آشنایی با انواع دوربین مدار بسته حرفه ای

دوربین مدار بسته حرفه ای معمولا برای نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌ گیرد و بسته به شرایط محیط انواع مختلفی دارند. این دوربین‌ ها می توانند از نوع دوربین‌ های ویدئویی و یا دوربین ‌های دیجیتالی باشند. با وجود انواع مختلف دوربین های مدار بسته در بازار ، اکنون راه حل های متنوعی برای هر صنعت وجود دارد. در نتیجه این دامنه عظیم ، انتخاب یک دوربین مدار بسته حرفه ای متناسب با شغل و نیاز شما کار دشواری خواهد بود. آیا نمی دانید که برای محیط کارتان چه نوع دوربین مدار بسته ای خریداری کنید ؟! در این مقاله سعی کرده ایم انواع دوربین ها را به همراه مزایایشان برایتان شرح دهیم.

انواع دوربین مدار بسته حرفه ای :

دوربین مدار بسته دام

دوربین مدار بسته حرفه ای دام نام خود را از شکل گنبدی قسمتی که دوربین در آن قرار گرفته است ، می گیرد. در حالی که این دوربین ها از نظر ظاهری کاملا محتاط هستند ، این مانع از بازداشت مجرمان نمی شود. این بدین دلیل است که پوشش گنبدی آن تشخیص مسیر فیلم برداری دوربین را دشوار می کند. همین موضوع باعث گیج شدن مجرمان و دزدها می شود.

مزایای دوربین مدار بسته دام :

  1. طراحی ساده و نصب آسان
  2. مناسب برای استفاده در محیط های داخلی و خارجی
  3. قابلیت چرخش 360 درجه و فیلم برداری در تمامی زوایا

این بهترین نوع دوربین مدار بسته برای مغازه ها ، رستوران ها و هتل ها است ، زیرا طراحی آن به شما امکان می دهد تا زاویه وسیع تری از محل خود را داشته باشید. بسیاری نیز این گزینه را بهترین دوربین مدار بسته مدار برای محیط های داخلی می دانند ، زیرا می توان آن را در یک نقطه استراتژیک بر روی سقف نصب کرد تا تمام زوایای اتاق را پوشش دهد.

دوربین مدار بسته بولت

دوربین های مدار بسته بولت دارای طراحی نمادین هستند که بسیار قابل مشاهده است. این دسته از دوربین های مدار بسته ظاهری استوانه ای دارند و قادر به مشاهده مسافت های طولانی هستند. این دسته از دوربین ها برای محیط های خارجی بسیار مناسب هستند ، از این رو پوشش آن ها مقاوم در برابر آب و گرد و غبار و کثیفی می باشد.

این دسته از دوربین های مدار بسته حرفه ای را می توان در صنایعی همچون کارخانه ها و کشاورزی به کار برد. آنها نه تنها تصاویر بسیار با کیفیتی را ضبط می کنند ، لکه پیامی را ارسال کرده و اعلام می کنند که فضای شما تحت نظر است. به همین دلیل است که بهترین دوربین برای محیط های بیرونی محسوب می شوند.

مزایای دوربین مدار بسته حرفه ای بولت :

  1. بسیار قابل رویت است ، از این رو به عنوان یک عامل بازدارنده عمل می کند.
  2. مقاوم در برابر خاک در محیط های چالش برانگیز
  3. قابلیت نظارت بر مسافت های طولانی
  4. پوشش محافظ در مقابل تابش نور خورشید و باران

دوربین مدار بسته حرفه ای C-شکل

این دسته از دوربین ها گزینه ای ایده آل برای کسانی است که ممکن است بخواهند زمینه دید را تطبیق دهند. آنها مجهز به لنزهای جداشونده ای هستند که می توانند برای ردیابی مسافت های مختلف چرخانده شوند.

دوربین های C-شکل بزرگ هستند ( همانند دوربین مدار بسته بولت ) و به عنوان یک عامل بازدارنده قابل مشاهده برای فعالیت های جنایی عمل می کنند.

