خدمات سرویس و نگهداری استخر

خدمات سرویس و نگهداری استخر / تعمیر و نگهداری تاسیسات استخر/ خدمات تعمیرات استخر

شما یک استخر بزرگ در حیاط منزلتان دارید و می خواهید از آن لذت ببرید ؟ درست همانند سایر وسایل و تجهیزات منزل ، استخرها نیز نیازمند تعمیر و نگهداری مداوم هستند. برای این کار باید تمامی قطعات استخر رسیدگی شوند. تمامی استخرها دارای چهار جز اصلی هستند که نیازمند رسیدگی مداوم می باشند :

  • آب استخر
  • دیوار یا لایه داخلی استخر
  • سیستم فیلتر استخر
  • سیستم کفگیر استخر

آب استخر یکی از مهم ترین اجزای استخر محسوب می شود. آب استخر باید تمیز ، واضح ، عاری از هر گونه مواد شیمیایی و آلاینده و متعادل باشد. اگر تعمیر و نگهداری تاسیسات استخر به موقع انجام شود ، هزینه بسیار کمتری بابت خوردگی و ساییدگی استخر پرداخت خواهید کرد و طول عمر استخر منزل شما افزایش می یابد. دیواره های استخر با آب و هر آنچه که وارد آن می شود مدام در تماس است. تمیز نگه داشتن این سطوح از هر گونه جلبک ، کپک و کثیفی به تمیز و بی خطر بودن استخر شما کمک می کند. سیستم پمپاژ استخر باعث در گردش ماندن آب شده و فیلتر آن هر گونه کثیفی و آلاینده را از داخل آب جدا می کند. در طول فصل تابستان همه ما تمایل زیادی به شنا کردن خواهیم داشت و این به معنای خدمات سرویس و نگهداری استخر به صورت مداوم است.

خدمات سرویس و نگهداری استخر

اگر می خواهید مطمئن شوید که استخر شما تمیز و سالم است ، خدمات سرویس و نگهداری استخر ضروری است. در این راهنما ، ما چند مرحله ساده را که باید بخشی از روال شما باشد بیان می کنیم. به این ترتیب ، می توانید استخری شفاف داشته باشید! هنگامی که صحبت از سرویس و تعمیرات استخر می شود ، سه مرحله اساسی را باید حتما در نظر داشته باشید : گردش آب ، تمیز کردن و سطح شیمیایی!

گردش آب

  • پمپ استخر را روزانه 8 الی 12 ساعت روشن کنید
  • اگر فشار بالای 10psi الی 15psi است ، فیلتر را بک واش کرده و با تمیز کنید
  • کفگیر و سبد پمپ را تمیز کنید
  • جت ها را به صورت دایره ای و رو به پایین نگه دارید

تمیز کردن آب استخر

  • دیوارها ، پله ها ، نردبان ها و نقاطی با گردش آب کم را روزانه برس بزنید
  • کف روی آب را روزانه تمیز کنید
  • هفته ای یکبار جارو بزنید یا از پاک کننده اتوماتیک استفاده کنید

بررسی سطح شیمیایی آب استخر

  • 1 الی 2 بار در هفته آب را آزمایش کنید
  • PH و قلیائیت را متعادل کنید
  • سطوح ضد عفونی کننده را حفظ کنید
  • شوک دو هفته ای

بررسی گردش آب

خدمات سرویس و نگهداری استخر با گردش آب استخر شروع می شود ، زیرا اگر آب استخر شما حرکت نمی کند ، پمپ پمپاژ نمی کند یا فیلتر شما فیلتر نمی شود. برای تمیز نگه داشتن استخر خود درگیر یک مبارزه سخت خواهید بود. این به این دلیل است که آب راکد بستر مناسبی برای رشد جلبک است. چندین بخش وجود دارد که سیستم گردش آب استخر شما را تشکیل می دهد. کفگیر، پمپ ، فیلتر و جت ها. اگر هر یک از این قطعات به طور قابل توجهی با مشکل مواجه شود ، کیفیت آب شما کاهش می یابد. در اینجا توضیح کوتاهی درباره نحوه عملکرد استخر برای تمیز نگه داشتن و گردش آب شما آورده شده است :

  1. پمپ آب استخر را از طریق کفگیر ( معمولا یک در مستطیل شکل ) می مکد
  2. آب از طریق پمپ به داخل فیلتر می رود
  3. فیلتر ذراتی را که آب شما را کثیف می کنند پاک می کند
  4. آب از طریق جت های استخر به داخل استخر رانده می شود

پمپ استخر شما به نوعی مانند ” قلب ” استخر شما است. پمپ آب را از طریق سیستم فیلتراسیون می کشد ، جایی که از خاک ، زباله و سایر ناخالصی ها پاک می شود. از آنجا آب تمیز به استخر برمی گردد. هرچه بیشتر سیستم فیلتراسیون خود را اجرا کنید ، آب تمیزتر خواهد بود – و زمان کمتری را برای تمیز کردن جلبک ها یا متعادل کردن آب خود صرف خواهید کرد. اگر اجرای 24/7 فیلترتان واقع بینانه نیست ، سعی کنید فیلتر استخر خود را 10 تا 12 ساعت در روز روشن کنید. اگر در آب و هوای گرم تری هستید ، باید پمپ خود را کمی بیشتر در روز روشن کنید. به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم روی پمپ های استخری با سرعت متغیر سرمایه گذاری کنید ، زیرا می توانند در طول روز با سرعت کمتری کار کنند که باعث صرفه جویی در هزینه و انرژی و ایجاد صدای کمتر می شود. اگر گیج پمپ شما حدود 10 پوند یا بیشتر از مقدار معمولی بالاتر است ( معمولا 10 تا 15 psi برای یک فیلتر تمیز ) ، ممکن است زمان بک واش فیلتر رسیده باشد. اگر از فیلتر کارتریج استفاده می کنید ، باید کارتریج فیلتر خود را تمیز کنید.

اجازه دهید پمپ آب حدود 8 الی 12 ساعت در طول روز کار کند. گردش آب مانع رشد جلبک ها و باکتری ها شده و عبور آب از طریق فیلتر به گیر افتادن آلودگی ها و ذرات دیگر کمک می کند. به علاوه گردش آب مناسب ، مواد شیمیایی را در کل سیستم مخلوط کرده و پراکنده می کند. بهترین زمان روشن کردن پمپ در طول روز و هنگام افزودن مواد شیمیایی داخل آب است. در خدمات نگهداری استخر خانگی ، با سطح قلیایی و pH کل استخر خود آشنا شوید. سطح قلیایی کل راهی برای اندازه گیری توانایی آب در خنثی سازی اسیدیته است. سطح قلیائیت آب شما با pH آب شما ارتباط مستقیم دارد. هرچه میزان قلیائیت کل بیشتر باشد ، سطح pH آب استخر شما بالاتر خواهد بود. سطح pH میزان اسیدی یا پایه ای بودن مواد را اندازه گیری می کند. محدوده مقیاس pH بین 0 تا 14 است و pH خنثی آن 7 است.

سطح کلر ، سختی کلسیم ، اسید سیانوریک و کل مواد جامد محلول در استخر خود را بشناسید. علاوه بر سطح pH و قلیایی ، اینها نیز از ملاحظات مهم هستند. از کلر برای ضدعفونی و تصفیه آب استفاده می شود. سختی کلسیم به مقدار کلسیم موجود در آب اطلاق می شود. اگر سطح کلسیم خیلی کم باشد ، آب شما خورنده می شود و به طور بالقوه بدنه استخر شما را خراب می کند. اسید سیانوریک از کلر موجود در آب در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت می کند. جامدات محلول عمدتا از نمک های غیرآلی ( کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم ، سدیم ، بی کربنات ها ، کلریدها و سولفات ها ) و مقادیر کم سایر مواد آلی محلول در آب تشکیل شده است.

