خدمات جاروی کف استخر

جاروی کف استخر / جاروکشی کف استخر / جاروی شستشوی استخر / خدمات جارو استخر

نگهداری صحیح استخر مستلزم حفظ سطح شیمیایی مناسب برای حفظ تعادل سطح PH آب است که از رشد باکتری و جلبک در استخر جلوگیری می کند. مسئله دیگر استخرها این است که ذرات شناور هر روز وارد استخر شما می شوند و استخر در معرض آلودگی ها قرار دارد. برای جارو زدن کف استخر به ابزار خاصی به نام اسکیمر نیاز دارید. اولین قدم در خدمات نظافت و نگهداری استخر ، جارو زدن آن می باشد. هیچ کسی نمی خواهد در استخری با آب کثیف و ابری شنا کند ، بنابراین مهارت تمیز کردن و نگهداری استخر برای هر صاحب استخر بسیار مهم است. برای استخرهایی که روی سطح زمین قرار دارند ، تمیز کردن فیلتر و استفاده از اسکیمر به صورت منظم و مداوم یک عامل کلیدی در نگهداری آن محسوب می شود. از همه مهمتر ، باید سطح شیمیایی مناسبی را در استخر حفظ کنید تا مواد ضد عفونی کننده به طور موثر کار کنند.

محاسبه قیمت و هزینه خدمات استخر

خدمات جاروی کف استخر :

اتصال سری فرچه به میله تلسکوپی

در تمامی استخرهای روی سطح زمین ، مناطقی وجود دارند که در مسیر گردش آب فیلتر قرار ندارند و از این رو مکان مناسبی برای رشد قارچ و جلبک ها محسوب می شوند. از این رو خدمات جاروی کف استخر بسیار اهمیت دارد و فقط کافیست سری یک فرچه را به میله تلسکوپی متصل کنید و تمامی قسمت های مختلف سطح را جارو کنید. برای جلوگیری از آسیب رساندن به دیواره های استخر توصیه می شود از برس هایی با موهای نایلونی استفاده کنید. بسته به ابعاد و نحوه راه اندازی استخر ، ممکن است بخواهید که با جاروهای دستی کف استخر را تمیز کنید.

جارو کردن دیوارهای استخر با حرکت رو به پایین

بعد از اینکه سری برس را به میله تلسکوپی متصل کردید ، برس را با حرکت رو به پایین بر روی دیواره ها حرکت دهید تا جلبک ها و بقایای آن شل شود. مطمئن شوید که تمامی قسمت های دیوار را جارو زده اید و برای داشتن استخری تمیز ، هفته ای یک بار این کار را انجام دهید!

فرچه زدن نرده های استخر

علاوه بر دیوارها ، تمیز کردن سایر سطوح در استخرهای بالای زمین نیز بسیار حائز اهمیت است. اگر استخر شما دارای نردبان است ، مطمئن شوید که با فرچه تمامی پله ها و قسمت های آن تمیز شده و عاری از هر گونه جلبک و قارچ می باشد.

  • استفاده از جاروی دستی برای شست و شوی نردبان آسان تر است.
  • اگر استخر دارای نردبان های متعددی است ، مطمئن شوید که تمامی آن ها تمیز شده اند.

خدمات جاروی کف استخر با دستگاه های اتومات

جارو زدن کف استخر یکی از مهم ترین بخش های نگهداری و نظافت آن محسوب می شود. انجام این کار به صورت دستی تا حدی زمان بر است ، از این رو توصیه می شود از دستگاه های اتومات استفاده شود. این دستگاه به فیلتر استخر متصل شده تا خاک و کثیفی را از داخل استخر جدا کند و به طور خودکار حرکت می کند ، بنابراین نیازی به انجام کار به صورت دستی ندارید.

  • متخصصین حرفه ای و آموزش دیده از دستگاه هایی متناسب با ابعاد و سایز استخر شما استفاده می کنند تا اطمینان حاصل شود که به بهترین نتیجه ممکن دست می یابند.

اتصال سری جارو به لوله تلسکوپی برای جارو زدن کف استخر

برای جارو زدن کف استخر به صورت دستی ، به یک سری جارو با فرچه و یا رولر نیاز دارید تا بتوانید خاک و بقایای کف استخر را از بین ببرید. فقط کافیست این فرچه را به انتهای لوله تلسکوپی استخر وصل کنید تا بتوانید تمام قسمت های مختلف کف استخر را تمیز کنید. قبل از جارو زدن کف استخر بهتر است هر گونه برگ و یا کثیفی را از روی سطح تمیز کنید.

پس از اینکه سری جارو را به میله تلسکوپی وصل کردید ، انتهای چرخان یک شلنگ جارو را داخل سری آن قرار دهید. سپس جارو را داخل استخر و نزدیک به محل خروجی برگشت کننده آب کفگیر قرار دهید. انتهای دیگر شلنگ را در سوراخ کفگیر قرار دهید. انتهای آزاد شلنگ جارو را در داخل آب مقابل درگاه خروجی اسکیمر نگه دارید تا با آب پر شود. جارو را در امتداد کف استخر برای برداشتن کثیفی ها حرکت دهید.

جاروهای مخصوص استخر هر یک ویژگی های منحصر به فردی دارند تا روند جارو کف استخر آسان تر شود و بتوانید متناسب با بودجه خود استخرتان را تمیز کنید. جاروهای دستی اغلب به صورت شارژی و باطری دار موجود بوده که قیمت مناسبی دارند و بیشتر آن ها سبک بوده و قابل استفاده در زیر آب هستند. آنها به یک پایه استخر قابل ارتقا و شلنگ جارو نیاز دارند ( که اغلب به طور جداگانه فروخته می شوند ).

آماده سازی استخر برای اجرای خدمات جاروی کف استخر :

  • برگ و کثیفی ها را بردارید = با استفاده از کفگیر استخر یا چنگک برگ ، برگهای قابل مشاهده و کثیفی یا ضایعات اضافی را که ممکن است روی سطح آب قرار بگیرند را جمع کنید.
  • پمپ استخر را روشن کنید = پمپ را روشن کرده و مطمئن شوید که آب از طریق فیلتر جریان مناسبی دارد.

استخرهای روی زمین اغلب از فلز یا فولاد ساخته می شوند و معمولا به اشکال ساده مانند گرد ، بیضی یا مستطیل طراحی شده اند.

  1. مرحله اول = جاروی مونتاژ شده را داخل آب قرار دهید تا جایی سر آن به کف زمین برخورد کند.
  2. مرحله دوم = جاروی تلسکوپی را در محل مورد نظر ثابت نگه داشته ، آن را با یک دست نگه دارید و مطمئن شوید سر با کف استخر در تماس است. متمایل شدن میله به کنار استخر معمولا باعث کنترل بیشتر این روند از خدمات جارو کف استخر شما می شود.
  3. مرحله سوم = انتهای آزاد شلنگ جارو را بگیرید و آن را مقابل خروجی برگشت آب نگه دارید تا پر از آب شود. از سر شلنگ حباب هایی خارج شده و صبر کنید تا تمامی حباب ها از دهانه خارج شود ، اما مطمئن شوید که شلنگ کاملا غوطه ور است.
  4. مرحله چهارم = انتهای باز شلنگ را درون صفحه جارو قرار دهید ( به آن صفحه کفگیر یا دیسک کفگیر نیز می گویند ). و صفحه را مستقیما بالای دریچه مکش در کفگیر دیواره استخر خود قرار دهید. این روند شروع جاروی کف استخر محسوب می شود.
  5. مرحله پنجم = سری جارو را به آرامی در امتداد کف استخر خود تاب دهید تا تمیز شود.

انواع جاروی مخصوص کف استخر

جاروهای رباتیک

این دسته از جاروها موثرترین گزینه با صرفه جویی در مصرف انرژی هستند. با این حال ، آن ها گران تر از سایر گزینه ها محسوب می شوند. جاروهای رباتیک به جای اینکه به سیستم فیلتراسیون موجود شما متصل شوند ، واحدهای مستقلی هستند که به پریز برق وصل می شوند. آنها ممکن است دارای یک نرم افزار ساده ای باشند که به آنها امکان می دهد استخر شما را ترسیم کرده و از تمیز بودن سطح آن اطمینان حاصل کنند. بسیاری از آنها می توانند از دیوارها تا سطح آب بالا بروند.

جاروهای تحت فشار

این جارو به طرف فشار پمپ فیلتر شما متصل شده و با استفاده از فشار آب برای حرکت به اطراف حرکت می کنند. آنها اغلب علاوه بر سیستم فیلتراسیون فعلی شما ، به استفاده از پمپ تقویت کننده نیز نیاز دارند که می تواند گردش آب را افزایش دهد اما هزینه شما را نیز افزایش می دهد. این جاروهای کف استخر قیمت متعادلی داشته ، اما باید هزینه پمپ تقویت کننده را در نظر گرفت. بقایای جمع شده توسط این نوع جارو در یک کیسه خودگردان ذخیره می شود و بیشتر برای کف استخر مناسب است تا دیواره های آن!

جاروهای مکشی

این مدل جارو کف استخر به سمت مکش پمپ فیلتر استخر موجود شما متصل می شوند و بقایای جارو را داخل فیلتر می ریزند. مکش باعث می شود تا آنها به طور تصادفی در اطراف سطح پایین استخر حرکت کنند. در نظر داشته باشید که این مدل ارزان ترین گزینه محسوب می شود ، اما ساییدگی بیشتری روی فیلتر شما ایجاد می کنند و همیشه بهترین کار را انجام نمی دهند.

جاروهای دستی کف استخر

یک جاروی دستی استخر به یک میله تلسکوپی بلند متصل می شود که توسط کاربر در خارج از استخر نگه داشته شده و از روی سطوح تمیز می شود. در واقع به طرف مکش پمپ فیلتراسیون استخر متصل شده و ارزانترین گزینه است. با این وجود ، به کار دستی منظم نیاز دارد.

جاروی شستشوی استخر

با گذشت زمان ، استخر شما خاک و زباله را در قسمت زیرین جمع می کند و برای تمیز کردن آن باید خدمات جاروکشی کف استخر صورت بگیرد. این کار را می توانید به راحتی با سری جارو ، شلنگ جارو و میله تلسکوپی انجام دهید. هر زمان که شما خدمات سرویس و نظافت و نگهداری معمول استخر را انجام می دهید ، ایده خوبی است که فشارسنج فیلتر استخر خود را بررسی کنید تا ببینید آیا از حد نرمال بالاتر است یا نه ، به این معنی که بقایای آن جمع شده است و باید دوباره شستشو شود. استخر خود را با استفاده از سوپاپ چند پورت و شلنگ شستشوی معکوس شستشو دهید تا فیلتر را تمیز کرده و آن را به فشار معمولی بازگردانید.

جارو کف استخر با اسکیمر

یک میله تلسکوپی و یک شلنگ جارو را به سری جاروی مخصوص استخر وصل کنید. میله تلسکوپی یک میله قابل توسعه است که روی اتصالات مختلف پیچ می خورد. سری جارو را روی میله پیچ کنید و سپس یک انتهای شلنگ جارو را روی دهانه گرد برجسته برای شلنگ فشار دهید.

  • اطمینان حاصل کنید که شلنگ به اندازه کافی بلند است تا بتوانید در اطراف پیرامون استخر خود قدم بزنید و تمام سطح کف استخر را بپوشانید و جاروی شستشوی استخر را انجام دهید.
  • سر جاروی استخر یک سر جاروی ساده است که دارای سوراخی برای پیچ کردن قطب یا اتصالات دیگر و همچنین دهانه استوانه ای برای شلنگ است که از سر بیرون می آید و شلنگ را به آن فشار می دهید. آنها دارای اشکال مختلف هستند ، از مستطیل گرفته تا مدل مثلثی!

جاروی کف استخر با جاروی خصوص

کف استخر را با سری جارو تمیز کنید. میله را نگه دارید و آن را تا حدی بکشید که به اندازه کافی بلند شود تا به پایین برسد. سر جارو را به آرامی به داخل استخر فشار دهید تا به قسمت پایین برسد. از لبه استخر در نزدیکی یک جت برگشتی شروع کنید ، یعنی جت که آب را پس از فیلتر شدن به داخل استخر شما برمی گرداند ، بنابراین می توانید به راحتی با شلنگ به آن برسید.