مزایای دوربین مدار بسته C – شکل :

  1. لنزهای مخصوص با طیف دامنه بیشتر از 12 متر را می توان در دوربین تعبیه کرد
  2. ظاهری کاملا مشهود که مجرمان را محاصره می کند
  3. جنس بیرونی محکم آن برای محیط های بسیار سرد مناسب است
  4. پوشش ضد آب این دسته از دوربین ها باعث شده است تا برای استفاده در محیط های بیرونی مناسب باشند

این دوربین برای مشاهده محدوده جاده در نزدیکی محل زندگی شما بسیار ایده آل است. از این رو برای صنایع لجستیک و همگانی بسیار مناسب است. کسانی که در صنایع غذایی و تولیدی فعالیت می کنند نیز ممکن است با توجه به قابلیت عملکرد دوربین در دماهای شدید ، این گزینه را انتخاب کنند.

دوربین مدار بسته حرفه ای چرخشی PTZ

دوربین های PTZ ( دارای کفه چرخشی با قابلیت زوم ) تیم امنیتی کنترل کاملی بر روی آن چیزی که ثبت شده است خواهد داشت. در پایین دکمه ، لنز دوربین می تواند به سمت چپ و راست حرکت کند ، به سمت بالا و پایین کج شودو یا به داخل و خارج بزرگنمایی کند. اگر نگهبانی دارید که ویدئوی محیط را به صورت زنده مشاهده می کند ، این دوربین بهترین گزینه خواهد بود!

مزایای دوربین مدار بسته PTZ :

  1. قابلیت بزرگنمایی بصری در این دسته از دوربین های مدار بسته به معنای توجه به موضوعات از نزدیک است
  2. قابلیت چرخشی این دوربین ها زمینه دید 360 درجه ای را فراهم می کند
  3. وضوح تصویر معمولا بی عیب و نقص است ، بنابراین ویژگی تشخیص صورت به راحتی صورت می پذیرد
  4. تیم امنیتی کنترل کاملی بر ضبط ویدئو دارند و می توانند به عوامل و شرایط زنده واکنش سریع نشان دهند

این بهترین دوربین مدار بسته حرفه ای برای مشاهده از راه دور است. در محیط های خرده فروشی بسیار محبوب بوده و به عنوان بهترین دوربین مدار بسته برای مکان های تجاری که دارای یک شیء با ارزش خاصی هستند ، برای محافظت در نظر گرفته می شوند. به عنوان مثال یک موزه می تواند هنگام شناسایی حرکت ، دوربین را نسبت به یک ورودی یا خروجی خاص برنامه ریزی کند. بنابراین حتی هنگامی که از راه دور کنترل نمی شود ، دوربین می تواند یک منطقه بسیار بزرگتر را پوشش دهد و همان کار چندین دوربین استاتیک ( ساکن ) را انجام دهد.

دوربین مدار بسته روز / شب

این دوربین ها به طور خاصی ساخته شده اند تا بتوانند به طور موثر کار کنند ، صرف نظر از اینکه چقدر محیط آنها روشن است. در طول روز و شب ، آنها تصاویر ویدئویی شفافی ضبط می کنند که با تفاوت شرایط نور مبهم نمی شوند و این از طریق تراشه های تصویربرداری فوق العاده حساس حاصل می شود. این دسته از دوربین های مدار بسته حرفه ای مخصوص استفاده در محیط های بیرون هستند. بنابراین سیستم دوربین مدار بسته برای مکان های تجاری که نیاز به نظارت شبانه روزی در محیط خارجی با شرایط نوری متفاوت دارد ، ایده آل است.

مزایای دوربین مدار بسته روز / شب :

  1. قابلیت ضبط با وضوح بالا حتی در محیط هایی با نور کم
  2. آن ها به دو صورت رنگی و سیاه / سفید فیلمبرداری می کنند
  3. می تواند با وجود تابش زیاد نور ، نور مستقیم خورشید ، بازتاب و نور ضعیف کار کند
  4. طراحی پوشش آن به گونه ای است که قابلیت محافظت در برابر المان های بیرونی را دارد

دوربین های مدار بسته حرفه ای مادون قرمز / دید در شب

همانطور که از نام این محصول پیداست ، این دوربین ها به گونه ای طراحی شده اند که در شرایط سیاه به صورت بهینه عمل می کنند. آن ها این کار را به واسطه فناوری مادون قرمز انجام می دهند.

