عیب یابی پکیج دیواری و مشکلات رایج آن ها!

عیب یابی پکیج دیواری / مشکلات پکیج / تعمیرات پکیج / علت روشن نشدن پکیج / ارور پکیج / خطای پکیج

مشکلات ناگهانی با دیگ بخار شما هرگز ایده آل نیست. هیچ چیزی ناراحت کننده تر از این است که در خانه خود بدون سیستم گرمایش و آب گرم باشید. در زیر برخی از رایج ترین مشکلات پکیج دیواری را لیست کرده و علل احتمالی آنها را شرح می دهیم.

رایج ترین مشکلات پکیج دیواری

نشتی پکیج

نشت دیگ بخار معمولا به دلیل وجود یک قطعه داخلی مانند شیر فشار یا آب بندی پمپ ایجاد می شود. اگر نشت از دریچه کاهش فشار شما ناشی می شود ، احتمالا فشار سیستم شما بیش از حد بالا رفته است. اگر نشتی به دلیل مشکل در آب بندی پمپ باشد ، ممکن است آب بندی فرسوده شود. نشتی که در اطراف لوله های سیستم ایجاد شده است ممکن است در اثر خوردگی ایجاد شود. همچنین ممکن است مشکلی در نحوه نصب سیستم پکیج دیواری شما وجود داشته باشد. توصیه می کنیم از یک مهندس آموزش دیده برای شناسایی و عیب یابی پکیج کمک بگیرید. اگر نشتی ناشی از نقص جدی باشد ، مهندسین شرکت آس ممکن است توصیه کند که یک دیگ بخار جدید نصب کنید.

فشار کم دیگ بخار

معمولا با نگاهی به فشار سنج داخلی دیگ بخار خود می توانید تشخیص دهید که آیا فشار دیگ بخار شما بسیار پایین است یا خیر! در حالت ایده آل ، فشار دیگ بخار شما باید در 1.5 بار تنظیم شود. اگر زیر 1 باشد ، دیگ بخار شما نمی تواند به درستی کار کند و این یکی از عمده ترین مشکلات پکیج می باشد. فشار کم دیگ بخار می تواند ناشی از مشکلاتی مانند نشت سیستم ، رادیاتورهای تخلیه یا خرابی قطعه یا آب بندی باشد. برای کمک به عیب یابی پکیج ، ابتدا می توانید علائم قابل مشاهده نشت را جستجو کنید ، اما نباید سعی کنید هرگونه پوشش را از دیگ بخار بردارید. در صورت مشاهده نشت ، توصیه می کنیم با مهندسین و تکنسین های باتجربه شرکت آس تماس بگیرید. اگر نشتی را پیدا نکردید ، می توانید در صورت احساس راحتی از دیگ بخار خود را تحت فشار مجدد قرار دهید.

مشکلات پکیج = عدم وجود آب گرم و سیستم گرمایش

به طور طبیعی ، هنگامی که دیگ بخار شما دیگر همان کاری را که برای آن طراحی شده را انجام ندهد ، تامین گرمایش و آب گرم خانه شما می تواند بسیار ناامید کننده باشد. این مشکل می تواند ناشی از خرابی دریچه های موتوری ، خرابی دیافراگم سیستم و قفل هوا ، فشار کم یا خرابی ترموستات باشد. برای تعیین اینکه آیا این مشکل ناشی از فشار کم است ، باید فشارسنج خود را بررسی کنید تا ببینید آیا زیر 1 است. در عیب یابی پکیج در صورت وجود ، ممکن است نیاز به فشار مجدد داشته باشد. اگر گرمایش متناوب و آب گرم ناشی از مشکل در ترموستات شما است ، راهنمای سازنده دستگاه را برای راه حل احتمالی بررسی کنید – اگر راه حلی پیدا نشد ، توصیه می کنیم برای کمک از سازنده پکیج دیواری تماس بگیرید. اگر هیچ یک از این پیشنهادات کمکی نکرد ، توصیه می کنیم با مهندسین آموزش دیده شرکت آس تماس بگیرید ، زیرا مسائلی مانند شکستگی دریچه موتوریزه یا دیافراگم معیوب نیاز به یک متخصص دارد.

