نورپردازی استخر سرپوشیده و روباز ویلا و باغ

وقتی خورشید در بلندی آسمان است ، شیرجه زدن در استخر برای فرار از گرما بسیار لذت بخش است. اما گهگاهی شبی نیز وجود خواهد داشت که گرما بر ما تاثیر می گذارد و ما نیز احساس می کنیم که نیاز به شنا در آب خنک استخر خود داریم. برای ایجاد فضای عالی در شب ، نورپردازی استخر باغ و ویلا بسیار مهم است تا بعد جدیدی به خانه ما بیافزاید و به ما کمک کند از شنای شبانه لذت ببریم. انواع مختلفی از نورپردازی برای فضای کامل استخرهای روباز و سرپوشیده در بازار وجود دارد : لامپ های خورشیدی ، روشنایی فیبر نوری ، چراغ های LED ، چراغ های شناور ، هالوژن ها ، چراغ های رشته ای … اگرچه روند فعلی و کارآمدترین گزینه روشنایی LED است. سیستم الکتریکی که در حال حاضر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد فیبر نوری است که این مزیت را دارد که هیچ گرما یا برقی در سیم کشی وجود ندارد و بنابراین مستلزم تعمیر و نگهداری نیست. این سیستم نورپردازی در رنگ های مختلف موجود بوده و معمولا در اطراف محیط استخر قرار می گیرد تا جلوه ای بسیار ساده و در عین حال زیبا ایجاد کند.

طراحی نور استخر LED بیشترین استفاده را دارد. علاوه بر این که بسیار باکیفیت با سیم پیچی سخت و از نظر انرژی کارآمد است ، فضایی را با رنگ‌ هایی فراهم می‌ کند که در هر زمان می‌ توان با استفاده از سیستم کنترل از راه دور تطبیق داد بدین معنا که می‌ توانید استخر خود را حتی بیشتر با رنگ‌ هایی که می‌ خواهید سفارشی کنید.

مکان ها و ترکیب های بی پایانی برای نصب چراغ ها در استخر بسته به شکل و طول آن ها وجود دارد. ما به طور کلی نور اصلی را در کناره‌ ها ، حدود 30/40 سانتی‌ متر زیر لبه استخرمتمرکز می‌ کنیم تا نور را به خانه یا مناطقی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌ گیرند نتابند. توصیه می شود برای هر 20 متر مربع سطح آب یک لامپ نصب شود.

چگونه مصرف برق استخر خود را کاهش دهیم ؟

چه در حال ساخت یک استخر جدید باشیم و چه در حال تعویض لامپ های موجود ، باید بهره وری انرژی را در نظر بگیریم تا مصرف برق استخر خود را کاهش دهیم. فناوری های مدرن همچون فیبر نوری و روشنایی LED در نورپردازی استخر ویلا و باغ که در حال حاضر به کمترین تعمیر و نگهداری نیاز دارند ، هزاران ساعت نور می دهند و کم انرژی هستند. ایمنی یکی از مهم ترین عواملی است که باید در هنگام نصب یا تعویض نور استخر در نظر گرفت. مطمئن شوید که همه چراغ‌ های زیر آبی که قرار است در استخر خود نصب کنید مطابق با استاندارد باشند. این استاندارد مستلزم آن است که آنها از موادی ساخته شده باشند که در برابر دمای بالا مقاوم بوده و کاملا ضد آب باشند تا از ورود آب به داخل آن جلوگیری شود. نور استخر هم زیبایی / تزئینی و هم کاربردی است ، زیرا یک اقدام ایمنی عالی است. چراغ‌ های داخل یا اطراف آب علاوه بر روشن‌کردن فضای باغ در طول شب ، از سقوط ناخوشایند به داخل آب جلوگیری کرده و به ما امکان می‌ دهد هر مزاحم احتمالی را ببینیم.

پروژکتورهای LED شناور راه حل روشنایی برای نورپردازی استخر ویلای شما هستند. LED یکپارچه در چراغ های استخر ما دو مزیت قابل توجه ارائه می دهد : جنبه اقتصادی (مصرف کمتر برق ) و جنبه تفریحی و سرگرم کننده با امکان بازی در طیف بی پایانی از رنگ ها. شما باید در مورد روشنایی داخل استخرتان برای مهمانان و کودکان خود متفاوت فکر کنید. امنیت در اطراف استخر بسیار مهم است ، به همین دلیل است که شما واقعا باید بدانید که چگونه استخر خود را به طور موثر روشن کنید. شما همچنین باید یک زنگ استخر شنا اضافه کنید. بهترین پوشش محافظی است که در غیاب شما روی استخر بسته می شود. شما باید حصار بکشید و استخر خود را بپوشانید. افزودن این تجهیزات می تواند جان انسان ها را نجات دهد و از غرق شدن جلوگیری کند.

