خدمات اسید شویی استخر

خدمات اسید شویی استخر / اسید شستشوی استخر / شستن استخر با اسید / فرایند اسید شویی

خواه استخر شما شبیه به باتلاق باشد و یا اینکه شما استخری بسیار تمیز بخواهید ، خدمات اسید شویی استخر کمک شایانی به شما می کند. این خدمات ” زه کشی و نظافت ” نیز نامیده می شوند. اگر اصول نگهداری استخرها در فصل زمستان به درستی انجام نشده باشد و یا شاهد رشد جلبک و خزه ها به دلیل عدم استفاده از استخر برای مدت زمان طولانی باشید ، به این دسته از خدمات نیاز خواهید داشت. فرآیند اسید شویی اساسا لایه بالایی گچ را از بین می برد تا لایه گچ تازه در زیر آشکار شود ، بنابراین انجام آن اغلب توصیه نمی شود. اما هر چند وقت یکبار ایده خوبی است!

محاسبه قیمت و هزینه خدمات استخر

آیا استخر منزل شما راکد مانده است ؟ آیا در قسمت های مختلف آن لکه هایی را مشاهده می کنید ؟ آیا اسکراب و جارو زدن به تنهایی استخر منزل شما را تمیز نمی کند ؟ به نظر می رسد زمان اسید شستشوی استخر منزلتان فرا رسیده است. قبل از اینکه به انجام این کار بپردازید ، ما بسیار شما را به خواندن این مقاله از ابتدا تا انتها تشویق می کنیم. کار با اسید نباید ساده تلقی شود و شما می خواهید از آسیب رساندن به استخر خود جلوگیری کنید. اما مهمتر اینکه شما می خواهید در امان باشید و ما می خواهیم شما در امان باشید.

شستشوی استخر با اسید چیست ؟

ما در اینجا فقط در مورد یک نظافت معمولی صحبت نمی کنیم. هر زمان که صحبت از اسید شستشوی استخر مطرح باشد ، کاملا واضح است که شما در مورد چیز عادی صحبت نمی کنید. استفاده از اسید کار آسانی نیست. آیا می دایند که یک متخصص پوست چگونه صورت شما را با یک اسید خفیف لایه برداری می کند ؟ لایه نازک و بالایی پوست برداشته شده و پوست جدیدتر و جوان تری در زیر آن مشاهده می شود. البته به نظر می رسد که حدود یک هفته آفتاب سوختگی دارید ، اما نتیجه نهایی صورت صاف و روشن است. این کاری است که در خدمات اسیدشویی استخر منزل شما انجام می شود.

این کار فراتر از یک شستشوی ساده بوده ودر شستشوی اسیدی در واقع یک لایه نازک از گچ از سطح استخر جدا می شود. همراه با لایه گچ لکه های به جا مانده از کلر ، جلبک ها ، مواد معدنی و همچنین آلودگی های ساده از بین می روند و یک لایه تازه و تمیز از گچ در زیر قرار می گیرد. آیا به نظرتان برداشتن یک لایه از گچ کار خطرناکی است ؟ نگران نباشید! متخصصین حرفه ای آس آموزش های لازم در این زمینه را دیده و باید بدانید که معمولا ضخامت پوشش گچ استخر حداقل ½ اینچ است و اسید لایه بسیار نازکی را از بین می برد.

چه نوع استخرهایی قابلیت شست و شو با اسید را دارند ؟

شما می توانید استخرهای بتونی روی زمین و یا گانیت ( سیمان آبکی که توسط دستگاه تپانچه مانندی بر روی سیم بندی یا بدنه‌ پولادی پاشیده می ‌شود و پس از سفت شدن تبدیل به دیواره‌ محکمی می ‌گردد و در ساختن استخر و غیره کاربرد دارد ) را با اسید بشویید. شستشو با اسید کاری نیست که بتوان در استخرهای زیر زمینی با پوشش وینیل یا استخرهای روی زمین انجام داد ، زیرا اسید کل لایه وینیل را از بین می برد و سپس شما مجبورید به دنبال جایگزینی برای آن لایه باشید!

بهترین زمان شست و شوی استخرها با اسید کی است ؟

صرف نظر از نحوه نگهداری استخر و متعادل سازی آب ، در نهایت کف استخر و دیواره های آن ساییده خواهد شد. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر جهت خدمات اسیدشویی استخر اقدام نمایید :

  • لکه ها = کلر ، مواد معدنی و خاک با گذشت زمان لکه هایی ایجاد می کنند. اگر به مرحله ای رسیدید که فرچه و جارو زدن دیگر کارساز نیست ، زمان شست و شو با اسید فرا رسیده است.
  • جلبک = اگر تا به حال در استخر خود جلبک هایی را مشاهده کرده باشید ، می دانید که لکه هایی را به جا می گذارند. اگر به صورت مکرر شاهد رشد جلبک هستید ، شست و شوی معمولی کارساز نبوده و باید جهت شست و شو با اسید اقدام نمایید. البته باید در ابتدا سایر متدهای دیگر را امتحان کنید و در نهایت به سراغ روش اسید بروید. نهایتا اگر تصمیم دارید استخر خود را با اسید بشویید ، ابتدا باید فیلتر استخر خود را تعویض کنید تا مطمئن شوید که هیچ جلبکی در آن باقی نمانده است.
  • رکود آب = اگر مدت هاست که آب استخر راکد مانده و جلبک و خاک و کثیفی روی آن قرار گرفته است ، فقط اسید شستشوی استخر آن را دوباره زنده می کند. اگر در فصل زمستان استخر خود را به درستی سرویس نکرده باشید ، آب راکد مانده و بر ظاهر گچ تاثیر منفی می گذارد.
  • تعمیرات = در بعضی موارد ، ممکن است نیازی به شستشوی اسیدی کل استخر نباشد. به عنوان مثال ، اگر در حال تعمیر گچ استخر هستید اسید شویی برخی قسمت هایی که روی آن در حال کار هستید ، می توانید قبل از استفاده از گچ جدید جلبک ها را از بین ببرد. اما تصور کنید که گچ جدید با جلبک ها ترکیب شود؟! دیگر هیچ وقت از شر آن ها خلاص نخواهید شد و جلبک ها مرتبا بارها و بارها برمی گردند.
  • ساییدگی و پوسیدگی = گاهی اوقات لکه ها ، جلبک ها یا رکود آب نیستند که نیاز به شستشوی اسید دارند. ممکن است گچ در اثر سال ها استفاده از مواد شیمیایی تغییر رنگ داده و یا در معرض آفتاب گرم قرار گرفته باشد. در این موارد ، اسید شویی باعث بهبود ظاهر استخر شما می شود و ظاهر تمیز و شفافی را ( همچون روز اول ) باز می گرداند.

مراحل خدمات اسید شویی استخر :

تخلیه کامل استخر

هنگام تخلیه استخر توجه داشته باشید که باید تمامی آشغال ها و کثیفی ها را پاک کنید. اگر استخر شما دارای سیستم پر کن خودکار باشد ، اطمینان حاصل کنید که در حین تخلیه این سیستم خاموش باشد. پس از اینکه استخر کاملا خالی شد ، خدمات اسید شویی استخر را شروع کنید. دستورالعمل های دقیق نحوه تخلیه استخر را دنبال کنید تا از آسیب های پر هزینه به استخر زیرزمینی جلوگیری کنید. هنگام تخلیه استخر ، قبل از خشک شدن از برس جلبک ها برای پاک کردن خاک ، زباله و جلبک ها (در صورت وجود) استفاده کنید. هنگامی که خشک شد ، حذف آن بسیار دشوارتر است. با پایین آمدن سطح آب ، سطوح را با شلنگ مرطوب کرده و نازل اسپری کنید تا زباله هایی را که به تازگی تمیز کرده اید پاک کرده و گچ را در معرض نور خورشید قرار ندهید. پس از تخلیه استخر ، اگر تحت فشار آن را بشویید ، ممکن است بتوانید از اسید کمتری برای شستشو استفاده کنید. این نیز بستگی به این دارد که استخر شما در چه شرایطی است.

آماده سازی مواد لازم برای اسید شستشوی استخر

در حین اجرای این کار پوشیدن لباس های ایمنی همچون عینک و ماسک و دستکش و چکمه الزامی می باشد.

1 گالن ( 3.8 لیتر ) اسید را با 1 گالن ( 3.8 لیتر ) آب در یک ظرف آب مخلوط کنید. توجه داشته باشید که اسید باید به آب اضافه شود و نه برعکس!

مرطوب کردن دیوارهای استخر

جهت شروع خدمات اسید شویی استخر ، با شلنگ یکی از دیوارها را خیس کنید. توجه داشته باشید که شلنگ نباید دارای نازل باشد و همیشه باید آب از داخل شلنگ خارج شود.

مخلوط اسید را از قسمت بالا به پایین و در هر قسمت 10 فوت ( 300 سانتی متر ) بریزید و اجازه دهید اسید برای مدت 30 ثانیه روی گچ باقی بماند. در این مدت ، باید دیوار را با برس تمیز کنید.

بخشی را که فقط اسید شویی کرده اید به سرعت و به طور کامل بشویید. قبل از رفتن به مرحله بعدی ، مطمئن شوید که دیوار را به خوبی شسته اید و اسید به خورد گچ نمی رود.

خنثی سازی استخر پس از اتمام خدمات اسید شویی استخر

فرآیند اسید شستشوی استخر یک لایه ای کف مانند در کف استخر به جا می گذارد که باید قبل از آسیب رساندن به گچ برداشته شود.

  1. می توانید مقداری خاکستر سودا را به قسمت اسیدی بمالید و مخلوط را با برس استخر بخراشید. شما باید به ازای هر 1 گالن اسید ( 3.8 لیتر ) ، 9 کیلوگرم خاکستر سودا نیاز خواهید داشت.
  2. با استفاده از پمپ شناور مخلوط را درون یک کاسه پمپاژ کنید.
  3. آنچه را که پمپاژ کرده اید دور بیاندازید ، زیرا این اسید می تواند قورباغه ها ، ماهی ها و گیاهان را از بین ببرد. کاسه را بشویید.
  4. آب را بر روی الباقی مواد بریزید و اطراف زهکشی را با دقت بشویید.

نکات کلیدی پیرامون اسید شستشوی استخر :

  • اگر اسید وارد چشم و یا دهان شما شد ، آن ناحیه را با شلنگ ( بدون نازل ) به مدت 15 دقیقه بشویید. در صورت تماس با پوست ، به محض تماس به مدت 30 ثانیه آن ناحیه را بشویید.
  • اگر بعد از اولین تلاش نتیجه ای را مشاهده نکردید ، ممکن است لازم باشد نسبت اسید / آب را افزایش دهید ، آن ناحیه را سخت تر بتراشید و یا زمان قرار گرفتن اسید روی دیواره را افزایش دهید. برای پاک شدن دیوارها ممکن است مجبور شوید این کار از خدمات اسید شویی استخر را چند بار تکرار کنید.
  • متخصصان آس مواد افزودنی مخصوصی به این ترکیبات اضافه می کنند. این ترکیب اسید را ضخیم تر کرده و باعث می شود بهتر به دیواره های استخر بچسبد.

هشدار :

  • در حین انجام خدمات اسید شستشوی استخر ، با دقت این کار را انجام دهید. لباس محافظ بپوشید ، اسید را با وسایل حمل و نقل ایمنی جا به جا کنید ، پس از اتمام کار حتما استخر را با دقت تمام بشویید و حتی الامکان سعی کنید از متخصصین آس بخواهید در این امور شما را یاری کنند.
  • اگر اسید به طور کامل شسته نشود ، باعث خرده شدن دیواره ها می گردد. مراقب باشید که اسید از قسمت کم عمق به قسمت پر عمق منتقل نشود ، زیرا باعث ایجاد خط و خطوط در کف استخر می شود.
  • از روش خدمات اسید شویی استخر هرگز نباید در استخرهایی با پوشش وینیل استفاده شود. شوینده ها و نرم کننده ها برای این نوع استخرها بهترین گزینه محسوب می شوند.

تجهیزات مورد نیاز اسید شستشوی استخر :

  • شلنگ باغبانی بدون نازل
  • دستکش
  • ماسک
  • اسید
  • قوطی آب
  • پمپ شناور

  • لباس های ایمنی
  • عینک ایمنی
  • بوت های بلند
  • فرچه استخر
  • خاکستر سودا
  • کاسه

نکات کلیدی در خدمات اسیدشویی استخر :

اسید یک ماده سوزاننده است که به منظوری جلوگیری از آسیب های احتمالی به احتیاط های خاص و مداوم نیاز دارد.

  • استفاده از ماسک مناسب : نوع اسیدی که برای اسیدشویی استخر استفاده می کنید – اسید موریاتیک – گازهای مضر ایجاد می کند. این گاز ممکن است مشکلات تنفسی ایجاد کند به خصوص اگر از قبل یک بیماری تنفسی مانند آسم داشته باشید.
  • استفاده از دستکش مناسب : دستکش باغبانی ، دستکش ظرفشویی ، دستکش کارو غیره هرگز برای اسید شستشوی استخر مناسب نیستند. شما به دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی نیاز دارید که به طور خاص در برابر اسید مقاومت کنند تا اطمینان حاصل شود که اسید مواد را نمی خورد و به دست شما نمی رسد. اگر به صورت اتفاقی اسید روی پوست شما بریزد ، فورا آن را بشویید و حداقل 30 ثانیه محل را زیر آب روان نگه دارید. با این حال ممکن است هنوز با سوختگی جزئی مواجه شوید ، اما این خیلی بد نخواهد بود. اگر اسید را فورا شستشو ندهید ، می توانید با سوختگی جدی مواجه شوید. پس از اتمام کار دستکش ها را بشویید و روی آنها مقداری خاکستر سودا بمالید تا باقیمانده اسید خنثی شود. سپس قبل از برداشتن دوباره آنها را بشویید.
  • عینک ایمنی : اسید ممکن است آسیب زیادی به پوست شما نزند ( البته به شرطی که سریع شسته شود ). اما می توانید آسیب جدی به چشمان شما بزند. اگر این اسید به قرنیه شما آسیب برساند ، حتی ممکن است بینایی خود را از دست بدهید. همیشه باید در حین خدمات اسیدشویی استخر از عینک ایمنی استفاده کنید. قبل از شروع کار عینک را بزنید و تا انتهای کار و زمانی که اسید خنثی شده آن را برندارید. در پایان حتما باید عینک را بشویید.
  • لباس مناسب بپوشید : شاید زمانی که تصمیم به شست و شوی استخر با اسید دارید ، هوا گرم باشد. با این حال به شما توصیه می کنیم حتما شلوار بلند و تی شرت آستین بلند و کفش های مناسب بپوشید. چکمه های مقاوم در برابر مواد شیمیایی بهترین انتخاب شما برای شما هستند. اطمینان حاصل کنید که آنها در برابر اسید مقاومت می کنند. یادتان باشد قبل از خارج شدن از استخر آنها را آبکشی کنید.
  • از پاشیدن اسید خودداری کنید : بهترین روش برای این کار ریختن اسید به آرامی است و سپس ظرف اسید را به آرامی پایین قرار دهید تا هیچ کدام از آن پاشیده نشود. هنگامی که از اسید استفاده نمی کنید ، محکم درب ظرف را ببندید و آن را در جای مطمئن و امن و خشک نگه دارید.
  • رقیق کردن اسید به نسبت مناسب : شما نمی خواهید اسید قوی را به سطح استخر خود اضافه کنید زیرا قبل از اینکه بتوانید آن را بشویید ، گچ را می خورد. بهترین کار این است که ابتدا باید آن را با آب رقیق کنید. هرگز آب را به اسید اضافه نکنید. وقتی اسید و آب با هم مخلوط می شوند ، مقدار زیادی گرما تولید می شود. اگر به آب اسید اضافه کنید ، قسمت عمده این ترکیب آب بوده که گرما را کنترل می کند و از جوش آمدن مخلوط جلوگیری می کند. اگر به اسید آب اضافه کنید ، قسمت عمده ترکیب اسید بوده و مقدار گرمای آزاد شده باعث می شود که مخلوط بلافاصله و به شدت جوش بیاید و از ظرف خارج شود. از آنجا که ترکیب در آن مرحله هنوز اکثرا اسیدی است ، آنچه بیرون می ریزد بسیار سوزاننده خواهد بود و می تواند شما و اطراف را بسوزاند. از این رو همیشه باید اسید را به آب اضافه کنید!
  • اجازه ندهید هیچ ماده شیمیایی دیگری با اسید تماس پیدا کند. بسته به ماده شیمیایی ، بخارات سمی ، انفجارهای کوچک یا هر دو ممکن است رخ دهند.
  • بچه ها و حیوانات خانگی را دور نگه دارید : در حین انجام خدمات اسیدشویی استخر ، کودکان و حیوانات خانگی نباید در جایی نزدیک استخر باشند. اما به یاد داشته باشید که اسید بخار تولید کرده و اگر هوا طوفانی باشد ، کودک یا حیوانات خانگی شما می تواند آن بخارات را استنشاق کنند که ممکن است به ریه های آن ها آسیب برساند.

