نصب و تعمیر انواع ورق کامپوزیت نما

پانل کامپوزیت آلومینیوم (ACP) یا مواد کامپوزیت آلومینیوم (ACM) اصطلاحی است که به طور گسترده برای توصیف پانل های تختی که از یک هسته غیر آلومینیومی تشکیل شده و بین دو ورق آلومینیوم چسبیده ، استفاده می شود. ورق های آلومینیومی را می توان با رنگ PVDF یا پلی استر پوشش داد. ACP ها اغلب برای پوشش خارجی ساختمان ها ( نمای ساختمان ) ، عایق کاری و علامت گذاری استفاده می شوند. ACP با وجود وزن کم بسیار سفت و محکم است. آلومینیوم را می توان در هر رنگی رنگ آمیزی کرد و ACP ها در طیف گسترده ای از رنگ های فلزی و غیر فلزی و همچنین الگوهایی که از مواد دیگر مانند چوب یا مرمر تولید می شوند. کاربردهای ACP به پوشش خارجی ساختمان محدود نمی شود ، بلکه می تواند در هر شکلی از روکش ها مانند پارتیشن ، سقف کاذب و غیره نیز استفاده شود. پانل های کامپوزیت آلومینیومی نیز به طور گسترده در صنعت تابلوسازی به عنوان جایگزینی برای زیرلایه های سنگین تر و گران تر استفاده می شود.

پانل های کامپوزیت آلومینیومی یک ماده منحصر به فرد است که با دو ماده اصلی ترکیب شده است. این به طور گسترده برای روکش مواد در ساخت و ساز طراحی و معماری مدولار استفاده می شود. این ورق به دلیل ویژگی یکپارچه آن به ساندویچ پانل نیز معروف است. نصب ورق کامپوزیت به طور گسترده در بخش فناوری اطلاعات ، مراکز خرید و نمایشگاه ها ، ساختمان های مسکونی و تجاری ، بدنه های شرکتی ، بیمارستان ها و اتاق های فرهنگی به طور گسترده استفاده می شود.

آشنایی با انواع ورق کامپوزیت مخصوص نما و قسمت های داخلی

نصب ورق کامپوزیت برای نما

ورق‌ های کامپوزیت در طرح‌ ها و رنگ‌ های بی‌ شماری با بافتی مرتب در دسترس هستند. این شامل طراحی سنگی درجه یک ، پرکننده چوب ، شن و ماسه و بافت روستایی است که با ظاهر و سبک هنری متنوع پیچیده شده است. آنها معمولا برای طراحی نماهای ساختمان ها به کار گرفته می شوند. برخی از رایج ترین ویژگی های این ورق ها عبارتند از :

  • مواد بسیار بادوام و انعطاف پذیر با ترک یا فرورفتگی صفر
  • واحد سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت
  • صافی و حفره بی بدیل از نظر ضخامت
  • قابل نصب بر روی ستون ها ، نماها و سایبان ها

کاربردهای داخلی صفحات ACP

پانل های کامپوزیت آلومینیومی در طرح های راه راه ، براق و طراحی مستحکم موجود هستند. آنها روکش های آینه ای ، چوبی و مرمری هستند. طریقه نصب ورق کامپوزیت در نمای ساختمان های اداری ، فروشگاه های خرده فروشی و مکان های مسکونی استفاده می شود.

ورق های ACP به عنوان مواد روکش خارجی ساختمان ها و همچنین پوشش و طراحی سطوح داخلی استفاده می شود. برای اطمینان از اجرا و روش نصب ورق کامپوزیت بر روی سازه ، روش های نصب پیشرفته زیادی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.