سرویس استخر : تمیز کردن سبد اسکیمر

تمیز کردن مرتب سبدهای کفگیر و پمپ در خدمات تعمیرات استخر بسیار مهم است. سبدهای گرفته باعث می شود پمپ شما برای چرخاندن آب سخت تر کار کند. این می تواند طول عمر را کاهش دهد و به مهر و موم های پمپ استخر شما فشار وارد کند. علاوه بر این ، موجوداتی مانند قورباغه ها می توانند در کفگیر شما گیر کنند ، بنابراین باید مطمئن شوید که آنها نیز به موقع حذف می شوند. ما پیشنهاد می کنیم که کفگیر خود را یک یا دو بار در هفته بسته به تعداد دفعات استفاده از آن تمیز کنید. هر چند وقت یکبار باید سبد پمپ استخر خود را نیز تمیز کنید. لازم نیست این کار را به دفعات انجام دهید ، زیرا کفگیر بیشتر زباله ها را می گیرد.

تعمیر و نگهداری تاسیسات استخر

تمیز و متعادل بودن آب استخرها نکته کلیدی در خدمات تاسیسات استخر محسوب می شود. سعی کنید هر هفته برای نظافت و بررسی سطح تعادل مواد شیمیایی داخل آب اقدام کنید. درمان به روش شوک اکثر مشکلات استخر را حل کرده و مانع بروز بسیاری از ایرادات می گردد. مقدار pH و کلر آزاد موجود در آب را بررسی کرده و در صورت نیاز هر هفته نسبت به سرویس و نگهداری استخر به روش شوک اقدام نمایید. در صورت بروز هر یک از موارد زیر ، خدمات استخر انجام دهید :

  • باران و رگبارهای شدید
  • استفاده بیش از حد معمول از استخر
  • بوی ناخوشایند آب استخر
  • درجه حرارت بیش از حد بالا
  • قرمز شدن و احساس سوزش چشمان در حین شنا کردن
  • رشد جلبک ها
  • تیره شدن رنگ آب

خدمات تاسیسات استخر

مرحله بعدی در تعمیر و نگهداری استخر تمیز کردن است که شامل فرچه زدن استخر ، پاک کردن زباله ها از بالای آن و جارو استخر است. تعمیر و نگهداری دستی بخشی عادی از مالکیت استخر است مگر اینکه یک پاک کننده رباتیک استخر داشته باشید که این کار را برای شما انجام دهد.

  • فرچه زدن استخر : شستن دیوارها با استفاده از برس استخر از جلبک ، لکه شدن و پوسته پوسته شدن جلوگیری می کند – به ویژه در اطراف ” نواحی راکد ” مانند پله ها ، نردبان ها ، شکاف ها و زیر کفگیر.
  • کف گیری : کفگیری روی سطح آب با توری یا چنگک برگ، زباله های بزرگ را از بین می برد. این زباله برای شناگران جذابیتی ندارد و می تواند به ته استخر شما بریزد و لکه بر جای بگذارد.
  • جارو زدن : خدمات جارو استخر یکی دیگر از بخش‌ های ضروری حذف زباله در روند بازدید استخر است که می‌تواند گردش آب را کاهش داده و به استخر شما آسیب برساند. می توانید از سری جارو ، شلنگ و میله جارو که از طریق صفحه خلاء به کفگیر خود متصل شده است استفاده کنید.

حتما مطالعه کنید : خدمات نگهداری و کلرزنی استخر خانگی

خدمات سرویس و نگهداری استخر : بررسی سطح مواد شیمیایی آب

شیمی عامل مهم دیگری در تمیز نگه داشتن آب شما است. وقتی آب شما به درستی متعادل باشد ، احتمال اینکه با مسائلی مانند آب کدر ، آب سبز یا تجمع باکتری های مضر دست و پنجه نرم کنید ، کمتر است. به همین دلیل است که یک کیت تست خوب برای جعبه ابزار نگهداری استخر شما ضروری است. اگرچه مواد شیمیایی داخل استخرها برای حل تقریبا همه مشکلات آب مفید هستند ، اما در صورت عدم استفاده صحیح از آنها می تواند برای انسان و حیوانات خطرناک باشد. مواد شیمیایی می توانند باعث آسیب به پوست و چشم شوند و در صورت بلع کشنده باشند. برای دستیابی به بهترین نتیجه ، آب استخر خود را هر هفته آزمایش کنید. برای اینکه کارها آسان باشد ، کیت آزمایشی را انتخاب کنید که به شما می گوید برای حفظ تعادل آب خود نیاز به افزودن مواد شیمیایی استخر دارید یا خیر. برای حفظ امنیت خود و استخرتان ، این موارد احتیاطی ذکر شده در زیر را دنبال کنید :

  • هنگام تعمیر و نگهداری تاسیسات استخر ، تمامی مواد شیمیایی را دور از دسترس حیوانات و کودکان قرار دهید.
  • اگر پوست شما با هر ماده شیمیایی در تماس بود ، بلافاصله به مدت 15 دقیقه با آب سرد بشویید و با پزشک تماس بگیرید.
  • دستورالعمل ذکر شده بر روی محسول در مورد دوز و اقدامات احتیاطی را مطالعه کنید.
  • مواد شیمیایی را طبق دستورالعمل کارخانه سازنده ذخیره کنید.
  • مواد شیمیایی را به آب اضافه کنید و آب را به مواد شیمیایی اضافه نکنید. اضافه کردن آب به مواد شیمیایی ، کل ظرف را آلوده می کند.

pH آب استخر ، قلیایی بودن کل ، کلر ، اسید سیانوریک ، سختی کلسیم و کل مواد جامد محلول را شناسایی کنید. این محدوده های سطح پیشنهادی را در ذهن داشته باشید :

  • pH = محدوده 7.2 – 7.8 { در حالت ایده آل ، شما می خواهید که pH آب استخر شما حدود 7.5 باشد. این مهم است ، زیرا سطوح pH بسیار بالا یا خیلی پایین می‌تواند منجر به انواع مسائل نگهداری استخر ، از خوردگی تجهیزات گرفته تا افزایش رشد جلبک‌های سبز شود }
  • قلیائیت کل : ppm80 – 120ppm { در خدمات سرویس و نگهداری استخر ، شما می خواهید قلیاییت کل را در حدود 120 تا 150 ppm هدف قرار دهید. اگر کمتر از این محدوده باشد ، pH استخر شما می تواند تحت تاثیر قرار گیرد و سطوح استخر شما بیشتر مستعد لکه شدن است. اگر مقدار آن بیشتر باشد ، آب شما ممکن است کدر شود }
  • کلر : 1.0ppm – 2.0ppm { کلر موجود در چوب ، گرانول و قرص ، باکتری های مضر را تجزیه کرده و آب استخر شما را ضد عفونی می کند. شما باید سطح کلر را ثابت نگه دارید تا مطمئن شوید که استخر شما تمیز می ماند }
  • اسید سیانوریک : 40ppo – 80ppm
  • سختی کلسیم : 180ppm – 220ppm ، گرچه برخی می گویند 200ppm – 400ppm { در یک استخر با 200 تا 400 ppm عکس بگیرید. هنگامی که سطوح سختی کلسیم خیلی کم است ، خطر آسیب به پوشش گچ یا آستر وینیل استخر شما وجود دارد. اما اگر سختی کلسیم استخر شما بیش از حد بالا باشد ، رسوبات کلسیمی که به سختی قابل حذف نیستند را از بین خواهید برد }
  • کل مواد جامد محلول : زیر 5000ppm

در بررسی سطح شیمیایی آب استخر طیف وسیعی از مواد ضدعفونی کننده وجود دارد :

  • ضد عفونی کننده ، کلر 1ppm الی 3pp. بالاتر بهتر است این از رشد جلبک جلوگیری می کند.
  • ضد عفونی کننده برم 3ppm الی 5ppm
  • ضدعفونی کننده بیگوانید 30ppm الی 50ppm
  • مواد معدنی ضد عفونی کننده کلر پشتیبان 0.5ppm

حتما مطالعه کنید : نحوه اندازه گیری درصد PH آب استخر

توجه داشته باشید که در طول فصل شنا ، هر هفته باید آب استخر به صورت هفتگی بررسی شود و نسبت به تعمیر و سرویس استخر اقدام نمایید! جدول زمانی آزمایش تمامی اجزای آب را مشخص کنید. وقتی آب استخر خود را آزمایش می کنید ، باید جدول زمانی خاصی را رعایت کنید تا استخر شما به خوبی کار کند و آب تمیز و سالم بماند. برای مثال ، هر عنصر مانند pH باید در یک نقطه خاصی تست شود. برخی از متخصصان تست های روزانه را توصیه می کنند که برای بسیاری از افراد دشوار است. برای اطمینان از عملکرد مناسب استخر ، دوره های زمانی زیر را در خدمات سرویس و نگهداری استخر به خاطر بسپارید :

  • pH باید دو بار در هفته آزمایش شود
  • قلیائیت کامل باید یک بار در هفته و حداقل یک بار در ماه آزمایش شود
  • در خدمات تاسیسات استخر ، کلر باید دو بار در هفته آزمایش شود
  • سیانوریک اسید باید دو بار در فصل آزمایش شود
  • سختی کلسیم باید دو بار در فصل آزمایش شود
  • مواد جامد محلول باید یک بار در هفته و حداقل یک بار در ماه آزمایش شوند

سطح آب استخر با استفاده از نوارهای تست بررسی می گردد. جهت تعیین میزان کلر ، قلیایی ، pH و اسید سیانوریک می توان از نوارهای مخصوص استفاده کرد. نوار تست را داخل آب استخر آغشته کرده و حدود 18 اینچ ( 46 سانتی متر ) در آب برای مدت ده ثانیه فرو ببرید. صبر کنید تا رنگ مختلف های پر شود. اکنون می توانیم رنگ را توضیحات روی جعبه تطابق دهید. اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های محصول را به دقت بخوانید ، زیرا تولید کنندگان مختلف ممکن است روش های مختلفی داشته باشند. در صورتی که میزان خوانش شما با دامنه توصیه شده مطابقت نداشته باشد ، بسیار مهم است که آب خود را تنظیم کنید.

در خدمات تعمیر و سرویس و نگهداری استخر ، از مواد شیمیایی مناسبی استفاده کنید. هر از گاهی با مشکلات آب روبرو خواهید شد که نیاز به راه حل های شیمیایی خاصی دارند. اما به طور کلی ، این مواد شیمیایی باید بخشی از برنامه معمول تعمیر و نگهداری استخر شما شوند ، زیرا ممکن است لازم باشد سطح خاصی را به صورت پراکنده تنظیم کنید. دستورالعمل های محصول شما در صورت لزوم تنظیم ، دوز مناسب را ارائه می دهد. در اینجا متداول ترین مواد شیمیایی مورد نیاز شما وجود دارد :

  1. کلر
  2. محصولات شوک دهنده
  3. از بین برنده های جلبک

هیچ کسی از جلبک و کثیفی داخهل آب استخر خوشش نمی آید. پس از افزودن کلر به آب استخر ، کلر این مواد را از بین می برد. در مورد انتخاب محصولات مناسب کلر ، چند گزینه وجود دارد :

  • قرص های پایه ای کلر = این قرص ها به آرامی حل می شوند و در اندازه های 1 اینچ و 3 اینچ یافت می شوند و نقش به سزایی در تمیز نگه داشتن آب استخر خواهند داشت. به علاوه ، بیشتر قرص های کلرزنی دارای یک تثبیت کننده داخلی هستند تا از کلر آب استخر شما در برابر اشعه خورشید محافظت کند. می توانید از این قرص ها در قسمت پخش کننده ، اسکیمر و یا کلرساز اتوماتیک خود استفاده کنید.
  • کلر مایع = از نظر مایع ، کلر کاملا با سفید کننده خانگی شباهت دارد. اما مراقب باشید! هنگامی که برای استخرها طراحی می شود ، از قدرت بیشتری نیز برخوردار است. استفاده از کلر مایع نسبتا آسان است ، اما ماندگاری آن کوتاه می باشد بیش از چند هفته دوام نخواهد داشت.
  • قرص کلر = برخی از قرص های کلرزنی غیر پایه ای یک رویکرد چند منظوره برای خدمات سرویس و نگهداری استخر دارند. آنها آب را تصفیه می کنند در حالی که به استخر شوک نیز می دهند. شوکه کردن استخر شما از شر انواع آلودگی ها خلاص می کند.
  • گرانول های کلرزنی = این گرانول ها انواع مختلفی دارند که می توانند به شما کمک کنند چندین مسئله را همزمان حل کنید : کلر زدن ، شوک دادن و از بین بردن جلبک ها با یک برنامه روزانه ساده!

خدمات شوک دادن در تاسیسات استخر

علاوه بر متعادل نگه داشتن ترکیب شیمیایی استخر ، ایده خوبی است که هر هفته یک یا دو هفته در روند خدمات تعمیرات استخر ، به استخر خود شوک دهید. ” شوک دادن استخر ” بدین معنا است که به آب استخر خود مواد ضدعفونی کننده اضافه کنید تا هر گونه باکتری ، آلاینده و مواد آلی را از بین ببرید. شوک دادن آب استخر کار بسیار مهمی است ، زیرا آب را شفاف نگه می دارد و تحریک چشم و بوی بد ناشی از کلر را کاهش می دهد. برخی از مواد کلرزنی دارای مواد لازم برای شوک دادن نیز هستند. به طور کلی ، هر چه بیشتر از استخر خود استفاده کنید ، بیشتر اوقات باید شوک بزنید. همچنین ممکن است بخواهید پس از استفاده زیاد یا هوازدگی در مواردی همچون بعد طوفان های شدید ، پس از نشت یا آلودگی غیرمنتظره و یا مشاهده رشد جلبک ها به استخر خود شوک وارد کنید. اما اگر شما ترجیح می دهید با کلرهای فاقد مواد شوک دهنده کار نگهداری استخر را پیش ببرید ، باید با مواد شوک دهنده استخر جداگانه نیز آشنا شوید :

  • محصولات شوک دهنده پایه ای = محصولات اساسی شوک دهنده مسئول از بین بردن باکتری ها ، از بین بردن باقی مانده مواد آرایشی ، لوسیون های ضد آفتاب و هر نوع زباله شناگران می باشد.
  • محصولات شوک دهنده چند منظوره = این محصولات به سرعت کار می کنند و با از بین بردن انواع باکتری ها شفافیت آب را بازیابی می کنند. محصولات چند منظوره همچنین باعث تعادل pH آب استخر ، افزایش فیلتراسیون و افزایش محافظت از جلبک ها می شوند. نکته اصلی این است که این محصولات این امکان را فراهم می کنند تا در مدت زمان 15 دقیقه پس از استفاده دوباره وارد آب شوید.

به کارگیری از بین برنده جلبک در آب استخر

فقط تصور کنید میلیون ها گیاه میکروسکوپی وجود دارد که به راحتی می توانند استخر شما را به خانه خود تبدیل کنند. باران ، باد و آب پر از آن می تواند به این فرمهای جلبکی ریز در استخر شما رسوب کند و باعث شود آب به سرعت غیرقابل استفاده شود و کارایی مواد شیمیایی استخر را کاهش دهد. فیلترهای شما به سرعت مسدود شده و گردش آب کند می شود. جلبک کش ها به طور موثری از حمله این گیاهان کوچک به جلبک های استخر جلوگیری می کنند.

رایج ترین خدمات تعمیر و سرویس و نگهداری استخر :

مراقبت از استخر

  • تمیز کردن ، کف گیری و جارو زدن
  • جارو و فرچه زدن
  • تمیز کردن کاشی ها
  • خالی کردن کف گیر و سبد پمپاژ
  • تمیز کردن فیلتر
  • بررسی سطح شیمیایی آب
  • شستشوی اسیدی

تعمیر و نگهداری تاسیسات استخر

  • تعمیر و نگهداری فیلتر
  • تعمیر و نگهداری مخزن
  • تعمیر و نگهداری پمپاژ
  • تعمیر و نگهداری بخاری
  • تعمیر آب گرم

راه اندازی استخر

  • برداشتن پوشش های زمستانی
  • نصب پلکان ، نرده و تخته غواصی
  • شست و شوی کف استخر
  • راه اندازی تجهیزات و بررسی سطح مواد شیمیایی
  • جارو زدن استخر
  • افزودن مواد شیمیایی