هر چند وقت یکبار خدمات شستن استخر با اسید باید انجام شود ؟

حتی اگر یک اسید شستشوی استخر فقط یک لایه نازک از گچ استخر را از بین ببرد ، کاری نیست که شما بخواهید به صورت مداوام انجام دهید. گچ استخر شما خیلی زود تمام می شد! فرایند اسید شویی زیاد باعث می شود که استخر نیاز به گچکاری مجدد داشته باشد.هر پنج سال یا بیشتر کافی است و از مشکلات جدی شکوفا شدن جلبک جلوگیری می کند. در ادامه قصد داریم شما را با نکات کلیدی اسید شستشوی استخر بیشتر آشنا کنیم تا از بروز آسیب های جدی جلوگیری شود! توجه داشته باشید که استخرهایی که دارای گچ نازک و قدیمی هستند نباید با اسید شسته شوند و گاهی لکه عمیق به اسید شویی پاسخ نمی دهد. در این حالت ، گچ کاری مجدد بهتر است. در چنین حالتی تکنسین ها و متخصصین حرفه ای و آموزش دیده شرکت آس ابتدا استخر را آزمایش کرده تا ببیند آیا اسید شویی کمک می کند یا خیر! بهار و زمستان بهترین زمان برای در نظر گرفتن اسید شویی استخر شما است.

از ماسک مناسب استفاده کنید!

نوع اسیدی که برای خدمات شستن استخر با اسید استفاده می کنید – اسید موریاتیک – دودهای سمی را خارج می کند. این می تواند مشکلات تنفسی ایجاد کند ، به خصوص اگر از قبل دارای بیماری تنفسی فوقانی مانند آسم هستید. البته هز نوع ماسکی مناسب نیست ، شما به یکی نیاز دارید که اسید را مسدود کند.

از دستکش مناسب استفاده کنید

دستکش باغبانی ، دستکش ظرفشویی ، دستکش کار ،هیچکدام برای اسید شویی استخر اصلا مناسب نیستند. شما نیاز به دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی دارید که به طور خاص در برابر اسید مقاومت می کند تا اطمینان حاصل شود که اسید از مواد نمی خورد و به دستان شما نمی رسد. اگر به طور اتفاقی اسیدی روی پوست شما ظاهر شد ، بلافاصله آن را بشویید و محل را حداقل 30 ثانیه زیر آب جاری نگه دارید. ممکن است هنوز هم دچار سوختگی جزئی شوید ، اما خیلی بد نخواهد بود. اگر اسید را فورا شستشو ندهید ، می توانید دچار سوختگی جدی شوید. پس از اتمام کار اسید شستشوی استخر ، دستکش ها را کاملا بشویید و مقداری خاکستر سودا روی آنها بمالید تا هرگونه اسید باقی مانده خنثی شود. سپس قبل از برداشتن آنها را دوباره آبکشی کنید.