روش های نصب ورق کامپوزیت

پانل های کامپوزیت آلومینیومی یا ACP ها مواد ساختمانی کاربر پسندی هستند که با دو سیم پیچ آلومینیومی طراحی شده اند که با یک هسته غیر آلومینیومی به یکدیگر متصل می شوند تا از نظر ویژگی ها بسیار بادوام ، سبک وزن و فشرده باشند. ضخامت ACP بسته به کاربردی که برای آن تولید و طراحی شده ، متفاوت است. پانل های کامپوزیت آلومینیومی مدرن فلزی و غیر فلزی هستند و شما آنها را در انواع الگوها و پرداخت ها مانند سنگ مرمر ، چوب ، پانل های برس خورده ، روکش آینه ای و غیره خواهید دید. این ساندویچ پانل متریال عصر جدید است که به طور گسترده برای دادن ظاهری پیچیده و کامل به هر فضای بیرونی نمای ساختمان ، داخلی و تابلویی استفاده می شود. از رنگ های ثابت گرفته تا زرق و برق های کهکشانی و چوب طبیعی گرفته تا تم سنگ ، گزینه های طراحی متفاوتی وجود دارد. ورق های کامپوزیت به طور گسترده برای پوشش و طراحی سطوح داخلی و به عنوان یک ماده روکش خارجی برای نمای ساختمان ها استفاده می شود. پیشنهاد می شود از روش های نصب پیشرفته متخصصین حرفه ای و آموزش دیده شرکت آس بهره بگیرید تا سال ها از مزایای آن بهره مند شوید.

متد درزگیر مرطوب

این یکی از رایج ترین متدهای نصب ورق کامپوزیت است. این سیستم دارای پانل های سینی و اتصالات آب بندی است. ورق کامپوزیت تحت این سیستم ، ابتدا بر روی ساختار فرعی ثابت می شود. سپس یک ماده آب بند مناسب روی درزها اعمال می شود. این امر آب بندی پانل ها را تضمین می کند. طریقه نصب ورق کامپوزیت با متد درزگیر مرطوب در ساختمان های جدید و همچنین برای پروژه های نوسازی استفاده می شود. در ادامه دو روش استاندارد نصب با این متد شرح داده می شود :

روش اول

  • ورق های کامپوزیت باید به یک پانل سینی تا شوند
  • یک شیار مستمر V شکل در طول کل محیط پانل در فاصله 25 میلی متری از لبه پانل ایجاد می شود
  • پس از مسیریابی ، فقط پوسته و حداقل ضخامت 0f 0.51 میلی متر از مواد هسته باید باقی بماند
  • لبه ها پس از برداشتن گوشه ها تا می شوند تا کفه یا کاست عمیق 25 میلی متری ایجاد شود. واحدهای پانل با پرچ کردن گوشه ها با زاویه های آلومینیومی سفت می شوند
  • زوایای گیره آلومینیومی قبل از پانچ را در مرکز به لبه های حفره برگشتی با فاصله تقریبی 305 میلی متر وصل کنید. زوایای گیره به انتقال بار ناشی از باد روی پانل به تکیه گاه های سازه کمک می کند
  • گیره ها باید از روی پانل به پانل دیگر تکان داده شوند تا امکان نصب متوالی فراهم شود
  • برای حرکت حرارتی طبیعی ، زوایای گیره آلومینیومی باید سوراخ‌های شکافی در نقاط اتصال بست داشته باشند

روش دوم

  1. درزگیر باید ساعت شنی شکل داشته و عرض آن دو برابر عمق باشد
  2. قطر میله پشتی باید 25% بزرگتر از مفصلی باشد که باید پر شود
  3. اندازه مفصل باید چهار برابر بزرگتر از مقدار حرکت مورد انتظار باشد
  4. مفاصل ایده آل حداقل در محدوده ¼ اینچ و حداکثر ½ اینچ قرار دارند
  5. درزگیر نباید مسدود شده باشد و حتما از ابزارهای مخصوص استفاده شود
  6. لایه های فرعی باید تمیز و به درستی آماده شوند

*** نصب ورق کامپوزیت نما در شرایط دمای متوسط توصیه می شود ، زیرا اتصالات با تغییر دما منبسط و منقبض می شوند ( هوای گرم باعث انبساط بستر می شود ، فشرده سازی اتصال و هوای سرد باعث جمع شدن بسترها و انبساط درز می شود ) ***

متد هنگینگ { آویزان کردن }

روش دیگر نصب ورق کامپوزیت ، روش آویزان است. همانطور که از نام مشخص می شود، پانل های تحت این روش محکم بسته نمی شوند، بلکه به سادگی از قاب فرعی آویزان می شوند. این روش نصب بسیار ساده است و زمان بسیار کمتری می برد. پانل ها فضای کافی برای انبساط و انقباض مطابق با فصل دارند.