خدمات تاسیسات استخر : جمع آوری استخر

  • جارو زدن استخر
  • برداشتن پلکان ، نرده و تخته غواصی
  • کم کردن سطح آب
  • نصب خطوط گردش آب
  • آماده سازی تجهیزات برای فصل زمستان
  • جمع کردن موا شیمیایی
  • نصب پوشش زمستانی

مشاوره در زمینه های مختلف خدمات سرویس و نگهداری استخر

  • جهت گیری استخر
  • انتخاب تجهیزات مناسب با نیاز شما
  • انتخاب نمک یا کلر
  • مواد شیمیایی

نصب تجهیزات استخر

  • نصب فیلتر
  • نصب تانک
  • نصب پمپ
  • نصب بخاری

رایج ترین مشکلات آب استخرها چیست ؟

کثیف و کدر بودن آب

گردش ضعیف آب استخر ، تصفیه نامناسب ، تعادل نامناسب سطح آب و سایر عوامل دیگر باعث تغییر رنگ و کدر شدن آب استخر می گردد. برای کمک به شفاف نگه داشتن آب ، آب را مرتبا آزمایش کرده و در صورت نیاز اصلاح کنید.

رشد جلبک ها

رشد جلبک ها روی سطوح می تواند به دلیل عدم استفاده از ضد عفونی کننده یا مواد پیشگیری جلبک ها و یا تعادل نامناسب آب باشد. pH بالا بر عملکرد بهداشتی استخر شما تاثیر می گذارد. اگر مشکل استخر شما وجود جلبک هاست ، یکی از خدمات استخر در اینجور مواقع این است که آب را متعادل کنید. سپس از مواد از بین برنده جلبک مناسب استفاده کرده و تمام سطوح را پاک کنید. برای نگهداری پیشگیرانه ، می توانید هر هفته از این مواد استفاده نمایید.

اگر استخر شما سبز رنگ به نظر می رسد ، مقصر اصلی حضور جلبک ها نیست. ممکن است رنگ آب ، چند رنگه به نظر برسد و این بدین دلیل است که در داخل آب فلز وجود داشته که کلر آن را اکسید می کند. بنابراین به جای حضور جلبک سبز ، استخر شما می تواند دارای مس باشد. اگر استخر شما رنگ مایل به قرمز دارد ، احتمالا آب استخر شما آهن دارد. رنگ های بنفش یا سیاه حاکی از آن است که ممکن است در آب استخر شما منگنز وجود داشته باشد.

خدمات تعمیر و نگهداری تاسیسات استخر :

اگر در منزل خود استخر داشته باشید ، در بعضی به کمک یک شرکت خدماتی حرفه ای جهت تعمیر و نگهداری تاسیسات استخر نیاز خواهید داشت. تعمیر استخر می تواند کار بزرگی باشد و چیزی فراتر از تعویض کفگیر یا تعویض فیلتر است. همکاری با یک شرکت حرفه ای از یکی از سرمایه گذاری های با ارزش شما – یعنی استخر منزل شما – محافظت می کند! درست کار کردن تجهیزات استخر به حفظ سطح شیمیایی آب کمک کرده و به شما این امکان را می دهد که به جای گذراندن وقت برای تعمیرات ، از استخر خود نهایت لذت را ببرید.

تعمیر و سرویس فیلتر

تمیز کردن فیلترها تقریبا برای کلیه استخرهای مسکونی لازم است. 98% فیلتر این دسته از ساختمان ها DE و یا کارتریج بوده و 1% الی 2% باقیمانده ، فیلترهای شنی هستند که بدون تغییر شن و ماسه جدا و تمیز نمی شوند. استخرهای مسکونی تجاری و بزرگ تقریبا همه مجهز به فیلترهای ماسه ای هستند ، زیرا این دسته از فیلترها دوام بالاتری داشته و هزینه کارکرد آن ها کمتر است.