از عینک ایمنی استفاده کنید

اسید ممکن است آسیب زیادی به پوست شما نزند ( به شرطی که سریع شسته شود ). اما می تواند به چشم شما آسیب جدی برساند. اگر اسید به قرنیه شما آسیب برساند ، به معنای واقعی کلمه حتی ممکن است بینایی خود را از دست بدهید. همیشه ، همیشه ، همیشه هنگام کار با اسید از عینک ایمنی استفاده کنید. قبل از شروع کار آنها را بپوشید و تا زمانی که کارتان تمام نشده آنها را بردارید ، اسید خنثی شده و کنار گذاشته می شود و دستکش هایی که با اسید تماس داشتند را برداشته اید. قبل از کنار گذاشتن عینک ، آنها را بشویید و خشک کنید.

*** مهم : اگر اسید به چشم شما پاشیده شود ، حداقل 15 دقیقه چشم خود را با آب تمیز بشویید. چشم خود را مالش ندهید. پس از اتمام شستشو ، بلافاصله به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. ***

جهت شستن استخر با اسید لباس مناسب بپوشید!

وقتی تصمیم می گیرید استخر خود را با اسید بشویید ممکن است هوا گرم باشد ، اما ما به شدت توصیه می کنیم که شلوار بلند ، پیراهن آستین بلند و کفش های بسته بپوشید. تنها چیزی که لازم است یک پاشش اسید کوچک روی پوست شما باشد و در نهایت می توانید دچار سوختگی و احتمالا زخم شوید. و اگر قرار باشد ظرف اسید را حمل کنید و یک دسته از آن روی شما پاشیده شود ؟! ما نیازی به توصیف آن صحنه نداریم ، درست است ؟! هنگام انجام اسید شستشوی استخر چکمه های مقاوم در برابر مواد شیمیایی بهترین انتخاب شما هستند. مطمئن شوید که آنها در برابر اسید مقاومت می کنند. به یاد داشته باشید که قبل از خروج از استخر آنها را بشویید و قبل از بازگشت به خانه ، آنها را بردارید.

از اسید پاشی خودداری کنید!

بهترین راه برای این کار این است که اسید را به آرامی بریزید. و سپس ظرف اسید را به آرامی و به آرامی روی زمین قرار دهید تا هیچکدام از آن بیرون نریزد.وقتی از اسید استفاده نمی کنید ، محفظه را محکم ببندید و آن را از جایی که نمی توان آن را برانداز کرد ، کنار بگذارید. وقتی خدمات اسید شویی استخر خود را تمام کردید ، ظرف اسید را در یک فضای خشک و خنک که کودکان یا حیوانات خانگی به آن دسترسی ندارند ، قرار دهید.

اسید را به ترتیب مناسب رقیق کنید

توجه داشته باشید که جهت شستن استخر با اسید شما قصد ندارید اسید با قدرت کامل به سطوح استخر خود اضافه کنید. قبل از اینکه بتوانید آن را بشویید ، گچ را می خورد. ابتدا باید آن را رقیق کنید. همیشه اسید را به آبی که با آن رقیق می کنید اضافه کنید. هرگز آب را به اسید اضافه نکنید. هنگامی که اسید و آب مخلوط می شوند ، مقدار زیادی گرما تولید می شود. اگر اسید را به آب اضافه کنید ، اکثریت ترکیب آب است که حرارت را کنترل می کند و از جوش آمدن مخلوط جلوگیری می کند. اگر آب را به اسید اضافه کنید ، ترکیب تولید شده بیشتر اسید است و مقدار حرارت آزاد شده باعث می شود که مخلوط بلافاصله و به شدت جوشانده و از ظرف خارج شود. از آنجا که این ترکیب هنوز در آن نقطه عمدتا اسیدی است ، چیزی که به بیرون می پاشد بسیار سوزاننده است و می تواند شما و مناطق اطراف را بسوزاند. بنابراین یکبار دیگر همیشه اسید را به آب اضافه کنید ، نه برعکس!

*** مهم : اجازه ندهید مواد شیمیایی دیگر با اسید تماس پیدا کنند. بسته به مواد شیمیایی ، گازهای سمی ، انفجارهای کوچک یا هر دو می تواند منجر شود. ***

بچه ها و حیوانات خانگی را دور نگه دارید

در حالی که در حال شستن استخر با اسید هستید ، کودکان و حیوانات خانگی نباید در نزدیکی حوضچه باشند. شاید فکر کنید ، برای آنها خوب است که از فاصله ای چند متری تماشا کنند جایی که نمی توانند به آنها آب پاشیده شود. اما به یاد داشته باشید که اسید بخار می دهد و اگر باد مناسب باشد ، کودک یا حیوان خانگی شما می تواند این دودها را استنشاق کند ، که ممکن است به ریه های آنها آسیب برساند. ارزش ریسک کردن ندارد! هنگام اسید شستشوی استخر ، بچه ها و حیوانات خانگی را داخل و کاملا دور از منطقه استخر نگه دارید.

در روزهای بادی استخر خود را با اسید نشویید

اگر روزی که برای شستن اسید استخر خود را انتخاب می کنید باد شدیدی می وزد ، برنامه ریزی مجدد کنید. شما نمی خواهید دود اسید به خانه یا حیاط همسایه شما دمیده شود تا بتواند به کسی آسیب برساند.

اسید شستشوی استخر

علت اهمیت اسید شستشوی استخر چیست ؟

برخی از استخرها دارای لکه ها یا سطوح بی رنگ هستند که با گذشت زمان ایجاد می شوند. به عنوان مثال ، لکه های منیزیم یا مس می توانند گچ را از سفید به آبی تبدیل کنند. استخر گچ سیاه ممکن است از رسوبات کلسیم خاکستری به نظر برسد. گاهی اوقات این لکه ها تنها با اسکراب پاک نمی شوند و برای از بین بردن آنها نیاز به شستشو با اسید است. به علاوه ، استخرهایی که مشکل آب سخت یا رشد جلبک دارند ، در واقع از تخلیه ، شستشو با اسید و سپس دوباره پر کردن سود خواهند برد. همچنین می توان از اسید شویی برای حذف کلسیم روی کاشی استخر استفاده کرد. خدمات اسید شویی استخر فرآیندی است که بر روی سنگریزه یا استخر گچ انجام می شود تا یک لایه نازک از سطح برداشته شود تا لکه های سرسخت و رسوبات کلسیم از بین برود. استخر تخلیه شده و کناره ها تمیز می شوند. سپس از محلول اسید موریاتیک و آب برای برداشتن لایه بالای استخر استفاده می شود. این کار به صورت دستی با استفاده از برس اسیدی انجام می شود. سپس باقی مانده قبل از شستشو با خاکستر سودا خنثی می شود. خلاصه ای از روند فرایند اسید شویی به شرح زیر می باشد :

