگ ها یا زباله ها می توانند حسگرها را مسدود کنند. اگر به طور مکرر اتفاق بیافتد ، ممکن است لرزش های درب در مسیرها و براکت های نگهدارنده حسگرها را شل کند و باید دوباره تنظیم شوند.
  • در موارد کمتر ، غلتک های زنگ زده یا آسیب دیده می توانند باعث چسبیدن درب در مسیرها شوند. تعویض غلتک های آسیب دیده یا روغن کاری آنها با روان کننده سیلیکونی می تواند این مشکل را برطرف کند. گاهی اوقات ممکن است خود مسیرها جابجا یا خم شوند که این نیز می تواند باعث ایجاد مشکل شود.

عدم باز شدن درب پارکینگ به صورت کامل

هنگامی که درب جهت باز شدن بالا می رود اما در وسط راه می ایستند چندین عامل ممکن است وجود داشته باشد که باید در تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ جهت رفع آن اقدامات لازم انجام شود :

  • ممکن است نیاز باشد که سوئیچ حد بالا به سمت واحد موتور حرکت داده شود. این سوئیچ معمولا یک اهرم لمسی است که در انتهای مسیر نزدیک واحد موتور نصب می شود و اگر خیلی دور باشد ، موتور قبل از باز شدن کامل در را متوقف می کند. راه حل این است که سوئیچ را به واحد موتور نزدیکتر کنید. این یک مشکل نادر است و معمولا بلافاصله پس از نصب درب بازکن جدید خود را نشان می دهد.
  • غلتک‌ های آسیب‌ دیده نیز می‌ توانند باعث عدم بسته شدن کامل درب شوند. غلتک های آسیب دیده را بررسی و تعویض کرده و غلتک های زنگ زده را روغن کاری کنید.

یکی دیگر از مشکلات رایج این است که در فصل زمستان درب پارکینگ باز نمی شود. گر این اتفاق افتاد ، به دنبال پیچی روی واحد موتور بگردید تا حساسیت درب بازکن را تنظیم کنید. به خصوص در زمستان که گاهی اوقات غلتک ها سفت می شوند ، درب بازکن ممکن است از باز شدن امتناع کند. غلتک های روان کننده نیز می توانند به رفع این مشکل کمک کنند. روش‌ های تنظیم حساسیت متفاوت است. اما نگران نباشید! تکنسین های مجرب شرکت آس با دانش و تجربه کافی اقدامات لازم جهت رفع مشکلات جک و یا درب پارکینگ شما انجام می دهند. گاهی مواقع درب گاراژ باز می شود اما موتور از کار نمی ایستد. هنگامی که این مشکل غیرعادی رخ می دهد ، به این معنی است که سوئیچ تا حد مجاز احتمالا باید از واحد موتور دور شود. نادر است که این مشکل به طور ناگهانی ظاهر شود. معمولا هنگام نصب درب بازکن پارکینگ برای اولین بار متوجه آن می‌شوید ، هرچند ممکن است اگر چرخ دنده های داخل واحد موتور جدا شده باشند یا زمانی که چرخ‌ دنده‌ های داخل واحد موتور جدا شده‌ اند ، رخ دهد که باعث می‌ شود موتور بدون حرکت درب کار کند.