4 دلیل عمده خدمات تعمیرات فیلتر استخرها :

  1. هزینه قبض برق ماهانه خود را کم کنید
  2. آب استخر سالم تر و تمیزتر داشته باشید
  3. طول عمر فیلترهای استخر خود را افزایش دهید
  4. طول عمر موتور پمپ استخر منزل خود را افزایش دهید

اکثر کارخانه های تولید کننده فیلتر استخرها و سازندگان استخرها جهت اطمینان از باطل نشدن ضمانت توصیه می کنند که فیلتر استخرها را به صورت مداوم و منظم تمیز کنید. با توجه به کارخانه سازنده و نوع فیلتر معمولا توصیه می شود هر 3 الی 6 ماه نسبت به تمیز کردن فیلتر اقدام نمایید. به منظور صرفه جویی در مصرف برق و هزینه خدمات تعمیرات استخر برای فیلتر باید به صورت مدام انجام شود. سایر خدمات سرویس و نگهداری فیلتر استخر شرکت آس به شرح زیر است :

  • جداسازی کامل در تمام شبکه ها و فیلتر داخلی
  • تمیز کردن قسمت داخلی و خارجی مخزن
  • در صورت نیاز استفاده از محلول اسید برای از بین بردن هرگونه کلسیم در شبکه ها
  • روغنکاری پسخیز
  • آب بندی مجدد مخزن
  • شارژ مجدد فیلتر با DE ( در صورت لزوم )
  • بررسی تصفیه درست

شست و شو با اسید برای از بین بردن لکه های قهوه ای

بسیاری از افراد با لکه های کف استخر منزلشان که به دلیل عدم آماده سازی در فصل ها ، آب راکد و یا عدم انجام خدمات تعمیرات استخر به وجود آمده است مشکل دارند. خدماتی که در این موارد به خصوص مفید است ، شستن استخر با ساید بوده که اغلب به آن ” تخلیه و تمیز کردن ” گفته می شود. شست و شو با اسید یک لایه نازکی از گچ ، گانیت ( سیمان آبکی که توسط دستگاه تپانچه مانندی بر روی سیم بندی یا بدنه‌ پولادی پاشیده می ‌شود و پس از سفت شدن تبدیل به دیواره‌ محکمی می ‌گردد و در ساختن استخر و غیره کاربرد دارد ) و یا سنگ ریزه را برداشته تا سطحی صاف و نو ایجاد شود.

این کار جلبک ، مواد معدنی ، کلر و حتی لکه های کثیف را از قسمت پایین و اطراف استخر شما از بین می برد. اگر خدمات تاسیسات و تعمیرات استخر منزل شما در گذشته به درستی انجام نشده و یا آب راکدی داشته که باعث ته نشین شدن جلبک ها شده است ، انواع قارچ و فسفات در کف استخر شما ته نشین شده و خلاص شدن از آن ها تقریبا غیرممکن می شود. شستشوی استخر با اسید تمامی این فسفات و جلبک هایی را که با مواد شیمیایی پاک نمی شوند ، از بین می برد.

آیا شستشو با اسید به استخر آسیب می رساند ؟

اسید به منظور خیساندن یا از بین بردن لایه ای بسیار نازک از گچ ، گانیت یا سنگ ریزه استفاده می شود. سپس اسید با دقت زیاد برداشته شده و سطح استخر بدون اینکه آسیبی دیده باشد دوباره پوشش داده می شود. به طور متوسط ، صاحبان استخر می خواهند سالانه یک بار استخر خود را از طریق شست و شو با اسید برای از بین بردن لکه ها پاک کنند. در نظر داشته باشید که انتخاب این روش مستلزم این است که پوشش سطح استخر دوباره عوض شود ، از این رو بیشتر از یک بار در سال این کار را انجام ندهید.

شست و شوی استخر با اسید فقط باید توسط تکنسین های حرفه ای شرکت آس انجام شود ، زیرا اسید موریاتیک ( اسید هیدروکلریک ) یک ماده خطرناک است که دود سمی داشته و کار با آن می تواند خطرناک باشد. متخصصان آس آموزش های لازم جهت کار با این مواد را دیده اند و کلیه ابزار و تجهیزات لازم برای تعمیر و نگهداری تاسیسات استخر و همچنین خنثی سازی و پمپاژ فاضلاب را دارند. هیچ وقت خودتان این کار را انجام ندهید ، زیرا فضای داخلی استخر را خراب کرده و هزینه های تعمیراتی زیادی باید بپردازید.