  1. استخر خود را کاملا تخلیه کنید. هنگام تخلیه استخر ، مطمئن شوید که هرگونه زباله یا کثیفی را تمیز می کنید. اگر استخر شما دارای سیستم پرکن خودکار است ، مطمئن شوید که آن را در حین تخلیه خاموش کنید. وقتی استخر شما کاملا خالی شد ، می توانید فرایند اسیدشویی را شروع کنید.
  2. مطمئن شوید که از خودتان محافظت می کنید ، زیرا با مواد شیمیایی سر و کار دارید. از لباس ، عینک ، ماسک ، دستکش و چکمه های ایمنی و مناسب استفاده کنید.
  3. 1 گالن ( 3.8 لیتر ) اسید موریاتیک ( به یاد داشته باشید اسید موریاتیک یک اسید معدنی و خورنده خطرناک است ) را با 1 گالن ( 3.8 لیتر ) آب در یک سطح مخلوط کنید. اسید باید به آب اضافه شود و نه برعکس! این قانون را حتما رعایت کنید.
  4. یکی از دیوارهای استخر را با یک شلنگ اشباع کنید. شلنگ نباید دارای نازل باشد و آب باید دائما از شلنگ جاری شود.
  5. مخلوط اسید خود را روی دیوار استخر از قسمت بالا به پایین در قسمتهای 10 پا بریزید و اسید را روی گچ به مدت 25-30 ثانیه باقی بگذارید. در این مدت ، شما باید دیوار استخر را با برس محکم بکشید و تمیز کنید.
  6. اطمینان حاصل کنید که قسمتی را که اسید شسته اید سریع و کاملا بشویید. قبل از حرکت به قسمت بعدی ، مطمئن شوید که دیوار را کاملا آبکشی کرده اید ، بنابراین اسید به خوردن گچ ادامه نمی دهد.
  7. پس از اتمام شستشو با اسید ، استخر را با خاکستر سودا خنثی کنید. فرآیند شستشو با اسید یک گودال حباب دار را در کف استخر باقی می گذارد که باید قبل از شروع به خراب شدن گچ برداشته شود.

نحوه خنثی سازی استخر با استفاده از خاکستر سودا

خاکستر سودا را به گودال اسیدی بمالید و مخلوط را با برس استخر مالش دهید. شما باید از 2 پوند خاکستر سودا در هر 1 گالن اسید استفاده کنید. با استفاده از یک پمپ شناور ، مخلوط را در یک کاسه یا موارد مشابه پمپاژ کنید. آنچه را که پمپ می شود دفع کنید ، زیرا اسید برای گیاهان و حیوانات مضر است. کاسه را کاملا بشویید. آب تمیز را روی قسمت های باقی مانده بریزید و اطراف تخلیه استخر را با دقت شستشو دهید.

سایر نکات کلیدی در حین خدمات اسید شویی استخر

  • ایمنی شستشوی با اسید : در کار عجله نکنید و ایمن باشید. دودها می توانند بسیار قوی و خطرناک باشند. حتما از ماسک تنفسی استفاده کنید که دود اسید موریاتیک ، عینک یا عینک ایمنی و لباس محافظ را مسدود کند. کفش های قدیمی یا چکمه های لاستیکی بپوشید. قبل از خروج از استخر همه این وسایل ایمنی را با دقت بشویید! اگر قطرات اسید به دهان یا چشم برخورد کرد ، شلنگ را به مدت 15 دقیقه بدون نازل روی آن قسمت ها گرفته و بشویید. معمولا اسید روی پوست زیاد نمی سوزد ، فقط 30 ثانیه سریع آبکشی کنید. همچنین ایمن باشید و اجازه ندهید مواد شیمیایی دیگر با اسید تماس پیدا کنند ، در غیر این صورت ممکن است واکنش خطرناکی ایجاد شود.
  • آستر وینیلی استخرها : اگر استخر شما دارای روکش وینیل است ، اسید برای تمیز کردن وینیل استفاده نمی شود. اعمال مقدار کمی مواد شوینده ارگانیک به صورتی دستی ، لجن و گل و لای داخل استخر را از بین می برد. در صورت تخلیه کامل ، روکش استخر زیرزمینی باید با جارو تنظیم شوند تا از تناسب مناسب هنگام پر شدن اطمینان حاصل شود. به همین دلیل ، استخرهای لاینر معمولا در صورت امکان به طور کامل تخلیه نمی شوند ، زیرا ممکن است در تنظیم مجدد آستر مشکل ایجاد شود. این دسته از استخرها را تا نیمه تخلیه ( تا 6 اینچ بالاتر از سطح انتهایی کم عمق ) کرده و مجددا پر کنید ، در حالی که برداشتن برگها و خرده ریزها اغلب می تواند تفاوت زیادی در سرعت و موفقیت چرخاندن حوضچه “تالاب سیاه” با وینیل ایجاد می کند. در صورت لزوم تکرار کنید.