آشنایی با بهترین گیاهان آپارتمانی!

از تصفیه هوا گرفته تا ایجاد احساس خوشایند و سرزندگی در آپارتمان ، دلایل زیادی برای گنجاندن گیاهان در دکوراسیون منزل وجود دارد. با این حال ، برای بسیاری از ما زنده نگه داشتن این نمونه های گران بها می تواند چالش برانگیز باشد – به خصوص زمانی که فضا و نور طبیعی خورشید محدود است ( مانند بسیاری از آپارتمان ها در شهر تهران )! در ادامه قصد داریم شما را با گیاهان آپارتمانی مقاوم بیشتر آشنا کنیم تا در حین خرید انواع گل و گیاه آپارتمانی برای منزل و یا محل کارتان بهترین تصمیم را بگیرید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

چند چیز وجود دارد که می تواند خانه شما را به سطح بالاتری برساند و ثابت کند که یک بزرگسال واقعی هستید : یک قفسه کتاب و شاید بیشتر از همه ، یک گیاه آپارتمانی لوکس! اما بیایید واقع بین باشیم – بیشتر مردم در زمینه گل و گیاه تخصص خاصی ندارند و نمی‌دانند از کجا شروع کنند. قبل از خرید انواع گل وگیاه ابتدا فضای خود را ارزیابی کنید. ببینید چه مناطقی با گیاهان سبزتر بهتر به نظر می رسند. پس از شناسایی نقاطی که می توانند زندگی گیاهی را در خود جای دهند ، آب و هوای محیط خود را در نظر بگیرید. آیا در یک محیط گرمسیری یا فصلی زندگی می کنید و آیا مناطق گرمی در خانه خود دارید؟ چقدر نور از پنجره های شما وارد منزلتان می شود؟ پاسخ ها به شما کمک می کند تا بفهمید چه نوع گیاهانی می توانند در فضای شما رشد کنند. به عنوان مثال، “اگر به دنبال گیاهی هستید که روی طاقچه قرار دهید که در تمام طول روز نور مستقیم خورشید را دریافت کند ، گیاهی را انتخاب کنید که در آن شرایط خشک و آفتابی رشد کند ، مانند گل ساق عروس.

حتما مطالعه کنید : امور باغبانی هرس درختان میوه

نکته دیگری که باید در نظر داشت در حالی که گیاهان زیادی وجود دارند که به عنوان ” گیاهان آپارتمانی ” به بازار عرضه می شوند ، همه گیاهان بومی بیرون از یک قلمرو هستند. نه تنها باید میزان نور دریافتی خانه شما در طول روز را بررسی کنید ، بلکه باید از جهتی که پنجره های شما به سمت آن می شوند نیز توجه کنید. پنجره های رو به جنوب ، روشن ترین و ثابت ترین نور شما در طول روز خواهند بود. “این منطقه اصلی برای اکثر گیاهان خانه شما است.” اگر پنجره‌های شما جهت دیگری دارند ، نگران نباشید! نه تنها می توانید گیاهانی را انتخاب کنید که در نور کم به خوبی رشد می کنند ، بلکه می توانید کمبود نور را از طریق کود و نورهای غیر مستقیم جبران کنید.

آشنایی با انواع گیاهان آپارتمانی مقاوم و لوکس

گیاه آپارتمانی سایه دوست پوتوس

این گیاه با برگ های سبز برای محیط داخل منزل و یا اداره بسیار ایده آل است. آنها برای آویزان کردن روی سبدها یا به عنوان یک گیاهی که به صورت صعودی رشد می کنند ، عالی هستند. به علاوه ویژگی های تصفیه کنندگی آنها به آنها اجازه می دهد تا سمومی مانند فرمالدئید را که اغلب در اقلام معمولی خانه مانند فرش و قالیچه ها یافت می شود جذب و از بین ببرند. آنها می توانند در شرایط نوری مختلف زنده بمانند ، اما لطفا توجه داشته باشید که نور کم ممکن است تنوع برگ ها را کاهش دهد.