جاروکشی کف استخر

انتهای دیگر شلنگ را در مقابل جت برگشتی نگه دارید تا شلنگ را از آب پر کنید. انتهای باز شلنگ را در مقابل جت برگشتی قرار دهید تا جریان جت را بپوشاند. در کف استخر حباب هایی که از سر جارو خارج می شوند را مشاهده کرده و زمانی که دیگر حبابی از سر جارو بیرون نیاید ، شلنگ را از جت خارج کنید. خیلی زود انتهای باز شلنگ را از آب بیرون نیاورید ، وگرنه ممکن است آبی را که تازه آن را پر کرده اید بیرون بریزد. در این مرحله از خدمات جارو کف استخر ، سبد را از کفگیر استخر خارج کنید. اسکیمر استخر چیزی است که بقایای شل شده را از سطح آب می مکد و قبل از اینکه بتواند به کف فرو رود ، آن را فیلتر می کند. محل ورودی اسکیمر را در لبه استخر در نزدیکی بالای عرشه قرار دهید ، پوشش پلاستیکی را از عرشه استخر نزدیک ورودی جدا کرده و سبد را بیرون بیاورید. این کار سوراخ مکش کفگیر را که باید برای جارو کردن استخر خود استفاده کنید نمایان می کند.

تخلیه سبد از کفگیر

انتهای باز شلنگ را در سوراخ مکش باز در کفگیر قرار دهید

دست خود را روی انتهای باز شلنگ نگه دارید و آن را به سمت بالا بچرخانید تا هنگام بیرون آوردن آن از استخر ، تمام آب داخل آن نگه داشته شود. آن را در آب که سبد کفگیر قرار گرفته ، پایین بیاورید و دست خود را در مقابل دهانه نگه دارید تا زیر آب قرار گیرد و دهانه شلنگ را در سوراخ مکش قرار دهید. این امر باعث مکش شلنگ جارو می شود که به شما امکان می دهد کف استخر خود را با سری جاروی مخصوص استخر ، جارو کنید.

*** نکته : همچنین می توانید یک صفحه جاروی اسکیمر را به انتهای باز شلنگ وصل کنید. این صفحه ای است که به طور خاص طراحی شده است تا در انتهای شلنگ قرار گیرد و سپس سوراخ مکش کفگیر استخر را بپوشاند تا جهت جاروی شستشوی استخر اتصال ایمن ایجاد شود. ***

جاروکشی کف استخر را از انتهای کم عمق شروع کرده و به سمت انتهای عمیق حرکت کنید. در لبه انتهای کم عمق بایستید و به آرامی در امتداد استخر حرکت کنید و در انتهای عمیق کار را پایان دهید. این به شما امکان می دهد تا با عمق بیشتر در استخر ، میله تلسکوپی را بیشتر گسترش دهید و نیازی به تغییر مداوم طول میله نخواهید داشت. اطمینان حاصل کنید که هنگام جاروی کف استخر ، فشارسنج فیلتر استخر را زیر نظر داشته باشید. اگر می بینید که فشار از سطح عادی شروع به افزایش می کند ، فیلتر را با شستشوی معکوس برای از بین بردن زباله هایی که باعث گرفتگی آن شده اند ، از بین ببرید. با ضربه های طولانی ، آهسته و همه جانبه کف استخر را جارو بکشید. آهسته و پیوسته حرکت کنید تا زباله ها را داخل آب بیرون نریزید ، جایی که نمی توانید با جارو این زباله ها را جمع کنید. اگر با پخش زباله ها آب داخل استخر را کدر کردید ، سپس متوقف شده و 1-2 ساعت منتظر بمانید تا قبل از ادامه جارو کردن ، آوار باقی بماند.

وقتی جاروکشی کف استخر را به صورت کامل انجام دادید ، همه چیز را جدا کرده و آبکشی کنید. میله تلسکوپی را از سر جاروی استخر باز کرده و شلنگ را بیرون بیاورید. شلنگ را به صورت عمودی بالا نگه دارید تا آب باقی مانده استخر خارج شود. همه چیز را با آب تازه از شلنگ باغ بشویید و بگذارید قبل از نگهداری در هوا خشک شود.

به یاد داشته باشید که هر زمان که متوجه شدید زباله هایی مانند خاک و برگه ا در انتهای استخر جمع می شوند ، خدمات جاروی کف استخر باید انجام شود. همچنین ایده خوبی است که هر بار که بک واش انجام می شود ، کف استخر را باید تمیز کرد.

بک واش فیلتر استخر

معمولا بعد از بک واش استخر باید جارو کف استخر صورت گیرد. کلید روشن / خاموش فیلتر را به موقعیت خاموش قرار دهید. کلید روشن/خاموش را در فیلتر استخر خود ، معمولا در نزدیکی فشارسنج قرار دهید و آن را خاموش کنید. همیشه این کار را برای خاموش کردن فیلتر قبل از حرکت دادن شیر چند پورت برای شستشوی مجدد فیلتر انجام دهید ، در غیر این صورت می توانید واشر دیورتر داخل شیر را بشکنید. وقتی فشارسنج روی فیلتر شنی شما 10psi بالاتر از سطح معمولی آن را می خواند ، یا سطحی که در ابتدا برای تنظیم فیلتر کار می کند ، باید بک واش کنید. اگر مطمئن نیستید که سطح عملکرد معمولی چیست ، از دفترچه راهنمای مالک استفاده کنید. شلنگ بک واش را با یک گیره شلنگ به نازل بک واش وصل کنید. گیره شلنگ را روی انتهای شلنگ بک واش بکشید و انتهای شلنگ را روی نازل بک واش سیستم فیلتر قرار دهید. پیچ را روی گیره شلنگ در جهت عقربه های ساعت با پیچ گوشتی بچرخانید تا زمانی که برای اتصال محکم تمام آن را محکم کنید.

هنگامی که سیستم فیلتر را بک واش می کنید ، فشار زیادی وجود خواهد داشت بنابراین مهم است که مطمئن شوید شلنگ بسیار محکم به نازل شستشو متصل شده است تا در حین عمل از بین نرود و آب استخر در همه جا ریخته شود. شیر چند پورت را از موقعیت فیلتر به موقعیت بک واش برگردانید. شیر چند قسمتی را بر روی سیستم فیلتر قرار دهید ، به عبارت دیگر دریچه ای که دارای عملکردهای مختلف است ، و دسته را به موقعیتی که برچسب ” بک واش ” دارد ، بچرخانید. این کار عملکرد فیلتر را تغییر می دهد و به شما امکان می دهد آب را از طریق نازل بک واش تخلیه کنید. قبل از حرکت دادن شیر چند قسمتی ، شیر روشن / خاموش فیلتر را دوبار بررسی کنید تا از آسیب دیدن سیستم فیلتر مطمئن شوید.

فیلتر را روشن کرده و اجازه دهید تا زمانی که آب کاملا شفاف شود کار کند. شیر روشن / خاموش فیلتر را به حالت ” روشن ” برگردانید و آب موجود در شیشه دید را تماشا کنید. هنگامی که آب در شیشه دید شفاف به نظر می رسد ، کار بک واش را انجام می دهید. این معمولا حدود 1 دقیقه به طول می انجامد ، اما بسته به کثیف بودن فیلتر ، زمان می تواند متفاوت باشد. فیلتر را خاموش کرده و شیر چند قسمتی را از بک واش حرکت دهید تا آبکشی شود. شیر روشن / خاموش فیلتر را روی ” خاموش ” قرار دهید. دسته سوپاپ چند قسمتی را به نقطه ای که می گوید ” آبکشی ” بچرخانید. عملکرد آبکشی قبل از اینکه دوباره فیلتر را روشن کنید ، آلودگی و زباله های باقی مانده را از فیلتر خارج می کند. فیلتر را روشن کنید و بگذارید 30 ثانیه کار کند. برای شروع عملکرد شستشو ، فیلتر را دوباره روشن کنید. اجازه دهید حدود 30 ثانیه کار کند تا آخرین کثیفی و زباله ها از طریق شلنگ شستشو خارج شود. آب در این مرحله شفاف به نظر می رسد ، بنابراین فقط تا 30 بشمارید و سپس شستشو را تمام کنید. فیلتر را خاموش کنید ، شیر چند قسمتی را روی فیلتر تنظیم کرده و فیلتر را روشن کنید. فیلتر را خاموش کنید تا عملکرد شستشو متوقف شود. دسته سوپاپ چند قسمتی را به حالت “ فیلتر ” برگردانید و فیلتر را دوباره روشن کنید تا دوباره فیلتر کردن استخر به حالت عادی شروع شود. اکنون فشارسنج فیلتر دوباره در سطح عملکرد معمولی خود خوانده می شود.