نصب ورق کامپوزیت با اتصال واشر خشک

در این متد طریقه نصب ورق کامپوزیت به جای درزگیر از واشر استفاده می شود. سطوح پانل های کامپوزیت آلومینیومی که دارای درزگیر در محل اتصال هستند ، مستعد لکه شدن و کثیفی هستند. اما مشکل مذکور از طریق این روش برطرف می شود. واشرها به اندازه درزگیرها بادوام هستند و بنابراین می توان به طور موثر برای نصب ورق های کامپوزیت بر روی نما از آنها استفاده کرد. نکات کلیدی قبل از نصب به شرح زیر می باشد :

  • قبل از نصب واشر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که عاری از ایراد و پارگی بوده و تمیز باشد
  • واشر را با دقت بین پانل ها قرار دهید و مطمئن شوید که بین آنها نقطه میانی قرار دارد
  • هرگز مواد رها کننده یا ترکیبات اتصالی را روی سطح آب بندی واشر اعمال نکنید
  • برای واشرهای کامل قرار دادن 2 تا 3 پیچ از طریق هر دو پانل و واشر به تعیین محل واشر و جلوگیری از حرکت آن در حین به هم پیوستن پانل ها کمک می کند و آسیب یا گیر کردن واشر را کاهش می دهد.
  • سطوح بارگیری بیرینگ را با در نظر گرفتن عواملی مانند دما ، نوع ذرات و اندازه با روان کننده ها روغن کاری کنید
  • مقدار روان کننده را زمانی می توان به اندازه کافی تعیین کرد که بتوانید آن را روی بست ها از فاصله کمتر از پنج فوت مشاهده کنید

متد مفصل باز باریک

پانل های آلومینیومی کامپوزیت طرح دار سنگ و الوار به روش اتصال باز باریک نصب می شوند. این روش برای چنین پانل هایی بسیار مناسب است ، زیرا اتصالات باریک به آنها ظاهر زیبایی می بخشد. بسته به نیاز ، واشر یا درزگیر EPDM ممکن است در اتصالات استفاده شود. این متد نصب ورق کامپوزیت برای پانل های ACP با طرح سنگ و چوب که در آن اتصال باریک بین پانل ها از نظر زیبایی شناسی موثر است ، مناسب می باشد.

روش نصب پیوند اضافی (S-Z) ورق کامپوزیت

پیوند اضافی افقی (EBH) یک متدی است که بر پایه کاست‌ های ساخته شده از پانل‌ های کامپوزیت آلومینیومی است که به صورت عمودی چیده شده‌ اند. ساختار بار خالص شامل یک شبکه آلومینیومی با پروفیل های عمودی با مقاومت بزرگ ، به شکل حرف Ω و L و با پروفیل های افقی که به شکل حروف S و Z به هم متصل شده و روی هم قرار دارند. کاست ها با پیچ به پروفیل های باربر عمودی ثابت می شوند. امکان انبساط حرارتی کاست ها را فراهم می کند. لبه افقی بلندتر کاست ها با استفاده از پروفیل های S-Z شکل پشتیبانی می شود. کمربند توسط براکت های L شکل به دیوار نصب می شود.

سازگاری بیشتر و سهولت استفاده از ورق های کامپوزیت به آن مزایای فراوانی نسبت به سایر مواد می دهد. برخی از نصب ورق کامپوزیت برای ساختمان های اداری و مسکونی به شرح زیر می باشد :

  • نسبت قدرت به وزن بسیار خوبی دارد
  • پانل ها مواد سبک ، بادوام و سفت و سخت هستند
  • بسته به نیاز پروژه ورق های کامپوزیت نما را می توان در اندازه های مختلف برش داد ، در نتیجه سازگاری بالاتری را ارائه می دهد
  • ورق های با کیفیت ACP با پوشش PVDF عرضه می شوند و توانایی بهینه ضد خوردگی و ضد گچ را تضمین می کنند. این پوشش همچنین از ورق در برابر لکه شدن و محو شدن رنگ محافظت می کند
  • برخی از تولید کنندگان پانل های آلومینیومی کامپوزیت پیشرفته ای را طراحی کرده اند که دارای پوشش PVDF و فناوری پیشرفته AFT است که آن را در برابر آب و هوا و آتش مقاوم می کند
  • عایق صدا و حرارتی
  • نصب و سرویس آسان
  • مواد قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست