علت آب دادن پکیج

علت آب دادن پکیج / علت آبریزی پکیج / علت نشت آب از پکیج

آبریزی پکیج نشانه واضحی است که مشکلی در دیگ بخار شما وجود دارد. چه دیگ بخار شما نشت آب داشته باشد و چه گاز نشت کند ، شما باید سریعا جهت تعمیر آن اقدام کنید. بویلرها به هیچ عنوان نباید نشتی داشته باشند. سیستم های گرمایشی مدرن مهر و موم شده و تحت فشار قرار می گیرند ، بنابراین آب در سیستم نمی تواند فرار کند. اما اگر این مشکل برای پکیج شما رخ داده است ممکن است علت نشت آب از پکیج به دلیل موارد زیر باشد :

  1. نشت کم آب می تواند به معنی افزایش فشار بویلر باشد.
  2. سوپاپ آزادکننده فشار می تواند فشار اضافی را از سیستم آزاد کند.
  3. مبدل حرارتی – قسمت مهم بویلر شما که در آن آب سرد با گاز گرم ، گرم می شود – ممکن است آسیب ببیند.
  4. اگر پکیج جدیدی خریداری کرده اید ، اتصالات محل اتصال لوله های سیستم گرمایشی به دیگ بخار ممکن است بد آب بندی شده باشد.
  5. اگر بویلر شما خیلی قدیمی است ، برخی از قطعات ممکن است از کار افتاده باشند.

در صورتی که علت آب دادن پکیج شما این موارد باشد ، همه این مشکلات به طور معمول قابل تعمیر هستند. اما در برخی موارد ممکن است به بویلر جدیدی نیاز داشته باشید. اولین نشانه از نشت بویلر ممکن است قطع شدن آن به دلیل فشار کم باشد و حتی بعد از اینکه آن را شارژ کردید ، دوباره به سرعت فشار خود را از دست می دهد. اگرچه خودتان نباید سعی در رفع مشکل کنید ، اما می توانید برای جلوگیری از نشت بیشتر آب به خانه خود چند مرحله زیر را انجام دهید :

  • منبع تغذیه را خاموش کنید
  • سیستم حرارتی را خاموش کنید
  • هر گونه نشتی آب را پاک کنید
  • با مهندسین واجد شرایط شرکت آس تماس بگیرید

علت آب دادن پکیج دیواری چیست ؟

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است آب از دیگ بخار شما نشت کند و علت اصلی آن را می توان اغلب از محل تامین آب تعیین کرد. در ادامه قصد داریم شما را با رایج ترین علت آبریزی پکیج آشنا کنیم :

  • خوردگی : خوردگی لوله ها یا مخازن ممکن است در نهایت شروع به ضعیف شدن کند که منجر به خروج و نشتی آب در طول زمان می شود. اگر خوردگی بیش از یک لوله یا شیر گسترده نشده باشد ، با تعویض قسمت خورده مشکل حل می شود. در صورت گسترش خوردگی در سیستم ، احتمالا قابل تعمیر نیست و به این معنی است که باید دیگ بخار خود را تعویض کنید.
  • فشار : یکی از علت های نشت آب از پکیج ، فشار بالای آب می باشد. این مشکل بدین دلیل رخ می دهد که بویلر باید قسمتی از فشار اضافی را به منظور جلوگیری از ترکیدن واحد خارج کند. اگر سوزن فشار سنج به هر نقطه بالاتر از 2 اشاره داشته باشد ، فشار بویلر بالا است. فشار صحیح دیگ بخار بین 1 تا 2 روی فشار سنج است.
  • دما : بویلرها با سوپاپ کنترل دما ( TCV ) مجهز شده اند که دمای آب درون دیگ را کنترل می کند و مانع بیش از حد بالا رفتن آن می گردد. هرگونه نشتی از دریچه دما نشان می دهد که درجه حرارت دیگ بخار بسیار زیاد است و می تواند منجر به سوزاندن آبی که شیر خارج می شود ، می گردد.
  • آب بندی پمپ : یک پمپ دیگ بخار برای پمپاژ آب در اطراف سیستم گرمایشی خانه شما وجود دارد. بنابراین ، اگر به درستی آب بندی نشده باشد ، آب می تواند نشت کند. در چنین شرایطی پمپ یا نیاز به تعویض یا دوباره جوشکاری دارد.
  • شل بودن اتصالات : بخشی از فرسودگی طبیعی شامل شل شدن اتصالات و اتصالات لوله با گذشت زمان در اثر انبساط مکرر آب در اثر گرم شدن و سپس انقباض در خنک شدن است. این بداین معنی است که برای جلوگیری از بیرون آمدن آب باید اتصالات را محکم کرد.
  • نصب نادرست : در آخر می توان گفت که یکی از علت های آب دادن پکیج ممکن است به دلیل نصب نادرست پکیج باشد. وقتی آب از اتصالات لوله نشت کند ، نشان دهنده این مشکل می باشد. برای جلوگیری از این اتفاق فقط باید به یک مهندس حرفه ای جهت نصب پکیج جدید تماس بگیرید.
  • ساییدگی و پارگی : درست مثل هر چیز ، دیگهای بخار برای همیشه دوام ندارند و می توانند با گذشت زمان فرسوده شوند. اگر دیگ بخار شما بیش از 10 سال است ، احتمالا زمان آن فرا رسیده است که بخواهید بویلر جدیدی نصب کنید.