مدل های مادون قرمز نسبت به دوربین های روز / شب گران تر هستند و معمولا افرادی که این گزینه را انتخاب می کنند این موضوع را قبول دارند زیرا ضبط شب برای امنیت شغلی آنها بسیار مهم است.

مزایای دوربین مدار بسته مادون قرمز / دید در شب :

  1. LED های مادون قرمز امکان ضبط واضح را حتی در محیط های سیاه فراهم می کنند
  2. فیلتر برش مادون قرمز برای گرفتن تصاویر واضح در شرایط روشن تر در روز فعال می شود
  3. قابلیت ضبط عکس حتی در شرایط مه آلود ، غبار یا دود
  4. قابلیت ضبط تصاویر رنگی در روز و تصاویر سیاه و سفید در شب

این بهترین دوربین مدار بسته حرفه ای برای عملکرد دید در شب است. از این رو ایده آل ترین گزینه برای کسانی که نیازمند ضبط در شرایط بسیار تاریک در شب هستند ( به عنوان مثال بانک ها ، مزارع و کارخانه های تولیدی ) ، محسوب می شود.

دوربین مدار بسته شبکه / IP

ین دوربین ها فیلم های زنده ای را از طریق اینترنت به اشتراک می گذارند تا تصاویر به راحتی از هر جای گوگل قابل دسترسی باشند. پهنای باند ویدئو فشرده شده است. فیلم های بایگانی در سیستم ضبط ویدیوهای شبکه ( NVR ) یا در نرم افزار امنی برای دسترسی بعدی ذخیره می شوند. این دسته از دوربین های مدار بسته برای صاحبان مشاغلی ایده آل است که اغلب در محیط کارشان حضور ندارند. فیلم را می توانید در هر نقطه از جهان و از طریق رایانه شخصی ، لپ تاپ یا تلفن همراه مشاهده کرد.

مزایای دوربین مدار بسته حرفه ای شبکه / IP :

  1. فیلم ها را می توان به صورت آنلاین از هر نقطه جهان مشاهده کرد
  2. دسترسی آسان به فیلم های بایگانی شده
  3. قابلیت تنظیم آسان به گونه ای که نیازی به کابل های محوری و منبع کامپیوتر نیست
  4. نیاز به تعمیر و نگهداری کم

دوربین مدار بسته بی سیم

دوربین های مدار بسته بی سیم حرفه ای برای به حداقل رساندن زمان نصب ایجاد شده اند. ظاهر این دسته از دوربین ها بسیار جمع و جور بوده ، که این موضوع ممکن است عامل مهمی برای مکان هایی مانند کلیساها ، موزه ها یا خانه های باشکوه باشد.

اگر می خواهید همه چیز در کسب و کار شما بی نقص باشد ، دوربین های مدار بسته بی سیم بهترین گزینه امنیتی و ایده آل محسوب می شوند. تنظیم و نگهداری آن ها نیز بسیار راحت بوده و فیلم برای دسترسی راحت از طریق اینترنت منتقل می شود.

مزایای دوربین مدار بسته بی سیم :

  1. قابلیت نصب بسیار آسان نصب به سایر دوربین های مدار بسته
  2. ظاهر بسیار جمع و جور
  3. تصاویر از طریق اینترنت منتقل می شوند ، از این رو در هر مکانی می توانید مشاهده کنید
  4. ذخیره سازی ایمن و دسترسی آسان به فیلم های بایگانی

دوربین های مدار بسته با کیفیت بالا ( HD )

دوربین های مدار بسته HD کیفیت تصویر بی نظیری ( تصاویر با وضوح بسیار بالا ) را ارائه می دهند. بسته به بودجه شما ، کیفیت تصاویر آن ها از 720p تا 4k خواهد بود. دوربین های با کیفیت بالا برای استفاده در محیط هایی که خطر سرقت زیاد وجود دارد ، مفید هستند.

کسب و کارهایی مانند بانک ها باید از دوربین های HD استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که تصاویر بازدیدکنندگان در محل با وضوح کامل ضبط می گردد.

مزایای دوربین مدار بسته HD :

  1. قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت بسیار بالای HD
  2. وضوح تصاویر با قابلیت زوم شدن ( بزرگ نمایی )

تا به اینجا با انواع دوربین مدار بسته آشنا شدید. اکنون می خواهیم برایتان مزایای برتر نصب دوربین های مدار بسته برای اکثر کسب و کارها را برایتان شرح دهیم.

مزایای انواع دوربین مدار بسته خانگی

بازدارنده جرم و جنایت

نصب انواع دوربین مدار بسته در محیط منزل و یا کار به عنوان یک عامل بازدارنده جدی برای مجرمان و هرکسی که فعالیت غیرقانونی انجام می دهد ، عمل می کند. دید دوربین مداربسته هر کسی را که قصد انجام جرم را از این کار داشته باشد منع می کند.

نظارت فعالیت ها

سیستم های دوربین مدار بسته قادر به پیگیری آنچه که در محوطه اتفاق می افتد ، است. با نظارت بر فعالیت کارگران و بازدید کنندگان در محل کار خود ، شما و نیروهای کار می توانید آرامش کاملی در مورد آنچه اتفاق می افتد داشته باشید.

جمع آوری شواهد

در صورتی که جرم و جنایت در محل زندگی و یا محیط کار شما اتفاق افتد ، داشتن یک دوربین مدار بسته واقعا لازم است زیرا راهی برای جمع آوری شواهد برای کمک به ” جستجوی دقیق ” آنچه اتفاق افتاده است را فراهم می کند. با شواهد اضافی به دست آمده از دوربین مدار بسته ، کمک به زمان مکان ، مکان و از همه مهمتر مظنون ، می توان جرایم را آسانتر حل و پیگیری کرد.

تصمیم گیری

وقتی صحبت از حل و فصل اختلافات می شود ، فیلمبرداری از دوربین های امنیتی می تواند بسیار مهم باشد. این امر هم برای محیط های داخلی و هم در مورد تجارت صدق می کند. این که آیا با اختلافات خانوادگی ، اختلافات بین کارکنان یا اختلافات بین کارمندان و مشتریان سر و کار داری ، با مراجعه به فیلم های دوربین مدار بسته می توانید واقعیت را کشف کنید!

سوابق را حفظ کنید

نگه داشتن سوابق مربوط به زمان ورود کارکنان و بررسی محیط کاری خود ، زمان تحویل کالاها و یا ورود بازدیدکنندگان به داخل ساختمان شما همیشه ایده خوبی است. زیرا می توانید اطمینان حاصل کنید که همه چیز به طور صحیح انجام می شود. دلایل بسیاری زیاد دیگر درباره مزایای نصب دوربین مدار بسته وجود دارد ، بنابراین چرا نباید نصب انواع دوربین مدار بسته حرفه ای را در محیط کاری و یا منزل نادیده بگیرید ؟!

دوربین مدار بسته برای چه کارهایی مورد استفاده قرار می گیرد ؟

انواع دوربین مدار بسته حرفه ای تقریبا در هر موقعیت و مکان و کسب و کاری قابل استفاده هستند ، اما موارد متداول در زیر ذکر شده است :

  • بازداشتن مردم از ارتکاب جرائم در داخل و خارج
  • در صورت وقوع جرم ، می توانید شواهدی از فعالیت مجرمان جمع آوری کنید
  • ارائه تصویری از تماس گیرنده پشت درب قبل از پاسخ دادن به آن
  • قابلیت مشاهده وسایل نقلیه پارک شده در قسمت جلویی یا کنار خانه یا محل کار شما
  • بررسی رفت و آمدها و ارسال و تحویل کالاها