لوله میعانات منجمد

این مسئله از مشکلات پکیج بسیار رایج است ، به ویژه در فصول سردتر. لوله میعانات سیستم شما وظیفه انتقال میعانات را از دیگ بخار به تخلیه خارجی شما دارد. در طول دوره های هوای سرد ، میعانات می توانند یخ زده و باعث انسداد شوند. این امر به ویژه در خانه هایی که لوله میعانات به صورت خارجی یا در فضایی گرم نشده مانند گاراژ نصب شده است ، رایج است. این مسئله می تواند باعث برگشت مجدد میعانات به دیگ بخار و خرابی سیستم شود و یکی از موارد عیب یابی پکیج محسوب می شود.

*** توجه : بستن یا عایق کاری لوله اغلب می تواند یک راه حل طولانی مدت برای این مسئله باشد. ***

عیب یابی پکیج : خرابی رادیاتور

قسمت های سرد و سایر مشکلات معمولا ناشی از تجمع هوا یا لجن در داخل رادیاتورها است – این می تواند باعث توزیع نابرابر گرما شود. وصله های سرد در مناطق مختلف می تواند انواع مختلفی از مشکلات پکیج را نشان دهد. بسیاری از مشکلات رادیاتور را می توان با تخلیه آهسته رادیاتور حل کرد ، یک کار ساده که می توانید خودتان انجام دهید.

بویلر به ترموستات پاسخ نمی دهد!

آیا اخیرا ساعت ها به عقب یا جلو رفته اند؟ در این صورت ، باید از مطابقت دستگاه با زمان جدید اطمینان حاصل کنید. اگر دیگ بخار شما کاملا به ترموستات شما پاسخ نمی دهد ، ممکن است کنترل ها خراب یا قدیمی باشند. با این حال ، چند بررسی وجود دارد که باید قبل از نتیجه گیری کامل بودن آن انجام دهید. به عنوان مثال ، جهت عیب یابی پکیج سعی کنید باتری ها را تعویض کنید. همچنین می توانید دستگاه را در نزدیکی دیگ بخار قرار دهید و هرگونه تداخلی که می تواند باعث ایجاد مشکل شود را بررسی کنید. اگر مشکل ترموستات شما همچنان ادامه داشت ، باید از تکنسین های حرفه ای شرکت آس مشاوره و کمک بگیرید!

شنیدن صدای جوشیدن ، ضربه و یا غژغژ

این طبیعی است که پکیج دیواری هنگام کار کردن سر و صدا ایجاد کند ، به ویژه هنگامی که در حال روشن شدن است. با این حال ، اگر بویلر شما به طور ناگهانی شروع به ایجاد صدای جوشیدن و ضربه های محکم و یا غژغژ توصیه می کنیم با مهندسین واجد شرایط شرکت آس تماس بگیرید. سر و صدای غیر معمول پکیج دیواری می تواند ناشی از هوای موجود در سیستم ، پمپ معیوب ، فشار پایین آب یا حتی تجمع رسوبات آهکی باشد که به ” آب گرم کن” معروف است.

مشکلات پکیج : خاموش شدن مداوم پیلوت

پکج های دیواری قدیمی ممکن است دارای یک چراغ پیلوت دائمی باشند که باید روشن بماند تا مشعل بزرگتر داخل پکیج شما روشن شود. اگر این چراغ همچنان خاموش شود ممکن است یک ترموکوپل معیوب وجود داشته باشد که منبع گاز را قطع می کند. متناوبا ، ممکن است رسوب وجود داشته باشد که نور را از بین می برد. در عیب یابی پکیج دیواری باید وضعیت پیلوت را بررسی کنید. قبل از انجام این کار ، باید اطمینان حاصل کنید که شیرآب گاز شما روشن است و هیچ مشکلی در تامین گاز شما وجود ندارد – برای تایید این می توانید سایر لوازم گاز را بررسی کنید. توصیه می کنیم برای حل این مشکل با تکنسین های ما تماس بگیرید. این مشکل از مشکلات پکیج دیواری بیشتر در مدل های قدیمی مشاهده می شود ، زیرا سیستم های مدرن با سیستم پیلوت ساخته نمی شوند و به صورت الکترونیکی مشتعل می شوند. اگر مشکل پیلوت همچنان ادامه داشت ، ممکن است ارزش نصب یک پکیج دیواری جدید را داشته باشد.

علت روشن نشدن پکیج دیواری

اگر پکیج دیواری شما روشن نمی شود ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که سایر لوازم خانگی و منبع تغذیه خانه خود را بررسی کنید تا ببینید آیا کار می کنند یا خیر. در صورت وجود ، جعبه فیوز خود را بررسی کنید تا ببینید آیا سوئیچ ها خراب شده یا از کار افتاده اند یا خیر! اگر هنوز نمی توانید علت را پیدا کنید ، توصیه می کنیم با یک مهندس آموزش دیده تماس بگیرید. اگر پکیج دیواری شما روشن است اما مدام خاموش می شود ، فشار ممکن است کم باشد یا ممکن است انسداد سیستم را مهار کند. فشارسنج سیستم خود را بررسی کرده و در صورتی که دیگ زیر 1 تنظیم شده است ، بویلر را باید مجددا تحت فشار قرار دهید. در صورت عدم رسیدگی و عدم عیب یابی پکیج ، تمام موارد فوق در نهایت می تواند منجر به خرابی کامل دیگ بخار شود. سن و ناکارآمدی همچنین می تواند باعث خرابی پکیج ها و علت روشن نشدن پکیج شما شود. اگر پکیج دیواری قدیمی و ناکارآمدی دارید ، توصیه می کنیم روی یک سیستم جدید سرمایه گذاری کنید تا بتوانید گرمایش و آب گرم مورد نیاز خود را تهیه کنید. یک دیگ بخار مدرن و کم مصرف جدید نیز می تواند به شما در صرفه جویی در قبوض انرژی کمک کند!

بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید که شما فقط می توانید بررسی و سرویس های ساده پکیج دیواری با حداقل میزان خطر را انجام دهید. سعی نکنید مشکل را خودتان حل کنید ، زیرا این می تواند بسیار خطرناک باشد. جهت انجام تعمیرات پکیج با متخصصین حرفه ای شرکت آس تماس بگیرید!

در عیب یابی پکیج ، اگر پکیج دیواری ایده آل شما دچار مشکل شده است ، با نمایش کد خطا در صفحه جلویی به شما اطلاع می دهد. در زیر به معنای هر کد و آنچه می توانید برای راه اندازی مجدد دیگ ایده آل خود انجام دهید ، توجه کنید :

عیب یابی پکیج دیواری – شرح کدهای ارور و روش های حل مشکلات!

FD : عدم جریان آب

این خطا می تواند ناشی از مشکلات قفل های هوا ، پمپ یا سیم کشی سیستم شما به دلیل نقص در هنگام نصب باشد. این نیز می تواند ناشی از کمبود آب در سیستم گرمایش مرکزی یا مشکل در گردش آب باشد. این مشکل مربوط به پکیج دیواری شما نیست ، بلکه مربوط به نصب آن است. می توانید با فشار مجدد دیگ بخار خود این مشکل را برطرف کنید ، اما اگر این کار کمکی نکرد ، توصیه می کنیم با نصب کننده خود تماس بگیرید تا سیستم گرمایش را بررسی کرده و مشکل را برطرف کند.

F1 : فشار آب پایین

اگر سیستم گرمایش شما آب کافی ندارد ، این خطا ممکن است به دلیل کاهش فشار آن رخ دهد که می توانید با افزایش فشار آب دیگ بخار خود به 1.5 با استفاده از حلقه پرکن داخلی ، این مشکل از مشکلات پکیج دیواری را برطرف کنید.

F2 : از دست دادن شعله

در روند عیب یابی پکیج این مشکل معمولا بدین معنا است که در حین کار ، شعله ای از بین رفته است. این مشکل می تواند ناشی از خطاهای عمیق تر سیستم مانند فشار نادرست گاز ، مشکل در دودکش ، خرابی شیر گاز ، تنظیم نادرست سوپاپ یا خطای فن باشد. در ابتدا جهت تعمیرات پکیج ، سایر وسایل گازسوز را بررسی کرده و سعی کنید دیگ بخار خود را مجددا تنظیم کنید. این خطا معمولا در مورد پکیج های قدیمی و سیستمه ای کم بازده رخ می دهد ، بنابراین شاید لازم باشد که پکیج دیواری جدیدی را نصب کنید.

F3 : خرابی فن

این ارور پکیج ناشی از خرابی یا شل بودن فن است. این مسئله می تواند به مشکلات عمیق تری مانند اتصالات شل یا خراب ، آسیب آب ناشی از نشت دیگ بخار ، خرابی سوئیچ فشار هوا یا مشکل در برد مدار چاپی مربوط باشد. این خطا به کمک یک مهندس واجد شرایط نیاز دارد. از آنجا که این مشکل می تواند از طیف وسیعی از دلایل مختلف ناشی شود ، هزینه ها می تواند متفاوت باشد.

F4 : خطای ترمیستور ( رزیستور برقی )

کد خطای F4 پکیج نشان دهنده مشکلی در رزیستور برقی جریان دیگ بخار شما یا مشکلی در عملکرد آن است. این خطا معمولا به مسائل مربوط به گردش آب مربوط می شود. این مشکل باید حتما توسط تکنسین های شرکت آس بررسی گردد.

F5 : برگشت عیب ترمیستور

این ارور پکیح به اشکالی در ترمیستور برگشتی یا عملکرد آن اشاره دارد. مربوط به ترمیستور برگشتی NTC ، اتصال خراب ، اختلاف دما بین ترمیستورهای جریان/بازگشت بیش از حد بالا ، یا خرابی برد مدار چاپی!

ارور پکیج F6 : خطای سنسور خارجی

اگر سنسور خارجی سیستم شما خراب یا معیوب باشد ، این کد خطای پکیج معمولا نشان داده می شود. این نیز می تواند به برد مدار چاپی دیگ بخار شما مربوط باشد ، که تعمیر آن معمولا گرانتر است. آیا اخیرا قالب متعادل کننده نصب کرده اید ؟ این خطا می تواند مربوط به نصب آن باشد. اگر متعادل کننده آب و هوای شما اخیرا نصب نشده است یا اصلا ندارید ، با یک مهندس واجد شرایط تماس بگیرید.

F7 : ولتاژ پایین شبکه

اگر متوجه این کد خطای پکیج دیواری شدید ، ممکن است مشکلی در منبع برق اصلی ملک شما ایجاد شود. به عنوان یک احتیاط ایمنی ، دیگ بخار شما به گونه ای ساخته شده است که پس از تشخیص این عیب ، عملکرد آن متوقف شود.

ارور پکیج F9 : خطای برد مدار چاپی (PCB)

در عیب یابی پکیج دیواری کد خطای F9 در دیگ بخار ایده آل شما معمولا به برد مدار چاپی (PCB) پیکربندی نشده مربوط می شود. تعمیر این خطا می تواند هزینه زیادی داشته باشد. شاید لازم باشد یک پکیج دیواری جدید را نصب کنید.

خطای L1 پکیج : عدم جریان آب

دیگ بخار مقاومت می خواند که سپس به برد مدار چاپی ارسال می شود و اگر دما بسیار پایین یا خیلی زیاد باشد ، دیگ بخاطر احتیاط ایمنی از کار می افتد و کد خطا را نشان می دهد. جهت عیب یابی این مشکل پکیج ، سیستم را تنظیم مجدد کنید. اگر این کمک نمی کند ، باید با یک مهندس واجد شرایط شرکت آس تماس بگیرید. گرمای بیش از حد به طور کلی موضوعی است که در پکیج های دیواری قدیمی و کم بازده اتفاق می افتد ، بنابراین ممکن است ارزش سرمایه گذاری در سیستم گرمایش جدید را داشته باشد.

