بهترین زمان برای نماشویی ساختمان چه زمانی است ؟

بهترین زمان برای نماشویی ساختمان // بهترین زمان نماشویی // زمان مناسب نماشویی ساختمان

ساختمان های تمیز اولین تاثیر فوق العاده را بر جای می گذارند. با این حال ، یکی از قسمت های نادیده گرفته شده از ساختمان تجاری ، نمای ساختمان است. نما اولین جلوه ساختمان شماست ، وضعیت نما انعکاس قابل توجهی در برند شما دارد. نماهای کثیف یا ضعیف ، پرچمی قرمز هستند که باعث می شود مشتریان مسیر خود را عوض کنند. بنابراین ، اطمینان از نظافت منظم ساختمان شما بسیار مهم است. سوال این است که چه زمانی ، زمان مناسب نماشویی ساختمان می باشد و مهمتر اینکه چند بار باید آن را انجام دهید ؟!

بهترین زمان برای نماشویی ساختمان به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. اما مهم نیست که تجارت شما در چه زمینه ای قرار دارد یا چه عواملی بر نمای ساختمان شما تاثیر می گذارد ، بهتر است نظافت منظم نمای ساختمان را در دفتر کار با توجه به مزایایی که برای کارکنان و مشاغل کلی شما فراهم می کند ، در اولویت قرار دهید. عوامل متعددی دفعات نظافت نمای ساختمان را تعیین می کنند ، مانند :

  • میزان رفت و آمد : شما باید اندازه ساختمان ، تعداد کارکنان حاضر در روز و تعداد مشتریانی که از تسهیلات شما بازدید می کنند را جهت تعیین بهترین زمان نماشویی در نظر بگیرید. این جزئیات می تواند بر تمیزی نمای ساختمان شما اثر بگذارد.
  • محل { موقعیت قرار گرفتن ساختمان } : اگر تاسیسات شما نزدیک بزرگراه است یا در یک خیابان شلوغ قرار دارد ، احتمالا پنجره های شما خیلی سریعتر کثیف می شوند و به نظافت مکرر نیاز دارند.
  • شرایط آب و هوا : در مشخص کردن بهترین زمان برای نماشویی ساختمان ، آب و هوای بارانی یا برفی بدیهی است که یک شرکت تجاری برای تمیز کردن پنجره ها به شستشوی مکرر پنجره ها نیاز دارد تا خاک و رسوبات معدنی باقی مانده از آب را از بین ببرد.
  • هدف ساختمان
  • محوطه سازی
  • نوع کسب و کار
  • بودجه
  • سبک ساختمان
  • تصویر کسب و کار
  • ساختار ساختمان

تاسیسات پزشکی ، رستوران ها و فروشگاه های خرده فروشی انواع مشاغلی هستند که به خدمات مکرر نظافت نما نیاز دارند ، زیرا صنایع آنها نیاز به ارائه تصویری تمیز دارند.

حتما مطالعه کنید : خدمات شستشوی نما

مزایای نماشویی ساختمان

علاوه بر تمیزتر به نظر رسیدن ، تجارت شما از نظافت منظم نمای تجاری مزایای قابل توجهی به دست خواهد آورد. برخی از رایج ترین مزایای شستشوی نمای ساختمان به شرح زیر می باشد :

بهره وری کارکنان را افزایش می دهد

محیط کاری که در آن هستید تاثیر به سزایی در بهره وری شما دارد. یک فضای کاری کثیف و شلوغ ممکن است کارکنان را منحرف کرده و بهره وری شما را به خطر بیاندازد. از سوی دیگر در محیط دفتری که تمیز است ، کارکنان بهتر می توانند تمرکز بیشتری بر کارهای انجام شده داشته باشند.

به کاهش آسیب کمک می کند

نمای بتنی متخلخل است ، بدین معنا که قرار گرفتن مداوم آنها در معرض عناصر طبیعی مانند آلاینده ها و گرد و غبار می تواند بر مقاومت نما در طول زمان تاثیر بگذارد. هنگامی که نمای بیرونی ساختمان ضعیف شود ، می تواند خسارت های سنگینی را در پی داشته باشد. نگه داشتن نمای ساختمان در بهترین حالت ممکن باعث کاهش آسیب می شود و به شما این امکان را می دهد که بیشترین بهره را در زمینه کاری خود ببرید!

موقعیت ساختمان تاثیر زیادی بر میزان تمیز کردن آن خواهد داشت. ساختمان هایی که که نزدیک بزرگراه ها یا در یک منطقه صنعتی قرار دارند ، بیشتر در معرض آلودگی قرار داشته و تجمع خاک بیشتر در مدت زمان کوتاه تر قابل مشاهده خواهد بود. با این حال ، همه ساختمان ها باید به عنوان بخشی از برنامه نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه هر چند وقت یکبار سطوح بیرونی تمیز شوند. هنگامی که خاک یا رسوبات روی نمای ساختمان جمع می شوند ، می توانند محیطی را ایجاد کنند که در آن رطوبت ایجاد می شود. رطوبت زیاد محیطی ایده آل برای شکوفایی برخی از انواع جلبک ها ایجاد می کند. این رشد بیولوژیکی ، اگر به آن توجه نشود ، می تواند بر یکپارچگی سطحی که روی آن رشد می کنند تاثیر منفی بگذارد. متاسفانه ، برای نظافت کافی ساختمان نمی توانید به باران اعتماد کنید. آب باران بسیار تمیز نیست. این آلاینده های زیست محیطی را که روی دیوار ساختمان ها رسوب می کند حمل می کند. با خشک شدن آب ، این نمک ها باقی می مانند و در آنجا با گذشت زمان ، می توانند باعث خوردگی و سایر اشکال آسیب شوند. برای نماهای شیشه ای ساختمان ها ، تمیز کردن پنجره ها حداقل هر شش ماه یکبار باعث می شود شیشه به خوبی نگهداری شود و لکه نگیرد.

بهترین زمان نماشویی ساختمان های تجاری شیشه ای

ما به شدت از مشتریان شرکتی خود می خواهیم که بیشتر پنجره های خود را تمیز کنند. به ویژه ، برای مناطق پرجمعیت ، جایی که ترافیک زیادی وجود دارد ، به دلیل تردد وسایل نقلیه ، خاک و عناصر ترکیبی ، شیشه ها می توانند لکه دار شوند. گرد و غبار و خاک عمومی اجتناب ناپذیر است ، اما می توان با تعمیر و نگهداری منظم آن را مدیریت کرد. هنگامی که لکه ها به سطح خود راه پیدا می کنند ، فرآیند تمیز کردن بسیار بیشتر درگیر می شود که منجر به هزینه بیشتر کار می شود. با پنجره هایی که رنگ آمیزی زیادی دارند ، ما معمولا نیاز به استفاده از پاک کننده های سنگین با ترکیب برش داریم که سه تا چهار برابر گرانتر از تمیز کردن معمولی است. نمای واقعی ساختمان نیز عاملی است که باید در نظر گرفته شود. هر قسمت که بیش از حد برآمدگی داشته باشد می تواند منجر به جریان آب ناخواسته روی پنجره های نمایان شده شود که می تواند به مرور زمان منجر به چربی و لکه دار شدن بیشتر شود. لازم به ذکر است که آب کثیفی که از طاقچه عبور می کند در نهایت روی خود رنگ و روی ساختمان حک می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد ، معمولا شستشو با فشار کامل و در برخی موارد به طور کلی رنگ آمیزی مجدد ساختمان مورد نیاز است.

تاثیر موقعیت در تعیین زمان مناسب نماشویی ساختمان

موقعیت ساختمان یکی دیگر از عوامل مهمی است که ما هنگام ارزیابی بهترین زمان برای نماشویی ساختمان به آن توجه می کنیم ، زیرا سطوحی وجود دارند که بیشتر از سایرین لکه می گیرند. به عنوان مثال ، اگر ساختمان در نزدیکی یا درست در ساحل واقع شود ، تمایل وجود دارد که نمک شیشه را لکه دار کند و در نهایت به رنگ وارد شود. هر دو ساختمان هایی که در نزدیکی ساحل و ساختمان هایی که در شهرهای شلوغ واقع شده اند ، احتمالا دارای لکه های شدید می شوند. اما ساختمان های نزدیک ساحل به دلیل ترکیبات نمک و شن و ماسه در هوا تمایل بیشتری به کثیف شدن دارند. ساختمان های داخلی شهر نیز به دلیل دی اکسید ناشی از آلودگی لکه دار می شوند ، اما این به اندازه ساختمان آسیب نمی رساند و لک کمتری دارد. ما معمولا توصیه می کنیم که املاک کنار ساحل یا آبراهه ها حداقل سه بار در سال تمیز شوند.

پنجره های یک ساختمان بلند ممکن است بیشتر از دیوارها به نظافت نیاز داشته باشند. از این رو خدمات نماشویی نما دو بار در سال توصیه می شود. به یاد داشته باشید ، آلودگی و تجمع می تواند بر کمیت و کیفیت نور ورودی به ساختمان تاثیر بگذارد. پنجره های کثیف در واقع می تواند بر بهره وری کسانی که در یک ساختمان زندگی و کار می کنند تاثیر بگذارد. شما می خواهید تا آنجا که ممکن است نور طبیعی وارد ساختمان شود. جهت انجام این کار شما تیمی را می خواهید که کثیفی و چربی را روی تمام سطوح لعاب دار ، از جمله قاب پنجره ها و طاقچه های پنجره حذف کند. توجه داشته باشید که تمیز کردن پنجره نسبت به تعویض یا تعمیر آنها مقرون به صرفه تر است.

حتما مطالعه کنید : نماشویی نما

نوع مشاغل شما به احتمال زیاد بزرگترین عامل تعیین کننده در ایجاد برنامه نظافت و زمان مناسب نماشویی ساختمان خواهد بود. در اینجا یک دستورالعمل اساسی وجود دارد که به شما کمک می کند تعیین کنید که هر چند وقت یکبار نوع تسهیلات شما باید به طور حرفه ای پنجره ها را تمیز کند :

  • رستوران ها : هنگام ارزیابی نیاز به تمیز کردن بیشتر ، انواع مشتریانی را که به آنها رسیدگی می کنید ، ارزیابی می کنید. به عنوان مثال ، یک رستوران خانوادگی به احتمال زیاد به کودکان کوچک خدمت می کند. با کودکان ، ظاهر ناخوشایند پنجره های کثیف ، کثیف و اثر انگشت ظاهر می شود. بین نظافت های حرفه ای ، مطمئن شوید که تیم شما در حال تمیز کردن پنجره ها برای حذف آن اثر انگشت است. دوم ، باید بخاطر داشته باشید که هوای رستوران مملو از رطوبت و چربی است. به همین دلیل ، توصیه می کنیم پنجره های رستوران حداکثر هر دو هفته یکبار در داخل و خارج تمیز شوند.
  • امکانات بهداشتی : این که آیا شما مطب پزشک ، دندانپزشکی ، کلینیک اورژانس ، بیمارستان یا سایر مراکز درمانی را اداره می کنید ، می دانید که ظاهر بی عیب و نقص و مراقبت برای اطمینان خاطر بیماران از این که در محیط تمیز و بهداشتی نیز به خوبی مراقبت می شوند ، بسیار مهم است.
  • مغازه های خرده فروشی : صنعت خرده فروشی بسیار رقابتی است. تصور خوب برای حفظ تصویر مثبت و جلب مشتریان مکرر بسیار مهم است. ویترین فروشگاه های خرده فروشی شما اولین چیزی است که مشتریان هنگام عبور از آن متوجه می شوند. با حجم بالای رفت و آمد روزانه ، توصیه می کنیم در تعیین بهترین زمان برای نماشویی ساختمان پنجره های رستوران حداکثر هر دو هفته یکبار در داخل و خارج تمیز شوند.
  • ساختمان های اداری : ساختمان های اداری معمولی باید هر 2 ماه یکبار نظافت کامل (داخل و خارج) داشته باشند. با این حال ، ممکن است بخواهید تیم نظافت خود به طور منظم پنجره های لابی را تمیز کنند ، زیرا این منطقه اولین تاثیر شرکت شما را ایجاد می کند.

بهترین زمان برای نماشویی ساختمان

یکی از بزرگترین تصورات غلط در مورد تمیز کردن پنجره این است که انجام آن فقط در ماه های آفتابی منطقی است. این درست نیست! تنها زمانی که توصیه می کنیم از تمیز کردن پنجره های خود اجتناب کنید ، در میانه طوفان بزرگی همراه با باران شدید و وزش باد شدید است. تمیز کردن پنجره ها در هر فصل مزایا و معایبی دارد که به شرح زیر است :

  • بهار: به طور معموال بهار محبوب ترین و بهترین زمان برای نماشویی ساختمان است. آنها بیهوده به آن ” تمیز کردن بهاری ” نمی گویند! در کل هوا مطبوع است ؛ با این حال ، گرده می تواند روی شیشه های بیرونی انباشته شده و باعث شود آنها سریعتر کثیف به نظر برسند.
  • تابستان : زمان شگفت انگیزی برای تمیز کردن پنجره ها به دلیل زمان خشک شدن سریع و کاهش احتمال بارندگی تابستان است و تنها عیب آن این است که افرادی که روی نردبان هستند عرق می کننپ! خوشبختانه ما در شرکت تخصصی آس بسیار سخت گیر هستیم. ما در تابستان بسیار شلوغ هستیم ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که از قبل رزرو کنید تا از ناامیدی جلوگیری کنید!
  • پاییز : مگر اینکه چند ماه بارانی غیرمعمول باشد ، پاییز زمان ایده آل و زمان مناسب نماشویی ساختمان های شیشه ای است. درجه حرارت زیاد گرم نیست ، بنابراین احتمال خشک شدن محصولات و باقی ماندن آثار روی شیشه های پنجره کمتر است.
  • زمستان : این یک ایده غیر منتظره خوب است که پنجره های خود را در زمستان تمیز کنید ، با وجود این واقعیت که بارانی ترین فصل است – باران تمیز در واقع خاک زیادی را به پنجره های شما بر نمی گرداند. فقط باید باران کثیف باشد که باید نگران آن باشید … و باران کثیف معمولا باران ناشی از باد است که پس از یک دوره طولانی خشک در تابستان اتفاق می افتد. اگر در طول زمستان پنجره های خود را تمیز نگه دارید ، بسیار شگفت زده خواهید شد – به علاوه ، در زمانی که روزها کوتاهتر و تاریک تر هستند ، از نور بیشتری لذت خواهید برد.

حتما مطالعه کنید : خدمات نماشویی با طناب

صرف نظر از اینکه کدام ماه را برای تمیز کردن نمای ساختمان خود انتخاب می کنید ، ما اکیدا توصیه می کنیم که آنها را به عنوان سرمایه گذاری مهم خود در نظر بگیرید و حداقل دو بار در سال آنها را به صورت حرفه ای تمیز کنید.