گیاه آپارتمانی سایه دوست پوتوس

شمشیری ، سانسوریا

این گیاه یکی از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری موجود در جهان است. آنها می توانند هفته ها بی توجهی را بدون از دست دادن شکل و ظاهر تازه خود تحمل کنند.

سانسوریا برای افراد تازه کار نیز گزینه عالی هستند ، زیرا می توانند در محیط هایی با نور و آب بسیار کم رشد کنند. مزایای اضافه شده شامل توانایی آنها برای کمک به تصفیه هوا با حذف سمومی مانند فرمالدئید و بنزن است.

شمشیری ، سانسوریا

گیاه شمشیری به سادگی نام خود را از برگ‌های نازک و عمودی با « نوارهای سبز نامنظم » گرفته است که به نظر می‌رسد – حدس زدید – شبیه به پوست مار است. این گیاه آپارتمانی مقاوم به کم نوری نیاز به نگهداری کمی داشته و مواد شیمیایی مضر مانند بنزن ، فرمالدئید ، تری کلرواتیلن ، زایلن و تولوئن را فیلتر می کنند بنابراین می توانید با داشتن این گیاه در خانه خود نفس راحتی بکشید.

گیاه آپارتمانی لوکس زامفولیا

زامفولیا گیاه بومی زنگبار ( جزیره‌ ای در خاور آفریقا – 1657 کیلومتر مربع – بخشی از کشور تانزانیا ) ، کشوری واقع در شرق آفریقا هستند و برخی آن را به عنوان ” گیاه خانگی آینده ” در نظر می گیرند.

این یکی از کم نورترین گیاهان موجود است ، فقط باید سه بار در ماه آبیاری شود و به ندرت آفات را جذب می کند.

گیاه آپارتمانی لوکس زامفولیا

اگر در محیطی با نور بسیار کم زندگی می کنید ، خرید گیاه آپارتمانی سایه دوست و مقاوم زامفولیا بهترین گزینه است ، زیرا آنها به خشکی مقاوم هستند و نگهداری فوق العاده کمی دارند. ممکن است متوجه شوید که زامفولیا دارای ریزوم‌ های بزرگ سیب‌ زمینی مانند ( با نام مستعار ساقه‌ های افقی که به طور مداوم رشد می‌ کنند ) در زیر سطح مخلوط گلدان اطراف خود دارد. این ریزوم‌ ها آب را ذخیره می‌ کنند که به گیاه کمک می‌ کند در محیط طبیعی خود از خشکسالی جان سالم به در ببرد. در طول فصل رشد ( بهار و تابستان ) ماهی یک بار و در پاییز هر دو ماه یک بار آبیاری شود. گر فردی هستید که زیاد سفر می کنید ، این گیاه آپارتمانی گزینه عالی است.

حتما مطالعه کنید :  نکات مهم در طراحی فضای سبز

ساکولنت ها – گیاهان شیره دار

چه کسی گیاه آپارتمانی مقاوم و لوکس ساکولنت را دوست ندارد؟ طی چند سال گذشته ، شاهد رونق محبوبیت این گیاه بوده‌ ایم که احتمالا می‌ توان آن را به ظاهر زیبا و بدون سر و صدا آنها نسبت داد ( تقریبا نابود نشدنی هستند ). تنها چیزی که برای ادامه دادن این بچه ها نیاز دارید این است که هر ماه یک بار کمی نور خورشید و آب داشته باشند.