L2 : قفل احتراق

به عنوان یک احتیاط ایمنی ، دیگ بخار شما “قفل شده است”. باید علت این امر مشخص شود. دیگ بخار خود را تنظیم مجدد کنید. اگر صدای ناهنجاری از سیستم می آید ، این نشان می دهد که لوله میعانات شما مسدود شده است یا مشکلی در دودکش شما وجود دارد. این امر مستلزم تماس با مهندس واجد شرایط است.

L3 : عدم جریان خطای ترمیستور

این کد خطا معمولا نشان می دهد که شخصی مدار چاپی (PCB) را تغییر داده و از کارت تراشه دیگ بخار اشتباه (BCC) استفاده کرده است. جهت رفع این مشکل از مشکلات پکیج سریعا باید با مهندسین واجد شرایط شرکت آس تماس بگیرید!

ارور پکیج L9/H9/HA/LA : گرم شدن بیش از حد

مانند L1 ، این کد می تواند نشان دهد که دما در خواندن مقاومت شما بسیار زیاد است. میزان فشار سیستم خود را بررسی کنید ، همچنین می توانید رادیاتورها را تخلیه کنید تا ببینید آیا این کار کمک می کند. در غیر این صورت ، توصیه می کنیم با مهندسین مجرب شرکت آس تماس بگیرید ، زیرا داغ شدن بیش از حد می تواند ناشی از مشکل عمیق تر پمپ دیگ بخار یا وضعیت آتش سوزی خشک باشد.

خطای پکیج LF : خطای احتراق

به عنوان یک احتیاط ایمنی ، دیگ بخار شما ممکن است “قفل شده باشد”. در عیب یابی پکیج دیواری علت این امر باید بررسی شود. بررسی کنید که آیا سایر وسایل گازسوز در خانه شما کار می کند ، در این صورت توصیه می کنیم پکیج دیواری خود را مجددا تنظیم کنید. اگر پکیج شما صداهای سنگینی دارد ، ممکن است در لوله میعانات شما انسداد ایجاد شود. برای رفع مشکل با یک مهندس واجد شرایط تماس بگیرید.

L5 : مشکل لوله برگشت دیگ بخار

این ممکن است در صورتی رخ دهد که شخصی ممکن است 5 بار دیگ بخار را در 15 دقیقه ریست کرده باشد. در زمان احتراق فیوز ، پکیج دیواری را خاموش کنید ، سپس دوباره آن را روشن کنید. در صورت ادامه مشکل ، با یک مهندس واجد شرایط تماس بگیرید.

خطای پکیج L6 : خطای تشخیص شعله

این معمولا زمانی اتفاق می افتد که شعله شما قبل از گاز شما روشن می شود. پکیج دیواری خود را تنظیم مجدد کنید. اگر پکیج هنوز کار نمی کند و سیستم شما هنوز تحت ضمانت شما است ، می توانید برای دریافت راهنمایی با سازنده خود تماس بگیرید.

C2 : خرابی با کارت تراشه دیگ بخار

کارت تراشه دیگ بخار دارای خطای داخلی یا خطای فعال سازی می باشد. در صورت وقوع چنین مشکلی از مشکلات پکیج دیواری سعی کنید دیگ بخار خود را تنظیم مجدد کنید. اگر این کمک نمی کند ، با مهندسین شرکت آس تماس بگیرید.

C0 : مشکل سیگنال حرارت مرکزی

اگر آب گرم خانگی شما هنوز کار می کند ، ممکن است دیگ بخار به دلیل گردش ضعیف جریان آب ، دچار کارکرد بیش از حد پمپ شود. متناوبا ، سیگنال ترموستات شما می تواند داخل و خارج شود. برای رفع این مشکل ، توصیه می کنیم از یک مهندس واجد شرایط برای بررسی ترموستات اتاق و گردش رادیاتور خود کمک بگیرید.

مطالب پیشنهادی :