چه کسی آرزوی داشتن یک استخر در باغ خود را ندارد ؟ بسیاری از مردم برای رسیدن به این رویا دست به هر کاری می زنند. آیا شما یکی از آنها هستید ؟ آیا قصد دارید به زودی استخر خود را بسازید ؟ سپس باید لحظه ای به طراحی نور استخر و تجهیزات نورپردازی آن فکر کنید. با نورپردازی مناسب استخر روباز و سرپوشیده ، می توانید خیلی بیشتر از استخر خود بهره ببرید. روشن است که طراحی نور استخر برای شنا در شب مفید است. این به شما این امکان را می دهد که حتی در اواخر شب ، بتوانید به راحتی شنا کنید. علاوه بر این ، استخر شنای نورانی چشم نوازی فوق العاده ای دارد. فضای بیشتری را در باغ شما فراهم می کند. نصب نورپردازی استخر بدون خطر نیست. بنابراین توصیه می کنیم این کار توسط یک متخصص حرفه ای انجام شود.

خدمات نورپردازی استخر ویلا

اول ایمنی! هنگام خرید روشنایی استخر ، مقدار IP را به دقت بررسی کنید. این دو عدد میزان محافظت در برابر کثیفی و مایعات را به شما می گوید. به دلایل ایمنی ، روشنایی زیر آب همیشه باید دارای IP 68 باشد – بالاترین امتیاز ممکن! طراحی نور استخر به دو گروه تقسیم می شود : نقاط فرورفته و روکار. لکه های سطحی اغلب در حوضچه ها استفاده می شود. برای استخرهای شنا ، نقاط فرورفته را توصیه می کنیم. اینها را می توان به طور یکپارچه در دیواره های استخر تعبیه کرد و خطر آسیب دیدگی را از بین برد. هنگام خرید چراغ های استخر شنا ، چراغ های LED ارزش در نظر گرفتن دارند. حتی اگر طرفدار نورپردازی رنگی نیستید ، RGB بسیار گزینه مناسبی است. با انتخاب رنگ آبی روشن ، رنگ طبیعی آب و پوشش دیوار برجسته می شود. البته شما همیشه می توانید رنگ کمتری مانند سبز ، زرد ، قرمز یا بنفش را انتخاب کنید. نورپردازی زیر آب معمولا فقط در طول استخر در نیمی از سطح آب قرار می گیرد.

نورپردازی اطراف استخرهای روباز

وقتی به نور استخر فکر می کنیم ، ابتدا باید چراغ های زیر آب در دیواره های استخر را در نشر گرفت. اما بیشتر استخرها با گیاهان ، آثار هنری یا تراس های آفتابگیر احاطه شده اند. روشنایی را می توان در اینجا نیز قرار داد. اگر استخر یا تراس بالاتر از محیط اطراف است ، می توانید از نور غیر مستقیم ( از طریق نوار LED ضد آب ) برای برجسته کردن این اختلاف ارتفاع استفاده کنید. آیا آب نما یا گیاه خاصی در نزدیکی استخر دارید ؟ می توانید این را با یک نقطه روی پین برجسته کنید. اکثر این نقاط دارای سر قابل تنظیم هستند که به راحتی می توان در جهت درست اشاره کرد.

طراحی نور استخر

آیا می خواهید استخر خود را جذاب تر و رنگارنگ تر تصور کنید ؟ گزینه های روشنایی و نورپردازی استخر باغ آرزوی شما را محقق می کند. این چراغ ها ابعادی چشمگیر به استخر شما و محیط اطراف آن می بخشد. در اینجا چند گزینه برای روشنایی استخر وجود دارد که باید در نظر بگیرید. وجود آب به اقدامات کمی اما دقیق نیاز دارد که پیروی از آنها به شما این امکان را می دهد که استخر خود را به درستی روشن کنید ، بدون اینکه خطری شما را تهدید کند. شما می توانید لامپ هایی با اشکال مختلف و منابع نور هالوژن یا LED انتخاب کنید که به لطف فناوری های مدرن به شما امکان ایجاد طراحی روشنایی را می دهد. برای روشنایی استخر خود می توانید نورهای زیر آب یا نورافکن را انتخاب کنید. این تجهیزات در بازار موجود بوده و توسط تمام شرکت های متخصص در زمینه روشنایی تولید می شود. همچنین به دلایل ایمنی عموما با ولتاژ پایین ( 12 ولت ) تغذیه می شوند.

با توجه به خاص بودن محیطی که چراغ‌ ها در آن نصب می‌شوند ، ترانسفورماتور که به منبع نور اجازه می‌دهد باید دور از وسایل برقی ، در یک تابلوی برق مخصوص دور از آب قرار گیرد. به طور معمول چراغ های زیر آب در مرحله طراحی استخر نصب می شوند. آنها معمولا در 70 سانتی متر زیر سطح آب قرار می گیرند. حالت ایده آل این است که مدل های تخت را انتخاب کنید ، به ویژه اگر استخر شکل مستطیلی داشته باشد. اگر استخر گرد است ، می توانید محصولات مختلف و گردتر با روشنایی مناسب را برای پروژه های نورپردازی استخرها در نظر بگیرید! در نظر داشته باشید که چراغ های قسمت جلوی استخر اگر تحت پوشش آب قرار نگیرند که وظیفه مهم خنک‌ سازی آن‌ها را دارد ، روشن نمی مانند. در طول زمستان نیازی به خاموش کردن آنها نیست ، در صورت روشن ماندن خطری وجود ندارد. با این حال ، باید لامپ را بررسی کنید و در صورت سوختن آن را تعویض کنید. و قبل از آغاز فصل بعد ، بررسی کنید که همه چیز به درستی کار می کند.

انواع سیستم روشنایی استخرها

چراغ‌های هالوژنی زیر آب نصب شده فلاش دار

این چراغ‌ ها را می‌ توان کاملا با دیوار استخر هماهنگ کرد. اما به یاد داشته باشید که چراغ های هالوژن انرژی بیشتری مصرف می کنند و نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارند. زمان نصب نیز ممکن است به دلیل پیچیدگی ذاتی آن افزایش یابد. با این وجود ، چراغ‌ های هالوژن ارزان‌ تر از چراغ‌ های LED هستند و به شما امکان می‌ دهند در خرید خود مقداری پول صرفه‌ جویی کنید.

چراغ های ال ای دی زیر آب نصب شده فلاش دار

چراغ استخری که به صورت هموار نصب شده است مزیت مشخصی در چسبیدن به مرزهای استخر شما دارد. این پایه ها مستقیما در داخل دیواره استخر شما قرار می گیرند. این چراغ ها به ویژه با ساخت های جدید به سرعت در حال محبوبیت هستند. یکی از اشکالات ممکن است این باشد که با هزینه های نصب گران قیمت روبرو خواهید شد. اگر این نیاز در طول ساخت استخر شما برآورده شود ، ممکن است قیمت پایین بیاید. اما به یاد داشته باشید که به پشتیبانی تکنسین های حرفه ای و آموزش دیده آس نیاز دارید تا فرآیند نصب را هموارتر کنند.

چراغ LED زیر آب نصب شده روی سطح

نصب این چراغ ها برای نورپردازی استخرهای روباز راحت تر است و نور بسیار خوبی را برای استخر شما فراهم می کند. جایگزینی چنین گزینه های روشنایی استخر برای ارتقاء استخر نیز آسان تر است. چراغ‌ های ال‌ ای‌ دی روی سطح ممکن است کمی بیرون بزنند ، زیرا با دیوار همسطح نیستند. هنگام استفاده کودکان از استخر ممکن است لازم باشد احتیاط بیشتری انجام دهید. بچه ها تمایل دارند از این چراغ ها برای بالا رفتن از استخر استفاده کنند و در این فرآیند آنها را بشکنند.

چراغ های استخر هالوژن نصب شده روی سطح

آیا به دنبال گزینه های طراحی نور استخر با بودجه کمتر هستید ؟ پس چراغ های هالوژنی روی سطح ممکن است گزینه درستی باشند! نصب آنها آسان است و هزینه کمتری نسبت به چراغ های LED دارند. آنها زیبایی و جذابیت استخر شما را بهبود می بخشند. تنها نگرانی شما مصرف انرژی بیشتر است. چراغ های هالوژن برای روشن کردن استخر شما به قدرت بیشتری نیاز دارند. بنابراین ممکن است لازم باشد برای افزایش قبوض آب و برق خود نیز آماده باشید.

نور سیلاب LED

از محوطه استخر گرفته تا باغ شما ، از این چراغ ها برای روشن کردن هر جنبه ای از حیاط خلوت و باغ و ویلای شما استفاده می شود. آنها یک انتخاب محبوب برای نورپردازی مناطق وسیع تر هستند. نصب آسان است و شما می توانید در مقایسه با چراغ های هالوژن بیشتر صرفه جویی کنید. اگرچه ممکن است در نصب به کمک متخصصین حرفه ای شرکت آس نیاز داشته باشید. همچنین باید محیط حیاط خلوت خود را کاملا ثابت نگه دارید. سیل نور در یک منطقه نامناسب می تواند اثرات نامطلوبی بر عظمت استخر شما داشته باشد.

نورپردازی استخر روباز با LED شناور و قابل فرو بردن در زیر آب

این گزینه های تجهیزات نورپردازی استخر ، مهمانی های شما را جذاب کرده و جلوه های خیره کننده ای ایجاد می کند. باتری ها انرژی آنها را تامین می کنند یا انرژی خورشیدی دارند. چراغ ها در اشکال ، اندازه ها و رنگ های مختلف موجود هستند. شما می توانید بر اساس ترجیح سبک خود مدلی را انتخاب کرده و آنها را شناور کنید.

منابع هالوژن برای روشن کردن تجهیزات استخر

نورافکن های دارای منابع هالوژن برای روشن کردن فواره های آب یا چشمه ها ایده آل هستند. می توانید آنها را مستقیما روی نازل اعمال کنید یا می توانید نورافکن های قابل تنظیم را انتخاب کنید : آنها باید در گوشه استخر ، نسبت به جایی که آب وجود دارد قرار گیرند و طوری تنظیم شوند که آبشار را روشن کند. در نظر داشته باشید که یک سیستم الکتریکی خارجیدر طراحی نورپردازی استخر روباز و سرپوشیده به معنای مصرف اضافی انرژی و در نتیجه هزینه بالاتر در صورتحساب است. به همین دلیل است که اگر اغلب از فضای بیرونی خود استفاده می کنید ، حتی اگر چراغ های استخر شما حتی در زمستان روشن است ، بهترین راه حل هستند زیرا با روشنایی یکسان ، صرفه جویی قابل توجهی را تضمین می کنند. این منابع حتی اگر در مرحله خرید هزینه بیشتری داشته باشند ، مدت زمان بیشتری دارند. برای یک نتیجه زیبا می‌ توانید نورافکن‌ های LED RGB را انتخاب کرده و فضاهای رنگی ایجاد کنید. به لطف یک کنترل از راه دور ، متصل به یک واحد کنترل ، می توانید رنگ نور را تغییر دهید : قرمز ، زرد ، سبز ، آبی یا سفید کلاسیک. به لطف سیستم‌ های مدرن اتوماسیون خانگی ، امروزه می‌ توانید نور اتاق‌ های خود را از طریق یک برنامه کاربردی در تلفن هوشمند خود مدیریت کنید.

شکل استخر شما می تواند به شما در انتخاب تجهیزان نورپردازی کمک کند. اگر نامنظم باشد یا با مخازن ارتباطی مختلف و با ارتفاع های مختلف مشخص شود ، می توان نورافکن را فقط در آن نقاط نصب کرد تا اختلاف ارتفاع را برجسته کند. اگر روی زمین قرار می گیرند ، بهتر است در کنار هم باشند تا نفوذ کمتری داشته باشند. شما می توانید آنها را به منظور پیروی از یک خط هندسی یا ایجاد یک آسمان پرستاره برای فضای رمانتیک تر نصب کنید.

نورپردازی استخر باغ

اگر نورافکن ها را روی لبه و شاید راهرویی از آب قرار دهید و فاصله بین دو طرف بسیار کوتاه باشد ، اثر بسیار جالب خواهد بود : نور در طرف مقابل منعکس می شود که گویی یک پرتو نور ایجاد می کند که توسط نور حرکت می کند. می‌ توانید نورافکن‌ های فرورفته را با چراغ‌ های مختلف جایگزین کنید : به عنوان مثال ستون‌ هایی با پایه مربع یا مستطیل که در امتداد لبه استخر قرار می‌ گیرند.