ساکولنت ها – گیاهان شیره دار

درخت فیکوس – گیاهان آپارتمانی بزرگ فیکوس بنجامین

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که فضایی برای یک درخت پر داشته باشید ، پس فیکوس همان چیزی است که باید دنبال آن باشید. این گیاه جذاب که نیاز به نگهداری کمی دارد ، به نام انجیر گریان یا فیکوس بافته نیز شناخته می شود و برای محیط های داخلی منزل شما عالی است. با این حال ، تنه بافته شده به طور طبیعی رخ نمی دهد. هنگامی که گیاه جوان است، می توان تنه های متعدد آن را به هم بافته و تبدیل به یک بافته دائمی کرد. در حالی که فیکوس یک گیاه داخلی بسیار رایج است ، آنها در فضای باز نیز رشد می کنند. در طبیعت ارتفاع آن به 50 فوت می رسد.

درخت فیکوس – گیاهان آپارتمانی بزرگ فیکوس بنجامین

دراسنا ستاره زرین

اگر سبک زندگی شما به گونه ای است که هر روز بیرون از خانه هستید و کمتر وقت دارید تا در محیط منزل بمانید ، به گیاه آپارتمانی ساده با نیاز به نظارت کم همچون دراسنا نیاز دارید.

Dracaena جز گیاهان آپارتمانی مقاوم و لوکس بسیار عالی است ، زیرا می‌تواند به راحتی با محیط‌ های نوری مختلف سازگار شود اگرچه بهتر است آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.

این گیاه می تواند بهتر از سایرین با دمای داخل خانه و تغییرات فصل مقابله کند. با این حال ، وقتی صحبت از تصفیه هوا به میان می آید ، گیاه دراسنا ستاره زرین – Dracaena Marginata – بهترین گزینه برای شماست. بنزن ، فرمالدئید ، تری کلرواتیلن و زایلن را حذف می کند.

گیاه اپارتمانی دراسنا ستاره زرین

گیاه برگ انجیری

گیاهان برگ انجیری مد روز یکی از مورد علاقه ترین گل و گیاهان آپارتمانی هستند ، نه فقط به این دلیل که ظاهر چشم نواز آنها بسیار چشمگیر است ، بلکه به این دلیل که ” به محض اینکه آنها را شروع کنید ، رشد آنها آسان است.” به خصوص در فصل گرمتر ، انتظار داشته باشید که هر هفته یک برگ جدید ببینید. بعلاوه ، می توانید به راحتی آنها را تکثیر کنید.

شما فقط باید هر یک تا دو هفته یکبار این گیاه آپارتمانی سایه دوست آبیاری کنید و اجازه دهید خاک بین دو آبیاری کاملا خشک شود. به علاوه ، اگر مکان شما نور مستقیم خورشید را دریافت نکند ، عالی است – تنها چیزی که به آن نیاز دارد نقطه ای است که نور غیرمستقیم روشن تا متوسط را دریافت کند. همچنین یکی از موثرترین گیاهان در کاهش آلاینده های هوا مانند بنزن ، تری کلرواتیلن و فرمالدئید هستند.

گیاه برگ انجیری

گیاهان آپارتمانی بزرگ سرخس

به لطف برگ های سبز روشن و لبه های موج دار گیاه سرخس ، زیبایی خاصی به منزلتان بدهید. با این گیاه با ظاهری خاص امتیازات جالبی کسب خواهید کرد ، به خصوص اگر آن را در یک گلدان آویزان قرار دهید.

از آنجایی که سرخس در نور غیرمستقیم متوسط و محیط مرطوب رشد می کند ، تا زمانی که پنجره هایی وجود داشته باشد که نور طبیعی را دریافت کنند ، در کاسه آب عالی عمل می کند. سرخس ها فرمالدئید ، زایلن و تولوئن را فیلتر می کنند. بنابراین ایده بدی نیست که آن را در حمام خود قرار دهید. به هر حال ، این جایی است که احتمالا از سموم خانگی مانند پاک کننده های سخت ، اسپری مو و پاک کننده لاک ناخن که اغلب حاوی این مواد شیمیایی هستند ، استفاده می کنید.

گیاهان آپارتمانی بزرگ سرخس