اکنون به شرح هر یک از علت های نشت آب از پکیج می پردازیم :

پکیج های دیواری به دلایل زیادی ممکن است نشت کنند. دلایل می تواند از تاسیسات معیوب و خوردگی اجزای داخلی گرفته تا قدیمی شدن دستگاه نشات بگیرد. اولین چیزی که باید بدانید این است که نشتی بویلر اصلا موضوع خوبی نیست. زندگی خود را بدون پکیج و آب گرم تصور کنید ؟! بسیار ناراحت کننده می باشد. اولین سوالی که ممکن است به ذهنتان خطور کند این است که آیا باید پکیج را تعمیر کنیم یا تعویض ؟ همچنین احتمالا ایده خوبی است که در مورد هزینه یک مدل جدید نیز تحقیق کنید.

نشتی آب از قسمت زیرین نشان دهنده نصب نادرست لوله کشی و یا خوردگی است

یکی از متداول ترین علت های آب دادن پکیج ، لوله های زیر آن است و معمولا این اتفاق به دلیل خوردگی لوله ها رخ می دهد. با گذشت زمان آب همراه با بقایای فلزی موجود در سیستم به طور طبیعی باعث خط خوردگی لوله های مس شده و در نهایت منجر به ایجاد شکاف های کوچکی شده که آب از آن خارج می شود و نشت می کند. در چنین شرایطی آیا باید بویلر را تعویض کرد و یا تعمیر ؟ به طور مستقیم در زیر دیگ بخار خود به دنبال نشانه هایی از نشت باشید. اگر این یک نشت کوچک است ، ممکن است لازم باشد که در اطراف اتصالات لوله رطوبت را احساس کنید. اگر مطمئن هستید که لوله های زیرپکیج شما نشت می کند ، برای تعمیر آن به مهندسین تیم آس احتیاج دارید. مهم است که خودتان هیچ کاری انجام ندهید.

مسئله فشار ( بیش از حد! )

احتمالا شما هم واژه های بویلر و فشار زیاد را شنیده اید و هرگز معنی آن را کاملا درک نکرده اید! بویلرهای تحت فشار زیاد ( آب زیاد ) خراب شده ونشت می کنند. اگر فشار دیگ بخار زیاد باشد ، PRV ( سوپاپ آزاد کننده فشار ) آب اضافی را تخلیه کرده و یا قطعات از بین می روند و باعث نشتی داخلی می شوند. تمامی بویلرها دارای گیج فشارسنج در قسمت جلویی هستند ( قسمتی که شبیه سرعت سنج می باشد ). فشار سنج بر روی دیگ بخار شما باید حدود 1 بار و در محدوده علامت های سبز باشد. جای تعجب نیست که هر چیزی بالاتر از آن میله سبز نشان دهنده دیگ تحت فشار است. اگر متوجه شدید که علت آب دادن پکیج به دلیل بالا بودن بیش از حد فشار است ، باید بررسی کنید که شیر حلقه پر کننده در زیر دیگ بخار شما کاملا بسته باشد. اطمینان حاصل کنید که این شیرهای آب کاملا بسته هستند.

علت آب دادن پکیج : پوسیدگی و سایش سیستم

در بیشتر موارد نشت دیگ بخار ناشی از خوردگی لوله ها و سیلندرهای آب گرم است که شکننده شده و به تدریج تحلیل می روند. حتی اگر قسمت بسیار کوچکی پوسیده باشد ، باید از تکنسین های آس بخواهید آن قطعه را تعویض کنند اما خوردگی و پوسیدگیزیاد نشان می دهد که زمان تعویض بویلر فرا رسیده است. پوسیدگی زیاد در مدت زمان طولانی دلیل بزرگی برای خرید یک بویلر جدید است ، اگرچه ابتدا می توانید آن را توسط مهندسین بررسی کنید و در صورتی که آن ها بتوانند آن را تعمیر کنند ، فقط کافیست هزینه تعمیرات و سرویس را بپردازید. توجه داشته باشید که هر چه پوسیدگی بیشتر باشد ، نشتی آب بیشتر خواهد بود.

نشتی یا خرابی مبدل حرارتی

متاسفانه مبدل حرارتی دیگ بخار شما گرانترین جز آن است. شکستن یا ترک خوردن آنها در دیگهای بخار قدیمی و به خصوص بویلرهای ارزان قیمت با کیفیت پایین – بدون توجه به سن – غیر معمول نیست. این موضوع علت آب دادن پکیج چیزی نیست که بتوانید خودتان آن را شناسایی کنید و برای تشخیص مشکل باید به سرعت با متخصصین آس تماس بگیرید.

نشتی از قسمت های آب بندی داخلی

پکیج ها مانند انسان هستند ، مایعات در کل سیستم آنها جریان دارد اما فقط در کانال های مناسب! نشتی داخلی بد است و باید متوقف شود. گاهی اوقات آب بندی قطعات و اتصالات داخل بویلر می تواند به مرور زمان خراب شود یا اگر بویلر شما بیش از حد تحت فشار قرار گرفته باشد ، به محض خراب شدن قسمت های آب بندی ، با سرعت عجیب و غریب آب از آنها خارج می شود. اگر بتوانید به راحتی محفظه روی بویلر را بردارید ، می توانید این علت آبریزی پکیج را به راحتی بررسی کنید. مسائل مربوط به درزگیرهای کوچک را می توان با متدهای راحت حل کرد ، با این وجود آب بندی قابل توجهی که در اثر خوردگی ایجاد شده است می تواند شما را به فکر خرید یک پکیج دیواری جدید بیاندازد.

آیا پکیج منزل شما فشارش را از دست می دهد اما هیچ نشتی وجود ندارد ؟

ممکن است متوجه شوید که از پکیج آب می چکد یا از دیواری که روی آن ثابت شده است آب جاری می شود. متناوبا ممکن است از یک لوله کوچک که از دیواره خارجی نزدیک دیگ بخار عبور می کند ، آب جاری شود. گاهی اوقات یک نشت کوچک بویلر به صورت کپک قارچی ، رطوبت و یا لکه در نزدیکی دیگ ظاهر می شود. به منظور بررسی علت آب دادن پکیج باید نشت آب را از پایین محفظه بررسی کنید. حتی ممکن است در جای دیگر سیستم نشتی وجود داشته باشد. تمام لوله ها و اتصالات قابل مشاهده را از نظر نشت آب بررسی کرده و همچنین به دنبال ایجاد لکه بر روی دیوارهای اطراف ، سقف ها یا قسمت های چوبی باشید.

اگر مشاهده کردید که پکیج شما نشت آب می کند ، یک سطل ، کاسه یا حوله زیر آن قرار دهید تا از آسیب های جدی جلوگیری شود. بهتر است در چنین شرایطی برق را قطع کنید. با این کار هرگونه خطر برق گرفتگی از بین می رود و احتمال آسیب رسیدن به سیستم گرمایشی شما کاهش می یابد. اگر نمی توانید علت آب دادن پکیج را بفهمید ، فشارسنج بویلر را بررسی کنید. این یک صفحه گرد است که معمولا در قسمت جلوی دیگ بخار قرار دارد.