انواع دوربین مدار بسته خانگی

دو دسته اصلی دوربین مدار بسته خانگی برای امنیت وجود دارد : داخلی و خارجی. در این دسته‌بندی‌ ها چندین زیرمجموعه از دوربین‌ های امنیتی از جمله سیمی و بی‌ سیم ، باتری‌ دار و AC و دوربین‌ های نورافکن و دوربین‌ های زنگ در قرار دارند. تفاوت اصلی بین دوربین های داخلی و خارجی این است که دوربین های خارجی در برابر آب و هوا مقاوم هستند ، بنابراین می توانند در برابر باران ، آفتاب و گرد و غبار مقاومت کنند. دوربین‌های فضای باز معمولا دارای یک پوشش محافظ روی بدنه و لنز هستند که برای سال‌ ها دوام خواهند داشت. این باعث می شود آنها گران تر از دوربین های داخلی باشند.

انواع دوربین مدار بسته کوچک خانگی

  • انواع دوربین مدار بسته خانگی سیم دار : دوربین های امنیتی داخلی سیمی توسط یک کابل کواکسیال یا کابل اترنت به یک دستگاه ضبط مرکزی متصل می شوند. اینها معمولا دوربین های گنبدی هستند که می توانند روی سقف نصب شوند و میدان دید وسیعی را در داخل خانه فراهم کنند. آنها معمولا نیاز به نصب حرفه ای دارند.
  • دوربین مدار بسته وای فای : دوربین‌ های مدار بسته بی سیم که دوربین‌ های وای فای { Wi-Fi } یا دوربین‌ های IP نیز نامیده می‌ شوند که به یک شبکه Wi-Fi متصل شده و فیلم خود را در فضای ابری ذخیره می‌ کنند. نصب آنها آسان است ، زیرا برای انتقال منبع ویدیوی خود نیازی به کابل ندارند اما همچنان باید به برق وصل شوند. تعدادی دوربین تخصصی داخلی وجود دارد ، از جمله دوربین هایی که برای سگ یا گربه شما خوراکی می دهند و دوربین های کودک که دما ، رطوبت و کیفیت هوا را در اتاق کودک ثبت می کنند.
  • دوربین های مدار بسته بیرون از خانه سیم دار : دوربین‌ های خارجی سیمی به یک دستگاه ضبط مرکزی متصل می‌ شوند و معمولا دوربین‌ های گلوله‌ ای هستند که به دلیل شکل بلند و استوانه‌ ای آنها نامگذاری شده‌ اند. آنها را می توان روی دیوار یا سقف نصب کرد و نیازی به اتصال به پریز نیست. بسیاری از این دوربین های مدار بسته قدیمی را می توان در فضای باز یا داخل خانه استفاده کرد و معمولا نیاز به نصب حرفه ای دارند.
  • دوربین های خارجی بی سیم : دوربین های خارجی بی سیم مشابه دوربین های داخلی خود هستند ، اما بزرگتر و مقاوم در برابر آب و هوا می باشند. آنها در حالت ایده آل باید با استفاده از صفحه و پیچ مخصوص نصب بر روی دیوار یا سازه نصب شوند. برخی از آنها دارای یک نورافکن و آژیر یکپارچه برای کمک به ترساندن مزاحمان هستند. آنها عموما میدان دید وسیعی دارند ( 130 درجه یا بیشتر ) و نسبت به اکثر دوربین های گلوله سیمی ، منطقه بزرگ تری را پوشش می دهند.
  • دوربین های مدار بسته خارجی بیسیم : دوربین‌های فضای باز بدون سیم ، دوربین‌ های بی‌ سیمی هستند که با باتری ( معمولا قابل شارژ ) کار می‌ کنند و بنابراین نیازی به وصل شدن به پریز ندارند. آنها فقط زمانی ضبط می کنند که حرکت را تشخیص دهند و نصب آنها بسیار ساده است. دوربین‌ های بدون سیم معمولا همان ویژگی‌ های دوربین‌ های بی‌ سیم را دارند ، با این تفاوت که به دلیل محدودیت‌ های باتری نمی‌ توانند به طور مداوم ضبط کنند. برخی از دوربین‌ های بدون سیم امکان اتصال پنل خورشیدی برای کمک به شارژ باتری‌ ها را دارند.