اگر فلش در ناحیه قرمز بالایی قرار دارد ، ممکن است آب از دریچه سوپاپ فشار خارج شود. ابتدا بررسی کنید که حلقه ، کلید یا اهرم پر کننده باز نباشد و اجازه ورود آب به سیستم را می دهد. با فرض اینکه اینطور نیست ، منتظر بمانید تا سیستم خنک شود و با بازکردن رادیاتورها فشار دیگ را آزاد کنید. اگر همچنان با نشتی آب روبرو هستید و یا سری گیج بلافاصله پس از روشن شدن به صورت مستقیم در وضعیت قرمز قرار گیرد ، وقت آن رسیده تا جهت سرویس و تعمیر پکیج اقدامات لازم را انجام دهید. اگر نشت آب همچنان ادامه دارد ، موضوع خیلی جدی بوده و شاید یک قسمت داخلی دیگ بخار خراب شده باشد و این بدین معنا است که زمان آن فرا رسیده است که با متخصصین حرفه ای شرکت آس تماس بگیرید.

نحوه رفع نشتی آب پکیج دیواری

معمولا بهتر است تعمیرات بویلر و یافتن علت آبریزی پکیج را به متخصصان حرفه ای شرکت آس بسپارید. اگر آب از یکی از اتصالات لوله چکه می کند ، اطراف اتصال را خشک کرده و بررسی کنید که آیا آب از آن خارج می شود یا خیر! در این صورت ، اتصالات را کمی محکم کرده و دوباره ببینید آیا متوقف شده است.

برای تعمیرات نشت کم پکیج ، ممکن است بتوانید سیستم گرمایش مرکزی خود را با مواد افزودنی تصفیه کنید که به طور خودکار آب بندی نشت بویلر را تشکیل می دهند. در بعضی موارد ، استفاده از درزگیر نشت دیگ بخار مانند استفاده از گچ چسب بر روی زخم است – این باعث تسکین موقتی می شود ، اما مشکل اصلی را برطرف نمی کند. بنابراین اگر شک دارید ، از متخصصین آس بخواهید تا علت نشت را پیدا کرده و آن را به درستی برطرف کنند.

اگر جهت سرویس پکیج به صورت منظم و مداوم اقدام نمایید ، از هر گونه خرابی و نشتی پکیج جلوگیری می شود. اما با این حال اگر علت آب دادن پکیج را نمی توانید تشخیص دهید و این مشکل برای شما رخ داده است ، باید اقدامات لازم را انجام دهید و به یاد داشته باشید که بویلرها پیچیده و خطرناک هستند بنابراین برای ایجاد امنیت و آرامش خاطر ، همیشه بهتر است تعمیرات توسط یک مهندس حرفه ای انجام شود.

در صورت نشت بویلر آیا می توانیم از آن استفاده کنیم ؟

اگر نشتی مشاهده کردید و یا متوجه شدید که فشار پکیج شما در مدت زمان کوتاهی به طرز چشمگیری کاهش یافته است ، ، نباید از آن استفاده کنید. در عوض منبع تغذیه و گرمایش مرکزی را خاموش کرده و با تکنسین های آس تماس بگیرید تا در اسرع وقت علت آب دادن پکیج شما را بررسی و حل کنند.

آیا نشتی بویلر منجر به کاهش فشار می شود ؟

وجود نشتی در هر نقطه از اطراف سیستم گرمایشی مرکزی منجر به کاهش فشار می گردد. بویلری با فشار کم قادر به کارایی مناسب نخواهد بود و از این رو رفع این مشکل بسیار ضروری خواهد بود.

نشتی دیگ بخار چقدر خطرناک است ؟

پکیجی که نشتی دارد ممکن است خسارت های زیادی را به وجود آورد ، نه فقط برای بویلر بلکه برای منزل شما! به احتمال زیاد نشت آب روی اجزای الکتریکی تاثیر گذاشته و ممکن است اتصالات کوتاه را قطع کند. بسته به محل قرارگیری بویلر و میزان پخش شدن آب ممکن است وسایل داخل منزل را نیز خراب کند. در چنین شرایطی شاید بخواهید پکیج جدیدی خریداری کنید.

چگونه مانع نشت آب پکیج دیواری شویم ؟

بهترین راه جلوگیری از نشت آب بویلر ، سرویس سالیانه آن می باشد. با انجام این کار اطمینان حاصل می شود که دستگاه به درستی و بی خطر کار می کند.

علت متوقف شدن ناگهانی نشت آب چیست ؟

محتمل ترین دلیل این است که شما سیستم گرمایش مرکزی را خاموش کرده اید ، بدین معنا که فشار داخل سیستم کاهش یافته و نشت آب نیز متوقف شده است.